quote:Op donderdag 1 april 2010 19:11 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Niet zozeer qua mobiele telefoons, maar wel 'mobiel' : de iPad. Daarvoor was de iPhone het laatste 'wow' apparaat. Sinds de release van iPhone zijn de rest v/d fabrikanten opeens wakker geworden en zijn toestellen stukken beter geworden maar niks dat er echt tussenuit springt, niet echt een bedrijf dat ff de boel wakker schud.
Uiteraard zijn er wel een hoop devices met een hoog 'gadget' gehalte, b.v. de X10 mini.
quote:Op donderdag 1 april 2010 23:26 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
De iPad vind ik nu niet bepaald een wow-factor hebben. Het is een tablet die de ervaring van de iPhone uitbreidt/vergroot, meer niet.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 08:33 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het is wel behoorlijk off-topic, maar toch maar even reageren:
Ik snap niet waarom iemand een iPad zou willen als je ook zo'n ding kunt kopen van de bekendere laptop-fabrikanten. Daar heb je toch 10x zoveel aan dan een iPad?
Zal wel komen omdat het Apple is...
Ga hier maar verderquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:11 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het pluspunt van de iPad is dat het niet blijft hangen bij het idee dat je op een tablet ook maar een volledig OS moet zetten. Zo'n OS is namelijk gebouwd om met een muis te werken. Apple heeft het met de iPad slimmer aangepakt. Er zijn echter nog wel meer tablets die ook een aangepast OS leveren, zoals de JooJoo: http://www.engadget.com/2010/04/01/the-joojoo-is-here-seriously/
En waarom?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik ga er een halen zodra ie hier verkrijgbaar is
BlackBerry? Heb die dingen altijd beter gevonden dan iPhones. Bovendien maakt Nokia nog steeds leuke apparaten, alleen is Symbian zo zoutloos.quote:Sinds de release van iPhone zijn de rest v/d fabrikanten opeens wakker geworden en zijn toestellen stukken beter geworden maar niks dat er echt tussenuit springt, niet echt een bedrijf dat ff de boel wakker schud.
Perfect verwoordquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:23 schreef Tijn het volgende:
Ik zou willen dat ik 'em zou willen, maar ik kan echt niet bedenken wat voor nut 'ie zou moeten hebben voor mij persoonlijk
Dat gevoel heb ik in het algemeen metalle producten van Apple.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:23 schreef Tijn het volgende:
Ik zou willen dat ik 'em zou willen, maar ik kan echt niet bedenken wat voor nut 'ie zou moeten hebben voor mij persoonlijk
Ik denk dat 'ie vooral interessant is voor mensen die weinig van computers weten.
Die ervaring heb ik nou weer totaal niet. Ik heb hier een aardig volle Dock in elk geval.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:29 schreef Blinker het volgende:
[..]
Kortom het software aanbod is erg mager.
Rrrrrrrrrrrrr.....quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb hier een aardig volle Dock in elk geval.
Ik denk niet dat de gemiddelde 'start' programmalijst van Windows in de dock past.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik nou weer totaal niet. Ik heb hier een aardig volle Dock in elk geval.
Die racegame ziet er wel mooi uitquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://vimeo.com/10595371
Deze video maakt mij wel enthousiast!
Nee, maar het idee is natuurlijk dat je alleen de apps die je daadwerkelijk vaak gebruikt in je Dock zet natuurlijkquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:33 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde 'start' programmalijst van Windows in de dock past.
Die reviewer is echt een baas. De iPad kan me niet zoveel schelen, maar de videoreview is geniaalquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Niet om het een of ander, maar ik heb nog een iPod Touch 32 GB te ruil voor een digitale compact camera van gelijksoortige nieuwwaarde. Haal de iPad Mini nu al in huis!quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:28 schreef o.us het volgende:
Alles wat een iPad kan, kan een iPhone / iPod Touch ook.
Al je apps zou waarschijnlijk ook gewoon passen, zoveel kan het niet zijnquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar het idee is natuurlijk dat je alleen de apps die je daadwerkelijk vaak gebruikt in je Dock zet natuurlijk
quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:22 schreef klaasdj het volgende:
[..]
BlackBerry? Heb die dingen altijd beter gevonden dan iPhones.
134 items in m'n applications map en 38 in de utilities map. Is dat weinig?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:39 schreef Blinker het volgende:
[..]
Al je apps zou waarschijnlijk ook gewoon passen, zoveel kan het niet zijn
Er staan een stuk of 100 applicaties op m'n mac. Tekenprogramma's, MAMP installatie, development omgevingen, ftp clients, browsers, DM clients, Usenet applicatie, torrent client, mysql manager, mail, office, VPN, videobewerking.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:39 schreef Blinker het volgende:
[..]
Al je apps zou waarschijnlijk ook gewoon passen, zoveel kan het niet zijn
Games!quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er staan een stuk of 100 applicaties op m'n mac. Tekenprogramma's, MAMP installatie, development omgevingen, ftp clients, browsers, DM clients, Usenet applicatie, torrent client, mysql manager, mail, office, VPN, videobewerking.
Ik zie even niet wat ik mis eigenlijk.
AutoCAD!!! AUTOCAD!!!!!!!quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er staan een stuk of 100 applicaties op m'n mac. Tekenprogramma's, MAMP installatie, development omgevingen, ftp clients, browsers, DM clients, Usenet applicatie, torrent client, mysql manager, mail, office, VPN, videobewerking.
Ik zie even niet wat ik mis eigenlijk.
C&C3, Spore, Simcity4, World of Goo, Ages of Empires, Bioshock en binnenkort Steam. Niet heel wild, dat geef ik toe. Maar die game troef begint nu toch wel een beetje schraal te worden.quote:
Je begon er zelf overquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:51 schreef Blinker het volgende:
[..]
Maar goed laten we het hier bij houden, ik heb niet zo zin in een Windows vs Mac.
Heb je ook Google op je pc?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:51 schreef Blinker het volgende:
[..]
Games!
Maar goed laten we het hier bij houden, ik heb niet zo zin in een Windows vs Mac.
Ontopic:
Iemand enig idee hoeveel inch die iPad eigenlijk is?
Was ook een beetje flauw, vandaar die smiley er achterquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
C&C3, Spore, Simcity4, World of Goo, Ages of Empires, Bioshock en binnenkort Steam. Niet heel wild, dat geef ik toe. Maar die game troef begint nu toch wel een beetje schraal te worden.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:53 schreef BdR het volgende:
iCade : "Beautifully retro styled, handcrafted wooden tabletop arcade cabinet and MAME emulator for your otherwise useless iPad"
[ afbeelding ]
het nut van de iPad zie ik verder ook niet zo, maar ik moet toegeven dit is iig leuk bedacht..
Maar... er is dus MAME voor de iPad?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:53 schreef BdR het volgende:
iCade : "Beautifully retro styled, handcrafted wooden tabletop arcade cabinet and MAME emulator for your otherwise useless iPad"
[ afbeelding ]
het nut van de iPad zie ik verder ook niet zo, maar ik moet toegeven dit is iig leuk bedacht..
Google als in wat? Google apps? Andorid OS? Chrome?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heb je ook Google op je pc?
http://www.apple.com/ipad/specs/
Jup, en nu kap ik 'm ook af.quote:
Google als in Google.com, dat kan je gebruiken om informatie op te zoeken. Zoals de schermdiagonaal van een iPad.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:56 schreef Blinker het volgende:
[..]
Google als in wat? Google apps? Andorid OS? Chrome?
[..]
Jup, en nu kap ik 'm ook af.
Volgens mij wordt MAME uitgebracht voor zo'n beetje alles met een cpu er in..quote:
Het verbaast me niet dat MAME is gemaakt voor de iPad, maar het verbaast me wel een beetje dat Apple 'em heeft toegelaten in de store.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:59 schreef BdR het volgende:
[..]
Volgens mij wordt MAME uitgebracht voor zo'n beetje alles met een cpu er in..
Nee, ik gebruik Ilsequote:Op vrijdag 2 april 2010 13:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Google als in Google.com, dat kan je gebruiken om informatie op te zoeken. Zoals de schermdiagonaal van een iPad.
quote:
Ik meen vanaf 600 euro. Aardig aan de prijs. Leg er een paar honderd euro bij en je hebt een MacBook.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:01 schreef Chowi het volgende:
Zijn die iPads duur eigenlijk? Als ze duur zijn, wordt het echt een flop, denk ik. Véél te vroeg na de iPod Touch en iPhone gelanceerd om succes te kunnen hebben.
Apple heeft al problemen om de productie bij te houden, dus van een flop zou ik niet durven spreken. Was het een flop geweest als het een ander bedrijf was die precies dit product uitbracht? Waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:01 schreef Chowi het volgende:
Zijn die iPads duur eigenlijk? Als ze duur zijn, wordt het echt een flop, denk ik. Véél te vroeg na de iPod Touch en iPhone gelanceerd om succes te kunnen hebben.
Dat bericht is vast een grap. Apple staat geen applicaties toe die zelf externe code kunnen uitvoerenquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:59 schreef BdR het volgende:
[..]
Volgens mij wordt MAME uitgebracht voor zo'n beetje alles met een cpu er in..
Een flop? Dat ding is nu al praktisch uitverkochtquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:01 schreef Chowi het volgende:
De verwachting is vanaf € 429,-quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:02 schreef Blinker het volgende:
[..]
[..]
Ik meen vanaf 600 euro. Aardig aan de prijs. Leg er een paar honderd euro bij en je hebt een MacBook.
Alleen Apple heeft de ballen om zo'n ding uit te brengenquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:03 schreef elfzesendertig het volgende:
Was het een flop geweest als het een ander bedrijf was die precies dit product uitbracht? Waarschijnlijk wel.
Neuh, d'r zijn zat tablet computers geweest. Het probleem is dat ze nooit eerder specifiek zijn ontwikkeld voor multitouchquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:05 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Alleen Apple heeft de ballen om zo'n ding uit te brengen
Schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die producten blind kopen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:04 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een flop? Dat ding is nu al praktisch uitverkocht
waarom ga je er vanuit dat mensen het blind kopen?quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:06 schreef Blinker het volgende:
[..]
Schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die producten blind kopen.
Makkelijke markt voor meneer Jobs.
