abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 12:12:10 #51
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_79864490
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef angel008 het volgende:

[..]

dit dus.

ik heb helaas zaterdag avond al een klus en om nu overdag ook nog eens bezig te zijn is me net ff teveel van het goeie (en zondag ben ik vanwege de klus meestal pas om 3 uur wakker )

ook vind ik het jammer dat er gelijk verwacht word dat er de dag na het event gelijk de foto's _moeten_ komen omdat ze anders hun nieuwswaarde verliezen. ik heb met bijna al mijn andere klussen een 48 uur regeling en er zijn er zelfs bij die 2 weken hebben (ok dit zijn foto opdrachten is een ander verhaal) maar ik vind 24/48 uur toch wel een minimum om foto's te leveren.

ik kon dit nergens terugvinden maar dat is hoe ik het ervaar.
Nee hoor, niks MOET...het is gewoon een richtlijn. zodat we niet een week op foto's hoeven te wachten. Er valt in overleg veel te regelen.
en verder.. ja ik had misschien eerst mensen moeten regelen, maar mijn ervaring daarmee is dat er naderhand ,als de accreditaties dan al verkregen zijn, er erg veel afgezegd wordt. Vandaar dat ik het nu eens anders gedaan heb. Eerst accreditaties, dan fotografen. Helaas voor ons en voor jullie heb ik erg laat toestemming gekregen. (gistermiddag)

Dit zijn overigens de perfecte kansen om je te bewijzen en je "ticket" naar grotere festivals te verdienen. Al is paaspop schijndel al een erg grote festival.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 12:13:53 #52
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_79864553
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:29 schreef PdeHoog het volgende:
@FB / Siegfried: dit soort evenementen zijn echt al eeuwen van te voren bekend. Je had dit veel eerder kunnen vragen. Je kan als een beetje professionele organisatie er toch gewoon niet op rekenen dat mensen 2 dagen van te voren nog geen afspraken hebben

Jullie moeten toch echt eens naar de werkwijze gaan kijken, want dit gaat niet werken zo. Dat bleek eerder en dat blijkt nu weer. En evenementen eerst verdelen onder bekenden en dan, wat er overblijft, hier in de groep gooien is ook niet echt een toffe manier van werken. Wees gewoon open in alles en laat iedereen kans maken om ergens naar toe te gaan en regel het niet onderling.

Is er trouwens al wat bekend over de speciale site die zou komen?
ik heb het eerst in de groep gegooid en dan pas mensen aangeschreven (lees: iedereen) dus niet te snel conclusies trekken.

Overigens is het logisch dat wij voor de grote evenementen eerst de bewezen fotografen vragen en daarna pas de rest. Het lijkt me logisch dat we kiezen voor bewezen kwaliteit boven beloofde kwaliteit.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 13:26:21 #53
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_79867173
zieuwent is vergeven! tenzij iemand alleen nog op maandag kan?
pi_79867308
quote:

[..]

dit dus.

ik heb helaas zaterdag avond al een klus en om nu overdag ook nog eens bezig te zijn is me net ff teveel van het goeie (en zondag ben ik vanwege de klus meestal pas om 3 uur wakker )

ook vind ik het jammer dat er gelijk verwacht word dat er de dag na het event gelijk de foto's _moeten_ komen omdat ze anders hun nieuwswaarde verliezen. ik heb met bijna al mijn andere klussen een 48 uur regeling en er zijn er zelfs bij die 2 weken hebben (ok dit zijn foto opdrachten is een ander verhaal) maar ik vind 24/48 uur toch wel een minimum om foto's te leveren.

ik kon dit nergens terugvinden maar dat is hoe ik het ervaar.
FB zegt het al; dat is slechts een richtlijn, en hangt natuurlijk ook volledig af van het gefotografeerde. Na een (meerdaags) festival kom je met zo'n enorme bulk aan foto's thuis dat het vaak haast ondoenlijk is om deze een dag later af te hebben. Wat we dan wel op prijs stellen zijn alvast een páár foto's, zodat we die als teaser kunnen gebruiken. De dag erna openen kranten namelijk al met mooie foto's van zo'n festival, en dan zou het natuurlijk mooi zijn als wij ook al iets kunnen laten zien.

Over de timing: Twee dagen vantevoren mensen vinden voor drie festivals is haast een onmogelijke taak, dus dat kan ik alleen maar met jullie eens zijn. Maar geloof me als ik zeg dat we er echt aan werken. Ik denk dat we over het algemeen (redelijk) ruim op tijd met aanbiedingen komen (vooral gezien het feit dat de meeste accreditaties gewoon ingevuld worden).

Gezien accreditaties zo laat binnen (kunnen) komen, kunnen we ook pas laat definitieve bevestiging geven. We zijn zoekende naar de beste volgorde en manier, en dit is em niet, zoveel is duidelijk.

Er komen deze zomer zeker nog leuke accreditaties voorbij, op een gunstiger termijn
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 13:51:22 #55
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79868186
Sowieso zijn festival accreditaties altijd een crime. Het ene festival kan je inprincipe nu al krijgen voor Augustus en het andere festival laat het pas 2 dagen van te voren weten.

Trouwens 3FM awards in Amsterdam zou ik heen kunnen, mocht daar nog accreditatie voor komen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 15:34:51 #56
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_79872028
Ik ga even kijken of ik wat kan schuiven. Ik kan waarschijnlijk zaterdag naar schijndel.

Edit:

Ja ik kan zaterdag naar schijndel. (PB gestuurd)

[ Bericht 30% gewijzigd door Marc H op 02-04-2010 16:13:24 ]
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 april 2010 @ 20:05:06 #57
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_79880616
schijndel is ook vergeven! yaay!
pi_79881658
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 20:05 schreef fraubitch het volgende:
schijndel is ook vergeven! yaay!
Gelukkig.
Ik kon namelijk sowieso niet, anders had ik graag geholpen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_79886730
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:13 schreef fraubitch het volgende:

[..]

ik heb het eerst in de groep gegooid en dan pas mensen aangeschreven (lees: iedereen) dus niet te snel conclusies trekken.

Overigens is het logisch dat wij voor de grote evenementen eerst de bewezen fotografen vragen en daarna pas de rest. Het lijkt me logisch dat we kiezen voor bewezen kwaliteit boven beloofde kwaliteit.
Ik trek geen conclusies. Ik maak een algemene opmerking over dingen die mij blijven opvallen in het hele toekenningsproces wat betreft de evenementen. Het is nl. elke keer raak. Alles op het laatste moment.

En wat betreft bewezen kwaliteit boven beloofde kwaliteit.....laat me niet lachen Ik denk dat jullie zelf wel in kunnen schatten obv eerdere publicaties bij andere partijen en portfolio van een fotograaf of die persoon de kwaliteit gaat kunnen leveren of niet. Daar heb je de FOK-publicaties niet voor nodig. Wat je hier eigenlijk bedoelt is dat, als je maar genoeg aanlevert, je ook naar de grotere dingen mag.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_79887418
Oh...en je mag mij van de fotografenlijst afhalen en de tag mag ook weg!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 april 2010 @ 11:14:11 #61
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79896459
PASSIESPELEN 2010 ZINDEREND

De 19de editie van Passiespelen Tegelen mag u niet missen. Regisseur Cees Rullens maakt er iets bijzonders van met een weldoordacht artistiek concept, een groots decor, nieuw gecomponeerde muziek en nieuwe kostuums. Meer dan 400 medewerkers zetten een gedenkwaardige theatervoorstelling neer. Uitvoeringen: zondag 16 mei (première) t/m zondag 12 september 2010 (totaal 23 voorstellingen). Bekijk hier de laatste foto's van de voorbereidingen.

Ik zou daar dolgraag naar toe gaan, is dit een optie voor Fok!?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zaterdag 3 april 2010 @ 15:46:55 #62
18921 freud
Who's John Galt?
pi_79904410
Fok is lekker bezig met de pasen

tevens tvp
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_79908792
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 22:56 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...en je mag mij van de fotografenlijst afhalen en de tag mag ook weg!
Doe dat bij mij ook maar.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 3 april 2010 @ 19:19:20 #64
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79910902
Mij niet hoor

Nog wat leuks komende tijd?
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:34:12 #65
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_79911378
ik wacht nog steeds op mijn fok! fotografen fotograaf tag
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 3 april 2010 @ 19:38:14 #66
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79911520
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:34 schreef x-tremed het volgende:
Euhhhh.......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!fotograaf zaterdag 3 april 2010 @ 20:12:05 #67
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_79912647
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 19:34 schreef x-tremed het volgende:
leugens!!
pi_79936114
10 april wordt in Doetinchem De Graafschap gehuldigt.

Jullie raden het al he? Ik ben op zoek naar een fotograaf
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 4 april 2010 @ 16:32:26 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79936951
Ik kan dan niet.
Zit dan op Zandvoort.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 4 april 2010 @ 18:08:57 #70
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_79939911
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 20:12 schreef fraubitch het volgende:

[..]

leugens!!
niettus heb heus wel fok fotografen op de foto gezet, dus nu een echte fok! fotografen fotograaf
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 april 2010 @ 18:58:20 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79941393
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:14 schreef Ynske het volgende:
PASSIESPELEN 2010 ZINDEREND

De 19de editie van Passiespelen Tegelen mag u niet missen. Regisseur Cees Rullens maakt er iets bijzonders van met een weldoordacht artistiek concept, een groots decor, nieuw gecomponeerde muziek en nieuwe kostuums. Meer dan 400 medewerkers zetten een gedenkwaardige theatervoorstelling neer. Uitvoeringen: zondag 16 mei (première) t/m zondag 12 september 2010 (totaal 23 voorstellingen). Bekijk hier de laatste foto's van de voorbereidingen.

Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zondag 4 april 2010 @ 22:04:26 #72
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_79948018
Is er al wat over Dauwpop bekend?

En ik hou me wel aan bevolen voor de huldiging van FC Twente.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  FOK!fotograaf zondag 4 april 2010 @ 22:06:15 #73
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_79948084
quote:
Op zondag 4 april 2010 18:58 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik ga er dinsdag achteraan, heb het nu druk
  FOK!fotograaf zondag 4 april 2010 @ 22:06:39 #74
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_79948102
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:04 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Is er al wat over Dauwpop bekend?

accreditatie is aangevraagd
pi_79948367
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:04 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Dat zou ontzettend tof zijn

Als het zover komt natuurlijk
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 april 2010 @ 22:15:16 #76
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79948410
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:06 schreef fraubitch het volgende:

[..]

accreditatie is aangevraagd
3FM awards ook?
pi_79960450
quote:
Hier wil ik toch even iets op zeggen
Ja, er wordt vaak gevraagd dat foto's al heel snel, liefst dezelfde dag/avond/nacht/ochtend nog worden ingestuurd. En dat komt bij mij vandaan, ik benadruk dat steeds en zit jullie arme foto-crew daarmee in hun nek te hijgen.
Waarom?
Bekeken vanuit het standpunt van fok-content an sich, doet het er inderdaad niet zoveel toe. Ook is het niet zo dat we jullie willen ge- cq misbruiken om aan goedkope content te komen. We hebben een abonnement bij zowel ANP als Novum, die contacten daarmee beheer ik zelf en je kunt van mij aannemen dat die (ondanks dat we een heel voordelige deal hebben) daar toch veel geld aan uitgeven. Dus die nieuwsvoorziening is daarmee wel zeker gesteld.

Maar bedenk je wel dat fok groot is. 100 miljoen pageviews per maand, dik meer dan 1,5 miljoen unieke gebruikers per maand. En met die omvang kun je iets bereiken.
Ook draait FOK! nog steeds om de users. Een breed platform, dat mensen kansen geeft de eigen mening neer te zetten. Maar ook de eigen produkten - zoals in dit geval, foto's.

We hebben dus een groot platform, en we hebben een stel verdomd goede fotografen. Laten we dat combineren, zeg ik dan. Jullie werk verdient aandacht.
En we zitten in een unieke positie. Als wij een evenement verslaan, doen anderen dat ook. Maar wij kunnen als voordeel hebben dat we zaken snel online kunnen zetten. We kunnen daarmee zelfs de eerste zijn. En dat is bovenal voor jullie heel gunstig. Want de nieuwsredacties van de diverse sites en media die nieuwsberichten maken zoeken ook foto's, en als die sochtends vroeg als eerste die op FOK! tegen komen is de kans groot dat die als bron gebruikt zullen worden.
Er wordt een samenwerking voorbereid, dat we ons (cq jullie) materiaal aan kunnen beiden bij ANP en/of Novum. Uiteraard in alle gevallen NA jullie toestemming, en als er geld mee gemoeid is zullen jullie ook beslist je deel te zien krijgen.

Maar afgezien daarvan, je hebt de mogelijkheid om je eigen naam en je eigen werk aan een groot deel van Nederland te kunnen laten zien.

Dit alles staat nog in de kinderschoenen, maar niets let ons om te groeien. We kunnen dit doen, we kunnen deze rol spelen. En nogmaals, dat is dus niet om FOK! beter van te laten worden want dat nieuws blijven we toch wel inkopen. Maar we kunnen een stapje verder gaan dan alleen maar het eigen forum of de eigen Frontpage.

Iedereen die wil is van harte uitgenodigd hier aan bij te dragen. Op- en aanmerkingen zijn welkom
pi_79960587
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:42 schreef iteejer het volgende:

Iedereen die wil is van harte uitgenodigd hier aan bij te dragen. Op- en aanmerkingen zijn welkom
Ik vond en vind dit een mooi initiatief, iteejer. Alleen is de hele organisatie een beetje de bottleneck wat mij betreft. Ik heb geen zin om hier een hele discussie te gaan voeren over de organisatie, maar Siegfried weet wat mijn bezwaren zijn. Ik hoop dat jullie daar wat mee doen, want meer mensen ervaren dit voor mijn gevoel.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 april 2010 @ 10:51:28 #79
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79960619
quote:

Precies het beeld wat ik voor ogen had en wat denk ik FOK! duidelijk kan zijn voor de Nederland (wereld). Groot medium waar internetgebruik alleen nog maar stijgt en daarvoor een goede basis / medium heeft. Verdere op en aanmerkingen komen later wel even
pi_79960969
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vond en vind dit een mooi initiatief, iteejer. Alleen is de hele organisatie een beetje de bottleneck wat mij betreft. Ik heb geen zin om hier een hele discussie te gaan voeren over de organisatie, maar Siegfried weet wat mijn bezwaren zijn. Ik hoop dat jullie daar wat mee doen, want meer mensen ervaren dit voor mijn gevoel.
Ja, jouw punt is open en eerlijk besproken in het pr crewhok. Sommige van je aannames kloppen alleen niet, er is bv absoluut geen sprake van vriendjes-politiek. En sommige aanvragen zijn rijkelijk laat ja - maar dat komt in vrijwel alle gevallen omdat betreffende partijen zelf heel laat daarmee afkomen.
Wij kunnen ze dan wel zeggen dat we dat eerder moeten weten ivm beschikbaarheid fotografen, maar hun antwoord is dan dat die fotografen toch zelf ook wel weten dat die evenementen er aan komen, dus als men zelf echt interesse heeft die dagen sowieso vrij houdt.
Die eigen site, tja, development op fok heeft nu alleen maar aandacht voor de vernieuwde Frontpage, Games en Sport site. Als iemand nog een blik developpers open kan trekken dat dit aan kan pakken, graag.

De organisatie is een hele kluif ja. We hebben in CPR (pr-crewhok) een heel stel aparte topics voor fotografie, waar van alles wordt bijgehouden. Ik kan je garanderen dat daar alle fotografen aan bod komen, alle accreditatie-aanvragen staan daar vermeld, etc. Die mensen doen daar gewoon goed werk. je zou ze natuurlijk ook met een aanbod tot hulp en samenwerking tegemoet kunnen treden. Voorbijgaand aan wat er nou allemaal wel of niet goed geregeld is - het gaat om het resultaat, dat we alleen in samenwerking kunnen bereiken
pi_79961360
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:09 schreef iteejer het volgende:
Joh, ik weet niet wat je aan het doen bent, maar vind je dit nou echt netjes? Je reageert hier nu open en bloot op een PM-conversatie en die is juist via pm gevoerd omdat het niet nodig was om dat hier allemaal aan te kaarten.
pi_79961497
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:26 schreef PdeHoog het volgende:
Joh, ik weet niet wat je aan het doen bent, maar vind je dit nou echt netjes? Je reageert hier nu open en bloot op een PM-conversatie en die is juist via pm gevoerd omdat het niet nodig was om dat hier allemaal aan te kaarten.
Alles wat ik hier noem staat ook in dit topic, in posts die jij zelf hebt neergezet. Verder gaat het mij slechts om het inhoudelijke. Heb helemaal geen tijd voor andere insteken
pi_79961777
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:31 schreef iteejer het volgende:

[..]

Alles wat ik hier noem staat ook in dit topic, in posts die jij zelf hebt neergezet. Verder gaat het mij slechts om het inhoudelijke. Heb helemaal geen tijd voor andere insteken
Ok. Ik had het even anders begrepen. Je weet het maar nooit met FOK!
pi_79962154
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
Ok. Ik had het even anders begrepen. Je weet het maar nooit met FOK!
Je komt in een topic, dat bedoeld is om mensen te wijzen op de mogelijkheid zichzelf een huge podium te verschaffen, met denigrerende opmerkingen over de organisatie, en met beschuldigingen van vriendjes-poilitiek. Op zich natuurlijk niet erg positief en wervend, zoiets werkt een topic als dit natuurlijk compleet tegen.

Echter, daar ga ik niet op in, ik reageer slechts op een opmerking over de wens om materiaal asap binnen te krijgen.

Jij komt dan wederom met een negatieve opmerking over de organisatie

Ik besluit dan wel aandacht te geven aan wat je eerder publiek hebt gezegd - om niet de eventuele nieuwkomers af te schrikken, en eindelijk een weerwoord te geven.

Reactie is dan weer de beschuldiging dat ik je PM openlijk zou bespreken.

Dat spreek ik tegen, met daarbij de opmerking dat ik geen trek heb in polmieken -

en ook dat pareer je weer met een insinuerend 'je weet het maar nooit bij FOK!' .

Dus nu wil ik wel es weten: wat hebben wij jou aangedaan dat je echt iedere zin met iets negatiefs moet beantwoorden? Waar slaat dit op?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 april 2010 @ 12:20:54 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79963005
@iteejer, ik snap dat je foto's snel wilt. maar t is mij de laatste twee keer al gebeurd dat ik op tijd aanlever (dag erna, liefst rond middaguur) en dat ik dan nog een hele dag moet wachten voordat t online komt. dat vind ik best jammer.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 5 april 2010 @ 12:28:11 #86
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_79963241
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:15 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

3FM awards ook?
En de TMF Awards dan?
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 april 2010 @ 12:29:07 #87
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79963265
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:28 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

En de TMF Awards dan?
Daar wordt aan gewerkt weet ik toevallig
  maandag 5 april 2010 @ 12:29:47 #88
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_79963279
Die reactie had dan wél weer via PM gekund, Iteejer. Tis verdikkeme tweede paaschdag.

Ik nodig iedereen uit voor een kussengevecht-meet. Misschien lucht dat een beetje op?
pi_79964038
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:20 schreef Ynske het volgende:
@iteejer, ik snap dat je foto's snel wilt. maar t is mij de laatste twee keer al gebeurd dat ik op tijd aanlever (dag erna, liefst rond middaguur) en dat ik dan nog een hele dag moet wachten voordat t online komt. dat vind ik best jammer.
Klopt, en das heel fout. We zijn hard bezig de organisatie aan te passen zodat dit voortaan sneller gebeurt. Mijn excuses daarvoor.
pi_79964218
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:29 schreef didotcicero het volgende:
Die reactie had dan wél weer via PM gekund, Iteejer. Tis verdikkeme tweede paaschdag.

Ik nodig iedereen uit voor een kussengevecht-meet. Misschien lucht dat een beetje op?
Ik voel me niet aangesproken hoor Maar ik steek wel onze foto-crew een hart onder de riem. Als iemand iets negatiefs zegt kan je dan proberen dat achter de schermen keurig af te handelen, maar ondertussen staat het toch maar wel mooi online. De aanvallende verwijten en insinuaties staan er dan wel, maar het verweer daartegen staat dan ergens waar niemand het kan zien. Zo zou je een nogal scheve indruk kunnen krijgen, dus reageer ik nu -bij uitzondering- wel publiek. Normaal blijf ik keurig achter de schermen. Daar doe ik dan maar ook
pi_79964899
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:54 schreef iteejer het volgende:

[..]

Je komt in een topic, dat bedoeld is om mensen te wijzen op de mogelijkheid zichzelf een huge podium te verschaffen, met denigrerende opmerkingen over de organisatie, en met beschuldigingen van vriendjes-poilitiek. Op zich natuurlijk niet erg positief en wervend, zoiets werkt een topic als dit natuurlijk compleet tegen.
Mwah. Ik vond het denigrerende nog wel meevallen. Wat mij betreft is dit een kritische kanttekening. En ik wist niet dat dit topic wervend bedoeld was? Leuk trouwens dat je nog even begint over de vriendjespolitiek:

Ik quote nu gewoon wat ik tegen Siegfried heb ge-pm-ed zodat een en ander wat duidelijker overkomt bij de rest...
quote:
Door die complete ondoorzichtigheid krijg je nu al snel in de rondte dat er aan vriendjeswerk wordt gedaan en dat die mensen de krenten uit de pap gaan halen. Kijk maar eens
naar jouzelf en Fraubitch. Wie gaat er naar Zwarte Cross? En naar nog een paar van die festivals? Ik denk dat je jezelf op de lijst hebt gezet of niet?

En Freud die naar NotP en Greenday gaat? Die concerten zijn niet langs gekomen hoor. En vorig jaar, toen ik ECHT heel vroeg was met het vragen of ik naar NotP kon, was Freud daar heel snel bij om te zeggen dat hij wel weer ging. Dit wordt dus allemaal onderhands geregeld.

Ik heb dit eerder meegemaakt bij een door vrijwilligers gerunde site waarbij een van de "eigenaren" toevallig ook fotografeerde. Geloof me, het wekt irritatie op. En niet alleen bij mij, maar ook bij anderen.

En dan mag Ania wel iets roepen over bewezen kwaliteit boven verwachte kwaliteit maar kom op zeg.....op deze manier maak je het niet leuker voor mensen.
Het staat er in dit topic misschien wat krom, maar denk je nou echt dat ik de enige ben die dit opvalt? Je kan dit soort dingen toch niet doen zonder OF compleet open te zijn OF alles achter gesloten deuren te regelen? Dan ga je toch scheve gezichten krijgen?
quote:
Echter, daar ga ik niet op in, ik reageer slechts op een opmerking over de wens om materiaal asap binnen te krijgen.

Jij komt dan wederom met een negatieve opmerking over de organisatie
Ik geef aan dat de organisatie idd de bottleneck is. Maar ook dat ik het een mooi initiatief vind.
quote:
Ik besluit dan wel aandacht te geven aan wat je eerder publiek hebt gezegd - om niet de eventuele nieuwkomers af te schrikken, en eindelijk een weerwoord te geven.

Reactie is dan weer de beschuldiging dat ik je PM openlijk zou bespreken.

Dat spreek ik tegen, met daarbij de opmerking dat ik geen trek heb in polmieken -

en ook dat pareer je weer met een insinuerend 'je weet het maar nooit bij FOK!' .
Klopt. Dit is een forum en er heerst geen democratie. Logisch verhaal, maar ik zie ook wel vaker admins en mods dingen doen die niet helemaal kloppen. FOK! is wat dat betreft FOK! Nooit 100% te vertrouwen.
quote:
Dus nu wil ik wel es weten: wat hebben wij jou aangedaan dat je echt iedere zin met iets negatiefs moet beantwoorden? Waar slaat dit op?
Ik zie vooral continue mooie praatjes en weinig resultaten. Dat brengt een zekere hoeveelheid scepsis met zich mee over alles wat hier gebeurt. Oh...en wat betreft deze opmerking:
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:09 schreef iteejer het volgende:
je zou ze natuurlijk ook met een aanbod tot hulp en samenwerking tegemoet kunnen treden. Voorbijgaand aan wat er nou allemaal wel of niet goed geregeld is - het gaat om het resultaat, dat we alleen in samenwerking kunnen bereiken
Men kent me; men weet wat ik kan. Als er hulp nodig is, dan hoor ik het wel!

Oh! En om het dan positief af te sluiten: ik had bij de reacties van Siegfried iig het gevoel dat-ie de zaak serieus nam
pi_79965148
@ITeejer: dit is niet iets waar we uit gaan komen. Ik vind dit en jij hebt een andere mening. Laten we het hier bij laten. Ik ben geen FOK!-fotograaf meer dus dit topic is verder ook niet interessant meer voor mij.
  maandag 5 april 2010 @ 14:02:38 #93
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_79966214
mee lees post.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf maandag 5 april 2010 @ 15:23:58 #94
18921 freud
Who's John Galt?
pi_79968461
quote:

[..]

Hier wil ik toch even iets op zeggen

[...]
Top dat je hier zo even het signaal afgeeft. Voor veel users kan het soms verwarrend zijn wat er achter de schermen speelt, en het is niet meer dan menselijk helaas dat je dan niet altijd van het beste uitgaat. Ik ken genoeg crew, en alhoewel ik geen dikke vrienden ben met iedereen, weet ik wel dat ze er niet zitten om users te irriteren.

Het systeem is nou eenmaal dat de crew iets beslist en dat we daarmee te leven hebben. Nemen ze onze adviezen ter harte, dan is dat mooi meegenomen. De eis om snel materiaal aan te leveren vind ik niet vreemd, gezien de online media druk. Met concerten was het ook wel een kick om het snel online te hebben, en de communicatie met de FP is hierop zeker verbetert. Natuurlijk kan het beter, maar door de structuur en middelen van Fok gaat dat nou eenmaal niet zo snel.

Voor mij persoonlijk vond ik het tof om af en toe voor Fok iets te fotograferen. Op een opdracht ben je een visitekaartje van Fok, en je netjes en professioneel gedragen is dan niet meer dan logisch. Met mijn eigen foto bedrijfje zijn dat juist de punten waarmee je je kan onderscheiden, en waardoor organisaties je opnieuw uitnodigen.

Ik hoop dat de stijgende lijn voortgezet gaat worden, er is zoveel potentieel dat het zonde zou zijn om het niet te doen. En ja, er zijn ook zeker commerciele kansen om meer bezoekers naar de site te trekken vanuit events, en ik hoop dat die ook gepakt kunnen gaan worden. Ik ben wel niet zo actief meer met posten in het forum, maar volg nog zeker de gang van zaken hier .

My 2 cents
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_79971053
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:23 schreef freud het volgende:
Ik ken genoeg crew, en alhoewel ik geen dikke vrienden ben met iedereen, weet ik wel dat ze er niet zitten om users te irriteren.
Het systeem is nou eenmaal dat de crew iets beslist en dat we daarmee te leven hebben. Nemen ze onze adviezen ter harte, dan is dat mooi meegenomen.
Crew is ook user. We loggen allemaal in op fok, en doen allen ons ding. Ieder heeft een eigen rol. We kunnen niet zonder elkaar. Samenwerking is dan ook een absolute must.
quote:
Voor mij persoonlijk vond ik het tof om af en toe voor Fok iets te fotograferen. Op een opdracht ben je een visitekaartje van Fok, en je netjes en professioneel gedragen is dan niet meer dan logisch. Met mijn eigen foto bedrijfje zijn dat juist de punten waarmee je je kan onderscheiden, en waardoor organisaties je opnieuw uitnodigen.
Je hebt een kans om je eigen portfolio neer te zetten. Weliswaar niet op een eigen fok-fotografen site, al is die er in principe al wel, maar wel als verzameling linkjes naar door jou gemaakte reportages.
quote:
Ik hoop dat de stijgende lijn voortgezet gaat worden, er is zoveel potentieel dat het zonde zou zijn om het niet te doen. En ja, er zijn ook zeker commerciele kansen om meer bezoekers naar de site te trekken vanuit events, en ik hoop dat die ook gepakt kunnen gaan worden. Ik ben wel niet zo actief meer met posten in het forum, maar volg nog zeker de gang van zaken hier .

My 2 cents
Thanks
pi_79971173
Nog even dit:
  • Die speciale site voor fotografen is er al wel ( http://backstage.fok.nl/fotografie/ ), echter we hebben zelf totaal niet de tijd om dit te gaan bemannen, in te richten of uit te bouwen.
    Het verzorgen van de accreditaties etc heeft immers prioriteit.
    Wanneer iemand zich geroepen voelt om hiermee aan de gang te gaan, kan die contact met ons opnemen
  • We zijn zeker in voor simpele contests als ' beste repo van de maand' . Om maar een voorbeeld te noemen. Als jullie op dat vlak nog ideeën hebben, heel graag, laat maar weten
  •   FOK!fotograaf maandag 5 april 2010 @ 17:09:18 #97
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_79971499
    Mwoah, top of my head zijn visitekaartjes. Vooral op dancefeesten, maar ook zeker bij concerten helpt dat om mensen naar de site te trekken. Op de dancefeesten ga je zeker met de 'peopleshots' echt veel verkeer genereren. Voeg dan een of ander fotobestelsysteem of fotoboek linkding toe, en je trekt best veel bezoekers.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_79971568
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 13:23 schreef PdeHoog het volgende:
    Leuk trouwens dat je nog even begint over de vriendjespolitiek:

Ik quote nu gewoon wat ik tegen Siegfried heb ge-pm-ed zodat een en ander wat duidelijker overkomt bij de rest...
    Had je niet hoeven doen, ik reageerde slechts op je eigen posts hier, met bname op deze:
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 08:29 schreef PdeHoog het volgende:
    @FB / Siegfried: dit soort evenementen zijn echt al eeuwen van te voren bekend. Je had dit veel eerder kunnen vragen. Je kan als een beetje professionele organisatie er toch gewoon niet op rekenen dat mensen 2 dagen van te voren nog geen afspraken hebben

Jullie moeten toch echt eens naar de werkwijze gaan kijken, want dit gaat niet werken zo. Dat bleek eerder en dat blijkt nu weer. En evenementen eerst verdelen onder bekenden en dan, wat er overblijft, hier in de groep gooien is ook niet echt een toffe manier van werken. Wees gewoon open in alles en laat iedereen kans maken om ergens naar toe te gaan en regel het niet onderling.

Is er trouwens al wat bekend over de speciale site die zou komen?
    Ik ben dus echt niet van je PM uitgegaan Hoefde ook helemaal niet, je zei het hier ook allemaal al.
    quote:
    Oh! En om het dan positief af te sluiten: ik had bij de reacties van Siegfried iig het gevoel dat-ie de zaak serieus nam
    Dat doet hij zeker, zoals wij allemaal. En als crew iets doet wat niet in de haak is komt dat altijd onder een vergrootlgals, zowel publiek als intern.
    We doen dus echt ons best, en mijn reacties hier moet je ook in dat licht zien. Crew en users zijn immers geen tegengestelden, maar gewoon rolverdelingen, noodzakelijk omdat er anders nergens ook maar enige lijn in kan zitten.

Wat Freud al zei: die stijgende lijn zit er zeker in. Daar kunnen we elkaar dankbaar voor zijn, want dat is toch maar mooi het resultaat van een gemeenschappelijke inspanning
    pi_79972072
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 17:09 schreef freud het volgende:
    Mwoah, top of my head zijn visitekaartjes. Vooral op dancefeesten, maar ook zeker bij concerten helpt dat om mensen naar de site te trekken. Op de dancefeesten ga je zeker met de 'peopleshots' echt veel verkeer genereren. Voeg dan een of ander fotobestelsysteem of fotoboek linkding toe, en je trekt best veel bezoekers.
    Fotobestelsysteem, als in poen betalen en foto thuisgestuurd krijgen? People shots vormen een dankbaar onderwerp ja, mar hoe zit je met dingen als portretrecht? Stel we maken als FOK! een hele reportage, zetten daar al die foto's op - kan men dan niet klagen dat er foto's van hun zonder toestemming online staan?

Hoe zie je dat fotoboekklinkding waar je het over had?

As we speak, loopt er een design-opdracht voor onze designers om tot een leuk ontwerp te komen. Mag zo lang niet meer duren
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 5 april 2010 @ 17:35:17 #100
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_79972390
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 16:59 schreef iteejer het volgende:
    Nog even dit:
  • Die speciale site voor fotografen is er al wel ( http://backstage.fok.nl/fotografie/ ), echter we hebben zelf totaal niet de tijd om dit te gaan bemannen, in te richten of uit te bouwen.

• Wat is of was de gedachte hier achter?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')