abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:32:13 #1
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68729921
FOK!fotografen!

Vorige topics:
Fok! Fotografen gezocht #3
Fok! Fotografen gezocht #4

Wat is dit eigenlijk voor iets?
De FOK!fotografen zijn users die hebben aangegeven dat ze wel eens foto's voor FOK! willen maken. Hierbij moet je vooral denken aan nieuwsitems en reportages. Zodra er bij ons iets langskomt dat interessant is zullen wij een oproep plaatsen zodat de FOK!fotografen daarop kunnen reageren. In sommige gevallen zullen wij zelf mensen selecteren. Dit in geval dat de organisatie van bijv. een evenement dusdanige verwachtingen heeft dat wij, om de relatie goed en vruchtbaar te houden, wel iemand op pad willen sturen waarvan we zeker zijn dat deze persoon kwaliteit zal leveren. Dit klinkt hard, maar in de realiteit zal de uitleg logisch blijken.
We zullen in elk geval niemand weren om zich bij de FOK!fotografen aan te sluiten. Hoe meer hoe beter, 't nieuws is overal in het land.

Hoe kom ik op de lijst te staan?
Mail even naar: fokfotograaf@fok.nl
Of PM naar: FOKfotograaf
Als je één van deze opties gebruikt ben je er zeker van dat de betrokken personen (Xilantof en Suveillance-Fiets) je bericht beide krijgen.

Zet in je bericht in elk geval je nickname en de regio waarin je actief wilt zijn. Ook vernemen we graag voor welke soorten foto's je mee wilt doen te weten: Evenementen, sport, showbizz en nieuws of reportage.

Ja, leuk die termen... Maar wat moet ik eronder verstaan?
Evenementen: grote evenementen zoals het bevrijdingsfestival.
Sport: sportevenementen.
Showbizz: bijvoorbeeld fotoverslagen bij premières of presentaties.
Nieuws: allerhande gebeurtenissen die nieuwswaardige zijn, bijv. ter ondersteuning van een nieuwsbericht
Reportage: je hebt zelf een briljant idee voor een (nieuws/frontpage)waardige reportage? Er is een demonstratie of gebeurtenis waar een mooie fotoserie in zit? etc.

Wat krijg ik er voor terug?
We kunnen geen geld of onkostenvergoeding bieden. Wat we wel bieden is een gigantisch publiek waaraan jouw foto's getoond worden. Daarbij zorgen wij voor duidelijke naamsvermelding en minimaal één link naar je persoonlijke website.

Het hoe en wat m.b.t. de foto's
Mail je foto's naar het eerder genoemde e-mailadres: Fokfotograaf@fok.nl
Zet in je mail even kort en bondig waar de foto's van zijn.

Zorg voor JPEG of PNG's met de volgende formaten.
Voor de:
FP, 440 pixels
SPO, 450 pixels
Forum, 610 pixels

Let op: Er morgen géén watermerken in de foto's zichtbaar zijn. Wij zorgen bij het bericht voor voldoende naamsvermelding en minimaal één link naar je eigen website.

De foto's zullen geupload worden naar de servers van FOK!. Dit zodat de foto's altijd zichtbaar zullen zijn.
FOK! behoudt het recht om foto's te bewerken, aan te passen en te voorzien van een watermerk. Dit houdt dus bijv. in: bijsnijden en toepassen in een overzichtsfoto.

Houdt bij het fotograferen rekening met eventuele gemaakte afspraken die gemaakt zijn tussen jou en een organisatie. Zodra jij iets toestuurt wat van een organisatie niet zou mogen blijf jij verantwoordelijk voor de foto.
Ook zodra je een contract moet ondertekenen om ergens foto's van te mogen maken blijf je als fotograaf en ondergetekende verantwoordelijk voor de handhaving van deze contracten. Zodra je de foto's zelf ergens anders plaatst ben je zelf verantwoordelijk.

Wat kun je wel en niet van FOK! verwachten?
Wij gaan niet voor elk concert of festivalletje accreditatie regelen. Mochten jullie hiervan zelf foto's willen maken, dan is dit op eigen kosten. Je kan uiteraard altijd van te voren of achteraf informeren of FOK! je foto's wilt gebruiken. (E.e.a. als hierboven vermeld). Is dit niet zo zijn ze altijd welkom in een showcase in Fotografie.
Voor de concerten en evenementen die wél interessant zijn voor FOK! wordt e.e.a. geregeld door de PR-afdeling van FOK!. Indien hiervoor FOK!fotografen nodig zijn zullen deze gevraagd worden.

Hoe gaat FOK! met mijn foto's om en hoe zit het met mijn rechten?
Zodra je je foto's instuurt voor publicatie op FOK! volgens dit FOK!fotografen-concept ga je met het volgende akkoord:
- Je verleent middels insturen van je foto's FOK! het gebruiksrecht van je foto's. Dat houdt in dat FOK! de foto's meer dan eens mag gebruiken op FOK!.
- De foto's blijven eigendom van de fotograaf.
- Je mag je foto's ook elders (bijv. eigen portfolio of website) plaatsen, echter voor opdrachten waarvoor FOK! persaccreditatie heeft gezorgd wordt verwacht dat FOK! wel de exclusiviteit van de foto's behoudt.
- Mocht het geval zich voordoen dat FOK! benaderd wordt door derden die jouw foto('s) willen gebruiken dan zal de rechtmatige eigenaar altijd benaderd worden en zal hem toekomen wat hem toebehoort.
- Als je namens FOK! ergens fotografeert blijf je zelf verantwoordelijk voor eventuele schade of onkosten die je maakt. FOK! accepteert daarin geen verantwoordelijkheid.
- Alle foto's gemaakt in opdracht van FOK! of voor FOK! worden gemaakt op eigen risico.
- Alle foto's die je FOK! toestuurt mogen als in deze post beschreven door FOK! worden gebruikt.
- Je bent zelf verantwoordelijk voor het handhaven van ondertekende contracten.

Laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:06 schreef fraubitch het volgende:
goedzo jongens, weer een festival waar jullie niet op gereageerd hebben.
mijn foto's van de bevrijdingsfestival in zwolle krijgen jullie in ieder geval niet.

ga vooral zo door.
Eigenlijk ben ik het hier ook wel mee eens, ik heb vaak het idee dat de communicatie tussen de gebruikers en de crew een beetje stroef loopt... Kan iemand van de crew misschien hier zijn licht over laten schijnen?
  FOK!fotograaf woensdag 6 mei 2009 @ 14:35:53 #2
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_68730107
met lichte tegenzin een tvp dan maar om te volgen wat hier het antwoord op is.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_68730680
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:35 schreef fraubitch het volgende:
met lichte tegenzin een tvp dan maar om te volgen wat hier het antwoord op is.
Ik tvp even mee. Ben wel benieuwd naar de antwoorden
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:49:47 #4
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_68730800
TerugVindPhoto
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 6 mei 2009 @ 15:06:52 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68731543
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik tvp even mee. Ben wel benieuwd naar de antwoorden
hier nog zoiemand
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:33:30 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68732465
Zo ik ook. Heb aan Olga aangeboden enkele autosportevenementen te doen maar eigenlijk vrijwel geen reactie tot op heden....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:34:15 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68732509
>algemeen

Ik tvp lekker mee.

En TT fix.

[ Bericht 17% gewijzigd door Isdatzo op 06-05-2009 15:39:09 (TT fix.) ]
Huilen dan.
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:37:10 #8
65960 sanger
pi_68732632
Moet dit niet nummer 5 zijn trouwens ipv 3?
  FOK!fotograaf woensdag 6 mei 2009 @ 15:37:17 #9
842 Zorro
Z
pi_68732635
Na #4 komt #3
Tevens tvp
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:45:11 #10
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68733033
Kut ik liep niet op te letten omdat er maar 2 linkjes in de op staan naar vorige delen
pi_68733454
TEUVEUPEU
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:00:23 #12
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_68733806
terugvindphotooo
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:01:50 #13
65960 sanger
pi_68733883
Ook even een PM gestuurd over een evenement.
  FOK!fotograaf woensdag 6 mei 2009 @ 16:28:33 #14
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_68735025
TVP, en zal de benodigde reacties plaatsen.

edit: betreffende personen hebben reactie.

[ Bericht 38% gewijzigd door Xilantof op 06-05-2009 16:37:51 ]
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:55:11 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68736103
We wachten in spanning af
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2009 @ 16:59:29 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68736290
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 6 mei 2009 @ 19:50:51 #17
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68743259
Hoi
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 6 mei 2009 @ 19:52:12 #18
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_68743319
Mee blijven lezen.
Misschien komt er weer wat leuks voorbij
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:27:23 #19
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_68744797
is naast Zand Almere 2009 nu bezig met all-access kaarten voor Guus Meeuwis in het Abe Lenstra stadion Heerenveen ga er vanuit dat hier ook wel interesse in is?
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2009 @ 20:32:12 #20
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68745029
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:27 schreef x-tremed het volgende:
is naast Zand Almere 2009 nu bezig met all-access kaarten voor Guus Meeuwis in het Abe Lenstra stadion Heerenveen ga er vanuit dat hier ook wel interesse in is?
Uiteraard!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_68747206
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:52 schreef -Robbedoes- het volgende:
Mee blijven lezen.
Misschien komt er weer wat leuks voorbij
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:29:49 #22
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68747952
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 16:28 schreef Xilantof het volgende:
TVP, en zal de benodigde reacties plaatsen.

edit: betreffende personen hebben reactie.
Euh: krijgt iedereen nou persoonlijk een reactie? Zouden andere fotografen het niet net zo interessant vinden om te weten wat er met ingezonden fotos gebeurt?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!fotograaf woensdag 6 mei 2009 @ 22:48:14 #23
18921 freud
Who's John Galt?
pi_68752489
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Euh: krijgt iedereen nou persoonlijk een reactie? Zouden andere fotografen het niet net zo interessant vinden om te weten wat er met ingezonden fotos gebeurt?
Ik niet. Ingezonden foto's worden geplaatst namelijk . Voor zover ik had begrepen is PM nog steeds het beste om dingen door te nemen. Wil je genieten van roddels en achterklap, dan kan ik de Story of Prive aanraden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_68752992
Volgens mij gaat het er meer om dat nu aangegeven wordt wat er mee gedaan wordt zodat toekomstig fotografen dit ook kunnen lezen en weten waar ze (eventueel) aan toe zijn.
  woensdag 6 mei 2009 @ 23:05:35 #25
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68753503
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:48 schreef freud het volgende:

[..]

Ik niet. Ingezonden foto's worden geplaatst namelijk . Voor zover ik had begrepen is PM nog steeds het beste om dingen door te nemen. Wil je genieten van roddels en achterklap, dan kan ik de Story of Prive aanraden.
Roddels en achterklap is nou net waar het niet om gaat, maar juist om een (al dan niet terechte) klacht, die ik ook al tijdens de meet hoorde. En als die klacht klopt, dan is het wel zo aardig als alle fotografen, ook dhr freud, weten hoe de vork in de steel zit.

Als je gelooft in sprookjes kan ik je de gebroeders Grimm aanbevelen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')