Mja, dat was de Volkswagen New Beetle ook vlak voor introductie.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:04 schreef retorbrapi het volgende:
Een flop? Dat ding is nu al praktisch uitverkocht
Ik denk dat ik me wel bij die mening aan kan sluiten. Blijft toch debiel, dat mensen zoveel meer geld voor een product neer willen tellen alleen maar om de merknaam. Maar zo zit de consument nou eenmaal in elkaar blijkbaar.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Apple heeft al problemen om de productie bij te houden, dus van een flop zou ik niet durven spreken. Was het een flop geweest als het een ander bedrijf was die precies dit product uitbracht? Waarschijnlijk wel.
Dat gaat inderdaad de grote kracht worden van de iPad. De applicaties ervoor zijn gewoon echt voor de iPad ontworpen. Dus met die schermgrootte in het hoofd, multitouch en de beschikbare rekenkracht.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een multitouch slate kan iedereen maken. Het gaat om de software. Niet alleen de software van Apple zelf, maar vooral de 3rd party developers. Je kunt hele gave en nuttige dingen doen met een 10 inch multi-touch scherm en een internetverbinding.
Hoezo om de merknaam? Apple heeft met de iphone laten zien dat ze perfect in staat zijn om een OS te ontwikkelen voor aan andere soort input dan traditionale human interface devices als muis en keyboard. Met de appstore hebben ze een perfect werkend distributiemodel in handen voor een enorm aanbod aan applicaties.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:08 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik denk dat ik me wel bij die mening aan kan sluiten. Blijft toch debiel, dat mensen zoveel meer geld voor een product neer willen tellen alleen maar om de merknaam. Maar zo zit de consument nou eenmaal in elkaar blijkbaar.
Heb je trouwens een bron voor je opmerking, of is het jouw intuitie? Ik zie het tegenovergestelde namelijk; mensen die Apple kopen vanwege de betere specs / veiligheid en prijs.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:08 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik denk dat ik me wel bij die mening aan kan sluiten. Blijft toch debiel, dat mensen zoveel meer geld voor een product neer willen tellen alleen maar om de merknaam. Maar zo zit de consument nou eenmaal in elkaar blijkbaar.
Denk jij dat ze 'm allemaal al in hun handen hebben gehad?quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
waarom ga je er vanuit dat mensen het blind kopen?
Een tablet computer die anders is dan de rest bedoel ik.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neuh, d'r zijn zat tablet computers geweest. Het probleem is dat ze nooit eerder specifiek zijn ontwikkeld voor multitouch
Ja want bij de Zeeman kan je een tablet halen die precies hetzelfde doet, voor de helft van de prijs maar dan zonder logo! Oh, wacht.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:08 schreef Chowi het volgende:
[..]
quote:No wireless. Less space than a nomad. Lame.
Nee, maar het is niet alsof er geen uitgebreide informatie over te vinden is. Foto's video's, etc.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:12 schreef Blinker het volgende:
[..]
Denk jij dat ze 'm allemaal al in hun handen hebben gehad?
Je wilt toch weten wat de look-and-feel is van zo'n ding.
Dit is wel belangrijk. In essentie is Windows Mobile, en de Windows-tablets die er tot nu toe op de markt zijn geweest, niets meer dan een conversie van een single-point OS naar een ander apparaat. Windows XP bijvoorbeeld is, net als Vista en 7 overigens, puur ingericht op één punt van input; de muis. Bij een touchpad wordt dat één vinger.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoezo om de merknaam? Apple heeft met de iphone laten zien dat ze perfect in staat zijn om een OS te ontwikkelen voor aan andere soort input dan traditionale human interface devices als muis en keyboard. Met de appstore hebben ze een perfect werkend distributiemodel in handen voor een enorm aanbod aan applicaties.
En dat maakt deze tablet anders dan alle tablets die tot op heden op de markt zijn geweest.
Ik zeg niet dat de iPad een slecht product is, ik zeg alleen maar dat de prijs absurd hoog is. Als een soortgelijk product was gelanceerd door welk ander bedrijf dan ook, hadden ze het zich niet kunnen veroorloven om er zoveel geld voor te vragen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoezo om de merknaam? Apple heeft met de iphone laten zien dat ze perfect in staat zijn om een OS te ontwikkelen voor aan andere soort input dan traditionale human interface devices als muis en keyboard. Met de appstore hebben ze een perfect werkend distributiemodel in handen voor een enorm aanbod aan applicaties.
En dat maakt deze tablet anders dan alle tablets die tot op heden op de markt zijn geweest.
Een beetje ebook reader is even duur....quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:14 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de iPad een slecht product is, ik zeg alleen maar dat de prijs absurd hoog is. Als een soortgelijk product was gelanceerd door welk ander bedrijf dan ook, hadden ze het zich niet kunnen veroorloven om er zoveel geld voor te vragen.
En dat komt dus gewoon doordat er Apple voor staat.
Met de specs van dat ding is het apparaat goedkoop. En dat komt doordat Apple er voor gaat.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:14 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de iPad een slecht product is, ik zeg alleen maar dat de prijs absurd hoog is. Als een soortgelijk product was gelanceerd door welk ander bedrijf dan ook, hadden ze het zich niet kunnen veroorloven om er zoveel geld voor te vragen.
En dat komt dus gewoon doordat er Apple voor staat.
Klopt, voor typen heeft tactiele feedback ook mijn voorkeur. Maar dan zijn de nadelen van een laptop mij weer te groot.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waar ik in ieder geval nog mijn twijfels bij heb is juist die multitouch, tot nu toe (bijvoorbeeld op een MacBook of een iPhone wordt dat gebruikt op een vrij klein oppervlak, zodat je met meerdere vingers van één hand input kunt leveren.
Nu is de iPad een stuk groter, dus heb je (volgens mij) beide handen nodig om die multitouch ten volste te benutten. Maar dan moet je de iPad dus neerleggen. Dan kun je weer net zo goed een laptop gebruiken, is mijn idee. Typt ook nog eens fijner, bijvoorbeeld (tactiele feedback).
Van dat geld kan je een goede PC kopen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:18 schreef HeatWave het volgende:
De versie met 3g, wifi en dan zeker 32GB kost toch wel ff wat.
$ = ¤quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:16 schreef retorbrapi het volgende:
450 ¤ voor een lichtgewicht multitouch tablet met 10 uur batterijduur vind ik niet "absurd hoog".
Een iPad ook niet, met dat spiegelende scherm.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar ja, die leg je weer niet op je schoot in de trein.
Nee, dat is het al een poosje niet meerquote:
Ik heb een macbook met glossy scherm en heb werkelijk nooit last van spiegeling.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een iPad ook niet, met dat spiegelende scherm.
Of je moet het leuk vinden je overbuurman/-vrouw te zien in plaats van je foto's oid.
Dus een iPad kost minder dan 200 euro?quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een beetje ebook reader is even duur....
Oh, fijn dat er eindelijk wat aan gedaan wordt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, dat is het al een poosje niet meer
Zie bv de iMac in de US store en NL Store. $1199,- en €1099,-
Wéér fout. Kijk maar naar de 32GB iPod touch in de VS en in NL. $399 in de VS, ¤ 369 hier. Mac mini: $599 -> ¤549.quote:
Laat mij even een ereader van 10 inch met touch scherm zien voor minder dan 200 euroquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus een iPad kost minder dan 200 euro?
Ik lees al 20 jaar minimaal 8 uur per dag van een tft scherm. Ik heb geen vermoeide ogen.quote:Daarbij is de iPad door zijn backlight niet goed geschikt als eReader, of je vindt vermoeide ogen prettig tijdens het lezen?
Een MacBook gebruik je dan ook danig anders dan een iPad. Bij een laptop ligt je toetsenbord plat en staat je scherm naar je toe gekanteld. Op een iPad gebruik je het scherm voor zowel in- als output en die hou je (volgens mij) dus anders vast.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een macbook met glossy scherm en heb werkelijk nooit last van spiegeling.
Misschien, maar sowieso zou je bij een rechtopstaand scherm toch ook behoorlijk last van spiegeling moeten hebben. Ik ervaar dat dus niet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een MacBook gebruik je dan ook danig anders dan een iPad. Bij een laptop ligt je toetsenbord plat en staat je scherm naar je toe gekanteld. Op een iPad gebruik je het scherm voor zowel in- als output en die hou je (volgens mij) dus anders vast.
Niet alle nieuwe apparaten van Apple vervullen een daadwerkelijke behoefte.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat mij even een ereader van 10 inch met touch scherm zien voor minder dan 200 euro
Goedkoop apparaatje, maar met 5 inch is het maar een kwart van de schermoppervlakte van een iPad, en meer een wat grotere iPod touch. En dan maar hopen dat hij met 5 inch nog wel in je zak past. De keuze voor Android is wel goed, beter dan de crapsoftware die een willekeurige Chinese fabrikant zelf ontwikkelt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:23 schreef Beach het volgende:
http://enso-now.com/n/index.php
Wat vinden jullie hiervan?
Die ereaders zijn er wel. Nou ja, 8 inch en touch. Voor 100 euro meer dan de goedkoopste iPad die nog het een en ander meer kan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet alle nieuwe apparaten van Apple vervullen een daadwerkelijke behoefte.
Het feit dat zulke e-readers er niet zijn zou ook aan kunnen geven dat zulke apparaten niet "nodig" zijn.
Om een boek te lezen heb je helemaal geen 10 inch nodig.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laat mij even een ereader van 10 inch met touch scherm zien voor minder dan 200 euro
En onderzoek heeft uitgewezen dat je door het lezen van een beeldscherm in vergelijking met papier veel minder informatie opneemt. En ja, een TFT zorgt wel degelijk voor vermoeide ogen, ik zit ook meer dan 8 uur per dag achter zo'n apparaat, maar soms merk ik gewoon dat ik het even beter niet kan doen. Lezen van een beeldscherm met backlight kost veel meer energie dan lezen vanaf papier bijvoorbeeld.quote:[..]
Ik lees al 20 jaar minimaal 8 uur per dag van een tft scherm. Ik heb geen vermoeide ogen.
Dat is fijn, maar dat is nog steeds geen argument dat de iPad overpriced is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Om een boek te lezen heb je helemaal geen 10 inch nodig.
Tja, ik heb daar dus totaal geen last van. Ik lees de godganselijke dag van scherm. Daarnaast biedt de iPad die functionaliteit naast vele andere applicaties. Een ereader van 8 inch kost 599. een ipad kost 429. Overpriced lijkt me dus een non argument.quote:En onderzoek heeft uitgewezen dat je door het lezen van een beeldscherm in vergelijking met papier veel minder informatie opneemt. En ja, een TFT zorgt wel degelijk voor vermoeide ogen, ik zit ook meer dan 8 uur per dag achter zo'n apparaat, maar soms merk ik gewoon dat ik het even beter niet kan doen. Lezen van een beeldscherm met backlight kost veel meer energie dan lezen vanaf papier bijvoorbeeld.
Nou, de Commodore 64 emulator staat ook gewoon in de App Store.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat bericht is vast een grap. Apple staat geen applicaties toe die zelf externe code kunnen uitvoeren
Me dunkt bedoel je "in plaats van" i.p.v. "naast", de iPad multitaskt immers niet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarnaast biedt de iPad die functionaliteit naast vele andere applicaties.
Het is gewoon wetenschappelijk bewezen, artikel erover dat ik zo gauw kan vinden en daar hebben ze het dus ook over de invloed van de backlight: http://www.sakvandenboom.nl/artikel/6108.htmquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is fijn, maar dat is nog steeds geen argument dat de iPad overpriced is.
[..]
Tja, ik heb daar dus totaal geen last van. Ik lees de godganselijke dag van scherm. Daarnaast biedt de iPad die functionaliteit naast vele andere applicaties. Een ereader van 8 inch kost 599. een ipad kost 429. Overpriced lijkt me dus een non argument.
Net zoals de iPhone kan je prima je muziek opzetten en surfen, en echt heel erg veel meer dingen door elkaar doe ik toch niet op een portable device, DAN is een laptop idd wel beter.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Me dunkt bedoel je "in plaats van" i.p.v. "naast", de iPad multitaskt immers niet..
]http://www.sakvandenboom.nl/artikel/6108.htm[/quote][/url]quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het is gewoon wetenschappelijk bewezen, artikel erover dat ik zo gauw kan vinden en daar hebben ze het dus ook over de invloed van de backlight: [url=http://www.sakvandenboom.nl/artikel/6108.htm
Dat mag. Dan koop je 'm niet.quote:Ik blijf de iPad de meest overbodige gadget sinds tijden vinden.
Mijn BB multitasked wel, maar de praktijk is dat je op die kleine schermpjes toch maar 1 app tegelijk kan bedienen. Als het OS status bij afsluiten opslaat en apps snel starten merk je nauwelijks dat er iet echt gemultitasked wordt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Net zoals de iPhone kan je prima je muziek opzetten en surfen, en echt heel erg veel meer dingen door elkaar doe ik toch niet op een portable device, DAN is een laptop idd wel beter.
Iedereen doet zo negatief over dat niet multitasken, maar bitched wel dat zijn PC zo traag is met een paar apps open.
Technisch is het misschien minder "geavanceerd"maar voor de gemiddelde user heeft het ide praktijk alleen maar het gevolg dat wat je ook opent meteen reageert en snel is. Dat is me echt meer waard dan 10 trage apps.
Plus dat ik nog steeds mensen tegenkom die denken dat 'niet multitasken' gelijk staat aan 'niet kunnen wisselen tussen applicaties': ja, dan ben ik een mail aan het typen, wordt ik gebeld en is m'n mail kwijt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Net zoals de iPhone kan je prima je muziek opzetten en surfen, en echt heel erg veel meer dingen door elkaar doe ik toch niet op een portable device, DAN is een laptop idd wel beter.
Iedereen doet zo negatief over dat niet multitasken, maar bitched wel dat zijn PC zo traag is met een paar apps open.
Ik heb nog nooit gebitched dat mijn PC langzaam is met een paar "apps" open. Ohnee, wacht, op mijn PC draai ik ook gewoon echte programma's in plaats van kleine appjes.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:43 schreef HeatWave het volgende:
Nouja, als ik naar mezelf kijk zou ik toch minstens een emailclient, muziek (al dan niet op afstand) en browser willen draaien tegelijkertijd. En tussendoor misschien nog een foto bekijken, misschien nog wat kleins typen.quote:Technisch is het misschien minder "geavanceerd"maar voor de gemiddelde user heeft het ide praktijk alleen maar het gevolg dat wat je ook opent meteen reageert en snel is. Dat is me echt meer waard dan 10 trage apps.
Email is push, dus dat krijg je meteen te zien, en waarom zou je tegelijkertijd een browser en een foto willen bekijken, heb je 2 schermen op je laptop?quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gebitched dat mijn PC langzaam is met een paar "apps" open. Ohnee, wacht, op mijn PC draai ik ook gewoon echte programma's in plaats van kleine appjes..
[..]
Nouja, als ik naar mezelf kijk zou ik toch minstens een emailclient, muziek (al dan niet op afstand) en browser willen draaien tegelijkertijd. En tussendoor misschien nog een foto bekijken, misschien nog wat kleins typen.
Dan zou een iPad in zijn huidige vorm dus al niks voor mij zijn.
En ik vermoed dat veel mensen diezelfde behoeftes hebben.
Ik heb het idee dat mensen die zo'n iPad kopen daar nog wel eens in teleurgesteld kunnen gaan worden, maar misschien laten ze hun behoefte wel aanpassen door wat het apparaat dicteert.
Dat is precies wat ik bedoel, wil je die dingen echt allemaal TEGELIJKERTIJD op het scherm van de iPad hebben? Of wil je gewoon kunnen wisselen tussen die taken, waarbij de statussen gewoon onthouden worden en je dus na het wisselen verder kunt gaan waar je gebleven bent?quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gebitched dat mijn PC langzaam is met een paar "apps" open. Ohnee, wacht, op mijn PC draai ik ook gewoon echte programma's in plaats van kleine appjes..
[..]
Nouja, als ik naar mezelf kijk zou ik toch minstens een emailclient, muziek (al dan niet op afstand) en browser willen draaien tegelijkertijd. En tussendoor misschien nog een foto bekijken, misschien nog wat kleins typen.
precies, je app blijft bevroren, dus je hoeft niets opnieuw te doen oid, het gaat verder waar je was, ook spellen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, wil je die dingen echt allemaal TEGELIJKERTIJD op het scherm van de iPad hebben? Of wil je gewoon kunnen wisselen tussen die taken, waarbij de statussen gewoon onthouden worden en je dus na het wisselen verder kunt gaan waar je gebleven bent?
Op mijn PC heb ik die dingen tegelijkertijd op mijn scherm ja.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:57 schreef De_Hertog het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel, wil je die dingen echt allemaal TEGELIJKERTIJD op het scherm van de iPad hebben? Of wil je gewoon kunnen wisselen tussen die taken, waarbij de statussen gewoon onthouden worden en je dus na het wisselen verder kunt gaan waar je gebleven bent?
Nou ja, ik zeg niet dat je hem meteen moet willen natuurlijk, maar de kritiek moet wel terecht zijnquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Op mijn PC heb ik die dingen tegelijkertijd op mijn scherm ja..
Maar ik was inderdaad zo iemand die niet had begrepen dat je apps in de achtergrond kan "bevriezen".
IK WIL NU EEN iPAD, METEEN! SCHNELL!.
Dan blijf ik wel bij mijn eerdere punt over de grootte ten opzichte van de multitouch en de draagbaarheid.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:12 schreef De_Hertog het volgende:
Nou ja, ik zeg niet dat je hem meteen moet willen natuurlijk, maar de kritiek moet wel terecht zijn
Sja, dat weet ik dus nog niet, daarom moet ik hem eerst in handen krijgenquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan blijf ik wel bij mijn eerdere punt over de grootte ten opzichte van de multitouch en de draagbaarheid.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat aanvoelt ten opzichte van een iPhone of andere smartphone.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:18 schreef HeatWave het volgende:
Sja, dat weet ik dus nog niet, daarom moet ik hem eerst in handen krijgen.
Ik ook, maar ik gok dat het wel ok isquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat aanvoelt ten opzichte van een iPhone of andere smartphone.
Mja, dan zie ik de meer- of minderwaarde ten opzichte van een laptop niet zo.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:43 schreef HalvinCarris het volgende:
Stel je voor dat je met zo'n fijne iPad lekker in de tuin zit, op WiFi te browsen, beetje mailen![]()
Chill.
Ik wel hoor, met een laptop zit je niet lekker achterover, de iPad kan je even snel wegleggen, is licht.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, dan zie ik de meer- of minderwaarde ten opzichte van een laptop niet zo.
Ik wel, een laptop zet je aan, start je op, etc, dan ga je er iets op doen, en dan zet je hem weg, in standy oid. Duurt allemaal weer even.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, dat zie ik persoonlijk dus niet zo gebeuren, ik heb het idee dat je een iPad ook neer moet leggen op een tafel ofzo om er bijvoorbeeld lekker op te kunnen typen. Of in je arm houden als zo'n klapper met knijper en dan met de andere hand typen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:48 schreef HalvinCarris het volgende:
Ik wel hoor, met een laptop zit je niet lekker achterover, de iPad kan je even snel wegleggen, is licht.
Mja, dat wachten vind ik niet zo erg. Bovendien hoef je met bijvoorbeeld een Macbook ook niet te wachten, die klap je open en hij is klaar.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:48 schreef HeatWave het volgende:
Ik wel, een laptop zet je aan, start je op, etc, dan ga je er iets op doen, en dan zet je hem weg, in standy oid. Duurt allemaal weer even.
Op een iPad druk je op de aanknop en hij is meteen aan, geen vertraging, klaar met werken, 1 druk en uit, etc.
Mwah, ook die heeft nog wel even een paar sec nodig om de drives op te spinnen etc, het is idd vrij rap maar niet zo rap als een iPad, das is echt instant-aan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, dat zie ik persoonlijk dus niet zo gebeuren, ik heb het idee dat je een iPad ook neer moet leggen op een tafel ofzo om er bijvoorbeeld lekker op te kunnen typen. Of in je arm houden als zo'n klapper met knijper en dan met de andere hand typen.
[..]
Mja, dat wachten vind ik niet zo erg. Bovendien hoef je met bijvoorbeeld een Macbook ook niet te wachten, die klap je open en hij is klaar.
Dat idee heb ik ook ja, en daar zie ik best een markt voor, ook bij mezelfquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik maar wil zeggen is dat ik het idee heb dat de iPad hoogstens een ding voor erbij wordt, voor als je iPhone te klein is en je MacBook te groot.
Mag je hem daar eigenlijk wel gebruiken met z'n WiFi en zulks?quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zie hem eigenlijk als een multimedia device. Ideaal in het vliegtuig.
Daar is hij inderdaad heel geschikt voor, plus je kan ook nog wat andere dingen doen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zie hem eigenlijk als een multimedia device. Ideaal in het vliegtuig.
In vliegtuigen komt ook WiFi. Maatschappijen laten alleen veel te lang op zich wachten daarmee.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mag je hem daar eigenlijk wel gebruiken met z'n WiFi en zulks?
En als je hem al mag gebruiken, maar dan met WiFi uit, wat is dan nog het leuke aan zo'n iPad?
Films kijken? Dan redt je vermoedelijk niet die accuduur van 10 uur.
Ik gebruik mijn iPod touch in het vliegtuig inderdaad altijd als e-reader, gaming device, ipod, filmpjes, etc. Zou niet weten waarom een batterij duur van 10 uur dat onmogelijk maakt. Ik vlieg regelmatig naar Taiwan, en als je daar meer dan 8 uur aaneengesloten bezig ben met een multimedia device is dat erg lang gok ikquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mag je hem daar eigenlijk wel gebruiken met z'n WiFi en zulks?
En als je hem al mag gebruiken, maar dan met WiFi uit, wat is dan nog het leuke aan zo'n iPad?
Films kijken? Dan redt je vermoedelijk niet die accuduur van 10 uur.
Mwoach, mijn laatste vlucht was naar Peru, dan ben je al met al (met wachten op vliegveld) 12 uur aan het vliegen en een uur of 2 aan het wachten. Maar dat is misschien niet helemaal representatief inderdaad.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik gebruik mijn iPod touch in het vliegtuig inderdaad altijd als e-reader, gaming device, ipod, filmpjes, etc. Zou niet weten waarom een batterij duur van 10 uur dat onmogelijk maakt. Ik vlieg regelmatig naar Taiwan, en als je daar meer dan 8 uur aaneengesloten bezig ben met een multimedia device is dat erg lang gok ik
Naar Taiwan vlieg ik een uur of 13 ~14 en wacht ik een uurtje of 2. Maar ik gebruik echt geen 16 uur mijn ipod. Je slaapt een paar uurtjes, je moet door een transfer heen, je gaat eens naar een toilet, je eet eens wat.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mwoach, mijn laatste vlucht was naar Peru, dan ben je al met al (met wachten op vliegveld) 12 uur aan het vliegen en een uur of 2 aan het wachten. Maar dat is misschien niet helemaal representatief inderdaad.
Maar dan nog is (vermoed ik) ergens halverwege de vlucht je iPad leeg. Want die 10 uur batterijduur geldt denk ik niet als je ook films of series kijkt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Naar Taiwan vlieg ik een uur of 13 ~14 en wacht ik een uurtje of 2. Maar ik gebruik echt geen 16 uur mijn ipod. Je slaapt een paar uurtjes, je moet door een transfer heen, je gaat eens naar een toilet, je eet eens wat.
Nou als je wifi uitzet denk ik dat je wel weer behoorlijk wat batterijduur wint. Overigens zijn de eerste berichten dat de batterijduur langer is dan 10 uur.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar dan nog is (vermoed ik) ergens halverwege de vlucht je iPad leeg. Want die 10 uur batterijduur geldt denk ik niet als je ook films of series kijkt.
Ik moet zeggen dat cathay wel een aardig assortiment heeft. De laatste keer heb ik inglorious basterds en the substitutes gekeken.quote:Daarnaast mis je natuurlijk de slechte films en series die de luchtvaartmaatschappij je aanbiedt..
klein portable accutje eropklikken en klaar, heb ik ook voor de iPhonequote:Op vrijdag 2 april 2010 16:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar dan nog is (vermoed ik) ergens halverwege de vlucht je iPad leeg. Want die 10 uur batterijduur geldt denk ik niet als je ook films of series kijkt.
Daarnaast mis je natuurlijk de slechte films en series die de luchtvaartmaatschappij je aanbiedt..
Dat lijkt me ook direct z'n grootste nadeel. Mijn ipod stop ik in mijn borstzak. Als je elke keer het ding weer in je handbagage of in het bagagenetje voor je moet proppen is (zeker in economy) gezeikquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan moet je eigenlijk ook nog een mounting bracket meenemen waar je iPad in kan. Want hij kan natuurlijk niet altijd op het tafeltje voor je liggen,
Ik geloof niet dat het echt je desktop kan vervangen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:57 schreef HalvinCarris het volgende:
En zo'n keyboard dock is ook wel vet. Zet je hem daar in, kun je even rustig doorwerken. Of je zet 2 van zulke docks in je huis op plaatsen waar je vaak zit. Ik zie het al voor me.
Daar is het ook niet voor bedoeld. Sterker nog, je hebt een desktop pc/mac (of laptop) nodig om je media erop te krijgen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:16 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het echt je desktop kan vervangen.
Daarvoor is het te gelimiteerd.
Dat zeg ik ook niet, maar even "snel" voor "er bij" is wel super fijn.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:16 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het echt je desktop kan vervangen.
Daarvoor is het te gelimiteerd.
Met een iPhone of iPod touch kan je precies hetzelfde doen. Scheelt ook weer wat in de prijs. Het enige vernieuwende wat de iPad heeft is een groter scherm en de speciale apps. En natuurlijk vernieuwde apps die je van de iPod of iPhone kent.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt het over 'werken'. Nu weet ik niet wat jij onder werken verstaatquote:Op vrijdag 2 april 2010 17:42 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar even "snel" voor "er bij" is wel super fijn.
Geef jij 125 euro uit op een avondje stappen? Koop je dan vrienden ofzo?quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:57 schreef HeatWave het volgende:
en de prijs is natuurlijk relatief, er zijn mensen zat die het erbij kunnen betalen natuurlijk, tis een hoop geld, maar goed, een avondje stappen minder en je hebt alweer een kwart iPad.
neuh, uit eten, stappen, evt nog wat eten voor het naar huis gaan, taxi. Tis niet elke dag 125, maar 100 lukt me eigenlijk altijd welquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:00 schreef Blinker het volgende:
[..]
Geef jij 125 euro uit op een avondje stappen? Koop je dan vrienden ofzo?
Oh, op die fiets. Ik dacht dat je 125 euro aan drank wegtiktequote:Op vrijdag 2 april 2010 18:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
neuh, uit eten, stappen, evt nog wat eten voor het naar huis gaan, taxi. Tis niet elke dag 125, maar 100 lukt me eigenlijk altijd wel.
das een soort zelfmoord, nou ja, 1 fles champagne en je komt al een eindquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:03 schreef Blinker het volgende:
[..]
Oh, op die fiets. Ik dacht dat je 125 euro aan drank wegtikte
Dat likkenquote:
de BB vind ik toch echt een generatie ouder dan de iphone. Op alle fronten eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:22 schreef klaasdj het volgende:
[..]
BlackBerry? Heb die dingen altijd beter gevonden dan iPhones. Bovendien maakt Nokia nog steeds leuke apparaten, alleen is Symbian zo zoutloos.
wtf heeft de ipad voor voordelen tov een laptop bij je punten 1&2?quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:02 schreef ragnarokgod het volgende:
dit kreng word een mega groot succes in vele opzichten, ik en een vriend hebben voor 40.000 euro aandelen gekocht op 195$ en ze zijn nu op dit moment 235$ tel uit onze winst
de 3 grootste voordelen van de ipad zijn.
1.) consuming. als in internetten, browsen, lezen in bed, filmpje op de bank kijken, spelletje
2.) gemak een ipad sleep je toch wel wat makkelijker rond het huis of buiten dan een laptop of een netbook. een uitstekende multitouch en intuitief geschreven software
3.) publishing. er zullen ontzettend veel gewilde magezines abbonementen , kranten abbonementen strip abbobementen , apps etc uitkomen. je moet maar eens googlen wat voor meerwaarde magezines gaan levern.http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1813626064?bctid=66775419001
de kleine bonusses zullen zijn dat het een mooie digitale fotolijst is, je kan er fijn op skypen of chatten etc.
de instap prijs van 499$ of 450 euro is zeker niet duur.
ik ben wel veel met kritiek eens, maar is vaak irrelevant, het is geen productie pc zoals je kunt er lastig op photoshoppen etc. dan is een normale pc of laptop beter ten alle tijden. ik vind het ook wel jammer dat er geen camera op zit. maar dat komt wel met een revisie en dan zal ik hem ook zeker zelf halen (of ik moet de verleiding niet kunnen weerstaan*)
wat je niet moet vergeten is dat er ongelofelijk veel support voor het apparaat ipad is van alle kanten.
(vergelijk het eens met een ps3 wii of xbox. als alle uitgevers zijn meest toffe spellen alleen maar voor
1 console uitbrengt dan kan de rest inpakken) en apple krijgt mega veel support van kranten, tijdschijften, publishers etc van boeken tot weet ik veel wat. er bestaan ook al reeds apps van ipod of iphone dus dat is ook al een goede meekomer.
ik weet zeker dat de ipad een beschijden dikke hit word en fijn apperaat zal zijn! (en believe me ik was een skeptisch als de plague. )
ik ga nu slapen!!! hoeveel spelfouten holyfuck![]()
ik vind het zo jammer dat je niet even de tijd heb genomen om er even over na te denken ipv zo'n domme uitspraak! want met je uitspraak spreek je waarschijnlijk alleen voor jezelf en denk je niet na bij een breder en anders denkend of consumerend publiek!quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
wtf heeft de ipad voor voordelen tov een laptop bij je punten 1&2?
he he, dank je. ik woon al 6 jaar niet meer in nederland en schrijf het zelden. (was er vroeger ook al geen ster in!) ow het email programma an de ipad maakt je woorden vanzelf compleet zover het mogelijk is en corrigeert de spellng ook!quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:29 schreef Pheno het volgende:
Damn, ik zou van die aandelenwinst eens op een cursus Nederlands gaan. En een cursus vloeiend schrijven mag er ook wel bij. Misschien kun je dan wel oefenen op de iPad
Tijd voor een Apple danquote:Op zaterdag 3 april 2010 09:30 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
he he, dank je. ik woon al 6 jaar niet meer in nederland en schrijf het zelden. (was er vroeger ook al geen ster in!) ow het email programma an de ipad maakt je woorden vanzelf compleet zover het mogelijk is en corrigeert de spellng ook!
Nieuwe versies van Blackberry OS werken redelijk, maar het komt niet in de buurt van iPhone OS. (En ik ben de laatste tijd behoorlijk aan het devven geweest voor Blackberry dus dus ik weet ondertussen redelijk hoe zo'n ding in elkaar steekt)quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:22 schreef klaasdj het volgende:
[..]
BlackBerry? Heb die dingen altijd beter gevonden dan iPhones.
Nokia heeft de laatste jaren niks bijzonders uitgebracht, noem eens 1 toestel dat boven de rest uitsteekt ?quote:Bovendien maakt Nokia nog steeds leuke apparaten, alleen is Symbian zo zoutloos.
En de Mac Book Air dan?quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:25 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
ik vind het zo jammer dat je niet even de tijd heb genomen om er even over na te denken ipv zo'n domme uitspraak! want met je uitspraak spreek je waarschijnlijk alleen voor jezelf en denk je niet na bij een breder en anders denkend of consumerend publiek!
ik zal het proberen uit te leggen, de basis en het ontwerp van een laptop in nog steeds 100% producing en met een ipad zal dat iets van 10 tot 20%, daarom is het formaat van een ipad 9,7 inch en niet een freaking 17inch met toetsenbord. het is daarom ook multi touch en geen toetsenbord het is maar 700gram ipv 3 kilo etc etc. lekker in een handje .. ipv zwaar tillen met me kabels. de accenten van hoe het apparaat kan worden gebruikt brengt veel voordelen met zich mee, dat jij het niet er niet van inziet is een gemis. ikzelf met vele anderen zullen wel het nut ervan inzien.
Letterman rulesquote:
Nou dan zal ik het je ook maar proberen uit te leggen want volgens mij heb je last van tunnelvisie.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:25 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
ik vind het zo jammer dat je niet even de tijd heb genomen om er even over na te denken ipv zo'n domme uitspraak! want met je uitspraak spreek je waarschijnlijk alleen voor jezelf en denk je niet na bij een breder en anders denkend of consumerend publiek!
ik zal het proberen uit te leggen, de basis en het ontwerp van een laptop in nog steeds 100% producing en met een ipad zal dat iets van 10 tot 20%, daarom is het formaat van een ipad 9,7 inch en niet een freaking 17inch met toetsenbord. het is daarom ook multi touch en geen toetsenbord het is maar 700gram ipv 3 kilo etc etc. lekker in een handje .. ipv zwaar tillen met me kabels. de accenten van hoe het apparaat kan worden gebruikt brengt veel voordelen met zich mee, dat jij het niet er niet van inziet is een gemis. ikzelf met vele anderen zullen wel het nut ervan inzien.
Je zegt dat je met de iPad niet meer kunt genieten van wat je wilt doen... wat is er dan zo leuk aan?quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:50 schreef EvilMarc het volgende:
Ik denk dat de iPad perfect is om te ontspannen. Als ik een laptop gebruik ben ik altijd 10 dingen tegelijk aan het doen. Omdat het zo gemakkelijk is.
Een iPad ondersteunt in principe geen multitasking waardoor het niet mogelijk is veel dingen tegelijk te doen. Dan kan je ook meer genieten van datgene wat je daadwerkelijk wilt doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb liever ook wél multitasking maar dan alsnog beperkt. Het is een soort opluchting als je niet 10 dingen tegelijk kán doen.
Er komt multitasking op de ipad met de 4.0 software. Dit ook voor de nieuwe iphone waarschijnlijk omdat die op 1000mhz gaat draaien.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:50 schreef EvilMarc het volgende:
Ik denk dat de iPad perfect is om te ontspannen. Als ik een laptop gebruik ben ik altijd 10 dingen tegelijk aan het doen. Omdat het zo gemakkelijk is.
Een iPad ondersteunt in principe geen multitasking waardoor het niet mogelijk is veel dingen tegelijk te doen. Dan kan je ook meer genieten van datgene wat je daadwerkelijk wilt doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb liever ook wél multitasking maar dan alsnog beperkt. Het is een soort opluchting als je niet 10 dingen tegelijk kán doen.
Multitasking is nou niet bepaald afhankelijk van de processor...quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:52 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Er komt multitasking op de ipad met de 4.0 software. Dit ook voor de nieuwe iphone waarschijnlijk omdat die op 1000mhz gaat draaien.
Ik ben moe als wat dus ik weet niet of ik het helemaal verkeerd heb getypt maar dit bedoel ik:quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:04 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Je zegt dat je met de iPad niet meer kunt genieten van wat je wilt doen... wat is er dan zo leuk aan?
Dat zijn uiteraard geruchten, want Apple laat nooit iets vrijquote:Op zaterdag 3 april 2010 15:52 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Er komt multitasking op de ipad met de 4.0 software. Dit ook voor de nieuwe iphone waarschijnlijk omdat die op 1000mhz gaat draaien.
De reden waarom Apple geen multi-tasking doorvoerde was volgens mij om performance te kunnen garanderenquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:01 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Multitasking is nou niet bepaald afhankelijk van de processor...
nee dat is waarquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:01 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Multitasking is nou niet bepaald afhankelijk van de processor...
Stabiele performance inderdaad, maar ook accuduur en veiligheid.quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:49 schreef elfzesendertig het volgende:
De reden waarom Apple geen multi-tasking doorvoerde was volgens mij om performance te kunnen garanderen
Het is meer de vraag hoelang Apple nog gouden eieren blijft produceren. De echte Apple fan is alles behalve sceptisch. De groei van Apple is alles behalve sustainable en het is wachten tot ze de 1e fout maken. Tot die tijd zal alles wat Apple uitpoept een succes worden.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:02 schreef ragnarokgod het volgende:
dit kreng word een mega groot succes in vele opzichten, ik en een vriend hebben voor 40.000 euro aandelen gekocht op 195$ en ze zijn nu op dit moment 235$ tel uit onze winst
de 3 grootste voordelen van de ipad zijn.
1.) consuming. als in internetten, browsen, lezen in bed, filmpje op de bank kijken, spelletje
2.) gemak een ipad sleep je toch wel wat makkelijker rond het huis of buiten dan een laptop of een netbook. een uitstekende multitouch en intuitief geschreven software
3.) publishing. er zullen ontzettend veel gewilde magezines abbonementen , kranten abbonementen strip abbobementen , apps etc uitkomen. je moet maar eens googlen wat voor meerwaarde magezines gaan levern.http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1813626064?bctid=66775419001
ik ben wel veel met kritiek eens, maar is vaak irrelevant, het is geen productie pc zoals je kunt er lastig op photoshoppen etc. dan is een normale pc of laptop beter ten alle tijden. ik vind het ook wel jammer dat er geen camera op zit. maar dat komt wel met een revisie en dan zal ik hem ook zeker zelf halen (of ik moet de verleiding niet kunnen weerstaan*)
ik weet zeker dat de ipad een beschijden dikke hit word en fijn apperaat zal zijn! (en believe me ik was een skeptisch als de plague. )
ik ga nu slapen!!! hoeveel spelfouten holyfuck![]()
Zolang Steve Jobs aan het roer staat, gaat het goed.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is meer de vraag hoelang Apple nog gouden eieren blijft produceren.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:55 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nou dan zal ik het je ook maar proberen uit te leggen want volgens mij heb je last van tunnelvisie.
Niet? Ow...quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
De echte Apple fan is alles behalve sceptisch.
Juist niet. Rationeel en logisch gezien kán een netbook niet even praktisch en handig zijn als een iPad omdat het zowel hardwarematig als softwarematig beiden totaal verschillende apparaten zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:55 schreef Nee het volgende:
Rationeel en logisch gezien is een netbook van 200 euro even praktisch en handig,
Duh, alles wat je koopt is in dat opzicht voor "materialistische mensen"quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:55 schreef Nee het volgende:
Er is geen sprake van nut, het is een gewoon ontzettend goed marketing product wat goed inspeelt op de (materialistische) behoefte van de consument. Rationeel en logisch gezien is een netbook van 200 euro even praktisch en handig, alleen heeft het geen hoog 'gadget gehalte'.
No offence, maar ik denk dat veelal materialistisch ingestelde mensen vatbaar zijn voor dit soort slimme marketing trucjes.
Het gaat er toch om wat je ermee doet en in hoeverre het een praktisch nut heeft? Wat voor praktisch nut heeft een iPad dan boven een netbook? Het enigste voordeel wat ik me kan voorstellen zijn ebooks.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:02 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Juist niet. Rationeel en logisch gezien kán een netbook niet even praktisch en handig zijn als een iPad omdat het zowel hardwarematig als softwarematig beiden totaal verschillende apparaten zijn.
Wel bijzonder eigenlijk, dat je een product uitbrengt in het volle vertrouwen dat mensen domme schapen zijn!quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:55 schreef Nee het volgende:
No offence, maar ik denk dat veelal materialistisch ingestelde mensen vatbaar zijn voor dit soort slimme marketing trucjes.
Het start eerder op. Netbook moet toch altijd even opstarten voordat het opgang komt.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:36 schreef Nee het volgende:
[..]
Het gaat er toch om wat je ermee doet en in hoeverre het een praktisch nut heeft? Wat voor praktisch nut heeft een iPad dan boven een netbook? Het enigste voordeel wat ik me kan voorstellen zijn ebooks.
Tja, maar microsoft staat nu niet echt bekend om goed te focussen op een compleet andere formfactor. Het blijft (tot op heden) altijd geknutsel aan iets bestaand.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef IHVK het volgende:
Het idee, is goed. Even lekker internetten op de bank of in de tuin. En een apparaat die je makkelijk mee kan nemen naar de collegbanken bijvoorbeeld.
De Apple Hype en leuke gadgets eromheen maken het nog beter.
Echter: Geen multitasking, Geen Flash, Geen USB.
Dat gaat hem dus niet worden voor mij (mocht ik ooit zo'n apparaat nodig hebben)
Dan koop ik wel een Windows versie ervan, want die komt vast wel. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn huidige laptop.
Klopt en dat is best vervelend. Op elk nieuw systeem wordt bijvoorbeeld aangekondigd dat opstarten maar een paar seconden zal duren en steeds falen ze erin. En het vroegere Windows Mobile was natuurlijk de grootste faal. Dat was gewoon windows maar dan verkleind.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar microsoft staat nu niet echt bekend om goed te focussen op een compleet andere formfactor. Het blijft (tot op heden) altijd geknutsel aan iets bestaand.
Nou ik heb nu bijvoorbeeld een iphone en ik zou het fijn vinden als in internetradio aan kon houden bij het surfen, om maar wat te noemen.quote:En waar heb je nou precies multitasking voor nodig?
Hmz, muziek en surfen kan inderdaad ook niet op de iPhone, goeie.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt en dat is best vervelend. Op elk nieuw systeem wordt bijvoorbeeld aangekondigd dat opstarten maar een paar seconden zal duren en steeds falen ze erin. En het vroegere Windows Mobile was natuurlijk de grootste faal. Dat was gewoon windows maar dan verkleind.
[..]
Nou ik heb nu bijvoorbeeld een iphone en ik zou het fijn vinden als in internetradio aan kon houden bij het surfen, om maar wat te noemen.
Bij zo'n groot dingen zal dat alleen maar meer zijn. Applicaties van derden worden gewoon echt afgesloten als je ze niet gebruikt. En een USB en Flash heb je natuurlijk wel 'nodig'.
IK begrijp die weerstand tegen iTunes eigenlijk nooit. NU gebruik ik het op OSX en niet op windows, wellicht dat dat verschil uitmaakt.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:37 schreef IHVK het volgende:
Itunes is trouwens ook bagger.
Verder ben ik heel tevreden met mij iPhone, ik maak er echt heel veel gebruik van gedurende dag.![]()
Ik ben niet op de hoogte van de weerstand eigenlijk. Ik begon er met open blik aan. Maar het is traag en log in Windows ten eerste. En simpel even wat nummers erop of afzetten, van bijvoorbeeld iemand anders met een iPhone is er niet bij.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
IK begrijp die weerstand tegen iTunes eigenlijk nooit. NU gebruik ik het op OSX en niet op windows, wellicht dat dat verschil uitmaakt.
Dat kan wel !quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hmz, muziek en surfen kan inderdaad ook niet op de iPhone, goeie.
Maar veel sites gebruiken flashfilmpjes. Meestal is het dan lullig als je niet even kan bekijken.quote:Mbt flash ben ik het to taal niet met je eens. Ik heb op mijn macbook click to flash staan (alle flash uitgeschakeld tot je erop klikt) en ik heb het zelden tot nooit nodig. Flash is buggy, vreet performance, closed en kan zonder problemen vervangen worden door andere open technieken. Flash mag wat mij betreft zo snel mogelijk uitsterven.
Gewoon. Bestanden overzetten. Documenten, foto's, films. Snel en makkelijk.quote:En waar heb je USB voor nodig? Je hebt niet direct een filesystem ofzo. En voor importeren van bv foto's is een USB adapter voor cams verkrijgbaar.
Mjah ok, vind ik al minder spannend.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat kan wel !Je kan de Apple Apps wel naast elkaar draaien. Dus Ipod+surfen kan.
Maar internetradio+surfen gaat dus niet.
Ik voorspel je dat heel veel sites heel snel overgaan op alternatieven. De weerstand tegen flash neemt snel toequote:Maar veel sites gebruiken flashfilmpjes. Meestal is het dan lullig als je niet even kan bekijken.
Ja het blijft wel apple natuurlijkquote:Gewoon. Bestanden overzetten. Documenten, foto's, films. Snel en makkelijk.
En voor die adapter moet je zeker weer extra betalen.
Traag en log en niet erg flexibel zijn redenen genoeg om van iTunes af te blijvenquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte van de weerstand eigenlijk. Ik begon er met open blik aan. Maar het is traag en log in Windows ten eerste. En simpel even wat nummers erop of afzetten, van bijvoorbeeld iemand anders met een iPhone is er niet bij.
ITunes op Windows is idd hel, als het met een Mac veel sneller werkt ligt het misschien daaraan...wat ook logisch is, want Apple moet maar wil helemaal niet perfect werken op Windows, Apple wil dat je ook qua laptop of desktop voor hen kiest.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
IK begrijp die weerstand tegen iTunes eigenlijk nooit. NU gebruik ik het op OSX en niet op windows, wellicht dat dat verschil uitmaakt.
De gemiddelde windows tablet kan en heeft dat allemaal al. En, welke heb jij gekocht?quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef IHVK het volgende:
Het idee, is goed. Even lekker internetten op de bank of in de tuin. En een apparaat die je makkelijk mee kan nemen naar de collegbanken bijvoorbeeld.
Echter: Geen multitasking, Geen Flash, Geen USB en het van alle kanten dichtgetimmerde (gesloten) systeem.
Dat gaat hem dus niet worden voor mij (mocht ik ooit zo'n apparaat nodig hebben)
Dan koop ik wel een Windows versie ervan, want die komt vast wel. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn huidige laptop.
Sorry?quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:13 schreef Blinker het volgende:
Wat zijn Apple-boys toch altijd snel op hun teentjes getrapt
Perfect verwoord. Dit bedoel ik. Hiervoor is de iPad bedoeld. Niks meer, niks minder. Ben het wel met sommige eens dat Apple er wel iets meer in mocht stoppen, maar goed.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:24 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb helemaal niks met Apple, maar ik vind het wel mooi dat ze een relatief simpel apparaat als de ipad zo hyped up krijgen. Voor gewone gebruikers maakt het ook helemaal niet uit of het nou kan multitasken, dikke specs heeft of 2000 fancy features heeft. Het ding doet wat er van gezegd wordt, en als ik het zo bekijk dan zou ik het niet erg vinden er een aan te schaffen naast mijn laptop. Ik hoop trouwens dat op deze manier tablets wat meer aandacht krijgen dan papier, ik weet niet in hoeverre het veel milieuefficienter is, maar ik denk dat er toch wel heel veel toekomst in zit
Volgens mij komen er ook Android varianten. Met Flash.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef IHVK het volgende:
Echter: Geen multitasking, Geen Flash, Geen USB en het van alle kanten dichtgetimmerde (gesloten) systeem.
Youtube, dumpert, etc?quote:Op zondag 4 april 2010 02:48 schreef retorbrapi het volgende:
Waarom rukken mensen toch zo op Flash tegenwoordig. Het enige Flash dat ik tegenkom zijn van die hinderlijke advertenties die je hele beeldscherm in beslag nemen. En die kan ik missen als kiespijn dus heb ik rustig een Flash blocker geïnstalleerd.
Moeilijk he, om gewoon als een volwassen vent te reageren. Youtube heeft gewoon een html5 player net als zoveel grote websites. Dumpert volgt vanzelf wel.quote:Op zondag 4 april 2010 02:53 schreef Blinker het volgende:
[..]
Youtube, dumpert, etc?
Een van de populairste sites van Nederland! Beetje last van tunnelvisie jongetje?
Tja, ik kan er slecht tegen als mensen niet objectief naar iets kunnen kijken.quote:Op zondag 4 april 2010 02:56 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Moeilijk he, om gewoon als een volwassen vent te reageren. Youtube heeft gewoon een html5 player net als zoveel grote websites. Dumpert volgt vanzelf wel.
Jij bent niet objectiever dan ik.quote:Op zondag 4 april 2010 03:03 schreef Blinker het volgende:
[..]
Tja, ik kan er slecht tegen als mensen niet objectief naar iets kunnen kijken.
HTML5 is er inderdaad sinds kort, maar er zijn nog tig andere sites welke nog steeds gebruik maken van flash en dat zal ook nog wel even zo blijven.
Het is gewoon een tekortkoming van de iPhone/iPad
Waar baseer je dat op dat ik niet objectief ben?quote:Op zondag 4 april 2010 03:16 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Jij bent niet objectiever dan ik.
Ik heb vroeger m'n geld verdiend als Flash developer. Maar tegenwoordig is het gewoon een ouderwetse en falende technologie zonder toekomst. Apple, en nu ook veel grote websites hebben dat door en stappen op tijd over naar open, gestandaardiseerde alternatieven. De iPhone en iPad zullen door het ontbreken van ondersteuning het verdwijnen van Flash alleen maar versnellen.
Waar baseer je op dat ík niet objectief ben?quote:Op zondag 4 april 2010 03:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op dat ik niet objectief ben?
Heel veel (grote) websites hebben het al gedaan. Apple heeft meer invloed dan je denkt.quote:Tuurlijk is flash achterhaald en is HTML5 beter, maar je kan niet pats-boem flash laten vallen.
Er zijn heel veel sites die er nog mee werken en die zullen niet 1-2-3 hun website overhoop gooien, omdat Apple het niet nodig vindt om het te ondersteunen.
En nu ga ik nokken
Dat kunnen ze dus wel. Net zoals ze ooit patsboem de floppydrive eruit hebben gegooid. Het doet even pijn, maar op de lange termijn heb je op deze manier minder oude zooi die je mee hoeft te sjouwen.quote:Op zondag 4 april 2010 03:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
maar je kan niet pats-boem flash laten vallen.
Kan me niet voorstellen dat ze dat niet hebben getest.quote:Op zondag 4 april 2010 04:23 schreef Onrust. het volgende:
Ik zie nu wel een enorme ontwerpfout (in de filmpjes zie ik het), de achterkant had niet rond mogen zijn maar plat, als ze erop tikken schommelt de ipad. Dat ze het design belangrijker vinden dan het gebruikersgemak is toch idioot.
Hmm, ik gok dat de iPad niet is ontworpen om plat op een oppervlak te leggen, en het dus geen 'probleem' is.quote:Op zondag 4 april 2010 04:23 schreef Onrust. het volgende:
Ik zie nu wel een enorme ontwerpfout (in de filmpjes zie ik het), de achterkant had niet rond mogen zijn maar plat, als ze erop tikken schommelt de ipad. Dat ze het design belangrijker vinden dan het gebruikersgemak is toch idioot.
De floppydrive was al veel langer overbodig en werd al door heel veel pclui niet meer gebruikt.quote:Op zondag 4 april 2010 08:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus wel. Net zoals ze ooit patsboem de floppydrive eruit hebben gegooid. Het doet even pijn, maar op de lange termijn heb je op deze manier minder oude zooi die je mee hoeft te sjouwen.
Als je gaat typen op het virtuele keyboard moet je persé een wollen deken meenemen bedoel je ? zodat het niet kantelt ?quote:Op zondag 4 april 2010 11:59 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Hmm, ik gok dat de iPad niet is ontworpen om plat op een oppervlak te leggen, en het dus geen 'probleem' is.
Ik zie niet in waarom men de ondersteuning niet kan laten vallen. Of gebruik jij je floppy, parallelle poort en seriële poort ook nog dagelijks? Ik ben blij dat iemand het aandurft die oude grut te laten vallen, laat andere browsers dat aub ook doen. Ander zitten we over tien jaar nog met die oude meuk, die echt alles aan een site nog vertraagt ook.quote:Op zondag 4 april 2010 03:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
Tuurlijk is flash achterhaald en is HTML5 beter, maar je kan niet pats-boem flash laten vallen.
Er zijn heel veel sites die er nog mee werken en die zullen niet 1-2-3 hun website overhoop gooien, omdat Apple het niet nodig vindt om het te ondersteunen.
hahaquote:Op zondag 4 april 2010 14:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De officiele typpositie is met 1 been over je andere been, met daar je iPad op, in een luie stoel met een Caffè Vanilla Frappuccino® Light Blended Coffee op het tafeltje naast je.
Nou, niet helemaal waar. Apple is in 1998 gestopt met een floppydrive. Toen had werkelijk elke PC nog een floppydrive. Dell is pas in 2003 gestopt met het standaard aanbieden van een floppydrive, hoewel ze nog wel als optie werden aangeboden.quote:Op zondag 4 april 2010 12:31 schreef Blinker het volgende:
[..]
De floppydrive was al veel langer overbodig en werd al door heel veel pclui niet meer gebruikt.
Nou wee tik niet hoe het met jou zit, maar in 1998 maakte ik ook al geen gebruik meer van floppy's en had mijn pc geen floppydrive..quote:Op zondag 4 april 2010 14:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal waar. Apple is in 1998 gestopt met een floppydrive. Toen had werkelijk elke PC nog een floppydrive. Dell is pas in 2003 gestopt met het standaard aanbieden van een floppydrive, hoewel ze nog wel als optie werden aangeboden.
Tja, alle informatie die ik er over zoek laten zien dat de HP's, compaqs en dells nog volop met floppy werden uitgeleverd. Dat jij individueel er geen gebruik van maakte doet daar weinig aan af he.quote:Op zondag 4 april 2010 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nou wee tik niet hoe het met jou zit, maar in 1998 maakte ik ook al geen gebruik meer van floppy's en had mijn pc geen floppydrive..
En zo zijn er nu ook mensen die geen gebruik maken van Flash en het blocken op hun computer.quote:Op zondag 4 april 2010 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nou wee tik niet hoe het met jou zit, maar in 1998 maakte ik ook al geen gebruik meer van floppy's en had mijn pc geen floppydrive..
De iPhone is ook zo rond. En niet veel mensen zullen 'm plat neerleggen op tafel. Eerder nog in dat Apple hoesje o.i.d. of gewoon op schoot (dan ben je eigenlijk gelijk van het probleem af).quote:Op zondag 4 april 2010 04:23 schreef Onrust. het volgende:
In 1998 waren diskettes nog compleet mainstream. Het internet was nog niet snel genoeg (of uberhaupt aanwezig) bij de meeste mensen om handig bestanden uit te kunnen wisselen. CDs waren te duur en te omslachtig voor het uitwisselen van kleine bestanden als documenten en fotos. USB-sticks bestonden nog niet of nauwelijks.quote:Op zondag 4 april 2010 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zelfs windows XP werd in 2001 geleverd op floppy's.quote:Op zondag 4 april 2010 19:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
In 1998 waren diskettes nog compleet mainstream. Het internet was nog niet snel genoeg (of uberhaupt aanwezig) bij de meeste mensen om handig bestanden uit te kunnen wisselen. CDs waren te duur en te omslachtig voor het uitwisselen van kleine bestanden als documenten en fotos. USB-sticks bestonden nog niet of nauwelijks.
Bovendien waren diskettes in 1998 nog nuttig bij het oplossen van problemen. Je kon er makkelijk even je PC van booten om je harddisk of geheugen te checken enzo. Ook firmwareupdates gingen in die tijd vaak met floppies. Tijdens de installatie van Windows XP (uit 2001!) is een diskette de enige manier om extra drivers die niet op de installatiedisc staan te kunnen gebruiken.
Je vergist je echt als je denkt dat de diskette in 1998 niet relevant meer was.
Erken je dan niet de geniale design keuzes van Apple?quote:Op zondag 4 april 2010 20:19 schreef HalvinCarris het volgende:
Gaat dit topic nou alleen nog maar over floppy's?
Dat wel natuurlijkquote:Op zondag 4 april 2010 20:26 schreef Blinker het volgende:
[..]
Erken je dan niet de geniale design keuzes van Apple?
Ik denk dat Apple zich ook wel realiseert dat ze niet tot in de eeuwigheid succes zullen hebben met hun gadgets. Ze zitten nu even op goud en plukken daar de vruchten van, maar uiteindelijk ligt de focus toch op het blijven bouwen aan de Mac en Mac OS X. Er gaat misschien niet zoveel hypende persaandacht naar die producten (hoewel?), maar het is wel waar Apple echt om gaat. Ze bouwen al decennia aan de Mac als platform en het marktaandeel groeit sinds een jaartje of 10 weer gestaag. Ik denk dat daar de kracht zit die ervoor zorgt dat Apple structureel een rol zal blijven spelen in de IT, de gadgets zijn toch een stuk vluchtiger van aard.quote:Op zondag 4 april 2010 23:47 schreef WSquater het volgende:
Het is gewoon wachten tot Apple kei hard op z'n bek gaat, maar tot die tijd geniet ik van de producten..
Installeer eens een Flashblocker en je zal versteld staan.quote:Op maandag 5 april 2010 07:28 schreef jpjedi het volgende:
Damn dat flash, is dat nu nog niet dood? Kom je toch bijna niet meer tegen?
reclame, reclame, reclaaaaaaaaaaaamequote:Op maandag 5 april 2010 13:39 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Installeer eens een Flashblocker en je zal versteld staan.
Hoe is het gesteld met de grootte van websites in verticale en horizontale modus? Kan je bijvoorbeeld Fok lezen zonder te zoomen?quote:
Maar om eerlijk te zijn begin ik steeds meer negatieve gevoelens te krijgen over dit ding. Ik heb al een iPhone en op een paar mogelijkheden na zijn ze exact hetzelfde.quote:Op maandag 5 april 2010 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou je bijna pijpen en je woont nog in de buurt ook
Opties van het forum en dan bij layout 'gebruik ook op mobiel' aanvinkenquote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar om eerlijk te zijn begin ik steeds meer negatieve gevoelens te krijgen over dit ding. Ik heb al een iPhone en op een paar mogelijkheden na zijn ze exact hetzelfde.
En met Safari krijg ik FOK! mobile.![]()
Dit is dus het probleem, ik weet niet waar het aan ligt. Maar ik krijg steeds FOK!mobile op mijn kiezen. Andere websites doen het wel goed hoor alleen zijn de meeste sites als het ware in het scherm gepropt. Dus je moet zoomen ja.quote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe is het gesteld met de grootte van websites in verticale en horizontale modus? Kan je bijvoorbeeld Fok lezen zonder te zoomen?
Ik neem 'm van je over voor 400 euro.quote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar om eerlijk te zijn begin ik steeds meer negatieve gevoelens te krijgen over dit ding. Ik heb al een iPhone en op een paar mogelijkheden na zijn ze exact hetzelfde.
Jij bent niet de eerste hoorquote:Op maandag 5 april 2010 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik neem 'm van je over voor 400 euro.
425?quote:Op maandag 5 april 2010 13:51 schreef o.us het volgende:
[..]
Jij bent niet de eerste hoor![]()
Maar goed, dit is pas het beginfase. Het moet nog uitgebreid worden.
Het is wel de 32GB WiFi versie. En je moet Engels kunnen.quote:
Ow, in dat geval 450,- En ik speak a bitje englishquote:Op maandag 5 april 2010 13:52 schreef o.us het volgende:
[..]
Het is wel de 32GB WiFi versie. En je moet Engels kunnen.
Maar ik ben voorlopig niet van plan om hem te verkopen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow, in dat geval 450,- En ik speak a bitje english
Ik wil 'm ook gewoon uit de nl applestore zodat ik de btw terug krijgquote:Op maandag 5 april 2010 13:55 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar ik ben voorlopig niet van plan om hem te verkopen.
Bespaar je geld, koop een 64GB iPod Toch of een iPhone.quote:Op maandag 5 april 2010 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil 'm ook gewoon uit de nl applestore zodat ik de btw terug krijg
Het gaat me op de games die voor dit ding gaan uitkomen. Ik heb al een touch. En m'n bedrijfje moet kosten maken, anders betaal ik me scheel aan belasting.... zoals afgelopen jaarquote:Op maandag 5 april 2010 13:57 schreef o.us het volgende:
[..]
Bespaar je geld, koop een 64GB iPod Toch of een iPhone.
Je mag voor mij tzt ook wel een iPad bestellen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat me op de games die voor dit ding gaan uitkomen. Ik heb al een touch. En m'n bedrijfje moet kosten maken, anders betaal ik me scheel aan belasting.... zoals afgelopen jaar
Ga zelf werken, pauperquote:Op maandag 5 april 2010 14:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je mag voor mij tzt ook wel een iPad bestellen.
Zoals bij een raamstok? Nee, volgens mij is een gadget voornamelijk een elektronisch apparaatje.quote:Op maandag 5 april 2010 14:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
gadgets, zijn dat niet gewoon verlengstukken?
Ik betaal hem dan met zwart geld terug, lucratieve handel.quote:Op maandag 5 april 2010 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga zelf werken, pauper. Voor armoedzaaiers zoals jij betaal ik al die belasting!
Even lekker trollen: Ook lekker frappant dat je pleit om een gesloten techniek af te schaffen omdat-ie niet draait op een apparaat wat hard- en softwarematig geslotener is dan zo ongeveer welk apparaat in de wereld dan ook.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Mbt flash ben ik het to taal niet met je eens. Ik heb op mijn macbook click to flash staan (alle flash uitgeschakeld tot je erop klikt) en ik heb het zelden tot nooit nodig. Flash is buggy, vreet performance, closed en kan zonder problemen vervangen worden door andere open technieken. Flash mag wat mij betreft zo snel mogelijk uitsterven.
Mij totaal nietquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dan heb je het verkeerd begrepen, als flash goed had geweest had ik het prima gevonden. Dat is het simpelweg niet. In dit geval zijn de open source alternatieven beter.quote:Op maandag 5 april 2010 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Even lekker trollen: Ook lekker frappant dat je pleit om een gesloten techniek af te schaffen omdat-ie niet draait op een apparaat wat hard- en softwarematig geslotener is dan zo ongeveer welk apparaat in de wereld dan ook.
De Hp Slate is echt fail met dat onaangepaste Windows XP erop.quote:Op maandag 5 april 2010 16:21 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Mij totaal niet
Moet het mijn telefoon vervangen? Nee. Moet het mijn laptop vervangen? Nee. Dus....?
Als ik zoiets zou willen, dan liever de HP Slate.
Vandaar ook dat ik mijn ongefundeerde geSwets (H! H! H!) vooraf liet gaan door de eerste drie woorden.quote:Op maandag 5 april 2010 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan heb je het verkeerd begrepen, als flash goed had geweest had ik het prima gevonden. Dat is het simpelweg niet. In dit geval zijn de open source alternatieven beter.
\quote:Op maandag 5 april 2010 16:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
De Hp Slate is echt fail met dat onaangepaste Windows XP erop.
Ik vind het wel een groot verschil of je het over een webtechnologie hebt of een gadget voor consumenten. In dat eerste geval is het belangrijk dat er open standaarden worden gehanteerd, want het web dient op een keur van verschillende apparaten met verschillende besturingssystemen te werken. Het zou een slechte zaak zijn als één bedrijf de dienst uit zou maken als het gaat om webtechnologie, want dat staat de platformonafhankelijkheid in de weg. Wat dat betreft is Flash dus een slechte invloed.quote:Op maandag 5 april 2010 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Even lekker trollen: Ook lekker frappant dat je pleit om een gesloten techniek af te schaffen omdat-ie niet draait op een apparaat wat hard- en softwarematig geslotener is dan zo ongeveer welk apparaat in de wereld dan ook.
Je zou daarom ook natuurlijk nooit een PS3 of een Xbox360 kopen?quote:Op maandag 5 april 2010 20:13 schreef Martinovibes het volgende:
Ik wil zelf kunnen bepalen wat ik op mijn device zet
..en de eerste echte gebruikerservaring is binnen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik hoor ook andere dingen. Dat het wel een geweldig apparaat is, ondanks tekortkomingen (geen camera bv). Met 300.000 apparaten verkocht zijn er ook 300.000 verschillende gebruikerservaringenquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:17 schreef Lamon. het volgende:
[..]
..en de eerste echte gebruikerservaring is binnen.
"Het is alleen een echt leuk apparaat als je niet al een IPhone/ITouch, en laptop hebt."
Dat is ook de communicatie stoornis die plaatsvindt.
Het gaat er niet om dat mensen het een leuk ding vinden, het gaat erom of het op welke wijze dan ook een grensverleggend apparaat is, en dat is het gewoon niet.
Als het niet van Apple was, zouden mensen het nog steeds wel kopen, maar gewoon als gadget nummer 30001.
Maar bij de iPad wil niemand het toegeven dat het gewoon "een gadget" is die ze eigenlijk niet nodig hebben. Nee, Apple-fans blijven krampachtig naar redenen zoeken om hun veel te dure aankoop te kunnen verantwoorden tegenover anderen. Geef gewoon toe dat je op gadgets geilt en dat je graag met zo'n dingen speelt. Kreeg net een smsje van een vriendin van me die al even met een iPad had gewerkt, dat het leuk werkte en zo, alleen dat ze er ook nog geen toepassing voor had gevonden (en zij is grote Apple fan)quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:17 schreef Lamon. het volgende:
[..]
..en de eerste echte gebruikerservaring is binnen.
"Het is alleen een echt leuk apparaat als je niet al een IPhone/ITouch, en laptop hebt."
Dat is ook de communicatie stoornis die plaatsvindt.
Het gaat er niet om dat mensen het een leuk ding vinden, het gaat erom of het op welke wijze dan ook een grensverleggend apparaat is, en dat is het gewoon niet.
Als het niet van Apple was, zouden mensen het nog steeds wel kopen, maar gewoon als gadget nummer 30001.
Waar zie je ditquote:Op woensdag 7 april 2010 10:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar bij de iPad wil niemand het toegeven dat het gewoon "een gadget" is die ze eigenlijk niet nodig hebben. Nee, Apple-fans blijven krampachtig naar redenen zoeken om hun veel te dure aankoop te kunnen verantwoorden tegenover anderen. Geef gewoon toe dat je op gadgets geilt en dat je graag met zo'n dingen speelt. Kreeg net een smsje van een vriendin van me die al even met een iPad had gewerkt, dat het leuk werkte en zo, alleen dat ze er ook nog geen toepassing voor had gevonden (en zij is grote Apple fan)
De vraag of de iPad nuttig is voor iemand is helemaal afhankelijk van de persoon. Het is een apparaat dat meerdere doeleinden kan hebben.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar bij de iPad wil niemand het toegeven dat het gewoon "een gadget" is die ze eigenlijk niet nodig hebben. Nee, Apple-fans blijven krampachtig naar redenen zoeken om hun veel te dure aankoop te kunnen verantwoorden tegenover anderen. Geef gewoon toe dat je op gadgets geilt en dat je graag met zo'n dingen speelt. Kreeg net een smsje van een vriendin van me die al even met een iPad had gewerkt, dat het leuk werkte en zo, alleen dat ze er ook nog geen toepassing voor had gevonden (en zij is grote Apple fan)
quote:Op woensdag 7 april 2010 20:57 schreef EvilMarc het volgende:
Die studie agenda ziet er wel heel tof uit
Ik denk het niet aangezien ze niet de snelheid meer kunnen garanderen waar Apple bekend om staat.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:12 schreef popolon het volgende:
Na een avondje op de bank klooien met 't ding, beetje websurfen voornamelijk, moet ik zeggen dat 't prima werkt.
Een héél erg groot nadeel is het gebrek aan Flash/Silverlight ondersteuning. Om het puur als webbrowser te gebruiken voor op de bank bijv. (en afhankelijk wat voor sites je bezoekt) kan het irritant zijn. Zelf bezoek ik nogal wat sites met veel videocontent en fantasy sport applicaties. De iPad zal voor veel mensen vrijwel onbruikbaar zijn dan.
Komt Apple nog met wat ondersteuning of hoe zit dat?
Er was een andere tablet waarbij Flash zorgde voor een bijna halvering van het batterijgebruik. Ligt er trouwens voor een deel ook aan dat het voor allerlei idiote banners wordt gebruikt door mensen die niet 'netjes' programmeren..quote:Op donderdag 8 april 2010 15:42 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik denk het niet aangezien ze niet de snelheid meer kunnen garanderen waar Apple bekend om staat.
Nee.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:12 schreef popolon het volgende:
Komt Apple nog met wat ondersteuning of hoe zit dat?
Dat vooral.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
Ligt er trouwens voor een deel ook aan dat het voor allerlei idiote banners wordt gebruikt door mensen die niet 'netjes' programmeren..
Maar mis je echt zoveel met Flash dan? Ik gebruik al tijden FlashBlock en het komt eigenlijk zelden voor dat ik een Flash-object nog wil aanzetten. Alleen met YouTube en andere filmsites, maar daar heb ik uitzonderingen voor gemaakt, en op de iPad zou dat dan met HTML5 moeten werken.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat vooral.
Ik als 'niet Apple gebruiker' vind dit een groot nadeel en voor mij heeft dit leuke apparaat met veel potentie weinig te bieden.
Ik persoonlijk wel (en Silverlight). Veel Javascript drag and drop werkt ook niet maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar mis je echt zoveel met Flash dan? Ik gebruik al tijden FlashBlock en het komt eigenlijk zelden voor dat ik een Flash-object nog wil aanzetten. Alleen met YouTube en andere filmsites, maar daar heb ik uitzonderingen voor gemaakt, en op de iPad zou dat dan met HTML5 moeten werken.
De Flash binary voor de Mac is ook echt extreem slecht. Ik weet niet of Adobe er überhaupt een ARM-versie van heeft gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat de performance om te janken was, terwijl het wel de accu in notime leegtrekt, zelfs bij degelijk geschreven Flash applicaties.quote:
Ja, en dat is het kromme ook wel: aan de ene kant gebruikt nu nog iedereen het en 'mis' je dus iets als je het niet ondersteunt, aan de andere kant is het een techniek die je eigenlijk niet meer wilt ondersteunen en heb je dit soort dingen nodig om die vooruitgang ook te boeken. Sinds de iPad zijn een aantal grote amerikaanse nieuwssites al over naar HTML5.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
De Flash binary voor de Mac is ook echt extreem slecht. Ik weet niet of Adobe er überhaupt een ARM-versie van heeft gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat de performance om te janken was, terwijl het wel de accu in notime leegtrekt, zelfs bij degelijk geschreven Flash applicaties.
Je merkt het op een normale Mac ook al. Als ik naar YouTube ofzo ga, vliegt m'n CPU-verbruik gelijk de pan uit, terwijl ik hier met een 2.4 GHz C2D zit, dus die zou toch niet moeilijk moeten doen over een klein 320p filmpje.
Adobe en Apple schuiven elkaar de zwarte piet toe, maar het lijkt er nu op dat het web zich simpelweg van Flash af gaat ontwikkelen en richting technieken die wel echt cross-platform zijn, zoals HTML5 en Javascript. Daar heb je nu echter niet zoveel aan, maar goed, de toekomst zit er beter uit dan de huidige situatie in elk geval.
Ik vroeg me meer af waar dan zoalquote:Op donderdag 8 april 2010 16:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik persoonlijk wel (en Silverlight).
Als een ander bedrijf de iPad had gemaakt, zou er niet zoveel aandacht aan worden besteed en zouden minder mensen een mening er over hebbenquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Apple heeft al problemen om de productie bij te houden, dus van een flop zou ik niet durven spreken. Was het een flop geweest als het een ander bedrijf was die precies dit product uitbracht? Waarschijnlijk wel.
Ja, ze houden op hun site ook bij welke sites dat zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sinds de iPad zijn een aantal grote amerikaanse nieuwssites al over naar HTML5.
Daarmee blijk maar weer hoeveel 'macht' Apple heeft. In plaats van Apple die zich aan gaat passen, gaan andere sites zich aanpassen aan de iPad.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ze houden op hun site ook bij welke sites dat zijn.
uitzendinggemist, rtlgemist, dailyshow, mlb.com etc. etc. Sites met veel videos van shows of fragmenten van sport.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vroeg me meer af waar dan zoalVideosites ook, of meer Flash-interfaces?
Vreemd, mlb.com staat bij die lijst van iPad-geschikt-sitesquote:Op donderdag 8 april 2010 16:31 schreef popolon het volgende:
[..]
uitzendinggemist, rtlgemist, dailyshow, mlb.com etc. etc. Sites met veel videos van shows of fragmenten van sport.
En moet je $14.99 uitgeven voor een app. om de videos te bekijken. Da's dus niet wat ik bedoel he?quote:Op donderdag 8 april 2010 16:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vreemd, mlb.com staat bij die lijst van iPad-geschikt-sites
Dat is ook niet wat hij bedoelt.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:36 schreef popolon het volgende:
[..]
En moet je $14.99 uitgeven voor een app. om de videos te bekijken. Da's dus niet wat ik bedoel he?
Uiteraard. Als Steve Jobs een technologie wil doordrukken of juist weg wil hebben, dan zorgt 'ie dat dat gebeurt hoor. Het is echt niet voor het eerst dat Apple dit zo doet.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Daarmee blijk maar weer hoeveel 'macht' Apple heeft. In plaats van Apple die zich aan gaat passen, gaan andere sites zich aanpassen aan de iPad.
Het lijkt Microsoft wel.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Daarmee blijk maar weer hoeveel 'macht' Apple heeft. In plaats van Apple die zich aan gaat passen, gaan andere sites zich aanpassen aan de iPad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |