abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 23:08:21 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79152137
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:58 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer....
Wat boeit sfeer, het gaat toch om het racen ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 14 maart 2010 @ 23:13:23 #227
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79152440
voor mij niet alleen het racen hoor

alles eromheen is wat een gp-weekend een gp-weekend maakt, en niet alleen een race

maar buiten dat is er ook bitterweinig actie geweest ooit op een tilke-circuit. maar smaken verschillen
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_79155239
Tilkecircuits.

Misschien een ideetje voor volgend seizoen, schaf het bandenwisselen ook maar af. Misschien gaan ze dan eens RACEN. Michelin heeft toch ooit een onverwoestbare band ontwikkeld?

Wat was er nou trouwens aan de hand met de motoren van Ferrari? (ze riepen iets tegen Massa?)
pi_79155815
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een typische Alonso-overwinning: de auto voor hem valt uit. Hoe verrassend.
Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligt




En nu blader ik weer naar pagina 1 van dit topic, heb de race niet gezien dus lees hier 'live' mee
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79155903
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:34 schreef Sally het volgende:

[..]

Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligt




En nu blader ik weer naar pagina 1 van dit topic, heb de race niet gezien dus lees hier 'live' mee
Je hebt niet veel gemist. Ik had er echt zin in, maar om nou te zeggen dat het een spannende wedstrijd was, nee. Dus in dat opzicht viel het enigsinds tegen.

Maargoed, het is een Tilkecircuit en die zijn nooit spannend.
Ik wacht volgende race nog even af met mn oordeel over het tankverbod

Eik moeten alle Tilke-circuits per direct van de kalender af
Zou die vent overigens zelf echt niet in de gaten hebben dat hij kutcircuits ontwerpt?
Ik lees werkelijk op heel internet nergens, maar dan ook echt NERGENS positieve geluiden over zijn circuits
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 15 maart 2010 @ 00:40:14 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79155934
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:38 schreef vosss het volgende:

[..]
blaat blaat Tilke blaat blaat
.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79155983
Ja het is toch gewoon zo? Die vent moeten ze ver van de F1 houden en al zijn kutcircuits platwalsen en er wat flats op flikkeren ofzo

Tilke
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 15 maart 2010 @ 00:53:29 #233
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79156147
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
Ja het is toch gewoon zo? Die vent moeten ze ver van de F1 houden en al zijn kutcircuits platwalsen en er wat flats op flikkeren ofzo

Tilke
Tuurlijk jonge .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79156675
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79156712
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Nee, niet!

Niet gefinisht
16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 3 ronde(n)
17 J. Trulli Lotus F1 + 3 ronde(n)
Jawel:

Officieel van de FIA: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
...
17 18 J. TRULLI ITA Lotus Racing 46 1:39:11.141 DNF 175.130 2:02.930 34

NOT CLASSIFIED

22 P. DE LA ROSA ESP BMW Sauber F1 Team 28 58:23.188 DNF 180.993 2:01.650 27
21 B. SENNA BRA HRT F1 Team 17 38:07.731 DNF 168.119 2:09.127 14
24 T. GLOCK GER Virgin Racing 16 34:43.727 DNF 173.696 2:07.062 11
12 V. PETROV RUS Renault F1 Team 13 27:15.943 DNF 179.656 2:04.307 7
23 K. KOBAYASHI JPN BMW Sauber F1 Team 11 23:09.944 DNF 178.823 2:05.044 4
25 L. DI GRASSI BRA Virgin Racing 2 4:28.475 DNF 165.628 2:09.361 2
20 K. CHANDHOK IND HRT F1 Team 1 2:34.479 DNF 141.059
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dank. Even in mijn bookmarks gegooid.
Dat is elke race een andere link Die site doet ook de vt1, 2 en 3, de kwali en de race namelijk.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79156723
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races.
Jawel.

Red Bull zat vorig jaar al tegen de 8e motorwissel aan, maar de eerder gebruikte motoren mochten wel weer in de wagens gelegd worden, zonder straf.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:32 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

na de 9e ja
Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 15 maart 2010 @ 01:36:11 #237
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79156823
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:

[..]

Jawel:

Officieel van de FIA: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
[ code verwijderd ]

Maar het is nog steeds DNF, maar wel classified?

Edit: Laat maar
Half bezopen is weggegooid geld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2010 @ 01:36:52 #238
862 Arcee
Look closer
pi_79156835
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:
Jawel:
Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd. Als je in de zoveel laatste procent van de race crasht dan krijg je dat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79156842
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:28 schreef Sally het volgende:

[..]

Jawel.

Red Bull zat vorig jaar al tegen de 8e motorwissel aan, maar de eerder gebruikte motoren mochten wel weer in de wagens gelegd worden, zonder straf.
Ah, ik heb het maar even nagezocht in de Sporting Regulations 2010, ik had het niet helemaal goed, geloof ik.

28.4 a) Each driver may use no more than eight engines during a Championship season. Should a driver use more than eight engines he will drop ten places on the starting grid at the first Event during which each additional engine is used.

An engine will be deemed to have been used once the car’s timing transponder has shown that it has left the pit lane.

b) If a driver is replaced at any time during the Championship season his replacement will be deemed to be the original driver for the purposes of assessing engine usage.

c) After consultation with the relevant engine supplier the FIA will attach seals to each engine prior to it being used for the first time at an Event in order to ensure that no significant moving parts can be rebuilt or replaced.

Within two hours of the end of the post race parc fermé exhaust blanking plates (with one 10mm diameter inspection hole per cylinder) and further seals will be applied to all used engines in order to ensure that these engines cannot be run between Events. Upon request to the FIA these additional seals will be removed after the start of initial scrutineering at the next Event at which the engines are required. All such engines must remain within the team’s designated garage area when not fitted to a car and may not be started at any time during an Event other than when fitted to a car eligible to participate in the Event.

d) If any of the FIA seals are damaged or removed from an engine after it has been used for the first time that engine may not be used again unless they were removed under FIA supervision.

e) If an engine is changed in accordance with Article 34.1 the engine which was replaced may not be used during any future qualifying session or race with the exception of the last Event of the Championship.
quote:
[..]

Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.
En dat klopt dus wel
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79156876
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd. Als je in de zoveel laatste procent van de race crasht dan krijg je dat.
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag


Disclaimer: we kunnen afwijken als meer crewleden daarmee eens zijn.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 15 maart 2010 @ 01:40:46 #241
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79156889
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Voor de F1-manager houden we Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag
Inderdaad Dat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79156954
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.

Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79156997
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:40 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Inderdaad Dat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede

Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 15 maart 2010 @ 01:52:19 #244
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157003
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:51 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede

Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Doe maar wel classified
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 15 maart 2010 @ 01:53:34 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79157016
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn .
quote:
Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79157040
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn .
Terwijl 'oude' motoren blijven gebruiken helemaal niet 'groen' is. Inmiddels zijn er al veel betere technieken te verzinnen om het verbruik te drukken dan toen die motoren ontwikkeld werden
quote:
[..]

Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
Okay, vleugels wel, maar dat ze niet teveel invloed mogen hebben op de luchtstroom achter de auto.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 15 maart 2010 @ 01:57:08 #247
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157041
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79157047
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:52 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Doe maar wel classified
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79157052
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser gaat over luchtstromen. Grondeffect over lucht onder auto wegaheln.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuser_%28automotive%29
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 15 maart 2010 @ 02:01:29 #250
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157067
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:58 schreef Sally het volgende:

[..]

Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
In ieder geval alles duidelijk, bedankt
Half bezopen is weggegooid geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')