Dat is E.... ?quote:Op maandag 1 maart 2010 14:07 schreef lommy het volgende:
Z3 2.8 cabrio!! al vanaf mn 19e
Officieel e36, maar ik zou hem apart vermeldenquote:
quote:Op zondag 28 februari 2010 16:16 schreef eevebe het volgende:
ik ga als het goed is komende week een andere originele radio halen voor in mijn e39.
weet iemand of die dingen beveiligd zijn met een code of kan ik gewoon een nieuwe erin steken en gelijk 50 cent uit de speakers laten pompen?
Jammer, e28 is een superwagen, zag er toevallig vandaag nog een staan. Die was alleen 'te fout' gemaakt door halfordstuning incl geblindeerde ramen, te lelijke velgen en petjes erin. Zonde.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:18 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik plaats hier even een TVP
De mijne staat al drie maanden stil....![]()
quote:Op maandag 1 maart 2010 18:34 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Jammer, e28 is een superwagen, zag er toevallig vandaag nog een staan. Die was alleen 'te fout' gemaakt door halfordstuning incl geblindeerde ramen, te lelijke velgen en petjes erin. Zonde.
quote:Op maandag 1 maart 2010 18:51 schreef Bowny het volgende:
TVP met een plaatje om het enigzins nuttig te houdenDie M5 is porno met een hoofdletter P!
[ afbeelding ]
TUUT TUUUUUUT
[ afbeelding ]
Zijn dat geen M3's?quote:Op maandag 1 maart 2010 18:51 schreef Bowny het volgende:
TVP met een plaatje om het enigzins nuttig te houdenDie M5 is porno met een hoofdletter P!
[ afbeelding ]
TUUT TUUUUUUT
[ afbeelding ]
Dat wilde ik ook zeggen. De naam v/d eerste wallpaper doet anders vermoeden, maar ik ken helemaal geen 2deurs M5.quote:
330i vind ik nog steeds relatief veel PK's voor relatief niet te veel geld, ook niet qua verbruik.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:17 schreef DoimeN het volgende:
...
Heb 2 weken geleden even mogen rijden in een 330i uit 2005 ... Het geluid viel alleen een beetje tegen, maargoed.
Petjes met gehoorapparaat shoppen bij Remus / Sebring.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Petjes met gehoorapparaat kunnen altijd nog bij Eisenmann shoppen voor een uitlaatje.
Dat is zeker een leuk ding (moest wel eerst ff op de site kijken om te zien waar het van wasquote:
Je bedoelt het spruitstuk denk ik?quote:Op maandag 1 maart 2010 21:17 schreef Maharbal het volgende:
Ben je die andere hartge einddemper al kwijt?![]()
wat zoek je? voor wat voor prijs?quote:Op maandag 1 maart 2010 18:17 schreef DoimeN het volgende:
Hoewel ik nog steeds geen speel E30 bezit toch stiekem een TVP.
je hebt nog wel wat staan zeker?quote:
Is wel aardig ja, maar denk niet dat heel veel mensen hier zo een blok in hun auto hebben liggen, laat staan regelmatig horenquote:
Het mag dan misschien wel een knap stukje techniek zijn, maar om nou te zeggen dat een diesel een mooi geluid maaktquote:
Denk ook niet dat er veel hier zien die zo een blok regelmatig horenquote:
concept wagenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:21 schreef Pikhoofd het volgende:
Even een vraagje aan de kenners;
Welke BMW zie je als eerste in het introfilmpje op BMW.nl? Die zwart/wtitte dus..
O ja, dat was 't spruitstuk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:48 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Je bedoelt het spruitstuk denk ik?Daar staat al iemand voor genoteerd
Dat is de M1 Hommage.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:23 schreef rival het volgende:
[..]
concept wagen
ik gok op deze! (maar dit is ook alweer een oude foto geloof ik.. hij zal wel anders ijn ondertussen ofzo)
[ afbeelding ]
is dat niet hetzelfde, maar dan nog wat doorontwikkelt?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:21 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dat is de M1 Hommage.
Ik denk dat hij deze bedoelt:
[ afbeelding ]
Efficient Dynamics Vision Concept
Die van Catch is de zelfde V12 als mijnequote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:58 schreef M.O.D het volgende:
[..]
Is wel aardig ja, maar denk niet dat heel veel mensen hier zo een blok in hun auto hebben liggen, laat staan regelmatig horen
[..]
Het mag dan misschien wel een knap stukje techniek zijn, maar om nou te zeggen dat een diesel een mooi geluid maaktMaar misschien is ergens wel een sample beschikbaar die het tegendeel bewijst?
[..]
Denk ook niet dat er veel hier zien die zo een blok regelmatig horen
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die van Catch is de zelfde V12 als mijne
Ik zal wel moetenquote:
Dat zou wel mee moeten vallen? Maar ik zou de BMW nemenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:45 schreef PjotrXII het volgende:
Hey heren! Even een vraagje, hoe kan het zo komen dat bijvoorbeeld de BMW 7-serie van 2003 zo goedkoop is (tussen de 18000-25000) met veelal een nieuwprijs van 100k+ ? I.t.t. bijvoorbeeld de Mercedes S-Klasse met 't zelfde bouwjaar?
Maar voor vraag een, kan ik niet plaatsen.
LOL begon al te denken, zo een V12 in 3tje dat je dat passend heb gekregenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:02 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Als jouw plaatje, niet jouw blok. Ik denk niet dat BMW ooit een 1.8 V12 heeft gebouwd
Met zo een 7 uit 2003 heb je grote kans dat die nog bij de eerste groep hoort. Die stonden helaas niet echt bekend om hun betrouwbaarheidquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:45 schreef PjotrXII het volgende:
Hey heren! Even een vraagje, hoe kan het zo komen dat bijvoorbeeld de BMW 7-serie van 2003 zo goedkoop is (tussen de 18000-25000) met veelal een nieuwprijs van 100k+ ? I.t.t. bijvoorbeeld de Mercedes S-Klasse met 't zelfde bouwjaar?
Maar voor vraag een, kan ik niet plaatsen.
Geweldigquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:32 schreef Maharbal het volgende:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/25/bmw-3-serie-e30-met-v12
Echt he.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:42 schreef M.O.D het volgende:
[..]
GeweldigDenk alleen wel dat het kontje daarvan erg licht zal aanvoelen
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:02 schreef M.O.D het volgende:
Ongeloofelijk geil zegDaar is echt een smak met geld en tijd tegen aan gegooit
![]()
Maar waarom geeft die gozer in het filmpje met die M3 V8 geen gas bij joh, lijkt wel alsof hij afremt als die V10 gas geeftOwww als ik toch eens rijk was
Als ik rijk was kocht ik gewoon een 507 voor in 't weekend hoorquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:02 schreef M.O.D het volgende:
Ongeloofelijk geil zegDaar is echt een smak met geld en tijd tegen aan gegooit
![]()
Maar waarom geeft die gozer in het filmpje met die M3 V8 geen gas bij joh, lijkt wel alsof hij afremt als die V10 gas geeftOwww als ik toch eens rijk was
Damn dat gaat snelquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Echt he.
Deze fotoreportage is ook ZIEK:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333&page=4
En de manier waarop deze E30 wegtrekt bij die E92 M3 is fantastisch haha:
KUCHquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:33 schreef M.O.D het volgende:
Wat dat Peugeot prototype ding![]()
Moet eerlijk toegeven dat het niet echt moeders mooiste is![]()
[ afbeelding ]
1op 9 met de 318is (als ik tenminste ook regelmatig de snelweg hebquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:04 schreef Bowny het volgende:
D'r zijn vast meer mensen met een excel sheetje
Wat is jullie overall verbruik? Hier met de 318i zit ik op 1:11,22 en 0,122 euro per km. Rijd meestal onder 3-3,5k rpm met af en toe even los gaan met redlinen
Owwww zo een 507, vond het al zo vreemd in een BMW topicquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:47 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
KUCH
Ik heb ooit Frans gereden, en ik heb geen reden om nog ooit iets Frans te rijden (muv oude Bugatti's)
Geen excel sheetje, maar de auto geeft op dit moment zo rond de 12 liter per 100 km aan. Alleen in de stad is meestal 17/18 liter per 100 km en op ritjes door Duitsland 10 litertjes per 100 km met daarin hele stukken 140 - 160 op de CC en af en toe ff door halenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:04 schreef Bowny het volgende:
D'r zijn vast meer mensen met een excel sheetje
Wat is jullie overall verbruik? Hier met de 318i zit ik op 1:11,22 en 0,122 euro per km. Rijd meestal onder 3-3,5k rpm met af en toe even los gaan met redlinen
Ik ben het met je eens, een compact is het gewoon net-niet, ook de E46 nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 07:37 schreef xaban06 het volgende:
En dit is dan mijn auto. Ik vond zelf een compact altijd net-geen-BMW, echter vind ik dat bij mijn auto helemaal niet, een prachtige beemer.
Het zijn foute velgen, hoort totaal niet onder een 3-serie, echter vind ik het toch wel iets hebben, zo compleet.
Het is een 320TD uit 2001.
Ik krijg steeds hooguit 1 of 2 posts in een topicquote:
netjesquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:18 schreef xaban06 het volgende:
Oh en dit is de interieur. Verwarmde lederen stoelen, heerlijk
[ afbeelding ]
Ik doe iets minder dan 2 weken met een tank van 70 liter, waarbij er per week zo'n 300 a 400 km gereden wordt, waarvan de helft korte ritjes in de stad/woon-werk verkeer etc. Op de snelweg zal hij zo'n 1:13 rijden als je rustig rijd (wat ik op de snelweg meestal niet doequote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:04 schreef Bowny het volgende:
D'r zijn vast meer mensen met een excel sheetje
Wat is jullie overall verbruik? Hier met de 318i zit ik op 1:11,22 en 0,122 euro per km. Rijd meestal onder 3-3,5k rpm met af en toe even los gaan met redlinen
Daar wil ik ook wel in zittenquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:18 schreef xaban06 het volgende:
Oh en dit is de interieur. Verwarmde lederen stoelen, heerlijk
[ afbeelding ]
Damn ziet er goed uitquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:18 schreef xaban06 het volgende:
Oh en dit is de interieur. Verwarmde lederen stoelen, heerlijk
[ afbeelding ]
Ik geef je gelijk hoor, ik vond de compact ook altijd een net-niet, tot dat ik er dus nu zelf in rijquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:23 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Daar wil ik ook wel in zitten
Maar eerlijk gezegd heb ik ook niets met compact en met die koplampen
Dat is nog niks.. ik ree altijd flatout heen en weer na belgie - eindhoven.. 205 over linker/rechter rijstrook cruisen tussen mensen door.. BMWquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:14 schreef Bowny het volgende:
Ik vond mensen die 160 rijden altijd asociaal, maar nu knal ik zelf soms met 180 over de A4![]()
![]()
Het 5e verzet van een 318i' tje is vanaf 120km/h gewoon geniaal, je voelt 'm gewoon gaan
HELP!
Ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:14 schreef Bowny het volgende:
Ik vond mensen die 160 rijden altijd asociaal, maar nu knal ik zelf soms met 180 over de A4![]()
![]()
Het 5e verzet van een 318i' tje is vanaf 120km/h gewoon geniaal, je voelt 'm gewoon gaan
HELP!
Oppassen voor scotoe. De snelheidstax is vrij hoog in Nederland.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:14 schreef Bowny het volgende:
Ik vond mensen die 160 rijden altijd asociaal, maar nu knal ik zelf soms met 180 over de A4![]()
![]()
Het 5e verzet van een 318i' tje is vanaf 120km/h gewoon geniaal, je voelt 'm gewoon gaan
HELP!
op je teller ja, want je 316 rijdt dat nietquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:26 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is nog niks.. ik ree altijd flatout heen en weer na belgie - eindhoven.. 205 over linker/rechter rijstrook cruisen tussen mensen door.. BMW
pas op met meer dan 50 km te hard, dan ben je zo je rijbewijs kwijtquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:14 schreef Bowny het volgende:
Ik vond mensen die 160 rijden altijd asociaal, maar nu knal ik zelf soms met 180 over de A4![]()
![]()
Het 5e verzet van een 318i' tje is vanaf 120km/h gewoon geniaal, je voelt 'm gewoon gaan
HELP!
Bij 40 of meer te hard (op de snelweg) moet je overigens voorkomen, waarbij je ook een ontzegging aan je broek kunt krijgen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:38 schreef rival het volgende:
[..]
pas op met meer dan 50 km te hard, dan ben je zo je rijbewijs kwijt
en 30 binnen de bebouwde ook geloof ik?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij 40 of meer te hard (op de snelweg) moet je overigens voorkomen, waarbij je ook een ontzegging aan je broek kunt krijgen.
quote:
Bij flitsboetes ligt het iets anders, omdat deze op kenteken worden uitgeschreven. AFAIK is het bij flitsboetes echter ook wel weer zo dat na 50 te hard of 70 te hard op de snelweg de kentekenhouder moet aangeven of die de bestuurder is geweest, waarna de bestuurder vervolgens een dagvaarding krijgt.quote:echter die boetes heb ik allemaal de afgelopen jaren wel gehad.. nooit hoeven voorkomen...... kreeg egwoon een acceptgiro binnen.
Als je in zo'n geval staande wordt gehouden, kun je meteen je rijbewijs aan Ome Agent geven. Als je verder geen slecht track record hebt, kun je hem wel weer na 2 weken voorlopig terugkrijgen van de OvJ, maar leuk is toch weer anders.quote:tot ik eind vorig jaar met (na correctie) 53 te hard werd gepakt... toen moest ik me wel even melden bij de rechtbank
Of vanaf 40 te hard op de snelweg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:10 schreef Catch22- het volgende:
vanaf 30 te hard en dan de derde keer, krijg je wel issues volgens mij
Nee, pas bij 40 te hard. Of bij 30 te hard op een niet-snelweg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij 30 op snelweg krijg je al een punt als je beginnend bestuurder bent.
niet bij flitsboetes, weet ik zekerquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:10 schreef Catch22- het volgende:
vanaf 30 te hard en dan de derde keer, krijg je wel issues volgens mij
ik kreeg hem na 14 dagen terug... aangezien alles wat ik daarvoor ooit heb gehad allemaal voortkwam uit flitsboetes oid... met staande houding kom ik gelukkig meestal wel met een waarschuwingquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:00 schreef Alicey het volgende:
Als je in zo'n geval staande wordt gehouden, kun je meteen je rijbewijs aan Ome Agent geven. Als je verder geen slecht track record hebt, kun je hem wel weer na 2 weken voorlopig terugkrijgen van de OvJ, maar leuk is toch weer anders.
pardon?quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:50 schreef Bowny het volgende:
Jaja, nu komen de aapjes uit de mouw....stelletje piemels![]()
Klopt, maar dat verschilt per onderdeel van 5 tot 30%, zeg maar wat je nodig hebt, dan vraag ik het eens naquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O ja, dat was 't spruitstuk.
BTW Tim, kreeg jij niet korting bij de BMW dealer? Hoeveel ongeveer?![]()
Ja moet je wel meenemen in de berekening.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:50 schreef Bowny het volgende:
Jaja, nu komen de aapjes uit de mouw....stelletje piemels![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:59 schreef metallicattim het volgende:
Over boetes gesproken, wat is jullie hoogste verkeersboete?
echt asociaal is dat he!quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik 200 laatst voor de IJtunnel. Stonden ze te laseren hoor..... welke aap rijdt daar nou 50.
nog erger, "vroegah" waren ze daar niet aan het werk. 1 rechte weg. mocht je ook maar 50quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha inderdaad. Omdat ze zogenaamd daar aan het werk zijn, maar dat is al zo lang. En de weg is in principe prima nu dus snap werkelijk niet dat dat nog steeds 50 is. Zelfde geldt voor de IJtunnel zelf, daar heb ik nog nooit iemand 50 in zien rijden... ja 1 keer en die reed links, maar door de doorgetrokken streep kon ie dus niet naar rechts. Ook altijd leuk om te zien
herkenbaar!quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:11 schreef piekartz87 het volgende:
elke keer slik ik wel ff als ik zo'n brief krijg. dan denk ik aan een ritje van een week ervoor waar ik even vond dat ik 180 moest rijden even bijvoorbeeld
Best frustrerend dat de mensen met grotere en snellere motoren net zoveel verbruiken. Maar ik maak dan voornamelijk korte ritten, dat hakt er wel inquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:20 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik 9 liter/100 km.
En een Stinger, dus geen boetes.
Cool, werkt zo'n ding nou goed?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:20 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik 9 liter/100 km.
En een Stinger, dus geen boetes.
Heb je zo'n ding nodig dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Cool, werkt zo'n ding nou goed?
Werkt prima.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Cool, werkt zo'n ding nou goed?
Ik heb 't nu niet per sé nodig, maar ik wil het wel binnen 2 maanden halen. Als het via jou een stuk goedkoper kan, dan is de keuze snel gemaaktquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:44 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Klopt, maar dat verschilt per onderdeel van 5 tot 30%, zeg maar wat je nodig hebt, dan vraag ik het eens na
Het is net 1 grote familie die BMW rijders onder elkaarquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef Bowny het volgende:
Wil ook nog even kwijt dat dit het tofste topic op FoK is, waar nooit gezeik is en leuke users![]()
De prijzen hieronder zijn incl.. btw maar zonder korting en uit de prijslijst van mijn ETK, die is niet 100% actueel, want er komt maar geen nieuwe prijslijst beschikbaar, terwijl er veel producten van prijs veranderen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb 't nu niet per sé nodig, maar ik wil het wel binnen 2 maanden halen. Als het via jou een stuk goedkoper kan, dan is de keuze snel gemaakt.
Het zou dan gaan om:
25 11 1 221 284
25 11 1 221 613
52 10 8 106 096
Voornamelijk de bekleding van de stoel kost een hoop. Als ik over die 3 dingen een kleine 20/30% korting zou kunnen krijgen...scheelt een hoop
edit: Kun je ook achter de prijs per onderdeel komen?![]()
De prijzen had ik inderdaad al apart gevonden via etk/bmwfans. Maar het ging me meer om de kortingquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:34 schreef metallicattim het volgende:
[..]
De prijzen hieronder zijn incl.. btw maar zonder korting en uit de prijslijst van mijn ETK, die is niet 100% actueel, want er komt maar geen nieuwe prijslijst beschikbaar, terwijl er veel producten van prijs veranderen.
25 11 1 221 284
¤37,50
25 11 1 221 613
¤7,50
52 10 8 106 096
¤126,70
Ik moet morgen toch mn raamgeleider ophalen, dan vraag ik deze 3 onderdelen eff op wat ze kosten incl. de korting
graag gedaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef Bowny het volgende:
Wil ook nog even kwijt dat dit het tofste topic op FoK is, waar nooit gezeik is en leuke users![]()
Dat heb ik ook een hele tijd gehad, tot ik opeens in 2 weken tijd er 6 scoorde. Iedere dag kwam er weer een binnen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:11 schreef piekartz87 het volgende:
ik heb altijd nogal geluk gehad qua boetes. ik rij meestal wel te hard, en ik rij toch 400 km in de week.
Tot nu toe 184 euro. Een tijdje terug heb ik echter wat gas bijgegeven om een verkeerslicht te halen waarbij een camera stond. Met een beetje pech was dat verkeerslicht net rood en reed ik iets van 20 km te hard. Die is waarschijnlijk dan hoger.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:59 schreef metallicattim het volgende:
Over boetes gesproken, wat is jullie hoogste verkeersboete?
Ik heb geen 316quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:38 schreef rival het volgende:
[..]
op je teller ja, want je 316 rijdt dat niet
een 1.8 met 192 pk? waarom heeft de M50B25 2.5 L (2494 cc/152 in³) dan maar 141 kW 192 pk?quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb geen 316Heb een 318 Automaat met 192paardjes die trappelen om in de auto gepleurd te worden
Hij heeft vast een dubbele turbo, andere nokkenas, spruitstuk, dtm supersprintuitlaat e.d. Er op zittenquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:47 schreef rival het volgende:
[..]
een 1.8 met 192 pk? waarom heeft de M50B25 2.5 L (2494 cc/152 in³) dan maar 141 kW 192 pk?
leg eens uit
Nee, hij heeft gewoon standaard 192 miniatuurpaardjes op z'n hoedenplank liggen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hij heeft vast een dubbele turbo, andere nokkenas, spruitstuk, dtm supersprintuitlaat e.d. Er op zitten
Hij heeft die 2.5l motor erin gebouwd.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:47 schreef rival het volgende:
[..]
een 1.8 met 192 pk? waarom heeft de M50B25 2.5 L (2494 cc/152 in³) dan maar 141 kW 192 pk?
leg eens uit
Dan is het toch geen 1.8 meerquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij heeft die 2.5l motor erin gebouwd.(of moet ie nog doen).
Snotneusquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat klopt snotneus, maar het is in principe nog wel een 318, alleen dan met een andere motor. Tenzij de turk ook alle onderdelen gaat vervangen, wat wel moet volgens mij. Maar dit gaat toch nooit gebeuren hem kennende...
quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:31 schreef justmattie het volgende:
Het is net 1 grote familie die BMW rijders onder elkaar![]()
En hier de actuele prijzen incl de korting en btw:quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De prijzen had ik inderdaad al apart gevonden via etk/bmwfans. Maar het ging me meer om de korting.
Alvast erg bedankt!
Als je er een ander blok inlegt zul je de remmerij aan moeten passen lijkt me in dit geval. Ook moet het voertuig op kenteken krijgen te staan dat het een 325 is. Doe je dit niet en je veroorzaakt een ongeluk keert de verzekering niets uit wanneer ze daar achter komen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt door mijn eigen plaatje dan ga ik scheldwoorden bij bedenken
Weet ook niet hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Ik zou zeggen koop dan gewoon een 325i maar ja wat die gast allemaal doet ik weet het ook niet.
Ik zal het in m'n achterhoofd houden als ik ga bestellen. Bedankt voor de moeite iig!quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef metallicattim het volgende:
[..]
En hier de actuele prijzen incl de korting en btw:
25 11 1 221 284
¤35,70
25 11 1 221 613
¤6,78
52 10 8 106 096
¤124,95
Ik kreeg helaas maar 10% korting op deze delen... Het scheelt je alsnog ongeveer 17 euro
Was dat hier in Leeuwarden ?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal het in m'n achterhoofd houden als ik ga bestellen. Bedankt voor de moeite iig!
Overigens gisteravond: ik stap uit m'n auto met een paar vrienden...naast me komt net een oude civic staan. Ik was nog niet uitgestapt of hij zei "racen tegen geld?". Haha, vriendelijk bedankt.
"Er zit een 1.6 in, echt waar", mijn god wat een halve gare. Valt absoluut niet op.
Naderhand zei hij nog "oké, racen voor de gein? Zit gewoon een 1.6Vtec DOHC in". Ik zei weer nee, toen trapte hij de koppeling in en redlinede ff. Ik kan je wel vertellen, dat klonk niet als een standaard 1.6 haha.
Wat een sjonnies![]()
Racen tegen geldquote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal het in m'n achterhoofd houden als ik ga bestellen. Bedankt voor de moeite iig!
Overigens gisteravond: ik stap uit m'n auto met een paar vrienden...naast me komt net een oude civic staan. Ik was nog niet uitgestapt of hij zei "racen tegen geld?". Haha, vriendelijk bedankt.
"Er zit een 1.6 in, echt waar", mijn god wat een halve gare. Valt absoluut niet op.
Naderhand zei hij nog "oké, racen voor de gein? Zit gewoon een 1.6Vtec DOHC in". Ik zei weer nee, toen trapte hij de koppeling in en redlinede ff. Ik kan je wel vertellen, dat klonk niet als een standaard 1.6 haha.
Wat een sjonnies![]()
quote:
Werk je voor BMW oid?quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef metallicattim het volgende:
[..]
En hier de actuele prijzen incl de korting en btw:
25 11 1 221 284
¤35,70
25 11 1 221 613
¤6,78
52 10 8 106 096
¤124,95
Ik kreeg helaas maar 10% korting op deze delen... Het scheelt je alsnog ongeveer 17 euro
en hoe ben je dat van plan?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:17 schreef Turquaz52 het volgende:
de 318 wordt kompleet met assen en schijven omgebouwd + RDW gekeurd..
Maar het is en blijft een 318
Zoals Catch22 al zegt, als je ergens vaker komt krijg je wel kortingquote:
Wat?quote:
owwww zo.....quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat?![]()
Als ik in een golf 3 1.3 cl een 2.0 16v gti blok in gooi is het dan toch geen gti? dan is het een golf 3 2.0 cl
Ik kon 'm daar niet vinden, te veel categorienquote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
Onderdelen nrs. kan je bv. hier vinden: http://www.realoem.com/bmw/select.do
Ik heb een vermoeden dat je niet je best hebt gedaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik kon 'm daar niet vinden, te veel categorien
Yes. Want mijn type veranderd niet maar mijn motor (Cilinderinhoud x 2 extra cilinders + vermogen)quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:29 schreef eevebe het volgende:
[..]
owwww zo.....
mja komt er dan op je kenteken te staan bmw 318 2.5 ofzo?
Precies, ik ga al niet eens meer op die verhalen van hem in....quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:31 schreef Catch22- het volgende:
onzin.
Je hebt gewoon een 3-serie. Dat daar een 1.8 in ligt maakt hem een 318i.
Als er een 2.5 in komt is het gewoon een 325 in mijn ogen.
Staat er op je kentekenbewijs trouwens niet gewoon BMW 3ER REIHE ?
E46 320td. Naar aanleiding van jouw link heb iets kunnen vinden:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat je niet je best hebt gedaan.
Aangezien ik geen idee heb wat voor auto jij hebt, heb ik maar de E30 genomen. Ziehier het resultaat van ~30seconden zoeken:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1111&mospid=47263&btnr=51_1108&hg=51&fg=35
ja dat vond ik ook, daarom had ik er ook "quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:31 schreef Catch22- het volgende:
onzin.
Je hebt gewoon een 3-serie. Dat daar een 1.8 in ligt maakt hem een 318i.
Als er een 2.5 in komt is het gewoon een 325 in mijn ogen.
Staat er op je kentekenbewijs trouwens niet gewoon BMW 3ER REIHE ?
Hey ik heb die bakjes nog uit m'n E46 coupe. Bedoel je 1 van deze:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
E46 320td. Naar aanleiding van jouw link heb iets kunnen vinden:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT71&mospid=47655&btnr=51_3233&hg=51&fg=35
Nummer 6 is de asbak, maar het klepje staat er niet op? Of krijg je die er bij als je de asbak koopt? Hoe kan ik de prijs hier van achterhalen?
Bovensta lijkt er op, dunno of dat 'm is. Ik zal morgen een foto nemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hey ik heb die bakjes nog uit m'n E46 coupe. Bedoel je 1 van deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:31 schreef Catch22- het volgende:
onzin.
Je hebt gewoon een 3-serie. Dat daar een 1.8 in ligt maakt hem een 318i.
Als er een 2.5 in komt is het gewoon een 325 in mijn ogen.
Staat er op je kentekenbewijs trouwens niet gewoon BMW 3ER REIHE ?
Misschien dat het formeel geen officiële 325 is, maar je kunt je 318 toch wel zo noemen? Dat BMW de typenummers niet precies afstemt op cilinderinhoud heeft er geen drol mee te maken natuurlijk. Als je een 1.8 uit een 316 in een 318 zou lepelen, zou ik het gewoon een 316 noemen, ondanks dat het een 1.8 is. Het is een typenummer dat met dat specifieke blok geassocieerd wordt.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Waarom is bij een e30 dan een 316 een 1.8? De 325i een 2.7 en een 323i (vanaf 96) 2.5l? Om nog maar te zwijgen over de e46 316 en 318 met een 1.8 8v en 1.9 16v.![]()
Het wordt gewoon een 318 2.5l.
[ afbeelding ]
Al het zwarte wordt veranderd en waar dat rode pijl na wijst blijft, omdat de auto niet veranderd wordt, maar de motor.
quote:Op zondag 7 maart 2010 14:45 schreef xaban06 het volgende:
Als je het zo bekijkt, heb je ook een e46 318 met een 2.0 blok.
Jij bent een koekwaus man.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Er komt zowieso weer de originele 318 sticker op..
Ken genoeg jochies hier die ///M Emblemen of 325 of 328 ipv 320 of 316 plakken![]()
Proud to drive a 318
Heb zelf ook een //M embleem op mn 316 maar die zit er af fabriek opquote:Op zondag 7 maart 2010 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Er komt zowieso weer de originele 318 sticker op..
Ken genoeg jochies hier die ///M Emblemen of 325 of 328 ipv 320 of 316 plakken![]()
Proud to drive a 318
Och, als je een m-stuur, pook en onderstel neemt heb je gewoon een strakke wagen hoor.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, maar als je een 316 neemt met m-pakket ben je wel een beetje triest. Desalniettemin dnzl je kan dat logo er zo af halen
Dat wel, maar zo jammer dat je dan in 13,6 sec. bij de 100 bent als iedereen je uitdaagt.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:13 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Och, als je een m-stuur, pook en onderstel neemt heb je gewoon een strakke wagen hoor.
Ah oke dan begrijp ik het wel. Stoere opa wil een mooie bak, maar hoeft niet het eerste weg te zijn bij het stoplicht. Laat eens pic zienquote:Op zondag 7 maart 2010 20:02 schreef dnzl het volgende:
Mooi niet Yoshi, heb de BMW van opa die dus ga ik er niets aan veranderen
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:23 schreef Catch22- het volgende:
je hebt nog steeds een RWD auto met een goede gewichtsverdeling.
Welke gek laat zo'n masterbak, die een klein fortuin aan wegenbelasting en verzekering kost, nou stil staan. Tenzij je de 1985 versie hebt maar dat lijkt me zeer sterk.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:40 schreef piekartz87 het volgende:
vraagje: ik en vrienden hebben een E32 735i.
deze heeft de hele winter stilgestaan en helaas moest hij buiten staan.
we wouden sowieso de olie verwisselen want dat moest toch gebeuren. maar wat is nu beter?
eerst de olie vervangen (ik kan me voorstellen dat alle olie onderhand onderin zit)
of eerst helemaal een keer warmrijden en daarna een keer de olie wisselen?
Ik gooi er altijd olie bij als 't blok koud is.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:40 schreef piekartz87 het volgende:
vraagje: ik en vrienden hebben een E32 735i.
deze heeft de hele winter stilgestaan en helaas moest hij buiten staan.
we wouden sowieso de olie verwisselen want dat moest toch gebeuren. maar wat is nu beter?
eerst de olie vervangen (ik kan me voorstellen dat alle olie onderhand onderin zit)
of eerst helemaal een keer warmrijden en daarna een keer de olie wisselen?
Erdoorheen duwen (rijden). Hoogstwaarschijnlijk zijn je remmen of nog aan elkaar gevroren, of vastgeroest door lichte oppervlakteroest. Je kunt er natuurlijk ook met een fohn op gaan staan blazen als ze bevroren zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:38 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik gooi er altijd olie bij als 't blok koud is.
Gewoon niet te snel gieten.
Nog een vraagje aan mensen hier, hoe krijg je een auto weer rijdend? Mijn auto staat vast, lijkt wel alsof de handrem staat aangetrokken (trek bijna nooit handrem aan).
Wiel krijg ik er ook niet vanaf....
Misschien de lokale sleepdienst bellen, achterkant optakelen en zorgen dat de auto op een stukje komt waar je wel vrij kan rijden? Kost wel wat maar goed..quote:Op maandag 8 maart 2010 19:39 schreef tha_rizzo het volgende:
Volgens mij gewoon roest.
Maar losrijden gaat niet, al geprobeerd en de auto staat zo handig dat als 'ie losschiet ik meteen op de rem mag (heb max 2 meter ruimte voordat ik een boom raak).
Misschien de achterwielen opkrikken en dan nog 's proberen?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:39 schreef tha_rizzo het volgende:
Volgens mij gewoon roest.
Maar losrijden gaat niet, al geprobeerd en de auto staat zo handig dat als 'ie losschiet ik meteen op de rem mag (heb max 2 meter ruimte voordat ik een boom raak).
Dat is nog wel de beste oplossingquote:Op maandag 8 maart 2010 19:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien de achterwielen opkrikken en dan nog 's proberen?
Gewoon de auto opkrikken en assteunen gebruiken, dan heb je geen zwaar materiaal nodig. Opkrikken bij het diff kan makkelijk, dan gaat dat ding meteen aan beide kanten omhoog.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:51 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dat is nog wel de beste oplossing
Moet ik alleen nog zo'n stevige dubbele krik vinden, of een vorkheftruck
Kan ik er trouwens gewoon WD40 op spuiten? Niet dat het als een soort vetlaag op je schijf werkt
Behalve als je wilt remmen.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:57 schreef Maharbal het volgende:
...
Volgens mij kan WD40 op je remmen geen kwaad.
we hebben hem uiteraard geschorstquote:Op maandag 8 maart 2010 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Welke gek laat zo'n masterbak, die een klein fortuin aan wegenbelasting en verzekering kost, nou stil staan. Tenzij je de 1985 versie hebt maar dat lijkt me zeer sterk.
Mwah ik zal eerst proberen te starten kijken of het allemaal gaat. Wel checken of er überhaupt nog olie inzit, je weet het nooit
remmenreinigerquote:Op maandag 8 maart 2010 22:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die meuk is er na 50m rijden alweer vanaf.
Ah oke dacht alquote:Op dinsdag 9 maart 2010 02:05 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
we hebben hem uiteraard geschorst
dat ding is niet te betalen verder
Remmenreiniger gebruik je als je daadwerkelijk bij je remmen kunt....om ze te reinigen.quote:
die gast in wolvega (je kent hem welquote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Remmenreiniger gebruik je als je daadwerkelijk bij je remmen kunt....om ze te reinigen.
Die meuk is namelijk agressiever dan WD40.
quote:Op maandag 8 maart 2010 19:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Wanneer komt het nieuwe topic eigenlijk Turq?
en toen ging je aan die gast vragen hoe je dat nou moest doen zo een motorswap?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Barca vraagt zo in een ander topic, ik dacht ik post ff hier mijn antwoord, gezien het feit dat het bmw gerelateerd is en misschien de een ook aangaat en tja, de ander niet.:
[..]
Die topic komt pas als er serieus gepraat wordt en bashen achterwegen gelaten word.
Gister heb ik een schat gevonden op mijn favo autodemontage bedrijf.
Betreft:
1x Automaatbak ECU 5HP18![]()
1x Motor ECU M50B25 zonder Vanos
1x Motor M50B25 Zonder Vanos
1x Motorkabelboom Met Automaat ondersteuning
1x Achter as incl. schijven/cardanas/diff etc.
1x Complete uitlaat van voor na achteren.
en voor 8 tientjes dikke vette leren interieur, maar die heb ik aan een vriend cadeau gedaan
+1, er wordt vaker remreiniger gebruikt hier dan wat dan ookquote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:52 schreef Catch22- het volgende:
je kan alles er mee schoonmaken idd.
Je kan het ook gebruiken om valse lucht op te sporen. Dan zakt hij nl. af en toe weg. Als je remmenreiniger op de lek-plek spuit, dan gaat hij omhoog in toeren omdat hij ipv valse lucht, valse brandstof aanzuigt.
Je leest m'n post niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:44 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
die gast in wolvega (je kent hem wel) vind remmen reiniger echt heilig en gebruikt het echt overal voor
en toen ik laatst mijn remmen voor had vervangen had ik perongeluk ook wat vet op mijn remschijven zitten. hij remde voor geen meter, beetje remmenreiniger eroverheen gespoten en alles werkte weer prima
En dat waarschijnlijk ook de remmen vastzitten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je leest m'n post niet.
Remmenreiniger gebruik je als je daadwerkelijk bij je remmen kunt.
Volgens mij zei hij dat het wiel er niet af wilde
Gewoon een automaterialenzaak. Ik zou ook eens bij de action kijken....ze hebben daar ook altijd vet goedkope WD40 en andere goedjes.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:44 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
En dat waarschijnlijk ook de remmen vastzitten.
Waar kan je dat spul kopen? Bij elke autoboer?
Wie de lusten wilt, moet ook de lasten dragen hequote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:59 schreef tha_rizzo het volgende:
Mijn volgende auto wordt echt geen klassieker meer
Ik had de lasten wel verwacht, maar iets te optimistisch berekendquote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:06 schreef Bowny het volgende:
[..]
Wie de lusten wilt, moet ook de lasten dragen he
Ik heb nu volgens mij Blue Visions H7's erin hangen, maar er is er 1tje geklapt. Ik vind het licht van buitenaf gezien wel tof (beetje wannabe-Xenon, maar goed). Iemand nog aanraders wat H7's betreft?
Broertje is zo lief geweest om foto's te nemenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hey ik heb die bakjes nog uit m'n E46 coupe. Bedoel je 1 van deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Remreiniger werkt ook prima om je motorblokje schoon te poetsenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:42 schreef rival het volgende:
[..]
+1, er wordt vaker remreiniger gebruikt hier dan wat dan ook
ja kijk dat had ik gemistquote:Op dinsdag 9 maart 2010 18:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je leest m'n post niet.
Remmenreiniger gebruik je als je daadwerkelijk bij je remmen kunt.
Volgens mij zei hij dat het wiel er niet af wilde
Ik heb er één uit november '86.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Welke gek laat zo'n masterbak, die een klein fortuin aan wegenbelasting en verzekering kost, nou stil staan. Tenzij je de 1985 versie hebt maar dat lijkt me zeer sterk.
Nice, 86 bedoel ik idd volgens mij was dat enige jaar nog. Dat scheelt een hoop geldquote:
Volgens mij is inderdaad de wegenbelasting niet zo gigantisch verschillend. Het zijn vooral de onderhoudskosten en benzinequote:Op woensdag 10 maart 2010 08:52 schreef Alicey het volgende:
Voor zover ik kan zien zijn de verschillen tussen een 5 en 7 qua wegenbelasting toch niet veel meer dan iets van 100/200 euro per jaar?En verbruik... Hangt er ook een beetje van af hoe je er mee rijdt.
Daarom heb ik ook zo'n simpel klein autootje gekocht. Ik heb geen achterbank nodig.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:20 schreef eevebe het volgende:
voor mij heeft ook mee geteld in mijn beslissing dat ik meestal alleen in de auto zit en de ruimte van een 7 serie dan wel heel erg overbodig is![]()
idd, zo decadent ben ik ook weer nietquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:21 schreef Catch22- het volgende:
En de kosten van een 5 zijn al niet mals. Om dan nóg meer te gaan betalen terwijl je er niets praktisch voor terugkrijgt gaat te ver
Is zo, maar als je bijvoorbeeld de E38 vergelijkt met de E39 dan verschilt die wielbasis maar 10 cm (en de lengte van de auto's 20 cm).quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:37 schreef Catch22- het volgende:
Een langere wielbasis zorgt er wel voor dat je auto stabieler op de weg ligt.
Icm RWD (het gewichtsverdelingselement dan met name) zorgt ervoor dat je met een grotere auto echt stabiel bent.
Nou ja, je kan in een 7er rustig achterin zitten terwijl een chauffeur je rondrijdt.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:38 schreef eevebe het volgende:
[..]
idd, zo decadent ben ik ook weer niet![]()
Remmen zijn alleen nodig als je auto rijdtquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Passen E34 remmen op een E36?
Want ik ken iemand die Dikke M5 sloopt, en voor 200 euro de Schijven, blokken (ZGAN van RedStuff) en klauwen verkoopt.
Ik ben gewoon serieus
Hij mag mijn achterremmen wel hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Remmen zijn alleen nodig als je auto rijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar even tussen spoilertags gezet, het is te erg
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Iets met ET enzo?quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:09 schreef Catch22- het volgende:
zoek de specs op en vergelijk het zou ik zeggen. Als je gewoon de hele poten overneemt kan het niet misgaan lijkt me
Wtf, jij vindt DAT mooi?quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Gast, ga na huis ofzo, als JIJ dat verkrachten vind dan moet je vooral uit de buurt van de Stratenmakers topic blijven![]()
Ik heb btw deze foto al een langere tijd als afwisselende achtergrond.. vind het een super bak.. Helemaal zwart met zn smoel op de grond.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:32 schreef tha_rizzo het volgende:
Hoe een E38 te verkrachten:Dat ziet er idd niet uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar even tussen spoilertags gezet, het is te erg
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
Dat zegt denk ik meer over jou dan over hem.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Gast, ga na huis ofzo, als JIJ dat verkrachten vind dan moet je vooral uit de buurt van de Stratenmakers topic blijven![]()
Ik heb btw deze foto al een langere tijd als afwisselende achtergrond.. vind het een super bak.. Helemaal zwart met zn smoel op de grond.
ET waarde heeft de maken met je velgen (t.o.v je veerpoot). Een te hoge ET en je velgen komen tegen je veerpoot aan, een lagere ET en je velgen gaan verder buiten je wielkasten staan.quote:
quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:32 schreef tha_rizzo het volgende:
Hoe een E38 te verkrachten:DamnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar even tussen spoilertags gezet, het is te erg
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:32 schreef tha_rizzo het volgende:
Hoe een E38 te verkrachten:ik ben er wel voorstander van om een auto een beetje subtiel te verlagen en er mooiere velgen onder te zetten. maar dit is gewoon niet mooi meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar even tussen spoilertags gezet, het is te erg
![]()
Volgens mij snap jij het idee van dat stratenmakerstopic niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Gast, ga na huis ofzo, als JIJ dat verkrachten vind dan moet je vooral uit de buurt van de Stratenmakers topic blijven![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar kan het niet zo zijn dat de naaf van de E34 wat verder na binnen of buiten zit tov. e36? Want ik weet nog ergens in me achterhoofd dat de e34 velgen van een vriend niet op zijn e36 pasten omdat de velg tegen de schokbreker aan kwam of precies anders om of iets in die richting..quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
ET waarde heeft de maken met je velgen (t.o.v je veerpoot). Een te hoge ET en je velgen komen tegen je veerpoot aan, een lagere ET en je velgen gaan verder buiten je wielkasten staan.
Kan dit dan beter op een e34 forum of iets dergelijks zeggenquote:Op donderdag 11 maart 2010 01:00 schreef Turquaz52 het volgende:
Vind de E38 die gepost is dus echt niet lelijk, want ik weet dat het een airride systeem is en dus ook hoger kan rijden..![]()
Plat op zn bek, daar hou ik van.![]()
[..]
Maar kan het niet zo zijn dat de naaf van de E34 wat verder na binnen of buiten zit tov. e36? Want ik weet nog ergens in me achterhoofd dat de e34 velgen van een vriend niet op zijn e36 pasten omdat de velg tegen de schokbreker aan kwam of precies anders om of iets in die richting..
serieus?quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Gast, ga na huis ofzo, als JIJ dat verkrachten vind dan moet je vooral uit de buurt van de Stratenmakers topic blijven![]()
Ik heb btw deze foto al een langere tijd als afwisselende achtergrond.. vind het een super bak.. Helemaal zwart met zn smoel op de grond.
Post vanavond maar pics van jouw ding met die kroonkurkjesquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:01 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
serieus?
gast het spijt me maar,,, je hebt geen smaak.
zo is het niet eens een bmw meer
komt goedquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Post vanavond maar pics van jouw ding met die kroonkurkjes
Ze roesten inderdaad wel door. De plekjes die er bij mij op zaten zijn een beetje groter geworden. Maar in de winter is dat niet te behandelen, tenzij je een verwarmde loods hebt. Spuiten met 0º of minder is niet te doen, evenals novorox en dergelijke.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
komt goedmits ik tijd heb.
merk wel dattie door deze winter echt aan het roesten is gekomen, moet ik van het zomer ff flink aanpakken.
Achter je kleurcode komen en spuitbus van Motip halen. Die hebben (in de winkels waar die bende wordt verkocht) altijd boeken liggen met alle kleurcodes, ook van de E30's.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:37 schreef piekartz87 het volgende:
ik ben hetzelfde van plan, alleen weet ik niet hoe je aan de precies dezelfde kleur kan komen eigenlijk. ik heb atlanticblau. in een spuitbus lijkt me wel handig maar een compressor kan ik ook wel aan komen.
In 2 v/d 3 wielkasten is het bij mij minimaal, het is grotendeels roest dat aan de oppervlakte zit (er is dus niks krokant).quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:09 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb het ook overwogen, alleen is het gauw 2 dagen werk om 2 wielkastranden uit te slijpen, in te lassen en af te werken.
Beetje behandelen heeft weinig zin, zit je zo weer.
Mwah, dat tientje voor een spuitbus. Alles kaal maken is altijd beter dan het nu door laten roesten, want dan zie je het binnen een paar maanden door m'n lak bubbelen aan de buitenkant van de wielkastrand.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:21 schreef Catch22- het volgende:
Mja, daar zou ik persoonlijk geen geld aan uitgeven, want dat is geen goede oplossing.
Ik wil het uiteraard nog laten doen, maar ik vermoed niet dit jaar. Er zijn een hoop andere dingen die ik nog wil (moet) doen dit jaar, dus dan wil ik het eerst zo aanpakken zodat het ondertussen niet verergert.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:26 schreef Catch22- het volgende:
het gaat vaak verder dan je denkt. Maargoed, we hebben hetzelfde probleem vermoed ik. Hebben bijna alle e30's natuurlijk...
Ik moet maar eens kijken wat ik ga doen. 500 euro om 2 wielkasten klaar te krijgen is nog wel eens te doen.
Aan de voorkant is het goedkoper om een nieuw spatbord te kopen en die te laten spuiten. Dan ben je voor 150 euro (spuiten) + 50 euro (imi spatbord) klaar.
Thanks, maar dat gaat mij dus never nooit lukkenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat hele ding is samen met de airco een unit. Volgens mij precies dezelfde als uit mijn coupe. Mag je wel hebben, maar is volgens mij niet 1-2-3 uit elkaar en weer in elkaar gezet..
[ afbeelding ]
De methode die ik hierboven heb beschreven is mij aangeraden door professionele schadeherstellers. Mits de roest niet extensief is, werkt het prima zo lang je het ook goed doet. Er hoeft niet altijd te worden gelast.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:46 schreef Catch22- het volgende:
Als ik die 2 wielkasten goed profi laat doen, ben ik 1100 euro verder.
Gaat mij ook te ver. Als het nu een dikke 325i M-tech2 coupe was, a la, maar dat ga ik niet in mijn grijze 320i sedan steken
Dan gaat het er onder gewoon vrolijk verder, totdat je tectyl geen fatsoenlijke ondergrond meer heeft en afbrokkeltquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:01 schreef justmattie het volgende:
Bij mij is de wielkast linksachter aan het roesten. Aan de buitenkant zie je het wat bubbelen, maar binnenin is het erger. Zou schuren en dan blanke tectyl erop (iets) helpen? Het is tenslotte aan de binnenkant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |