quote:
Bij flitsboetes ligt het iets anders, omdat deze op kenteken worden uitgeschreven. AFAIK is het bij flitsboetes echter ook wel weer zo dat na 50 te hard of 70 te hard op de snelweg de kentekenhouder moet aangeven of die de bestuurder is geweest, waarna de bestuurder vervolgens een dagvaarding krijgt.quote:echter die boetes heb ik allemaal de afgelopen jaren wel gehad.. nooit hoeven voorkomen...... kreeg egwoon een acceptgiro binnen.
Als je in zo'n geval staande wordt gehouden, kun je meteen je rijbewijs aan Ome Agent geven. Als je verder geen slecht track record hebt, kun je hem wel weer na 2 weken voorlopig terugkrijgen van de OvJ, maar leuk is toch weer anders.quote:tot ik eind vorig jaar met (na correctie) 53 te hard werd gepakt... toen moest ik me wel even melden bij de rechtbank
Of vanaf 40 te hard op de snelweg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:10 schreef Catch22- het volgende:
vanaf 30 te hard en dan de derde keer, krijg je wel issues volgens mij
Nee, pas bij 40 te hard. Of bij 30 te hard op een niet-snelweg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij 30 op snelweg krijg je al een punt als je beginnend bestuurder bent.
niet bij flitsboetes, weet ik zekerquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:10 schreef Catch22- het volgende:
vanaf 30 te hard en dan de derde keer, krijg je wel issues volgens mij
ik kreeg hem na 14 dagen terug... aangezien alles wat ik daarvoor ooit heb gehad allemaal voortkwam uit flitsboetes oid... met staande houding kom ik gelukkig meestal wel met een waarschuwingquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:00 schreef Alicey het volgende:
Als je in zo'n geval staande wordt gehouden, kun je meteen je rijbewijs aan Ome Agent geven. Als je verder geen slecht track record hebt, kun je hem wel weer na 2 weken voorlopig terugkrijgen van de OvJ, maar leuk is toch weer anders.
pardon?quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:50 schreef Bowny het volgende:
Jaja, nu komen de aapjes uit de mouw....stelletje piemels![]()
Klopt, maar dat verschilt per onderdeel van 5 tot 30%, zeg maar wat je nodig hebt, dan vraag ik het eens naquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O ja, dat was 't spruitstuk.
BTW Tim, kreeg jij niet korting bij de BMW dealer? Hoeveel ongeveer?![]()
Ja moet je wel meenemen in de berekening.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:50 schreef Bowny het volgende:
Jaja, nu komen de aapjes uit de mouw....stelletje piemels![]()
quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:59 schreef metallicattim het volgende:
Over boetes gesproken, wat is jullie hoogste verkeersboete?
echt asociaal is dat he!quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik 200 laatst voor de IJtunnel. Stonden ze te laseren hoor..... welke aap rijdt daar nou 50.
nog erger, "vroegah" waren ze daar niet aan het werk. 1 rechte weg. mocht je ook maar 50quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha inderdaad. Omdat ze zogenaamd daar aan het werk zijn, maar dat is al zo lang. En de weg is in principe prima nu dus snap werkelijk niet dat dat nog steeds 50 is. Zelfde geldt voor de IJtunnel zelf, daar heb ik nog nooit iemand 50 in zien rijden... ja 1 keer en die reed links, maar door de doorgetrokken streep kon ie dus niet naar rechts. Ook altijd leuk om te zien
herkenbaar!quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:11 schreef piekartz87 het volgende:
elke keer slik ik wel ff als ik zo'n brief krijg. dan denk ik aan een ritje van een week ervoor waar ik even vond dat ik 180 moest rijden even bijvoorbeeld
Best frustrerend dat de mensen met grotere en snellere motoren net zoveel verbruiken. Maar ik maak dan voornamelijk korte ritten, dat hakt er wel inquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:20 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik 9 liter/100 km.
En een Stinger, dus geen boetes.
Cool, werkt zo'n ding nou goed?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:20 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik 9 liter/100 km.
En een Stinger, dus geen boetes.
Heb je zo'n ding nodig dan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Cool, werkt zo'n ding nou goed?
Werkt prima.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Cool, werkt zo'n ding nou goed?
Ik heb 't nu niet per sé nodig, maar ik wil het wel binnen 2 maanden halen. Als het via jou een stuk goedkoper kan, dan is de keuze snel gemaaktquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:44 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Klopt, maar dat verschilt per onderdeel van 5 tot 30%, zeg maar wat je nodig hebt, dan vraag ik het eens na
Het is net 1 grote familie die BMW rijders onder elkaarquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef Bowny het volgende:
Wil ook nog even kwijt dat dit het tofste topic op FoK is, waar nooit gezeik is en leuke users![]()
De prijzen hieronder zijn incl.. btw maar zonder korting en uit de prijslijst van mijn ETK, die is niet 100% actueel, want er komt maar geen nieuwe prijslijst beschikbaar, terwijl er veel producten van prijs veranderen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb 't nu niet per sé nodig, maar ik wil het wel binnen 2 maanden halen. Als het via jou een stuk goedkoper kan, dan is de keuze snel gemaakt.
Het zou dan gaan om:
25 11 1 221 284
25 11 1 221 613
52 10 8 106 096
Voornamelijk de bekleding van de stoel kost een hoop. Als ik over die 3 dingen een kleine 20/30% korting zou kunnen krijgen...scheelt een hoop
edit: Kun je ook achter de prijs per onderdeel komen?![]()
De prijzen had ik inderdaad al apart gevonden via etk/bmwfans. Maar het ging me meer om de kortingquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:34 schreef metallicattim het volgende:
[..]
De prijzen hieronder zijn incl.. btw maar zonder korting en uit de prijslijst van mijn ETK, die is niet 100% actueel, want er komt maar geen nieuwe prijslijst beschikbaar, terwijl er veel producten van prijs veranderen.
25 11 1 221 284
¤37,50
25 11 1 221 613
¤7,50
52 10 8 106 096
¤126,70
Ik moet morgen toch mn raamgeleider ophalen, dan vraag ik deze 3 onderdelen eff op wat ze kosten incl. de korting
graag gedaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef Bowny het volgende:
Wil ook nog even kwijt dat dit het tofste topic op FoK is, waar nooit gezeik is en leuke users![]()
Dat heb ik ook een hele tijd gehad, tot ik opeens in 2 weken tijd er 6 scoorde. Iedere dag kwam er weer een binnen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:11 schreef piekartz87 het volgende:
ik heb altijd nogal geluk gehad qua boetes. ik rij meestal wel te hard, en ik rij toch 400 km in de week.
Tot nu toe 184 euro. Een tijdje terug heb ik echter wat gas bijgegeven om een verkeerslicht te halen waarbij een camera stond. Met een beetje pech was dat verkeerslicht net rood en reed ik iets van 20 km te hard. Die is waarschijnlijk dan hoger.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:59 schreef metallicattim het volgende:
Over boetes gesproken, wat is jullie hoogste verkeersboete?
Ik heb geen 316quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:38 schreef rival het volgende:
[..]
op je teller ja, want je 316 rijdt dat niet
een 1.8 met 192 pk? waarom heeft de M50B25 2.5 L (2494 cc/152 in³) dan maar 141 kW 192 pk?quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb geen 316Heb een 318 Automaat met 192paardjes die trappelen om in de auto gepleurd te worden
Hij heeft vast een dubbele turbo, andere nokkenas, spruitstuk, dtm supersprintuitlaat e.d. Er op zittenquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:47 schreef rival het volgende:
[..]
een 1.8 met 192 pk? waarom heeft de M50B25 2.5 L (2494 cc/152 in³) dan maar 141 kW 192 pk?
leg eens uit
Nee, hij heeft gewoon standaard 192 miniatuurpaardjes op z'n hoedenplank liggen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:54 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hij heeft vast een dubbele turbo, andere nokkenas, spruitstuk, dtm supersprintuitlaat e.d. Er op zitten
Hij heeft die 2.5l motor erin gebouwd.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:47 schreef rival het volgende:
[..]
een 1.8 met 192 pk? waarom heeft de M50B25 2.5 L (2494 cc/152 in³) dan maar 141 kW 192 pk?
leg eens uit
Dan is het toch geen 1.8 meerquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij heeft die 2.5l motor erin gebouwd.(of moet ie nog doen).
Snotneusquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat klopt snotneus, maar het is in principe nog wel een 318, alleen dan met een andere motor. Tenzij de turk ook alle onderdelen gaat vervangen, wat wel moet volgens mij. Maar dit gaat toch nooit gebeuren hem kennende...
quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:31 schreef justmattie het volgende:
Het is net 1 grote familie die BMW rijders onder elkaar![]()
En hier de actuele prijzen incl de korting en btw:quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De prijzen had ik inderdaad al apart gevonden via etk/bmwfans. Maar het ging me meer om de korting.
Alvast erg bedankt!
Als je er een ander blok inlegt zul je de remmerij aan moeten passen lijkt me in dit geval. Ook moet het voertuig op kenteken krijgen te staan dat het een 325 is. Doe je dit niet en je veroorzaakt een ongeluk keert de verzekering niets uit wanneer ze daar achter komen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt door mijn eigen plaatje dan ga ik scheldwoorden bij bedenken
Weet ook niet hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Ik zou zeggen koop dan gewoon een 325i maar ja wat die gast allemaal doet ik weet het ook niet.
Ik zal het in m'n achterhoofd houden als ik ga bestellen. Bedankt voor de moeite iig!quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef metallicattim het volgende:
[..]
En hier de actuele prijzen incl de korting en btw:
25 11 1 221 284
¤35,70
25 11 1 221 613
¤6,78
52 10 8 106 096
¤124,95
Ik kreeg helaas maar 10% korting op deze delen... Het scheelt je alsnog ongeveer 17 euro
Was dat hier in Leeuwarden ?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal het in m'n achterhoofd houden als ik ga bestellen. Bedankt voor de moeite iig!
Overigens gisteravond: ik stap uit m'n auto met een paar vrienden...naast me komt net een oude civic staan. Ik was nog niet uitgestapt of hij zei "racen tegen geld?". Haha, vriendelijk bedankt.
"Er zit een 1.6 in, echt waar", mijn god wat een halve gare. Valt absoluut niet op.
Naderhand zei hij nog "oké, racen voor de gein? Zit gewoon een 1.6Vtec DOHC in". Ik zei weer nee, toen trapte hij de koppeling in en redlinede ff. Ik kan je wel vertellen, dat klonk niet als een standaard 1.6 haha.
Wat een sjonnies![]()
Racen tegen geldquote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal het in m'n achterhoofd houden als ik ga bestellen. Bedankt voor de moeite iig!
Overigens gisteravond: ik stap uit m'n auto met een paar vrienden...naast me komt net een oude civic staan. Ik was nog niet uitgestapt of hij zei "racen tegen geld?". Haha, vriendelijk bedankt.
"Er zit een 1.6 in, echt waar", mijn god wat een halve gare. Valt absoluut niet op.
Naderhand zei hij nog "oké, racen voor de gein? Zit gewoon een 1.6Vtec DOHC in". Ik zei weer nee, toen trapte hij de koppeling in en redlinede ff. Ik kan je wel vertellen, dat klonk niet als een standaard 1.6 haha.
Wat een sjonnies![]()
quote:
Werk je voor BMW oid?quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef metallicattim het volgende:
[..]
En hier de actuele prijzen incl de korting en btw:
25 11 1 221 284
¤35,70
25 11 1 221 613
¤6,78
52 10 8 106 096
¤124,95
Ik kreeg helaas maar 10% korting op deze delen... Het scheelt je alsnog ongeveer 17 euro
en hoe ben je dat van plan?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:17 schreef Turquaz52 het volgende:
de 318 wordt kompleet met assen en schijven omgebouwd + RDW gekeurd..
Maar het is en blijft een 318
Zoals Catch22 al zegt, als je ergens vaker komt krijg je wel kortingquote:
Wat?quote:
owwww zo.....quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat?![]()
Als ik in een golf 3 1.3 cl een 2.0 16v gti blok in gooi is het dan toch geen gti? dan is het een golf 3 2.0 cl
Ik kon 'm daar niet vinden, te veel categorienquote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
Onderdelen nrs. kan je bv. hier vinden: http://www.realoem.com/bmw/select.do
Ik heb een vermoeden dat je niet je best hebt gedaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik kon 'm daar niet vinden, te veel categorien
Yes. Want mijn type veranderd niet maar mijn motor (Cilinderinhoud x 2 extra cilinders + vermogen)quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:29 schreef eevebe het volgende:
[..]
owwww zo.....
mja komt er dan op je kenteken te staan bmw 318 2.5 ofzo?
Precies, ik ga al niet eens meer op die verhalen van hem in....quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:31 schreef Catch22- het volgende:
onzin.
Je hebt gewoon een 3-serie. Dat daar een 1.8 in ligt maakt hem een 318i.
Als er een 2.5 in komt is het gewoon een 325 in mijn ogen.
Staat er op je kentekenbewijs trouwens niet gewoon BMW 3ER REIHE ?
E46 320td. Naar aanleiding van jouw link heb iets kunnen vinden:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat je niet je best hebt gedaan.
Aangezien ik geen idee heb wat voor auto jij hebt, heb ik maar de E30 genomen. Ziehier het resultaat van ~30seconden zoeken:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1111&mospid=47263&btnr=51_1108&hg=51&fg=35
ja dat vond ik ook, daarom had ik er ook "quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:31 schreef Catch22- het volgende:
onzin.
Je hebt gewoon een 3-serie. Dat daar een 1.8 in ligt maakt hem een 318i.
Als er een 2.5 in komt is het gewoon een 325 in mijn ogen.
Staat er op je kentekenbewijs trouwens niet gewoon BMW 3ER REIHE ?
Hey ik heb die bakjes nog uit m'n E46 coupe. Bedoel je 1 van deze:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
E46 320td. Naar aanleiding van jouw link heb iets kunnen vinden:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT71&mospid=47655&btnr=51_3233&hg=51&fg=35
Nummer 6 is de asbak, maar het klepje staat er niet op? Of krijg je die er bij als je de asbak koopt? Hoe kan ik de prijs hier van achterhalen?
Bovensta lijkt er op, dunno of dat 'm is. Ik zal morgen een foto nemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hey ik heb die bakjes nog uit m'n E46 coupe. Bedoel je 1 van deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:31 schreef Catch22- het volgende:
onzin.
Je hebt gewoon een 3-serie. Dat daar een 1.8 in ligt maakt hem een 318i.
Als er een 2.5 in komt is het gewoon een 325 in mijn ogen.
Staat er op je kentekenbewijs trouwens niet gewoon BMW 3ER REIHE ?
Misschien dat het formeel geen officiële 325 is, maar je kunt je 318 toch wel zo noemen? Dat BMW de typenummers niet precies afstemt op cilinderinhoud heeft er geen drol mee te maken natuurlijk. Als je een 1.8 uit een 316 in een 318 zou lepelen, zou ik het gewoon een 316 noemen, ondanks dat het een 1.8 is. Het is een typenummer dat met dat specifieke blok geassocieerd wordt.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Waarom is bij een e30 dan een 316 een 1.8? De 325i een 2.7 en een 323i (vanaf 96) 2.5l? Om nog maar te zwijgen over de e46 316 en 318 met een 1.8 8v en 1.9 16v.![]()
Het wordt gewoon een 318 2.5l.
[ afbeelding ]
Al het zwarte wordt veranderd en waar dat rode pijl na wijst blijft, omdat de auto niet veranderd wordt, maar de motor.
quote:Op zondag 7 maart 2010 14:45 schreef xaban06 het volgende:
Als je het zo bekijkt, heb je ook een e46 318 met een 2.0 blok.
Jij bent een koekwaus man.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Er komt zowieso weer de originele 318 sticker op..
Ken genoeg jochies hier die ///M Emblemen of 325 of 328 ipv 320 of 316 plakken![]()
Proud to drive a 318
Heb zelf ook een //M embleem op mn 316 maar die zit er af fabriek opquote:Op zondag 7 maart 2010 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Er komt zowieso weer de originele 318 sticker op..
Ken genoeg jochies hier die ///M Emblemen of 325 of 328 ipv 320 of 316 plakken![]()
Proud to drive a 318
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |