abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 01:40:46 #241
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79156889
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Voor de F1-manager houden we Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag
Inderdaad Dat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79156954
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.

Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79156997
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:40 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Inderdaad Dat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede

Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 15 maart 2010 @ 01:52:19 #244
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157003
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:51 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede

Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Doe maar wel classified
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 15 maart 2010 @ 01:53:34 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79157016
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn .
quote:
Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79157040
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn .
Terwijl 'oude' motoren blijven gebruiken helemaal niet 'groen' is. Inmiddels zijn er al veel betere technieken te verzinnen om het verbruik te drukken dan toen die motoren ontwikkeld werden
quote:
[..]

Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
Okay, vleugels wel, maar dat ze niet teveel invloed mogen hebben op de luchtstroom achter de auto.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 15 maart 2010 @ 01:57:08 #247
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157041
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79157047
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:52 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Doe maar wel classified
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79157052
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser gaat over luchtstromen. Grondeffect over lucht onder auto wegaheln.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuser_%28automotive%29
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 15 maart 2010 @ 02:01:29 #250
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157067
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:58 schreef Sally het volgende:

[..]

Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
In ieder geval alles duidelijk, bedankt
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 15 maart 2010 @ 02:02:19 #251
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157074
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:59 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser kan dat ja, maar zoals de diffusers nu zijn, creëren ze ook een nadelig effect op de luchtstroom achter de auto.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79157091
quote:
Op maandag 15 maart 2010 02:02 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
heb even een beter kloppende post geplaatst. Diffuser zorgt voor luchtstromen, dat t zo snel mogelijk onder de auto doorgaat. Het kan echter niet hetzelfde als grondeffect. Het gevolg van beiden is wel meer grip, alleen werkt (echt) grond effect veel beter. Al is een diffuser wel een vorm van grondeffect.

http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuser_%28automotive%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars

[ Bericht 2% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 02:11:53 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79157117
quote:
Brabham BT46B Fancar, designed by Gordon Murray. Its fan, spinning on a horizontal, longitudinal axis at the back of the car, took its power from the main gearbox. The car avoided the sporting ban by claims that the fan's main purpose was for engine cooling as less than 50% of the airflow was used to create a depression under the car. It raced just once, with Niki Lauda winning at the Swedish Grand Prix. The car's supreme advantage was proven after the track became oily. While other cars had to slow, Lauda was able to accelerate over the oil due to the tremendous downforce, which rose with engine speed.[3] The car was also observed to visibly squat when the engine was revved at a standstill, and could survive a 10,000rpm clutch drop in 1st gear with no wheelspin.
Al was dat wel een heel extreme uiting van grondeffect.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79158085
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
Hier is een leuk topic met statistische data van het aantal inhaalacties door de jaren heen.
Je ziet dat de laatste daling in 1994 is geweest (het herinvoeren van de tankstops) en dat het daarna de hele tijd schommelt tussen de 0,5 en 0,8 per coureur per race. Van 1983 tot 1993 is het afgenomen van rond de 1,6 naar net onder de 1,0.
Je kunt ook stellen dat de dalende trend in 1995 is opgehouden.
Om nu al te concluderen dat het verbieden van tankstops niet werkt is iig veel te vroeg.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2010 08:32:22 ]
pi_79159219
quote:
Wow! New rules, not sure huh? Why do they keep dicking with it? Followed Mercedes power for the whole race, no chance to overtake - again
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488
Calmer than you are
pi_79161697
quote:
dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.
Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden.

Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79163874
Ik ben wel voorstander ervan dat de regels wat opener worden wat betreft het ontwerp van de auto's, waar we nu naar te lijken te gaan is een eenheidsworst voor elke auto, met een iets ander logo, en misschien iets andere motor uiteindelijk....

[silly mode]
Nee dat is tof als fabrikant zijnde straks.... Lekker een doe het zelf pakket bij de FIA bestellen, Motor erin pleuren, en dan maar achter elkaar aan racen en hopen dat de andere iets minder goed op heeft gelet met het aandraaien van schroef 456B op onderdeel C23A
[/silly mode]

Ook bij de motoren zou ik het wel tof vinden als ze daar weer "los" mogen. Wel de regel in stand houden van 8 motoren per seizoen, en dan straffen, maar laat de ontwikkeling aub los, het zou leuk zijn om te zien wat er dan allemaal bedacht wordt, en welke keuzes er worden gemaakt, spendeer je veel geld aan een betere motor, of ga je juist het aerodnamische pakket van de auto onder handen nemen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2010 @ 13:11:06 #258
862 Arcee
Look closer
pi_79165816
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag
Krijg je daar extra punten voor dan? Voor geclassificeerd zijn?

En/of krijg je strafpunten voor niet gefinisht zijn?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79166464
quote:
quote:
H_Kovalainen Seen a lot of comments about yesterdays race and how boring it was for spectators, I agree totally, we need to do something about it. Ideas?
http://twitter.com/H_Kovalainen
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_79169765
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.
Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden.

Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk
Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.
Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient.

[ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 15:27:18 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:40:58 #261
293607 Photogenic
You ask, quietly, to borrow it
pi_79247792
hhmm... race gemist!

iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
pi_79248258
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!

iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Normaal gesproken staat een video van de race wel snel online: http://www.formula1.com/video/
Maar dit keer nog niet...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79249334
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!

iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Linkje

Maar volgens mij is zelfs een samenvatting van 30 seconden nog erg saai. Ik zou lekker id tuin gaan zitten en gaan kijken hoe het voorjaarsgras groeit met zo'n lekker zonnetje.
Calmer than you are
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:59:35 #264
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79253081
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.
Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient.
IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is
Please, make yourself uncomfortable.
pi_79260410
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef bodylotion het volgende:

[..]

IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is
Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:00:32 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79260490
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.
Ik zie wel wat in dit idee.

Als het maar niet ten koste van de vleugels gaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79274319
Zit RTL7 versie nu nog ff te kijken zo bij t browsen, maar zie best puike acties zoals die van Barrichello die een dragrace met een STR doet en Kubica die m binnendoor steekt bij de La Rosa. Je moet niet 100% gefocussed kijken, maar zo op de achtergrond valt t best mee
Where facts are few, experts are many.
pi_79275244
En Glock met Kovalainen was ook wel aardig. Virgin vs. Lotus. Jammer dat de Virgins zo onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat het anders wel een mooie strijd kan worden tussen die twee/
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')