Je mag voor mij tzt ook wel een iPad bestellen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat me op de games die voor dit ding gaan uitkomen. Ik heb al een touch. En m'n bedrijfje moet kosten maken, anders betaal ik me scheel aan belasting.... zoals afgelopen jaar
Ga zelf werken, pauperquote:Op maandag 5 april 2010 14:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je mag voor mij tzt ook wel een iPad bestellen.
Zoals bij een raamstok? Nee, volgens mij is een gadget voornamelijk een elektronisch apparaatje.quote:Op maandag 5 april 2010 14:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
gadgets, zijn dat niet gewoon verlengstukken?
Ik betaal hem dan met zwart geld terug, lucratieve handel.quote:Op maandag 5 april 2010 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga zelf werken, pauper. Voor armoedzaaiers zoals jij betaal ik al die belasting!
Even lekker trollen: Ook lekker frappant dat je pleit om een gesloten techniek af te schaffen omdat-ie niet draait op een apparaat wat hard- en softwarematig geslotener is dan zo ongeveer welk apparaat in de wereld dan ook.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Mbt flash ben ik het to taal niet met je eens. Ik heb op mijn macbook click to flash staan (alle flash uitgeschakeld tot je erop klikt) en ik heb het zelden tot nooit nodig. Flash is buggy, vreet performance, closed en kan zonder problemen vervangen worden door andere open technieken. Flash mag wat mij betreft zo snel mogelijk uitsterven.
Mij totaal nietquote:Op vrijdag 2 april 2010 13:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://vimeo.com/10595371
Deze video maakt mij wel enthousiast!
Dan heb je het verkeerd begrepen, als flash goed had geweest had ik het prima gevonden. Dat is het simpelweg niet. In dit geval zijn de open source alternatieven beter.quote:Op maandag 5 april 2010 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Even lekker trollen: Ook lekker frappant dat je pleit om een gesloten techniek af te schaffen omdat-ie niet draait op een apparaat wat hard- en softwarematig geslotener is dan zo ongeveer welk apparaat in de wereld dan ook.
De Hp Slate is echt fail met dat onaangepaste Windows XP erop.quote:Op maandag 5 april 2010 16:21 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Mij totaal niet
Moet het mijn telefoon vervangen? Nee. Moet het mijn laptop vervangen? Nee. Dus....?
Als ik zoiets zou willen, dan liever de HP Slate.
Vandaar ook dat ik mijn ongefundeerde geSwets (H! H! H!) vooraf liet gaan door de eerste drie woorden.quote:Op maandag 5 april 2010 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan heb je het verkeerd begrepen, als flash goed had geweest had ik het prima gevonden. Dat is het simpelweg niet. In dit geval zijn de open source alternatieven beter.
\quote:Op maandag 5 april 2010 16:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
De Hp Slate is echt fail met dat onaangepaste Windows XP erop.
Ik vind het wel een groot verschil of je het over een webtechnologie hebt of een gadget voor consumenten. In dat eerste geval is het belangrijk dat er open standaarden worden gehanteerd, want het web dient op een keur van verschillende apparaten met verschillende besturingssystemen te werken. Het zou een slechte zaak zijn als één bedrijf de dienst uit zou maken als het gaat om webtechnologie, want dat staat de platformonafhankelijkheid in de weg. Wat dat betreft is Flash dus een slechte invloed.quote:Op maandag 5 april 2010 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Even lekker trollen: Ook lekker frappant dat je pleit om een gesloten techniek af te schaffen omdat-ie niet draait op een apparaat wat hard- en softwarematig geslotener is dan zo ongeveer welk apparaat in de wereld dan ook.
Je zou daarom ook natuurlijk nooit een PS3 of een Xbox360 kopen?quote:Op maandag 5 april 2010 20:13 schreef Martinovibes het volgende:
Ik wil zelf kunnen bepalen wat ik op mijn device zet
..en de eerste echte gebruikerservaring is binnen.quote:Op maandag 5 april 2010 13:48 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar om eerlijk te zijn begin ik steeds meer negatieve gevoelens te krijgen over dit ding. Ik heb al een iPhone en op een paar mogelijkheden na zijn ze exact hetzelfde.
En met Safari krijg ik FOK! mobile.![]()
Ik hoor ook andere dingen. Dat het wel een geweldig apparaat is, ondanks tekortkomingen (geen camera bv). Met 300.000 apparaten verkocht zijn er ook 300.000 verschillende gebruikerservaringenquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:17 schreef Lamon. het volgende:
[..]
..en de eerste echte gebruikerservaring is binnen.
"Het is alleen een echt leuk apparaat als je niet al een IPhone/ITouch, en laptop hebt."
Dat is ook de communicatie stoornis die plaatsvindt.
Het gaat er niet om dat mensen het een leuk ding vinden, het gaat erom of het op welke wijze dan ook een grensverleggend apparaat is, en dat is het gewoon niet.
Als het niet van Apple was, zouden mensen het nog steeds wel kopen, maar gewoon als gadget nummer 30001.
Maar bij de iPad wil niemand het toegeven dat het gewoon "een gadget" is die ze eigenlijk niet nodig hebben. Nee, Apple-fans blijven krampachtig naar redenen zoeken om hun veel te dure aankoop te kunnen verantwoorden tegenover anderen. Geef gewoon toe dat je op gadgets geilt en dat je graag met zo'n dingen speelt. Kreeg net een smsje van een vriendin van me die al even met een iPad had gewerkt, dat het leuk werkte en zo, alleen dat ze er ook nog geen toepassing voor had gevonden (en zij is grote Apple fan)quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:17 schreef Lamon. het volgende:
[..]
..en de eerste echte gebruikerservaring is binnen.
"Het is alleen een echt leuk apparaat als je niet al een IPhone/ITouch, en laptop hebt."
Dat is ook de communicatie stoornis die plaatsvindt.
Het gaat er niet om dat mensen het een leuk ding vinden, het gaat erom of het op welke wijze dan ook een grensverleggend apparaat is, en dat is het gewoon niet.
Als het niet van Apple was, zouden mensen het nog steeds wel kopen, maar gewoon als gadget nummer 30001.
Waar zie je ditquote:Op woensdag 7 april 2010 10:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar bij de iPad wil niemand het toegeven dat het gewoon "een gadget" is die ze eigenlijk niet nodig hebben. Nee, Apple-fans blijven krampachtig naar redenen zoeken om hun veel te dure aankoop te kunnen verantwoorden tegenover anderen. Geef gewoon toe dat je op gadgets geilt en dat je graag met zo'n dingen speelt. Kreeg net een smsje van een vriendin van me die al even met een iPad had gewerkt, dat het leuk werkte en zo, alleen dat ze er ook nog geen toepassing voor had gevonden (en zij is grote Apple fan)
De vraag of de iPad nuttig is voor iemand is helemaal afhankelijk van de persoon. Het is een apparaat dat meerdere doeleinden kan hebben.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar bij de iPad wil niemand het toegeven dat het gewoon "een gadget" is die ze eigenlijk niet nodig hebben. Nee, Apple-fans blijven krampachtig naar redenen zoeken om hun veel te dure aankoop te kunnen verantwoorden tegenover anderen. Geef gewoon toe dat je op gadgets geilt en dat je graag met zo'n dingen speelt. Kreeg net een smsje van een vriendin van me die al even met een iPad had gewerkt, dat het leuk werkte en zo, alleen dat ze er ook nog geen toepassing voor had gevonden (en zij is grote Apple fan)
quote:Op woensdag 7 april 2010 20:57 schreef EvilMarc het volgende:
Die studie agenda ziet er wel heel tof uit
Ik denk het niet aangezien ze niet de snelheid meer kunnen garanderen waar Apple bekend om staat.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:12 schreef popolon het volgende:
Na een avondje op de bank klooien met 't ding, beetje websurfen voornamelijk, moet ik zeggen dat 't prima werkt.
Een héél erg groot nadeel is het gebrek aan Flash/Silverlight ondersteuning. Om het puur als webbrowser te gebruiken voor op de bank bijv. (en afhankelijk wat voor sites je bezoekt) kan het irritant zijn. Zelf bezoek ik nogal wat sites met veel videocontent en fantasy sport applicaties. De iPad zal voor veel mensen vrijwel onbruikbaar zijn dan.
Komt Apple nog met wat ondersteuning of hoe zit dat?
Er was een andere tablet waarbij Flash zorgde voor een bijna halvering van het batterijgebruik. Ligt er trouwens voor een deel ook aan dat het voor allerlei idiote banners wordt gebruikt door mensen die niet 'netjes' programmeren..quote:Op donderdag 8 april 2010 15:42 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik denk het niet aangezien ze niet de snelheid meer kunnen garanderen waar Apple bekend om staat.
Nee.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:12 schreef popolon het volgende:
Komt Apple nog met wat ondersteuning of hoe zit dat?
Dat vooral.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
Ligt er trouwens voor een deel ook aan dat het voor allerlei idiote banners wordt gebruikt door mensen die niet 'netjes' programmeren..
Maar mis je echt zoveel met Flash dan? Ik gebruik al tijden FlashBlock en het komt eigenlijk zelden voor dat ik een Flash-object nog wil aanzetten. Alleen met YouTube en andere filmsites, maar daar heb ik uitzonderingen voor gemaakt, en op de iPad zou dat dan met HTML5 moeten werken.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat vooral.
Ik als 'niet Apple gebruiker' vind dit een groot nadeel en voor mij heeft dit leuke apparaat met veel potentie weinig te bieden.
Ik persoonlijk wel (en Silverlight). Veel Javascript drag and drop werkt ook niet maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar mis je echt zoveel met Flash dan? Ik gebruik al tijden FlashBlock en het komt eigenlijk zelden voor dat ik een Flash-object nog wil aanzetten. Alleen met YouTube en andere filmsites, maar daar heb ik uitzonderingen voor gemaakt, en op de iPad zou dat dan met HTML5 moeten werken.
De Flash binary voor de Mac is ook echt extreem slecht. Ik weet niet of Adobe er überhaupt een ARM-versie van heeft gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat de performance om te janken was, terwijl het wel de accu in notime leegtrekt, zelfs bij degelijk geschreven Flash applicaties.quote:
Ja, en dat is het kromme ook wel: aan de ene kant gebruikt nu nog iedereen het en 'mis' je dus iets als je het niet ondersteunt, aan de andere kant is het een techniek die je eigenlijk niet meer wilt ondersteunen en heb je dit soort dingen nodig om die vooruitgang ook te boeken. Sinds de iPad zijn een aantal grote amerikaanse nieuwssites al over naar HTML5.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
De Flash binary voor de Mac is ook echt extreem slecht. Ik weet niet of Adobe er überhaupt een ARM-versie van heeft gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat de performance om te janken was, terwijl het wel de accu in notime leegtrekt, zelfs bij degelijk geschreven Flash applicaties.
Je merkt het op een normale Mac ook al. Als ik naar YouTube ofzo ga, vliegt m'n CPU-verbruik gelijk de pan uit, terwijl ik hier met een 2.4 GHz C2D zit, dus die zou toch niet moeilijk moeten doen over een klein 320p filmpje.
Adobe en Apple schuiven elkaar de zwarte piet toe, maar het lijkt er nu op dat het web zich simpelweg van Flash af gaat ontwikkelen en richting technieken die wel echt cross-platform zijn, zoals HTML5 en Javascript. Daar heb je nu echter niet zoveel aan, maar goed, de toekomst zit er beter uit dan de huidige situatie in elk geval.
Ik vroeg me meer af waar dan zoalquote:Op donderdag 8 april 2010 16:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik persoonlijk wel (en Silverlight).
Als een ander bedrijf de iPad had gemaakt, zou er niet zoveel aandacht aan worden besteed en zouden minder mensen een mening er over hebbenquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Apple heeft al problemen om de productie bij te houden, dus van een flop zou ik niet durven spreken. Was het een flop geweest als het een ander bedrijf was die precies dit product uitbracht? Waarschijnlijk wel.
Ja, ze houden op hun site ook bij welke sites dat zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sinds de iPad zijn een aantal grote amerikaanse nieuwssites al over naar HTML5.
Daarmee blijk maar weer hoeveel 'macht' Apple heeft. In plaats van Apple die zich aan gaat passen, gaan andere sites zich aanpassen aan de iPad.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ze houden op hun site ook bij welke sites dat zijn.
uitzendinggemist, rtlgemist, dailyshow, mlb.com etc. etc. Sites met veel videos van shows of fragmenten van sport.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vroeg me meer af waar dan zoalVideosites ook, of meer Flash-interfaces?
Vreemd, mlb.com staat bij die lijst van iPad-geschikt-sitesquote:Op donderdag 8 april 2010 16:31 schreef popolon het volgende:
[..]
uitzendinggemist, rtlgemist, dailyshow, mlb.com etc. etc. Sites met veel videos van shows of fragmenten van sport.
En moet je $14.99 uitgeven voor een app. om de videos te bekijken. Da's dus niet wat ik bedoel he?quote:Op donderdag 8 april 2010 16:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vreemd, mlb.com staat bij die lijst van iPad-geschikt-sites
Dat is ook niet wat hij bedoelt.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:36 schreef popolon het volgende:
[..]
En moet je $14.99 uitgeven voor een app. om de videos te bekijken. Da's dus niet wat ik bedoel he?
Uiteraard. Als Steve Jobs een technologie wil doordrukken of juist weg wil hebben, dan zorgt 'ie dat dat gebeurt hoor. Het is echt niet voor het eerst dat Apple dit zo doet.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Daarmee blijk maar weer hoeveel 'macht' Apple heeft. In plaats van Apple die zich aan gaat passen, gaan andere sites zich aanpassen aan de iPad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |