Inderdaadquote:Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor de F1-manager houden we Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/
Dat was de vraag
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goedequote:Op maandag 15 maart 2010 01:40 schreef PierreTT het volgende:
[..]
InderdaadDat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Doe maar wel classifiedquote:Op maandag 15 maart 2010 01:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede![]()
Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijnquote:Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.quote:Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Terwijl 'oude' motoren blijven gebruiken helemaal niet 'groen' is. Inmiddels zijn er al veel betere technieken te verzinnen om het verbruik te drukken dan toen die motoren ontwikkeld werdenquote:Op maandag 15 maart 2010 01:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn.
Okay, vleugels wel, maar dat ze niet teveel invloed mogen hebben op de luchtstroom achter de auto.quote:[..]
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?quote:Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.quote:
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser gaat over luchtstromen. Grondeffect over lucht onder auto wegaheln.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
In ieder geval alles duidelijk, bedanktquote:Op maandag 15 maart 2010 01:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer opquote:Op maandag 15 maart 2010 01:59 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser kan dat ja, maar zoals de diffusers nu zijn, creëren ze ook een nadelig effect op de luchtstroom achter de auto.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
heb even een beter kloppende post geplaatst. Diffuser zorgt voor luchtstromen, dat t zo snel mogelijk onder de auto doorgaat. Het kan echter niet hetzelfde als grondeffect. Het gevolg van beiden is wel meer grip, alleen werkt (echt) grond effect veel beter. Al is een diffuser wel een vorm van grondeffect.quote:Op maandag 15 maart 2010 02:02 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
quote:Brabham BT46B Fancar, designed by Gordon Murray. Its fan, spinning on a horizontal, longitudinal axis at the back of the car, took its power from the main gearbox. The car avoided the sporting ban by claims that the fan's main purpose was for engine cooling as less than 50% of the airflow was used to create a depression under the car. It raced just once, with Niki Lauda winning at the Swedish Grand Prix. The car's supreme advantage was proven after the track became oily. While other cars had to slow, Lauda was able to accelerate over the oil due to the tremendous downforce, which rose with engine speed.[3] The car was also observed to visibly squat when the engine was revved at a standstill, and could survive a 10,000rpm clutch drop in 1st gear with no wheelspin.
Hier is een leuk topic met statistische data van het aantal inhaalacties door de jaren heen.quote:Op maandag 15 maart 2010 01:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488quote:Wow! New rules, not sure huh? Why do they keep dicking with it? Followed Mercedes power for the whole race, no chance to overtake - again
Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.quote:dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Krijg je daar extra punten voor dan? Voor geclassificeerd zijn?quote:Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/
Dat was de vraag
quote:Op maandag 15 maart 2010 09:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488
http://twitter.com/H_Kovalainenquote:H_Kovalainen Seen a lot of comments about yesterdays race and how boring it was for spectators, I agree totally, we need to do something about it. Ideas?
Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.
Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden.
Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk
Normaal gesproken staat een video van de race wel snel online: http://www.formula1.com/video/quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!
iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Linkjequote:Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!
iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk isquote:Op maandag 15 maart 2010 14:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.
Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient.
Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef bodylotion het volgende:
[..]
IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is
Ik zie wel wat in dit idee.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |