Nice, 86 bedoel ik idd volgens mij was dat enige jaar nog. Dat scheelt een hoop geldquote:
Volgens mij is inderdaad de wegenbelasting niet zo gigantisch verschillend. Het zijn vooral de onderhoudskosten en benzinequote:Op woensdag 10 maart 2010 08:52 schreef Alicey het volgende:
Voor zover ik kan zien zijn de verschillen tussen een 5 en 7 qua wegenbelasting toch niet veel meer dan iets van 100/200 euro per jaar?En verbruik... Hangt er ook een beetje van af hoe je er mee rijdt.
Daarom heb ik ook zo'n simpel klein autootje gekocht. Ik heb geen achterbank nodig.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:20 schreef eevebe het volgende:
voor mij heeft ook mee geteld in mijn beslissing dat ik meestal alleen in de auto zit en de ruimte van een 7 serie dan wel heel erg overbodig is![]()
idd, zo decadent ben ik ook weer nietquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:21 schreef Catch22- het volgende:
En de kosten van een 5 zijn al niet mals. Om dan nóg meer te gaan betalen terwijl je er niets praktisch voor terugkrijgt gaat te ver
Is zo, maar als je bijvoorbeeld de E38 vergelijkt met de E39 dan verschilt die wielbasis maar 10 cm (en de lengte van de auto's 20 cm).quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:37 schreef Catch22- het volgende:
Een langere wielbasis zorgt er wel voor dat je auto stabieler op de weg ligt.
Icm RWD (het gewichtsverdelingselement dan met name) zorgt ervoor dat je met een grotere auto echt stabiel bent.
Nou ja, je kan in een 7er rustig achterin zitten terwijl een chauffeur je rondrijdt.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:38 schreef eevebe het volgende:
[..]
idd, zo decadent ben ik ook weer niet![]()
Remmen zijn alleen nodig als je auto rijdtquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Passen E34 remmen op een E36?
Want ik ken iemand die Dikke M5 sloopt, en voor 200 euro de Schijven, blokken (ZGAN van RedStuff) en klauwen verkoopt.
Ik ben gewoon serieus
Hij mag mijn achterremmen wel hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Remmen zijn alleen nodig als je auto rijdt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar even tussen spoilertags gezet, het is te erg
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Iets met ET enzo?quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:09 schreef Catch22- het volgende:
zoek de specs op en vergelijk het zou ik zeggen. Als je gewoon de hele poten overneemt kan het niet misgaan lijkt me
Wtf, jij vindt DAT mooi?quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Gast, ga na huis ofzo, als JIJ dat verkrachten vind dan moet je vooral uit de buurt van de Stratenmakers topic blijven![]()
Ik heb btw deze foto al een langere tijd als afwisselende achtergrond.. vind het een super bak.. Helemaal zwart met zn smoel op de grond.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:32 schreef tha_rizzo het volgende:
Hoe een E38 te verkrachten:Dat ziet er idd niet uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar even tussen spoilertags gezet, het is te erg
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
Dat zegt denk ik meer over jou dan over hem.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Gast, ga na huis ofzo, als JIJ dat verkrachten vind dan moet je vooral uit de buurt van de Stratenmakers topic blijven![]()
Ik heb btw deze foto al een langere tijd als afwisselende achtergrond.. vind het een super bak.. Helemaal zwart met zn smoel op de grond.
ET waarde heeft de maken met je velgen (t.o.v je veerpoot). Een te hoge ET en je velgen komen tegen je veerpoot aan, een lagere ET en je velgen gaan verder buiten je wielkasten staan.quote:
quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:32 schreef tha_rizzo het volgende:
Hoe een E38 te verkrachten:DamnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar even tussen spoilertags gezet, het is te erg
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:32 schreef tha_rizzo het volgende:
Hoe een E38 te verkrachten:ik ben er wel voorstander van om een auto een beetje subtiel te verlagen en er mooiere velgen onder te zetten. maar dit is gewoon niet mooi meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar even tussen spoilertags gezet, het is te erg
![]()
Volgens mij snap jij het idee van dat stratenmakerstopic niet.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Gast, ga na huis ofzo, als JIJ dat verkrachten vind dan moet je vooral uit de buurt van de Stratenmakers topic blijven![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar kan het niet zo zijn dat de naaf van de E34 wat verder na binnen of buiten zit tov. e36? Want ik weet nog ergens in me achterhoofd dat de e34 velgen van een vriend niet op zijn e36 pasten omdat de velg tegen de schokbreker aan kwam of precies anders om of iets in die richting..quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
ET waarde heeft de maken met je velgen (t.o.v je veerpoot). Een te hoge ET en je velgen komen tegen je veerpoot aan, een lagere ET en je velgen gaan verder buiten je wielkasten staan.
Kan dit dan beter op een e34 forum of iets dergelijks zeggenquote:Op donderdag 11 maart 2010 01:00 schreef Turquaz52 het volgende:
Vind de E38 die gepost is dus echt niet lelijk, want ik weet dat het een airride systeem is en dus ook hoger kan rijden..![]()
Plat op zn bek, daar hou ik van.![]()
[..]
Maar kan het niet zo zijn dat de naaf van de E34 wat verder na binnen of buiten zit tov. e36? Want ik weet nog ergens in me achterhoofd dat de e34 velgen van een vriend niet op zijn e36 pasten omdat de velg tegen de schokbreker aan kwam of precies anders om of iets in die richting..
serieus?quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Gast, ga na huis ofzo, als JIJ dat verkrachten vind dan moet je vooral uit de buurt van de Stratenmakers topic blijven![]()
Ik heb btw deze foto al een langere tijd als afwisselende achtergrond.. vind het een super bak.. Helemaal zwart met zn smoel op de grond.
Post vanavond maar pics van jouw ding met die kroonkurkjesquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:01 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
serieus?
gast het spijt me maar,,, je hebt geen smaak.
zo is het niet eens een bmw meer
komt goedquote:Op donderdag 11 maart 2010 11:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Post vanavond maar pics van jouw ding met die kroonkurkjes
Ze roesten inderdaad wel door. De plekjes die er bij mij op zaten zijn een beetje groter geworden. Maar in de winter is dat niet te behandelen, tenzij je een verwarmde loods hebt. Spuiten met 0º of minder is niet te doen, evenals novorox en dergelijke.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:26 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
komt goedmits ik tijd heb.
merk wel dattie door deze winter echt aan het roesten is gekomen, moet ik van het zomer ff flink aanpakken.
Achter je kleurcode komen en spuitbus van Motip halen. Die hebben (in de winkels waar die bende wordt verkocht) altijd boeken liggen met alle kleurcodes, ook van de E30's.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:37 schreef piekartz87 het volgende:
ik ben hetzelfde van plan, alleen weet ik niet hoe je aan de precies dezelfde kleur kan komen eigenlijk. ik heb atlanticblau. in een spuitbus lijkt me wel handig maar een compressor kan ik ook wel aan komen.
In 2 v/d 3 wielkasten is het bij mij minimaal, het is grotendeels roest dat aan de oppervlakte zit (er is dus niks krokant).quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:09 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb het ook overwogen, alleen is het gauw 2 dagen werk om 2 wielkastranden uit te slijpen, in te lassen en af te werken.
Beetje behandelen heeft weinig zin, zit je zo weer.
Mwah, dat tientje voor een spuitbus. Alles kaal maken is altijd beter dan het nu door laten roesten, want dan zie je het binnen een paar maanden door m'n lak bubbelen aan de buitenkant van de wielkastrand.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:21 schreef Catch22- het volgende:
Mja, daar zou ik persoonlijk geen geld aan uitgeven, want dat is geen goede oplossing.
Ik wil het uiteraard nog laten doen, maar ik vermoed niet dit jaar. Er zijn een hoop andere dingen die ik nog wil (moet) doen dit jaar, dus dan wil ik het eerst zo aanpakken zodat het ondertussen niet verergert.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:26 schreef Catch22- het volgende:
het gaat vaak verder dan je denkt. Maargoed, we hebben hetzelfde probleem vermoed ik. Hebben bijna alle e30's natuurlijk...
Ik moet maar eens kijken wat ik ga doen. 500 euro om 2 wielkasten klaar te krijgen is nog wel eens te doen.
Aan de voorkant is het goedkoper om een nieuw spatbord te kopen en die te laten spuiten. Dan ben je voor 150 euro (spuiten) + 50 euro (imi spatbord) klaar.
Thanks, maar dat gaat mij dus never nooit lukkenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat hele ding is samen met de airco een unit. Volgens mij precies dezelfde als uit mijn coupe. Mag je wel hebben, maar is volgens mij niet 1-2-3 uit elkaar en weer in elkaar gezet..
[ afbeelding ]
De methode die ik hierboven heb beschreven is mij aangeraden door professionele schadeherstellers. Mits de roest niet extensief is, werkt het prima zo lang je het ook goed doet. Er hoeft niet altijd te worden gelast.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:46 schreef Catch22- het volgende:
Als ik die 2 wielkasten goed profi laat doen, ben ik 1100 euro verder.
Gaat mij ook te ver. Als het nu een dikke 325i M-tech2 coupe was, a la, maar dat ga ik niet in mijn grijze 320i sedan steken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |