Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer opquote:Op maandag 15 maart 2010 01:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser kan dat ja, maar zoals de diffusers nu zijn, creëren ze ook een nadelig effect op de luchtstroom achter de auto.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
heb even een beter kloppende post geplaatst. Diffuser zorgt voor luchtstromen, dat t zo snel mogelijk onder de auto doorgaat. Het kan echter niet hetzelfde als grondeffect. Het gevolg van beiden is wel meer grip, alleen werkt (echt) grond effect veel beter. Al is een diffuser wel een vorm van grondeffect.quote:Op maandag 15 maart 2010 02:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
quote:Brabham BT46B Fancar, designed by Gordon Murray. Its fan, spinning on a horizontal, longitudinal axis at the back of the car, took its power from the main gearbox. The car avoided the sporting ban by claims that the fan's main purpose was for engine cooling as less than 50% of the airflow was used to create a depression under the car. It raced just once, with Niki Lauda winning at the Swedish Grand Prix. The car's supreme advantage was proven after the track became oily. While other cars had to slow, Lauda was able to accelerate over the oil due to the tremendous downforce, which rose with engine speed.[3] The car was also observed to visibly squat when the engine was revved at a standstill, and could survive a 10,000rpm clutch drop in 1st gear with no wheelspin.
Hier is een leuk topic met statistische data van het aantal inhaalacties door de jaren heen.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488quote:Wow! New rules, not sure huh? Why do they keep dicking with it? Followed Mercedes power for the whole race, no chance to overtake - again
Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.quote:dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Krijg je daar extra punten voor dan? Voor geclassificeerd zijn?quote:Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/
Dat was de vraag
quote:Op maandag 15 maart 2010 09:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488
http://twitter.com/H_Kovalainenquote:H_Kovalainen Seen a lot of comments about yesterdays race and how boring it was for spectators, I agree totally, we need to do something about it. Ideas?
Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.
Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden.
Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk
Normaal gesproken staat een video van de race wel snel online: http://www.formula1.com/video/quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!
iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Linkjequote:Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!
iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk isquote:Op maandag 15 maart 2010 14:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.
Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient.
Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef bodylotion het volgende:
[..]
IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is
Ik zie wel wat in dit idee.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |