Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt.
Ik hoop het niet, maar ben er wel bang voorquote:Op zondag 14 maart 2010 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
Maar de races zelf... nee dat blijven gewoon optochten als deze.
Het enige dat ik nog kan bedenken is inhaalacties omdat degene voor je een fout maakt omdat hij bandenproblemen heeft ofzo.... maar zo zou de F1 niet moeten zijn. Ik vind het een blamage.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, maar ben er wel bang voor
Maar deze die ze eruit hebben gehaald mogen ze nog wel gebruiken.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
Dat dus.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:25 schreef Waffle het volgende:
Het is gewoon wachten op de betere circuits in Europa. Al vind ik Melbourne meestal ook wel tof.
Klopt, alsof bahrein vorig jaar een leuke race wasquote:Op zondag 14 maart 2010 17:39 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat dus.
Het is voor de teams ook allemaal nieuw
Wel apart dat juist Schumacher erover klaagt. Ik ben op een gegeven moment afgehaakt bij de F1 omdat Schumi de hele tijd van start tot finish leidde en je bovendien wist dat Barrichello hem niet voorbij mochtquote:
Dat was de afgelopen jaren op vrijwel alle Tilke-circuits het geval.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Hopelijk is deze race geen indicatie voor de rest van het seizoen. Allemaal dezelfde strategie, allemaal netjes achter elkaar aanrijden en bijna overal zitten zulke grote gaten dat er weinig spannend in beeld te brengen valt.
Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar deze die ze eruit hebben gehaald mogen ze nog wel gebruiken.
Je doet hier een heel belangrijk detail wel erg makkelijk af.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:43 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Oke overgenomen dan,,,
maar dan nog..
na de 9e jaquote:Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
over 2 weken alquote:Op zondag 14 maart 2010 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was de afgelopen jaren op vrijwel alle Tilke-circuits het geval.
of het in australie nou beter word of niet, tilke heeft er iig voor gezorgd dat de races op zijn circuits echt NOOIT tof zijn. net alsof het een verassing is dat bahrein een saaie gp isquote:Op zondag 14 maart 2010 22:28 schreef Fir3fly het volgende:
Al die mensen die denken dat het in Australië anders wordt.
Ik snap het wel, ontkennen is altijd makkelijker.
Ik kan me anders genoeg memorabele races herinneren op Sepang (en dan nog afgezien van regen), de baan in China (denk 2008) etc.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:34 schreef Schunckelstar het volgende:
of het in australie nou beter word of niet, tilke heeft er iig voor gezorgd dat de races op zijn circuits echt NOOIT tof zijn. net alsof het een verassing is dat bahrein een saaie gp is
voor de traditionele circuits heb ik veel hoop, die zijn bijna altijd tof
quote:Op zondag 14 maart 2010 22:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik kan me anders genoeg memorabele races herinneren op Sepang (en dan nog afgezien van regen), de baan in China (denk 2008) etc.
Maar goed dat Silverstone, Monza, Suzuka en Spa zo spanned waren vorig jaar he.
Misschien wordt het dan eens tijd om wat objectiever naar de races te gaan kijken.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:51 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
echt?
ik vind dat allemaal ondergeschikte races waarvan ik er geen een voor de geest kan halen die onder normale weersomstandigheden herinneringswaardig is
ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer....quote:Op zondag 14 maart 2010 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Misschien wordt het dan eens tijd om wat objectiever naar de races te gaan kijken.
Wat boeit sfeer, het gaat toch om het racenquote:Op zondag 14 maart 2010 22:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer....
Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligtquote:Op zondag 14 maart 2010 14:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een typische Alonso-overwinning: de auto voor hem valt uit. Hoe verrassend.
Je hebt niet veel gemist. Ik had er echt zin in, maar om nou te zeggen dat het een spannende wedstrijd was, nee. Dus in dat opzicht viel het enigsinds tegen.quote:Op maandag 15 maart 2010 00:34 schreef Sally het volgende:
[..]
Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligt![]()
![]()
En nu blader ik weer naar pagina 1 van dit topic, heb de race niet gezien dus lees hier 'live' mee
quote:
Tuurlijk jongequote:Op maandag 15 maart 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
Ja het is toch gewoon zo? Die vent moeten ze ver van de F1 houden en al zijn kutcircuits platwalsen en er wat flats op flikkeren ofzoTilke
Jawel:quote:Op zondag 14 maart 2010 14:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Nee, niet!
Niet gefinisht
16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 3 ronde(n)
17 J. Trulli Lotus F1 + 3 ronde(n)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 17 18 J. TRULLI ITA Lotus Racing 46 1:39:11.141 DNF 175.130 2:02.930 34 NOT CLASSIFIED 22 P. DE LA ROSA ESP BMW Sauber F1 Team 28 58:23.188 DNF 180.993 2:01.650 27 21 B. SENNA BRA HRT F1 Team 17 38:07.731 DNF 168.119 2:09.127 14 24 T. GLOCK GER Virgin Racing 16 34:43.727 DNF 173.696 2:07.062 11 12 V. PETROV RUS Renault F1 Team 13 27:15.943 DNF 179.656 2:04.307 7 23 K. KOBAYASHI JPN BMW Sauber F1 Team 11 23:09.944 DNF 178.823 2:05.044 4 25 L. DI GRASSI BRA Virgin Racing 2 4:28.475 DNF 165.628 2:09.361 2 20 K. CHANDHOK IND HRT F1 Team 1 2:34.479 DNF 141.059 |
Dat is elke race een andere linkquote:Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dank. Even in mijn bookmarks gegooid.
Jawel.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races.
Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.quote:
Maar het is nog steeds DNF, maar wel classified?quote:Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Jawel:
Officieel van de FIA: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
[ code verwijderd ]
Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:
Jawel:
Ah, ik heb het maar even nagezocht in de Sporting Regulations 2010, ik had het niet helemaal goed, geloof ik.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Jawel.
Red Bull zat vorig jaar al tegen de 8e motorwissel aan, maar de eerder gebruikte motoren mochten wel weer in de wagens gelegd worden, zonder straf.
En dat klopt dus welquote:[..]
Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd.Als je in de zoveel laatste procent van de race crasht dan krijg je dat.
Inderdaadquote:Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor de F1-manager houden we Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/
Dat was de vraag
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goedequote:Op maandag 15 maart 2010 01:40 schreef PierreTT het volgende:
[..]
InderdaadDat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Doe maar wel classifiedquote:Op maandag 15 maart 2010 01:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede![]()
Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijnquote:Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.quote:Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Terwijl 'oude' motoren blijven gebruiken helemaal niet 'groen' is. Inmiddels zijn er al veel betere technieken te verzinnen om het verbruik te drukken dan toen die motoren ontwikkeld werdenquote:Op maandag 15 maart 2010 01:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn.
Okay, vleugels wel, maar dat ze niet teveel invloed mogen hebben op de luchtstroom achter de auto.quote:[..]
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?quote:Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.quote:
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser gaat over luchtstromen. Grondeffect over lucht onder auto wegaheln.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
In ieder geval alles duidelijk, bedanktquote:Op maandag 15 maart 2010 01:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer opquote:Op maandag 15 maart 2010 01:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser kan dat ja, maar zoals de diffusers nu zijn, creëren ze ook een nadelig effect op de luchtstroom achter de auto.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
heb even een beter kloppende post geplaatst. Diffuser zorgt voor luchtstromen, dat t zo snel mogelijk onder de auto doorgaat. Het kan echter niet hetzelfde als grondeffect. Het gevolg van beiden is wel meer grip, alleen werkt (echt) grond effect veel beter. Al is een diffuser wel een vorm van grondeffect.quote:Op maandag 15 maart 2010 02:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
quote:Brabham BT46B Fancar, designed by Gordon Murray. Its fan, spinning on a horizontal, longitudinal axis at the back of the car, took its power from the main gearbox. The car avoided the sporting ban by claims that the fan's main purpose was for engine cooling as less than 50% of the airflow was used to create a depression under the car. It raced just once, with Niki Lauda winning at the Swedish Grand Prix. The car's supreme advantage was proven after the track became oily. While other cars had to slow, Lauda was able to accelerate over the oil due to the tremendous downforce, which rose with engine speed.[3] The car was also observed to visibly squat when the engine was revved at a standstill, and could survive a 10,000rpm clutch drop in 1st gear with no wheelspin.
Hier is een leuk topic met statistische data van het aantal inhaalacties door de jaren heen.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488quote:Wow! New rules, not sure huh? Why do they keep dicking with it? Followed Mercedes power for the whole race, no chance to overtake - again
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |