quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:31 schreef Xilantof het volgende:
Gezocht, een fotograaf die de 20e maart in Rotterdam langs wil:
[quote]Muziekafdeling vanLeest in Selexyz/Donner Rotterdam wordt aanzienlijk groter en viert dit
met feestelijke opening op 20 maart met optredens van o.a. Rob van de Wouw, Ellen ten Damme, Tim Knol, Elske DeWall, Valerius en signeersessie van Hans Teeuwen.
Op de verdiepingen waar de nieuwe muziekafdeling van vanLeest wordt gevestigd zat voorheen It records. vanLeest is trots dat zij de verkopen van met name jazz, worldmusic, pop en soul mogen doorzetten op deze legendarische locatie. It records heeft in haar 25-jarige bestaan een ruim assortiment en klantenkring opgebouwd. vanLeest engageert zich om inspanningen te doen om deze muzikale lijn door te trekken. vanLeest is erg blij dat de drie bekendste gezichten van It de overstap hebben gemaakt naar vanLeest. Onno Post, Eddy Geurts en Peter Hansler zijn vanaf de opening nauw betrokken bij de nieuwe vanLeest winkel. Zij zullen samen met vanLeest de komende maanden gaan werken aan de uitbouw van een uitdagend assortiment. De kennis en de service die de klant bij It gewend was zal dus straks ook in de vanLeest winkel worden geboden.
Op zaterdag 20 maart aanstaande zal er een feestelijke opening zijn van deze nieuwe muziekafdeling. Op deze eerste dag maken maar liefst zes belangrijke Nederlandse artiesten hun opwachting op de onderste verdieping van Selexyz/Donner. Op Hans Teeuwen na zullen alle artiesten een kort akoestisch optreden geven en vervolgens hun nieuwe album signeren. Hans Teeuwen zal voldoende tijd nemen om zijn nieuwe jazz-album te signeren.
Bij deze het totale programma:
Tijd Artiest locatie
11.00 uur Rob van de Wouw theater
12.00 uur Valerius vide
13.00 uur Hans Teeuwen vide
14.00 uur Ellen ten Damme vide
15.00 uur Tim Knol vide
16.00 uur Elkse DeWall vide
WZZquote:
quote:
Om welk filiaal in Arnhem gaat 't?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:17 schreef Xilantof het volgende:
Is er een fotograaf die morgen even langs de Free Record Shop wil in Leidschendam, Arnhem of Eindhoven?
Zie onderstaand het programma!
27/mrt 12.45 uur Gerard Joling Leidschendam Optreden + signeren
27/mrt 13.45 uur Wesley Leidschendam Optreden + signeren
27 mrt 14.45 uur Frans Duijts Leidschendam Optreden + signeren
27/mrt 15.45 uur Thomas Berge Leidschendam Optreden + signeren
27/mrt 12.00 uur Jan Smit Arnhem signeren
27/mrt 15.00 uur Jan Smit Eindhoven signeren
Laat even vlot wat weten! Alle foto's zijn welkom (van de mensen, de artiesten, etc).
Zie mail?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:31 schreef MrManiak het volgende:
DA, hoe zit het met de foto's van de persdag van CC
quote:
Als je foto's wilt mailen ook naar sport@fok dan kunnen zij er ook wat mee!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:53 schreef Marco001 het volgende:
XIl, de kans dat ik naar de batavierenrace ga is zeer groot..
Gelukkig heeft de vriendin die mee gaat ook een rijbewijs sinds kort, dus dan kan ik op de terugweg alvast de foto's van de camera afhalen.
Zal wennen zijn trouwens, dit word de 1e keer dat ik word gereden door iemand jonger als mij.
stuur maar ff door! dan gooi ik het in de groep!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb nog foto's van de CD release afgelopen nacht van Sungrazer, de winnaar van Nu of nooit (mag dus Pinkpop openen). Interesse?
Ik moet ze nog ff door de Noiseware en aanverwanten trekken, daarna stuur ik ze wel op.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
stuur maar ff door! dan gooi ik het in de groep!
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:35 schreef Xilantof het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)tatie-sungrazer.html
Ah gelukt via dat meisje bij de zwarte cross?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:56 schreef fraubitch het volgende:
ik zoek fotografen voor:
paaspop zieuwent 3 dagen 1 persooon
Wie wil?
Kijk je uit?quote:Op donderdag 1 april 2010 19:31 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ah gelukt via dat meisje bij de zwarte cross?
Ik kan helaas niet, knie overbelast en beginnende peesontsteking![]()
dan moet je je telefoon opnemen als ik je bel! Wil je nog?quote:Op donderdag 1 april 2010 20:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh verdorie dat had ik graag willen doen.
Vette Line-upquote:
Oh jij belde dusquote:Op donderdag 1 april 2010 21:56 schreef fraubitch het volgende:
[..]
dan moet je je telefoon opnemen als ik je bel! Wil je nog?
Andere afsprakenquote:
Neen, sorry.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:47 schreef fraubitch het volgende:
kom op jongens!! er moet toch wel iemand kunnen??
t spijt me, ik zit in t zuidenquote:Op donderdag 1 april 2010 23:47 schreef fraubitch het volgende:
kom op jongens!! er moet toch wel iemand kunnen??
dit dus.quote:Op vrijdag 2 april 2010 08:29 schreef PdeHoog het volgende:
@FB / Siegfried: dit soort evenementen zijn echt al eeuwen van te voren bekend. Je had dit veel eerder kunnen vragen. Je kan als een beetje professionele organisatie er toch gewoon niet op rekenen dat mensen 2 dagen van te voren nog geen afspraken hebben
Jullie moeten toch echt eens naar de werkwijze gaan kijken, want dit gaat niet werken zo. Dat bleek eerder en dat blijkt nu weer. En evenementen eerst verdelen onder bekenden en dan, wat er overblijft, hier in de groep gooien is ook niet echt een toffe manier van werken. Wees gewoon open in alles en laat iedereen kans maken om ergens naar toe te gaan en regel het niet onderling.
Is er trouwens al wat bekend over de speciale site die zou komen?
Nee hoor, niks MOET...het is gewoon een richtlijn. zodat we niet een week op foto's hoeven te wachten. Er valt in overleg veel te regelen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef angel008 het volgende:
[..]
dit dus.
ik heb helaas zaterdag avond al een klus en om nu overdag ook nog eens bezig te zijn is me net ff teveel van het goeie (en zondag ben ik vanwege de klus meestal pas om 3 uur wakker)
ook vind ik het jammer dat er gelijk verwacht word dat er de dag na het event gelijk de foto's _moeten_ komen omdat ze anders hun nieuwswaarde verliezen. ik heb met bijna al mijn andere klussen een 48 uur regeling en er zijn er zelfs bij die 2 weken hebben (ok dit zijn foto opdrachten is een ander verhaal) maar ik vind 24/48 uur toch wel een minimum om foto's te leveren.
ik kon dit nergens terugvinden maar dat is hoe ik het ervaar.
ik heb het eerst in de groep gegooid en dan pas mensen aangeschreven (lees: iedereen) dus niet te snel conclusies trekken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 08:29 schreef PdeHoog het volgende:
@FB / Siegfried: dit soort evenementen zijn echt al eeuwen van te voren bekend. Je had dit veel eerder kunnen vragen. Je kan als een beetje professionele organisatie er toch gewoon niet op rekenen dat mensen 2 dagen van te voren nog geen afspraken hebben
Jullie moeten toch echt eens naar de werkwijze gaan kijken, want dit gaat niet werken zo. Dat bleek eerder en dat blijkt nu weer. En evenementen eerst verdelen onder bekenden en dan, wat er overblijft, hier in de groep gooien is ook niet echt een toffe manier van werken. Wees gewoon open in alles en laat iedereen kans maken om ergens naar toe te gaan en regel het niet onderling.
FB zegt het al; dat is slechts een richtlijn, en hangt natuurlijk ook volledig af van het gefotografeerde. Na een (meerdaags) festival kom je met zo'n enorme bulk aan foto's thuis dat het vaak haast ondoenlijk is om deze een dag later af te hebben. Wat we dan wel op prijs stellen zijn alvast een páár foto's, zodat we die als teaser kunnen gebruiken. De dag erna openen kranten namelijk al met mooie foto's van zo'n festival, en dan zou het natuurlijk mooi zijn als wij ook al iets kunnen laten zien.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef angel008 het volgende:
[..]
dit dus.
ik heb helaas zaterdag avond al een klus en om nu overdag ook nog eens bezig te zijn is me net ff teveel van het goeie (en zondag ben ik vanwege de klus meestal pas om 3 uur wakker)
ook vind ik het jammer dat er gelijk verwacht word dat er de dag na het event gelijk de foto's _moeten_ komen omdat ze anders hun nieuwswaarde verliezen. ik heb met bijna al mijn andere klussen een 48 uur regeling en er zijn er zelfs bij die 2 weken hebben (ok dit zijn foto opdrachten is een ander verhaal) maar ik vind 24/48 uur toch wel een minimum om foto's te leveren.
ik kon dit nergens terugvinden maar dat is hoe ik het ervaar.
Gelukkig.quote:
Ik trek geen conclusies. Ik maak een algemene opmerking over dingen die mij blijven opvallen in het hele toekenningsproces wat betreft de evenementen. Het is nl. elke keer raak. Alles op het laatste moment.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:13 schreef fraubitch het volgende:
[..]
ik heb het eerst in de groep gegooid en dan pas mensen aangeschreven (lees: iedereen) dus niet te snel conclusies trekken.
Overigens is het logisch dat wij voor de grote evenementen eerst de bewezen fotografen vragen en daarna pas de rest. Het lijkt me logisch dat we kiezen voor bewezen kwaliteit boven beloofde kwaliteit.
Doe dat bij mij ook maar.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:56 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...en je mag mij van de fotografenlijst afhalen en de tag mag ook weg!
Euhhhh.......quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:34 schreef x-tremed het volgende:
ik wacht nog steeds op mijn fok! fotografen fotograaf tag
leugens!!quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:34 schreef x-tremed het volgende:
ik wacht nog steeds op mijn fok! fotografen fotograaf tag
niettusquote:
quote:Op zaterdag 3 april 2010 11:14 schreef Ynske het volgende:
PASSIESPELEN 2010 ZINDEREND
De 19de editie van Passiespelen Tegelen mag u niet missen. Regisseur Cees Rullens maakt er iets bijzonders van met een weldoordacht artistiek concept, een groots decor, nieuw gecomponeerde muziek en nieuwe kostuums. Meer dan 400 medewerkers zetten een gedenkwaardige theatervoorstelling neer. Uitvoeringen: zondag 16 mei (première) t/m zondag 12 september 2010 (totaal 23 voorstellingen). Bekijk hier de laatste foto's van de voorbereidingen.
ik ga er dinsdag achteraan, heb het nu drukquote:Op zondag 4 april 2010 18:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik zou daar dolgraag naar toe gaan, is dit een optie voor Fok!?
accreditatie is aangevraagdquote:Op zondag 4 april 2010 22:04 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Is er al wat over Dauwpop bekend?
En ik hou me wel aan bevolen voor de huldiging van FC Twente.
Dat zou ontzettend tof zijnquote:Op zondag 4 april 2010 22:04 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
En ik hou me wel aan bevolen voor de huldiging van FC Twente.
3FM awards ook?quote:
Hier wil ik toch even iets op zeggenquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef angel008 het volgende:
Ik vond en vind dit een mooi initiatief, iteejer. Alleen is de hele organisatie een beetje de bottleneck wat mij betreft. Ik heb geen zin om hier een hele discussie te gaan voeren over de organisatie, maar Siegfried weet wat mijn bezwaren zijn. Ik hoop dat jullie daar wat mee doen, want meer mensen ervaren dit voor mijn gevoel.quote:Op maandag 5 april 2010 10:42 schreef iteejer het volgende:
Iedereen die wil is van harte uitgenodigd hier aan bij te dragen. Op- en aanmerkingen zijn welkom
Precies het beeld wat ik voor ogen had en wat denk ik FOK! duidelijk kan zijn voor de Nederland (wereld). Groot medium waar internetgebruik alleen nog maar stijgt en daarvoor een goede basis / medium heeft. Verdere op en aanmerkingen komen later wel evenquote:Op maandag 5 april 2010 10:42 schreef iteejer het volgende:
Iedereen die wil is van harte uitgenodigd hier aan bij te dragen. Op- en aanmerkingen zijn welkom
Ja, jouw punt is open en eerlijk besproken in het pr crewhok. Sommige van je aannames kloppen alleen niet, er is bv absoluut geen sprake van vriendjes-politiek. En sommige aanvragen zijn rijkelijk laat ja - maar dat komt in vrijwel alle gevallen omdat betreffende partijen zelf heel laat daarmee afkomen.quote:Op maandag 5 april 2010 10:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vond en vind dit een mooi initiatief, iteejer. Alleen is de hele organisatie een beetje de bottleneck wat mij betreft. Ik heb geen zin om hier een hele discussie te gaan voeren over de organisatie, maar Siegfried weet wat mijn bezwaren zijn. Ik hoop dat jullie daar wat mee doen, want meer mensen ervaren dit voor mijn gevoel.
Joh, ik weet niet wat je aan het doen bent, maar vind je dit nou echt netjes? Je reageert hier nu open en bloot op een PM-conversatie en die is juist via pm gevoerd omdat het niet nodig was om dat hier allemaal aan te kaarten.quote:Op maandag 5 april 2010 11:09 schreef iteejer het volgende:
Alles wat ik hier noem staat ook in dit topic, in posts die jij zelf hebt neergezet. Verder gaat het mij slechts om het inhoudelijke. Heb helemaal geen tijd voor andere instekenquote:Op maandag 5 april 2010 11:26 schreef PdeHoog het volgende:
Joh, ik weet niet wat je aan het doen bent, maar vind je dit nou echt netjes? Je reageert hier nu open en bloot op een PM-conversatie en die is juist via pm gevoerd omdat het niet nodig was om dat hier allemaal aan te kaarten.
Ok. Ik had het even anders begrepen. Je weet het maar nooit met FOK!quote:Op maandag 5 april 2010 11:31 schreef iteejer het volgende:
[..]
Alles wat ik hier noem staat ook in dit topic, in posts die jij zelf hebt neergezet. Verder gaat het mij slechts om het inhoudelijke. Heb helemaal geen tijd voor andere insteken
Je komt in een topic, dat bedoeld is om mensen te wijzen op de mogelijkheid zichzelf een huge podium te verschaffen, met denigrerende opmerkingen over de organisatie, en met beschuldigingen van vriendjes-poilitiek. Op zich natuurlijk niet erg positief en wervend, zoiets werkt een topic als dit natuurlijk compleet tegen.quote:Op maandag 5 april 2010 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
Ok. Ik had het even anders begrepen. Je weet het maar nooit met FOK!
Daar wordt aan gewerkt weet ik toevalligquote:
Klopt, en das heel fout. We zijn hard bezig de organisatie aan te passen zodat dit voortaan sneller gebeurt. Mijn excuses daarvoor.quote:Op maandag 5 april 2010 12:20 schreef Ynske het volgende:
@iteejer, ik snap dat je foto's snel wilt. maar t is mij de laatste twee keer al gebeurd dat ik op tijd aanlever (dag erna, liefst rond middaguur) en dat ik dan nog een hele dag moet wachten voordat t online komt. dat vind ik best jammer.
Ik voel me niet aangesproken hoorquote:Op maandag 5 april 2010 12:29 schreef didotcicero het volgende:
Die reactie had dan wél weer via PM gekund, Iteejer. Tis verdikkeme tweede paaschdag.
Ik nodig iedereen uit voor een kussengevecht-meet. Misschien lucht dat een beetje op?
Mwah. Ik vond het denigrerende nog wel meevallen. Wat mij betreft is dit een kritische kanttekening. En ik wist niet dat dit topic wervend bedoeld was? Leuk trouwens dat je nog even begint over de vriendjespolitiek:quote:Op maandag 5 april 2010 11:54 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je komt in een topic, dat bedoeld is om mensen te wijzen op de mogelijkheid zichzelf een huge podium te verschaffen, met denigrerende opmerkingen over de organisatie, en met beschuldigingen van vriendjes-poilitiek. Op zich natuurlijk niet erg positief en wervend, zoiets werkt een topic als dit natuurlijk compleet tegen.
Het staat er in dit topic misschien wat krom, maar denk je nou echt dat ik de enige ben die dit opvalt? Je kan dit soort dingen toch niet doen zonder OF compleet open te zijn OF alles achter gesloten deuren te regelen? Dan ga je toch scheve gezichten krijgen?quote:Door die complete ondoorzichtigheid krijg je nu al snel in de rondte dat er aan vriendjeswerk wordt gedaan en dat die mensen de krenten uit de pap gaan halen. Kijk maar eens
naar jouzelf en Fraubitch. Wie gaat er naar Zwarte Cross? En naar nog een paar van die festivals? Ik denk dat je jezelf op de lijst hebt gezet of niet?
En Freud die naar NotP en Greenday gaat? Die concerten zijn niet langs gekomen hoor. En vorig jaar, toen ik ECHT heel vroeg was met het vragen of ik naar NotP kon, was Freud daar heel snel bij om te zeggen dat hij wel weer ging. Dit wordt dus allemaal onderhands geregeld.
Ik heb dit eerder meegemaakt bij een door vrijwilligers gerunde site waarbij een van de "eigenaren" toevallig ook fotografeerde. Geloof me, het wekt irritatie op. En niet alleen bij mij, maar ook bij anderen.
En dan mag Ania wel iets roepen over bewezen kwaliteit boven verwachte kwaliteit maar kom op zeg.....op deze manier maak je het niet leuker voor mensen.
Ik geef aan dat de organisatie idd de bottleneck is. Maar ook dat ik het een mooi initiatief vind.quote:Echter, daar ga ik niet op in, ik reageer slechts op een opmerking over de wens om materiaal asap binnen te krijgen.
Jij komt dan wederom met een negatieve opmerking over de organisatie
Klopt. Dit is een forum en er heerst geen democratie. Logisch verhaal, maar ik zie ook wel vaker admins en mods dingen doen die niet helemaal kloppen. FOK! is wat dat betreft FOK! Nooit 100% te vertrouwen.quote:Ik besluit dan wel aandacht te geven aan wat je eerder publiek hebt gezegd - om niet de eventuele nieuwkomers af te schrikken, en eindelijk een weerwoord te geven.
Reactie is dan weer de beschuldiging dat ik je PM openlijk zou bespreken.
Dat spreek ik tegen, met daarbij de opmerking dat ik geen trek heb in polmieken -
en ook dat pareer je weer met een insinuerend 'je weet het maar nooit bij FOK!' .
Ik zie vooral continue mooie praatjes en weinig resultaten. Dat brengt een zekere hoeveelheid scepsis met zich mee over alles wat hier gebeurt. Oh...en wat betreft deze opmerking:quote:Dus nu wil ik wel es weten: wat hebben wij jou aangedaan dat je echt iedere zin met iets negatiefs moet beantwoorden? Waar slaat dit op?
Men kent me; men weet wat ik kan. Als er hulp nodig is, dan hoor ik het wel!quote:Op maandag 5 april 2010 11:09 schreef iteejer het volgende:
je zou ze natuurlijk ook met een aanbod tot hulp en samenwerking tegemoet kunnen treden. Voorbijgaand aan wat er nou allemaal wel of niet goed geregeld is - het gaat om het resultaat, dat we alleen in samenwerking kunnen bereiken
Top dat je hier zo even het signaal afgeeft. Voor veel users kan het soms verwarrend zijn wat er achter de schermen speelt, en het is niet meer dan menselijk helaas dat je dan niet altijd van het beste uitgaat. Ik ken genoeg crew, en alhoewel ik geen dikke vrienden ben met iedereen, weet ik wel dat ze er niet zitten om users te irriteren.quote:Op maandag 5 april 2010 10:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even iets op zeggen
[...]
Crew is ook user. We loggen allemaal in op fok, en doen allen ons ding. Ieder heeft een eigen rol. We kunnen niet zonder elkaar. Samenwerking is dan ook een absolute must.quote:Op maandag 5 april 2010 15:23 schreef freud het volgende:
Ik ken genoeg crew, en alhoewel ik geen dikke vrienden ben met iedereen, weet ik wel dat ze er niet zitten om users te irriteren.
Het systeem is nou eenmaal dat de crew iets beslist en dat we daarmee te leven hebben. Nemen ze onze adviezen ter harte, dan is dat mooi meegenomen.
Je hebt een kans om je eigen portfolio neer te zetten. Weliswaar niet op een eigen fok-fotografen site, al is die er in principe al wel, maar wel als verzameling linkjes naar door jou gemaakte reportages.quote:Voor mij persoonlijk vond ik het tof om af en toe voor Fok iets te fotograferen. Op een opdracht ben je een visitekaartje van Fok, en je netjes en professioneel gedragen is dan niet meer dan logisch. Met mijn eigen foto bedrijfje zijn dat juist de punten waarmee je je kan onderscheiden, en waardoor organisaties je opnieuw uitnodigen.
Thanksquote:Ik hoop dat de stijgende lijn voortgezet gaat worden, er is zoveel potentieel dat het zonde zou zijn om het niet te doen. En ja, er zijn ook zeker commerciele kansen om meer bezoekers naar de site te trekken vanuit events, en ik hoop dat die ook gepakt kunnen gaan worden. Ik ben wel niet zo actief meer met posten in het forum, maar volg nog zeker de gang van zaken hier.
My 2 cents
Had je niet hoeven doen, ik reageerde slechts op je eigen posts hier, met bname op deze:quote:Op maandag 5 april 2010 13:23 schreef PdeHoog het volgende:
Leuk trouwens dat je nog even begint over de vriendjespolitiek:
Ik quote nu gewoon wat ik tegen Siegfried heb ge-pm-ed zodat een en ander wat duidelijker overkomt bij de rest...
Ik ben dus echt niet van je PM uitgegaanquote:Op vrijdag 2 april 2010 08:29 schreef PdeHoog het volgende:
Dat doet hij zeker, zoals wij allemaal. En als crew iets doet wat niet in de haak is komt dat altijd onder een vergrootlgals, zowel publiek als intern.quote:Oh! En om het dan positief af te sluiten: ik had bij de reacties van Siegfried iig het gevoel dat-ie de zaak serieus nam
Fotobestelsysteem, als in poen betalen en foto thuisgestuurd krijgen? People shots vormen een dankbaar onderwerp ja, mar hoe zit je met dingen als portretrecht? Stel we maken als FOK! een hele reportage, zetten daar al die foto's op - kan men dan niet klagen dat er foto's van hun zonder toestemming online staan?quote:Op maandag 5 april 2010 17:09 schreef freud het volgende:
Mwoah, top of my head zijn visitekaartjes. Vooral op dancefeesten, maar ook zeker bij concerten helpt dat om mensen naar de site te trekken. Op de dancefeesten ga je zeker met de 'peopleshots' echt veel verkeer genereren. Voeg dan een of ander fotobestelsysteem of fotoboek linkding toe, en je trekt best veel bezoekers.
Wat is of was de gedachte hier achter?quote:Op maandag 5 april 2010 16:59 schreef iteejer het volgende:
Nog even dit:Die speciale site voor fotografen is er al wel ( http://backstage.fok.nl/fotografie/ ), echter we hebben zelf totaal niet de tijd om dit te gaan bemannen, in te richten of uit te bouwen.
http://partyflock.nl/gallery/quote:Op maandag 5 april 2010 17:26 schreef iteejer het volgende:
[..]
Fotobestelsysteem, als in poen betalen en foto thuisgestuurd krijgen? People shots vormen een dankbaar onderwerp ja, mar hoe zit je met dingen als portretrecht? Stel we maken als FOK! een hele reportage, zetten daar al die foto's op - kan men dan niet klagen dat er foto's van hun zonder toestemming online staan?
Plekje waar fok-fotografen hun eigen zooi neer zouden kunnen zetten. Ieder een eigen pagina bv. Maar, het is nog ver van voltooiing, en zeker niet ideaal.quote:Op maandag 5 april 2010 17:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat is of was de gedachte hier achter?
Dat is het helemaal ja!quote:Op maandag 5 april 2010 17:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://partyflock.nl/gallery/
Natuurlijk het beste voorbeeld, duizenden foto's van festival bezoekers
We hebben een m/v of tien die dat nu doen. Niet alleen voor fotografie natuurlijk, maar voor alles wat er op fok aan accreditaties nodig is.quote:Verder is het niet een idee om een iets groter crew te gaan samenstellen voor diverse activiteiten? Accreditatie aanvragen, publicatie, eigen initiatieven verder behandelen en noem het maar op wat er bij komt kijken. Al heb ik natuurlijk niet direct een beeld van wie en wat er nu allemaal rond loopt.
Grotendeels onbepaald nog. Zoals gezegd, een plekje waar men eigen materiaal kan neerzetten, eigen beschouwinkjes over fotografie etc. Zoals de naam zegt: een backdoor naar de fok-fotografen, voor een ieder die geinteresseerd is.quote:Hoe zie je het format van de externe fotografen site?
Is dat heel erg lastig te realiseren dan? Partyflock is natuurlijk wel compleet gebouwd voor evenementen / festivals / concerten maar ik denk juist doordat FOK! breed aangelegd is dat dit misschien nog wel beter mogelijk is?quote:
Met name gericht op de crew voor fotografie idd. Je merkt zelf hoeveel er komt kijken met mensen sturen, organiseren, publiceren etc. Het moet voor beide partijen uiteindelijk iets opleveren (fotograaf & FOK!) zodat beide met een tevreden gevoel naar samenwerking kunnen kijken.quote:We hebben een m/v of tien die dat nu doen. Niet alleen voor fotografie natuurlijk, maar voor alles wat er op fok aan accreditaties nodig is.
Ik zal me even beraden op een vergroting van de crew voor fotografen, als ik jou goed begrijp is dat wat je voorstelt?
Ok, duidelijk. Ik denk met name dat het forum zich daar beter voor leent achter een slot speciaal voor Fotografen. En dan een aparte portal voor reportages ed.quote:Grotendeels onbepaald nog. Zoals gezegd, een plekje waar men eigen materiaal kan neerzetten, eigen beschouwinkjes over fotografie etc. Zoals de naam zegt: een backdoor naar de fok-fotografen, voor een ieder die geinteresseerd is.
Dat men de foto's van het concert of feest kan nabestellen. Koppeling met bestaande fotoboer, en dan krijgt Fok royalties oid per foto.quote:Op maandag 5 april 2010 17:26 schreef iteejer het volgende:
[..]
Fotobestelsysteem, als in poen betalen en foto thuisgestuurd krijgen?
Bij bijvoorbeeld dancefeesten vragen ze aan je of je een foto wil maken. Je geeft ze dan een kaartje van waar ze de foto terug kunnen vinden. Geef je op dergelijke dingen geen kaartje, dan is dat ten eerste weird, en ten tweede loop je (nieuwe) visitors mis.quote:People shots vormen een dankbaar onderwerp ja, mar hoe zit je met dingen als portretrecht? Stel we maken als FOK! een hele reportage, zetten daar al die foto's op - kan men dan niet klagen dat er foto's van hun zonder toestemming online staan?
Foto's van bijvoorbeeld een feest, met 1 klik toevoegen aan hun fotoboek op fok bijvoorbeeld, of een klein watermerk erin, met linking naar Hyves oid.quote:Hoe zie je dat fotoboekklinkding waar je het over had?
Ben benieuwd!quote:As we speak, loopt er een design-opdracht voor onze designers om tot een leuk ontwerp te komen. Mag zo lang niet meer duren
Dat is een briljant idee.quote:Op maandag 5 april 2010 20:51 schreef freud het volgende:
Foto's van bijvoorbeeld een feest, met 1 klik toevoegen aan hun fotoboek op fok bijvoorbeeld, of een klein watermerk erin, met linking naar Hyves oid.
Ik wil er even tussen gooien dat we echt heel hard bezig waren met de visitekaartjes, helaas is er wegens omstandigheden even een korte stop in gekomen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:51 schreef freud het volgende:
[..]
Dat men de foto's van het concert of feest kan nabestellen. Koppeling met bestaande fotoboer, en dan krijgt Fok royalties oid per foto.
[..]
Bij bijvoorbeeld dancefeesten vragen ze aan je of je een foto wil maken. Je geeft ze dan een kaartje van waar ze de foto terug kunnen vinden. Geef je op dergelijke dingen geen kaartje, dan is dat ten eerste weird, en ten tweede loop je (nieuwe) visitors mis.
[..]
Foto's van bijvoorbeeld een feest, met 1 klik toevoegen aan hun fotoboek op fok bijvoorbeeld, of een klein watermerk erin, met linking naar Hyves oid.
[..]
Ben benieuwd!
oypo heeft volgens mij ook een dienst (nog niet op de site vermeld) waarbij het mogelijk is als hoofdaccount diverse sub-fotografen toe te voegen die allemaal hun eigen mapjes kunnen aanmaken en foto's verkopen. Probleem bij oypo is alleen dat je zelf niet meer je originele foto eraf kan halen zonder te hoeven betalen, dus als fotoopslag niet geschikt.quote:Op maandag 5 april 2010 20:51 schreef freud het volgende:
[..]
Dat men de foto's van het concert of feest kan nabestellen. Koppeling met bestaande fotoboer, en dan krijgt Fok royalties oid per foto.
[..]
Maar we kunnen de FOK! servers daarvoor dan toch gebruiken met als tussenpersoon oypo bijv.?quote:Op maandag 5 april 2010 22:25 schreef x-tremed het volgende:
[..]
oypo heeft volgens mij ook een dienst (nog niet op de site vermeld) waarbij het mogelijk is als hoofdaccount diverse sub-fotografen toe te voegen die allemaal hun eigen mapjes kunnen aanmaken en foto's verkopen. Probleem bij oypo is alleen dat je zelf niet meer je originele foto eraf kan halen zonder te hoeven betalen, dus als fotoopslag niet geschikt.
Ja, had al begrepen dat het nog in de molen zat. Als Fok dit seizoen flink naar de zomerfestivals gaat, is het zeker errrg handig.quote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ik wil er even tussen gooien dat we echt heel hard bezig waren met de visitekaartjes, helaas is er wegens omstandigheden even een korte stop in gekomen.
we zitten dus dichtbij de daadwerkelijke uitvoering
Je kan volgens mij ook via je eigen site met gehoste plaatjes, een soort portlet gebruiken voor bestellingen bij Oypo. Een eigen webshop met bestelfunctie zeg maar. Heb er eens kort naar gekeken voor bruiloften, maar heb er nog niet in depth naar gekeken. Een dergelijke samenwerking is in ieder geval wel wat ik in gedachten had.quote:Op maandag 5 april 2010 22:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Maar we kunnen de FOK! servers daarvoor dan toch gebruiken met als tussenpersoon oypo bijv.?
Ik denk dat je daarmee zeker meer bezoekers gaat trekkenquote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ik wil er even tussen gooien dat we echt heel hard bezig waren met de visitekaartjes, helaas is er wegens omstandigheden even een korte stop in gekomen.
we zitten dus dichtbij de daadwerkelijke uitvoering
heb het idd ook gezien, zijn een paar sites die het gebruiken. Ben redelijk met php etc maar die functies gaan mij wel een beetje boven mijn niveauquote:Op maandag 5 april 2010 22:35 schreef freud het volgende:
Je kan volgens mij ook via je eigen site met gehoste plaatjes, een soort portlet gebruiken voor bestellingen bij Oypo. Een eigen webshop met bestelfunctie zeg maar. Heb er eens kort naar gekeken voor bruiloften, maar heb er nog niet in depth naar gekeken. Een dergelijke samenwerking is in ieder geval wel wat ik in gedachten had.
Een additionele dienst aanbieden is nog iets anders dan jezelf as such profilerenquote:Op maandag 5 april 2010 22:49 schreef Shark.Bait het volgende:
Zo'n bestel-je-foto-tegen-geld-a-la-oypo klinkt wel leuk, maar ik heb altijd sterk de indruk gehad dat men alleen de foto leuk vind als het gratis is en op hyves/partyflock e.d. kan gooien en totaal niet geinteresseerd is in een fysieke afdruk.
Wil FOK zich eigenlijk wel (naast het reeds bestaande) profileren als een party site eigenlijk, waar party gangers terecht kunnen zoals bijv partyflock met haar forum/agenda/fotogallery....?
Voor parties niet zo, maar voor concerten is er zeker interesse als men een mooie print kan bestellen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:49 schreef Shark.Bait het volgende:
Zo'n bestel-je-foto-tegen-geld-a-la-oypo klinkt wel leuk, maar ik heb altijd sterk de indruk gehad dat men alleen de foto leuk vind als het gratis is en op hyves/partyflock e.d. kan gooien en totaal niet geinteresseerd is in een fysieke afdruk.
Er is al een subforum waar genoeg party-gangers inzitten, dus het zou meer een uitbreiding zijn imo.quote:Wil FOK zich eigenlijk wel (naast het reeds bestaande) profileren als een party site eigenlijk, waar party gangers terecht kunnen zoals bijv partyflock met haar forum/agenda/fotogallery....?
Maar het zal lastig zijn om mensen te fotograferen die in het publiek staan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:00 schreef freud het volgende:
Voor parties niet zo, maar voor concerten is er zeker interesse als men een mooie print kan bestellen.
ik gok omdat het pasen was en omdat de juiste personen even niet aanwezig waren. had jij ook kunnen bedenken.quote:Op maandag 5 april 2010 22:45 schreef Puala het volgende:
Ik zie dat ik nog steeds mijn tagje heb terwijl ik een paar dagen terug al verzocht heb deze te verwijderen. Zou dit aub eens kunnen gebeuren?
Mwa. Die fotografen van Partyflock lopen gewoon door het publiek, daar maken de mensen wel ruimte voor. Dat is niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar het zal lastig zijn om mensen te fotograferen die in het publiek staan.
De mensen willen vaak een print van de artiesquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar het zal lastig zijn om mensen te fotograferen die in het publiek staan.
Inderdaad, ik heb vroeger met een compact wel eens foto's gemaakt voor een (inmiddels gesloten) discotheek in Appingedam, wellicht de grootste disco van de omgeving(maar dat wil snel, met slechts 1 concurrent). En daar ging iedereen inderdaad vaak netjes aan de kant voor de fotograven.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mwa. Die fotografen van Partyflock lopen gewoon door het publiek, daar maken de mensen wel ruimte voor. Dat is niet zo'n probleem.
Precies, dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:48 schreef didotcicero het volgende:
Als je daar met persaccreditatie staat is de kans groot eerder logisch dat je ze uitsluitend redactioneel mag gebruiken. Zoals in een verslag op de frontpage.
Ik vermoedde al dat je dat bedoeldequote:Op dinsdag 6 april 2010 19:56 schreef freud het volgende:
De mensen willen vaak een print van de arties.
Das bij concerten vaak een probleem, omdat de fotografen na drie nummers klaar zijn en geacht worden te vertrekken via de achteruitgang. De zaal ingaan als fotograaf bij grotere concerten is vaak niet meer mogelijk tegenwoordig.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Je kunt toch prima een fotograaf laten fotograferen voor een reportage en dat als hij na 3 nummers uit het fotografen vak wordt gekieperd nog even de zaal in kan? of een extra fotograaf, of zulke dingen alleen maar toepassen op dance feesten? Of een duidelijke scheiding houden tussen concerten - festivals - dance evenementen?
Even van Partyflock.quote:Partyflockfotografen besteden de grootst mogelijke zorg aan hun fotosets. Echter kan het voorkomen dat bepaalde foto's niet op de site verschijnen, omdat zij niet voldoen aan het eigen beleid, de wet of algemene fatsoensnormen en -waarden.
Het is bij wet verboden om auteursrechtelijk beschermde foto's zonder voorafgaande toestemming van de auteursrechthebbende te publiceren. Het auteursrecht is tot 70 jaar na het overlijden van de maker van kracht, of wanneer deze anoniem is, tot 70 jaar na de eerste publicatie van de foto. Dit betekent in de praktijk dat alle foto’s op Partyflock auteursrechtelijk beschermd zijn.
Als inbreuk op het auteursrecht wordt niet beschouwd de verveelvoudiging van een foto die beperkt blijft tot enkele exemplaren, die uitsluitend dient voor eigen, prive gebruik. Het gebruiken van foto’s gemaakt door Partyflockfotografen voor commerciele doeleinden is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Wie zonder toestemming een werk gebruikt, maakt inbreuk op het auteursrecht. Het doet niet ter zake of het gebruik commercieel is, of de naam van de auteur vermeld wordt, of dat de webmaster reclame voor hem maakt door het gebruik van de foto's, of wat dan ook. Hij kan schadevergoeding eisen en/of eisen dat de webmaster zijn werk van de site afhaalt. Bij foto's is het gebruikelijk om een schadevergoeding te eisen (en te krijgen) van 3 maal het gebruikelijke tarief van die maker.
Bij publicatie
1 Voor de publicatie van foto's afkomstig uit de collectie van Partyflock en haar fotografen dien je via email (camera@partyflock.nl) een publicatieverzoek in te
dienen. Hierbij moet duidelijk omschreven worden waarvoor de foto gebruikt zal gaan worden.
2 Een verleende toestemming voor publicatie geldt eenmalig en uitsluitend voor het opgegeven doel. Verveelvuldiging, verspreiding, publicatie of het gebruik van de foto('s) voor andere doeleinden is nadrukkelijk niet toegestaan.
3 Ingevolge de Auteurswet dien je je voor publicatie van een auteursrechtwettelijke beschermde foto te wenden tot de eventuele rechthebbende( n ). De eventuele gevolgen van het zonder hun toestemming publiceren van een foto zijn voor degene die hiertoe overgaat. Partyflock aanvaardt daarvoor geen verantwoordelijkheid.
4 Ingevolge het portretrecht dien je je voor publicatie te wenden tot de eventuele
rechthebbende( n ). De eventuele gevolgen van het zonder hun toestemming publiceren van een foto zijn voor degene die hiertoe overgaat. Partyflock aanvaardt daarvoor geen verantwoordelijkheid.
5 Bij publicatie in de vorm van een boek(je), folder of brochure ontvangt Partyflock twee exemplaren van het werk voor de eigen documentatiecollectie.
6 Bij publicatie is voor elke foto de vermelding van de naam van de fotograaf, indien bekend, verplicht (zie artikel 25 Auteurswet 1912). Bij het personeel van het Partyflock kun je informeren of de naam van de fotograaf bij Partyflock bekend is.
7 Bij publicatie is voor elke foto’s naast de naam van de fotograaf - bronvermelding verplicht. Deze dient te worden genoteerd als: "Partyflock.nl".
8 In het overige dienen de bepalingen van de Auteurswet 1912 gevolgd te worden.
Voor meer informatie: De Auteurswet 1912
Bronnen:
http://www.iusmentis.com
Resumerend
Wat een vette foto op Partyflock! Die wil ik gebruiken, wat moet ik daarvoor doen?
Stuur een mailtje naar camera@partyflock.nl waarin je aangeeft om welke foto het gaat (url) en waarvoor je de foto wil gebruiken. Partyflock neemt contact op met de fotograaf. De fotograaf behoudt zijn auteursrecht en hij bepaalt of en onder welke voorwaarden een foto van hem mag worden gebruikt. Er zal een terugkoppeling plaatsvinden vanuit Partyflock. Is het voor gebruik in de eigen huiskamer in een lijstje dan zal de fotograaf wellicht niet heel moeilijk doen. Is het voor commercieel gebruik op bijvoorbeeld flyers, posters of cd inlays, dan zullen richtprijzen worden aangehouden die je op de volgende link kunt terugvinden:
richtprijzen
Komt de fotograaf van Partyflock tot de ontdekking dat er een foto is gebruikt zonder toestemming te vragen dan zal er een verzoek tot verwijdering van de foto volgen. Wordt hier geen gehoor aan gegeven, dan wordt een factuur verstuurd. Reken dan de richtprijs of opgegeven prijs maal drie.
Op massa concerten zoals beatstad kan dat wel. Evenals de kleinere 'concerten'. Ik denk dat sommige organisatoren er zeikerig over doen. ID&T bijvoorbeeld staat erom bekend 'moeilijk' te zijn (en dan onderdrijf ik)quote:Op woensdag 7 april 2010 10:29 schreef jbazelmans het volgende:
[..]
Das bij concerten vaak een probleem, omdat de fotografen na drie nummers klaar zijn en geacht worden te vertrekken via de achteruitgang. De zaal ingaan als fotograaf bij grotere concerten is vaak niet meer mogelijk tegenwoordig.
Dat wordt ondervangen doordat op alle parties wordt vermeld dat er foto's worden gemaakt. Door er naartoe te gaan ga je akkoord dat je tronie eventueel rechtenvrij gebruikt mag worden.quote:Dan nog even de rechtenkwestie. Foto's waar mensen herkenbaar op zijn afgebeeld, mogen alleen rechtenvrij gebruikt worden wanneer het nieuwswaarde heeft. Voor al het andere, dus ook voor verkoop, is toestemming nodig van de "geportretteerde"
Ik zag hem hier in de krant. De golfbaan is ongeveer 400m hemelsbreed van mijn voordeur. Ik vraag me alleen af of het iets voor Fok is.quote:Op woensdag 7 april 2010 18:30 schreef Netsplitter het volgende:
Misschien interessant voor iemand hier?
Golfbaan Delfland is van 27 tot en met 30 mei 2010 wederom het strijdtoneel van de PGA Delfland Invitational (heren) en het Nederlands Profkampioenschap voor dames.
Voorafgaand aan dit evenement hebben (top)amateurs de kans zich te kwalificeren voor dit spetterende evenement.
Op zaterdag 1 mei wordt een kwalificatietoernooi georganiseerd voor amateurs. De beste golfers van de dag ontvangen een wildcard voor het hoofdtoernooi van PGA Delfland Invitational. Er zijn minimaal 2 wildcards beschikbaar. Een kans op een unieke ervaring voor iedere golfliefhebber!
http://www.delflandgolf.nl/
Ik heb het even bij de Sport SA's gegooid, misschien is het iets voor Sport.quote:Op woensdag 7 april 2010 20:37 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zag hem hier in de krant. De golfbaan is ongeveer 400m hemelsbreed van mijn voordeur. Ik vraag me alleen af of het iets voor Fok is.
Bij iets van een kilometer ofzoquote:Op woensdag 7 april 2010 20:37 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zag hem hier in de krant. De golfbaan is ongeveer 400m hemelsbreed van mijn voordeur. Ik vraag me alleen af of het iets voor Fok is.
Ik wil best de zaterdag of zondag foto's maken hoor (finaledag?). Als er iemand bij de organisatie na kan vragen wat er mogelijk is, dan kunnen we even kijken welke foto's er nodig zijn. Is er ook iemand die wat schrijft? Lijkt me wel ok om wat mooie actieshots te maken.quote:
De melding dat er foto'sgemaakt worden, wil nog niet zeggen dat de oto's rechtenvrij gebruikt mogen worden. Op het moment dat een foto commercieel gebruikt wordt, en er staan duidelijk herkenbaar personen op die foto, dan moeten die personen expliciet toestemming geven om die foto voor het beoogde doel te kunnen gebruiken.quote:Dat wordt ondervangen doordat op alle parties wordt vermeld dat er foto's worden gemaakt. Door er naartoe te gaan ga je akkoord dat je tronie eventueel rechtenvrij gebruikt mag worden
Maw, we mogen ze niet als of via FOK! te koop aan bieden?quote:Op donderdag 8 april 2010 09:44 schreef jbazelmans het volgende:
De foto's op zo;n party mogen inderdaad wel geplaatst worden op een website van de organisator, maar commecrcieel gebruik mag niet zonder toestemming
hangt ervanaf met welk doeleinde ze verkocht worden mi. Als ze als nieuwsfoto's worden verkocht aan bijv andere journalistieke media volgens mij welquote:Op donderdag 8 april 2010 09:51 schreef iteejer het volgende:
[..]
Maw, we mogen ze niet als of via FOK! te koop aan bieden?
daar had ik wel heengewild ware ik niet naar pleasure island moetquote:Op donderdag 8 april 2010 10:47 schreef CompuMess het volgende:
ff voor de agenda: op 19 juni ben ik weer aanwezig als medewerker/fotograaf op het Indian Summer Festival
'k weet alleen niet zeker of de 24-uurs foto delivery service gaat werken...![]()
Ik denk dat foto's van de artiesten niet gaan lukken, en vooral partygangers hun foto op een hyves/facebook/fok fotoboek willen, en geen printje. Het foto's verkopen wordt lastig denk ik. Wellicht wel iets met een foto van zichzelf voor een x bedrag naar mobiel laten sturen als MMS? Op die manier kunnen ze een foto op bijvoorbeeld Indian summer met zichzelf erop naar hun mobiel laten sturen.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:51 schreef iteejer het volgende:
[..]
Maw, we mogen ze niet als of via FOK! te koop aan bieden?
Heb je toevallig ook al nieuws over de Passiespelen 2010?quote:
Ik niet, daar ging Fraubitch achteraan mailen toch?quote:Op maandag 12 april 2010 20:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook al nieuws over de Passiespelen 2010?
Topquote:
http://www.hulpverlenings(...)9/boardseen.html#newquote:Op woensdag 14 april 2010 18:48 schreef angel008 het volgende:
* angel008 heeft foto's van de brandontwikkeling in bergen (voor de 2e x weer.. dit keer geen vuur shots)
wie moet ik mailen voor de paar foto's die ik heb ?
ik kan daar neit posten maar feel free 2 postquote:Op woensdag 14 april 2010 18:52 schreef Timmos het volgende:
[..]
http://www.hulpverlenings(...)9/boardseen.html#new
Wellicht interessant om ze daar ook te plaatsen
fokfotograaf@fok.nlquote:Op woensdag 14 april 2010 18:48 schreef angel008 het volgende:
* angel008 heeft foto's van de brandontwikkeling in bergen (voor de 2e x weer.. dit keer geen vuur shots)
wie moet ik mailen voor de paar foto's die ik heb ?
Wat houdt die persdag in?quote:Op maandag 19 april 2010 00:08 schreef fraubitch het volgende:
welke fotografen willen de elf fantasy fair fotograferen?
Graag ook iemand die vrijdag 23 april (komende vrijdag) naar de persdag kan komen!
heeft intresse...quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:28 schreef Siegfried het volgende:
Gezocht: 1 fotograaf voor Housequake op 22 mei (Aquabest).
Wel intresse, maar kan vrijdag niet.quote:
Sorry, werk gaat voor het meisje.quote:
Moet er zondag een programma gevolgd worden, of gaat het om sfeer-impressies? In het laatste geval kun je me op je lijst zetten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:27 schreef fraubitch het volgende:
ik heb nu bezetting voor zaterdag. evt kan daar nog wel een fotograaf naartoe.
nog niemand dus voor vrijdag en zondag!
dat laatste.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Moet er zondag een programma gevolgd worden, of gaat het om sfeer-impressies? In het laatste geval kun je me op je lijst zetten.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Moet er zondag een programma gevolgd worden, of gaat het om sfeer-impressies? In het laatste geval kun je me op je lijst zetten.
Ik kan zaterdag naar de EFFquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:48 schreef fraubitch het volgende:
[..]
dat laatste.
ik geef jouw naam door voor zondag!!
dankjewel
Dus nu alleen vrijdag nog en evt een extra voor zaterdag en zondag
Doe mij maar de vrijdag en zondag dan. Maak ik er een geocaching uitje van morgenquote:Op donderdag 22 april 2010 10:58 schreef fraubitch het volgende:
je leest het inderdaad goed Ronald. Goed verwoord ook.
Degene die vrijdag wil mag daarnaast ook za en/of zo gaan. dus liever geen mensen meer voor losse dagen!
Dat had ik begrepen jaquote:Op donderdag 22 april 2010 09:18 schreef RonaldV het volgende:
Als ik FB's post goed lees heeft ze nog iemand nodig voor de vrijdag en eventueel nog iemand die het hele weekeind kan coveren (als reserve of zoiets?).
Maar ik kan er naast zitten
Kom je ook?quote:
Ik zou de Zaterdag adviserenquote:Op donderdag 22 april 2010 16:36 schreef iteejer het volgende:
NB
als zondag een leukere dag is, dan zondag - kijk maar wat het beste is.
ik ben er morgen nauwelijks, dus ik vertrouw op jullie
Nee helaas, had op zich best gewildquote:
Ik wil ook wel meequote:Op woensdag 21 april 2010 12:38 schreef x-tremed het volgende:
is Symphonica in Rosso met sting niet iets voor Fok!?
Als Stefan/Sun nu eens echt zijn best gaat doen, dan zal hij ook de mooie kostuums laten zien.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Op de EFF? Naar mijn ervaring is de zaterdag altijd het drukst en het beste om te gaan,.
De dag na zondag moeten mensen weer naar werk/huis/etc, dus veel mensen kiezen voor de EFF. Maar then again, dat is mijn ervaring & het komt op hetzelfde eindresultaat neer; ga voor de zaterdag.
Leuk daar hoor,. Misschien zie ik hem dan wel,
.
Hopelijk laat hij dan wel de mooie kostuums zien & pakt 'ie niet alleen het dorky stuff
Dat hoop ik dus ook echt. Nu maar hopen dat 'ie dit leest,quote:Op donderdag 22 april 2010 23:37 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Als Stefan/Sun nu eens echt zijn best gaat doen, dan zal hij ook de mooie kostuums laten zien.![]()
@Stefan/Sun: Ik hoop dat je nu eens een fatsoenlijke docu maakt. Laat in ieder geval de bezoekers in hun waarde en poog ze niet voor lul te zetten. Probeer vooral de mensen met echt mooie kostuums te pakken te krijgen en geef ze de ruimte om zich uit te wijden.
kan me herinneren dat je geen fok fotograaf meer wou zijn?quote:
Heb achter de schermen nog even gepraat er over en wil het nog wel een x proberen.quote:Op zondag 25 april 2010 21:53 schreef fraubitch het volgende:
[..]
kan me herinneren dat je geen fok fotograaf meer wou zijn?
pb me de link ff. weet hier namelijk niks vanquote:Op zondag 25 april 2010 21:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Heb achter de schermen nog even gepraat er over en wil het nog wel een x proberen.
is via msn gegaan en houd ik graag privéquote:Op zondag 25 april 2010 21:59 schreef fraubitch het volgende:
[..]
pb me de link ff. weet hier namelijk niks van
gokje, hoe sneller hoe beter.quote:Op zondag 25 april 2010 22:17 schreef RonaldV het volgende:
FB, hoe snel had je de EFF-fotos van vandaag willen hebben en op welk formaat? Ik ben al bezig, maar het zijn er een beetje veel, geloof ik. :$
BTW: Keurig geregeld!
makkelijk geregeld, erg fijne organisatie om mee te werken tot nu toe!quote:Op zondag 25 april 2010 22:17 schreef RonaldV het volgende:
FB, hoe snel had je de EFF-fotos van vandaag willen hebben en op welk formaat? Ik ben al bezig, maar het zijn er een beetje veel, geloof ik. :$
BTW: Keurig geregeld!
aardig gokjequote:
Ik werk stevig door, maar overdag werk ik uiteraard. Herinner me morgen even over MSN, would you please?quote:Op zondag 25 april 2010 22:20 schreef fraubitch het volgende:
[..]
makkelijk geregeld, erg fijne organisatie om mee te werken tot nu toe!
Ik zou ze het liefst morgenavond online willen zetten. dus je hebt nog even wmb
Niet via Profiel, maar via Optiesquote:Op maandag 26 april 2010 10:13 schreef angel008 het volgende:
hoe krijg je trouwens je flickr icoontje gefixt in je profiel ik heb geloof ik overal gezocht maar kan het nergens vindeniemand ?
held ! thanks zat me al helemaal wezeloos te zoeken ^^quote:Op maandag 26 april 2010 10:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet via Profiel, maar via Opties
En dan gewoon in het eerste tabblad Algemeen, iets naar onder scrollen, kan je het invullen!
Die vuurspuwer heb je mooi geschoten 14.gifquote:
http://www.koninginnedaga(...)umplein/details.htmlquote:Op dinsdag 27 april 2010 14:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb ook nog geen koninginnedag plannen, nog wat in Amsterdam mogelijk?
inderdaad. Er zijn daar tig podia dus daar kan je makkelijk twee fotografen kwijt. Ik was er vorig jaar en er het is daar zooooo drukquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:58 schreef fraubitch het volgende:
ik wil zwolle wel doen, maar die is zo immens groot dat hier wel 2 fotografen naar toe kunnen lijkt me?
Zullen we?quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:58 schreef fraubitch het volgende:
ik wil zwolle wel doen, maar die is zo immens groot dat hier wel 2 fotografen naar toe kunnen lijkt me?
Kun je mij een linkje naar je gemaakte werk DMen?quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:44 schreef Mascleta het volgende:
Ik ben 5 mei vrij en zou graag fotos willen maken in Vlissingen, hoop dat jullie accreditatie kunnen regelen.
Mocht je niemand voor A'dam hebben dan zou ik misschien eventueel nog kunnen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:17 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik wel eens iets van je gezien, maar zou jij me ook even wat werk willen DMen?
quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Mocht je niemand voor A'dam hebben dan zou ik misschien eventueel nog kunnen.
Al is bewerken even niet echt optimaal op dit moment aangezien mijn normale werkstation bij de reparatie service staatquote:
Niet optimaal, maar wel do-able?quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Al is bewerken even niet echt optimaal op dit moment aangezien mijn normale werkstation bij de reparatie service staat
Ja staat een macbook hier die ik eventueel kan gebruiken met CS4quote:
Sub-optimaal idd!quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja staat een macbook hier die ik eventueel kan gebruiken met CS4
Wil je of wil je niet? In principe zouden Fraubitch (en ik als aanvulling) al gaan, maar je mag eventueel mijn plek hebben, en dan ga ik wel ergens anders heenquote:Op woensdag 28 april 2010 11:00 schreef Daantke het volgende:
Ik wil ook wel Zwolle doen, maar was eigenlijk van plan om met vrienden gezellig te zuipen, dus alleen als niemand anders het graag wil
Vanavond even thuis overleggen, als het nog niet is ingevuld tegen die tijd. Als Fraubitch na de steekvlam van de EFF nog in mijn buurt durft te komen tenminste.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:17 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Wil je of wil je niet? In principe zouden Fraubitch (en ik als aanvulling) al gaan, maar je mag eventueel mijn plek hebben, en dan ga ik wel ergens anders heen![]()
DM me even wat van je werk aub.
Liefst utrecht, maar kan ook eventueel naar Haarlem of almere.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:19 schreef Siegfried het volgende:
Ik zoek nog mensen voor bevrijdingsfestivals op 5 mei in:Utrecht - Utrecht
Mag ik jou dan opschrijven voor Haarlem? Daar wil ik graag iemand bijhebbenquote:Op woensdag 28 april 2010 13:11 schreef Marc H het volgende:
[..]
Liefst utrecht, maar kan ook eventueel naar Haarlem of almere.
quote:Op woensdag 28 april 2010 12:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Vanavond even thuis overleggen, als het nog niet is ingevuld tegen die tijd. Als Fraubitch na de steekvlam van de EFF nog in mijn buurt durft te komen tenminste.
quote:Op woensdag 28 april 2010 12:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Vanavond even thuis overleggen, als het nog niet is ingevuld tegen die tijd. Als Fraubitch na de steekvlam van de EFF nog in mijn buurt durft te komen tenminste.
Behoorlijkquote:
Kan op t moment niet definitief doorgeven, morgen wel, maar heb interesse in Roermondquote:Op woensdag 28 april 2010 12:19 schreef Siegfried het volgende:
Ik zoek nog mensen voor bevrijdingsfestivals op 5 mei in:Flevoland - Almere Noord-Brabant - Den Bosch Zuid-Holland - Rotterdam Noord-Holland - Haarlem Marc HUtrecht - Utrecht Limburg - Roermond Friesland - Leeuwarden Groningen - Groningen Drenthe - Assen
Zou top zijn! Hoor ik graag van jequote:Op woensdag 28 april 2010 13:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
Kan op t moment niet definitief doorgeven, morgen wel, maar heb interesse in Roermond
Net nu ik m'n 24-70 voor reparatie heb weggebracht.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:37 schreef Siegfried het volgende:
Ook gezocht: Autoliefhebbers
Wie wilt er zaterdag 8 of zondag 9 mei naar Full Speed in Rosmalen?
Check die post nog eens?quote:Op woensdag 28 april 2010 13:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Net nu ik m'n 24-70 voor reparatie heb weggebracht.
Assen.quote:
Voor welke mag ik je opschrijven?quote:Op woensdag 28 april 2010 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Assen.![]()
En dat oldtimer festival lijkt me ook gaaf.
Keuzes keuzes....quote:Op woensdag 28 april 2010 13:47 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Voor welke mag ik je opschrijven?
Wat wordt er dan van je verwacht... de hele dag foto's van zoveel mogelijk bandjes maken of alleen een sfeerimpressie? In dat tweede geval heb ik dus wel interessequote:Op woensdag 28 april 2010 12:17 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Wil je of wil je niet? In principe zouden Fraubitch (en ik als aanvulling) al gaan, maar je mag eventueel mijn plek hebben, en dan ga ik wel ergens anders heen![]()
DM me even wat van je werk aub.
Het is absoluut een combi van beidequote:Op woensdag 28 april 2010 14:25 schreef Daantke het volgende:
[..]
Wat wordt er dan van je verwacht... de hele dag foto's van zoveel mogelijk bandjes maken of alleen een sfeerimpressie? In dat tweede geval heb ik dus wel interesse
Flickr-account zal ik zo even invullen in m'n profiel
Da's Amsterdam-Oost.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
Zaterdag 8 mei graagquote:Op woensdag 28 april 2010 13:37 schreef Siegfried het volgende:
quote:Day 1 - May 1st 2010 – Amsterdam, The Netherlands -; CET
21:00 First cars will start to arrive and go on display on the Waterlooplein, Amsterdam
00:00 Private Gumball 3000 Party at Club NL
Day 2 – May 2nd 2010 – Amsterdam, The Netherlands – CET
09:00 First cars will leave the Waterlooplein parking garage for Copenhagen
http://www.gumball-3000.c(...)0-rally-checkpoints/
quote:Hoi D_A,
Ik wil je even iets vragen
Ik zit in de organisatie van het Amsterdams studenten festival (ASF), bij de discipline stand up comedy.
Het ASF is een talentenjachtfestival waarbij studenten optreden voor een professionele jury en publiek en zo wordt per discipline uiteindelijk een winnaar gekozen. Zo ook voor Stand up Comedy. Het standupcomedy deel van het festival is op zaterdag 5 juni van 14:00 tot 17:00.
Nu zoeken wij nog op zoek naar prijzen om aan de winnaar van stand up comedy aan te kunnen bieden. Dit mag van alles zijn.
Is het misschien mogelijk een interview met foto voor Fok.nl te kunnen doen. Om meer naamsbekendheid te krijgen is dat voor een beginnend comedian natuurlijk superleuk.
Mocht dit niet lukken maar kunnen jullie wel een andere leuke prijs bedenken dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Denk er over na en dan hoor ik het wel!
Groetjes ...
voor een algemene indruk kun je ook even kijken op www.amsterdamsstudentenfestival.nl.
Op de website is ook ruimte voor een vermelding van het bedrijf.
Neem ik mee naar achter. Kan wel denk ikquote:Op woensdag 28 april 2010 15:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
Tevens had ik dit in mijn mailbox.
[..]
Ik had het graag zelf gedaan maar heb wedstrijden dat weekend. Dus vandaar dat ik het hier even neerleg. Zou je het door kunnen geven als er iets mogelijk is? Dan laat ik dat de persoon in kwestie weten.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:07 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Neem ik mee naar achter. Kan wel denk ik
Daarvoor heb je toch wel lichtgevoeligere objectieven nodig vreesquote:Op woensdag 28 april 2010 15:13 schreef Puala het volgende:
Gaat hier normaliter al iemand van Fok! heen? Zo nee, ik wil heel heel heel heel heel graag. Alle dagen als het kan
Mail het even door naar pr@fok.nl wil je? Dan zorg ik dat iemand het oppiktquote:Op woensdag 28 april 2010 15:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik had het graag zelf gedaan maar heb wedstrijden dat weekend. Dus vandaar dat ik het hier even neerleg. Zou je het door kunnen geven als er iets mogelijk is? Dan laat ik dat de persoon in kwestie weten.
Zeker, moeten we tzt maar eens naar kijkenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Niet helemaal mijn ding, maar is dit niet iets?
http://www.amsterdamfashionweek.com/
oei ziet er heel gaaf uit maar ben bang dat mijn apparatuur daar net niet voldoende voor is (althans ik ga me heel klein voelen tussen de rest van de fotografen daarquote:Op woensdag 28 april 2010 15:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Je kunt altijd een lens huren, kan je een beetje mee stoeien en kijken wat je daar uit kan halen.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:57 schreef angel008 het volgende:
[..]
oei ziet er heel gaaf uit maar ben bang dat mijn apparatuur daar net niet voldoende voor is (althans ik ga me heel klein voelen tussen de rest van de fotografen daar
Poging tot? 2e fotograaf er bij voor het geval het niets word? Ze zijn daar 99% zeker op zoek naar meer publiciteit, dus zullen FOK wel accreditatie gevenquote:Op woensdag 28 april 2010 15:24 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch wel lichtgevoeligere objectieven nodig vrees
Daar kunnen we idd eens naar kijkenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:09 schreef Puala het volgende:
[..]
Poging tot? 2e fotograaf er bij voor het geval het niets word? Ze zijn daar 99% zeker op zoek naar meer publiciteit, dus zullen FOK wel accreditatie geven
Ik wil dat wel doen. Lijkt me wel leuk om te doen.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Eind van 't jaar koop ik een nieuwe camera + nieuwe lenzenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:11 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Daar kunnen we idd eens naar kijken
Als je nou maar Canon/Nikon had.. Dan was huren bijv ook makkelijker
Misschien dat ik eventueel een avondje zou kunnen daar, maar goed moet ik even overleggen met coaches en hoe de plannen tegen die tijd zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:11 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Daar kunnen we idd eens naar kijken
Als je nou maar Canon/Nikon had.. Dan was huren bijv ook makkelijker
Nou dan heb je er volgend jaar wat aanquote:Op woensdag 28 april 2010 16:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Eind van 't jaar koop ik een nieuwe camera + nieuwe lenzen
beter nog! laat de persoon in kwestie mailen naar pr@fok.nl kunnen we het meteen regelen enzo!quote:Op woensdag 28 april 2010 15:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik had het graag zelf gedaan maar heb wedstrijden dat weekend. Dus vandaar dat ik het hier even neerleg. Zou je het door kunnen geven als er iets mogelijk is? Dan laat ik dat de persoon in kwestie weten.
Ik heb de mail geforward naar pr@fok.nl daarin staat ook het mail adres lijkt mijquote:Op woensdag 28 april 2010 16:45 schreef fraubitch het volgende:
[..]
beter nog! laat de persoon in kwestie mailen naar pr@fok.nl kunnen we het meteen regelen enzo!
* fraubitch DA schouderklopje geeftquote:Op woensdag 28 april 2010 16:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik heb de mail geforward naar pr@fok.nl daarin staat ook het mail adres lijkt mij
de lenzen is niet echt het probleem waarmee ik zit meer de body waarmee ik zit (40d)quote:Op woensdag 28 april 2010 15:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Je kunt altijd een lens huren, kan je een beetje mee stoeien en kijken wat je daar uit kan halen.
Ik zou eventueel wel Den Bosch voor mijn rekening kunnen nemen, woon nl in Rosmalen dus ben er zoquote:Op woensdag 28 april 2010 12:19 schreef Siegfried het volgende:
Ik zoek nog mensen voor bevrijdingsfestivals op 5 mei in:Flevoland - Almere Noord-Brabant - Den Bosch Zuid-Holland - Rotterdam Noord-Holland - Haarlem Marc HUtrecht - Utrecht Limburg - Roermond Friesland - Leeuwarden Groningen - Groningen Drenthe - Assen
Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder autos gefotografeerd heb, maar ben beschikbaar. Lijkt me wel een uitdagingquote:Op woensdag 28 april 2010 13:37 schreef Siegfried het volgende:
Graagquote:Op woensdag 28 april 2010 18:13 schreef Calime het volgende:
[..]
Ik zou eventueel wel Den Bosch voor mijn rekening kunnen nemen, woon nl in Rosmalen dus ben er zo. Laat me maar weten wat precies de bedoeling is
.
Die is al vergeven. Maar ik heb wel nog deze in de anabieding:quote:Op woensdag 28 april 2010 18:16 schreef Calime het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder autos gefotografeerd heb, maar ben beschikbaar. Lijkt me wel een uitdaging.
P.s. sorry voor de spam maar ben wer even aanhet bijlezen
DM backquote:Op woensdag 28 april 2010 18:18 schreef Siegfried het volgende:
[..]
GraagIk DM je
[..]
Die is al vergeven. Maar ik heb wel nog deze in de anabieding:
24 mei - Duitse Autosport Festival - TT Circuit Assen
Voor een festival als Pinkpop sowieso iemand met meer ervaringquote:Op woensdag 28 april 2010 18:33 schreef Calime het volgende:
[..]
DM back
Assen lijkt me ook super.
Hebben jullie btw nog iemand voor Pinkpop nodig?
Goed dat je dat zegt!quote:Op donderdag 29 april 2010 09:01 schreef Ynske het volgende:
Oeh, Pinkpop is een thuiswedstrijd
enfin, Fraubitch had jij nog wat gehoord over de passiespelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |