Dat idee heb ik ook ja, en daar zie ik best een markt voor, ook bij mezelfquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat ik maar wil zeggen is dat ik het idee heb dat de iPad hoogstens een ding voor erbij wordt, voor als je iPhone te klein is en je MacBook te groot.
Mag je hem daar eigenlijk wel gebruiken met z'n WiFi en zulks?quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zie hem eigenlijk als een multimedia device. Ideaal in het vliegtuig.
Daar is hij inderdaad heel geschikt voor, plus je kan ook nog wat andere dingen doen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zie hem eigenlijk als een multimedia device. Ideaal in het vliegtuig.
In vliegtuigen komt ook WiFi. Maatschappijen laten alleen veel te lang op zich wachten daarmee.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mag je hem daar eigenlijk wel gebruiken met z'n WiFi en zulks?
En als je hem al mag gebruiken, maar dan met WiFi uit, wat is dan nog het leuke aan zo'n iPad?
Films kijken? Dan redt je vermoedelijk niet die accuduur van 10 uur.
Ik gebruik mijn iPod touch in het vliegtuig inderdaad altijd als e-reader, gaming device, ipod, filmpjes, etc. Zou niet weten waarom een batterij duur van 10 uur dat onmogelijk maakt. Ik vlieg regelmatig naar Taiwan, en als je daar meer dan 8 uur aaneengesloten bezig ben met een multimedia device is dat erg lang gok ikquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mag je hem daar eigenlijk wel gebruiken met z'n WiFi en zulks?
En als je hem al mag gebruiken, maar dan met WiFi uit, wat is dan nog het leuke aan zo'n iPad?
Films kijken? Dan redt je vermoedelijk niet die accuduur van 10 uur.
Mwoach, mijn laatste vlucht was naar Peru, dan ben je al met al (met wachten op vliegveld) 12 uur aan het vliegen en een uur of 2 aan het wachten. Maar dat is misschien niet helemaal representatief inderdaad.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik gebruik mijn iPod touch in het vliegtuig inderdaad altijd als e-reader, gaming device, ipod, filmpjes, etc. Zou niet weten waarom een batterij duur van 10 uur dat onmogelijk maakt. Ik vlieg regelmatig naar Taiwan, en als je daar meer dan 8 uur aaneengesloten bezig ben met een multimedia device is dat erg lang gok ik
Naar Taiwan vlieg ik een uur of 13 ~14 en wacht ik een uurtje of 2. Maar ik gebruik echt geen 16 uur mijn ipod. Je slaapt een paar uurtjes, je moet door een transfer heen, je gaat eens naar een toilet, je eet eens wat.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mwoach, mijn laatste vlucht was naar Peru, dan ben je al met al (met wachten op vliegveld) 12 uur aan het vliegen en een uur of 2 aan het wachten. Maar dat is misschien niet helemaal representatief inderdaad.
Maar dan nog is (vermoed ik) ergens halverwege de vlucht je iPad leeg. Want die 10 uur batterijduur geldt denk ik niet als je ook films of series kijkt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Naar Taiwan vlieg ik een uur of 13 ~14 en wacht ik een uurtje of 2. Maar ik gebruik echt geen 16 uur mijn ipod. Je slaapt een paar uurtjes, je moet door een transfer heen, je gaat eens naar een toilet, je eet eens wat.
Nou als je wifi uitzet denk ik dat je wel weer behoorlijk wat batterijduur wint. Overigens zijn de eerste berichten dat de batterijduur langer is dan 10 uur.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar dan nog is (vermoed ik) ergens halverwege de vlucht je iPad leeg. Want die 10 uur batterijduur geldt denk ik niet als je ook films of series kijkt.
Ik moet zeggen dat cathay wel een aardig assortiment heeft. De laatste keer heb ik inglorious basterds en the substitutes gekeken.quote:Daarnaast mis je natuurlijk de slechte films en series die de luchtvaartmaatschappij je aanbiedt..
klein portable accutje eropklikken en klaar, heb ik ook voor de iPhonequote:Op vrijdag 2 april 2010 16:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar dan nog is (vermoed ik) ergens halverwege de vlucht je iPad leeg. Want die 10 uur batterijduur geldt denk ik niet als je ook films of series kijkt.
Daarnaast mis je natuurlijk de slechte films en series die de luchtvaartmaatschappij je aanbiedt..
Dat lijkt me ook direct z'n grootste nadeel. Mijn ipod stop ik in mijn borstzak. Als je elke keer het ding weer in je handbagage of in het bagagenetje voor je moet proppen is (zeker in economy) gezeikquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan moet je eigenlijk ook nog een mounting bracket meenemen waar je iPad in kan. Want hij kan natuurlijk niet altijd op het tafeltje voor je liggen,
Ik geloof niet dat het echt je desktop kan vervangen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:57 schreef HalvinCarris het volgende:
En zo'n keyboard dock is ook wel vet. Zet je hem daar in, kun je even rustig doorwerken. Of je zet 2 van zulke docks in je huis op plaatsen waar je vaak zit. Ik zie het al voor me.
Daar is het ook niet voor bedoeld. Sterker nog, je hebt een desktop pc/mac (of laptop) nodig om je media erop te krijgen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:16 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het echt je desktop kan vervangen.
Daarvoor is het te gelimiteerd.
Dat zeg ik ook niet, maar even "snel" voor "er bij" is wel super fijn.quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:16 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het echt je desktop kan vervangen.
Daarvoor is het te gelimiteerd.
Met een iPhone of iPod touch kan je precies hetzelfde doen. Scheelt ook weer wat in de prijs. Het enige vernieuwende wat de iPad heeft is een groter scherm en de speciale apps. En natuurlijk vernieuwde apps die je van de iPod of iPhone kent.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, dan zie ik de meer- of minderwaarde ten opzichte van een laptop niet zo.
Ja, maar jij hebt het over 'werken'. Nu weet ik niet wat jij onder werken verstaatquote:Op vrijdag 2 april 2010 17:42 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar even "snel" voor "er bij" is wel super fijn.
Geef jij 125 euro uit op een avondje stappen? Koop je dan vrienden ofzo?quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:57 schreef HeatWave het volgende:
en de prijs is natuurlijk relatief, er zijn mensen zat die het erbij kunnen betalen natuurlijk, tis een hoop geld, maar goed, een avondje stappen minder en je hebt alweer een kwart iPad.
neuh, uit eten, stappen, evt nog wat eten voor het naar huis gaan, taxi. Tis niet elke dag 125, maar 100 lukt me eigenlijk altijd welquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:00 schreef Blinker het volgende:
[..]
Geef jij 125 euro uit op een avondje stappen? Koop je dan vrienden ofzo?
Oh, op die fiets. Ik dacht dat je 125 euro aan drank wegtiktequote:Op vrijdag 2 april 2010 18:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
neuh, uit eten, stappen, evt nog wat eten voor het naar huis gaan, taxi. Tis niet elke dag 125, maar 100 lukt me eigenlijk altijd wel.
das een soort zelfmoord, nou ja, 1 fles champagne en je komt al een eindquote:Op vrijdag 2 april 2010 18:03 schreef Blinker het volgende:
[..]
Oh, op die fiets. Ik dacht dat je 125 euro aan drank wegtikte
Dat likkenquote:
de BB vind ik toch echt een generatie ouder dan de iphone. Op alle fronten eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:22 schreef klaasdj het volgende:
[..]
BlackBerry? Heb die dingen altijd beter gevonden dan iPhones. Bovendien maakt Nokia nog steeds leuke apparaten, alleen is Symbian zo zoutloos.
wtf heeft de ipad voor voordelen tov een laptop bij je punten 1&2?quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:02 schreef ragnarokgod het volgende:
dit kreng word een mega groot succes in vele opzichten, ik en een vriend hebben voor 40.000 euro aandelen gekocht op 195$ en ze zijn nu op dit moment 235$ tel uit onze winst
de 3 grootste voordelen van de ipad zijn.
1.) consuming. als in internetten, browsen, lezen in bed, filmpje op de bank kijken, spelletje
2.) gemak een ipad sleep je toch wel wat makkelijker rond het huis of buiten dan een laptop of een netbook. een uitstekende multitouch en intuitief geschreven software
3.) publishing. er zullen ontzettend veel gewilde magezines abbonementen , kranten abbonementen strip abbobementen , apps etc uitkomen. je moet maar eens googlen wat voor meerwaarde magezines gaan levern.http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1813626064?bctid=66775419001
de kleine bonusses zullen zijn dat het een mooie digitale fotolijst is, je kan er fijn op skypen of chatten etc.
de instap prijs van 499$ of 450 euro is zeker niet duur.
ik ben wel veel met kritiek eens, maar is vaak irrelevant, het is geen productie pc zoals je kunt er lastig op photoshoppen etc. dan is een normale pc of laptop beter ten alle tijden. ik vind het ook wel jammer dat er geen camera op zit. maar dat komt wel met een revisie en dan zal ik hem ook zeker zelf halen (of ik moet de verleiding niet kunnen weerstaan*)
wat je niet moet vergeten is dat er ongelofelijk veel support voor het apparaat ipad is van alle kanten.
(vergelijk het eens met een ps3 wii of xbox. als alle uitgevers zijn meest toffe spellen alleen maar voor
1 console uitbrengt dan kan de rest inpakken) en apple krijgt mega veel support van kranten, tijdschijften, publishers etc van boeken tot weet ik veel wat. er bestaan ook al reeds apps van ipod of iphone dus dat is ook al een goede meekomer.
ik weet zeker dat de ipad een beschijden dikke hit word en fijn apperaat zal zijn! (en believe me ik was een skeptisch als de plague. )
ik ga nu slapen!!! hoeveel spelfouten holyfuck![]()
ik vind het zo jammer dat je niet even de tijd heb genomen om er even over na te denken ipv zo'n domme uitspraak! want met je uitspraak spreek je waarschijnlijk alleen voor jezelf en denk je niet na bij een breder en anders denkend of consumerend publiek!quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
wtf heeft de ipad voor voordelen tov een laptop bij je punten 1&2?
he he, dank je. ik woon al 6 jaar niet meer in nederland en schrijf het zelden. (was er vroeger ook al geen ster in!) ow het email programma an de ipad maakt je woorden vanzelf compleet zover het mogelijk is en corrigeert de spellng ook!quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:29 schreef Pheno het volgende:
Damn, ik zou van die aandelenwinst eens op een cursus Nederlands gaan. En een cursus vloeiend schrijven mag er ook wel bij. Misschien kun je dan wel oefenen op de iPad
Tijd voor een Apple danquote:Op zaterdag 3 april 2010 09:30 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
he he, dank je. ik woon al 6 jaar niet meer in nederland en schrijf het zelden. (was er vroeger ook al geen ster in!) ow het email programma an de ipad maakt je woorden vanzelf compleet zover het mogelijk is en corrigeert de spellng ook!
Nieuwe versies van Blackberry OS werken redelijk, maar het komt niet in de buurt van iPhone OS. (En ik ben de laatste tijd behoorlijk aan het devven geweest voor Blackberry dus dus ik weet ondertussen redelijk hoe zo'n ding in elkaar steekt)quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:22 schreef klaasdj het volgende:
[..]
BlackBerry? Heb die dingen altijd beter gevonden dan iPhones.
Nokia heeft de laatste jaren niks bijzonders uitgebracht, noem eens 1 toestel dat boven de rest uitsteekt ?quote:Bovendien maakt Nokia nog steeds leuke apparaten, alleen is Symbian zo zoutloos.
En de Mac Book Air dan?quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:25 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
ik vind het zo jammer dat je niet even de tijd heb genomen om er even over na te denken ipv zo'n domme uitspraak! want met je uitspraak spreek je waarschijnlijk alleen voor jezelf en denk je niet na bij een breder en anders denkend of consumerend publiek!
ik zal het proberen uit te leggen, de basis en het ontwerp van een laptop in nog steeds 100% producing en met een ipad zal dat iets van 10 tot 20%, daarom is het formaat van een ipad 9,7 inch en niet een freaking 17inch met toetsenbord. het is daarom ook multi touch en geen toetsenbord het is maar 700gram ipv 3 kilo etc etc. lekker in een handje .. ipv zwaar tillen met me kabels. de accenten van hoe het apparaat kan worden gebruikt brengt veel voordelen met zich mee, dat jij het niet er niet van inziet is een gemis. ikzelf met vele anderen zullen wel het nut ervan inzien.
Letterman rulesquote:
Nou dan zal ik het je ook maar proberen uit te leggen want volgens mij heb je last van tunnelvisie.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:25 schreef ragnarokgod het volgende:
[..]
ik vind het zo jammer dat je niet even de tijd heb genomen om er even over na te denken ipv zo'n domme uitspraak! want met je uitspraak spreek je waarschijnlijk alleen voor jezelf en denk je niet na bij een breder en anders denkend of consumerend publiek!
ik zal het proberen uit te leggen, de basis en het ontwerp van een laptop in nog steeds 100% producing en met een ipad zal dat iets van 10 tot 20%, daarom is het formaat van een ipad 9,7 inch en niet een freaking 17inch met toetsenbord. het is daarom ook multi touch en geen toetsenbord het is maar 700gram ipv 3 kilo etc etc. lekker in een handje .. ipv zwaar tillen met me kabels. de accenten van hoe het apparaat kan worden gebruikt brengt veel voordelen met zich mee, dat jij het niet er niet van inziet is een gemis. ikzelf met vele anderen zullen wel het nut ervan inzien.
Je zegt dat je met de iPad niet meer kunt genieten van wat je wilt doen... wat is er dan zo leuk aan?quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:50 schreef EvilMarc het volgende:
Ik denk dat de iPad perfect is om te ontspannen. Als ik een laptop gebruik ben ik altijd 10 dingen tegelijk aan het doen. Omdat het zo gemakkelijk is.
Een iPad ondersteunt in principe geen multitasking waardoor het niet mogelijk is veel dingen tegelijk te doen. Dan kan je ook meer genieten van datgene wat je daadwerkelijk wilt doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb liever ook wél multitasking maar dan alsnog beperkt. Het is een soort opluchting als je niet 10 dingen tegelijk kán doen.
Er komt multitasking op de ipad met de 4.0 software. Dit ook voor de nieuwe iphone waarschijnlijk omdat die op 1000mhz gaat draaien.quote:Op zaterdag 3 april 2010 14:50 schreef EvilMarc het volgende:
Ik denk dat de iPad perfect is om te ontspannen. Als ik een laptop gebruik ben ik altijd 10 dingen tegelijk aan het doen. Omdat het zo gemakkelijk is.
Een iPad ondersteunt in principe geen multitasking waardoor het niet mogelijk is veel dingen tegelijk te doen. Dan kan je ook meer genieten van datgene wat je daadwerkelijk wilt doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb liever ook wél multitasking maar dan alsnog beperkt. Het is een soort opluchting als je niet 10 dingen tegelijk kán doen.
Multitasking is nou niet bepaald afhankelijk van de processor...quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:52 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Er komt multitasking op de ipad met de 4.0 software. Dit ook voor de nieuwe iphone waarschijnlijk omdat die op 1000mhz gaat draaien.
Ik ben moe als wat dus ik weet niet of ik het helemaal verkeerd heb getypt maar dit bedoel ik:quote:Op zaterdag 3 april 2010 15:04 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Je zegt dat je met de iPad niet meer kunt genieten van wat je wilt doen... wat is er dan zo leuk aan?
Dat zijn uiteraard geruchten, want Apple laat nooit iets vrijquote:Op zaterdag 3 april 2010 15:52 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Er komt multitasking op de ipad met de 4.0 software. Dit ook voor de nieuwe iphone waarschijnlijk omdat die op 1000mhz gaat draaien.
De reden waarom Apple geen multi-tasking doorvoerde was volgens mij om performance te kunnen garanderenquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:01 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Multitasking is nou niet bepaald afhankelijk van de processor...
nee dat is waarquote:Op zaterdag 3 april 2010 16:01 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Multitasking is nou niet bepaald afhankelijk van de processor...
Stabiele performance inderdaad, maar ook accuduur en veiligheid.quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:49 schreef elfzesendertig het volgende:
De reden waarom Apple geen multi-tasking doorvoerde was volgens mij om performance te kunnen garanderen
Het is meer de vraag hoelang Apple nog gouden eieren blijft produceren. De echte Apple fan is alles behalve sceptisch. De groei van Apple is alles behalve sustainable en het is wachten tot ze de 1e fout maken. Tot die tijd zal alles wat Apple uitpoept een succes worden.quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:02 schreef ragnarokgod het volgende:
dit kreng word een mega groot succes in vele opzichten, ik en een vriend hebben voor 40.000 euro aandelen gekocht op 195$ en ze zijn nu op dit moment 235$ tel uit onze winst
de 3 grootste voordelen van de ipad zijn.
1.) consuming. als in internetten, browsen, lezen in bed, filmpje op de bank kijken, spelletje
2.) gemak een ipad sleep je toch wel wat makkelijker rond het huis of buiten dan een laptop of een netbook. een uitstekende multitouch en intuitief geschreven software
3.) publishing. er zullen ontzettend veel gewilde magezines abbonementen , kranten abbonementen strip abbobementen , apps etc uitkomen. je moet maar eens googlen wat voor meerwaarde magezines gaan levern.http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1813626064?bctid=66775419001
ik ben wel veel met kritiek eens, maar is vaak irrelevant, het is geen productie pc zoals je kunt er lastig op photoshoppen etc. dan is een normale pc of laptop beter ten alle tijden. ik vind het ook wel jammer dat er geen camera op zit. maar dat komt wel met een revisie en dan zal ik hem ook zeker zelf halen (of ik moet de verleiding niet kunnen weerstaan*)
ik weet zeker dat de ipad een beschijden dikke hit word en fijn apperaat zal zijn! (en believe me ik was een skeptisch als de plague. )
ik ga nu slapen!!! hoeveel spelfouten holyfuck![]()
Zolang Steve Jobs aan het roer staat, gaat het goed.quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is meer de vraag hoelang Apple nog gouden eieren blijft produceren.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:55 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nou dan zal ik het je ook maar proberen uit te leggen want volgens mij heb je last van tunnelvisie.
Niet? Ow...quote:Op zaterdag 3 april 2010 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
De echte Apple fan is alles behalve sceptisch.
Juist niet. Rationeel en logisch gezien kán een netbook niet even praktisch en handig zijn als een iPad omdat het zowel hardwarematig als softwarematig beiden totaal verschillende apparaten zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:55 schreef Nee het volgende:
Rationeel en logisch gezien is een netbook van 200 euro even praktisch en handig,
Duh, alles wat je koopt is in dat opzicht voor "materialistische mensen"quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:55 schreef Nee het volgende:
Er is geen sprake van nut, het is een gewoon ontzettend goed marketing product wat goed inspeelt op de (materialistische) behoefte van de consument. Rationeel en logisch gezien is een netbook van 200 euro even praktisch en handig, alleen heeft het geen hoog 'gadget gehalte'.
No offence, maar ik denk dat veelal materialistisch ingestelde mensen vatbaar zijn voor dit soort slimme marketing trucjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |