abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 16:39:17 #201
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_79131386
The Trulli-train is dead. Long live the Schumi-train!
pi_79131921
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef beantherio het volgende:
Ferrari
Alonso
Massa
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 maart 2010 @ 16:50:57 #203
862 Arcee
Look closer
pi_79131965
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt.
En welke is dat dan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 14 maart 2010 @ 16:51:50 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79132003
Ik zei het al vorig jaar toen de nieuwe regels bekend werden, zeg maar dag tegen spannende races. Vooral het belachelijke bandensparen vond ik erg vervelend, zoals Hamilton die wel sneller was dan Rosberg maar niet durfde in te halen omdat het te veel van de banden vergt. Webber die hetzelfde doet bij Button. En Massa die op het einde niet kan aanvallen door een gebrek aan brandstof, simpelweg omdat hij in het midden van de race wel aanviel. In het kort, de banden zijn veeeeeel te belangrijk, niemand durft een risico te nemen simpelweg omdat de banden gespaard moeten worden. Wat een kutmentaliteit .

Het enige positieve is dat de kop redelijk dicht bij elkaar zit wat tijden betreft dus qua kampioenschap kan het in ieder geval nog spannend worden. Maar de races zelf... nee dat blijven gewoon optochten als deze.

Oh en zonde voor Vettel, had het hem gegund. Blij dat Ferrari de snelheid er in heeft zitten .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 14 maart 2010 @ 16:56:26 #205
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_79132188
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Nee, pas na de 10e motor die je gebruikt.
Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zondag 14 maart 2010 @ 16:57:38 #206
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79132244
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:51 schreef Fir3fly het volgende:
Maar de races zelf... nee dat blijven gewoon optochten als deze.

Ik hoop het niet, maar ben er wel bang voor
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 14 maart 2010 @ 17:00:40 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79132371
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, maar ben er wel bang voor
Het enige dat ik nog kan bedenken is inhaalacties omdat degene voor je een fout maakt omdat hij bandenproblemen heeft ofzo.... maar zo zou de F1 niet moeten zijn. Ik vind het een blamage.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79133070
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
Maar deze die ze eruit hebben gehaald mogen ze nog wel gebruiken.
  zondag 14 maart 2010 @ 17:39:01 #209
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79134176
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:25 schreef Waffle het volgende:
Het is gewoon wachten op de betere circuits in Europa. Al vind ik Melbourne meestal ook wel tof.
Dat dus.

Het is voor de teams ook allemaal nieuw
Please, make yourself uncomfortable.
pi_79134971
Vettel
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_79135331
Hopelijk is deze race geen indicatie voor de rest van het seizoen. Allemaal dezelfde strategie, allemaal netjes achter elkaar aanrijden en bijna overal zitten zulke grote gaten dat er weinig spannend in beeld te brengen valt.
pi_79135617
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:39 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Dat dus.

Het is voor de teams ook allemaal nieuw
Klopt, alsof bahrein vorig jaar een leuke race was
pi_79137004
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:28 schreef Arcee het volgende:

[..]


Wel apart dat juist Schumacher erover klaagt. Ik ben op een gegeven moment afgehaakt bij de F1 omdat Schumi de hele tijd van start tot finish leidde en je bovendien wist dat Barrichello hem niet voorbij mocht
pi_79137100
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Hopelijk is deze race geen indicatie voor de rest van het seizoen. Allemaal dezelfde strategie, allemaal netjes achter elkaar aanrijden en bijna overal zitten zulke grote gaten dat er weinig spannend in beeld te brengen valt.
Dat was de afgelopen jaren op vrijwel alle Tilke-circuits het geval.
  zondag 14 maart 2010 @ 18:55:38 #215
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_79137483
Mja, Bahrein is volgens mij ook niet echt een circuit waarop we de afgelopen jaren mooie races hebben gezien. En dat bochtige stuk wat ze nu meepakken trekt natuurlijk helemaal op niks. Daar kunnen ze al helemaal niet inhalen.
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  zondag 14 maart 2010 @ 19:36:10 #216
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_79139055
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar deze die ze eruit hebben gehaald mogen ze nog wel gebruiken.
Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races.
  zondag 14 maart 2010 @ 21:13:45 #217
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_79144658
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:43 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Oke overgenomen dan,,,

maar dan nog..
Je doet hier een heel belangrijk detail wel erg makkelijk af.
Het maakt namelijk álle verschil of je een team overneemt of binnen 10 maanden een nieuw team van de grond af aan opbouwt.

Ga maar na dat Force India gewoon verder kon borduren op de organisatiestructuur en ervaring van Spyker/Midland/Jordan. FI begon al met +/-15 jaar aan Formule 1 informatie.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:28:54 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79149728
Al die mensen die denken dat het in Australië anders wordt .

Ik snap het wel, ontkennen is altijd makkelijker.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 14 maart 2010 @ 22:32:32 #219
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79150011
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Na de negende dacht ik. In elk geval is de straf dan vijf plaatsen terugzetting op de grid.
na de 9e ja
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 14 maart 2010 @ 22:34:35 #220
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79150179
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat was de afgelopen jaren op vrijwel alle Tilke-circuits het geval.
over 2 weken al
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:28 schreef Fir3fly het volgende:
Al die mensen die denken dat het in Australië anders wordt .

Ik snap het wel, ontkennen is altijd makkelijker.
of het in australie nou beter word of niet, tilke heeft er iig voor gezorgd dat de races op zijn circuits echt NOOIT tof zijn. net alsof het een verassing is dat bahrein een saaie gp is
voor de traditionele circuits heb ik veel hoop, die zijn bijna altijd tof
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 14 maart 2010 @ 22:42:24 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79150627
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:34 schreef Schunckelstar het volgende:
of het in australie nou beter word of niet, tilke heeft er iig voor gezorgd dat de races op zijn circuits echt NOOIT tof zijn. net alsof het een verassing is dat bahrein een saaie gp is
voor de traditionele circuits heb ik veel hoop, die zijn bijna altijd tof
Ik kan me anders genoeg memorabele races herinneren op Sepang (en dan nog afgezien van regen), de baan in China (denk 2008) etc.

Maar goed dat Silverstone, Monza, Suzuka en Spa zo spanned waren vorig jaar he .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 14 maart 2010 @ 22:44:31 #222
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79150750
Suzuka Monza Hockenheim Spa

Edit: En Silverstone
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:51:13 #223
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79151110
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik kan me anders genoeg memorabele races herinneren op Sepang (en dan nog afgezien van regen), de baan in China (denk 2008) etc.

Maar goed dat Silverstone, Monza, Suzuka en Spa zo spanned waren vorig jaar he .


echt?

ik vind dat allemaal ondergeschikte races waarvan ik er geen een voor de geest kan halen die onder normale weersomstandigheden herinneringswaardig is
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 14 maart 2010 @ 22:55:33 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79151359
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:51 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]



echt?

ik vind dat allemaal ondergeschikte races waarvan ik er geen een voor de geest kan halen die onder normale weersomstandigheden herinneringswaardig is
Misschien wordt het dan eens tijd om wat objectiever naar de races te gaan kijken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 14 maart 2010 @ 22:58:18 #225
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79151549
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Misschien wordt het dan eens tijd om wat objectiever naar de races te gaan kijken.
ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer....
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 14 maart 2010 @ 23:08:21 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79152137
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:58 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik doe mijn best, maar er is gewoon geen sfeer....
Wat boeit sfeer, het gaat toch om het racen ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 14 maart 2010 @ 23:13:23 #227
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_79152440
voor mij niet alleen het racen hoor

alles eromheen is wat een gp-weekend een gp-weekend maakt, en niet alleen een race

maar buiten dat is er ook bitterweinig actie geweest ooit op een tilke-circuit. maar smaken verschillen
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_79155239
Tilkecircuits.

Misschien een ideetje voor volgend seizoen, schaf het bandenwisselen ook maar af. Misschien gaan ze dan eens RACEN. Michelin heeft toch ooit een onverwoestbare band ontwikkeld?

Wat was er nou trouwens aan de hand met de motoren van Ferrari? (ze riepen iets tegen Massa?)
pi_79155815
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Een typische Alonso-overwinning: de auto voor hem valt uit. Hoe verrassend.
Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligt




En nu blader ik weer naar pagina 1 van dit topic, heb de race niet gezien dus lees hier 'live' mee
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79155903
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:34 schreef Sally het volgende:

[..]

Nooit een topic noemen naar iemand die wint of voorligt




En nu blader ik weer naar pagina 1 van dit topic, heb de race niet gezien dus lees hier 'live' mee
Je hebt niet veel gemist. Ik had er echt zin in, maar om nou te zeggen dat het een spannende wedstrijd was, nee. Dus in dat opzicht viel het enigsinds tegen.

Maargoed, het is een Tilkecircuit en die zijn nooit spannend.
Ik wacht volgende race nog even af met mn oordeel over het tankverbod

Eik moeten alle Tilke-circuits per direct van de kalender af
Zou die vent overigens zelf echt niet in de gaten hebben dat hij kutcircuits ontwerpt?
Ik lees werkelijk op heel internet nergens, maar dan ook echt NERGENS positieve geluiden over zijn circuits
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 15 maart 2010 @ 00:40:14 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79155934
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:38 schreef vosss het volgende:

[..]
blaat blaat Tilke blaat blaat
.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79155983
Ja het is toch gewoon zo? Die vent moeten ze ver van de F1 houden en al zijn kutcircuits platwalsen en er wat flats op flikkeren ofzo

Tilke
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 15 maart 2010 @ 00:53:29 #233
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79156147
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:43 schreef vosss het volgende:
Ja het is toch gewoon zo? Die vent moeten ze ver van de F1 houden en al zijn kutcircuits platwalsen en er wat flats op flikkeren ofzo

Tilke
Tuurlijk jonge .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79156675
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79156712
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Nee, niet!

Niet gefinisht
16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 3 ronde(n)
17 J. Trulli Lotus F1 + 3 ronde(n)
Jawel:

Officieel van de FIA: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
...
17 18 J. TRULLI ITA Lotus Racing 46 1:39:11.141 DNF 175.130 2:02.930 34

NOT CLASSIFIED

22 P. DE LA ROSA ESP BMW Sauber F1 Team 28 58:23.188 DNF 180.993 2:01.650 27
21 B. SENNA BRA HRT F1 Team 17 38:07.731 DNF 168.119 2:09.127 14
24 T. GLOCK GER Virgin Racing 16 34:43.727 DNF 173.696 2:07.062 11
12 V. PETROV RUS Renault F1 Team 13 27:15.943 DNF 179.656 2:04.307 7
23 K. KOBAYASHI JPN BMW Sauber F1 Team 11 23:09.944 DNF 178.823 2:05.044 4
25 L. DI GRASSI BRA Virgin Racing 2 4:28.475 DNF 165.628 2:09.361 2
20 K. CHANDHOK IND HRT F1 Team 1 2:34.479 DNF 141.059
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dank. Even in mijn bookmarks gegooid.
Dat is elke race een andere link Die site doet ook de vt1, 2 en 3, de kwali en de race namelijk.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79156723
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Alleen voor de vrijdagtraining maar niet voor races.
Jawel.

Red Bull zat vorig jaar al tegen de 8e motorwissel aan, maar de eerder gebruikte motoren mochten wel weer in de wagens gelegd worden, zonder straf.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:32 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

na de 9e ja
Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 15 maart 2010 @ 01:36:11 #237
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79156823
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:

[..]

Jawel:

Officieel van de FIA: http://fia.com/en-GB/medi(...)e-classification.pdf
[ code verwijderd ]

Maar het is nog steeds DNF, maar wel classified?

Edit: Laat maar
Half bezopen is weggegooid geld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2010 @ 01:36:52 #238
862 Arcee
Look closer
pi_79156835
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:26 schreef Sally het volgende:
Jawel:
Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd. Als je in de zoveel laatste procent van de race crasht dan krijg je dat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79156842
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:28 schreef Sally het volgende:

[..]

Jawel.

Red Bull zat vorig jaar al tegen de 8e motorwissel aan, maar de eerder gebruikte motoren mochten wel weer in de wagens gelegd worden, zonder straf.
Ah, ik heb het maar even nagezocht in de Sporting Regulations 2010, ik had het niet helemaal goed, geloof ik.

28.4 a) Each driver may use no more than eight engines during a Championship season. Should a driver use more than eight engines he will drop ten places on the starting grid at the first Event during which each additional engine is used.

An engine will be deemed to have been used once the car’s timing transponder has shown that it has left the pit lane.

b) If a driver is replaced at any time during the Championship season his replacement will be deemed to be the original driver for the purposes of assessing engine usage.

c) After consultation with the relevant engine supplier the FIA will attach seals to each engine prior to it being used for the first time at an Event in order to ensure that no significant moving parts can be rebuilt or replaced.

Within two hours of the end of the post race parc fermé exhaust blanking plates (with one 10mm diameter inspection hole per cylinder) and further seals will be applied to all used engines in order to ensure that these engines cannot be run between Events. Upon request to the FIA these additional seals will be removed after the start of initial scrutineering at the next Event at which the engines are required. All such engines must remain within the team’s designated garage area when not fitted to a car and may not be started at any time during an Event other than when fitted to a car eligible to participate in the Event.

d) If any of the FIA seals are damaged or removed from an engine after it has been used for the first time that engine may not be used again unless they were removed under FIA supervision.

e) If an engine is changed in accordance with Article 34.1 the engine which was replaced may not be used during any future qualifying session or race with the exception of the last Event of the Championship.
quote:
[..]

Nee, met de 9e. 8 (nieuwe) motoren mag je ongestraft wisselen.
En dat klopt dus wel
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79156876
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk is het beide. Trulli is niét gefinisht (DNF ook achter z'n naam), maar wél geclassificeerd. Als je in de zoveel laatste procent van de race crasht dan krijg je dat.
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag


Disclaimer: we kunnen afwijken als meer crewleden daarmee eens zijn.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 15 maart 2010 @ 01:40:46 #241
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79156889
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Voor de F1-manager houden we Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag
Inderdaad Dat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79156954
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.

Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79156997
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:40 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Inderdaad Dat is toch weer een lichtpuntje voor mijn manager
Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede

Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 15 maart 2010 @ 01:52:19 #244
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157003
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:51 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik zie in het andere topic weer iets anders, dus je houdt m'n disclaimer te goede

Bij mijn weten was het nl. zo dat we die site aanhielden wat betreft classificeren. We gaan nog even over dit geval brainstormen iig.
Doe maar wel classified
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 15 maart 2010 @ 01:53:34 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79157016
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ach ik vind het zo lang doen met de motoren zo'n onzin.
Laat ze weer eens innovatief zijn. Sta alle typen motoren toe, turbo's worden nu veel in gewone auto's gebruikt, misschien kan een innovatieve F1-motor ontwikkelaar er nog toffere dingen mee gaan uithalen voor de gewone productie.. Voor mijn part gaan bepaalde teams boxer motoren oid gebruiken, of electromotoren. Dat zou alleen maar het technologische aspect hoger in het vaandel brengen en goed zijn voor toekomstige ontwikkelingen in gewone auto's. En laat de speciale kwalificatiemotoren ook maar weer terugkomen. Die regels van kostenbesparing enzo vernielen de sport alleen maar meer.
Waar ze naar moeten kijken is verbruik. Bv dat je per race niet meer dan een bepaalde hoeveelheid energie (in Joule) mag verstoken, en dat is best om te rekenen naar Wattages voor zowel benzine, diesel, lpg, stroom etc auto's.
Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn .
quote:
Echter moeten ze vleugels zoveel mogelijk verbannen. Die benadelen echt de luchtstroom voor diegene die achter iemand aanrijdt. Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79157040
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, maar in ieder geval is zoals het nu is ook niets. F1 hoort de top te zijn, innovatie is wat de klasse zo speciaal maakt. Dat wordt inderdaad op dit moment op de achtergrond gezet om maar een beetje 'groen' te zijn .
Terwijl 'oude' motoren blijven gebruiken helemaal niet 'groen' is. Inmiddels zijn er al veel betere technieken te verzinnen om het verbruik te drukken dan toen die motoren ontwikkeld werden
quote:
[..]

Vleugels moeten blijven. Grondeffect klinkt wel interessant.
Okay, vleugels wel, maar dat ze niet teveel invloed mogen hebben op de luchtstroom achter de auto.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 15 maart 2010 @ 01:57:08 #247
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157041
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slipstreamen moet weer mogelijk zijn, dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79157047
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:52 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Doe maar wel classified
Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79157052
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:57 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Bedoel je hier het spelen met de diffusers?
Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser gaat over luchtstromen. Grondeffect over lucht onder auto wegaheln.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuser_%28automotive%29
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 15 maart 2010 @ 02:01:29 #250
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157067
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:58 schreef Sally het volgende:

[..]

Zie FOK! F1-manager 2010 #3 , en PSM heeft al gezegd dat Trulli gewoon de punten voor plek 17 krijgt. Alleen het chassis krijgt buiten de punten voor plek 17 ook 15 strafpunten.
In ieder geval alles duidelijk, bedankt
Half bezopen is weggegooid geld.
  maandag 15 maart 2010 @ 02:02:19 #251
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79157074
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:59 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik bedoel het zorgen voor een vacuüm onder de auto. Een diffuser kan dat ja, maar zoals de diffusers nu zijn, creëren ze ook een nadelig effect op de luchtstroom achter de auto.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars
Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79157091
quote:
Op maandag 15 maart 2010 02:02 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Check, morgen even doorlezen, want ik moet over 3 uur alweer op
heb even een beter kloppende post geplaatst. Diffuser zorgt voor luchtstromen, dat t zo snel mogelijk onder de auto doorgaat. Het kan echter niet hetzelfde als grondeffect. Het gevolg van beiden is wel meer grip, alleen werkt (echt) grond effect veel beter. Al is een diffuser wel een vorm van grondeffect.

http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuser_%28automotive%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_effect_in_cars

[ Bericht 2% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 02:11:53 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79157117
quote:
Brabham BT46B Fancar, designed by Gordon Murray. Its fan, spinning on a horizontal, longitudinal axis at the back of the car, took its power from the main gearbox. The car avoided the sporting ban by claims that the fan's main purpose was for engine cooling as less than 50% of the airflow was used to create a depression under the car. It raced just once, with Niki Lauda winning at the Swedish Grand Prix. The car's supreme advantage was proven after the track became oily. While other cars had to slow, Lauda was able to accelerate over the oil due to the tremendous downforce, which rose with engine speed.[3] The car was also observed to visibly squat when the engine was revved at a standstill, and could survive a 10,000rpm clutch drop in 1st gear with no wheelspin.
Al was dat wel een heel extreme uiting van grondeffect.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79158085
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
"According to the June 2008 edition of F1 Racing, there were in fact 270 on-track overtaking moves pulled off in the 2007 season. Interestingly enough, Felipe Massa topped the table, completing a total of 20 overtaking manoeuvres during the season. The Japanese Grand Prix alone contained 46 passes.
To clarify, this does not include positions gained in the pitlane or as a result of retirements. Nor do the figures include any passes made on the first lap of a race. Because of the methodology adopted by F1 Racing, the statistics will also omit any instance where a driver overtook then got overtaken again later on in the same lap."
In 1983 there were 666.
Hier is een leuk topic met statistische data van het aantal inhaalacties door de jaren heen.
Je ziet dat de laatste daling in 1994 is geweest (het herinvoeren van de tankstops) en dat het daarna de hele tijd schommelt tussen de 0,5 en 0,8 per coureur per race. Van 1983 tot 1993 is het afgenomen van rond de 1,6 naar net onder de 1,0.
Je kunt ook stellen dat de dalende trend in 1995 is opgehouden.
Om nu al te concluderen dat het verbieden van tankstops niet werkt is iig veel te vroeg.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2010 08:32:22 ]
pi_79159219
quote:
Wow! New rules, not sure huh? Why do they keep dicking with it? Followed Mercedes power for the whole race, no chance to overtake - again
http://twitter.com/AussieGrit/status/10504206488
Calmer than you are
pi_79161697
quote:
dus zorg voor een herintroductie van grondeffecten.
Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.
Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden.

Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79163874
Ik ben wel voorstander ervan dat de regels wat opener worden wat betreft het ontwerp van de auto's, waar we nu naar te lijken te gaan is een eenheidsworst voor elke auto, met een iets ander logo, en misschien iets andere motor uiteindelijk....

[silly mode]
Nee dat is tof als fabrikant zijnde straks.... Lekker een doe het zelf pakket bij de FIA bestellen, Motor erin pleuren, en dan maar achter elkaar aan racen en hopen dat de andere iets minder goed op heeft gelet met het aandraaien van schroef 456B op onderdeel C23A
[/silly mode]

Ook bij de motoren zou ik het wel tof vinden als ze daar weer "los" mogen. Wel de regel in stand houden van 8 motoren per seizoen, en dan straffen, maar laat de ontwikkeling aub los, het zou leuk zijn om te zien wat er dan allemaal bedacht wordt, en welke keuzes er worden gemaakt, spendeer je veel geld aan een betere motor, of ga je juist het aerodnamische pakket van de auto onder handen nemen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2010 @ 13:11:06 #258
862 Arcee
Look closer
pi_79165816
quote:
Op maandag 15 maart 2010 01:39 schreef Sally het volgende:
Voor de F1-manager houden we (in principe) Formula1.com aan, ook daar is Trulli geclassificeerd.
http://www.formula1.com/results/season/2010/824/

Dat was de vraag
Krijg je daar extra punten voor dan? Voor geclassificeerd zijn?

En/of krijg je strafpunten voor niet gefinisht zijn?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79166464
quote:
quote:
H_Kovalainen Seen a lot of comments about yesterdays race and how boring it was for spectators, I agree totally, we need to do something about it. Ideas?
http://twitter.com/H_Kovalainen
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_79169765
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is niet voor niks verboden; dat was levensgevaarlijk.
Als dat vacuum ineens wegvalt dan heb je totaal geen grip meer en tetter je loeihard van de baan omdat je veel harder door de bochten gaat dan dat vleugels alleen je op de weg kunnen houden.

Wel een tof systeem, dat zeker, maar ook gevaarlijk
Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.
Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient.

[ Bericht 4% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 15:27:18 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:40:58 #261
293607 Photogenic
You ask, quietly, to borrow it
pi_79247792
hhmm... race gemist!

iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
pi_79248258
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!

iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Normaal gesproken staat een video van de race wel snel online: http://www.formula1.com/video/
Maar dit keer nog niet...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_79249334
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Photogenic het volgende:
hhmm... race gemist!

iemand toevallig een linkje naar de samenvatting o.i.d.?
Bij RTL gemist moet je betalen om het te bekijken..
Linkje

Maar volgens mij is zelfs een samenvatting van 30 seconden nog erg saai. Ik zou lekker id tuin gaan zitten en gaan kijken hoe het voorjaarsgras groeit met zo'n lekker zonnetje.
Calmer than you are
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:59:35 #264
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_79253081
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het wordt gebruikt in de Indycars en in de GP2. Het systeem moet natuurlijk ook niet keihard jou aan de weg kleven zoals aan het einde van het systeem de F1 het geval was, maar een beetje meer kleefkracht dan nu, en dan minder vleugel mag van mij zeker.
Al vind ik ook dat gevaar wel bij een race hoort. Als coureur heb je voor een gevaarlijke baan gekozen waar je superveel geld mee verdient.
IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is
Please, make yourself uncomfortable.
pi_79260410
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef bodylotion het volgende:

[..]

IndyCars en GP2 zijn allebei standaard wagens - In de F1 zal ground effect zo gepusht worden dat het binnen de kortste keren levensgevaarlijk is
Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:00:32 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79260490
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet als het aan restricties wordt verbonden. Bijvoorbeeld een standaardcomponent dat het ground-effect verzoorzaakt.
Ik zie wel wat in dit idee.

Als het maar niet ten koste van de vleugels gaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79274319
Zit RTL7 versie nu nog ff te kijken zo bij t browsen, maar zie best puike acties zoals die van Barrichello die een dragrace met een STR doet en Kubica die m binnendoor steekt bij de La Rosa. Je moet niet 100% gefocussed kijken, maar zo op de achtergrond valt t best mee
Where facts are few, experts are many.
pi_79275244
En Glock met Kovalainen was ook wel aardig. Virgin vs. Lotus. Jammer dat de Virgins zo onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat het anders wel een mooie strijd kan worden tussen die twee/
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')