Juist niet. Rationeel en logisch gezien kán een netbook niet even praktisch en handig zijn als een iPad omdat het zowel hardwarematig als softwarematig beiden totaal verschillende apparaten zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:55 schreef Nee het volgende:
Rationeel en logisch gezien is een netbook van 200 euro even praktisch en handig,
Duh, alles wat je koopt is in dat opzicht voor "materialistische mensen"quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:55 schreef Nee het volgende:
Er is geen sprake van nut, het is een gewoon ontzettend goed marketing product wat goed inspeelt op de (materialistische) behoefte van de consument. Rationeel en logisch gezien is een netbook van 200 euro even praktisch en handig, alleen heeft het geen hoog 'gadget gehalte'.
No offence, maar ik denk dat veelal materialistisch ingestelde mensen vatbaar zijn voor dit soort slimme marketing trucjes.
Het gaat er toch om wat je ermee doet en in hoeverre het een praktisch nut heeft? Wat voor praktisch nut heeft een iPad dan boven een netbook? Het enigste voordeel wat ik me kan voorstellen zijn ebooks.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:02 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Juist niet. Rationeel en logisch gezien kán een netbook niet even praktisch en handig zijn als een iPad omdat het zowel hardwarematig als softwarematig beiden totaal verschillende apparaten zijn.
Wel bijzonder eigenlijk, dat je een product uitbrengt in het volle vertrouwen dat mensen domme schapen zijn!quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:55 schreef Nee het volgende:
No offence, maar ik denk dat veelal materialistisch ingestelde mensen vatbaar zijn voor dit soort slimme marketing trucjes.
Het start eerder op. Netbook moet toch altijd even opstarten voordat het opgang komt.quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:36 schreef Nee het volgende:
[..]
Het gaat er toch om wat je ermee doet en in hoeverre het een praktisch nut heeft? Wat voor praktisch nut heeft een iPad dan boven een netbook? Het enigste voordeel wat ik me kan voorstellen zijn ebooks.
Tja, maar microsoft staat nu niet echt bekend om goed te focussen op een compleet andere formfactor. Het blijft (tot op heden) altijd geknutsel aan iets bestaand.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef IHVK het volgende:
Het idee, is goed. Even lekker internetten op de bank of in de tuin. En een apparaat die je makkelijk mee kan nemen naar de collegbanken bijvoorbeeld.
De Apple Hype en leuke gadgets eromheen maken het nog beter.
Echter: Geen multitasking, Geen Flash, Geen USB.
Dat gaat hem dus niet worden voor mij (mocht ik ooit zo'n apparaat nodig hebben)
Dan koop ik wel een Windows versie ervan, want die komt vast wel. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn huidige laptop.
Klopt en dat is best vervelend. Op elk nieuw systeem wordt bijvoorbeeld aangekondigd dat opstarten maar een paar seconden zal duren en steeds falen ze erin. En het vroegere Windows Mobile was natuurlijk de grootste faal. Dat was gewoon windows maar dan verkleind.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar microsoft staat nu niet echt bekend om goed te focussen op een compleet andere formfactor. Het blijft (tot op heden) altijd geknutsel aan iets bestaand.
Nou ik heb nu bijvoorbeeld een iphone en ik zou het fijn vinden als in internetradio aan kon houden bij het surfen, om maar wat te noemen.quote:En waar heb je nou precies multitasking voor nodig?
Hmz, muziek en surfen kan inderdaad ook niet op de iPhone, goeie.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt en dat is best vervelend. Op elk nieuw systeem wordt bijvoorbeeld aangekondigd dat opstarten maar een paar seconden zal duren en steeds falen ze erin. En het vroegere Windows Mobile was natuurlijk de grootste faal. Dat was gewoon windows maar dan verkleind.
[..]
Nou ik heb nu bijvoorbeeld een iphone en ik zou het fijn vinden als in internetradio aan kon houden bij het surfen, om maar wat te noemen.
Bij zo'n groot dingen zal dat alleen maar meer zijn. Applicaties van derden worden gewoon echt afgesloten als je ze niet gebruikt. En een USB en Flash heb je natuurlijk wel 'nodig'.
IK begrijp die weerstand tegen iTunes eigenlijk nooit. NU gebruik ik het op OSX en niet op windows, wellicht dat dat verschil uitmaakt.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:37 schreef IHVK het volgende:
Itunes is trouwens ook bagger.
Verder ben ik heel tevreden met mij iPhone, ik maak er echt heel veel gebruik van gedurende dag.![]()
Ik ben niet op de hoogte van de weerstand eigenlijk. Ik begon er met open blik aan. Maar het is traag en log in Windows ten eerste. En simpel even wat nummers erop of afzetten, van bijvoorbeeld iemand anders met een iPhone is er niet bij.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
IK begrijp die weerstand tegen iTunes eigenlijk nooit. NU gebruik ik het op OSX en niet op windows, wellicht dat dat verschil uitmaakt.
Dat kan wel !quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hmz, muziek en surfen kan inderdaad ook niet op de iPhone, goeie.
Maar veel sites gebruiken flashfilmpjes. Meestal is het dan lullig als je niet even kan bekijken.quote:Mbt flash ben ik het to taal niet met je eens. Ik heb op mijn macbook click to flash staan (alle flash uitgeschakeld tot je erop klikt) en ik heb het zelden tot nooit nodig. Flash is buggy, vreet performance, closed en kan zonder problemen vervangen worden door andere open technieken. Flash mag wat mij betreft zo snel mogelijk uitsterven.
Gewoon. Bestanden overzetten. Documenten, foto's, films. Snel en makkelijk.quote:En waar heb je USB voor nodig? Je hebt niet direct een filesystem ofzo. En voor importeren van bv foto's is een USB adapter voor cams verkrijgbaar.
Mjah ok, vind ik al minder spannend.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat kan wel !Je kan de Apple Apps wel naast elkaar draaien. Dus Ipod+surfen kan.
Maar internetradio+surfen gaat dus niet.
Ik voorspel je dat heel veel sites heel snel overgaan op alternatieven. De weerstand tegen flash neemt snel toequote:Maar veel sites gebruiken flashfilmpjes. Meestal is het dan lullig als je niet even kan bekijken.
Ja het blijft wel apple natuurlijkquote:Gewoon. Bestanden overzetten. Documenten, foto's, films. Snel en makkelijk.
En voor die adapter moet je zeker weer extra betalen.
Traag en log en niet erg flexibel zijn redenen genoeg om van iTunes af te blijvenquote:Op zaterdag 3 april 2010 22:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben niet op de hoogte van de weerstand eigenlijk. Ik begon er met open blik aan. Maar het is traag en log in Windows ten eerste. En simpel even wat nummers erop of afzetten, van bijvoorbeeld iemand anders met een iPhone is er niet bij.
ITunes op Windows is idd hel, als het met een Mac veel sneller werkt ligt het misschien daaraan...wat ook logisch is, want Apple moet maar wil helemaal niet perfect werken op Windows, Apple wil dat je ook qua laptop of desktop voor hen kiest.quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
IK begrijp die weerstand tegen iTunes eigenlijk nooit. NU gebruik ik het op OSX en niet op windows, wellicht dat dat verschil uitmaakt.
De gemiddelde windows tablet kan en heeft dat allemaal al. En, welke heb jij gekocht?quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef IHVK het volgende:
Het idee, is goed. Even lekker internetten op de bank of in de tuin. En een apparaat die je makkelijk mee kan nemen naar de collegbanken bijvoorbeeld.
De Apple Hype en leuke gadgets eromheen maken het nog beter.
Echter: Geen multitasking, Geen Flash, Geen USB en het van alle kanten dichtgetimmerde (gesloten) systeem.
Dat gaat hem dus niet worden voor mij (mocht ik ooit zo'n apparaat nodig hebben)
Dan koop ik wel een Windows versie ervan, want die komt vast wel. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn huidige laptop.
Sorry?quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:13 schreef Blinker het volgende:
Wat zijn Apple-boys toch altijd snel op hun teentjes getrapt
Perfect verwoord. Dit bedoel ik. Hiervoor is de iPad bedoeld. Niks meer, niks minder. Ben het wel met sommige eens dat Apple er wel iets meer in mocht stoppen, maar goed.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:24 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb helemaal niks met Apple, maar ik vind het wel mooi dat ze een relatief simpel apparaat als de ipad zo hyped up krijgen. Voor gewone gebruikers maakt het ook helemaal niet uit of het nou kan multitasken, dikke specs heeft of 2000 fancy features heeft. Het ding doet wat er van gezegd wordt, en als ik het zo bekijk dan zou ik het niet erg vinden er een aan te schaffen naast mijn laptop. Ik hoop trouwens dat op deze manier tablets wat meer aandacht krijgen dan papier, ik weet niet in hoeverre het veel milieuefficienter is, maar ik denk dat er toch wel heel veel toekomst in zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |