Dan meot je nog wel 2e liggen, anders win je nog niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een typische Alonso-overwinning: de auto voor hem valt uit. Hoe verrassend.
Het is ook niet heel leuk om zo een race te winnenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:14 schreef Mister_T het volgende:
Ik ben maximaal ferrari fan, maar dit is lame
Denk dat wel veel motor problemen gaan zien dit seizoenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:15 schreef ElmarO het volgende:
Newey heeft weer een motorenmoller gemaakt.
The Alonso-way! Zo werd ie in 2005 kampioen.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:16 schreef Captain_Slow het volgende:
[..]
Het is ook niet heel leuk om zo een race te winnen
Whehehe, plan!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:15 schreef Mister_T het volgende:
En vallen de beide Ferrari's stil 3 ronden voor het einde zonder brandstof.
Krijgen we Schumi op het podium
Een uitlaat zou daar niet voor mogen zorgen.. Ik denk dat Vettel wel in de punten kan eindigenquote:
Zou tof zijnquote:Op zondag 14 maart 2010 14:21 schreef beantherio het volgende:
Ik zie Hamilton nog wel winnen vandaag. Volgens mij houden die Ferrari-motoren het niet.
Dat zou wel leuk zijnquote:Op zondag 14 maart 2010 14:21 schreef beantherio het volgende:
Ik zie Hamilton nog wel winnen vandaag. Volgens mij houden die Ferrari-motoren het niet.
Dit dus. Iedereen even zwaar en geen strategie. Beetje jammer. Volgend jaar gewoon weer tanken.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:44 schreef Mister_T het volgende:
Geen moer aan zonder tanken, strategie is nu helemaal pleite en en er word al helemaal niet meer door ingehaald, beetje lamme races op deze manier. Vorig jaar kon je nog out of sync gaan, nu kan je niks meer, je bent langzamer en dat blijf je
Dat is echt ook het doel van de teams! Op het hoogste niveau autosport voor een hele bak centen een hele goede prestatie afleveren en dan als laatste moeten beginnen aan de race!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:23 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dit dus. Iedereen even zwaar en geen strategie. Beetje jammer. Volgend jaar gewoon weer tanken.
En om het nog wat spannender te maken zou je de race kunnen starten door de snelste achter op de grid te plaatsen en de langzaamste vooraan op de grid. Dit zou je dan kunnen baseren op de stand van het kampioenschap of je zou het kunnen baseren op de kwalificatie door daar ook punten voor te geven. Zou iig voor heel wat meer spektakel zorgen.
Nog gewoon 4e, viel wel een beetje mee nog.quote:
Tevens opmaat voor de rest van het seizoen, zou je zeggen.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat een ongehoord doodsaaie race is dit geworden.
Ik vrees het ook. De middenstinten zijn nog saaier dan curling.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Tevens opmaat voor de rest van het seizoen, zou je zeggen.
Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...quote:Op zondag 14 maart 2010 14:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Tevens opmaat voor de rest van het seizoen, zou je zeggen.
Ja daar ligt het aanquote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:
[..]
Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
Jup, heel saai idd. Totaal geen uitstraling, imho. Daarnaast heeft niemand zin in een DNF bij de eerste race van het seizoen. Maar ik had echt meer verwacht van deze race.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:
[..]
Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
Hoezo? Er is alle ruimte.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:
Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
al die tilke-rommel is kutquote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:
[..]
Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
Ga koken mens.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:35 schreef suikertaartje het volgende:![]()
Poe hee..er kijkt iemand naar een auto...
En nog weer schnellerquote:Op zondag 14 maart 2010 14:32 schreef Captain_Slow het volgende:
[..]
Die heeft Alonso inmiddels weer verbeterd
Briljante reply.quote:
Gelukkig over twee weken Australië.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:33 schreef Captain_Slow het volgende:
[..]
Bahrein is ook gewoon een super saai circuit...
Bandjes?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom rijden ze nog steeds boven de 2 minuten? Die bakken moeten bijna leeg zijn!
Als dat zo veel scheelt zou het toch lonend zijn om een extra pitstop te maken?quote:
Dat ontspruit spontaan aan mijn spitsvondig brein.quote:
Gelukkig Alguersuari niet, had me flink punten gekost in de manager...quote:Op zondag 14 maart 2010 14:41 schreef Atreidez het volgende:
Bah, een Toro Rosso, en dan gewoon 2 rondjes van t einde
Wellicht maar misschien door track position verlies een groter risico?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als dat zo veel scheelt zou het toch lonend zijn om een extra pitstop te maken?
ik vind dat lotus het nog best respectabel gedaan heeftquote:
Volgende race is volgens mij ook aardig vroegquote:Op zondag 14 maart 2010 14:45 schreef dronkeykong het volgende:
Volgende keer kijk ik wel de uitslagen
Dat wel, het enige nieuwe team dat nog op de baan was! HRT daarentegenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:46 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind dat lotus het nog best respectabel gedaan heeft
Dat heb je met een technische sport, dat er wel eens iemand uitvalt. De rest zat wel achter hem.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Godverdomme...daar komt dat kuthandje ook weer. Rot op, nepcoureur: je wint omdat er iemand voor je uitvalt.
quote:Op zondag 14 maart 2010 14:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Godverdomme...daar komt dat kuthandje ook weer. Rot op, nepcoureur: je wint omdat er iemand voor je uitvalt.
Idd. Red Bull wist hoe kut de Renault-motoren waren in hun auto als het om betrouwbaarheid ging. En blijkbaar heeft Newey daar niks aan verbeterd..quote:Op zondag 14 maart 2010 14:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heb je met een technische sport, dat er wel eens iemand uitvalt. De rest zat wel achter hem.
Er zijn twee mogelijke typische Alonso-overwinningenquote:Op zondag 14 maart 2010 14:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heb je met een technische sport, dat er wel eens iemand uitvalt. De rest zat wel achter hem.
sjalalie sjalalaquote:Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef ChatGirl het volgende:
Het Italiaanse volkslied klinkt net als een draaiorgel
kereltje, doe maar rustigquote:Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijke typische Alonso-overwinningen
1) Hij kan geen potje breken op de tweede plek maar wint door uitval van de nummer 1.
2) Hij rijdt een prima race en loopt nog meer punten uit omdat mensen achter hem uitvallen.
De punten die hij op eigen kracht pakt zijn beperkt. Ook hier krijgt ie zo 15 punten in zijn schoot geworpen.
Het klinkt bijna als een ringtonequote:Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef ChatGirl het volgende:
Het Italiaanse volkslied klinkt net als een draaiorgel
Staat er wel in toch? Als laatstequote:Op zondag 14 maart 2010 14:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
Is Trulli nou uitgevallen, of staat hij nog wel in het klassement?
Precies het juiste woord: profiterende coureur.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
kereltje, doe maar rustig. Als Ferrari een goede auto bouwt, mag Alonso daar dan niet van profiteren?!
Gefrustreerd figuur.
Het kan m.i. alleen beter worden.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Netjes van Alonso.
Maar wat een teleurstellend begin van het seizoen op een zielloos circuit. Stiekem op close racing gehoopt tussen 4 top teams.
In plaats daarvan was het weer de bekende optocht.
Ik hoop op beterschap. Dit was echter niet hoopgevend.
Nee, niet!quote:
Dat is matig voor m'n managerquote:Op zondag 14 maart 2010 14:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Nee, niet!
Niet gefinisht
16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 3 ronde(n)
17 J. Trulli Lotus F1 + 3 ronde(n)
Och ja, en Hill profiteerde natuurlijk in België '98, dat Schumi tegen Coulthard aanknalde, Fisichella profiteerde in 2003 in brazilië toen alonso en co allemaal een huge crash hadden en blabla.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies het juiste woord: profiterende coureur.
Als je kampioen wilt worden in F1 dan moet je opportunistisch zijn. Degene die het meest profiteert van de fouten van anderen blijft over.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies het juiste woord: profiterende coureur.
Ook voor de mijne inderdaad, gelukkig dat de andere Lotus nog wel gefinisht isquote:
14:36:53 Een van de bargeboards is weg bij de Braziliaan!quote:Op zondag 14 maart 2010 14:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat was er btw met de kar van Massa? Smedley riep zoiets op BBC maar ik kon het net niet op tijd horen...
Een overwinning halen is wat anders dan een way-of-racing om je titel binnen te halen. Een overwinning zoals Schumacher in Hongarije in 1998, in Aida in 1995 of in Spa 1997 deed tegen snellere auto's (om er zo maar drie te noemen) heb ik Alonso nog nooit zien binnenhalen.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Och ja, en Hill profiteerde natuurlijk in België '98, dat Schumi tegen Coulthard aanknalde, Fisichella profiteerde in 2003 in brazilië toen alonso en co allemaal een huge crash hadden en blabla.
Zo kun je iedere coureur wel een profiteur noemen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bargeboard_(aerodynamics)quote:Op zondag 14 maart 2010 15:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
14:36:53 Een van de bargeboards is weg bij de Braziliaan!
14:36:37 Massa heeft problemen om zijn auto te controleren!
Ik heb alleen geen idee wat bargeboards zijn...
Ach man laat het.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Een overwinning halen is wat anders dan een way-of-racing om je titel binnen te halen. Een overwinning zoals Schumacher in Hongarije in 1997, in Aida in 1995 of in Spa 1997 deed tegen snellere auto's (om er zo maar drie te noemen) heb ik Alonso nog nooit zien binnenhalen.
http://f1.gpupdate.net/nl/livefeed/3551/1139/quote:Op zondag 14 maart 2010 15:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Bargeboard_(aerodynamics)
Waar haal je die updates trouwens vandaan?
Dank. Even in mijn bookmarks gegooid.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:05 schreef PierreTT het volgende:
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl/livefeed/3551/1139/
Ik kon geen tv kijken, dan maar een livefeed live-commentaar dus
Ook livereports van de kwalificaties etc, de trainingen, altijd handig als je ergens zit en er is geen tv in de buurtquote:Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dank. Even in mijn bookmarks gegooid.
hij klonk wat zuurquote:Op zondag 14 maart 2010 15:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Schumacher ook niet optimistisch over de nieuwe regels zo te horen.
quote:Op zondag 14 maart 2010 15:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen.
Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker.
Het is dat Vettel terug viel maar anders was er volgens mij op de start na geen inhalen geweest!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen.
Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker.
Het kwalificeren vind ik eigenlijk wel prima. Vroeger had je kwalificaties waar je pas in de laatste 10 minuten auto's op de baan zag. Maar de races moeten echt weer terug naar vroeger: gassen en rammen, nieuwe brandstof en nieuwe banden, en weer gassen en rammen.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen.
Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker.
Sutil heeft meerdere mensen ingehaaldquote:Op zondag 14 maart 2010 15:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het is dat Vettel terug viel maar anders was er volgens mij op de start na geen inhalen geweest!
Hij reed toch ook de snelste ronde?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijke typische Alonso-overwinningen
1) Hij kan geen potje breken op de tweede plek maar wint door uitval van de nummer 1.
2) Hij rijdt een prima race en loopt nog meer punten uit omdat mensen achter hem uitvallen.
De punten die hij op eigen kracht pakt zijn beperkt. Ook hier krijgt ie zo 15 punten in zijn schoot geworpen.
Jenson die een dikke kerel kustequote:
Barrichello toch ook?quote:Op zondag 14 maart 2010 15:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Sutil heeft meerdere mensen ingehaald.
![]()
Er was wel wat maar niets spannends inderdaad.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het is dat Vettel terug viel maar anders was er volgens mij op de start na geen inhalen geweest!
Als ik zo terugkijk naar een uur kwalificeren vind ik zelfs die laatste 10 spannende minuten veel leuker dan de gehele kwalificatie zoals die nu is.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het kwalificeren vind ik eigenlijk wel prima. Vroeger had je kwalificaties waar je pas in de laatste 10 minuten auto's op de baan zag. Maar de races moeten echt weer terug naar vroeger: gassen en rammen, nieuwe brandstof en nieuwe banden, en weer gassen en rammen.
nou nou... als we het daarvan moeten hebben...quote:
Beter dat Barri inhaalt dan dat niemand het doet.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
nou nou... als we het daarvan moeten hebben...
Jah het is dat hij het deed!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:25 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Beter dat Barri inhaalt dan dat niemand het doet.
quote:Op zondag 14 maart 2010 15:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik ben ook niet tevreden over de nieuwe regels. Het heeft niets toegevoegd, alleen maar weggenomen.
Terug naar een uur lang kwalificeren voor iedereen. Geen Q1, Q2, Q3 rotzooi en alle verschillende strategieën toestaan. Geen gezeik met je moet 1x die set en 1x die set banden gebruiken. En gewoon weer tanken met z'n allen. Veel leuker.
Kunnen we die niet beter een jaar de tijd geven voor we ze af gaan kraken?quote:Op zondag 14 maart 2010 15:27 schreef SoldMayor het volgende:
Kunnen die niet beter met de GP2 mee doen?![]()
Idd, in de jaren 90 had je meer kleine teams als Forti, Larrousse en dat soort shit. het is imo al mooi dat er eindelijk een paar teams bijgekomen zijn. En dat het even kan duren voor ze op snelheid zijn, tsja. Gewoon afwachten.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Kunnen we die niet beter een jaar de tijd geven voor we ze af gaan kraken?
Ach man kom op zeg,quote:Op zondag 14 maart 2010 15:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Kunnen we die niet beter een jaar de tijd geven voor we ze af gaan kraken?
dat waren ook allemaal geen nieuwe teamsquote:Op zondag 14 maart 2010 15:39 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ach man kom op zeg,
Force India, RedBull, Toro Rosso en dat soort teams waren ook niet zo slecht in hun debut..
dit is gewoon echt dramatisch![]()
10 seconden langzamerleuk opvulsel die extra teams maar wtf
Oke overgenomen dan,,,quote:Op zondag 14 maart 2010 15:40 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat waren ook allemaal geen nieuwe teams
Moet jij niet mensen gaan neerschieten ofzoquote:Op zondag 14 maart 2010 15:39 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ach man kom op zeg,
Force India, RedBull, Toro Rosso en dat soort teams waren ook niet zo slecht in hun debut..
dit is gewoon echt dramatisch![]()
10 seconden langzamerleuk opvulsel die extra teams maar wtf
Dat waren geen nieuwe teams.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:39 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ach man kom op zeg,
Force India, RedBull, Toro Rosso en dat soort teams waren ook niet zo slecht in hun debut..
dit is gewoon echt dramatisch![]()
10 seconden langzamerleuk opvulsel die extra teams maar wtf
Nee hoorquote:Op zondag 14 maart 2010 15:43 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Moet jij niet mensen gaan neerschieten ofzo![]()
![]()
kijk een paar posts boven jequote:Op zondag 14 maart 2010 15:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat waren geen nieuwe teams.
Force india kwam van Spyker, kwam van Midland wat weer kwam van Jordan.
Red Bull kwam van Jaguar, wat weer kwam van Stewart
Toro Rosso = Minardi
Dan heb je wel wat gemistquote:Op zondag 14 maart 2010 15:45 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Nee hoor
F1![]()
Ik ben zelfs niet naar de topper FC Oss - Fc Den Bosch gegaan omdat F1 er op kwam
Goh, ik zag jouw post als laatste en moest even opzoeken waar Midland uit voort kwam.quote:
Oke top,quote:Op zondag 14 maart 2010 15:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Goh, ik zag jouw post als laatste en moest even opzoeken waar Midland uit voort kwam.
Daarom is de mijne een paar minuten later dan de jouwe.
Eens, ik geef Virgin dan nog meer kans dan HRT eigenlijk... na 4/5 races denk ik dat ik wel een goed beeld hebquote:Op zondag 14 maart 2010 15:54 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind alleen Lotus van de nieuwe teams niet hopeloos. De rest is echt shit. Wat doen ze hier? Lotus heeft nou ook niet echt goed gepresteerd maar daar zit potentie in. In de andere teams zie ik helemaal niets meer nu.
Ja vind ik dus ook,quote:Op zondag 14 maart 2010 15:54 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind alleen Lotus van de nieuwe teams niet hopeloos. De rest is echt shit. Wat doen ze hier? Lotus heeft nou ook niet echt goed gepresteerd maar daar zit potentie in. In de andere teams zie ik helemaal niets meer nu.
Begin maar alvast te huilen danquote:Op zondag 14 maart 2010 15:55 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
ssssssssssst...
oss
verder zeg ik niks
Proberen op te bouwen met beperkte middelen wat zeker lovenswaardig is.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:54 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind alleen Lotus van de nieuwe teams niet hopeloos. De rest is echt shit. Wat doen ze hier?
Maximaal haalbare voor Schumacher denk ik wel!quote:Op zondag 14 maart 2010 15:41 schreef Zwansen het volgende:
Hoe moet ik de zesde plek van Schumacher inschatten? Boven verwachting of maximaal haalbare in deze auto?
quote:Schumacher klaagt over gebrek aan actie
Het op z'n zachtst gezegd tamme verloop van de Grand Prix van Bahrein is ook niet voorbij gegaan aan Michael Schumacher. de zevenvoudig wereldkampioen finishte zijn eerste race voor Mercedes op de zesde plaats, maar vond het verloop van de wedstrijd niet bijzonder spannend.
"Je start en daarna ga je je eigen tempo rijden en probeer je geen fouten te maken", aldus Schumacher tegenover de BBC. "Inhalen is praktisch onmogelijk, behalve als iemand een fout maakt. Lewis maakte een klein foutje en dus kon Nico er langs, maar bij de pitstop werd dat weer ongedaan gemaakt. Dat was het wel zo'n beetje. Dat is de actie die we helaas gaan krijgen met dit soort strategieën."
"Maar goed, ik heb het naar mijn zin gehad. Zeker in het begin en nu gaan we werken om de teams voor ons te pakken."
Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:29 schreef Arcee het volgende:
Ook Alonso krijgt nieuwe motor van Ferrari
Heeft het wisselen van motor nog consequenties?
En welke is dat dan?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt.
Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt.
Ik hoop het niet, maar ben er wel bang voorquote:Op zondag 14 maart 2010 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
Maar de races zelf... nee dat blijven gewoon optochten als deze.
Het enige dat ik nog kan bedenken is inhaalacties omdat degene voor je een fout maakt omdat hij bandenproblemen heeft ofzo.... maar zo zou de F1 niet moeten zijn. Ik vind het een blamage.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, maar ben er wel bang voor
Maar deze die ze eruit hebben gehaald mogen ze nog wel gebruiken.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
Dat dus.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:25 schreef Waffle het volgende:
Het is gewoon wachten op de betere circuits in Europa. Al vind ik Melbourne meestal ook wel tof.
Klopt, alsof bahrein vorig jaar een leuke race wasquote:Op zondag 14 maart 2010 17:39 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat dus.
Het is voor de teams ook allemaal nieuw
Wel apart dat juist Schumacher erover klaagt. Ik ben op een gegeven moment afgehaakt bij de F1 omdat Schumi de hele tijd van start tot finish leidde en je bovendien wist dat Barrichello hem niet voorbij mochtquote:
Dat was de afgelopen jaren op vrijwel alle Tilke-circuits het geval.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Hopelijk is deze race geen indicatie voor de rest van het seizoen. Allemaal dezelfde strategie, allemaal netjes achter elkaar aanrijden en bijna overal zitten zulke grote gaten dat er weinig spannend in beeld te brengen valt.
Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar deze die ze eruit hebben gehaald mogen ze nog wel gebruiken.
Je doet hier een heel belangrijk detail wel erg makkelijk af.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:43 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Oke overgenomen dan,,,
maar dan nog..
na de 9e jaquote:Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
over 2 weken alquote:Op zondag 14 maart 2010 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was de afgelopen jaren op vrijwel alle Tilke-circuits het geval.
of het in australie nou beter word of niet, tilke heeft er iig voor gezorgd dat de races op zijn circuits echt NOOIT tof zijn. net alsof het een verassing is dat bahrein een saaie gp isquote:Op zondag 14 maart 2010 22:28 schreef Fir3fly het volgende:
Al die mensen die denken dat het in Australië anders wordt.
Ik snap het wel, ontkennen is altijd makkelijker.
Ik kan me anders genoeg memorabele races herinneren op Sepang (en dan nog afgezien van regen), de baan in China (denk 2008) etc.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:34 schreef Schunckelstar het volgende:
of het in australie nou beter word of niet, tilke heeft er iig voor gezorgd dat de races op zijn circuits echt NOOIT tof zijn. net alsof het een verassing is dat bahrein een saaie gp is
voor de traditionele circuits heb ik veel hoop, die zijn bijna altijd tof
quote:Op zondag 14 maart 2010 22:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik kan me anders genoeg memorabele races herinneren op Sepang (en dan nog afgezien van regen), de baan in China (denk 2008) etc.
Maar goed dat Silverstone, Monza, Suzuka en Spa zo spanned waren vorig jaar he.
Misschien wordt het dan eens tijd om wat objectiever naar de races te gaan kijken.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:51 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
echt?
ik vind dat allemaal ondergeschikte races waarvan ik er geen een voor de geest kan halen die onder normale weersomstandigheden herinneringswaardig is
ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer....quote:Op zondag 14 maart 2010 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Misschien wordt het dan eens tijd om wat objectiever naar de races te gaan kijken.
Wat boeit sfeer, het gaat toch om het racenquote:Op zondag 14 maart 2010 22:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer....
Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligtquote:Op zondag 14 maart 2010 14:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een typische Alonso-overwinning: de auto voor hem valt uit. Hoe verrassend.
Je hebt niet veel gemist. Ik had er echt zin in, maar om nou te zeggen dat het een spannende wedstrijd was, nee. Dus in dat opzicht viel het enigsinds tegen.quote:Op maandag 15 maart 2010 00:34 schreef Sally het volgende:
[..]
Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligt![]()
![]()
En nu blader ik weer naar pagina 1 van dit topic, heb de race niet gezien dus lees hier 'live' mee
quote:
Tuurlijk jongequote:Op maandag 15 maart 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
Ja het is toch gewoon zo? Die vent moeten ze ver van de F1 houden en al zijn kutcircuits platwalsen en er wat flats op flikkeren ofzoTilke
Jawel:quote:Op zondag 14 maart 2010 14:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Nee, niet!
Niet gefinisht
16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 3 ronde(n)
17 J. Trulli Lotus F1 + 3 ronde(n)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 17 18 J. TRULLI ITA Lotus Racing 46 1:39:11.141 DNF 175.130 2:02.930 34 NOT CLASSIFIED 22 P. DE LA ROSA ESP BMW Sauber F1 Team 28 58:23.188 DNF 180.993 2:01.650 27 21 B. SENNA BRA HRT F1 Team 17 38:07.731 DNF 168.119 2:09.127 14 24 T. GLOCK GER Virgin Racing 16 34:43.727 DNF 173.696 2:07.062 11 12 V. PETROV RUS Renault F1 Team 13 27:15.943 DNF 179.656 2:04.307 7 23 K. KOBAYASHI JPN BMW Sauber F1 Team 11 23:09.944 DNF 178.823 2:05.044 4 25 L. DI GRASSI BRA Virgin Racing 2 4:28.475 DNF 165.628 2:09.361 2 20 K. CHANDHOK IND HRT F1 Team 1 2:34.479 DNF 141.059 |
Dat is elke race een andere linkquote:Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dank. Even in mijn bookmarks gegooid.
Jawel.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races.
Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.quote:
Maar het is nog steeds DNF, maar wel classified?quote:Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Jawel:
Officieel van de FIA: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
[ code verwijderd ]
Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:
Jawel:
Ah, ik heb het maar even nagezocht in de Sporting Regulations 2010, ik had het niet helemaal goed, geloof ik.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Jawel.
Red Bull zat vorig jaar al tegen de 8e motorwissel aan, maar de eerder gebruikte motoren mochten wel weer in de wagens gelegd worden, zonder straf.
En dat klopt dus welquote:[..]
Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd.Als je in de zoveel laatste procent van de race crasht dan krijg je dat.
Inderdaadquote:Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor de F1-manager houden we Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/
Dat was de vraag
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goedequote:Op maandag 15 maart 2010 01:40 schreef PierreTT het volgende:
[..]
InderdaadDat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Doe maar wel classifiedquote:Op maandag 15 maart 2010 01:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede![]()
Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijnquote:Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.quote:Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Terwijl 'oude' motoren blijven gebruiken helemaal niet 'groen' is. Inmiddels zijn er al veel betere technieken te verzinnen om het verbruik te drukken dan toen die motoren ontwikkeld werdenquote:Op maandag 15 maart 2010 01:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn.
Okay, vleugels wel, maar dat ze niet teveel invloed mogen hebben op de luchtstroom achter de auto.quote:[..]
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?quote:Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.quote:
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser gaat over luchtstromen. Grondeffect over lucht onder auto wegaheln.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
In ieder geval alles duidelijk, bedanktquote:Op maandag 15 maart 2010 01:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer opquote:Op maandag 15 maart 2010 01:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser kan dat ja, maar zoals de diffusers nu zijn, creëren ze ook een nadelig effect op de luchtstroom achter de auto.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
heb even een beter kloppende post geplaatst. Diffuser zorgt voor luchtstromen, dat t zo snel mogelijk onder de auto doorgaat. Het kan echter niet hetzelfde als grondeffect. Het gevolg van beiden is wel meer grip, alleen werkt (echt) grond effect veel beter. Al is een diffuser wel een vorm van grondeffect.quote:Op maandag 15 maart 2010 02:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
quote:Brabham BT46B Fancar, designed by Gordon Murray. Its fan, spinning on a horizontal, longitudinal axis at the back of the car, took its power from the main gearbox. The car avoided the sporting ban by claims that the fan's main purpose was for engine cooling as less than 50% of the airflow was used to create a depression under the car. It raced just once, with Niki Lauda winning at the Swedish Grand Prix. The car's supreme advantage was proven after the track became oily. While other cars had to slow, Lauda was able to accelerate over the oil due to the tremendous downforce, which rose with engine speed.[3] The car was also observed to visibly squat when the engine was revved at a standstill, and could survive a 10,000rpm clutch drop in 1st gear with no wheelspin.
Hier is een leuk topic met statistische data van het aantal inhaalacties door de jaren heen.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488quote:Wow! New rules, not sure huh? Why do they keep dicking with it? Followed Mercedes power for the whole race, no chance to overtake - again
Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.quote:dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Krijg je daar extra punten voor dan? Voor geclassificeerd zijn?quote:Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/
Dat was de vraag
quote:Op maandag 15 maart 2010 09:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488
http://twitter.com/H_Kovalainenquote:H_Kovalainen Seen a lot of comments about yesterdays race and how boring it was for spectators, I agree totally, we need to do something about it. Ideas?
Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.
Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden.
Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk
Normaal gesproken staat een video van de race wel snel online: http://www.formula1.com/video/quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!
iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Linkjequote:Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!
iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk isquote:Op maandag 15 maart 2010 14:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.
Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient.
Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef bodylotion het volgende:
[..]
IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is
Ik zie wel wat in dit idee.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |