abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:35:52 #1
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62064008
FOK!fotografen!

Wat is dit eigenlijk voor iets?
De FOK!fotografen zijn users die hebben aangegeven dat ze wel eens foto's voor FOK! willen maken. Hierbij moet je vooral denken aan nieuwsitems en reportages. Zodra er bij ons iets langskomt dat interessant is zullen wij een oproep plaatsen zodat de FOK!fotografen daarop kunnen reageren. In sommige gevallen zullen wij zelf mensen selecteren. Dit in geval dat de organisatie van bijv. een evenement dusdanige verwachtingen heeft dat wij, om de relatie goed en vruchtbaar te houden, wel iemand op pad willen sturen waarvan we zeker zijn dat deze persoon kwaliteit zal leveren. Dit klinkt hard, maar in de realiteit zal de uitleg logisch blijken.
We zullen in elk geval niemand weren om zich bij de FOK!fotografen aan te sluiten. Hoe meer hoe beter, 't nieuws is overal in het land.

Hoe kom ik op de lijst te staan?
Mail even naar: fokfotograaf@fok.nl
Of PM naar: FOKfotograaf
Als je één van deze opties gebruikt ben je er zeker van dat de betrokken personen (Xilantof en Suveillance-Fiets) je bericht beide krijgen.

Zet in je bericht in elk geval je nickname en de regio waarin je actief wilt zijn. Ook vernemen we graag voor welke soorten foto's je mee wilt doen te weten: Evenementen, sport, showbizz en nieuws of reportage.

Ja, leuk die termen... Maar wat moet ik eronder verstaan?
Evenementen: grote evenementen zoals het bevrijdingsfestival.
Sport: sportevenementen.
Showbizz: bijvoorbeeld fotoverslagen bij premières of presentaties.
Nieuws: allerhande gebeurtenissen die nieuwswaardige zijn, bijv. ter ondersteuning van een nieuwsbericht
Reportage: je hebt zelf een briljant idee voor een (nieuws/frontpage)waardige reportage? Er is een demonstratie of gebeurtenis waar een mooie fotoserie in zit? etc.

Wat krijg ik er voor terug?
We kunnen geen geld of onkostenvergoeding bieden. Wat we wel bieden is een gigantisch publiek waaraan jouw foto's getoond worden. Daarbij zorgen wij voor duidelijke naamsvermelding en minimaal één link naar je persoonlijke website.

Het hoe en wat m.b.t. de foto's
Mail je foto's naar het eerder genoemde e-mailadres: Fokfotograaf@fok.nl
Zet in je mail even kort en bondig waar de foto's van zijn.

Zorg voor JPEG of PNG's met de volgende formaten.
Voor de:
FP, 440 pixels
SPO, 450 pixels
Forum, 610 pixels

Let op: Er morgen géén watermerken in de foto's zichtbaar zijn. Wij zorgen bij het bericht voor voldoende naamsvermelding en minimaal één link naar je eigen website.

De foto's zullen geupload worden naar de servers van FOK!. Dit zodat de foto's altijd zichtbaar zullen zijn.
FOK! behoudt het recht om foto's te bewerken, aan te passen en te voorzien van een watermerk. Dit houdt dus bijv. in: bijsnijden en toepassen in een overzichtsfoto.

Houdt bij het fotograferen rekening met eventuele gemaakte afspraken die gemaakt zijn tussen jou en een organisatie. Zodra jij iets toestuurt wat van een organisatie niet zou mogen blijf jij verantwoordelijk voor de foto.
Ook zodra je een contract moet ondertekenen om ergens foto's van te mogen maken blijf je als fotograaf en ondergetekende verantwoordelijk voor de handhaving van deze contracten. Zodra je de foto's zelf ergens anders plaatst ben je zelf verantwoordelijk.

Wat kun je wel en niet van FOK! verwachten?
Wij gaan niet voor elk concert of festivalletje accreditatie regelen. Mochten jullie hiervan zelf foto's willen maken, dan is dit op eigen kosten. Je kan uiteraard altijd van te voren of achteraf informeren of FOK! je foto's wilt gebruiken. (E.e.a. als hierboven vermeld). Is dit niet zo zijn ze altijd welkom in een showcase in Fotografie.
Voor de concerten en evenementen die wél interessant zijn voor FOK! wordt e.e.a. geregeld door de PR-afdeling van FOK!. Indien hiervoor FOK!fotografen nodig zijn zullen deze gevraagd worden.

Hoe gaat FOK! met mijn foto's om en hoe zit het met mijn rechten?
Zodra je je foto's instuurt voor publicatie op FOK! volgens dit FOK!fotografen-concept ga je met het volgende akkoord:
- Je verleent middels insturen van je foto's FOK! het gebruiksrecht van je foto's. Dat houdt in dat FOK! de foto's meer dan eens mag gebruiken op FOK!.
- De foto's blijven eigendom van de fotograaf.
- Je mag je foto's ook elders (bijv. eigen portfolio of website) plaatsen, echter voor opdrachten waarvoor FOK! persaccreditatie heeft gezorgd wordt verwacht dat FOK! wel de exclusiviteit van de foto's behoudt.
- Mocht het geval zich voordoen dat FOK! benaderd wordt door derden die jouw foto('s) willen gebruiken dan zal de rechtmatige eigenaar altijd benaderd worden en zal hem toekomen wat hem toebehoort.
- Als je namens FOK! ergens fotografeert blijf je zelf verantwoordelijk voor eventuele schade of onkosten die je maakt. FOK! accepteert daarin geen verantwoordelijkheid.
- Alle foto's gemaakt in opdracht van FOK! of voor FOK! worden gemaakt op eigen risico.
- Alle foto's die je FOK! toestuurt mogen als in deze post beschreven door FOK! worden gebruikt.
- Je bent zelf verantwoordelijk voor het handhaven van ondertekende contracten.
pi_62064939
Joehoe!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62065417
tauvaupau
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  PR/Manusje van alles donderdag 2 oktober 2008 @ 00:24:58 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_62066840
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  FOK!fotograaf donderdag 2 oktober 2008 @ 06:09:38 #5
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_62068191
TVP
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 08:22:41 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62068802
Halleu
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:13:25 #7
118003 Azathoth
Boundless Deamon Sultan
pi_62070475
quote:
bijv. in: bijsnijden en toepassen in een overzichtsfoto.
Het is mij nog nooit gelukt om iets ergens bij te snijden, wel om iets af te snijden
Amorphous blight of nethermost confusion which blasphemes and bubbles at the center of all infinity
  FOK!fotograaf donderdag 2 oktober 2008 @ 10:36:32 #8
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_62070977
pvt
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:28:03 #9
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_62072182
tvp
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_62077670
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:13 schreef Azathoth het volgende:

[..]

Het is mij nog nooit gelukt om iets ergens bij te snijden, wel om iets af te snijden
Dan zal jouw monitor eruit zien. Als je dingen afsnijd....
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  FOK!fotograaf donderdag 2 oktober 2008 @ 17:21:13 #11
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_62081538
FOK!Fotograaf gezocht voor verslaggeving benefietavond Pinktober:

GEM in het Hard Rock Cafe in Amsterdam! En jij kan erbij zijn!

Oktober geldt wereldwijd al jaren als de maand waarin extra aandacht wordt besteed aan de strijd tegen borstkanker. Het Hard Rock Cafe steunt deze strijd door voor deze keer het Cafe open te stellen voor de aftrap van deze Pinktober met een benefietconcert van GEM!

Het bericht op de FP
GEM in het Hard Rock Cafe in Amsterdam! En jij kan erbij zijn!

Waar en wanneer?
Het concert zal op 7 oktober om 20.00 uur plaatsvinden in het Hard Rock Cafe, Max Euweplein 57-61 in Amsterdam. Als fotograaf zal je op de perslijst gezet worden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:11:56 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62084164
Leuk en dichtbij, maarrrrr(ja er is een maar! )

Het is wel erg kortdag en ik moet de dag lang werken, ik kan morgen kijken of ik wat eerder weg kan, zal het dan ook laten weten
En ik heb nog geen ervaring met party/concert-fotografie. Dus kijk eerst maar voor iemand anders, lukt je dat niet dan wil ik wel gaan
  FOK!fotograaf donderdag 2 oktober 2008 @ 19:31:02 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_62084872
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:11 schreef Erasmo het volgende:
Leuk en dichtbij, maarrrrr(ja er is een maar! )

Het is wel erg kortdag en ik moet de dag lang werken, ik kan morgen kijken of ik wat eerder weg kan, zal het dan ook laten weten
En ik heb nog geen ervaring met party/concert-fotografie. Dus kijk eerst maar voor iemand anders, lukt je dat niet dan wil ik wel gaan
Check! Hou jij mij op de hoogte. Dan komt het vast goed. Als er niemand anders is die wilt, dan hoor je van me
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:48:32 #14
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62094756
Ik stuur je wel even een pm
Zal ik morgen na het werk ook even langs de verzakte tramrails in Adam gaan? Kom er toch vlak langs.
pi_62096783
post ten behoeve van terugvinden
  FOK!fotograaf vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:24:54 #16
842 Zorro
Z
pi_62105727
Ik zal geen tvp plaatsen, daar houd ik niet van
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  FOK!fotograaf vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:48:51 #17
73911 ultra_ivo
pi_62106312
Na het weekend ben ik weer terug in het land, dan ben ik weer beschikbaar.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:10:08 #18
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_62109574
Ook dit jaar organiseert Riderz weer het Fridge Riderz evenement in Almere!

Zie de onderstaande impressie van vorige jaar:

Voor dit jaar zoeken we een FOK!fotograaf die erheen wilt en een fotoimpressie wilt afleveren. Je zal op de perslijst komen te staan en daar ook voorzien worden van een hapje en drankje.

http://www.riderz.tv/riderz2.8_FE/index.php?dx=310&ax=900&ix=52&lx=31&xx=1

Het zal plaatsvinden op zaterdag 15 november, in SnowWorld Zoetermeer!

Is er iemand die dit leuk lijkt?

[ Bericht 6% gewijzigd door Xilantof op 13-10-2008 18:17:15 ]
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:28:49 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62109929
Helaas dan zit ik op zee...
De 7e kan ik wel btw
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:28:53 #20
134156 mbliek
Domotica en IP Camera Specilis
pi_62115444
Ik zou in principe ook wel op 7 okt. kunnen naar GEM in het Hard Rock Cafe in Amsterdam kunnen.

Heb al wel eerder concerten gedaan, ik hoor het wel...
Domotica en IP Camera Specilist | Momotica
www.momotica.nl
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 09:21:13 #21
71115 Rnej
I walk the line
pi_62122720
ik kan 7 oktober naar Gem, zie mijn flickr in mijn sig voor pics van Voicst. (onderaan pagina 1 en pagina 2 een stukje)

Heb een een lichtsterke setup en een 40d (weinig ruis) dus dat is altijd fijn in t donker

>edit<

[ Bericht 20% gewijzigd door Rnej op 04-10-2008 16:04:18 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:24:23 #22
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_62123895
Heb voor 7 oktober nu 3 aanmeldingen binnen. Zal morgen melden wie er heen mag!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:41:45 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62154819
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 09:21 schreef Rnej het volgende:
ik kan 7 oktober naar Gem, zie mijn flickr in mijn sig voor pics van Voicst. (onderaan pagina 1 en pagina 2 een stukje)

Heb een een lichtsterke setup en een 40d (weinig ruis) dus dat is altijd fijn in t donker

>edit<
Setup is het probleem niet hier, ik heb hier 2 bodies liggen plus een zooi lichtsterke primes, zooms en een goede flitser

Xil, de dag is al bijna om he
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:26:08 #24
71115 Rnej
I walk the line
pi_62157815
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:41 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Setup is het probleem niet hier, ik heb hier 2 bodies liggen plus een zooi lichtsterke primes, zooms en een goede flitser

Xil, de dag is al bijna om he
hehe, jah ach, t vermelden is soms de moeite...

flitsen doe ik nooit op concerten, ik speel zelf gitaar en vind het echt rete-irritant als ze t mij flikken...
(hij gaat uiteraard wel in de tas mee )

en idd.. de dag is al bijna om!
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:36:47 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62158156
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:26 schreef Rnej het volgende:

[..]

hehe, jah ach, t vermelden is soms de moeite...

flitsen doe ik nooit op concerten, ik speel zelf gitaar en vind het echt rete-irritant als ze t mij flikken...
(hij gaat uiteraard wel in de tas mee )

en idd.. de dag is al bijna om!
Flitsen wou ik dan ook puur voor peopleshots doen Dan kun je alsnog je f/2.8 standaardzoom gebruiken wat makkelijker is als je foto's van de mensen wilt maken, zoomen met je voeten gaat vrij kut op de dansvloer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')