http://partyflock.nl/gallery/quote:Op maandag 5 april 2010 17:26 schreef iteejer het volgende:
[..]
Fotobestelsysteem, als in poen betalen en foto thuisgestuurd krijgen? People shots vormen een dankbaar onderwerp ja, mar hoe zit je met dingen als portretrecht? Stel we maken als FOK! een hele reportage, zetten daar al die foto's op - kan men dan niet klagen dat er foto's van hun zonder toestemming online staan?
Plekje waar fok-fotografen hun eigen zooi neer zouden kunnen zetten. Ieder een eigen pagina bv. Maar, het is nog ver van voltooiing, en zeker niet ideaal.quote:Op maandag 5 april 2010 17:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat is of was de gedachte hier achter?
Dat is het helemaal ja!quote:Op maandag 5 april 2010 17:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://partyflock.nl/gallery/
Natuurlijk het beste voorbeeld, duizenden foto's van festival bezoekers
We hebben een m/v of tien die dat nu doen. Niet alleen voor fotografie natuurlijk, maar voor alles wat er op fok aan accreditaties nodig is.quote:Verder is het niet een idee om een iets groter crew te gaan samenstellen voor diverse activiteiten? Accreditatie aanvragen, publicatie, eigen initiatieven verder behandelen en noem het maar op wat er bij komt kijken. Al heb ik natuurlijk niet direct een beeld van wie en wat er nu allemaal rond loopt.
Grotendeels onbepaald nog. Zoals gezegd, een plekje waar men eigen materiaal kan neerzetten, eigen beschouwinkjes over fotografie etc. Zoals de naam zegt: een backdoor naar de fok-fotografen, voor een ieder die geinteresseerd is.quote:Hoe zie je het format van de externe fotografen site?
Is dat heel erg lastig te realiseren dan? Partyflock is natuurlijk wel compleet gebouwd voor evenementen / festivals / concerten maar ik denk juist doordat FOK! breed aangelegd is dat dit misschien nog wel beter mogelijk is?quote:
Met name gericht op de crew voor fotografie idd. Je merkt zelf hoeveel er komt kijken met mensen sturen, organiseren, publiceren etc. Het moet voor beide partijen uiteindelijk iets opleveren (fotograaf & FOK!) zodat beide met een tevreden gevoel naar samenwerking kunnen kijken.quote:We hebben een m/v of tien die dat nu doen. Niet alleen voor fotografie natuurlijk, maar voor alles wat er op fok aan accreditaties nodig is.
Ik zal me even beraden op een vergroting van de crew voor fotografen, als ik jou goed begrijp is dat wat je voorstelt?
Ok, duidelijk. Ik denk met name dat het forum zich daar beter voor leent achter een slot speciaal voor Fotografen. En dan een aparte portal voor reportages ed.quote:Grotendeels onbepaald nog. Zoals gezegd, een plekje waar men eigen materiaal kan neerzetten, eigen beschouwinkjes over fotografie etc. Zoals de naam zegt: een backdoor naar de fok-fotografen, voor een ieder die geinteresseerd is.
Dat men de foto's van het concert of feest kan nabestellen. Koppeling met bestaande fotoboer, en dan krijgt Fok royalties oid per foto.quote:Op maandag 5 april 2010 17:26 schreef iteejer het volgende:
[..]
Fotobestelsysteem, als in poen betalen en foto thuisgestuurd krijgen?
Bij bijvoorbeeld dancefeesten vragen ze aan je of je een foto wil maken. Je geeft ze dan een kaartje van waar ze de foto terug kunnen vinden. Geef je op dergelijke dingen geen kaartje, dan is dat ten eerste weird, en ten tweede loop je (nieuwe) visitors mis.quote:People shots vormen een dankbaar onderwerp ja, mar hoe zit je met dingen als portretrecht? Stel we maken als FOK! een hele reportage, zetten daar al die foto's op - kan men dan niet klagen dat er foto's van hun zonder toestemming online staan?
Foto's van bijvoorbeeld een feest, met 1 klik toevoegen aan hun fotoboek op fok bijvoorbeeld, of een klein watermerk erin, met linking naar Hyves oid.quote:Hoe zie je dat fotoboekklinkding waar je het over had?
Ben benieuwd!quote:As we speak, loopt er een design-opdracht voor onze designers om tot een leuk ontwerp te komen. Mag zo lang niet meer duren
Dat is een briljant idee.quote:Op maandag 5 april 2010 20:51 schreef freud het volgende:
Foto's van bijvoorbeeld een feest, met 1 klik toevoegen aan hun fotoboek op fok bijvoorbeeld, of een klein watermerk erin, met linking naar Hyves oid.
Ik wil er even tussen gooien dat we echt heel hard bezig waren met de visitekaartjes, helaas is er wegens omstandigheden even een korte stop in gekomen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:51 schreef freud het volgende:
[..]
Dat men de foto's van het concert of feest kan nabestellen. Koppeling met bestaande fotoboer, en dan krijgt Fok royalties oid per foto.
[..]
Bij bijvoorbeeld dancefeesten vragen ze aan je of je een foto wil maken. Je geeft ze dan een kaartje van waar ze de foto terug kunnen vinden. Geef je op dergelijke dingen geen kaartje, dan is dat ten eerste weird, en ten tweede loop je (nieuwe) visitors mis.
[..]
Foto's van bijvoorbeeld een feest, met 1 klik toevoegen aan hun fotoboek op fok bijvoorbeeld, of een klein watermerk erin, met linking naar Hyves oid.
[..]
Ben benieuwd!
oypo heeft volgens mij ook een dienst (nog niet op de site vermeld) waarbij het mogelijk is als hoofdaccount diverse sub-fotografen toe te voegen die allemaal hun eigen mapjes kunnen aanmaken en foto's verkopen. Probleem bij oypo is alleen dat je zelf niet meer je originele foto eraf kan halen zonder te hoeven betalen, dus als fotoopslag niet geschikt.quote:Op maandag 5 april 2010 20:51 schreef freud het volgende:
[..]
Dat men de foto's van het concert of feest kan nabestellen. Koppeling met bestaande fotoboer, en dan krijgt Fok royalties oid per foto.
[..]
Maar we kunnen de FOK! servers daarvoor dan toch gebruiken met als tussenpersoon oypo bijv.?quote:Op maandag 5 april 2010 22:25 schreef x-tremed het volgende:
[..]
oypo heeft volgens mij ook een dienst (nog niet op de site vermeld) waarbij het mogelijk is als hoofdaccount diverse sub-fotografen toe te voegen die allemaal hun eigen mapjes kunnen aanmaken en foto's verkopen. Probleem bij oypo is alleen dat je zelf niet meer je originele foto eraf kan halen zonder te hoeven betalen, dus als fotoopslag niet geschikt.
Ja, had al begrepen dat het nog in de molen zat. Als Fok dit seizoen flink naar de zomerfestivals gaat, is het zeker errrg handig.quote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ik wil er even tussen gooien dat we echt heel hard bezig waren met de visitekaartjes, helaas is er wegens omstandigheden even een korte stop in gekomen.
we zitten dus dichtbij de daadwerkelijke uitvoering
Je kan volgens mij ook via je eigen site met gehoste plaatjes, een soort portlet gebruiken voor bestellingen bij Oypo. Een eigen webshop met bestelfunctie zeg maar. Heb er eens kort naar gekeken voor bruiloften, maar heb er nog niet in depth naar gekeken. Een dergelijke samenwerking is in ieder geval wel wat ik in gedachten had.quote:Op maandag 5 april 2010 22:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Maar we kunnen de FOK! servers daarvoor dan toch gebruiken met als tussenpersoon oypo bijv.?
Ik denk dat je daarmee zeker meer bezoekers gaat trekkenquote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Ik wil er even tussen gooien dat we echt heel hard bezig waren met de visitekaartjes, helaas is er wegens omstandigheden even een korte stop in gekomen.
we zitten dus dichtbij de daadwerkelijke uitvoering
heb het idd ook gezien, zijn een paar sites die het gebruiken. Ben redelijk met php etc maar die functies gaan mij wel een beetje boven mijn niveauquote:Op maandag 5 april 2010 22:35 schreef freud het volgende:
Je kan volgens mij ook via je eigen site met gehoste plaatjes, een soort portlet gebruiken voor bestellingen bij Oypo. Een eigen webshop met bestelfunctie zeg maar. Heb er eens kort naar gekeken voor bruiloften, maar heb er nog niet in depth naar gekeken. Een dergelijke samenwerking is in ieder geval wel wat ik in gedachten had.
Een additionele dienst aanbieden is nog iets anders dan jezelf as such profilerenquote:Op maandag 5 april 2010 22:49 schreef Shark.Bait het volgende:
Zo'n bestel-je-foto-tegen-geld-a-la-oypo klinkt wel leuk, maar ik heb altijd sterk de indruk gehad dat men alleen de foto leuk vind als het gratis is en op hyves/partyflock e.d. kan gooien en totaal niet geinteresseerd is in een fysieke afdruk.
Wil FOK zich eigenlijk wel (naast het reeds bestaande) profileren als een party site eigenlijk, waar party gangers terecht kunnen zoals bijv partyflock met haar forum/agenda/fotogallery....?
Voor parties niet zo, maar voor concerten is er zeker interesse als men een mooie print kan bestellen.quote:Op maandag 5 april 2010 22:49 schreef Shark.Bait het volgende:
Zo'n bestel-je-foto-tegen-geld-a-la-oypo klinkt wel leuk, maar ik heb altijd sterk de indruk gehad dat men alleen de foto leuk vind als het gratis is en op hyves/partyflock e.d. kan gooien en totaal niet geinteresseerd is in een fysieke afdruk.
Er is al een subforum waar genoeg party-gangers inzitten, dus het zou meer een uitbreiding zijn imo.quote:Wil FOK zich eigenlijk wel (naast het reeds bestaande) profileren als een party site eigenlijk, waar party gangers terecht kunnen zoals bijv partyflock met haar forum/agenda/fotogallery....?
Maar het zal lastig zijn om mensen te fotograferen die in het publiek staan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:00 schreef freud het volgende:
Voor parties niet zo, maar voor concerten is er zeker interesse als men een mooie print kan bestellen.
ik gok omdat het pasen was en omdat de juiste personen even niet aanwezig waren. had jij ook kunnen bedenken.quote:Op maandag 5 april 2010 22:45 schreef Puala het volgende:
Ik zie dat ik nog steeds mijn tagje heb terwijl ik een paar dagen terug al verzocht heb deze te verwijderen. Zou dit aub eens kunnen gebeuren?
Mwa. Die fotografen van Partyflock lopen gewoon door het publiek, daar maken de mensen wel ruimte voor. Dat is niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar het zal lastig zijn om mensen te fotograferen die in het publiek staan.
De mensen willen vaak een print van de artiesquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar het zal lastig zijn om mensen te fotograferen die in het publiek staan.
Inderdaad, ik heb vroeger met een compact wel eens foto's gemaakt voor een (inmiddels gesloten) discotheek in Appingedam, wellicht de grootste disco van de omgeving(maar dat wil snel, met slechts 1 concurrent). En daar ging iedereen inderdaad vaak netjes aan de kant voor de fotograven.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mwa. Die fotografen van Partyflock lopen gewoon door het publiek, daar maken de mensen wel ruimte voor. Dat is niet zo'n probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |