Peterselieman | donderdag 11 maart 2010 @ 17:18 |
Welkom in alweer deel 217 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Normale dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Speciale actie-dagkaarten, zoals die van Kruidvat of Blokker, zijn alleen geldig in NS en NS Hispeed treinen. Zulke kaarten zijn dus niet geldig in treinen van Arriva, Veolia, Syntus of Connexxion. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 >> Materieel Informatie Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie. Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel. Plan T - (Laatste update: 24-1-09 (Excel) ) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 41% gewijzigd door Peterselieman op 11-03-2010 17:26:02 ] | |
Crientj | donderdag 11 maart 2010 @ 17:24 |
2x de OP? ![]() Ennn. Flapjes ![]() | |
dennistd | donderdag 11 maart 2010 @ 17:30 |
Tijd Voor een Plaatje:![]() | |
James1988 | donderdag 11 maart 2010 @ 17:41 |
Wat is DD-AR toch een schijttrein ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 11 maart 2010 @ 18:21 |
![]() | |
SpeedyRich | donderdag 11 maart 2010 @ 18:29 |
quote:DDZ ? ![]() | |
James1988 | donderdag 11 maart 2010 @ 18:39 |
DubbelDekker Zones, zo gaan die dingen na hun modernisatie heten. Oh en trouwens, Eurlings gaat de politiek verlaten. Hopelijk is zijn opvolger een spoorfreak :p | |
Duvel | donderdag 11 maart 2010 @ 18:51 |
quote:Hoi, in jouw SLT-lijstje mist de 2619 nog, volgens mij heb ik die twee dagen geleden al in dienst gezien tussen Utrecht en Gouda of Den Haag/Rotterdam... | |
Dr_Flash | donderdag 11 maart 2010 @ 19:37 |
quote:Nou, zo gek veel spoorfreaks zijn er niet die daar geschikt voor zijn. Of voor enig sociaal functioneren at all. ![]() | |
Eix | donderdag 11 maart 2010 @ 19:49 |
quote:Eigenlijk best wel waar. ![]() | |
James1988 | donderdag 11 maart 2010 @ 19:54 |
Dat is waar. Maar laten we het houden op iemand met een voorliefde voor het spoor die ook nog eens van aanpakken weet. Een oud-spoorbaas ofzo. Zolang het maar niet Marc Descheemaecker wordt ![]() | |
Peter | donderdag 11 maart 2010 @ 20:24 |
Nieuwe tentoonstelling: www.royalclass.info | |
Peter | donderdag 11 maart 2010 @ 20:25 |
http://www.spoorwegmuseum.nl/nl/actueel/evenement.php?id=691 is ook interessant voor de spotters/fotografen.. | |
Dr_Flash | donderdag 11 maart 2010 @ 20:29 |
eind maart EN eind april: Heimwee-Express met Mat54 ![]() | |
Duvel | donderdag 11 maart 2010 @ 20:40 |
quote:Ik zal me aanmelden. Ik ben kei-geschikt èn pro-spoor. | |
Peter | donderdag 11 maart 2010 @ 20:44 |
spoorwegmuseum vervoert trein:quote: | |
Socios | donderdag 11 maart 2010 @ 21:40 |
quote:W00t. ![]() | |
James1988 | donderdag 11 maart 2010 @ 21:40 |
quote:Duvel for | |
dennistd | donderdag 11 maart 2010 @ 21:49 |
quote:Hmm, gewoon vergeten ![]() | |
Duvel | donderdag 11 maart 2010 @ 21:50 |
quote:Nu nog ff lid worden van de juiste partij en me daar met voldoende ellebogenwerk omhoog duwen. | |
Zug-Chef | donderdag 11 maart 2010 @ 21:54 |
De morgenstond heeft goud in de mond![]() Op dinsdagochtend is SBB Cargo's 186 181 met 18 beladen Tads'n met dead burned magnesite vertrokken uit de Amsterdam Westhaven en passseert in een waanzinnig mooi ochtendlicht het station van Duivendrecht als trein 48521 naar Köln Eifeltor, met als eindbestemming Mainzlar. Dinsdag 9 maart 2010 | |
bork | donderdag 11 maart 2010 @ 22:04 |
![]() Een hele dag Mat 54 en nog 1e klas gezeten ook, was niet onplezierig. Machinist mompelde iets van zwaarste treinstel (kilo's gewicht per passagier?) ooit, klopt dat? | |
Duvel | donderdag 11 maart 2010 @ 22:06 |
quote:Ja, zoiets. Iets van grootste massa per meter treinstel... | |
Dr_Flash | donderdag 11 maart 2010 @ 22:41 |
Was dat die koninklijke wachtkamerstour Bork? ![]() | |
Ireyon | donderdag 11 maart 2010 @ 22:44 |
En ook op Tilburg hangen nu hippe CTA's.. nog even en de flapjes zijn een zeldzaamheid ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 11 maart 2010 @ 22:48 |
Volgens mij komen op almelo de riet ook digitale CTA's, er zijn al enkele palen op het perron gezet. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2010 22:51:41 ] | |
James1988 | donderdag 11 maart 2010 @ 22:54 |
Het einde van het flapjestijdperk... ik kan niet zeggen dat ik het erg vind. Hoewel het geratel van de flapjes wel leuk is, en de leesbaarheid goed, is het soms een drama met die dingen. Verkeerde bestemmingen, half omgeslagen flapjes, verkeerde treintypes... een internationale trein naar Venlo, een snoltrein (of steptrein?) naar Breda, een intercity van Den Bosch naar Zwolle via Amsterdam, enzovoorts. Niet dat de digitale CTA's geen fouten kunnen maken, maar de mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt. En da's juist weer handig. Ik ben wel benieuwd hoe de leesbaarheid is bij fel zonlicht... | |
dennistd | donderdag 11 maart 2010 @ 22:55 |
quote:En inmiddels op een nieuwe pagina, nu met database erachter ![]() http://www.spoornieuws.nl/index?page=materieel&slt | |
Dr_Flash | donderdag 11 maart 2010 @ 22:58 |
quote:In Ede-Wageningen staan al een half jaar van die palen. Te staan. Langzaam waaien er steeds meer fladdertjes schuimplastic vanaf. | |
Socios | donderdag 11 maart 2010 @ 23:01 |
quote:Dat is toch leuk, man! Af en toe dat er nog ergens een TEE opduikt enzo. Prachtig. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 11 maart 2010 @ 23:07 |
quote:TEE ![]() | |
James1988 | donderdag 11 maart 2010 @ 23:09 |
Trans Europ Express... een merknaam voor internationale treinen. Vergane glorie ![]() | |
greavy | donderdag 11 maart 2010 @ 23:29 |
Op Dordrecht vertoont de CTA bij sp. 20 al maanden kuren. Deze lijkt ook niet verholpen te worden. Op beide kanten is een klein stickertje met "Defect" erop geplakt. Hier missen ook flappen uit, wat een leeg beeld geeft. Binnenkort eens een foto ervan toevoegen. Vanaf sp. 20 vertrekken (bijna) nooit treinen; Meestal komen daar GDST treinen te staan. Op Sp. 5 hangt daarnaast weer een CTA die aan één kant de 'Sneltrein' naar Brussel weergeeft, als de Benelux moet vertrekken. Alles klopt, alleen die Sneltrein niet. | |
Peter | donderdag 11 maart 2010 @ 23:35 |
TEE-Trein B.V. a FOK! railcompany presents: lijn a: Internationale trein van Alkmaar via Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel noord naar Brussel Centraal. lijn b: Internationale trein van Den Haag naar Schiphol, Utrecht, Amersfoort, Deventer, Hengelo, Enschede, Munster en verder richting Berlijn. lijn c: Internationale trein van Leeuwarden via Zwolle, Deventer, Arnhem, Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Luik naar Charleroi lijn d: Internationale trein van Utrecht via Den Bosch, Tilburg, Breda naar Antwerpen Dat mag toch? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 11 maart 2010 @ 23:40 |
quote:Hengelo - Enschede - Munster gaat niet ![]() | |
dennistd | donderdag 11 maart 2010 @ 23:44 |
quote:Nog afgezien van het feit dat op Enschede-Münster geen waslijn hangt en in de schipholtunnel geen diesels mogen komen ![]() | |
dennistd | donderdag 11 maart 2010 @ 23:45 |
Via OHIH deze link met foto's van het verven van de vrijheidstrein: http://www.davinci.nl/sit(...)ilstaan_bij_vrijheid | |
Peter | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:05 |
quote:Tuurlijk wel, wisseltje er bij over de overweg heen en met een diesel verder.. | |
James1988 | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:07 |
quote:Rij dan maar door naar Brussel-Zuid, kopmaken ín de NZ-verbinding is iets waar Infrabel niet echt blij mee gaat zijn namelijk. ![]() | |
Socios | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:09 |
Inderdaad, sowieso, beter voor de overstappen aldaar. | |
bork | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:26 |
quote:jaja, moet nog verslagje in elkaar flansen, komt er aan, beetje druk. | |
KapiteinT | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:27 |
quote:Dat dacht ik dus ook, maar er reed laatst toch echt een (diesel)meettrein langs Hoofddorp, die uit de richting van Schiphol kwam. | |
KapiteinT | vrijdag 12 maart 2010 @ 00:31 |
Uit het vorige topic:quote:Een VIRMloos Utrecht Centraal. ![]() Op zich vind ik het geen verkeerde treinen, maar er zijn er gewoon veel te veel van. Toen ik vanochtend Utrecht Centraal binnen reed zag ik alleen maar VIRMs, welke kant ik ook keek! | |
#ANONIEM | vrijdag 12 maart 2010 @ 01:01 |
quote:Als we nou toch aan het fantaseren slaan... Waarom dan geen nachttrein Groningen-Zwolle-Den Bosch-Antwerpen-Rotterdam-Amsterdam-Utrecht en v.v.? Speciaal voor studenten, vertrek zondag net na middernacht, aankomst maandag ruim op tijd om het college van 9:00 te halen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2010 01:01:22 ] | |
KapiteinT | vrijdag 12 maart 2010 @ 01:03 |
quote:Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer SLT ook in andere series gaat rijden? Zoals in de 4000 of de 7400? | |
TeringHenkie | vrijdag 12 maart 2010 @ 01:21 |
quote:Zegt iemand met een VIRM in z'n usericon ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 12 maart 2010 @ 01:31 |
Dat is alleen maar omdat ik geen andere geschikte treinenfoto heb. ![]() Maar nu je het zegt, ik ga eens een betere maken! Edit: en tot die tijd een TRAXX. [ Bericht 8% gewijzigd door KapiteinT op 12-03-2010 01:40:23 ] | |
Yreal | vrijdag 12 maart 2010 @ 07:59 |
ik ga ook weer een aardig rondje maken zo, Zoetermeer -> den haag -> amsterdam - bijlmer -> eindhoven en dan van eindhoven op een nieuwe brommer naar zoetermeer ![]() Dat racen van de ic naar alkmaar en IC naar den haag vanuit eindhoven tot boxtel is wel hip trouwens ![]() ![]() | |
Ireyon | vrijdag 12 maart 2010 @ 09:24 |
quote:Op de brommer van Eindhoven naar Zoetermeer ![]() Bij de race zul je bij de Flyover wel een voorsprong hebben gehad dan? Meestal moet de 1900 daarna in de remmen voor de bocht richting Tilburg, terwijl de 800 op volle snelheid door kan karren ![]() | |
Mr.Jorn. | vrijdag 12 maart 2010 @ 09:54 |
Wat voor treinen rijden er tussen Zwolle en Deventer?(IC) | |
dennistd | vrijdag 12 maart 2010 @ 09:56 |
quote:ICRm ![]() VIRM ![]() | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:01 |
VIRM en ICRm voor zover ik weet. Oh wacht. [ Bericht 24% gewijzigd door Duvel op 12-03-2010 10:01:54 (Spuit 11.) ] | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:02 |
quote:Meestal rijdt er in de 3600 ICRm, met afwisseling van VIRM. ICRm kan je beter hebben dan VIRM.. 3600 = IC Zwolle - Deventer - Arnhem - Nijmegen - Tilburg - Breda - Roosendaal. En JA, ik zou gerust een halfuur wachten op ICRm ![]() | |
Mr.Jorn. | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:17 |
Nice, ik heb nog nooit in een ICRm gezeten en nog maar 1x in een VIRM. Dus sowieso een leuk ritje ![]() | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:28 |
Elke keer dat ik op .48 vertrok (al een aantal keer) had ik ICRm, maarja.. Dat is een beetje te onvoorspelbaar bij NS. Ik verwacht vandaag ook ICRm, als je Somda mag geloven, rijdt hier meestal ICRm in. Tussen Dordrecht en Sliedrecht heeft een kraan de bovenleiding kapotgetrokken; Geen treinverkeer mogelijk. Er worden bussen ingezet tussen Dordrecht en Dordrecht Stadspolders en Dordrecht en Sliedrecht. Reizigers vanaf Dordrecht Stadspolders in de richting Sliedrecht dienen om te reizen via Dordrecht(dus Dordrecht Stadspolders - Dordrecht - Sliedrecht). Vanaf Sliedrecht rijden er weer treinen. | |
dennistd | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:30 |
Volgens mijn gegevens zou het ICRm moeten zijn doordeweeks, en in het weekend VIRM | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:33 |
quote:Fout. VIRM rijdt óók door de weeks. Heb al meerdere keren in Zwolle VIRM zien staan. En in het weekend ook al ICRm klaar zien staan om te vertrekken ri. Rsd. | |
James1988 | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:36 |
De 3600 rijdt daar (Roosendaal - Zwolle, ICRm/VIRM) in ieder geval. ![]() | |
dennistd | vrijdag 12 maart 2010 @ 10:48 |
quote:Ik heb het dan ook alleen over trein 3653, die om 13.48u uit Zwolle vertrekt... | |
Socios | vrijdag 12 maart 2010 @ 11:39 |
E-loc + Belgische rijtuigen imo. | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 11:48 |
quote:M2 FTW! ![]() | |
Socios | vrijdag 12 maart 2010 @ 11:49 |
![]() | |
Socios | vrijdag 12 maart 2010 @ 11:50 |
quote:Toen was de 3600 nog puur! | |
#ANONIEM | vrijdag 12 maart 2010 @ 11:55 |
Die treinen reden rond 2000/2001 toch nog? | |
Socios | vrijdag 12 maart 2010 @ 11:59 |
quote:Dat waren K4-rijtuigen. Die naar Limburg reden. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:10 |
quote:O ja. | |
RealZeus | vrijdag 12 maart 2010 @ 12:18 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:03 |
quote:Het alternatief was Plan E, heb je daar wel eens in gezeten? Ik ook niet... Wat is trouwens bij Lunetten gebeurd? quote:Onderstation Utrecht Zuid de lucht in? ![]() Edit: Er is iets misgegaan in het onderstation, P2000 meldt stremming Lamstraat, da's tegenover het onderstation: hier. Telegraaf aanvulling: quote: | |
RealZeus | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:06 |
quote:Nee, wel in plan W verkleed als Intercity materieel. Lig je lekker te slapen: KLAP Deur dicht. ![]() | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:52 |
FUUUUU http://www.nufoto.nl/foto(...)poor-in-utrecht.html | |
Fixers | vrijdag 12 maart 2010 @ 13:55 |
Erin gezeten heb ik nooit. Maar ik heb er vaak naast gestaan toen zulks veretrok vanuit utrecht. In de tijd dat er nog speciale dubbeldeks fietsrijtuigen waren. Die klapten nog harder dicht dan de duitsers. De ontploffing in Lunetten heb ik net gemist, nog geen kwartier eerder ben ik er nog langs gekomen. Zit nu in een slt om via gouda weer in het zuiden te komen. Heb ik dat ok eens geprobeerd. Ik vind er weinig mis aan, behalve die misselijkmakende nieuwgeur. | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:11 |
Gaat lekker daar bij Utrecht.. ![]() Foto komt van nufoto.nl | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:11 |
't Is naar de klote ja. | |
Peterselieman | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:12 |
Dat gaat nog wel ff duren denk ik ![]() | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:19 |
De schatting van ProRail dat het om 17.00u wel weer opgelost is, lijkt me redelijk optimistisch. Aan de andere kant kunnen ze na het blussen de spanning vanuit andere onderstations terugbrengen. | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:21 |
Kruidvat-kaartje toch geldig in treinen Arriva En ook nog de andere vervoerders.. Ze zijn, zoals het nu dus lijkt, weer wél bij alle vervoerders geldig. | |
Ireyon | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:26 |
Er staat op dit moment een rode diesellok met nr. 2225 met daarachter een groen rijtuig met Stoom Spoorweg Maatschappij erop.. Aparte en leuke verschijning ![]() | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:28 |
Is ie niet bruin? | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:34 |
quote:Contact gehad met klantenservice Arriva: De tekst op het kaartje dat het niet geldig is bij overige vervoerders, geld niet meer. Dit geld voor alle vervoerders. En ook op de Trouw staat het | |
ReisT | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:49 |
quote:De 2225 is roodbruin. Of bruinrood. Is maar net hoe je het bekijkt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 14:50 |
quote:Oud ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:16 |
NS doet iets nieuws:quote:Bron: NS.nl Een soort loket op afstand zo? | |
RealZeus | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:49 |
quote:Oh jee, stroom stuk. De NS had nog wel wat DM90 over toch? ![]() | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:55 |
Inderdaad. Genoeg DM90 over, maar de verwachting is dat het er vanavond weer kan gaan rijden, door wat veranderingen aan te brengen qua verdeling in onderstations ofzoiets... | |
Guppy | vrijdag 12 maart 2010 @ 15:59 |
quote:Satan... Waarom nou op vrijdagmiddag ![]() | |
Ireyon | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:01 |
Lol, ben met de laatste bak van een nieuwe virm uit gestuurd.. 't Was er serieus 40 graden C binnen ![]() | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:08 |
Reisje 13 Maart Totaal aantal kilometers: 867 Tijdsduur: +/- 16,5 uur De reis: Tijd Station Spoor Treinnr. 6:20 Zwijndrecht 3 5119 6:25 Dordrecht 3a Overstappen 6:31 Dordrecht 5 1919 7:30 Eindhoven 2 Overstappen 7:32 Eindhoven 1 819 8:34 Maastricht 2 Overstappen 8:47 Maastricht 5a 32024 8:50 Maastricht Randwyck 3 Overstappen 9:10 Maastricht Randwyck 3 32027 9:57 Kerkrade Centrum 1 Overstappen 10:00 Kerkrade Centrum 1 32032 10:13 Heerlen 4 Overstappen 10:27 Heerlen 5 690838 11:28 Roermond 2 Overstappen 11:36 Roermond 3b 32238 12:52 Nijmegen 1b Overstappen 12:56 Nijmegen 1a 3144 13:10 Arnhem 7b Overstappen 13:32 Arnhem 3b 31148 14:11 Tiel 2 Overstappen 14:22 Tiel 3 6048 15:02 Utrecht Centraal 19b Overstappen 15:15 Utrecht Centraal 12b 7453 15:50 Rhenen 1 Overstappen 16:08 Rhenen 1 7454 16:45 Utrecht Centraal 4a Overstappen 17:05 Utrecht Centraal 1 5561 17:38 Baarn 4 Overstappen 17:45 Baarn 3 5861 17:53 Amersfoort 5a Overstappen 18:11 Amersfoort 4b 31355 18:46 Ede-Wageningen 1a Overstappen 18:57 Ede-Wageningen 3 3166 19:59 Schiphol 4 Overstappen 20:28 Schiphol 5 of 6 2681 20:46 Leiden Cetraal 8b Overstappen 20:52 Leiden Cetraal 1 8879 21:35 Utrecht Centraal 18a Overstappen 21:47 Utrecht Centraal 7b 20574 22:25 Rotterdam Centraal 12 Overstappen 22:35 Rotterdam Centraal 7 5185 22:52 Zwijndrecht 2 | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:46 |
![]() 10 april zit ik erin ![]() ![]() | |
Guppy | vrijdag 12 maart 2010 @ 16:57 |
quote:Nog een paar minuutjes... Zal wel niet meer lukken... Met wie ga ik zo meeten op Utrecht? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:04 |
quote:Misschien staat Crientj nog wel in de AH To Go aan de Jaarbeurskant ![]() | |
Guppy | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:06 |
quote:Oh ja, kom dr toch langs ![]() - edit - tis niet waar! quote: [ Bericht 17% gewijzigd door Guppy op 12-03-2010 17:12:38 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:12 |
quote:Spaar je de moeite, ze bljkt al naar huis te zijn ![]() | |
Guppy | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:15 |
quote:Sowieso, het is opgelost ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:16 |
quote:Mooi ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:22 |
Eind april het hele topic met Mat ´54 imo! | |
Guppy | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:36 |
quote:precies. Ti's wel druk hier, maar t rijdt weer. Ten minste, volgens de borden ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 maart 2010 @ 17:43 |
quote:Als het op een zondag is ben ik er bij ![]() | |
Irritatie100 | vrijdag 12 maart 2010 @ 18:34 |
Ik zat in de IC van Ut naar Rtd, naderen we Rtd, wordt er omgeroepen: zoals u ziet is het een rotzooi in de trein, de schoonmakers staken nog steeds, onze excuses voor het ongemak. En inderdaad, het balkon zat onder het bier, alle prullenbakken zaten vol, overal slingerde krantjes rond... Iemand nog iets vna meegekregen? | |
Zug-Chef | vrijdag 12 maart 2010 @ 18:36 |
In Leeuwarden worden de treinen wel schoongemaakt. Blijkbaar zit je niet in de IC die uit Leeuwarden gekomen is ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 12 maart 2010 @ 19:31 |
Er is geen pijl op te trekken, mijn trein naar Utrecht is wel altijd (vrij) schoon, maar laatst zat ik in de intercity Schiphol - Groningen/Leeuwarden en dat was één grote | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 19:35 |
peil ![]() | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 19:44 |
NMBS snapt zware kritiek remsysteem niet De Belgische spoorwegen NMBS heeft al sinds januari 2009 een voorraad van het remsysteem waarmee door rood rijdende treinen tot stilstand kunnen worden gebracht. Toch werden die niet op de treinen geïnstalleerd. Slechts twee procent van de treinen is wel met dit systeem uitgerust, terwijl dit 27,5 procent had kunnen zijn. De Belgische media spreken er schande van, maar de NMBS snapt de kritiek niet. Bron en meer en oja, 9 Maart was er een lege reizigerstrein ontspoord bij Bergen | |
Peterselieman | vrijdag 12 maart 2010 @ 19:49 |
2013 ambitieus noemen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 20:12 |
Mja, het gaat om 1100-1200 stukken ijzer waar die troep in moet. Als je dan maar 1 gecertificeerde knuppel in je land hebt die dat mag doen, dan wordt het 2013 ![]() SPOILER | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 20:33 |
Nou ja, kijk hoe snel NSR treinen van ATBvv voorzien heeft. Dat ging een stuk rapper. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 20:46 |
Daar hebben we in Nederland dan vast wel meerdere gecertificeerde knuppels voor, meneer Poekiewoekie ![]() | |
James1988 | vrijdag 12 maart 2010 @ 20:49 |
Het verschil tussen de NS en de NMBS is dat de NS wél visie heeft, op het gebied van veiligheid. De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen ![]() | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:01 |
quote:Ha. Ha. Ha. Gelukkig wordt er in Nederland pas sinds 1992 gesproken over een systeem dat roodlichtpassages echt aanpakt. Niettegenstaande het feit dat memor veel harder zuigt dan ATB. | |
NordicBlue | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:13 |
tvp | |
Doc__Zenith | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:25 |
quote:Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)... | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:34 |
quote:TNV op oude VAX machines? | |
James1988 | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:43 |
quote:Ik zeg niet dat ATB perfect is, maar hier gebeurt tenminste wat. Nu nog een landelijke uitrol van ERTMS Level 2 of hoger, maar dat valt pas echt te verwachten wanneer het oudere materieel weg is denk ik. VIRMs en SLT's zijn makkelijker te voorzien van nieuwe software (die de ERTMS-input aankan) dan een 1700 ![]() | |
Doc__Zenith | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:43 |
Nee, BEPAC op die ouwe VAX'en. Het duurt trouwens allemaal wel langer dan verwacht waardoor men bezig is met een ombouw(planning) naar Alpha (DS10)... TNV zal je trouwens niet veel meer tegenkomen, hiervoor heeft men met veel moeite een opvolger ontwikkeld: TROTS. Draait nu op de meeste posten, en heeft even gedraaid op Amsterdam. Die laatste ging hopeloos fout en dat heeft men maar weer teruggedraaid. Pikant detail hierbij was dat dit in de evaluatieperiode is gebeurd van ProRail (na de winterperikelen) en men falen wel verwacht had... | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:45 |
TROTS zeg je? ![]() Tamelijk Rammelend Oldscool Treintjes Sturen ![]() | |
Doc__Zenith | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:47 |
ja ![]() Staat officieel voor TRain Observation Tracing System (mag ook NL, maar Engels vind men schijnbaar hipper). | |
James1988 | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:48 |
Wat is er mis met TROTS dan? | |
Doc__Zenith | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:49 |
Met TROTS niks, in Amsterdam snapte men het alleen niet echt... | |
Doc__Zenith | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:49 |
- | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50 |
quote: SPOILERSorry, offtopic. Ik heb er geen verstand van allemaal ![]() | |
James1988 | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 maart 2010 @ 21:53 |
quote:Het is dat ze het nu zelf toegeven ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:01 |
quote:Clip to that ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:13 |
quote:Er moeten nog heel wat ongelukken gebeuren, eer de NMBS eerder voortvarend te werk gaat... | |
Roland. | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:18 |
Voor de zuurstokhaters: Reed vandaag terug naar huis door Belgie, en zag op station Tournai (geen idee waarom dat ding daar stond) een Fyra beklad en al. Bon! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20 |
Mja, Wallonië. Enige wat ze daar genoeg hebben is verfspuitbussen lijkt wel ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:22 |
quote: Elio di Rupo a bien parlé. C'est la même merde chaque jour. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:28 |
Toch heeft het wel wat, Wallonië ![]() | |
Duvel | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:29 |
Maar Durbuy is toch wel redelijk overschat! | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:35 |
quote:Er stoppen vrij weinig treinen ja ![]() | |
Ireyon | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:35 |
'k Vind die omgeving daar wel geweldig hoor.. Durbuy en Huy zijn heerlijke uitgaansdorpjes ![]() | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:36 |
Wat zouden jullie doen, als je het om het geld niet moest laten: *1: Een Overgangsbewijs 2-1 kopen, om tijdens me rit morgen door Nederland (867 km) eerste klas te reizen *2: Het doen met je 2e klas dagkaart (die hier al ligt) Ik denk toch echt dat ik voor de eerste klas ga ![]() | |
Ireyon | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:41 |
quote:Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn.. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:43 |
quote:Precies. Streep al je DM90 / Plan T / DDAR / SGMm / GTW / Lint / Protos / andere lightrail-achtige zooi etappes eens weg en kijk wat je dan overhoudt. Alleen daarvoor heeft het zin namelijk. En op Utrecht - Rhenen zou ik het niet gokken in het weekend, om eens wat te noemen. | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45 |
Ja, daarom dat ik het vraag. De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet. Ik zal waarschijnlijk VIRM tot Maastricht hebben, en daarna dus met de Velios van Veolia, om later weer VIRM / Velios te krijgen. Wat tussen Nijmegen en Arnhem rijdt, zal wel iets van ICRm / VIRM worden, en Tiel - Utrecht is Mat'64, Utrecht - Rhenen Mat'64 / SGMm en Utrecht - Baarn is SGMm. Baarn - Amersfoort weet ik zo niet, maar Amersfoort - EdeWageningen is Protos. En ga zo maar verder Veel verschillend materieel dus. Daarom dat ik deze vraag stel ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:46 |
Baarn - Amersfoort is SGMm | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:48 |
quote:Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes. quote:Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel. quote:Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaal ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:52 |
quote:Dat is dan een eersteklas kaartje niet waardig idd ![]() quote:Ja, het kan ook DD-AR zijn, even vergeten in het rijtje te plaatsen. quote:Ja, maar als ik een 2e klas alleen heb, ga ik niet eerste klas zitten. Ik wil alleen weten of jullie het die ¤18,70 extra waard vinden, om hier eerste klas te reizen? VIRM/ICMm/ICRm/Plan V lijken mij een Ja waard, maar de Ttjes, ICM enz niet.. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:53 |
Ouwe ICM ook wel eventueel hoor ![]() ![]() | |
Ireyon | vrijdag 12 maart 2010 @ 22:55 |
quote:Persoonlijk zijn de enige treinen waarbij ik 1ste Klas echt de moeite waard vind ICRm, ICM(m), Beneluxstam (evt. I16/I10), ICL, ICE en Avmz (in de IC naar Berlijn). Tot de treinen waarbij het wel comfortabeler zit maar niet het geld waard is, reken ik VIRM, Mat '64, DD-AR of DDM. - Eerste klas in een GTW, is tweede klas met een laagje leer ipv. een laagje stof, - Bij de Protos zijn het 2de klas stoelen met een leeslampje en tafeltje. - In een SGMm zijn het rode ipv. blauwe 2de klas stoelen. - In DM'90 zijn het 2de klas Plan T stoelen. | |
ReisT | vrijdag 12 maart 2010 @ 23:22 |
quote:Daar? Nee da's meestal DDAR | |
dennistd | vrijdag 12 maart 2010 @ 23:24 |
Het was altijd SGMm maar sinds deze dienstregeling inderdaad DDAR | |
Peterselieman | vrijdag 12 maart 2010 @ 23:35 |
quote:Toen ik er laatst op een zaterdag was heb ik 2x SGMm gezien | |
sander89 | zaterdag 13 maart 2010 @ 03:16 |
![]() Van nufoto.nl Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover. | |
TeringHenkie | zaterdag 13 maart 2010 @ 03:21 |
quote:Zonder foto zou je bijna denken dat het een 1 aprilgrap was | |
dennistd | zaterdag 13 maart 2010 @ 07:33 |
Dat is de Rila: http://www.raildata.nl/rila.asp | |
greavy | zaterdag 13 maart 2010 @ 10:27 |
Heb toch de eerste klas voor vandaag gekozen. (overgangsbewijs) Zit nu, volgens schema, in Heerlen, wachtend op vetrek van de 690838 ri Sittard en Roermond etc. | |
Guppy | zaterdag 13 maart 2010 @ 10:40 |
quote:succes! | |
Peterselieman | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:09 |
quote:Het is puur bedoeld om de spoorligging te meten. Al weet ik niet of er met een schommelboot wel zulke betrouwbare resultaten uit komen ![]() | |
PLAE@ | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:29 |
Maar waarom gaat iemand een hele dag in 20 verschillende treinen zitten ![]() Het is niet zo dat het hele interessante trajecten zijn ofzo toch ![]() In het buitenland pak ik ook wel eens de trein ipv een vliegtuig omdat je dan nog eens wat van het land ziet. Maar in NL ![]() | |
Duvel | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:30 |
quote:Eh ja, dat heet nou hobby. Waarom verzamelt iemand postzegels?... | |
PLAE@ | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:33 |
Denk omdat er tienduizenden verschillenden van zijn (niet dat ik die mensen echt begrijp). Ik begrijp wel dat de buitenkant boeiend kan zijn van zo'n trein maar je zit er toch het grootste gedeelte in en dan is er weinig te zien. Of je moet geilen op het coupé nr ![]() | |
Ireyon | zaterdag 13 maart 2010 @ 11:59 |
quote:Het is weleens fijn om in een andere trein te zitten dan de dagelijkse plank hout waarop je van en naar je school/werk reist. Verder valt er in een trein en op de stations genoeg moois te zien en dan heb ik het niet in de laatste plaats over appetijtelijke vrouwelijke studentes ![]() Maar hoewel ik prima kan begrijpen dat de trein voor de meeste mensen slechts een simpel vervoersmiddel is, zijn er genoeg interessante trajecten in Nederland; - Over verhoogde dijken rijden en zo uitzicht hebben over een halve provincie in Zeeland - Bijna-dood ervaringen tussen Leiden en Utrecht - Door uitgestorven bossen rijden tussen Nijmegen en Venlo - Mooie natuur en uitzicht op twee rivieren tussen Nijmegen en Arnhem - Prachtig uitzicht op de heuvels van Limburg tussen Maastricht en Heerlen en zo is zijn er in Nederland wel meer landschappen die met een lekker zonnetje een heerlijk ontspannen uitzicht geven. Dat is eigenlijk vooral waar ik het voor doe, ontspanning. Gewoon ontspannen met fatsoenlijke muziek uit je oordopjes, genieten van de omgeving en de meest vage personen die je er aantreft. Of tussen Den Haag/Rotterdam en Groningen/Leeuwarden in een comfortabele trein studeren, leren voor tentamens of huiswerk afmaken en dat soort dingen. 'k Blijf er nog wel even van genieten in ieder geval ![]() | |
PLAE@ | zaterdag 13 maart 2010 @ 12:02 |
Leuk, iedereen z'n eigen hobby. Geniet er van ![]() | |
Guppy | zaterdag 13 maart 2010 @ 12:03 |
quote:Oh jee, komt Greavy's planning nu in de knel? | |
Ireyon | zaterdag 13 maart 2010 @ 12:04 |
quote:'k Denk het niet, aangezien hij niet tussen Eindhoven en Helmond hoeft te zijn ![]() | |
Guppy | zaterdag 13 maart 2010 @ 12:33 |
quote:Ooh, gelukkig! quote:[nerdmodus] Omdat het allemaal unieke grafische werkjes zijn ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:10 |
Hier wat foto's van de brand van gisteren: http://energievoorziening(...)d%20onderstation.htm | |
Duvel | zaterdag 13 maart 2010 @ 15:16 |
Gelijkstroom is a bitch... | |
Guppy | zaterdag 13 maart 2010 @ 17:04 |
Moraal, Nokia is hittebestendiger dan Blackberry | |
Crientj | zaterdag 13 maart 2010 @ 19:37 |
quote:Wha. ![]() ![]() a.s maandag, en volgens mij woensdag + donderdag ook nog ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:35 |
quote:Ga maar weer staken ja, of iig reizigers pesten ![]() | |
RealZeus | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:36 |
quote:Wat moeten ze anders doen dan? De baas luistert immers niet. | |
Ireyon | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:40 |
quote:Hoewel ik meestal een hekel heb aan het duperen van onschuldige reizigers, zou ik als Belgische spoormedewerker ook geen andere manieren meer weten om dat tuig in de directie wakker te schudden.. | |
greavy | zaterdag 13 maart 2010 @ 20:41 |
nu onderweg naar leiden. Tijdens me rit 12minuten vertraging opgelopen vanuit heerlen naar roermond. Trein vertrok later omdat iemand met de ambu afgevoerd moest worden te sittard, dus me aansluiting in Roermond gemist naar de maaslijn, en heb daarom Arnhem-tiel-utrecht niet gedaan met die 1x per uur syntusdienstregeling, maarr rechtstreeks naar utrecht, en daar verder volgens plan. | |
Yreal | zaterdag 13 maart 2010 @ 21:04 |
quote:zo, en weer thuis ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 maart 2010 @ 21:07 |
quote:Helaas ziet de NMBS-directie een staking of protestactie als deze slechts als manier om stoom af te blazen, en meer niet ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 maart 2010 @ 21:39 |
quote:En meer is het ook eigenlijk niet. Men is ergens om verongelijkt, DUS er wordt gestaakt. Constructieve input is nul. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 maart 2010 @ 21:46 |
Breezand, 13 maart 2010. VIRMpje 8703 als IC 3044 onderweg richting Den Helder op het enkelspoor tussen Anna Paulowna en Den Helder Zuid ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 13 maart 2010 @ 21:47 |
Grappig zo in die spiegel! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 13 maart 2010 @ 21:48 |
Hehe grappige foto, het was ff zoeken ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 13 maart 2010 @ 21:49 |
Sorry voor de kut kwaliteit ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 13 maart 2010 @ 22:03 |
quote:Correct, maar het zou een vrij duidelijk signaal af moeten geven richting de NMBS. Maar dat gebeurt niet... de directie lijkt echt helemaal niets te begrijpen van wat de werknemers willen. @foto: leuk zo ![]() | |
greavy | zaterdag 13 maart 2010 @ 23:49 |
Ben nu weer thuis. Lijstje van het materieel waar ik in heb gezeten vandaag: Zwijndrecht - Dordrecht: Plan V 944 ![]() Dordrecht - Eindhoven: VIRM 8732 Eindhoven - Maastricht: VIRM 9563, en in Sittard overgestapt op VIRM 8642 naar Maastricht. De 9563 ging naar Heerlen, wegens werkzaamheden wel via Maastricht, maar niet aan het perron. Maastricht - Maastricht Randwyck: Velios 503 Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum: Velios 503 Kerkrade - Heerlen: Velios 503 Heerlen - Roermond: VIRM 9596 Roermond - Nijmegen: Velios 357 Nijmegen - Utrecht: VIRM 8705 Utrecht - Rhenen: Plan V 476 (achter zat de 446) ![]() Rhenen - Utrecht: Plan V 446 (achter zat de 476) ![]() Utrecht - Baarn: Plan V 455 (achter zat Plan V 463) ![]() Baarn - Amersfoort: DD-AR 7430 Amersfoort - Ede-Wageningen: Protos ???? Ede-Wageningen - Schiphol: VIRM 8721 Schiphol - Leiden: VIRM 9552 Leiden - Utrecht: VIRM 9450 Utrecht - Rotterdam: ICM 4248 Rotterdam - Zwijndrecht: Plan V 884 (voor zat Plan V 466 als ik me niet vergis) ![]() Omdat ik eerder aan was in Utrecht, kon ik om 14.45 ook de Sprinter naar Rhenen nemen, maar die werd gereden door een DD-AR stam, dus heb die laten gaan. Om 15.15 kwam er wél 2x Plan V aan, en die dus genomen. Op de terugweg nog VIRM 9573 gezien als Sprinter naar Rhenen. Dat was wel iets wat je er niet vaak ziet. Oja, de Protos zijn ongelofelijke kut treinen, daar zou ik niet graag dagelijks inzitten ![]() Voor de reistijden/treinnummers kijk in me reisplanning PS: Arnhem - Tiel en Tiel - Utrecht heb ik niet gedaan, wegens vertraging op weg naar Roermond, en me trein in Roermond gemist naar Nijmegen. Van Nijmegen ben ik om 13.27 richting Utrecht vertrokken. Morgen meer, zoals foto's en een reisverslag iets (met foto's in verwerkt dus) | |
bork | zondag 14 maart 2010 @ 00:41 |
Leuk tripje Greavy, je ligt misschien al lekker te slapen. Ik niet, ben een tripje voor 27 maart aan het plannen, grootste doel alle arriva lijntjes in Groningen (muv die naar Leeuwarden). Dat is geen probleem, wel leuk ritje terug, ik wil namelijk via Duitsland terug. Vraag: Bad Bentheim - grens kan je zo'n kaartje kopen in Bad Bentheim in de automaat en wat kost het dan? Ik vind Bad Bentheim - Hengelo voor 11,40 wel prijzig ![]() | |
busfoto.nl | zondag 14 maart 2010 @ 02:29 |
Afgelopen donderdag voor het eerst gereisd tussen Woerden en Breukelen. Ik woon al 20 jaar in Utrecht, maar nog nooit dit stukje bezocht. Erg apart om de stad Utrecht te zien liggen vanuit het zijraampje, normaal kan dat niet. En een rare gewaarwording om vanuit Harmelen opeens in Breukelen te zijn... | |
James1988 | zondag 14 maart 2010 @ 03:33 |
Spoorlopen langs High Speed 1? 2 maanden de gevangenis in. En nog allerlei plaatjes van High Speed 1 en St. Pancras International. | |
Ofyles2 | zondag 14 maart 2010 @ 03:50 |
quote:Ik vind dit cru om te zeggen, maar misschien dat de NMBS-werknemers FT'tjes kunnen doen. | |
Socios | zondag 14 maart 2010 @ 08:32 |
Waar gaan we naartoe met het Boekenweekgeschenk? ![]() | |
greavy | zondag 14 maart 2010 @ 10:30 |
Ik ga vandaag nergens naar toe, heb het voor dit weekend wel weer gezien. | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 12:13 |
quote:Nergens ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 12:23 |
quote:Ben wel benieuwd wat die man daar eigenlijk dacht te gaan doen ![]() | |
greavy | zondag 14 maart 2010 @ 13:54 |
Zaterdag, 13 Maart 2010. Een reis van 876 kilometer staat op het schema. Nadat ik me bijna verslapen heb ![]() ![]() En daar begint de reis. ![]() Station Zwijndrecht; 6.15 in de ochtend, nog géén 1 trein te bekennen. En dan komt de trein. Een Plan V 944, solo. Dit was geen overbodige luxe, want ik was de enige in de trein. Aangekomen in Dordrecht was het wachten op de juiste trein, naar Venlo. Ik moest er in Eindhoven al uit. Deze werd gereden door VIRM 8732. In Eindhoven een directe overstap op de trein naar Maastricht. Hierin reden VIRM 9563 (achter) en 8642 (voor). Ik ging tot Sittard in de 9563 zitten. Hier zaten nog een paar reizigers, waaronder iemand met een laptop. Tot zijn grote ergernis werkten de stopcontacten niet, en vond hij het een kut-service. Extra betalen, en dan iets krijgen wat niet eens werkt. Hij ging toen maar verder werken, zonder lader. Aangekomen in Sittard werden we gesplitst. Ik liep toen door naar het voorste stel, om naar Maastricht te kunnen. Het achterste stel reed weliswaar óók via Maastricht, maar zou niet stoppen te Maastricht. Hij maakte alleen kop, en je kon niet uitstappen. Eindelijk in Maastricht. Het is nu 8.37 in de ochtend. We hadden een kleine vertraging, namelijk +3. ![]() Plan V 937 staat klaar om te vertrekken als Stoptrein naar Roermond. ![]() Plan V 450 staat op een kopspoortje te niksen Vanaf hier overgestapt op de Stoptrein naar Maastricht Randwyck, gereden door Veolia. Deze werd gereden voor Velios 503. ![]() Velios 503 staat te wachten tot hij weer mag vertrekken als Stoptrein naar Kerkrade-Centrum onder nummer 32027 ![]() Voorbij station Maastricht Randwyck is er géén ATB meer aanwezig, als je dit bord mag geloven. ![]() Plan V 855 staat te Maastricht Randwyck klaar om te vertrekken naar Maastricht. Ik laat deze gaan, en stap even later weer terug in de Velios 503 van Veolia. Deze gaat samen met mij door naar Kerkrade Centrum. Voor vertrek nog gesproken met de machinist, en hij vond het een bijzondere rit, zoveel kilometer, zolang weg en zoveel verschillende trajecten. ![]() ![]() ![]() ![]() Een aantal foto's van het heuvelland Aangekomen in Kerkrade Centrum maakt de machinist kop, en ik neem hier profijt van, om even op het perron te kijken. ![]() Perron/Station Kerkrade Centrum Kerkrade Centrum stelt niet veel voor, kon je wel zien. We vertrekken om 10.00 weer richting Heerlen. Aangekomen in Heerlen stap ik uit, en zie ik 2 Duitse treinen gekoppeld staan. Foto's gemaakt, maar zijn helaas mislukt. Ik ga hier naar de omgeleide InterCity, die om 10.27 vertrekt, richting Sittard en Roermond. Deze word gereden door VIRM 9596. ![]() Aangekomen bij Sittard staat Strukton-loc 08-475-45 en een dieselloc CB 1001 te niksen. Na 12 minuten vertraging opgelopen te hebben, zijn we eindelijk vertrokken uit Sittard. In Sittard werd omgeroepen "dat het spoor voor ons bezet was", maar even later keek ik naar buiten, via de deur, en zie een ambulance staan. Iemand bleek onwel te zijn geworden. Hierna konden we eindelijk vertrekken. Ik had in Roermond 8 minuten overstap om de Veolia trein van 11.36 naar Nijmegen te kunnen nemen. Helaas heb ik deze gemist door de vertraging. Hierdoor bij Cuijk ook de afspraak met hc Nm misgelopen, om de OHIH kalender in ontvangst te nemen. Om 12.06 vertrekt Velios 357 vanaf Roermond, en ik vertrek met deze naar Nijmegen. Helaas is deze foto mislukt. Hierbij trof ik net na Reuver me eerste controle van de hele dag. Vanaf Nijmegen was me planning om naar Arnhem te gaan, om vanaf Arnhem met Syntus naar Tiel, en vanaf Tiel naar Utrecht te gaan. Wegens de opgelopen vertraging ben ik vanaf Nijmegen rechtstreeks naar Utrecht gereisd, met de IC van 13.27 die gereden werd door VIRM 8705 Net nadat we Ede-Wageningen gehalteerd hadden, kwam de tweede controle. ![]() Plan V 900 staat klaar om de Museumpendel naar het Spoorwegmuseum te verzorgen, om 14.32. Vanaf Utrecht ben ik in de Sprinter naar Rhenen gestapt. Omdat ik eerder dan gepland in Utrecht was, dacht ik er aan om 14.45 naar Rhenen te vertrekken. Dit heb ik niet gedaan, omdat deze door een DD-AR stam werd gereden. Om 15.15 reed er wél 2x Plan V. Hierbij werd ik net voor Maarn gecontroleerd, de 3e van de hele reis. Aangekomen in Rhenen een kering van 18 minuten, dus tijd genoeg om een rondje te doen. Vertrek 16.08 ![]() Plan V 446v en 476a staan klaar in Rhenen om terug te gaan naar Utrecht. ![]() Een overzicht van het perron in Rhenen ![]() Vlak voor vertrek in Rhenen Vanaf Rhenen weer met de Sprinter terug gegaan naar Utrecht, om daar over te stappen op de Sprinter naar Baarn. Inmiddels is het alweer 17:00 uur, en de Sprinter naar Baarn vertrekt om 17:05. In Utrecht werd Plan V 455 er voorop bijgeplaatst, en zat Plan V 463 achterop. Toen we Utrecht Overvecht uit waren, kwam de HC. Me 4e controle van deze dag. ![]() DD-AR stam 7808 en 7871 staan naast elkaar. De 7871 zal vertrekken naar Almere Centrum. Hierbij bedank ik de machinist van de Stoptrein naar Zwolle nog even, omdat hij even iets langer wachtte met vertrekken, zodat ik beide stammen naast elkaar had. ![]() Plan V 463 komt vanuit Baarn aan in Utrecht, en zal even later weer vertrekken naar Baarn. ![]() Plan V 455 werd erbij gekoppeld, om samen met de 463 naar Baarn te gaan De trein vertrok netjes op tijd, alles liep zoals het hoorde, en aangekomen in Soest passeert Plan V 949 ons. ![]() Plan V 949 te Soest Wij rijden door naar Baarn, en daar verplaats ik mij naar Sp. 3. Inmiddels is het alweer 17:40. Vanaf spoor 3 zou de trein naar Amersfoort vertrekken. Deze werd gereden door DD-AR stem 7430 met een onbekende loc. In Amersfoort zoek ik het juiste perron, om de Protos naar Ede-Wageningen te nemen. Deze kwam mooi optijd aan, en ik neem dus alvast plaats. ![]() Protos 5035 staat te Amersfoort klaar om te vertrekken naar Ede-Wageningen Om eerlijk te zijn, zijn het rottreinen. Ik vond de stoelen voor geen meter zitten - zelf niet in de eerste klas. Die grote tafel bij de 4zits is dan wel weer handig, maar die poot in het midden is niet meer of minder dan irritant. Vanaf Ede-Wageningen ben ik met de intercity, die gereden werd door VIRM 8721, naar Schiphol gegaan. Vlak na Ede-Wageningen kreeg ik me vijfde, en tevens laatste controle van deze dag. Hier even een frietje gehaald, en weer terug naar het perron. Inmiddels is het alweer 20.22. Maar ik heb nog 2 en een half uur te gaan, voor ik eindelijk thuis ben. Vanaf Schiphol ben ik met de Sneltrein naar Leiden vertrokken, en daar uitgestapt. Deze werd gereden door VIRM 9552. Vanaf Leiden ben ik vertrokken naar Utrecht, met de Intercity. Deze werd gereden door VIRM 9450. Eenmaal in Leiden, heb ik tevergeefs moeite gedaan om een foto te maken, door de duisternis waren ze allemaal mislukt. Het was namelijk ook alweer 20.40. Vanaf sp. 18/19 ben ik naar sp. 7 gegaan, om daar de intercity naar Rotterdam te nemen. Deze werd gereden door een ICM 4248. In Rotterdam heb ik de stoptrein naar Zwijndrecht opgezocht. Deze vertrok om 22.35 Deze stoptrein werd gereden door 2x Plan V, namelijk de 466 v en de 884a. De HC had een super humeur, want de ene grap na de andere kwam voorbij, samen met zijn collega. Wanneer we op Rotterdam Zuid komen, roept de machinist om "Station Rotterdam Zuid, Rotterdam Zuid." Hierop loopt de HC naar de cabine van de 884, aan de voorkant, en roept het volgende om: "Dames en heren, jongens en meisjes, het volgende station is Rotterdam Zuid. Indien u naar Rotterdam Zuid wilt, of een kaartje tot hier hebt, verzoek ik U om uit te stappen. Deze trein zal namelijk niet opnieuw terugkeren te Rotterdam Zuid. Wij wensen U nog een fijne dag hier toe." Daarop loopt hij naar de deur, en bij stilstand opent hij deze. Hierop zegt hij tegen de reizigers die mee willen: "Welkom dames en heren, stap lekker in als U met deze trein mee wilt. Deze trein rijdt door richting Dordrecht en Roosendaal, en stopt op tussengelegen stations. Stap in, en heb een plezierige rit." We vertrekken weer, en bij Rotterdam Lombardijen roept de machinist om: "Dames en heren, jongens en meisjes, het volgende station is Rotterdam Lombardijen. Reizigers voor hier kunnen uitstappen." Waarop de HC wéér naar de cabine loopt, en zegt: "Voor de reizigers die verder dan Lombardijen willen, kunnen blijven zitten. Deze trein zal nog verder rijden. We zullen stoppen te Barendrecht, Zwijndrecht, Dordrecht, Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Roosendaal. Natuurlijk kan U in dordrecht ook overstappen, maar dit roep ik in Dordrecht wel om." De HC loopt weer naar de deur, begroet de reizigers vriendelijk, en begint weer iets te roepen. Wat precies, kan ik me niet goed herinneren. We komen in Barendrecht, en daar roept de machinist om: "Barendrecht, station Barendrecht." Dit keer blijft het stil bij de HC, maar eenmaal bij vertrek komt hij: "Dames en heren, jongens en meisjes, U bevind zich in de stoptrein naar Zwijndrecht, Dordrecht, Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Roosendaal. Wij zullen niet stoppen op achterliggende stations." Bij Zwijndrecht bleef het stil, op de machinist na, met Zwijndrecht, station Zwijndrecht. Verder weet ik het niet, want dit was me eindpunt van de reis. De aankomst was 22.54, een +2. Klik hier voor alle foto's van deze rit. | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 14:03 |
quote:Dat mag je zeker geloven, want daar begint het NMBS-net ![]() Goed verhaal wel ![]() | |
greavy | zondag 14 maart 2010 @ 14:33 |
Nog een vraag, dat zal jij vast wel weten Flash (of een ander..) Als je bij Kerkrade Centrum bent, en je rijdt door, waar kom je dan uit? Het spoor loopt niet dood bij het station, maar de treinen van Veolia rijden er niet door. | |
bork | zondag 14 maart 2010 @ 14:44 |
quote:Ik denk het miljoenlijntje, loopt door naar Simpelveld Afgelopen week kregg ik nog een mailtkje van de ZLSM, hier meer info. | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 14:46 |
quote:Dan kom je op het spoor naar Simpelveld, uitgebaat door de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij. http://www.miljoenenlijn.nl/ Ook leuk voor een dagje in de zomert ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 14:47 |
quote:Ik kreeg een mailtje van de Friezen eigenlijk. Wat had de ZLSM te melden? Ging het ook over die extra maatregelen van Prorail waardoor er een jaar lang niks kan rijden? Dat was het punt bij de Friezen namelijk ![]() | |
bork | zondag 14 maart 2010 @ 14:54 |
quote:Nee in Limburg gaan ze gewoon al lekker van start ![]() Voorjaar langs de Miljoenenlijn Na een korte winterstop van 2 maanden heeft de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij in maart haar activiteiten weer opgepakt en het seizoen begonnen met een voorjaarsdienstregeling op alle zondagen in maart. De historische Schienenbus rijdt een voorjaarsdienstregeling over het traject Simpelveld - Schin op Geul, Simpelveld - Kerkrade en Simpelveld - Vetschau. Een ideale basis om te combineren met een prachtige wandeling of een bezoek aan een van de attracties langs de lijn. ________________________________________ Wandelarrangement Voor vroege vogels heeft ZLSM een wandelarrangement uitgezet, dat een treinreis combineert met een wandeling door het heuvelland van ongeveer 7 kilometer en als afsluiting een kop soep in de stationsrestauratie. Liefhebbers hiervoor melden zich elke zondag om 9.45 uur aan het loket van station Simpelveld. ________________________________________ Historische wandeling Op zondag 14 en zondag 28 maart start vanaf station Simpelveld om 11.50 uur een trein-wandelarrangement. naar Vetschau (D). Onder leiding van een ervaren gids maakt u een prachtige wandeling van ruim 2 uur naar Bocholtz. Hier stapt u bij de hoeve Scholtissenhof weer in de trein terug naar Simpelveld. Onder het genot van een drankje sluit u in de sfeervolle stationsrestauratie van station Simpelveld het arrangement af. Voor deelname aan dit programma wordt vooraf reserveren aanbevolen (telefonisch 045 - 56 88 120 of per mail info@miljoenenlijn.nl). ________________________________________ Discovery Center Continium Is het weer minder ideaal om te wandelen kies dan voor een combinatie met Discovery Center Continium in Kerkrade. In dit nieuwe doe- en ontdekcentrum ontdekt u wat wetenschap en techniek voor het leven betekenen. Niet alleen vandaag, maar ook in verleden en toekomst. De trein naar Kerkrade vertrekt elke zondag in maart vanaf station Schin op Geul om 10.35 uur of vanaf Simpelveld om 11.10 uur of 14.10 uur. ________________________________________ Website De website www.miljoenenlijn.nl is compleet voorzien van alle informatie over het nieuwe seizoen. Bestel in de webshop eenvoudig uw jaarkaart, voor een heel jaar voordelig treinen. Bent u op zoek naar tickets voor Een dagje uit met Thomas op vrijdag 22, zaterdag 23 of zondag 24 oktober 2010? Vanaf 1 april start de voorverkoop voor dit bijzondere familieuitje. U krijgt hier nog een aparte nieuwsbrief over, eind maart, dus hou uw mailbox in de gaten. | |
greavy | zondag 14 maart 2010 @ 16:03 |
Lekker klantvriendelijk zijn de belgen:quote:Bron: Gazet van Antwerpen | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 17:14 |
Gaat lekker daar. Treintjes rijden is belangrijk. Reizigers? Cargo met een eigen willetje ![]() ![]() | |
TeringHenkie | zondag 14 maart 2010 @ 17:28 |
Damn, ik dacht dat NL een bureaucratisch paradijs was, 2 fokking jaar om een wissel neer te leggen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 17:36 |
![]() ![]() | |
Duvel | zondag 14 maart 2010 @ 19:05 |
Ben je het album van je jeugd weer aan het doorbladeren? ![]() | |
HaverMoutKoekje | zondag 14 maart 2010 @ 19:18 |
quote:Maar goed dat jullie nergens heen gingen, treinen zaten stampvol ![]() | |
#ANONIEM | zondag 14 maart 2010 @ 19:40 |
quote:Toen had Den Helder nog een mooi stations gebouw ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 19:57 |
quote:Knaagt het ja, dertig worden? ![]() | |
Duvel | zondag 14 maart 2010 @ 20:26 |
quote:Daar ben ik na twee jaar wel overheen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 20:28 |
quote:Staat me toch iets van bij dat je recentelijk weer met dergelijke emoties geconfronteerd werd ![]() | |
Duvel | zondag 14 maart 2010 @ 20:31 |
quote:Weet ik niks meer van... ![]() | |
greavy | zondag 14 maart 2010 @ 22:31 |
quote:Ja, dat was te verwachten. Gelukkig gister me rondreis gemaakt. Tevens mooi plaatje Flash! Ik vond deze op nuentoen.nl: ![]() 11-6-1977 - De door een kogelregen doorboorde trein na de kaping door Zuid-Molukkers bij de Punt, Glimmen. | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 22:43 |
quote:In die trein zat ook o.a. Annie Brouwer-Korf, de vorige burgemeester van Utrecht, drie maanden zwanger. | |
greavy | zondag 14 maart 2010 @ 22:43 |
Zit ik op Somda te lezen in het Opvallende Dingen topic, kom ik dit tegen:quote:Aldus Somda-gebruiker Keesje. Plan T 530 heeft de ICRm stam afgelost te Eindhoven, om verder naar Venlo te gaan.. Hij is inderdaad in Venlo weer gekeerd, om daar de 1968 te rijden (terug naar Den Haag Centraal uit Venlo). Hij reed niet eens met iets gekoppeld, het lijkt mij dan dat het heel rustig was, of er moesten meerdere mensen staan.. Konden ze deze in Venlo niet aflossen met een ICRm stam of dergelijke, die daar toch wel genoeg staan.. | |
dennistd | zondag 14 maart 2010 @ 23:06 |
ICRm-stammen in Venlo? Daar staat normaal gesproken niks, behalve de kerende treinen (er wordt daar gekeerd in 36 minuten) | |
TeringHenkie | zondag 14 maart 2010 @ 23:10 |
quote:Sorry, maar als je je hier druk om gaat maken ben je toch eigenlijk wel een autist, of zeg ik nu iets heel ergs? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 23:11 |
quote:Mwoa, als zoiets op het somda-forum staat is dat ook wel genoeg ja ![]() | |
TeringHenkie | zondag 14 maart 2010 @ 23:22 |
*gaat naar SOMDA.nl en leest waar SOMDA nou eigenlijk de afkorting voor is*quote:Ooooooooooow...dat hele forum zit vol met autisten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 14 maart 2010 @ 23:22 |
quote:Precies. En daarom zitten wij hier ![]() | |
Yreal | zondag 14 maart 2010 @ 23:37 |
quote:doen wij dan alsof we autisten zijn, of zijn we autisten die doen alsof we normaal zijn ? ![]() | |
Peterselieman | zondag 14 maart 2010 @ 23:38 |
quote:Ik post er nog wel eens, maar dat zijn slechts één bericht per maand ofzo. Voor de rest heb ik er niets te zoeken. | |
TeringHenkie | zondag 14 maart 2010 @ 23:42 |
quote:Maar je post er dus wel. Je hebt jezelf al verraden! Ga eens snel omlopen uit je hoofd leren! Kssst! ![]() | |
Peter | zondag 14 maart 2010 @ 23:45 |
Al die codes, stationsafkortingen, materiaalnummers, locnummers, treinserienummers, wanneer je welk materiaal in welke rit waar ziet. Boeit toch weinig? ![]() | |
Peterselieman | zondag 14 maart 2010 @ 23:45 |
quote:Ga jij je mond eens snel spoelen ![]() | |
TeringHenkie | maandag 15 maart 2010 @ 00:16 |
Kijk, ik vind treinen erg interessant. Het zijn grote machines, maken veel lawaai, ze werken met hoge vermogens. Bovendien heb je bovenin bijv. een ICM een mooi uitzicht. Maar om nou treinserienummers uit je hoofd te gaan leren, en langs de baan materieelnummers te noteren...nee, dat gaat me te ver. Open dagen bij de werkplaatsen vind ik wel leuk, kun je ook eens zien hoe het allemaal afgewerkt is in de draaistellen etc. maar ik schaam me er een beetje voor om tussen al die kwijlo's te lopen. Kijk voor de gein eens in een cabine, ze zitten met z'n allen aan de frontseinknoppen te rossen alsof 't hun eigen lul is ![]() Als ze hun prioriteiten op orde hadden verdienden ze nu bakken met geld en lagen ze elke avond bovenop een andere vrouw, maar nee, onthouden welk treinnummer in welke serie ![]() Sorry, dat moest er even uit. | |
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 00:17 |
quote:Ik ben het helemaal met je eens ![]() | |
Ireyon | maandag 15 maart 2010 @ 07:49 |
quote:Jammer dat alleen de machinist daar mag komen ![]() | |
Duvel | maandag 15 maart 2010 @ 08:47 |
quote:Pssst....andersom! | |
YoshiBignose | maandag 15 maart 2010 @ 09:39 |
Treinkenners, vanochtend gebeurde er wat raars. Ik heb verder geen verstand van treinen dus ik vertel alleen wat mij opviel. De stoptrein kwam aanrijden (sprinter) bij het eindstation en moest dus weer omkeren. De machinist ging dus naar de andere kabine. Lichten gingen uit en weer aan, maar de trein vertrok maar niet... Ondertussen (10 minuten later) kwam de intercity al aanrijden dus veel mensen wilden de trein uit om die dan maar te pakken, maar de deuren gingen ook niet open. De trein ging nog een paar keer aan en uit en toen liep de machinist naar een andere kabine (2 waren gekoppeld) en opende de deuren en zei dat de trein niet verder ging rijden. Iedereen de trein uit. Toen liep de beste man weer naar de voorste kabine en de trein reed weg. Afgezien van het feit dat iedereen hierdoor twee treinen had gemist, is dit natuurlijk een beetje raar. Wat me op viel is dat dat belletje een paar keer af ging (maar niet in de voorste kabine, maar de achterste van het eerste treinstel) en ik denk dat hij gewoon iets niet goed heeft ontkoppelt ofzo. Iemand een idee? Was dit gewoon een stagiair machinist ofzo ![]() | |
Duvel | maandag 15 maart 2010 @ 09:42 |
Leerling machinisten rijden nooit alleen, dus dat was het niet. Als ik het zo hoor zou het een defect deurcircuit kunnen zijn: die bel kan dat verklaren. Misschien kwamen de deuren niet goed in de vergrendeling en kreeg de machinist geen groene lamp. Als dat aan het begin van een rit gebeurt, kan ik me voorstellen dat de trein weer geleegd wordt. | |
YoshiBignose | maandag 15 maart 2010 @ 09:48 |
Waarom moest hij daarvoor dan naar de andere kabine om dat probleem weer op te lossen? Hij zei ook iets van: "ja er was geen conducteur aanwezig, maar ze zeiden rij hem maar zonder conducteur". | |
Duvel | maandag 15 maart 2010 @ 09:53 |
Misschien om te kijken of de lamp aan die kant wel brandde? | |
James1988 | maandag 15 maart 2010 @ 10:04 |
Vanochtend zag ik bij Rhenen de 1705 staan met daarachter een aantal bakken DD-AR. Wel een heel verschil met het 2x Mat '64 wat er meestal staat. | |
dennistd | maandag 15 maart 2010 @ 10:04 |
Treinserienummers en verkortingen weet ik grotendeels wel uit het hoofd, maar alleen maar omdat je ze vaak tegenkomt als je somda doorleest (de grootste bron van info voor mijn site). Omlopen weet ik absoluut niet uit mijn hoofd, ik zoek ze alleen even op in het fictieve geval dat er ICRm is ingezet vanuit Deventer naar Schiphol, om te kijken in welke trein het dan naar Enschede komt ![]() | |
Guppy | maandag 15 maart 2010 @ 10:46 |
Ooh, ik vergat bijna een maandabonnement te kopen vanmorgen!! Gelukkig staat er in Arnhem ook nog een automaat op de loopbrug, hoefde ik niet meer helemaal terug. | |
YoshiBignose | maandag 15 maart 2010 @ 10:52 |
quote:Godzijdank! | |
Duvel | maandag 15 maart 2010 @ 10:59 |
quote:NP. | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 10:59 |
quote:wij zijn vet normaal ![]() | |
YoshiBignose | maandag 15 maart 2010 @ 11:05 |
quote: ![]() | |
dennistd | maandag 15 maart 2010 @ 11:08 |
quote:Nouja, dat weet ik niet, er is nog geen treinentopicmeet (leuk voor galgje) geweest ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 11:12 |
quote:Ik schaam me er helemaal niet voor om tussen "die kwijlo's" te lopen hoor. Ik kom daar omdat ik zelf weleens de onderkant van een motordraaistel van een SGMm van dichtbij wil zien. Omdat mij dat interesseert. Wat daar verder aan volk op af komt boeit me vrij weinig eigenlijk. Maar vertel eens, op wat voor manier heb jij er last van als iemand in een cabine op knoppen loopt te drukken? En waaraan ontleen jij de autoriteit om voor iemand anders te bepalen hoe zijn leven eruit zou zien "als hij zijn prioriteiten op orde gehad had"? Kan geen kwaad om een beetje je plaats te kennen hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 11:13 |
quote:Tuurlijk wel, die zijn er massa's. JIJ wordt alleen nooit gevraagd, misschien heeft dat er wat mee te maken ![]() | |
James1988 | maandag 15 maart 2010 @ 12:13 |
![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 14:32 |
net een conducteur die serieus melodious op zijn fluitje blies ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 15:04 |
Grrrrr ik wil weer een rondje maken ![]() Maar het weer is kut en ik kan nauwelijks lopen en allemaal gezeik en zo ![]() ![]() | |
bork | maandag 15 maart 2010 @ 15:17 |
quote:Ik heb nog wel 52 Chuggington's om je op te vrolijken hoor! ![]() | |
Guppy | maandag 15 maart 2010 @ 15:19 |
quote:Aawww *opvrolijkplaatje* ![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 15:21 |
quote:Dit Dat mensen opzich nog een stijve lul krijgen van het zitten op de machinisten stoel kan ik nog wel inkomen, sommige willen astronaut worden, andere trein bestuurder. jongetjes dromen enzo... Nummertjes noteren vind ik ook een beetje droevig. Wat maakt het nou uit de SLT 405 langskwam op donderdag om half 1 ipv SLT 406 ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 15 maart 2010 @ 15:23 |
Maar geloof me er bestaan heel veel droevige mensen op deze wereld ![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 15:28 |
quote:True Nou ben ik van mening dat je lekker moet doen waar je zin in hebt, zolang je het maar wel zelf verdient. Als jij gewoon werkt en je rekeningen kan betalen mag je van mij het hele weekend de nummertjes van de nachtreinen gaan noteren ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 15:31 |
quote:Is dat even fijn ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 15:32 |
quote:Dat klopt zeker ja. Maar ook die KUN je gewoon in hun waarde laten. Probeer maar eens ![]() | |
Socios | maandag 15 maart 2010 @ 16:06 |
Het interesseert mij echt niets wat men van mij denkt wanneer ik alle spots bijhoudt onderweg en later invoer in de database. ![]() Best lachen om de (zelfgenoteerde) treinstellen te volgen. | |
Guppy | maandag 15 maart 2010 @ 16:23 |
Zo heb je ook van die mensen die bij een buurtsuper gaan zitten met een laptopje. Dan gaan ze de nummers op de eurobiljetten invoeren die langskomen bij de kassiere. En dan net zo lang totdat er een nummer langskomt wat al in het excelletje staat. Lekker laten ![]() | |
RealZeus | maandag 15 maart 2010 @ 16:25 |
Ik ben in de categorie: de hele dag in treinen en bussen zitten zonder een echt reisdoel. ![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 16:30 |
quote:Iedereen doet maar waar die zin in heeft, zolang ik er maar geen last van heb. Tenzij je in de bijstand zit, vrijwillig Vrijwillg in de bijstand ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Guppy | maandag 15 maart 2010 @ 16:47 |
quote:Vaak zijn het 65+ers, òf mensen die er hun vrije dagen aan besteden. In ieder geval in dit topic (en dan vooral die laatste categorie ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 17:19 |
Bochie om, zoooo ![]() ![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 17:20 |
quote: ![]() persoonlijk krijg ik een stijve lul van het rondcrossen met mijn kop in de wind ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 17:20 |
quote:Uniek uitzicht ![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 17:20 |
quote:ik zou daar ter plekken een hartaanval krijgen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 17:22 |
quote:Oh dat is niet jouw idee van quote:? ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 maart 2010 @ 17:27 |
quote:Zo is mijn hobby seinen op groen zetten. ![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 17:29 |
quote: ![]() Typen is moeilijk.. even ot. Gister trouwens een boete gereden op die nieuwe brommer die ik in eindhoven was wezen halen. Denk even een vriend laten zien wat voor pit die brommertjes hadden vroeger Vlieg een autoweg op en trek in 3 tellen door naar 75, binnen de bebouwde kom. Volgende kruispunt Via de zijstraat erom heen gereden en weer verder die zelfde autoweg door. Stond er een motorwout op dat kruispunt ![]() 75 rijden op een brommer -> 180 en rijbewijs kwijt -> gemazzelt 75 rijden waar je 50 mag -> 1xx -> gemazzelt geen papieren bij me -> 60 -> gemazzelt 2x niet op het bromfietspad -> 60 per stuk -> eentje gehad Ik had er nou wel eens eentje verdient, in mijn jeugdige zondes nooit beboet voor helmloos rijden enzo ![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 17:30 |
quote:daar heb ik last van he ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 17:32 |
Wat een ongeschikte homo die motorwout zeg ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 17:32 |
Kennelijk had Ziggs vanochtend geen dienst, want het ging prima. Met +2 vertrokken en met +1 aangekomen in Groningen. | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 17:34 |
quote:hij vond de brommer mooi ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Yreal op 15-03-2010 17:57:20 ] | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 maart 2010 @ 17:59 |
quote:Ik zat van 6 tot 13 aan de knoppen van Groningen. ![]() Sms me het volgende keer even, dan laat ik je even extra lang wachten. ![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 18:03 |
quote:een insider ? ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 maart 2010 @ 18:04 |
quote:Zie "beroep" in mijn profiel. ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 18:05 |
quote:Op maandag is het 8:59 uit Leeuwarden. Aankomst 9:33 in Groningen ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 maart 2010 @ 18:06 |
quote:Check. | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 18:15 |
quote:vanaf nu altijd vertraging ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 18:16 |
quote:Och, ik maak me er niet zo druk om. Ik weet zijn werkplek te vinden ![]() | |
Socios | maandag 15 maart 2010 @ 18:23 |
Ik reis met je mee, Peterselieman. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 18:41 |
Jaaaaa ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peter | maandag 15 maart 2010 @ 18:55 |
Wat een vijandigheid, Ziggy3 gaat jullie treinen toch juist prioriteit geven ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 maart 2010 @ 19:04 |
![]() Ze zijn dan zo onder de indruk van de post, dat ze geen kik meer geven. ![]() | |
Peter | maandag 15 maart 2010 @ 19:08 |
quote:Ze zijn bang dat je ze morgen al omleidt naar Leer oid ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 19:11 |
quote: ![]() Als je dat doet, dan bieden we je een paar koffers aan, zodat je ze kunt gaan pakken ![]() | |
RealZeus | maandag 15 maart 2010 @ 19:12 |
quote:Ik ben bang dat ze aan alle knopjes gaan zitten en ik weet niet van waar tot waar jouw gebied loopt maar dan zie ik bij Haren nog wel een Koploper de lus naar Hoogezand op verdwijnen. Of de trein naar Nieuweschans die ineens richting Haren rijdt. ![]() | |
Duvel | maandag 15 maart 2010 @ 19:16 |
quote:Dat is de one-way excursie naar Riekje. ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 19:18 |
Waterhuizen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 19:24 |
quote:Hoort Waterhuizen Aansluiting dan nog bij station Groningen, qua treindienstleiding? | |
RealZeus | maandag 15 maart 2010 @ 19:25 |
quote:Geen idee. | |
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 19:27 |
quote:Misschien weet ziggyziggyziggy het? ![]() | |
James1988 | maandag 15 maart 2010 @ 19:31 |
quote:Het zijn de 2405 en 2406. Haphaphap Overigens let ik soms op de loc- of treinstelnummers. Dan valt het me een dag later soms op dat dezelfde trein komt voorrijden... meer doe ik er niet mee. | |
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 19:33 |
quote:Uiteraard. Groningen doet bijna geheel Noord-Nederland. Ik geloof dat het ergens in de buurt van Meppel de post Zwolle wordt. | |
#ANONIEM | maandag 15 maart 2010 @ 19:39 |
quote:Nee, kijk maar eens hier, pagina 8: http://www.prorail.nl/Sit(...)Rlokbedregels2.0.pdf Alleen staan de grenzen daar niet zo heel precies aangegeven. | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 19:40 |
quote: ![]() Ik heb wel eens geprobeerd loc nummers bij te houden van de DD-AR's in de 4000. Ik was de volgende dag het nummer al weer kwijt ![]() | |
dennistd | maandag 15 maart 2010 @ 20:20 |
En inmiddels is er beeld van de OV-chipkaart-VIRM 9524: http://www.spoornieuws.nl/index?page=nieuws&id=378 | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 maart 2010 @ 20:20 |
Post Groningen begint aan de Groningenkant bij Onnen en aan de Leeuwardenkant bij het Van Harinxmakanaal. Waterhuizen valt nog net binnen het werkgebied van station Groningen. Ik zal straks even een kaartje painten. | |
Socios | maandag 15 maart 2010 @ 20:23 |
quote:Mooie treinen erbij. ![]() ![]() | |
Yreal | maandag 15 maart 2010 @ 20:26 |
quote:De neuk is dat voor gedrocht? ![]() SPOILER | |
MaxMark | maandag 15 maart 2010 @ 20:30 |
quote:Hier zijn de High-res foto's uit het originele persbericht. Een beetje jammer dat spoornieuws.nl zegt dat treinennieuws.nl het copyright op de foto's hebben, terwijl er dit in het persbericht staat: quote: ![]() ![]() ![]() Dus bij deze credits aan ene Wim Salis ![]() | |
dennistd | maandag 15 maart 2010 @ 20:33 |
quote:Ik heb geen persbericht gehad dus ik ging er vanuit dat het foto's van treinennieuws zelf waren (spoornieuws.nl is van mij) | |
RealZeus | maandag 15 maart 2010 @ 20:36 |
quote:In de gauwigheid dacht ik dat ze een VIRM in Fyra-kleuren hadden gevingerverfd | |
MaxMark | maandag 15 maart 2010 @ 20:36 |
quote:Oh, sorry ![]() Naja, treinennieuws had het erbij moeten zetten. | |
dennistd | maandag 15 maart 2010 @ 20:37 |
quote:Maar waar heb jij dat persbericht weg dan? | |
James1988 | maandag 15 maart 2010 @ 20:47 |
Wat is die felroze kleur toch godsonmogelijk lelijk ![]() Hadden ze nou echt geen andere kleur kunnen kiezen voor ze met dat OV-chipkaartproject begonnen? ![]() | |
Socios | maandag 15 maart 2010 @ 20:48 |
Is die V-IRM wil jij ook niet zitten? ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 maart 2010 @ 20:49 |
quote:Voor de geinteresseerden (PSM dus ![]() Het plaatje van de grenzen tussen de verschillende treindienstleiders binnen Post Groningen staat hier. De precieze grenzen zijn: trdl TPRB (ter plaatse bediend relaisblokstelsel): - vrije baan tussen Deinum en Leeuwarden - vrije baan tussen Mantgum en Leeuwarden trdl Leeuwarden: - vrije baan tussen Deinum en Leeuwarden - vrije baan tussen Mantgum en Leeuwarden - vrije baan tussen Grou-Irnsum en de HRMK-brug - vrije baan tussen Achter de Hoven en Leeuwarden Camminghaburen trdl Lauwers: - vrije baan tussen Achter de Hoven en Leeuwarden Camminghaburen - vrije baan tussen Hoogkerk-Vierverlaten en Groningen trdl Groningen: - vrije baan tussen Hoogkerk-Vierverlaten en Groningen - vrije baan tussen Groningen-Noord en Groningen - vrije baan tussen Waterhuizen aansluiting en Kropswolde - vrije baan tussen Onnen-Noord en Onnen-Zuid trdl Integro: - vrije baan tussen Groningen-Noord en Groningen trdl Oost-Groningen: - vrije baan tussen Waterhuizen aansluiting en Kropswolde - Duitse grens | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 maart 2010 @ 20:50 |
quote:Dat oerlelijke roze kreng zag ik vorige week rijden. Kan dat? | |
James1988 | maandag 15 maart 2010 @ 20:54 |
quote:Die sla ik indien mogelijk wel over ja. | |
Dr_Flash | maandag 15 maart 2010 @ 20:54 |
quote: | |
TeringHenkie | maandag 15 maart 2010 @ 20:57 |
Ik vind ze mooi. Sowieso mag de NS wel van het geel afstappen, van mij mag op de VIRMS van nu wat blauw is wit worden, en wat geel is blauw. ![]() | |
MaxMark | maandag 15 maart 2010 @ 20:57 |
quote: quote:Ik zit bij een radio & tv omroep, wij krijgen dus de persberichten toegestuurd. Ik heb eigenlijk geen idee hoe je je kunt 'aanmelden' om die dingen te ontvangen. | |
dennistd | maandag 15 maart 2010 @ 21:01 |
quote:Hij is vandaag uit de werkplaats Haarlem gekomen, lijkt me wat vreemd dan. | |
dennistd | maandag 15 maart 2010 @ 21:02 |
quote:ah, op die manier. nouja, heb me iig aangemeld bij NS voor persberichten | |
Peterselieman | maandag 15 maart 2010 @ 21:04 |
Die schommelboot doet pijn aan je ogen. | |
Socios | maandag 15 maart 2010 @ 21:05 |
Wie maakt de lapo even? ![]() | |
James1988 | maandag 15 maart 2010 @ 21:08 |
Ik. |