Volgens mij komen er ook Android varianten. Met Flash.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef IHVK het volgende:
Het idee, is goed. Even lekker internetten op de bank of in de tuin. En een apparaat die je makkelijk mee kan nemen naar de collegbanken bijvoorbeeld.
De Apple Hype en leuke gadgets eromheen maken het nog beter.
Echter: Geen multitasking, Geen Flash, Geen USB en het van alle kanten dichtgetimmerde (gesloten) systeem.
Dat gaat hem dus niet worden voor mij (mocht ik ooit zo'n apparaat nodig hebben)
Dan koop ik wel een Windows versie ervan, want die komt vast wel. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn huidige laptop.
Youtube, dumpert, etc?quote:Op zondag 4 april 2010 02:48 schreef retorbrapi het volgende:
Waarom rukken mensen toch zo op Flash tegenwoordig. Het enige Flash dat ik tegenkom zijn van die hinderlijke advertenties die je hele beeldscherm in beslag nemen. En die kan ik missen als kiespijn dus heb ik rustig een Flash blocker geïnstalleerd.
Moeilijk he, om gewoon als een volwassen vent te reageren. Youtube heeft gewoon een html5 player net als zoveel grote websites. Dumpert volgt vanzelf wel.quote:Op zondag 4 april 2010 02:53 schreef Blinker het volgende:
[..]
Youtube, dumpert, etc?
Een van de populairste sites van Nederland! Beetje last van tunnelvisie jongetje?
Tja, ik kan er slecht tegen als mensen niet objectief naar iets kunnen kijken.quote:Op zondag 4 april 2010 02:56 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Moeilijk he, om gewoon als een volwassen vent te reageren. Youtube heeft gewoon een html5 player net als zoveel grote websites. Dumpert volgt vanzelf wel.
Jij bent niet objectiever dan ik.quote:Op zondag 4 april 2010 03:03 schreef Blinker het volgende:
[..]
Tja, ik kan er slecht tegen als mensen niet objectief naar iets kunnen kijken.
HTML5 is er inderdaad sinds kort, maar er zijn nog tig andere sites welke nog steeds gebruik maken van flash en dat zal ook nog wel even zo blijven.
Het is gewoon een tekortkoming van de iPhone/iPad
Waar baseer je dat op dat ik niet objectief ben?quote:Op zondag 4 april 2010 03:16 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Jij bent niet objectiever dan ik.
Ik heb vroeger m'n geld verdiend als Flash developer. Maar tegenwoordig is het gewoon een ouderwetse en falende technologie zonder toekomst. Apple, en nu ook veel grote websites hebben dat door en stappen op tijd over naar open, gestandaardiseerde alternatieven. De iPhone en iPad zullen door het ontbreken van ondersteuning het verdwijnen van Flash alleen maar versnellen.
Waar baseer je op dat ík niet objectief ben?quote:Op zondag 4 april 2010 03:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op dat ik niet objectief ben?
Heel veel (grote) websites hebben het al gedaan. Apple heeft meer invloed dan je denkt.quote:Tuurlijk is flash achterhaald en is HTML5 beter, maar je kan niet pats-boem flash laten vallen.
Er zijn heel veel sites die er nog mee werken en die zullen niet 1-2-3 hun website overhoop gooien, omdat Apple het niet nodig vindt om het te ondersteunen.
En nu ga ik nokken
Dat kunnen ze dus wel. Net zoals ze ooit patsboem de floppydrive eruit hebben gegooid. Het doet even pijn, maar op de lange termijn heb je op deze manier minder oude zooi die je mee hoeft te sjouwen.quote:Op zondag 4 april 2010 03:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
maar je kan niet pats-boem flash laten vallen.
Kan me niet voorstellen dat ze dat niet hebben getest.quote:Op zondag 4 april 2010 04:23 schreef Onrust. het volgende:
Ik zie nu wel een enorme ontwerpfout (in de filmpjes zie ik het), de achterkant had niet rond mogen zijn maar plat, als ze erop tikken schommelt de ipad. Dat ze het design belangrijker vinden dan het gebruikersgemak is toch idioot.
Hmm, ik gok dat de iPad niet is ontworpen om plat op een oppervlak te leggen, en het dus geen 'probleem' is.quote:Op zondag 4 april 2010 04:23 schreef Onrust. het volgende:
Ik zie nu wel een enorme ontwerpfout (in de filmpjes zie ik het), de achterkant had niet rond mogen zijn maar plat, als ze erop tikken schommelt de ipad. Dat ze het design belangrijker vinden dan het gebruikersgemak is toch idioot.
De floppydrive was al veel langer overbodig en werd al door heel veel pclui niet meer gebruikt.quote:Op zondag 4 april 2010 08:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus wel. Net zoals ze ooit patsboem de floppydrive eruit hebben gegooid. Het doet even pijn, maar op de lange termijn heb je op deze manier minder oude zooi die je mee hoeft te sjouwen.
Als je gaat typen op het virtuele keyboard moet je persé een wollen deken meenemen bedoel je ? zodat het niet kantelt ?quote:Op zondag 4 april 2010 11:59 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Hmm, ik gok dat de iPad niet is ontworpen om plat op een oppervlak te leggen, en het dus geen 'probleem' is.
Ik zie niet in waarom men de ondersteuning niet kan laten vallen. Of gebruik jij je floppy, parallelle poort en seriële poort ook nog dagelijks? Ik ben blij dat iemand het aandurft die oude grut te laten vallen, laat andere browsers dat aub ook doen. Ander zitten we over tien jaar nog met die oude meuk, die echt alles aan een site nog vertraagt ook.quote:Op zondag 4 april 2010 03:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
Tuurlijk is flash achterhaald en is HTML5 beter, maar je kan niet pats-boem flash laten vallen.
Er zijn heel veel sites die er nog mee werken en die zullen niet 1-2-3 hun website overhoop gooien, omdat Apple het niet nodig vindt om het te ondersteunen.
hahaquote:Op zondag 4 april 2010 14:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De officiele typpositie is met 1 been over je andere been, met daar je iPad op, in een luie stoel met een Caffè Vanilla Frappuccino® Light Blended Coffee op het tafeltje naast je.
Nou, niet helemaal waar. Apple is in 1998 gestopt met een floppydrive. Toen had werkelijk elke PC nog een floppydrive. Dell is pas in 2003 gestopt met het standaard aanbieden van een floppydrive, hoewel ze nog wel als optie werden aangeboden.quote:Op zondag 4 april 2010 12:31 schreef Blinker het volgende:
[..]
De floppydrive was al veel langer overbodig en werd al door heel veel pclui niet meer gebruikt.
Nou wee tik niet hoe het met jou zit, maar in 1998 maakte ik ook al geen gebruik meer van floppy's en had mijn pc geen floppydrive..quote:Op zondag 4 april 2010 14:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, niet helemaal waar. Apple is in 1998 gestopt met een floppydrive. Toen had werkelijk elke PC nog een floppydrive. Dell is pas in 2003 gestopt met het standaard aanbieden van een floppydrive, hoewel ze nog wel als optie werden aangeboden.
Tja, alle informatie die ik er over zoek laten zien dat de HP's, compaqs en dells nog volop met floppy werden uitgeleverd. Dat jij individueel er geen gebruik van maakte doet daar weinig aan af he.quote:Op zondag 4 april 2010 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nou wee tik niet hoe het met jou zit, maar in 1998 maakte ik ook al geen gebruik meer van floppy's en had mijn pc geen floppydrive..
En zo zijn er nu ook mensen die geen gebruik maken van Flash en het blocken op hun computer.quote:Op zondag 4 april 2010 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nou wee tik niet hoe het met jou zit, maar in 1998 maakte ik ook al geen gebruik meer van floppy's en had mijn pc geen floppydrive..
De iPhone is ook zo rond. En niet veel mensen zullen 'm plat neerleggen op tafel. Eerder nog in dat Apple hoesje o.i.d. of gewoon op schoot (dan ben je eigenlijk gelijk van het probleem af).quote:Op zondag 4 april 2010 04:23 schreef Onrust. het volgende:
In 1998 waren diskettes nog compleet mainstream. Het internet was nog niet snel genoeg (of uberhaupt aanwezig) bij de meeste mensen om handig bestanden uit te kunnen wisselen. CDs waren te duur en te omslachtig voor het uitwisselen van kleine bestanden als documenten en fotos. USB-sticks bestonden nog niet of nauwelijks.quote:Op zondag 4 april 2010 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zelfs windows XP werd in 2001 geleverd op floppy's.quote:Op zondag 4 april 2010 19:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
In 1998 waren diskettes nog compleet mainstream. Het internet was nog niet snel genoeg (of uberhaupt aanwezig) bij de meeste mensen om handig bestanden uit te kunnen wisselen. CDs waren te duur en te omslachtig voor het uitwisselen van kleine bestanden als documenten en fotos. USB-sticks bestonden nog niet of nauwelijks.
Bovendien waren diskettes in 1998 nog nuttig bij het oplossen van problemen. Je kon er makkelijk even je PC van booten om je harddisk of geheugen te checken enzo. Ook firmwareupdates gingen in die tijd vaak met floppies. Tijdens de installatie van Windows XP (uit 2001!) is een diskette de enige manier om extra drivers die niet op de installatiedisc staan te kunnen gebruiken.
Je vergist je echt als je denkt dat de diskette in 1998 niet relevant meer was.
Erken je dan niet de geniale design keuzes van Apple?quote:Op zondag 4 april 2010 20:19 schreef HalvinCarris het volgende:
Gaat dit topic nou alleen nog maar over floppy's?
Dat wel natuurlijkquote:Op zondag 4 april 2010 20:26 schreef Blinker het volgende:
[..]
Erken je dan niet de geniale design keuzes van Apple?
Ik denk dat Apple zich ook wel realiseert dat ze niet tot in de eeuwigheid succes zullen hebben met hun gadgets. Ze zitten nu even op goud en plukken daar de vruchten van, maar uiteindelijk ligt de focus toch op het blijven bouwen aan de Mac en Mac OS X. Er gaat misschien niet zoveel hypende persaandacht naar die producten (hoewel?), maar het is wel waar Apple echt om gaat. Ze bouwen al decennia aan de Mac als platform en het marktaandeel groeit sinds een jaartje of 10 weer gestaag. Ik denk dat daar de kracht zit die ervoor zorgt dat Apple structureel een rol zal blijven spelen in de IT, de gadgets zijn toch een stuk vluchtiger van aard.quote:Op zondag 4 april 2010 23:47 schreef WSquater het volgende:
Het is gewoon wachten tot Apple kei hard op z'n bek gaat, maar tot die tijd geniet ik van de producten..
Installeer eens een Flashblocker en je zal versteld staan.quote:Op maandag 5 april 2010 07:28 schreef jpjedi het volgende:
Damn dat flash, is dat nu nog niet dood? Kom je toch bijna niet meer tegen?
reclame, reclame, reclaaaaaaaaaaaamequote:Op maandag 5 april 2010 13:39 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Installeer eens een Flashblocker en je zal versteld staan.
Hoe is het gesteld met de grootte van websites in verticale en horizontale modus? Kan je bijvoorbeeld Fok lezen zonder te zoomen?quote:
Maar om eerlijk te zijn begin ik steeds meer negatieve gevoelens te krijgen over dit ding. Ik heb al een iPhone en op een paar mogelijkheden na zijn ze exact hetzelfde.quote:Op maandag 5 april 2010 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou je bijna pijpen en je woont nog in de buurt ook
Opties van het forum en dan bij layout 'gebruik ook op mobiel' aanvinkenquote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar om eerlijk te zijn begin ik steeds meer negatieve gevoelens te krijgen over dit ding. Ik heb al een iPhone en op een paar mogelijkheden na zijn ze exact hetzelfde.
En met Safari krijg ik FOK! mobile.![]()
Dit is dus het probleem, ik weet niet waar het aan ligt. Maar ik krijg steeds FOK!mobile op mijn kiezen. Andere websites doen het wel goed hoor alleen zijn de meeste sites als het ware in het scherm gepropt. Dus je moet zoomen ja.quote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe is het gesteld met de grootte van websites in verticale en horizontale modus? Kan je bijvoorbeeld Fok lezen zonder te zoomen?
Ik neem 'm van je over voor 400 euro.quote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar om eerlijk te zijn begin ik steeds meer negatieve gevoelens te krijgen over dit ding. Ik heb al een iPhone en op een paar mogelijkheden na zijn ze exact hetzelfde.
Jij bent niet de eerste hoorquote:Op maandag 5 april 2010 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik neem 'm van je over voor 400 euro.
425?quote:Op maandag 5 april 2010 13:51 schreef o.us het volgende:
[..]
Jij bent niet de eerste hoor![]()
Maar goed, dit is pas het beginfase. Het moet nog uitgebreid worden.
Het is wel de 32GB WiFi versie. En je moet Engels kunnen.quote:
Ow, in dat geval 450,- En ik speak a bitje englishquote:Op maandag 5 april 2010 13:52 schreef o.us het volgende:
[..]
Het is wel de 32GB WiFi versie. En je moet Engels kunnen.
Maar ik ben voorlopig niet van plan om hem te verkopen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow, in dat geval 450,- En ik speak a bitje english
Ik wil 'm ook gewoon uit de nl applestore zodat ik de btw terug krijgquote:Op maandag 5 april 2010 13:55 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar ik ben voorlopig niet van plan om hem te verkopen.
Bespaar je geld, koop een 64GB iPod Toch of een iPhone.quote:Op maandag 5 april 2010 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil 'm ook gewoon uit de nl applestore zodat ik de btw terug krijg
Het gaat me op de games die voor dit ding gaan uitkomen. Ik heb al een touch. En m'n bedrijfje moet kosten maken, anders betaal ik me scheel aan belasting.... zoals afgelopen jaarquote:Op maandag 5 april 2010 13:57 schreef o.us het volgende:
[..]
Bespaar je geld, koop een 64GB iPod Toch of een iPhone.
Je mag voor mij tzt ook wel een iPad bestellen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat me op de games die voor dit ding gaan uitkomen. Ik heb al een touch. En m'n bedrijfje moet kosten maken, anders betaal ik me scheel aan belasting.... zoals afgelopen jaar
Ga zelf werken, pauperquote:Op maandag 5 april 2010 14:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je mag voor mij tzt ook wel een iPad bestellen.
Zoals bij een raamstok? Nee, volgens mij is een gadget voornamelijk een elektronisch apparaatje.quote:Op maandag 5 april 2010 14:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
gadgets, zijn dat niet gewoon verlengstukken?
Ik betaal hem dan met zwart geld terug, lucratieve handel.quote:Op maandag 5 april 2010 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga zelf werken, pauper. Voor armoedzaaiers zoals jij betaal ik al die belasting!
Even lekker trollen: Ook lekker frappant dat je pleit om een gesloten techniek af te schaffen omdat-ie niet draait op een apparaat wat hard- en softwarematig geslotener is dan zo ongeveer welk apparaat in de wereld dan ook.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Mbt flash ben ik het to taal niet met je eens. Ik heb op mijn macbook click to flash staan (alle flash uitgeschakeld tot je erop klikt) en ik heb het zelden tot nooit nodig. Flash is buggy, vreet performance, closed en kan zonder problemen vervangen worden door andere open technieken. Flash mag wat mij betreft zo snel mogelijk uitsterven.
Mij totaal nietquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://vimeo.com/10595371
Deze video maakt mij wel enthousiast!
Dan heb je het verkeerd begrepen, als flash goed had geweest had ik het prima gevonden. Dat is het simpelweg niet. In dit geval zijn de open source alternatieven beter.quote:Op maandag 5 april 2010 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Even lekker trollen: Ook lekker frappant dat je pleit om een gesloten techniek af te schaffen omdat-ie niet draait op een apparaat wat hard- en softwarematig geslotener is dan zo ongeveer welk apparaat in de wereld dan ook.
De Hp Slate is echt fail met dat onaangepaste Windows XP erop.quote:Op maandag 5 april 2010 16:21 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Mij totaal niet
Moet het mijn telefoon vervangen? Nee. Moet het mijn laptop vervangen? Nee. Dus....?
Als ik zoiets zou willen, dan liever de HP Slate.
Vandaar ook dat ik mijn ongefundeerde geSwets (H! H! H!) vooraf liet gaan door de eerste drie woorden.quote:Op maandag 5 april 2010 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan heb je het verkeerd begrepen, als flash goed had geweest had ik het prima gevonden. Dat is het simpelweg niet. In dit geval zijn de open source alternatieven beter.
\quote:Op maandag 5 april 2010 16:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
De Hp Slate is echt fail met dat onaangepaste Windows XP erop.
Ik vind het wel een groot verschil of je het over een webtechnologie hebt of een gadget voor consumenten. In dat eerste geval is het belangrijk dat er open standaarden worden gehanteerd, want het web dient op een keur van verschillende apparaten met verschillende besturingssystemen te werken. Het zou een slechte zaak zijn als één bedrijf de dienst uit zou maken als het gaat om webtechnologie, want dat staat de platformonafhankelijkheid in de weg. Wat dat betreft is Flash dus een slechte invloed.quote:Op maandag 5 april 2010 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Even lekker trollen: Ook lekker frappant dat je pleit om een gesloten techniek af te schaffen omdat-ie niet draait op een apparaat wat hard- en softwarematig geslotener is dan zo ongeveer welk apparaat in de wereld dan ook.
Je zou daarom ook natuurlijk nooit een PS3 of een Xbox360 kopen?quote:Op maandag 5 april 2010 20:13 schreef Martinovibes het volgende:
Ik wil zelf kunnen bepalen wat ik op mijn device zet
..en de eerste echte gebruikerservaring is binnen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik hoor ook andere dingen. Dat het wel een geweldig apparaat is, ondanks tekortkomingen (geen camera bv). Met 300.000 apparaten verkocht zijn er ook 300.000 verschillende gebruikerservaringenquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:17 schreef Lamon. het volgende:
[..]
..en de eerste echte gebruikerservaring is binnen.
"Het is alleen een echt leuk apparaat als je niet al een IPhone/ITouch, en laptop hebt."
Dat is ook de communicatie stoornis die plaatsvindt.
Het gaat er niet om dat mensen het een leuk ding vinden, het gaat erom of het op welke wijze dan ook een grensverleggend apparaat is, en dat is het gewoon niet.
Als het niet van Apple was, zouden mensen het nog steeds wel kopen, maar gewoon als gadget nummer 30001.
Maar bij de iPad wil niemand het toegeven dat het gewoon "een gadget" is die ze eigenlijk niet nodig hebben. Nee, Apple-fans blijven krampachtig naar redenen zoeken om hun veel te dure aankoop te kunnen verantwoorden tegenover anderen. Geef gewoon toe dat je op gadgets geilt en dat je graag met zo'n dingen speelt. Kreeg net een smsje van een vriendin van me die al even met een iPad had gewerkt, dat het leuk werkte en zo, alleen dat ze er ook nog geen toepassing voor had gevonden (en zij is grote Apple fan)quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:17 schreef Lamon. het volgende:
[..]
..en de eerste echte gebruikerservaring is binnen.
"Het is alleen een echt leuk apparaat als je niet al een IPhone/ITouch, en laptop hebt."
Dat is ook de communicatie stoornis die plaatsvindt.
Het gaat er niet om dat mensen het een leuk ding vinden, het gaat erom of het op welke wijze dan ook een grensverleggend apparaat is, en dat is het gewoon niet.
Als het niet van Apple was, zouden mensen het nog steeds wel kopen, maar gewoon als gadget nummer 30001.
Waar zie je ditquote:Op woensdag 7 april 2010 10:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar bij de iPad wil niemand het toegeven dat het gewoon "een gadget" is die ze eigenlijk niet nodig hebben. Nee, Apple-fans blijven krampachtig naar redenen zoeken om hun veel te dure aankoop te kunnen verantwoorden tegenover anderen. Geef gewoon toe dat je op gadgets geilt en dat je graag met zo'n dingen speelt. Kreeg net een smsje van een vriendin van me die al even met een iPad had gewerkt, dat het leuk werkte en zo, alleen dat ze er ook nog geen toepassing voor had gevonden (en zij is grote Apple fan)
De vraag of de iPad nuttig is voor iemand is helemaal afhankelijk van de persoon. Het is een apparaat dat meerdere doeleinden kan hebben.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar bij de iPad wil niemand het toegeven dat het gewoon "een gadget" is die ze eigenlijk niet nodig hebben. Nee, Apple-fans blijven krampachtig naar redenen zoeken om hun veel te dure aankoop te kunnen verantwoorden tegenover anderen. Geef gewoon toe dat je op gadgets geilt en dat je graag met zo'n dingen speelt. Kreeg net een smsje van een vriendin van me die al even met een iPad had gewerkt, dat het leuk werkte en zo, alleen dat ze er ook nog geen toepassing voor had gevonden (en zij is grote Apple fan)
quote:Op woensdag 7 april 2010 20:57 schreef EvilMarc het volgende:
Die studie agenda ziet er wel heel tof uit
Ik denk het niet aangezien ze niet de snelheid meer kunnen garanderen waar Apple bekend om staat.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:12 schreef popolon het volgende:
Na een avondje op de bank klooien met 't ding, beetje websurfen voornamelijk, moet ik zeggen dat 't prima werkt.
Een héél erg groot nadeel is het gebrek aan Flash/Silverlight ondersteuning. Om het puur als webbrowser te gebruiken voor op de bank bijv. (en afhankelijk wat voor sites je bezoekt) kan het irritant zijn. Zelf bezoek ik nogal wat sites met veel videocontent en fantasy sport applicaties. De iPad zal voor veel mensen vrijwel onbruikbaar zijn dan.
Komt Apple nog met wat ondersteuning of hoe zit dat?
Er was een andere tablet waarbij Flash zorgde voor een bijna halvering van het batterijgebruik. Ligt er trouwens voor een deel ook aan dat het voor allerlei idiote banners wordt gebruikt door mensen die niet 'netjes' programmeren..quote:Op donderdag 8 april 2010 15:42 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik denk het niet aangezien ze niet de snelheid meer kunnen garanderen waar Apple bekend om staat.
Nee.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:12 schreef popolon het volgende:
Komt Apple nog met wat ondersteuning of hoe zit dat?
Dat vooral.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
Ligt er trouwens voor een deel ook aan dat het voor allerlei idiote banners wordt gebruikt door mensen die niet 'netjes' programmeren..
Maar mis je echt zoveel met Flash dan? Ik gebruik al tijden FlashBlock en het komt eigenlijk zelden voor dat ik een Flash-object nog wil aanzetten. Alleen met YouTube en andere filmsites, maar daar heb ik uitzonderingen voor gemaakt, en op de iPad zou dat dan met HTML5 moeten werken.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat vooral.
Ik als 'niet Apple gebruiker' vind dit een groot nadeel en voor mij heeft dit leuke apparaat met veel potentie weinig te bieden.
Ik persoonlijk wel (en Silverlight). Veel Javascript drag and drop werkt ook niet maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar mis je echt zoveel met Flash dan? Ik gebruik al tijden FlashBlock en het komt eigenlijk zelden voor dat ik een Flash-object nog wil aanzetten. Alleen met YouTube en andere filmsites, maar daar heb ik uitzonderingen voor gemaakt, en op de iPad zou dat dan met HTML5 moeten werken.
De Flash binary voor de Mac is ook echt extreem slecht. Ik weet niet of Adobe er überhaupt een ARM-versie van heeft gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat de performance om te janken was, terwijl het wel de accu in notime leegtrekt, zelfs bij degelijk geschreven Flash applicaties.quote:
Ja, en dat is het kromme ook wel: aan de ene kant gebruikt nu nog iedereen het en 'mis' je dus iets als je het niet ondersteunt, aan de andere kant is het een techniek die je eigenlijk niet meer wilt ondersteunen en heb je dit soort dingen nodig om die vooruitgang ook te boeken. Sinds de iPad zijn een aantal grote amerikaanse nieuwssites al over naar HTML5.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
De Flash binary voor de Mac is ook echt extreem slecht. Ik weet niet of Adobe er überhaupt een ARM-versie van heeft gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat de performance om te janken was, terwijl het wel de accu in notime leegtrekt, zelfs bij degelijk geschreven Flash applicaties.
Je merkt het op een normale Mac ook al. Als ik naar YouTube ofzo ga, vliegt m'n CPU-verbruik gelijk de pan uit, terwijl ik hier met een 2.4 GHz C2D zit, dus die zou toch niet moeilijk moeten doen over een klein 320p filmpje.
Adobe en Apple schuiven elkaar de zwarte piet toe, maar het lijkt er nu op dat het web zich simpelweg van Flash af gaat ontwikkelen en richting technieken die wel echt cross-platform zijn, zoals HTML5 en Javascript. Daar heb je nu echter niet zoveel aan, maar goed, de toekomst zit er beter uit dan de huidige situatie in elk geval.
Ik vroeg me meer af waar dan zoalquote:Op donderdag 8 april 2010 16:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik persoonlijk wel (en Silverlight).
Als een ander bedrijf de iPad had gemaakt, zou er niet zoveel aandacht aan worden besteed en zouden minder mensen een mening er over hebbenquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Apple heeft al problemen om de productie bij te houden, dus van een flop zou ik niet durven spreken. Was het een flop geweest als het een ander bedrijf was die precies dit product uitbracht? Waarschijnlijk wel.
Ja, ze houden op hun site ook bij welke sites dat zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sinds de iPad zijn een aantal grote amerikaanse nieuwssites al over naar HTML5.
Daarmee blijk maar weer hoeveel 'macht' Apple heeft. In plaats van Apple die zich aan gaat passen, gaan andere sites zich aanpassen aan de iPad.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ze houden op hun site ook bij welke sites dat zijn.
uitzendinggemist, rtlgemist, dailyshow, mlb.com etc. etc. Sites met veel videos van shows of fragmenten van sport.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vroeg me meer af waar dan zoalVideosites ook, of meer Flash-interfaces?
Vreemd, mlb.com staat bij die lijst van iPad-geschikt-sitesquote:Op donderdag 8 april 2010 16:31 schreef popolon het volgende:
[..]
uitzendinggemist, rtlgemist, dailyshow, mlb.com etc. etc. Sites met veel videos van shows of fragmenten van sport.
En moet je $14.99 uitgeven voor een app. om de videos te bekijken. Da's dus niet wat ik bedoel he?quote:Op donderdag 8 april 2010 16:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vreemd, mlb.com staat bij die lijst van iPad-geschikt-sites
Dat is ook niet wat hij bedoelt.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:36 schreef popolon het volgende:
[..]
En moet je $14.99 uitgeven voor een app. om de videos te bekijken. Da's dus niet wat ik bedoel he?
Uiteraard. Als Steve Jobs een technologie wil doordrukken of juist weg wil hebben, dan zorgt 'ie dat dat gebeurt hoor. Het is echt niet voor het eerst dat Apple dit zo doet.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Daarmee blijk maar weer hoeveel 'macht' Apple heeft. In plaats van Apple die zich aan gaat passen, gaan andere sites zich aanpassen aan de iPad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |