abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79913431
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet? Ow...
Naja, hij zal het wel weten he.
pi_79914164
Er is geen sprake van nut, het is een gewoon ontzettend goed marketing product wat goed inspeelt op de (materialistische) behoefte van de consument. Rationeel en logisch gezien is een netbook van 200 euro even praktisch en handig, alleen heeft het geen hoog 'gadget gehalte'.

No offence, maar ik denk dat veelal materialistisch ingestelde mensen vatbaar zijn voor dit soort slimme marketing trucjes.
pi_79914386
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:55 schreef Nee het volgende:
Rationeel en logisch gezien is een netbook van 200 euro even praktisch en handig,
Juist niet. Rationeel en logisch gezien kán een netbook niet even praktisch en handig zijn als een iPad omdat het zowel hardwarematig als softwarematig beiden totaal verschillende apparaten zijn.
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:02:45 #179
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_79914397
quote:
Er is geen sprake van nut, het is een gewoon ontzettend goed marketing product wat goed inspeelt op de (materialistische) behoefte van de consument. Rationeel en logisch gezien is een netbook van 200 euro even praktisch en handig, alleen heeft het geen hoog 'gadget gehalte'.

No offence, maar ik denk dat veelal materialistisch ingestelde mensen vatbaar zijn voor dit soort slimme marketing trucjes.
Duh, alles wat je koopt is in dat opzicht voor "materialistische mensen"

Maar laten we het weer gaan hebben over de iPad
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_79915481
De iPad is meer om bijvoorbeeld 'even gauw een website op te zoeken'. Een laptop moet je vaak eerst opstarten (al dan niet in sleep-mode, wat bij veel mensen nog steeds een minuutje duurt voordat-ie goed is opgestart) en is allemaal net wat minder praktisch. Een laptop zal handiger zijn als je heel veel moet opzoeken, het zwaardere werk zeg maar.

De iPad pak je op, druk je op de knop en het scherm springt gelijk aan. Geen vertraging, en het is nog een stukje lichter ook. Voor mensen die gewoon af en toe even een website willen openen, een maitlje sturen, wat foto's en video's bekijken en misschien wel digitaal een boekje willen lezen (ik weet het, sommige mensen kunnen dat niet goed met zo'n scherm, maar goed - helderheid aanpassen helpt al heel veel. Zelf heb ik er trouwens geen last van). On-the-go misschien even een beetje aan een document werken (natuurlijk, dat zal wat langer duren op een multitouch scherm als je geen computer gebruikt maar daar zal je toch ook aan wennen)? En stel je voor dat je elke dag een uur met de trein reist. Als je dan even aan een document kan werken, elke dag een uurtje, dan is dat toch wel fijn, niet?

Natuurlijk is er ook nog het gadget gehalte, maar je geeft toch geld uit juist voor zulke dingen. Als je een TV koopt, koop je er toch ook eentje die er wel mooi uit ziet. En als ik eerlijk bijna lijkt het mij een heel stuk leuker om een webpagina te openen en te bekijken met een multitouch scherm dan op een gewone laptop.

Van die minilaptops/netbooks zijn vaak van die dingen met een te klein scherm. Zeker als je vergeet dat veel mensen alleen internet explorer gebruiken, en daar heb je vaak veel buiken. En dan heb je het nog niet eens over de toolbaars die (al dan niet per ongeluk) geinstalleerd zijn. Zeker voor zulke mensen is de iPad perfect.

Kortom: de iPad heeft wel degelijk nut en potentie, maar is er natuurlijk ook wel voor het gadgetgehalte.

Ik denk dat ik er ook eentje haal, gewoon omdat ik niet elke keer de laptop wil pakken en dat het me leuk lijkt om via die Safari browser te surfen of op de bank een filmpje te kijken. Daarnaast heeft het iPhone OS zich al bewezen. Het heeft misschien limitaties, maar het heeft zich bewezen. En natuurlijk zal ik hem ook halen omdat het een gadget is, maar he, daar spaar je geld voor niet? Om leuke dingen te kopen.

Zeker voor mensen die geen verstand hebben van computers is dit trouwens een goed apparaat: die mensen willen vaak alleen maar een webpagina bekijken, heel misschien een film en heel af en toe een mailtje versturen.

Nogmaals: de iPad heeft dan misschien niet zo heel veel functie's, maar wat het heeft is ook goed.

En andere tablets dan?
Die zijn natuurlijk ook wel goed, maar er zijn er een heleboel die gewoon een heel besturingssysteem zoals Windows 7 draaien. Allemaal leuk en aardig, maar die is origineel gemaakt voor gebruik met een toetsenbord en een muis. Er zullen enkele tablets zijn die een goed OS zullen hebben, en ook goed zullen werken en misschien wat meer doen en dat is top. Alleen mis je daarbij een beetje het gadget gehalte. En nogmaals: het iPhone OS heeft zich al bewezen, wat in mijn ogen erg belangrijk is.

Ik zie potentie in de iPad, ook al weten we nu al dat Apple er expres functie's uit laat om eventueel later toe te voegen. Dat is een beetje jammer, maar zo is het nu eenmaal. Bij Apple kan je er meestal wel van uit gaan, ondanks de limitaties en de functie's die ze er hebben uitgelaten, dat wat je krijgt goed werkt.

EDIT: Beetje grote post, oeps. Maar zo heb ik hopelijk wel me punt duidelijk gemaakt
pi_79915542
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:02 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Juist niet. Rationeel en logisch gezien kán een netbook niet even praktisch en handig zijn als een iPad omdat het zowel hardwarematig als softwarematig beiden totaal verschillende apparaten zijn.
Het gaat er toch om wat je ermee doet en in hoeverre het een praktisch nut heeft? Wat voor praktisch nut heeft een iPad dan boven een netbook? Het enigste voordeel wat ik me kan voorstellen zijn ebooks.
pi_79915717
quote:
Wel bijzonder eigenlijk, dat je een product uitbrengt in het volle vertrouwen dat mensen domme schapen zijn!
pi_79915872
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:36 schreef Nee het volgende:

[..]

Het gaat er toch om wat je ermee doet en in hoeverre het een praktisch nut heeft? Wat voor praktisch nut heeft een iPad dan boven een netbook? Het enigste voordeel wat ik me kan voorstellen zijn ebooks.
Het start eerder op. Netbook moet toch altijd even opstarten voordat het opgang komt.
Leuker. Wees eerlijk, het is toch leuker om een tablet te gebruiken dan een laptop (na verloop van tijd zal dit minder zijn, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat een echt groot publiek eenzelfde soort tablet in handen krijgt).
Groot scherm. Netbooks hebben soms nog kleinere schermen dan de iPad, en als ze al van de zelfde grote zijn dan browsen mensen vaak met Internet Explorer waar veel balken boven zitten en vaak ook nog toolbars (waar veel mensen niet van weten hoe het weg te halen).

Zijn maar een paar dingen, maar toch.

Weet zelf trouwens nog niet zeker of ik de iPad koop. Zoals ik al zei heeft het iPhone OS zich al bewezen, maar het is nog steeds aardig duur. Je kan met 500 euro veel doen. Een nieuwe laptop (notebook, niet netbook), een Full HD TV, nieuwe Playstation 3 met 2 controllers en nog wat spelletjes etc. etc.). De prijs van de iPad is hoog, maar goed, het is dan ook een gadget.
pi_79916836
Het idee, is goed. Even lekker internetten op de bank of in de tuin. En een apparaat die je makkelijk mee kan nemen naar de collegbanken bijvoorbeeld.

De Apple Hype en leuke gadgets eromheen maken het nog beter.

Echter: Geen multitasking, Geen Flash, Geen USB en het van alle kanten dichtgetimmerde (gesloten) systeem.
Dat gaat hem dus niet worden voor mij (mocht ik ooit zo'n apparaat nodig hebben)

Dan koop ik wel een Windows versie ervan, want die komt vast wel. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn huidige laptop.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 22:25:39 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79916928
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef IHVK het volgende:
Het idee, is goed. Even lekker internetten op de bank of in de tuin. En een apparaat die je makkelijk mee kan nemen naar de collegbanken bijvoorbeeld.

Echter: Geen multitasking, Geen Flash, Geen USB.
Dat gaat hem dus niet worden voor mij (mocht ik ooit zo'n apparaat nodig hebben)

Dan koop ik wel een Windows versie ervan, want die komt vast wel. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn huidige laptop.
Tja, maar microsoft staat nu niet echt bekend om goed te focussen op een compleet andere formfactor. Het blijft (tot op heden) altijd geknutsel aan iets bestaand.

En waar heb je nou precies multitasking voor nodig?
pi_79917229
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, maar microsoft staat nu niet echt bekend om goed te focussen op een compleet andere formfactor. Het blijft (tot op heden) altijd geknutsel aan iets bestaand.
Klopt en dat is best vervelend. Op elk nieuw systeem wordt bijvoorbeeld aangekondigd dat opstarten maar een paar seconden zal duren en steeds falen ze erin. En het vroegere Windows Mobile was natuurlijk de grootste faal. Dat was gewoon windows maar dan verkleind.
quote:
En waar heb je nou precies multitasking voor nodig?
Nou ik heb nu bijvoorbeeld een iphone en ik zou het fijn vinden als in internetradio aan kon houden bij het surfen, om maar wat te noemen.
Bij zo'n groot dingen zal dat alleen maar meer zijn. Applicaties van derden worden gewoon echt afgesloten als je ze niet gebruikt. En een USB en Flash heb je natuurlijk wel 'nodig'.
pi_79917278
Itunes is trouwens ook bagger.
Verder ben ik heel tevreden met mij iPhone, ik maak er echt heel veel gebruik van gedurende dag.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 22:43:04 #188
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79917435
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt en dat is best vervelend. Op elk nieuw systeem wordt bijvoorbeeld aangekondigd dat opstarten maar een paar seconden zal duren en steeds falen ze erin. En het vroegere Windows Mobile was natuurlijk de grootste faal. Dat was gewoon windows maar dan verkleind.
[..]

Nou ik heb nu bijvoorbeeld een iphone en ik zou het fijn vinden als in internetradio aan kon houden bij het surfen, om maar wat te noemen.
Bij zo'n groot dingen zal dat alleen maar meer zijn. Applicaties van derden worden gewoon echt afgesloten als je ze niet gebruikt. En een USB en Flash heb je natuurlijk wel 'nodig'.
Hmz, muziek en surfen kan inderdaad ook niet op de iPhone, goeie.

Mbt flash ben ik het to taal niet met je eens. Ik heb op mijn macbook click to flash staan (alle flash uitgeschakeld tot je erop klikt) en ik heb het zelden tot nooit nodig. Flash is buggy, vreet performance, closed en kan zonder problemen vervangen worden door andere open technieken. Flash mag wat mij betreft zo snel mogelijk uitsterven.

En waar heb je USB voor nodig? Je hebt niet direct een filesystem ofzo. En voor importeren van bv foto's is een USB adapter voor cams verkrijgbaar.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 22:44:01 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79917473
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:37 schreef IHVK het volgende:
Itunes is trouwens ook bagger.
Verder ben ik heel tevreden met mij iPhone, ik maak er echt heel veel gebruik van gedurende dag.
IK begrijp die weerstand tegen iTunes eigenlijk nooit. NU gebruik ik het op OSX en niet op windows, wellicht dat dat verschil uitmaakt.
pi_79917598
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

IK begrijp die weerstand tegen iTunes eigenlijk nooit. NU gebruik ik het op OSX en niet op windows, wellicht dat dat verschil uitmaakt.
Ik ben niet op de hoogte van de weerstand eigenlijk. Ik begon er met open blik aan. Maar het is traag en log in Windows ten eerste. En simpel even wat nummers erop of afzetten, van bijvoorbeeld iemand anders met een iPhone is er niet bij.
pi_79917670
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hmz, muziek en surfen kan inderdaad ook niet op de iPhone, goeie.
Dat kan wel ! Je kan de Apple Apps wel naast elkaar draaien. Dus Ipod+surfen kan.
Maar internetradio+surfen gaat dus niet.
quote:
Mbt flash ben ik het to taal niet met je eens. Ik heb op mijn macbook click to flash staan (alle flash uitgeschakeld tot je erop klikt) en ik heb het zelden tot nooit nodig. Flash is buggy, vreet performance, closed en kan zonder problemen vervangen worden door andere open technieken. Flash mag wat mij betreft zo snel mogelijk uitsterven.
Maar veel sites gebruiken flashfilmpjes. Meestal is het dan lullig als je niet even kan bekijken.
quote:
En waar heb je USB voor nodig? Je hebt niet direct een filesystem ofzo. En voor importeren van bv foto's is een USB adapter voor cams verkrijgbaar.
Gewoon. Bestanden overzetten. Documenten, foto's, films. Snel en makkelijk.
En voor die adapter moet je zeker weer extra betalen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 22:52:32 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79917741
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat kan wel ! Je kan de Apple Apps wel naast elkaar draaien. Dus Ipod+surfen kan.
Maar internetradio+surfen gaat dus niet.
Mjah ok, vind ik al minder spannend.
quote:
Maar veel sites gebruiken flashfilmpjes. Meestal is het dan lullig als je niet even kan bekijken.
Ik voorspel je dat heel veel sites heel snel overgaan op alternatieven. De weerstand tegen flash neemt snel toe
quote:
Gewoon. Bestanden overzetten. Documenten, foto's, films. Snel en makkelijk.
En voor die adapter moet je zeker weer extra betalen.
Ja het blijft wel apple natuurlijk
pi_79917770
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ben niet op de hoogte van de weerstand eigenlijk. Ik begon er met open blik aan. Maar het is traag en log in Windows ten eerste. En simpel even wat nummers erop of afzetten, van bijvoorbeeld iemand anders met een iPhone is er niet bij.
Traag en log en niet erg flexibel zijn redenen genoeg om van iTunes af te blijven
En multitasking is natuurlijk erg belangrijk. Dat zal vanzelf ook op de iPad kunnen na weet ik veel hoeveel versies en updates
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_79918247
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ITunes op Windows is idd hel, als het met een Mac veel sneller werkt ligt het misschien daaraan...wat ook logisch is, want Apple moet maar wil helemaal niet perfect werken op Windows, Apple wil dat je ook qua laptop of desktop voor hen kiest.
Apple is perfecte multimedia icm hun eigen gadgets, maar het is gewoon duur en heel erg gehyped, en ik zie het als een te extreem marketingplan op dit moment.
Ik vind het ook best treurig dat het nog lijkt te werken ook.

En ik ben ooit begonnen met een Apple in een ver verleden, toen ik voor een blad werkte, omdat de lay-out programma's en photoshop functionaliteit gewoon echt beter was, zonder dat er al die hype voor nodig was.
Ze wonnen toen nog gewoon op praktijkervaring, niet op hype op dat gebied.

Maar dat weten mensen nu niet eens meer, dus het is eigenlijk niet eens hun schuld dat ze nu ook meegaan in die nutteloze oncreatieve bullshit.
pi_79918337
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 22:22 schreef IHVK het volgende:

Echter: Geen multitasking, Geen Flash, Geen USB en het van alle kanten dichtgetimmerde (gesloten) systeem.

De gemiddelde windows tablet kan en heeft dat allemaal al. En, welke heb jij gekocht?

Of heb je het toch niet gehaald omdat een windows tablet toch onhandiger omdat het:

Geen multitouch heeft?
Geen >10h speelduur?
Geen IPS-scherm?
Geen capacatief touchscreen?
Geen <700gr gewicht?
Geen OS en app die speciaal voor touch is gemaakt met nadruk op snelheid en gebruiksgemak?
Of omdat je meer dan 10s moet wachten voordat uberhaupt een browser geopend is?
Of dat je tig secondes moet wachten voordat ie van landscape naar portrait mode is gedraaid?
  zaterdag 3 april 2010 @ 23:13:14 #196
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_79918568
Wat zijn Apple-boys toch altijd snel op hun teentjes getrapt
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2010 @ 23:17:35 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79918739
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 23:13 schreef Blinker het volgende:
Wat zijn Apple-boys toch altijd snel op hun teentjes getrapt
Sorry?
pi_79918991
Ik heb helemaal niks met Apple, maar ik vind het wel mooi dat ze een relatief simpel apparaat als de ipad zo hyped up krijgen. Voor gewone gebruikers maakt het ook helemaal niet uit of het nou kan multitasken, dikke specs heeft of 2000 fancy features heeft. Het ding doet wat er van gezegd wordt, en als ik het zo bekijk dan zou ik het niet erg vinden er een aan te schaffen naast mijn laptop. Ik hoop trouwens dat op deze manier tablets wat meer aandacht krijgen dan papier, ik weet niet in hoeverre het veel milieuefficienter is, maar ik denk dat er toch wel heel veel toekomst in zit
  zondag 4 april 2010 @ 00:08:29 #199
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_79920538
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 23:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sorry?
Ging meer om de reactie boven mij.
pi_79921812
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 23:24 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik heb helemaal niks met Apple, maar ik vind het wel mooi dat ze een relatief simpel apparaat als de ipad zo hyped up krijgen. Voor gewone gebruikers maakt het ook helemaal niet uit of het nou kan multitasken, dikke specs heeft of 2000 fancy features heeft. Het ding doet wat er van gezegd wordt, en als ik het zo bekijk dan zou ik het niet erg vinden er een aan te schaffen naast mijn laptop. Ik hoop trouwens dat op deze manier tablets wat meer aandacht krijgen dan papier, ik weet niet in hoeverre het veel milieuefficienter is, maar ik denk dat er toch wel heel veel toekomst in zit
Perfect verwoord. Dit bedoel ik. Hiervoor is de iPad bedoeld. Niks meer, niks minder. Ben het wel met sommige eens dat Apple er wel iets meer in mocht stoppen, maar goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')