quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:31 schreef justmattie het volgende:
Het is net 1 grote familie die BMW rijders onder elkaar![]()
En hier de actuele prijzen incl de korting en btw:quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De prijzen had ik inderdaad al apart gevonden via etk/bmwfans. Maar het ging me meer om de korting.
Alvast erg bedankt!
Als je er een ander blok inlegt zul je de remmerij aan moeten passen lijkt me in dit geval. Ook moet het voertuig op kenteken krijgen te staan dat het een 325 is. Doe je dit niet en je veroorzaakt een ongeluk keert de verzekering niets uit wanneer ze daar achter komen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt door mijn eigen plaatje dan ga ik scheldwoorden bij bedenken
Weet ook niet hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Ik zou zeggen koop dan gewoon een 325i maar ja wat die gast allemaal doet ik weet het ook niet.
Ik zal het in m'n achterhoofd houden als ik ga bestellen. Bedankt voor de moeite iig!quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef metallicattim het volgende:
[..]
En hier de actuele prijzen incl de korting en btw:
25 11 1 221 284
¤35,70
25 11 1 221 613
¤6,78
52 10 8 106 096
¤124,95
Ik kreeg helaas maar 10% korting op deze delen... Het scheelt je alsnog ongeveer 17 euro
Was dat hier in Leeuwarden ?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal het in m'n achterhoofd houden als ik ga bestellen. Bedankt voor de moeite iig!
Overigens gisteravond: ik stap uit m'n auto met een paar vrienden...naast me komt net een oude civic staan. Ik was nog niet uitgestapt of hij zei "racen tegen geld?". Haha, vriendelijk bedankt.
"Er zit een 1.6 in, echt waar", mijn god wat een halve gare. Valt absoluut niet op.
Naderhand zei hij nog "oké, racen voor de gein? Zit gewoon een 1.6Vtec DOHC in". Ik zei weer nee, toen trapte hij de koppeling in en redlinede ff. Ik kan je wel vertellen, dat klonk niet als een standaard 1.6 haha.
Wat een sjonnies![]()
Racen tegen geldquote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zal het in m'n achterhoofd houden als ik ga bestellen. Bedankt voor de moeite iig!
Overigens gisteravond: ik stap uit m'n auto met een paar vrienden...naast me komt net een oude civic staan. Ik was nog niet uitgestapt of hij zei "racen tegen geld?". Haha, vriendelijk bedankt.
"Er zit een 1.6 in, echt waar", mijn god wat een halve gare. Valt absoluut niet op.
Naderhand zei hij nog "oké, racen voor de gein? Zit gewoon een 1.6Vtec DOHC in". Ik zei weer nee, toen trapte hij de koppeling in en redlinede ff. Ik kan je wel vertellen, dat klonk niet als een standaard 1.6 haha.
Wat een sjonnies![]()
quote:
Werk je voor BMW oid?quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef metallicattim het volgende:
[..]
En hier de actuele prijzen incl de korting en btw:
25 11 1 221 284
¤35,70
25 11 1 221 613
¤6,78
52 10 8 106 096
¤124,95
Ik kreeg helaas maar 10% korting op deze delen... Het scheelt je alsnog ongeveer 17 euro
en hoe ben je dat van plan?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:17 schreef Turquaz52 het volgende:
de 318 wordt kompleet met assen en schijven omgebouwd + RDW gekeurd..
Maar het is en blijft een 318
Zoals Catch22 al zegt, als je ergens vaker komt krijg je wel kortingquote:
Wat?quote:
owwww zo.....quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat?![]()
Als ik in een golf 3 1.3 cl een 2.0 16v gti blok in gooi is het dan toch geen gti? dan is het een golf 3 2.0 cl
Ik kon 'm daar niet vinden, te veel categorienquote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
Onderdelen nrs. kan je bv. hier vinden: http://www.realoem.com/bmw/select.do
Ik heb een vermoeden dat je niet je best hebt gedaan.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik kon 'm daar niet vinden, te veel categorien
Yes. Want mijn type veranderd niet maar mijn motor (Cilinderinhoud x 2 extra cilinders + vermogen)quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:29 schreef eevebe het volgende:
[..]
owwww zo.....
mja komt er dan op je kenteken te staan bmw 318 2.5 ofzo?
Precies, ik ga al niet eens meer op die verhalen van hem in....quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:31 schreef Catch22- het volgende:
onzin.
Je hebt gewoon een 3-serie. Dat daar een 1.8 in ligt maakt hem een 318i.
Als er een 2.5 in komt is het gewoon een 325 in mijn ogen.
Staat er op je kentekenbewijs trouwens niet gewoon BMW 3ER REIHE ?
E46 320td. Naar aanleiding van jouw link heb iets kunnen vinden:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat je niet je best hebt gedaan.
Aangezien ik geen idee heb wat voor auto jij hebt, heb ik maar de E30 genomen. Ziehier het resultaat van ~30seconden zoeken:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1111&mospid=47263&btnr=51_1108&hg=51&fg=35
ja dat vond ik ook, daarom had ik er ook "quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:31 schreef Catch22- het volgende:
onzin.
Je hebt gewoon een 3-serie. Dat daar een 1.8 in ligt maakt hem een 318i.
Als er een 2.5 in komt is het gewoon een 325 in mijn ogen.
Staat er op je kentekenbewijs trouwens niet gewoon BMW 3ER REIHE ?
Hey ik heb die bakjes nog uit m'n E46 coupe. Bedoel je 1 van deze:quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:30 schreef xaban06 het volgende:
[..]
E46 320td. Naar aanleiding van jouw link heb iets kunnen vinden:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT71&mospid=47655&btnr=51_3233&hg=51&fg=35
Nummer 6 is de asbak, maar het klepje staat er niet op? Of krijg je die er bij als je de asbak koopt? Hoe kan ik de prijs hier van achterhalen?
Bovensta lijkt er op, dunno of dat 'm is. Ik zal morgen een foto nemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hey ik heb die bakjes nog uit m'n E46 coupe. Bedoel je 1 van deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:31 schreef Catch22- het volgende:
onzin.
Je hebt gewoon een 3-serie. Dat daar een 1.8 in ligt maakt hem een 318i.
Als er een 2.5 in komt is het gewoon een 325 in mijn ogen.
Staat er op je kentekenbewijs trouwens niet gewoon BMW 3ER REIHE ?
Misschien dat het formeel geen officiële 325 is, maar je kunt je 318 toch wel zo noemen? Dat BMW de typenummers niet precies afstemt op cilinderinhoud heeft er geen drol mee te maken natuurlijk. Als je een 1.8 uit een 316 in een 318 zou lepelen, zou ik het gewoon een 316 noemen, ondanks dat het een 1.8 is. Het is een typenummer dat met dat specifieke blok geassocieerd wordt.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Waarom is bij een e30 dan een 316 een 1.8? De 325i een 2.7 en een 323i (vanaf 96) 2.5l? Om nog maar te zwijgen over de e46 316 en 318 met een 1.8 8v en 1.9 16v.![]()
Het wordt gewoon een 318 2.5l.
[ afbeelding ]
Al het zwarte wordt veranderd en waar dat rode pijl na wijst blijft, omdat de auto niet veranderd wordt, maar de motor.
quote:Op zondag 7 maart 2010 14:45 schreef xaban06 het volgende:
Als je het zo bekijkt, heb je ook een e46 318 met een 2.0 blok.
Jij bent een koekwaus man.quote:Op zondag 7 maart 2010 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Er komt zowieso weer de originele 318 sticker op..
Ken genoeg jochies hier die ///M Emblemen of 325 of 328 ipv 320 of 316 plakken![]()
Proud to drive a 318
Heb zelf ook een //M embleem op mn 316 maar die zit er af fabriek opquote:Op zondag 7 maart 2010 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Er komt zowieso weer de originele 318 sticker op..
Ken genoeg jochies hier die ///M Emblemen of 325 of 328 ipv 320 of 316 plakken![]()
Proud to drive a 318
Och, als je een m-stuur, pook en onderstel neemt heb je gewoon een strakke wagen hoor.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, maar als je een 316 neemt met m-pakket ben je wel een beetje triest. Desalniettemin dnzl je kan dat logo er zo af halen
Dat wel, maar zo jammer dat je dan in 13,6 sec. bij de 100 bent als iedereen je uitdaagt.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:13 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Och, als je een m-stuur, pook en onderstel neemt heb je gewoon een strakke wagen hoor.
Ah oke dan begrijp ik het wel. Stoere opa wil een mooie bak, maar hoeft niet het eerste weg te zijn bij het stoplicht. Laat eens pic zienquote:Op zondag 7 maart 2010 20:02 schreef dnzl het volgende:
Mooi niet Yoshi, heb de BMW van opa die dus ga ik er niets aan veranderen
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:23 schreef Catch22- het volgende:
je hebt nog steeds een RWD auto met een goede gewichtsverdeling.
Welke gek laat zo'n masterbak, die een klein fortuin aan wegenbelasting en verzekering kost, nou stil staan. Tenzij je de 1985 versie hebt maar dat lijkt me zeer sterk.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:40 schreef piekartz87 het volgende:
vraagje: ik en vrienden hebben een E32 735i.
deze heeft de hele winter stilgestaan en helaas moest hij buiten staan.
we wouden sowieso de olie verwisselen want dat moest toch gebeuren. maar wat is nu beter?
eerst de olie vervangen (ik kan me voorstellen dat alle olie onderhand onderin zit)
of eerst helemaal een keer warmrijden en daarna een keer de olie wisselen?
Ik gooi er altijd olie bij als 't blok koud is.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:40 schreef piekartz87 het volgende:
vraagje: ik en vrienden hebben een E32 735i.
deze heeft de hele winter stilgestaan en helaas moest hij buiten staan.
we wouden sowieso de olie verwisselen want dat moest toch gebeuren. maar wat is nu beter?
eerst de olie vervangen (ik kan me voorstellen dat alle olie onderhand onderin zit)
of eerst helemaal een keer warmrijden en daarna een keer de olie wisselen?
Erdoorheen duwen (rijden). Hoogstwaarschijnlijk zijn je remmen of nog aan elkaar gevroren, of vastgeroest door lichte oppervlakteroest. Je kunt er natuurlijk ook met een fohn op gaan staan blazen als ze bevroren zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:38 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik gooi er altijd olie bij als 't blok koud is.
Gewoon niet te snel gieten.
Nog een vraagje aan mensen hier, hoe krijg je een auto weer rijdend? Mijn auto staat vast, lijkt wel alsof de handrem staat aangetrokken (trek bijna nooit handrem aan).
Wiel krijg ik er ook niet vanaf....
Misschien de lokale sleepdienst bellen, achterkant optakelen en zorgen dat de auto op een stukje komt waar je wel vrij kan rijden? Kost wel wat maar goed..quote:Op maandag 8 maart 2010 19:39 schreef tha_rizzo het volgende:
Volgens mij gewoon roest.
Maar losrijden gaat niet, al geprobeerd en de auto staat zo handig dat als 'ie losschiet ik meteen op de rem mag (heb max 2 meter ruimte voordat ik een boom raak).
Misschien de achterwielen opkrikken en dan nog 's proberen?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:39 schreef tha_rizzo het volgende:
Volgens mij gewoon roest.
Maar losrijden gaat niet, al geprobeerd en de auto staat zo handig dat als 'ie losschiet ik meteen op de rem mag (heb max 2 meter ruimte voordat ik een boom raak).
Dat is nog wel de beste oplossingquote:Op maandag 8 maart 2010 19:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien de achterwielen opkrikken en dan nog 's proberen?
Gewoon de auto opkrikken en assteunen gebruiken, dan heb je geen zwaar materiaal nodig. Opkrikken bij het diff kan makkelijk, dan gaat dat ding meteen aan beide kanten omhoog.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:51 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dat is nog wel de beste oplossing
Moet ik alleen nog zo'n stevige dubbele krik vinden, of een vorkheftruck
Kan ik er trouwens gewoon WD40 op spuiten? Niet dat het als een soort vetlaag op je schijf werkt
Behalve als je wilt remmen.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:57 schreef Maharbal het volgende:
...
Volgens mij kan WD40 op je remmen geen kwaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |