greavy | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:03 | |
Welkom in alweer deel 212 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 >> Materieel Informatie Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie. Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel. Plan T (Last update: 24-1-09 (Excel) ) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | ||
Duvel | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:05 | |
Ik hoopte vanmiddag een trio Plan V te hebben van Utrecht naar Gouda, maar het was een SLT. ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:05 | |
![]() | ||
greavy | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:05 | |
LaPo vorige topic:quote: | ||
greavy | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:07 | |
quote:Liet ik nou net 3x Plan V hebben in de sprinter Rtd - Asd. Ik moest er echter in Bkl uit. Mocht van mij wél SLT zijn.. Daar rijdt standaard Plan V. Ut - Gd in de sprinter rijd vaak SGMm of SLT. | ||
Peterselieman | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:07 | |
quote:Ze gaan naar de Watergraafsmeer | ||
James1988 | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:13 | |
Er is een set artists impressions opgedoken van het nieuwe station Breda, die staan hier. Wat mij en anderen opviel, was dit: ![]() ![]() | ||
stavromulabeta | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:27 | |
quote:Een deur zou wel handig zijn, of zijn de ramen te openen? | ||
busfoto.nl | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:44 | |
Fijn dat SLT nu eindelijk zijn intrede op een grotere schaal zijn intrede doet. Vandaag reden onder meer de 2402, 2403, 2404, 2602 en 2604. Als ik kijk naar Somda heb ik het idee dat de volgende stellen in Nederland zijn: 2400: (11x) 2401, 2402, 2403, 2404, 2405, 2406, 2407, 2415, 2416, 2417, 2421 2600: )11x) 2602, 2603, 2604, 2605, 2606, 2607, 2611, 2612, 2616, 2618, 2619 Iemand aanvullingen? | ||
Duvel | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:49 | |
quote:Busfoto heeft duidelijk geen verstand van treinen. ![]() | ||
Duvel | vrijdag 12 februari 2010 @ 23:50 | |
quote:Voorheen ook vaak Plan V... SLT weg er mee. | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 00:08 | |
quote:Je hebt gelijk. Wekelijks schijnen er 4 stellen de grens over te komen vanuit Duitsland. SLT zal dus snel zijn intrede doen op meer trajecten. Nadeel bij de SLT vind ik dat je continu een irritante toon hoort als de deuren sluiten... En je hebt weinig beenruimte ![]() | ||
busfoto.nl | zaterdag 13 februari 2010 @ 00:14 | |
quote:Ik vind die Plan V/T ook wel leuk hoor om te zien, vanuit mijn hobbyistische blik. Voor de reiziger is de Sprinter SLT een veel interessanter en comfortabeler 'product'. Gelijkvloerse instap, volledige doorkijk door de trein, betere spreiding van de reizigers, minder geluid. Nee hoor laat die SLT maar komen. ![]() | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 00:18 | |
quote:Dat is het, maar als je ziet wat een klote gat er soms tussen zit, bij het perron en de trein ![]() Dat maakt de mensen blij zeker ![]() Wat heeft het daarnaast voor voordeel om de hele trein door te kijken ![]() En de reizigers kunnen zich altijd meer spreiden, ook bij de V'tjes.. Alleen zijn ze daar dan weer te lui voor, om 2 meter te lopen. Zal zeker niet beter worden bij SLT. ![]() | ||
bork | zaterdag 13 februari 2010 @ 00:21 | |
Potverdorie bijna vergeten, ik was een aantal weken geleden in het uiterst sfeervolle Oberhausen ![]() ![]() Oberhausen is een welkome ICE stop vanuit NL en verder is er echt niks te beleven tenzij je van shoppen houdt.Centro Wat wel bijzonder is dat het bestaan van Oberhausen louter en (bijna) alleen te danken is aan de trein ![]() Den Namen Oberhausen erhält die junge Gemeinde vom 1847 neuangelegten gleichnamigen Bahnhof (seinerzeit erster Bahnhof der Gemeinde Borbeck) an der Cöln-Mindener Eisenbahn, der wiederum seinen Namen von dem an der Emscher gelegenen Schloss des Grafen Westerholt erhalten hatte. Bereits zwölf Jahre danach am 10. September 1874 erhält die Gemeinde Oberhausen durch Einführung der Städteordnung die Stadtrechte. Sie wurde damit kreisangehörige Stadt des Landkreises Mülheim an der Ruhr, der kurz zuvor am 8. Dezember 1873 aus dem Landkreis Duisburg (nach Ausscheiden von Duisburg als Stadtkreis am 27. Juni 1873) hervorgegangen war. Am 1. April 1901 scheidet auch Oberhausen aus ihm aus, nachdem es gemäß der Rheinischen Provinzialordnung die Marke von 40.000 Einwohnern erreicht hatte und damit ebenfalls Stadtkreis wurde. bron: Wikipedia, voor degenen die de taal van de buren niet machtig zijn is er google translate (je moet natuurlijk de rest ook lezen ->http://de.wikipedia.org/wiki/Oberhausen als je alles wil weten. Terug naar waar het om gaat, plaatjes! Het schitterende vooroorlogse station bijvoorbeeld ![]() 1930 bis 1934 wurde schließlich das heutige Bahnhofsgebäude im Stil der Klassischen Moderne erbaut. Der Oberhausener Architekt Schwingel und der Reichsbahnoberrat Herrmann der Reichsbahndirektion Essen entwarfen das heutige Gebäude mit einer kubistischen Formensprache. (wederom verwijs ik de ontbrekende anderstalige kennis behoeftige naar google translate Fotootjes (ongeshopt!) kusje van de lokale vervoerder RRX (Rhein-Ruhr-Express) ![]() De in het oosten van Nederland bekende Prignitzer Eisenbahn GmbH (PEG) vertrekt en komt ook aan op Oberhausen Hbf. ![]() Eurobahn kachelt er ook rond ![]() ![]() ![]() Voor net mag je weer gaan googlen, indien noodzakelijk ![]() Och ja, de DB komt er natuurlijk ook met lokaal boemeltje ![]() ![]() edit: voor de dorstige (mede-)reiziger er is geen fatsoenlijk drinklokaal op Oberhausen HBf ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 13-02-2010 00:29:56 ] | ||
oshiro | zaterdag 13 februari 2010 @ 01:42 | |
Geef mij maar SLT ipv plan V. Die dingen maken echt een ontzettende kolereherrie, zijn bedompt en donker. Enige kutte aan SLT is dat het lang duurt voor de deuren open gaan, ivm dat uitklapplankje. | ||
Peter | zaterdag 13 februari 2010 @ 01:46 | |
quote:SLT vind ik iig beter dan DDar en SGMm ![]() | ||
Irritatie100 | zaterdag 13 februari 2010 @ 04:09 | |
Hmmm, vandaag op Rtd viel me op dat er iets niet klopt. Als het omroepbericht en het digitale bord met vertrektijden het over spoor 1B hebben, dan staat de trein op het deel wat de CTA op het perron zelf spoor 1A vindt en andersom ![]() | ||
SpeedyRich | zaterdag 13 februari 2010 @ 05:39 | |
Weet iemand al hoe het staat met de onderhandse gunning van Hoofdrailnet aan NS ? | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 februari 2010 @ 06:29 | |
quote:Ik begrijp dat er inmiddels twee keer zoveel zitplaatsen, alsmede toiletten zijn ingebouwd? ![]() | ||
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 13 februari 2010 @ 08:52 | |
quote:Dat trio kwam gisteren aankachelen op station Alexander, het remde werkelijk waar verschikkelijk. ![]() | ||
Luco | zaterdag 13 februari 2010 @ 10:25 | |
quote:Een Thalys in NS kleurstelling, ziet er niet eens heel verkeerd uit. Alleen jammer dat de deuren missen. | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 10:42 | |
quote:Dat trio zat in de stoptrein Rotterdam - Amsterdam, die komen niet op Utrecht... ![]() | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 10:42 | |
quote:Ja da's al jaren zo, ook wel eens een paar conducteurs over horen mopperen. | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 10:43 | |
quote:Of het plankje gaat helemaal niet uitklappen ![]() Heb ik al meerdere keren meegemaakt, en als dat plankje er alsnog is, heb je vaak nog een groot gapend gat tussen trein en perron ![]() Geef mij maar ICMm of Plan V/T. De zittingen van Plan T in de V'tjes zetten, maar dezelfde opstelling behouden ![]() ![]() | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 10:43 | |
quote:Je hebt geen smaak! Kan ook niet anders, werkbouwtuig. ![]() | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 10:52 | |
Even een tussendoortje met bestemming de rijtuigen in de Benelux dienst: Een tweede NMBS stam is overgebracht naar Nederland, en gaat binnenkort remproef ritten doen tussen Eindhoven en Blerick. Hierdoor gaat er één Prio stam uit de Benelux, die dus vervangen word door een NMBS stam. Er rijden binnenkort dus twee NMBS stammen. | ||
James1988 | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:18 | |
Weer I6/I10? | ||
oshiro | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:20 | |
quote:Ik wil gewoon niet m'n stem hoeven verheffen om met iemand te kunnen praten in de trein ![]() Maar dat doen jullie natuurlijk niet, jullie hebben het veel te druk om naar de trein zelf te kijken ![]() Ik heb overigens in de spits meer last van een gebrek aan zitplaatsen in die 2 keer plan V wat ze langs laten rollen (Gouda - R'dam Centraal) dan in SLT. Heb tot nu toe altijd kunnen zitten in SLT, en zo goed als nooit in plan V. En dan stinken ze nog, maken herrie, en zijn OF te koud, OF te warm. Van mij mogen ze allemaal in de brand vliegen die krengen. | ||
Ireyon | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:22 | |
quote:Wanneer moet dit af zijn? Als je vergelijkt met wat ze het afgelopen jaar aan vooruitgang hebben geboekt, lijkt 2050 me al een erg optimistische streeftijd ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:25 | |
quote:Dat is voorlopig nog niet rond | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:29 | |
quote:Dat je in Plan V nooit kunt zitten ligt niet aan het materieel, maar aan NS. Plan V stinkt niet maar heeft een authentiek, karakteristiek aroma en de verwarming is de schuld van de conducteur de de kachel een standje te laag of te hoog heeft gezet. Tel daarbij op het momenteel ongeëvenaarde motorgeluid van echte, authentieke gelijkstroommotoren en je hebt het beste mat op het Nederlandse spoor te pakken: Mat '64. | ||
spectrumanalyser | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:37 | |
blijkbaar zijn dus alle problemen met de software opgelost ? - om aan het ATB-remcritrium te voldoen dient er redelijk fors geremd te worden. Dit veroorzaakt vertragingen zodat dit nog via de software verbetert dient te worden. - problem met de deuren - spontane nood-remmingen bij bepaalde snelheden - storing bij gekoppeld rijden van treinen met een verschillende lengte (SLT-4 en SLT-6) 't mooiste was nog het hele 'reset' verhaal. de trein zou om het half uur vastlopen en een engineer zou dan 5 minuten nodig hebben om de trein te 'resetten'. jammer dat we daar niet meer over te weten krijgen. het was zelfs zo erg dat de NS de betalingen stopgezet had, en Bombardier/Siemens de bouw omdat ze niet genoeg plaats hadden om de SLT-treinstellen tijdelijk te stallen. ben benieuwd ![]() | ||
Ireyon | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:38 | |
quote:Als je "Hmm.. die koppelen we maar niet meer aan elkaar" een oplossing vindt.. ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:41 | |
quote:Bedoel je de noodremmingen bij Zoetermeer? Die kwamen door het magnetisch veld van de HSL waar de SLeT op reageerde. | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:44 | |
quote:Hè, wat? Heb je daar meer info over (bron of zo)? | ||
Peterselieman | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:46 | |
quote:Er moet iets over staan in het SLeT-topic op Somda | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:47 | |
quote:Hm, het broodje-aap gehalte zou dus wel eens vrij hoog kunnen zijn... Edit, gevonden (Google, hoera!): quote:Wat ze zich niet realiseren is dat er zat plaatsen zijn waar een trein een hoogspanningslijn kruist, wat op zich niet veel veschilt van een HSL (ook 50Hz en zo). | ||
Peterselieman | zaterdag 13 februari 2010 @ 11:50 | |
quote:Mja, het komt van mensen van binnen de NS en niet van de users die maar wat roepen. | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 12:01 | |
quote:Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan. | ||
Peterselieman | zaterdag 13 februari 2010 @ 12:03 | |
klopt, maar goed, er waren talloze storingen aan het ding. Het is alleen maar goed dat een groot deel nu opgelost is. Ze hebben op de meest onmogelijke dagen zelfs zitten testen met die dingen, zoals de kerstdagen en nieuwsjaarsdag, dus dat zegt ook genoeg ... | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 12:04 | |
Ja, er zit wat opdruk achter. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 februari 2010 @ 12:11 | |
quote:Is daar iets vreemds aan dan? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 februari 2010 @ 12:40 | |
Graf neukende hoere NS Hispeed site ![]() Ik wil een ticket voor augustus boeken, krijg ik een "notificatie" dat ik treinen tot 8 november kan boeken. ![]() JA? DUS? DAT WIL IK OOK. GA DOEN. Nee hoor, vergeet het maar ![]() Zooitje neukfouten daar ![]() | ||
oshiro | zaterdag 13 februari 2010 @ 12:41 | |
quote: ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 februari 2010 @ 12:44 | |
Crepeer aan iets ergs, eet poep en sterf ![]() ![]() | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 12:54 | |
quote: ![]() ![]() ![]() | ||
ReisT | zaterdag 13 februari 2010 @ 12:56 | |
Dat je maar tot 11 augustus kan boeken is wel erg stom ja. quote:Vaak toch wel, doordeweeks rijden ze Rotterdam-Uitgeest-Rhenen dus komen ook langs Utrecht. Plan T wil er ook nog weleens inzitten. | ||
De_Hertog | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:00 | |
quote:Misschien staat die datum verkeerd en bedoelen ze op z'n Amerikaans 11 augustus? Probeer eens een reisje van 2 tot 8 augustus te boeken ![]() | ||
James1988 | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:05 | |
quote:2014. En de panorama's zien er beter uit dan de renders op de "Hier wordt gebouwd"-borden op het station zelf. Al vind ik 24 kaartautomaten (16 noord, 8 zuid) wel erg veel. En er komen poortjes ![]() | ||
dennistd | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:08 | |
Het motorgeluid van Plan V is gewoon het echte treingeluid vind ik, geweldig ![]() | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:10 | |
quote:Ja, dat klopt. Als ze de remmentest tussen Eindhoven en Blerick hebben volbracht, zullen ze zeer snel worden ingezet in de Benelux dienst. Straks dus een vingerverf combinatie minder in de BeNeLux | ||
Ireyon | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:15 | |
quote:Meer I6/I10 ![]() Minder rode-stuurstand/vingerverf- en blauwgele rijtuigen/rode- of mintgroene lok combinaties ![]() Is al bekend op welke tijden deze gaat rijden? | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:23 | |
quote:SPR 9700: SLT SPR 19800: SLT SPR 9800: SLT & SGMm met af en toe Mat'64 SPR 4000: Mat'64 SPR 17400: Mat'64 of SGMm SPR 4100: SGMm SPR 4200: SGMm SPR 5500: SGMm Bij de overige Sprinters weet ik zo niet wat er in zit. Als je de Sprinter hebt tussen Rtd - Gdg is er 50 % kans dat er een T/V'tje in zit. Anders heb je de SLT. Alleen jammer dat de V'tjes en T'tjes steeds minder omlopen gaan krijgen, nu het SLT snel zijn intrede gaat doen.. | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:25 | |
quote:Nee. Tot zoverre ik heb kunnen lezen, is er nog niks over bekend. Dat zal dus ter zijner tijd wel bekend gaan worden ![]() Ze zijn al in Nederland, alleen 'mogen' ze de BNL dienst nog niet rijden, omdat er eerst getest moet worden. Ik dacht dat ze naar de Watergraafsmeer zijn overgebracht. Maar kan het mis hebben. | ||
Dr_Flash | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:26 | |
quote:"Ja hallo? Hotel Zur Geile Heidi? Ja, Dr Flasche hier. Kann ich niet een weekje früher kommen? Die website der Spurwegen tut raar, Danke!" ![]() | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:26 | |
quote:Ik vind dat wel een beetje om als ik gewoon van Utrecht naar Gouda wil. | ||
dennistd | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:30 | |
Officieel hoort SLT het volgende te rijden sinds 1 februari:
| ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:32 | |
quote: quote: ![]() | ||
ReisT | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:42 | |
Klopt niet helemaal, er bestaat ook nog een 14088 maar da's de nachtsprinter Amsterdam-Heerhugowaard.quote:Je kan toch ook overstappen in Breukelen ![]() | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 14:02 | |
quote:Dat past niet binnen mijn JTK... | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 15:05 | |
quote:Dan stap je in Wd over.. Heb je waarschijnlijk wel een langere overstap. | ||
Duvel | zaterdag 13 februari 2010 @ 15:08 | |
quote:Ja, klopt, dat duurt een eeuwigheid: 10 minuten. | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 16:18 | |
Alsof 10 minuten zolang is.. Ik heb ook wel overstappen van 15 minuten ![]() SPOILER | ||
Crientj | zaterdag 13 februari 2010 @ 17:30 | |
:w | ||
Ireyon | zaterdag 13 februari 2010 @ 17:56 | |
quote:Ik heb dagelijks overstappen van 15 minuten, maar daar kan ik zelf niks aan doen ![]() | ||
Socios | zaterdag 13 februari 2010 @ 18:10 | |
Mat ´64 is het meest degelijk materieel dat nog in Nederland rijdt. Onverwoestbaar, nooit problemen. Daar kunnen de treinen van tegenwoordig niet tegenop. Sowieso zie ik die treinen de levensduur van Mat ´64 niet evenaren. | ||
greavy | zaterdag 13 februari 2010 @ 18:18 | |
Nee. De nieuwere treinen dan het Mat'64 zullen niet snel de leeftijd van 40 jaar of ouder behalen. Dat zie je nu al met het DM'90, waar al van terzijde was gesteld. Echter is het weer in dienst gekomen door de winterse perikelen, maar word tzt weer terzijde gesteld. De nieuwe treinen krijgen zoveel technische hoogstandjes, dat kan nooit lang goed gaan.. Het materieel is niet meer zoals het vroeger was.. Het wordt steeds zwakker. De nieuwe technische dingen zorgen er niet altijd voor om het materieel langer te gebruiken ![]() En van mij mag die reizigers informatie in die SLT er gelijk uit gesloopt worden ![]() Continu dat irritante gejengel ervan, als de trein een station nadert.. Laat de MCN of HC het lekker omroepen, dát is tenminste mooi ![]() | ||
lezut | zaterdag 13 februari 2010 @ 18:38 | |
quote:Ik "hoorde" dat DM'90 nog wel eens last had van diesellekkage, wat in deze tijden van milieuhippies en ander groen tuig word dat niet meer zo 123 geaccepteerd... | ||
dennistd | zaterdag 13 februari 2010 @ 18:55 | |
Mja, in Enschede ligt er niet voor niks zeil bovenop het ballast op spoor 1 en 3 (tot december werd daarop 30 minuten stilgestaan met de kering). De motor schijnt overigens niet uitgezet te mogen worden omdat bij het starten ervan alle deuren van het treinstel sluiten (en volgens mij ook nog eens zonder klembeveiliging) | ||
Peter | zaterdag 13 februari 2010 @ 18:57 | |
Bovenin een schommelboot... Als je een beetje moe bent val je zo in slaap ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 13 februari 2010 @ 18:57 | |
quote:Idd relatief weinig problemen, maar het is wel zo dat er ook weinig stuk kan gaan. Die nieuwe treinen stoppen ze vol met elektronica, terwijl de helft gewoon imo overbodig is. | ||
Peterselieman | zaterdag 13 februari 2010 @ 18:59 | |
quote:Klopt helemaal. Heb ik bij Arriva ook wel eens gezien ![]() In het noorden lagen de matten, omdat de wadslopers nog meer lekkage hadden. | ||
greavy | zondag 14 februari 2010 @ 10:34 | |
Momenteel rijden er géén treinen tussen Zwolle en Kampen op last van de politie. De reden hiervoor is: Lijk gevonden in een sloot langs het spoor. | ||
davidov2009 | zondag 14 februari 2010 @ 10:48 | |
quote:Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn ![]() Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark ![]() | ||
greavy | zondag 14 februari 2010 @ 10:57 | |
quote: NS HiSpeed zal je bedoelen. NS zelf rijdt niet op de HSL-Zuid, dit doet NS-HiSpeed. ![]() | ||
Nightshadow | zondag 14 februari 2010 @ 12:25 | |
quote:In Zutphen op spoor 3a ligt ook zo'n ding, terwijl daar eigenlijk alleen ICRm en VIRM over heen komt. Sinds de laatste wijziging van de dienstregeling vertrekt de stoptrein naar Apeldoorn vanaf spoor 2a. | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 12:33 | |
Die matten lagen ook op Maastricht en Zandvoort i.v.m. lekkende tandwielkasten van e-locs. En die worden niet gesmeerd met diesel. ![]() | ||
dennistd | zondag 14 februari 2010 @ 12:43 | |
Dit ding heeft geen mat nodig hoop ik toch:![]() SPOILER | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 12:58 | |
Oei! | ||
greavy | zondag 14 februari 2010 @ 13:06 | |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ICE in NS-kleuren ![]() | ||
Peterselieman | zondag 14 februari 2010 @ 13:22 | |
quote:Mijn ogen, wat doe je ![]() | ||
RealZeus | zondag 14 februari 2010 @ 13:36 | |
quote:Theoretisch zou je ook zeggen: hoe minder er stuk kan gaan, des te minder onderhoud en des te betrouwbaarder de trein. Ik snap ook niet waarom ze die zooi tegenwoordig zo vol bouwen met computershit. ![]() | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 14:04 | |
quote:Tja, de moderne motoren worden nou eenmaal aangestuurd met elektronica. Het voordeel is dat het geheel enorm veel energiezuiniger geworden is. Verder is een diagnostisch systeem in een trein veel makkelijker bij het onderhoud: de trein houdt zelf bij wat een stuk gaat. Maar ja: ook een diagnostisch systeem kan stuk. | ||
RealZeus | zondag 14 februari 2010 @ 14:05 | |
quote:Dat wel, maar met die sneeuw zag je wel dat er toch niet over na gedacht was. ![]() | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 14:08 | |
Pfff ja, kwestie van betere luchtfilters. Dat elektriciteit en vocht slecht samengaat is al veel langer bekend. | ||
Peterselieman | zondag 14 februari 2010 @ 16:34 | |
De laatste ICM-III zal morgen Haarlem binnen gaan lopen voor de modernisering | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 16:42 | |
![]() | ||
Dr_Flash | zondag 14 februari 2010 @ 16:52 | |
quote:Dat wordt in het vervolg op het balkon pissen dus | ||
Kankerkachelsverkopert | zondag 14 februari 2010 @ 17:16 | |
quote:Yes. ![]() Alleen jammer van de toiletten en de doorloopkop maar verder vind ik ICMm echt moddervet materiaal. ![]() | ||
James1988 | zondag 14 februari 2010 @ 17:32 | |
Wat is er mis met ICMm-toiletten? * James1988 ziet in het zuiden van het land nooit ICMm | ||
Irritatie100 | zondag 14 februari 2010 @ 17:34 | |
quote:Gaan de toiletten helemaal weg? ![]() | ||
Ireyon | zondag 14 februari 2010 @ 17:42 | |
quote:Minder ja.. Er blijft er nog 1 aanwezig toch? Anders heb ik alvast medelijden met de mensen die van Rotterdam naar Leeuwarden willen ![]() | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 17:44 | |
quote:No. | ||
Peterselieman | zondag 14 februari 2010 @ 17:52 | |
quote:Eentje ipv 2 in de ICM-III De ICM-IV heeft wel 2 toiletten aan boord | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 17:59 | |
quote:Bedoel je ICMm? DIe krijgt er wel twee ja, afaik. | ||
dennistd | zondag 14 februari 2010 @ 18:14 | |
quote:ICM-IV heeft 3 toiletten op dit moment en ICMm-IV krijgt er 2 (waarvan 1 een invalidentoilet zoals ook in ICMm-III zit) | ||
Peterselieman | zondag 14 februari 2010 @ 18:48 | |
quote:die bedoelde ik ja | ||
YoshiBignose | zondag 14 februari 2010 @ 18:55 | |
quote: ![]() | ||
stavromulabeta | zondag 14 februari 2010 @ 19:00 | |
quote:Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan". | ||
YoshiBignose | zondag 14 februari 2010 @ 19:11 | |
Met de nieuwe dienstregeling is de Mat 64 volgens mij vervangen door sprinters op traject van Hoorn-Hoofddorp ![]() | ||
davidov2009 | zondag 14 februari 2010 @ 20:03 | |
quote: quote:Jep ik weet 't, maar NS is wel 90% aandeelhouder ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 14 februari 2010 @ 20:04 | |
quote:Volgens mij klopt die datum van 8-11-2010 gewoon niet. Ik kon afgelopen week ook maar boeken tot half mei... | ||
Zug-Chef | zondag 14 februari 2010 @ 20:09 | |
Dit weekend op 's lands sporen:![]() SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010 ![]() De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010 ![]() Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010 | ||
Mkr | zondag 14 februari 2010 @ 20:13 | |
quote:Mooie foto's weer! Gister trouwens 2 opmerkelijke treinen in de 5600: - Olympische VIRM (9520 meen ik?) - ICM (oude revisie) | ||
Dr_Flash | zondag 14 februari 2010 @ 20:24 | |
tipje misschien: 24 april is er een Tagessonderfahrt vanuit het museum Bochum-Dahlhausen naar de Keukenhof. alle info hier Geen stoom trouwens. Diesel 2225 en DB 212 007. Deuvm ![]() | ||
dennistd | zondag 14 februari 2010 @ 20:32 | |
Is er vorig jaar ook niet zo'n rit geweest? edit: gevonden, 9 mei afgelopen jaar, inclusief een bezoek aan de SSN http://www.somda.nl/drgl/584/ | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 20:49 | |
quote:Wøt? | ||
dennistd | zondag 14 februari 2010 @ 20:56 | |
quote:Doe Er Uw Voordeel Mee | ||
greavy | zondag 14 februari 2010 @ 22:21 | |
quote:Ik zou zeggen: Stel het voor! Je hebt nee, en kan ja krijgen | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 22:28 | |
quote:Ah. Na meer dan tien jaar weet ik eindelijk waar het voor staat. ![]() | ||
greavy | zondag 14 februari 2010 @ 22:29 | |
Heeft iemand de website " Pazzup " van ProFail al gezien? Vind hem wel geinig in elkaar gezet. ![]() | ||
James1988 | zondag 14 februari 2010 @ 22:29 | |
De bouwtekeningen zullen ze vast nog wel ergens hebben. Tenslotte, de eerste V'tjes werden gebouwd door Werkspoor, wat opging in Talbot, wat weer opging in Bombardier. | ||
Duvel | zondag 14 februari 2010 @ 22:32 | |
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten. De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop. | ||
Yreal | zondag 14 februari 2010 @ 23:18 | |
quote:Ik heb in een SLT gezeten die bijna een uur bij voorburg heeft gestaan. Die machinist schijnt dus continue aan het omroepen te zijn geweest, en na 3 kwartier kreeg ie door dat ook zijn speakers niet werkte en had die de conducteur de trein ingestuurd om excuus te gaan maken ![]() ![]() | ||
RealZeus | zondag 14 februari 2010 @ 23:46 | |
quote:Die van Talbot doen het toch ook prima. ![]() Ik ben voor. Geen ontwikkelingskosten, kleine kans op kinderziektes, betrouwbaar en een puur Nederlandse trein. ![]() | ||
Yreal | zondag 14 februari 2010 @ 23:57 | |
quote:Dat perron is een bazig spotplaats ![]() ![]() | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 08:17 | |
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden? | ||
dennistd | maandag 15 februari 2010 @ 08:44 | |
quote:- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is - Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 08:49 | |
quote:Teletekst zwijgt over storingen... Wel zeggen ze dat er een Benelux niet rijdt (trein 9209). Nou ja, het zal wel. | ||
dennistd | maandag 15 februari 2010 @ 08:51 | |
Ah, gevonden op somda: HSA 186.111 met 28.105 om 8.19 uur door Utge opweg richting Ehv voor geluidsproeven Ehv-Br vv. | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 09:38 | |
Geluidsproeven? Gaat die Traxxtroep planmatig ingezet worden ergens voor dan? Mag er eerst wel een fatsoenlijk kleurtje op ![]() ![]() | ||
greavy | maandag 15 februari 2010 @ 10:00 | |
2 passagierstreinen botsen in Halle (België)![]() | ||
dennistd | maandag 15 februari 2010 @ 10:07 | |
Teletekst van Eén spreekt al van 20 doden. Om 10.30u is er daarop een extra journaal. | ||
TommyGun | maandag 15 februari 2010 @ 10:13 | |
Nieuwe rel? Franse en Belgische trein op elkaar? Sorry, niet om te lachen ![]() | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 10:20 | |
quote:Shit, dat is niet goed... ![]() quote: | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 10:20 | |
![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 10:22 | |
quote: ![]() | ||
dennistd | maandag 15 februari 2010 @ 10:24 | |
Meer foto's: http://twitpic.com/photos/cdrik | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 10:26 | |
om 10:30 extra journaal op ÉÉN. | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 10:28 | |
Ik zie twee klassiekjes de lucht in staan, en ik zie nog wat break-ramen. De twee klassiekjes, dat lijken me twee treinstellen van één van de twee gebotste treinen... ![]() | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 10:35 | |
quote:Het zouden die klassiekjes zijn die op elkaar gebotst zijn? Die break was er volgens mij toevallig. | ||
Peterselieman | maandag 15 februari 2010 @ 10:35 | |
Daar word je niet vrolijk van | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 10:36 | |
quote:OK, ik heb net wat beelden gezien, maar wat een puinhoop. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 10:38 | |
Weinig nieuws in dat extra journaal. Maar als er nu al minstens 20 doden bevestigd zijn dan gaat het dus nog oplopen ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 10:41 | |
http://twitpic.com/13dg9r draaistellen wel mooi losgelaten zeg ![]() ![]() | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 10:41 | |
quote:Waarom zouden het die klassiekjes niet kunnen zijn die gebotst zijn? Elk beeld dat je ziet komt van daar, moest er ergens anders nog een ergere ravage zijn zullen ze daar wel beelden van maken zeker? Je zag trouwens dat de achterste wagon van de rode ferm op zijn zijkant lag. | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 10:44 | |
quote:op die cdrik zijn twit staat ook een foto van een totaal afgeschraapte zijwand. Lijkt me idd dat die rode en die grijze klassiek 2 treinstelen van dezelfde trein waren... | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 10:52 | |
quote:Jij hebt het over die foto gok ik? http://twitpic.com/13dg69 Volgens mij is dat wel het dak van iets... Een klassiekje zou kunnen, die hebben van die dingen boven de deuren. Magoed, we zien het wel in het 13u journaal. | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 10:54 | |
quote:Ik denk niet dat de brandweer je de kans geeft om dat deel echt te benaderen. Zou ook wel debiel zijn: ze zijn bezig met mensen redden. | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 10:55 | |
quote:In elk geval is het duidelijk dat je een paar meter treinstel mist. ![]() | ||
dennistd | maandag 15 februari 2010 @ 10:55 | |
Ik heb de uitzending even online gezet: Bekijk deze YouTube-video | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 11:04 | |
quote:Ik heb de link ook op HGBTF gezet, er zou om 11u20 opnieuw een extra journaal zijn. | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 11:18 | |
quote:Quote | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 11:21 | |
![]() Dit is vermoedelijk wel de botslokatie | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 11:26 | |
Het gaat dus om een trein bestaande uit drie klassieke motorstellen en een trein bestaande uit een loc serie 21 en M4-rijtuigen. | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 11:28 | |
quote:Er ligt dus ergens in die puinhoop nog een loc verscholen... ![]() | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 11:30 | |
quote:Nee, de loc hing achteraan, het is een botsing tussen een stuurstandrijtuig en die klassiekjes. | ||
Fixers | maandag 15 februari 2010 @ 11:41 | |
quote:Dan is de boel nog lekker in elkaar gedrukt door het gewicht van de loc. Zal dit nu zo'n voorbeeld zijn van dat rare beveiligingssysteem in België? Waar je met volle kracht door rood kan rijden? | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 11:45 | |
quote:Of van Vlaamse en Waalse treindienstleiders die elkaar probeerden te waarschuwen, maar niet elkaar konden verstaan ![]() | ||
Kankerkachelsverkopert | maandag 15 februari 2010 @ 11:53 | |
Ik word niet goed van de NS HiSpeed website, kunnen ze dan echt niks goed bij de HSA? | ||
greavy | maandag 15 februari 2010 @ 11:59 | |
wat ik net las, had de trein die niet vertraagd was rood, en de vertraagde trein groen. Echter reed de niet vertraagde trein met volle snelheid door rood. | ||
Peterselieman | maandag 15 februari 2010 @ 12:03 | |
quote:vroege conclusie. Laten we eerst de rapporten over het ongeval maar afwachten. | ||
RealZeus | maandag 15 februari 2010 @ 12:06 | |
Het is ook wel vaak raak in België. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 12:09 | |
quote:Dat hoekje op pagina 18 in de krant over een half jaar bedoel je. Dingen als fatsoenlijke IVW-rapporten kun je vet schudden daar ![]() | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 12:16 | |
quote:Serieus? Hebben ze daar geen IVW of zo? | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 12:24 | |
quote:Lijkt er op van niet ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 15 februari 2010 @ 12:25 | |
Ik hoop dat ze er nog even een bezempje langshalen, moet er straks langs... :'') | ||
marcb1974 | maandag 15 februari 2010 @ 12:27 | |
quote: ![]() ![]() | ||
RealZeus | maandag 15 februari 2010 @ 12:29 | |
quote:Het is mooi van je dat je zo begaan bent met de rest van de wereld. Als jij er maar langs kunt, dan maakt het niet uit. ![]() Mensen die alleen maar aan zichzelf denken. ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 15 februari 2010 @ 12:32 | |
quote:Ok, was misschien wat ongefundeerd, ik ben er nooit zo handig in. Beetje jammer dit, voor alle partijen. Sterkte aan alle betrokkenen [ Bericht 12% gewijzigd door Darkwing_Duck op 15-02-2010 13:06:41 ] | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 12:32 | |
quote:Jij gaat daar voorlopig niet langs maat ![]() | ||
TommyGun | maandag 15 februari 2010 @ 12:34 | |
quote:Ga dan met echt vervoer. de auto of zo. [ Bericht 13% gewijzigd door TommyGun op 15-02-2010 13:55:13 ] | ||
Darkwing_Duck | maandag 15 februari 2010 @ 12:34 | |
quote:Laat ze de boel eerst maar ens onderzoeken [ Bericht 9% gewijzigd door Darkwing_Duck op 15-02-2010 13:26:06 (Interpunctie) ] | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 12:35 | |
Een overzichtsfoto op: http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20100215_035 | ||
Darkwing_Duck | maandag 15 februari 2010 @ 12:36 | |
quote:De auto is me net zo duur met alle tol als de trein, en bovendien levensgevaarlijk met al die sneeuw hier op de wegen, de trein is dat niet. | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 12:39 | |
quote:Maar met de trein ga je vandaag niet meer thuisgeraken denk ik. Tenzij ze die Thalys gaan omrijden via de gewone lijnen, als dat al mogelijk zou zijn. | ||
Ou-Tannu | maandag 15 februari 2010 @ 12:40 | |
quote:conclusie: er heeft IETS niet goed gewerkt of IEMAND niet goed gewerkt ![]() | ||
Jump | maandag 15 februari 2010 @ 12:47 | |
http://www.demorgen.be/dm(...)Halle-20-doden.dhtml Andere luchtfoto | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 12:49 | |
Zijn die 20 doden nou al zeker? Ik hoor 10, 11, 20, 25... | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 12:50 | |
quote:Ik hoorde zeker 11, maar het kan oplopen tot 25 | ||
Lord_Brett_Sinclair | maandag 15 februari 2010 @ 12:54 | |
quote: ![]() Loopdraaistellen zitten meestal los. Die paar kabels zitten ze ook niet echt vast mee. De zwaartekracht houdt normaal alles wel op z'n plek.. | ||
Kwaliteit | maandag 15 februari 2010 @ 13:12 | |
echt verschrikkelijk. zijn er geen betere foto's in hogere kwaliteit | ||
RealZeus | maandag 15 februari 2010 @ 13:14 | |
quote:Je wilt de lijken zien liggen? ![]() | ||
TommyGun | maandag 15 februari 2010 @ 13:17 | |
quote:I see ![]() | ||
Wimpeh | maandag 15 februari 2010 @ 13:29 | |
quote:In dat artikel spreken ze ook over een rood sein trouwens. Hopelijk gaan die Belgen nu eindelijk eens serieus werk maken van die treinbeïnvloeding. | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 13:31 | |
Vet mooi hoe rap ze in dat ongeregelde kloteland weten uit te sluiten dat een technische oorzaak er iets mee te maken zou kunnen hebben ![]() Lekker vingertje wijzen naar de machinist, zijn kop moet eraf, oh wacht, is er al af, prima, kop in het zand en voortblunderen ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 13:39 | |
![]() De helft van het M4-sturstandrijtuig ligt vlak bij de kop van het klassiekje, de andere helft 3 bakken verderop op zijn oorspronkelijke plek. Denk ik. ![]() | ||
Ascendancy | maandag 15 februari 2010 @ 13:48 | |
quote:Zelfs al zouden we in Nederland geen IVW hebben, dan zouden er over dit soort dingen toch kamervragen gesteld worden met als gevolg het afdwingen van zo'n onderzoek. Dit kunnen ze in België toch niet zomaar langs laten gaan. Echt heel erg dit ![]() | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 13:50 | |
quote:Kamervragen zullen er wel gesteld worden hoor, maar van die rapporten zien we hier bijna nooit iets. Het parket komt ter plaatse en doet onderzoek naar de oorzaak, maar verder... | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 13:53 | |
Wat hebben ze nou per saldo opgestoken van Pécrot bijvoorbeeld? Is het inmiddels al zo dat spoorpersoneel tweetalig dient te zijn? Is het seinstelsel aangepast? Is de opleiding verbeterd? Of zijn die acht doden totaal voor niets geweest daar? | ||
trainfreak | maandag 15 februari 2010 @ 14:11 | |
quote:Tweetaligheid is er zeker voor mensen die naar tweetalige gebieden rijden, dus eigenlijk zo goed als iedereen (wel de basis he...) En sindsdien heeft iedereen ook een dienstgsm, je bent als persoon gekoppeld aan een bepaald gsmnummer dus. En er is grond-treinverbinding, dus als men dan belt naar uw trein gaat uw telefoon af in de loc. Al deze systemen zijn wel geen 100% waterdicht, maar wat is dat wel?? | ||
Socios | maandag 15 februari 2010 @ 14:30 | |
quote:Hoe laat zou je weg? Neem anders Thalys 9499 van Paris Nord naar Luik via Charleroi en Namen. Ga je daarna via Maastricht verder. Deze trein, die één keer per dag rijdt, vertrekt om 19.43u uit Parijs. Succes. | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 14:44 | |
quote:Ik zou wel die route pakken, maar eerder weggaan. Of "1:08 x 5:30 Ehv" klinkt als pret? ![]() ![]() | ||
James1988 | maandag 15 februari 2010 @ 15:25 | |
Wat een ravage ![]() Zowel Thalys als Eurostar zijn geschrapt voor de rest van de dag. Door zware beschadiging aan de bovenleiding kunnen herstelwerkzaamheden nog wel even duren... | ||
Wimpeh | maandag 15 februari 2010 @ 16:35 | |
quote:Het Belgische nieuws liet Pécrot ook zien (link, vanaf 1:34), toen snapte ik je referentie ernaar pas, maar ook dat is wel erg slecht. | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 16:50 | |
Oh ja sorry, dacht dat dat vrij algemeen bekend was ![]() | ||
Peterselieman | maandag 15 februari 2010 @ 17:01 | |
quote:Mja, met de TGV naar Lille en daar overstappen naar de Internationale naar Antwerpen kan ook ![]() | ||
Irritatie100 | maandag 15 februari 2010 @ 17:06 | |
Waarom was spoor 3-4 op Rtd dicht vanmiddag? | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 17:18 | |
quote:Wat mij nou opviel was dat de premier van Vlaanderen zei dat het een zwarte dag was voor Vlaanderen. Zouden er geen Walen in die trein gezeten hebben, of ben ik gewoon een naieve Nederlander die die Belgen maar raar vindt met hun taalstrijd? | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 17:45 | |
quote:Inmiddels weer wel ja ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 17:54 | |
quote:De premier van Vlaanderen vindt het zielig voor Vlaanderen De premier van Wallonië vindt het zielig voor Wallonië Leterme vindt het zielig voor heel België De burgemeester van Brussel vindt het zielig voor BHV Descheemaecker vindt het zielig want zijn treintjes zijn stuk Infrabel vindt het zielig want hun spoortjes en waslijntjes zijn stuk Nabestaanden vinden het zielig want hun dierbaren zijn stuk Reizigers vinden het zielig want ze moeten vanavond vet omreizen De bonden vinden het zielig want nou hoeven ze niet te staken om de boel plat te leggen Fles vindt het zielig want er is een bordje geraakt Enfin, iedereen vindt het op zijn eigen manier zielig ![]() | ||
Yreal | maandag 15 februari 2010 @ 18:09 | |
quote:Ik lachte hard ![]() | ||
NordicBlue | maandag 15 februari 2010 @ 18:20 | |
TVP, even volgen. Wat was dat met die sprinter en de bonbonwinkel? | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 18:25 | |
quote:Boem. Lang geleden. | ||
Guppy | maandag 15 februari 2010 @ 18:41 | |
Guppy vindt het ook zielig. Gewoon, omdat t kan | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 18:42 | |
quote:Oh als er bloed is dan kom je ook weer meedoen he ![]() SPOILER | ||
James1988 | maandag 15 februari 2010 @ 18:45 | |
De Belgische koning en de premier onderbreken hun reizen en vakanties om naar de ongevalsplek te komen. Waar is in vredesnaam NMBS-topman Descheemaecker? ![]() | ||
Guppy | maandag 15 februari 2010 @ 18:47 | |
quote:oooh! Ik wil heul geen bloed zien ![]() Haii ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 18:49 | |
quote:Die is wel in het crisiscentrum gesignaleerd heb ik van horen zeggen. Van Infra-tingeling geen spoor though. | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 18:50 | |
quote:Dan kun je je misschien maar beter nog even afzijdig houden ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 18:51 | |
Nog steeds op Teletekst en op NU.nl gaat het over 18 doden ![]() ![]() | ||
Guppy | maandag 15 februari 2010 @ 19:09 | |
quote:I know. Ach, ik kan het wel hebben hoor, daar niet van. Maar ik vind het wel zielig en zo voor al die mensen. En ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar hoe het zo gruwelijk mis kon gaan... | ||
YoshiBignose | maandag 15 februari 2010 @ 19:23 | |
Hebben ze daar geen ATB? ![]() | ||
JDude | maandag 15 februari 2010 @ 19:29 | |
Nou, dat was even balen bij aankomst op St. Pancras. Cancelled. Cancelled. Op dat moment natuurlijk nog geen idee van het hoe en wat. Gaandeweg werd steeds meer duidelijk en toen ik een WiFi toegangspunt ontdekte hadden we er beeldmateriaal bij ![]() Stonden op het punt om de tickets om te boeken en iets anders te verzinnen (langer in Londen blijven? Vliegen?) toen duidelijk werd dat de Eurostar wel naar Lille zou rijden. Op first-come-first-serve basis, dus als een malle naar de check-in gegaan. En inderdaad, konden nog mee. Omdat we veel te vroeg waren zelfs 1e klas. Kudo's voor Eurostar. Intussen iemand in Nederland gebeld om ons in Lille op te laten halen. Die heeft nog een gunst tegoed ![]() Nu thuis natuurlijk ook de bewegende nieuwsbeelden en alle verhalen er omheen gezien. Wat een zooitje zeg ![]() | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 19:35 | |
quote:Ik heb 'm op een persconferentie gezien, dus die was gewoon in de buurt. | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 19:55 | |
quote:Lille - Gent - Antwerpen kon gewoon hoor ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 15 februari 2010 @ 20:14 | |
quote:Heeft nog een blikje bier opengetrokken. Dit is voor het eerst dat ik hard moet huilen om een Belgenmop. | ||
Brembo | maandag 15 februari 2010 @ 20:28 | |
quote:De Belgische variant als het aangebracht is, zal waarschijnlijk niet. Volgens mij is de 40 Km/h grens bij ATB nog niet eens zo'n slechte keuze als het op ongelukken aankomt. Had vandaag maar liefst VIRM VI + VIRM IV dat is maar liefst 10 bakken in de 3600. Iets te overdreven ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 15 februari 2010 @ 20:33 | |
quote:NMBS werkt met Memor, afkomstig uit 1930. Het 'grappige' eraan is dat een machinist bij een geeltonend sein wordt afgeremd tot de maximumsnelheid, maar later doodleuk een rood sein voorbij ijlt. ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 15 februari 2010 @ 20:37 | |
quote:Dat is de Belgische politiek eigen. De NMBS en Infrabel zullen weer vrijuit gaan, ongeluk wordt in de doofpot gesmeten. | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 20:38 | |
quote:Het ATB-systeem, van General Railway Systems is in eerste instantie ontwikkeld in de jaren '20 van de 20e eeuw. Dus ongeveer even oud, maar desondanks veel beter. ![]() Oh, en veel duurder. | ||
Fixers | maandag 15 februari 2010 @ 20:43 | |
quote:Was dit niet exact het soort ongeluk waarvoor we ATB hebben ingevoerd in Nederland? Bij Harmelen zijn destijds toch ook twee treinen frontaal op elkaar ingereden na het missen van een sein bij vertraging. | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 20:44 | |
quote:+1 scherp. ![]() | ||
spectrumanalyser | maandag 15 februari 2010 @ 20:54 | |
quote:heb je het al meegemaakt dat je je 'vergist' in het aantal bakken, zodat je te vroeg stopt? vorige week in Heiloo stond de 833 een beetje te ver. de achterste bakken stonden midden op een kruispunt, mensen die er daar uit stapte vielen hard op de grond ![]() beetje suf om dan ook niet eerst te kijken waar je precies uit stapt. maargoed. | ||
Ou-Tannu | maandag 15 februari 2010 @ 20:58 | |
nu gaan ze dus versnelt ETCS invoeren ![]() nu wij nog ![]() | ||
Jump | maandag 15 februari 2010 @ 21:01 | |
quote:Na Pecrot ging ook versneld verbetering komen ![]() | ||
Ireyon | maandag 15 februari 2010 @ 21:05 | |
quote:Waar heb je dat vandaan? Maar hier gaat dat niet komen met die incompetente vrouwen in de politiek, voor wie veiligheid te duur is. Nee, dan beter wat extra miljarden besteden aan bij voorbaat kansloze chipkaartprojecten. Kutwijven ![]() Overigens ook diep triest dat er in België eerst 20 doden moeten vallen voordat 't eindelijk doordringt. | ||
Ofyles2 | maandag 15 februari 2010 @ 21:05 | |
quote:Word je de federale overheid niet stilaan beu? Ze beloven compromissen, maar ze steken virtueel iedereen in 't zak... ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 15 februari 2010 @ 21:06 | |
quote:Vergeet niet dat Netelenbos, Peijs en Jorritsma opgeknoopt moeten worden vanwege deze misdaden. | ||
#ANONIEM | maandag 15 februari 2010 @ 21:08 | |
quote:Op het nieuws werd verteld dat juist op deze lijn al een nieuwe treinbeïnvloeding was geïnstalleerd. Volgens Wikipedia is dat TBL 2, momenteel echter nog uitgeschakeld. Op het journaal werd ook gezegd dat het nieuwe systeem wellicht nog niet helemaal in bedrijf was, dat soort dingen zouden in België nogal "stroperig" verlopen. | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 21:22 | |
quote:Niet dat het nu wel doordringt trouwens ![]() | ||
Ireyon | maandag 15 februari 2010 @ 21:33 | |
quote:Misschien moet je ze even uitleggen dat er een verschil is tussen "niet perfect" en "absoluut bagger" ![]() Overigens hebben ze nota bene nog niet zo lang geleden hier die krokodil-dingen geplaatst.. 'k weet niet of het zo'n verbetering is vergeleken met wat er eerst lag; niks ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 21:34 | |
quote:Aan Belgen? Succes ![]() | ||
Ofyles2 | maandag 15 februari 2010 @ 21:35 | |
quote:Die faalhazen vragen om nog meer doden... Volgens mij lijdt 95% van het topbestuur bij NMBS en Infrabel aan een onherstelbare vorm van Alzheimer. | ||
Duvel | maandag 15 februari 2010 @ 21:41 | |
quote:Dan nog: de trein moet het ook nog snappen... quote:De invoering van ERTMS is anders ook geen pretje... | ||
Kankerkachelsverkopert | maandag 15 februari 2010 @ 22:16 | |
quote: | ||
spectrumanalyser | maandag 15 februari 2010 @ 22:41 | |
zeg waar blijven die SLT treinen nou ? iemand al gespot? | ||
Nightshadow | maandag 15 februari 2010 @ 22:41 | |
'Voet tussen de treindeur' ![]() | ||
Fixers | maandag 15 februari 2010 @ 22:45 | |
quote:Mooi die advertentie OVER het filmpje. Goede site dat Geenstijl ![]() | ||
greavy | maandag 15 februari 2010 @ 22:45 | |
quote:InfraBel zegt in het nieuws dat hun er alles aan doen, om het er in te voeren ![]() Hun geven de NMBS de schuld dat hun treinen hebben die die beveiliging nog niet begrijpen. ![]() ![]() Zijn al 18 doden bevestigd, en worden meer verwacht. De zoekactie is gestaakt, en word morgen verder gezet. De trein blijft de hele nacht bewaakt ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 15 februari 2010 @ 22:46 | |
quote:Geniaal filmpje, hij blijft ook leuk om te zien, Die meid ook he ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 23:09 | |
quote: ![]() | ||
James1988 | maandag 15 februari 2010 @ 23:30 | |
Ik word echt zo moe van die hele NMBS-Groep he... de dienstregeling is buiten spitsuren gewoon bagger (1x per 2 uur doordeweeks en in het weekend helemaal geen treinen), een hele hoop treinen is gewoon aftandse meuk die nog zeker een hoop jaar meemoet (ok, hebben wij ook met Mat '64, maar zij nog veel meer), de handige dingen (zoals een 50%-kortingskaart) worden afgeschaft wegens 'te weinig interesse'. De cargogroep draait al jaren alleen maar verlies en gaat failliet als er niet hard wordt ingegrepen, en wordt langs alle kanten ingehaald door de concurrentie. Zelfs de SNCF concurreert met ze, terwijl ze meestal samenwerken. Dan heb je nog de infrastructuurbeheerder, Infrabel, die zijn op zich wel goed bezig met initiatieven zoals Railtime, maar ook daar kan flink wat verbeterd worden. Infrabel moet meer op hun strepen gaan staan watbetreft die veiligheidssystemen, en de NMBS simpelweg een deadline stellen waarop al hun materieel van TBL1+ voorzien moet zijn. Niet voorzien? Geen toegang tot het net. Net zoals ProRail inmiddels ATB verplicht stelt op alle materieel. Dat men nu overal nog TBL1+ gaat uitrollen is ook een beetje mosterd na de maaltijd... ERTMS wordt nu op grote schaal uitgerold en nu gaan ze nog nationwide TBL1+ uitrollen? Ik zie ProRail dat toch niet flikken met ATB-NG. Dit ongeluk is vreselijk, daar zal iedereen het over eens zijn. Toch hoop ik dat één van de hieruit voortkomende dingen zal zijn dat er koppen gaan rollen, zowel bij NMBS als bij Infrabel. Maar België kennende moeten er nog 5 van zulke ongelukken gebeuren ![]() | ||
Mkr | maandag 15 februari 2010 @ 23:53 | |
quote:bron: Nu.nl | ||
Dr_Flash | maandag 15 februari 2010 @ 23:54 | |
quote:Precies. Pécrot lag ook niet aan het veiligheidssysteem (zoals ze dat geheugensteuntje durven te noemen). En dit ook niet, dus het deugt ![]() | ||
James1988 | maandag 15 februari 2010 @ 23:56 | |
Een zijdelingse aanrijding... dat klinkt als een wissel die verkeerdstond. Dan is de vraag: waarom stond die fout? Ging hij ineens om terwijl de trein eroverheenreed? Vragen, vragen... | ||
Ireyon | dinsdag 16 februari 2010 @ 00:02 | |
quote:Het klinkt bij mij meer als een wissel die goed stond maar een trein die er dus niet overheen hoorde te rijden.. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 00:03 | |
een opengereden wissel past wel bij een STS-passage op zich. Maar het blijft speculeren. | ||
Fixers | dinsdag 16 februari 2010 @ 07:28 | |
xquote:Ach, de waalse machinsten staken alsnog. Omdat ze het zielig vinden. | ||
greavy | dinsdag 16 februari 2010 @ 08:03 | |
NS acties gelden niet meer bij Arrivaquote:Quote van manuel25 op Somda quote:Quote van Scooter op Somda Dit zal dus betekenen dat je straks voor elke vervoerder een aparte kaart nodig hebt... Alhoewel ik het nog niet gevonden heb in het nieuws, lijkt het wel waar te zijn. Kijk voor het hele topic op Somda [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 16-02-2010 08:17:48 ] | ||
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 08:27 | |
En als je nou al een Kruidvatkaartje in je bezit hebt? Knappe jongen die mij dan die Arriva-trein uitbonjourt. Ik denk toch niet dat ik zou accepteren dat ze de spelregels tijdens het spelletje zouden veranderen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 08:33 | |
quote:Wat nou "lijkt het wel waar te zijn"? ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 08:35 | |
quote:Het is alweer bijna 1 april. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 08:41 | |
quote:Het is godverdomme nog waar ook ![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 16 februari 2010 @ 08:57 | |
quote:RailTime Wtf? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 09:13 | |
quote: quote: | ||
Guppy | dinsdag 16 februari 2010 @ 09:16 | |
Zat ik vanmorgen met een vriendin in de trein wat te kletsen, worden we heel vuil aangekeken door onze medereizigers ![]() Al die zure mensen 's morgens ook | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 09:30 | |
Ja ja ![]() ![]() | ||
Stefanovic83 | dinsdag 16 februari 2010 @ 09:35 | |
Als ik stoel 101 en 103 in de ICE geboekt heb, is dat dan naast / tegenover elkaar? Er is vast wel een fanatiekeling hier die me dat kan vertellen ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 09:51 | |
quote:Naast elkaar: Rijtuignummers 21 en 31: ![]() Rijtuignummers 22, 23, 32 en 33: ![]() Of naast elkaar met gangpad ertussen in de eersteklasrijtuigen nummers 28 en 38: ![]() "Fanatiekeling" ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 16-02-2010 09:56:39 ] | ||
Guppy | dinsdag 16 februari 2010 @ 09:56 | |
quote:Heul niet, we deden echt heel zachtjes ![]() | ||
Stefanovic83 | dinsdag 16 februari 2010 @ 09:59 | |
quote:Zo rijk ben ik niet ![]() Dat ding rijdt maar max 160 tot Dusseldorf toch? Beetje jammer ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 10:05 | |
quote:Moet je tot Frankfurt blijven zitten ![]() ![]() | ||
Stefanovic83 | dinsdag 16 februari 2010 @ 10:11 | |
Dan mis ik mijn vliegtuig denk ik :p 4 weken Thailand ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 10:28 | |
quote:Daar hebben ze ook leuke treinen, heb ik van horen zeggen ![]() | ||
Stefanovic83 | dinsdag 16 februari 2010 @ 10:29 | |
![]() ![]() | ||
Guppy | dinsdag 16 februari 2010 @ 10:30 | |
quote:Zekers, mooi station ook (zal eens foto's uploaden, ik ben er in december/januari geweest). En de skytrain in Bangkok is ook leuk | ||
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 10:54 | |
Op Rotterdam Blaak heeft een trein een beetje in brand gestaan, waardoor nu geen treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 11:10 | |
quote:Als in "het volkenrechtelijk mandaat was een beetje adequaat"? "Mijn vriendin is een beetje zwanger"? | ||
Guppy | dinsdag 16 februari 2010 @ 11:43 | |
quote: quote:Categorie 'beetje zwanger' dus ![]() | ||
Yreal | dinsdag 16 februari 2010 @ 11:49 | |
quote:Das een kutte plek voor brand ![]() | ||
Yreal | dinsdag 16 februari 2010 @ 11:51 | |
10:47 +83 min. Amsterdam Centraal 5 Leiden C, Schiphol Intercity![]() ![]() | ||
greavy | dinsdag 16 februari 2010 @ 12:03 | |
De 2200 stond in de fik. Omdat de spanning van de bovenleiding is gehaald, loopt veel verkeer richting Rotterdam vertraging op, want elke trein kan niet verder dan Rtd, en moet dus keren. Vanaf de andere kant gaan een aantal tot Rtz, en een aantal maar tot Ddr. Daardoor dus die meerdere vertragingen, omdat er veel geschoven moet worden. Tevens: Thalys Asd - Parijs rijd vandaag ook niet, ivm het ongeval bij Halle, België | ||
Kankerkachelsverkopert | dinsdag 16 februari 2010 @ 12:03 | |
Treinverkeer langs Blaak word weer hervat volgens omroepbericht op Alexander, er moet nog wel rekening gehouden worden met uitval van treinen. | ||
JDude | dinsdag 16 februari 2010 @ 12:08 | |
quote:Zelfde geldt voor de Eurostar Brussel-Londen. Deze rijdt alleen tussen Lille en Londen. | ||
Ireyon | dinsdag 16 februari 2010 @ 12:19 | |
quote:Dus 't was niet de sneltrein Breda - Amsterdam ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 12:29 | |
quote:Heb je nou nog foto's gemaakt J? | ||
dennistd | dinsdag 16 februari 2010 @ 12:39 | |
quote:De 2200 is de sneltrein Breda-Amsterdam ![]() | ||
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 12:40 | |
quote:Grappig genoeg kun je de spanning per spoor afschakelen, dus waarom de hele tunnel spanningsloos moest is mij een raadsel. | ||
Ireyon | dinsdag 16 februari 2010 @ 12:57 | |
quote:Oh, ik dacht dat je het over de locomotief had ![]() | ||
Yreal | dinsdag 16 februari 2010 @ 13:21 | |
http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen een beetje fatsoenlijk type is moeilijk ![]() ![]() | ||
Yreal | dinsdag 16 februari 2010 @ 13:22 | |
quote:De 2200 is een diessel ![]() | ||
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 13:41 | |
quote:Kan ook branden. | ||
Yreal | dinsdag 16 februari 2010 @ 13:42 | |
quote:juist ![]() Maar diesellocs hebben volgensmij niet zoveel te zoeken in rotterdam blaak? ![]() | ||
Jeroen_L | dinsdag 16 februari 2010 @ 13:43 | |
Lachwekkende reactie vandaag van Prorail in Dagblad de Limburger over de treinramp in België en hun veiligheidssysteem; "Hier in Nederland stoppen treinen automatisch wanneer ze door rood rijden" Over lachwekkend gesproken, gisteren bij RTL Z vertelde verslaggever Koen de Recht dat doden bij treinbotsingen met passagiers al lang niet meer zijn gevallen in Nederland. "Vorig jaar in Barendrecht ging het bijna mis, maar daar vielen geen doden. Het liep daar allemaal goed af". Wat een falers. ![]() | ||
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 14:05 | |
quote:Zat goederentreinen die gewoon door de tunnel gaan. ![]() En @ Jeroen_L: dat ergert me ook. ATB-EG zet geen treinen stil voor rood sein, en ATB-Vv is nog niet operationeel volgens mij. | ||
Peterselieman | dinsdag 16 februari 2010 @ 14:09 | |
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal | ||
Jeroen_L | dinsdag 16 februari 2010 @ 14:12 | |
quote:Ja daar doelt Prorail op, want de suggestie wordt gewekt dat treinen niet door rood kunnen rijden. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Jeroen_L op 16-02-2010 14:37:18 ] | ||
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 14:16 | |
quote:Het is pas operationeel als de baanapparatuur geïnstalleerd is, getest en ingeschakeld, en dat dat aan de kant van het materieel ook het geval is. Tot die tijd zou ik het niet "operationeel" noemen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 14:37 | |
quote:Dat is wel schandalig ja. Hoewel strikt genoemen niet helemaal onwaar. Er vielen geen doden onder de passagiers. Alle passagiers van de twee betrokken goederentreinen zijn in leven gebleven ![]() Laatste keer dat er treinpassagiers omgekomen zijn bij een treinongeluk was Hoofddorp 1992 toch? | ||
davidov2009 | dinsdag 16 februari 2010 @ 15:25 | |
quote:Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 15:28 | |
quote:Daar is ook lekker de ruimte voor op dat pis-eindje idd ![]() | ||
Fred2 | dinsdag 16 februari 2010 @ 15:28 | |
quote:Volgens wikipedia wel | ||
Peter | dinsdag 16 februari 2010 @ 18:42 | |
Morgen in Willem Wever (ned 3) o.a.: hoe sloop je een trein ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 18:51 | |
quote:De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegeven ![]() | ||
Peter | dinsdag 16 februari 2010 @ 18:59 | |
quote:Ik zag het slopen/afbreken van een koploper in het voorfilmpje ![]() | ||
dennistd | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:01 | |
ProRail is ook nog niet echt nauwkeurig met het typen van verstoringsmeldingen: Hertelwerkzaamheden in Belgie | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:04 | |
Dennis, ik kon het niet weer vinden, maar waarom liggen die netten op het spoor in Enschede? ![]() | ||
Peter | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:04 | |
quote:Deze reden is ook wel een opmerkelijke in dat lijstje: "Omdat de brugwachter zich had verslapen stond de brug over de Dubbele Wiericke nog open." | ||
dennistd | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:12 | |
quote:Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd. | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:13 | |
quote:Ja matten ook goed ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2010 19:13:24 ] | ||
Ireyon | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:14 | |
Hmm.. ik wil morgen naar Brugge en Gent, maar hoe zit dat precies met de regel dat je in België geen reizen mag onderbreken? Moet ik dan een kaartje Roosendaal - Brugge, Brugge - Gent en Gent - Roosendaal kopen? Of kan ik gewoon een retourtje Brugge halen (want die trein komt toch langs Gent..) ? | ||
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:16 | |
quote:Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent? Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen! | ||
James1988 | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:22 | |
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is. Aan de andere kant is het aantal doden sinds 1992 op één hand te tellen, mede door ATB. In België heb je een stuk of 6 handen nodig voor de afgelopen 10 jaar ![]() | ||
Ireyon | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:24 | |
quote:'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijven ![]() ![]() Waarom hebben ze in België niet gewoon dagkaarten.. dit is allemaal zo onnodig omslachtig ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Ireyon op 16-02-2010 19:31:29 ] | ||
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:31 | |
quote:Mja, ze kunnen het controleren aan de hand van het treinnummer dat op het kaartje staat, er is wel bijna niemand die dat doet... Maar qua kostprijs zal het wel op hetzelfde uitkomen of je een heen en terug koopt of 3 losse ticketjes. | ||
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:32 | |
quote:1988 | ||
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:34 | |
quote:Niet helemaal. Aan een rood sein gaat normaal een geel sein vooraf. Achter dit geile sein zit geen ATB-code, dat betekent dat er maximaal 40 gereden mag worden. Als een trein met een hogere snelheid dan 40 dit sein passeert, volgt een remopdracht. ATB controleert vervolgens of er daadwerkelijk geremd wordt. Zo niet, dan volgt een snelremming. Als je wel remt, is het voor ATB ok: er wordt verder geen remcurve gecontroleerd. Dus als je met hoge snelheid op een geel sein af rijdt, en net genoeg remt, zou je met meer dan 40 km/u zonder problemen door rood kunnen rijden. Dit is bijvoorbeeld bij Harmelen aansluiting gebeurd een tijdje geleden. | ||
Ofyles2 | dinsdag 16 februari 2010 @ 19:39 | |
Wanneer wordt DDM aan de kant geschoven? Het lijkt me dat die dubbeldeksstammen gevoeliger worden voor brandjes. Nieuw beleid bij Deutsche Bahn: http://fok.nl/371704 | ||
stavromulabeta | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:04 | |
quote:Voor internationale vervoersbewijzen geldt die belgische niet-onderbreken regel toch niet? |