quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Ohja, foutje bij het kopiëren. Bedanktquote:Op maandag 1 februari 2010 16:30 schreef Haunter het volgende:
[..]
Een re-release van Cyring Lightning met nieuwe b-sides?
quote:Op maandag 1 februari 2010 16:46 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]
Uit de laatste aflevering van Chuck, heeft die poster iets met onze Arctic Monkeys te maken?
8 bonustracks maar. Waarvan eentje niet 100% meetelt, vind ik.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:56 schreef Merkie het volgende:
Met de tracks van My Propeller erbij hebben we in totaal 9 bonustracks gehad. Dan missen we er nog steeds een aantal.
Haha, leuk! Deze poster komt uit een serie van speciaal door Dan Stiles ontworpen promoposters voor hun eerste tournee door Amerika. Goed gespot!quote:Op maandag 1 februari 2010 16:46 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]
Uit de laatste aflevering van Chuck, heeft die poster iets met onze Arctic Monkeys te maken?
Hoeft niet te betekenen dat de songs die nu worden uitgebracht (allemaal) voortkomen uit de "Humbug"-sessies. Misschien liggen er nog wel 10 nummers op de plank, waarvan er 5 nooit voltooid zullen zijn, wie weet.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:56 schreef Merkie het volgende:
Met de tracks van My Propeller erbij hebben we in totaal 9 bonustracks gehad. Dan missen we er nog steeds een aantal.
Ohja.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:36 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
8 bonustracks maar. Waarvan eentje niet 100% meetelt, vind ik.
Welke?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:36 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
8 bonustracks maar. Waarvan eentje niet 100% meetelt, vind ik.
Hmm, op een zaterdag.. En tickets zijn niet meer dan 75 pond..quote:Op maandag 1 februari 2010 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
En ze staan de 27ste van maart in de Royal Albert Hall in London als onderdeel van de Teenage Cancer Trust-optredens.
Waar kun je Joining the Dots luisteren dan?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:54 schreef hallo-daar het volgende:
Net even Joining the Dots gechecked, klinkt als gewoonlijk weer fantastisch. Vind het alleen jammer dat het couplet hetzelfde akkoordenpatroon heeft als Catapult. 'JTD' = Em en daarna C, 'Catapult' = Am en daarna F. Beide schema's worden ook op precies dezelfde manier aangeslagen, alleen JTD op een langzamer tempo. Daar kan ik me nou aan ergeren.
quote:Op maandag 1 februari 2010 18:12 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Waar kun je Joining the Dots luisteren dan?
Eerste wat ik gisterenavond dacht toen ik het las: Weekend, vrijdag Noel Gallagher, zaterdag Arctic Monkeys, Royal Albert Hall, goedkope vliegtickets, waar is mijn creditcardquote:Op maandag 1 februari 2010 18:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm, op een zaterdag.. En tickets zijn niet meer dan 75 pond..
Ik kan gewoon met de Eurostar gaan.. Ben ik in totaal 90 euro kwijt, zonder overnachting weliswaar. Noel Gallagher interesseert me overigens niet echtquote:Op maandag 1 februari 2010 18:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Eerste wat ik gisterenavond dacht toen ik het las: Weekend, vrijdag Noel Gallagher, zaterdag Arctic Monkeys, Royal Albert Hall, goedkope vliegtickets, waar is mijn creditcard?
ben het ermee eens.. Mocht je toch gaan moet je verplicht goede beeld/audio opnames maken!!quote:Op maandag 1 februari 2010 23:02 schreef AMDB het volgende:
Verleidelijk, maar ik doe het NIET, NIET
Stop met erover praten, we gaan gewoon allemaal NIET, totdat ze weer naar NL komen.
Surequote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:39 schreef hallo-daar het volgende:
Hee ArnO! Ga jij die sessie van morgenochtend nog op youtube zetten? Hoef ik (hoeven we) niet zo vroeg op te staan.
En je punt is?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:56 schreef Arn0 het volgende:
[..]
SureMaar ehm, voor alle duidelijkheid, het is dus 5 uur in de namiddag
Lijkt me duidelijk..quote:
Heeft er iemand trouwens al mail gehad van arcticmonkeys.com?quote:Hee ArnO! Ga jij die sessie van morgenochtend nog op youtube zetten? Hoef ik (hoeven we) niet zo vroeg op te staan .
Ik bedoelde eigenlijk dat dat nog steeds vroeg is voor een echte studentquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk..![]()
[..]
Heeft er iemand trouwens al mail gehad van arcticmonkeys.com?
Oh zo.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat dat nog steeds vroeg is voor een echte student
Jazeker, dat wordt morgenochtend weer ouderwets F5-en op een algemene link...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:08 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Heeft er iemand trouwens al mail gehad van arcticmonkeys.com?
Hoezo? Heb jij een mail ontvangen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:11 schreef Aisumasen het volgende:
Jazeker, dat wordt morgenochtend weer ouderwets F5-en op een algemene link...
Voor welke gig? Mis ik iets?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:14 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, vanmiddag. Het is een massa-mailtje, dus het kan wel een tijdje duren voordat iedereen op de lijst hem heeft ontvangen. Dus geen zorgen.
Het is helaas een voor iedereen toegankelijke link, zonder (unieke) pre-sale code.
quote:
quote:Op maandag 1 februari 2010 13:15 schreef Aisumasen het volgende:
En ze staan de 27ste van maart in de Royal Albert Hall in London als onderdeel van de Teenage Cancer Trust-optredens.
Ik zie de Arctic Monkeys liever apart dan samen met een andere artiest. En ik veronderstel dat hun setlist iets zal veranderen (hij is sowieso al wel wat veranderd tegenover concert in Nederland) en het is een van de laatste kansen om ze op hun Humbug tour te zien..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:08 schreef Leonos het volgende:
Waren nou weer niet samen. Naja, dan is het niet de moeite waard. Monkeys zullen toch wel weer hetzelfde spelen
Ja maar ik bedoelde een kans voor de mensen die hier wonen. Vaak zijn hun gigs op weekdagen, dit valt in het weekend.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:14 schreef Aisumasen het volgende:
Daar ben ik niet meer zo zeker van, aangezien hun nieuwe single rond die tijd uitkomt. Waarschijnlijk doen ze in die tijd het tweede deel van de UK arena-tournee.
Ik dacht dus dat het in de ochtend was, ik ben geen "echte student"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:56 schreef Arn0 het volgende:
[..]
We hebben ze nog niet (enkel een akoestische live versie van Joining the Dots)quote:
Ik heb me vergist, het is om 6 uurquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:56 schreef Arn0 het volgende:
[..]
http://www.rtp.pt/wportal/popups/player.php?canal=3quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:49 schreef hallo-daar het volgende:
Heeft iemand de link van de radiozender?
Meer mensen krijgen een paswoord melding ja, vaag, hier werkt het gewoon.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:03 schreef hallo-daar het volgende:
Klote. Je moet gebruiker zijn, laat dan maar zitten. Kan je even verslag doen tijdens het luisteren?
Nope.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:11 schreef hallo-daar het volgende:
Oke, dat wou ik (uit nieuwsgierigheid) zo snel mogelijk weten. Verder dus geen andere songs?
Helaas niet gebeurd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:12 schreef Aisumasen het volgende:
Ben over een uurtje thuis, erg benieuwd of ze ''Only You Know'' verwerken in FA. Zou erg vet zijn.
En twaalf uur later zijn ze terug beschikbaarquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:11 schreef Aisumasen het volgende:
Staanplaatsen waren gewoonweg onmogelijk aan te komen, na één minuut al uitverkocht.
Ik vind het toffer dan Cornerstone: Die hebben we wel erg vaak gehoord.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:11 schreef hallo-daar het volgende:
Ik vind FA akoestisch een beetje saai en overbodig. Had liever een andere song gehad. Vind de 'vroegere' versie met Jamie wel leuk.
Ik zag het ook alquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:05 schreef Aisumasen het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Ik bedoel gewoon dat ze de hele gig waarschijnlijk gefilmd hebben en zo in hoge kwaliteit op DVD kunnen uitbrengen maar het niet doenquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
Waarom dat nu weer. Denk wel dat ik weet waar je op doelt. Ze hebben hun zaken goed voor elkaar, en ze weten het.
Dat is kenmerkend voor de Franse fans. Vergelijk dit filmpje maar eens met de meest recente HMH-optredens...quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:14 schreef febster het volgende:
Enthousiast publiek voor een B-nummer. Ik stond Sketchhead met alleen de topicgangers van hier in de HMH te zingen.
Sja, dat is iets wat je ze eigenlijk niet kwalijk kunt nemen. Het is al heel wat dat ze fragmenten delen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:13 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon dat ze de hele gig waarschijnlijk gefilmd hebben en zo in hoge kwaliteit op DVD kunnen uitbrengen maar het niet doen
Ja, een officiële DVD zou nog toffer zijn natuurlijk. Misschien Live at the Royal Albert Hall?quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:20 schreef CatsInTheWell het volgende:
Pas als je Matt echt aan 't werk ziet, zie je hoe ingenieus z'n drumwerk is. Was me eigenlijk nog nooit opgevallen. Én hij heeft zonder twijfel het coolste kapsel van allevier.
En een nieuwe DVD mag van mij sowieso wel. Vind Apollo een beetje... tsja.
Je moet er ook rekening mee houden dat ze goed te boek staan bij de band en hun managament. Niet zo goed voor hun naam als ze elk optreden op bootleg zouden uitgeven. En ik weet dat ze bij The Last Shadow Puppets enkel delen filmden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:20 schreef Arn0 het volgende:
Ik weet het niet hoor. Als ik zo'n fragmenten had zou ik ze echt willen delen. En ze zeiden in november dat ze een DVD van het Franse concert gingen releasen, sowieso. Ik heb nog niets gezien..
Ik post er niet zo veel door het hoge fangirl nonsens-gehalte (no offence), maar dit heeft die admin nou ook weer niet verdiend na al die moeite. Heb verder nooit problemen met 'em gehad trouwens.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:30 schreef Arn0 het volgende:
Ja, ik weet dat ze tof zijnIdd, er is een reden waarom het forum opgestart werd: De admin van AMUK is echt irritant. Maar ja, alsnog vind ik het wel erg voor hem ja. Overigens Dit forum wordt een verbeterde AMUK
![]()
ik heb er verder niets mee te maken hoor![]()
Meen je dat? Ik zou ze echt wel willen ontmoeten. Langs de andere kant vrees ik dat ik dan wel erg stil zal zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:54 schreef Aisumasen het volgende:
Nou ja... Never meet your heroes.
Lol @ Alex op het eind als hij zijn mond afveegt en op zo'n heerlijk arrogante manier de 'druppels' richting publiek gooitquote:
Dáááámn...quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:53 schreef Thijsssss het volgende:
Natuurlijk niet helemaal het juiste topic, maar volgende week staat Miles Kane in het voorprogramma van Kasabian
Wat is daar vaag aanquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:36 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind het vaag want ik had gelezen dat hij erg druk bezig was met een solo project.
Nuja, iemand zei: "Misschien speelt Miles Kan wel als voorprogramma voor AM in de Royal Albert Hall" en iemand anders antwoordde: "Nee, ik heb hem al een aantal keer gesproken, hij is druk bezig. Het gaat niet gebeuren"quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:42 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wat is daar vaag aan? Een voorprogramma spelen is daar toch een duidelijk onderdeel van?
Je kan 'em amper overgewaardeerd noemen, z'n plaat met The Rascals heeft bijna niet verkochtquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:36 schreef TC03 het volgende:
Miles Kane in z'n eentje? Apart. Overigens vind ik Miles Kane juist overrated, alleen zijn LSP-werk is goed.
Het gaat toch gewoon om de muziek? Wat maakt arrogantie nou uitquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dáááámn...Waarom nu weer juist als voorprogramma van een uitverkochte overprijsde band die bij mij helemaal heeft afgedaan na het arrogante optreden op Lowlands 2007?
Ik was fan van ze, maar wat was dat optreden op Lowlands '07 vreselijk, zeg. En ze zijn huge in Engeland, dus vandaar die prijs, maar ik heb het er absoluut niet voor over. En om nou na het voorprogramma weg te sneaken...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:41 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Het gaat toch gewoon om de muziek? Wat maakt arrogantie nou uit. Niet dat ik naar Kasabian luister, maar goed.
"Helaas" hebben we staanplaatsen, anders had ik wel wat gefilmd. Maar er zullen wel andere zijn die het filmen/opnemen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:46 schreef maan. het volgende:
Uhhhhmm vind Arno en Aisumasen nog steeds stom voor het naar London gaan;)
Ik dacht dat overal juist werd gezegd dat ze op LL '07 machtig waren en op LL'09quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik was fan van ze, maar wat was dat optreden op Lowlands '07 vreselijk, zeg. En ze zijn huge in Engeland, dus vandaar die prijs, maar ik heb het er absoluut niet voor over. En om nou na het voorprogramma weg te sneaken...
Ondertussen ook kaarten voor de rentree van Noel Gallagher gekocht. Wordt erg zenuwachtig van berichten van andere buitenlandse kopers dat hun creditcard geweigerd is. Als het mislukt....ga ik met servies gooien! Het optreden was overigens in recordtempo uitverkocht.
Inderdaad grote onzin, want 't was een puik optreden. De mensen die dat schrijven zijn waarschijnlijk mensen die alleen maar I Bet You Look Good On The Dancefloor-nummers verwachtten en niets van Humbug kenden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:20 schreef Arn0 het volgende:
En ik las overal dat AM's optreden op LL '09 vreselijk was.. Terwijl de fans het er niet mee eens zullen zijn denk ik
Bovenstaande is hoe dat op mij is overgekomen. Ik stond op de eerste rij, en heb alleen de band voor me gezien, maar weet wel dat een paar mensen om mij heen teleurgesteld waren. Juist de setlist is wat het voor bepaalde mensen 'goed' of 'slecht' maakt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:07 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Passende afsluiter "505" kwam daar nog eens overheen. De nieuwe versie is zo goed, en Alex zonder gitaar laat hem ontpoppen tot een ware frontman. Dat hij na zijn 'plicht' de eer aan de rest overlaat, en stijlvol het podium verlaat was ook erg mooi om te zien. [..]
Het schijnt wel een heel evenement te zijn, dus misschien voor uitzendingen door de BBC. Ik hoop het!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
"Helaas" hebben we staanplaatsen, anders had ik wel wat gefilmd. Maar er zullen wel andere zijn die het filmen/opnemen.
Ik las ook dat het pro-shot gefilmd werd.. Misschien een nieuwe DVD-release? Lijkt me een mooie gig daarvoor.
Laat ik het zo zeggen. Mijn handen waren verrimpeld van het zweet na het LL09 concertquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:09 schreef Arn0 het volgende:
Maar zelfs de setlist daargelaten las ik nog dat het een slecht optreden was. Tam publiek (daar kunnen ze uiteraard niets aan doen) en het werd niet geapprecieerd dat Alex wegliep tijdens het laatste nummer (?).
Ben ik trouwens de enige die nog nooit van Kasabian had gehoord?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:41 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Het gaat toch gewoon om de muziek? Wat maakt arrogantie nou uit. Niet dat ik naar Kasabian luister, maar goed.
Ik zie dat je je weg al hebt gevonden. Pas maar op, het fangirl gehalte is daar nog hogerquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:27 schreef Aisumasen het volgende:
Damn, dat laatste is wel een kei- en keiharde 'stab in the back' richting AMUK.
quote:Arctic Monkeys Announce US Tour
Arctic Monkeys are pleased to announce they will be touring the USA in April 2010. Support will be provided by Sleepy Sun all dates.
APRIL
1st April Fillmore Miami Beach at Jackie, Miami Beach, Florida
2nd April The Ritz, Tampa, Florida
3rd April Hard Rock Live, Orlando, Florida
5th April 40 Watt Club, Athens, Georgia
6th April Disco Rodeo, Raleigh, North Carolina
7th April Rams Head Live, Baltimore, Maryland
9th April Madison Theatre, Covington, Kentucky
11th April The Pageant, St. Louis, Missouri
12th April Liberty Hall, Lawrence, Kansas
13th April Cain's Ballroom, Tulsa, Oklahoma
15th April The Marquee, Tempe, Arizona
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:52 schreef Aisumasen het volgende:
Het schijnt wel een heel evenement te zijn, dus misschien voor uitzendingen door de BBC. Ik hoop het!
quote:Hello
Thank for your email
The charity is currently in negotiations with a number of organisations regarding the filming of the RAH shows, an announcement will be made in due course.
quote:
quote:Op maandag 8 februari 2010 17:06 schreef Numbie het volgende:
Zag van de week in de NBC serie 'Chuck' zelfs deze poster aan de muur hangen vanuit meerdere shots. Niet te missen op zich...
http://www.tadcarpenter.c(...)r_arctic_monkeys.png
quote:Op maandag 1 februari 2010 16:46 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]
En terecht. Ik zou hetzelfde doen als ik 'money to burn' zou hebben. Maar niet voor Arctic Monkeys.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:26 schreef Arn0 het volgende:
Pff.. En Deedo van AMFrance gaat deze week naar Duitsland, en dan ook nog naar een van de Amerika gigs.
En blijkt ook dat er al een DVD van twee jaar geleden bestaat;quote:
Dat zijn alleen feiten, ik mis de theorie!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:24 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, interessante theorie: De AM tour eindigt 15 april en Them Crooked Vultures speelt op 16 april op Coachella om vervolgens anderhalve maand niets te doen..
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:24 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, interessante theorie: De AM tour eindigt 15 april en Them Crooked Vultures speelt op 16 april op Coachella om vervolgens anderhalve maand niets te doen..
Hm, ik heb eigenlijk nooit gemerkt dat The Kooks hier last van zouden hebben. Overtrokken, als je het mij vraagt.quote:Kooks: Arctic Monkeys fight made us outsiders
In the second part of our interview with the shaggy-haired star, he said: ‘I feel we sometimes do it to ourselves, ostracising ourselves from the industry and a lot of other bands.’
But he’s now ready to extend the olive branch to Alex Turner, after reportedly kicking the Arctic Monkey in the face during an onstage squabble in 2008.
‘In reality we don’t have a problem with any band. It’s not a big deal. I’m cool with it now.’ But the singer couldn’t refrain from one final taunt, saying: ‘Some people are clever and use it to their advantage and it can be great to get you press when your music is not great.' [..]
http://www.metro.co.uk/me(...)ht-made-us-outsiders ’
Mwah, ik vind het wel tof. Het is eens wat anders.quote:
Waar zit die aanpassing dan? Ik hoor geen verschil.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:40 schreef Arn0 het volgende:
Erg toffe foto's van de gig eergisteren. Ze hebben trouwens Fluorescent Adolescent weer lichtjes aangepast. De setlist dan weer niet.
Nee, de aanpassing is gisteren pas gebeurd in Offenbach.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:56 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Waar zit die aanpassing dan? Ik hoor geen verschil.
Vet. Ik kan er alleen geen opnames van vinden op youtube. Ik neem aan dat je het gewoon gelezen hebt, of heb jij stiekem wel een opname?quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:58 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, de aanpassing is gisteren pas gebeurd in Offenbach.
Ik heb stiekem geen opname neequote:Op woensdag 10 februari 2010 20:03 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Vet. Ik kan er alleen geen opnames van vinden op youtube. Ik neem aan dat je het gewoon gelezen hebt, of heb jij stiekem wel een opname?
Is Sketchead van Homme? Dacht van Ford.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:01 schreef hallo-daar het volgende:
Het blijft maar een vaag verhaal. Ons is wijsgemaakt dat er 12 liedjes met Josh zijn opgenomen. In ieder geval de 7 liedjes van Humbug, plus de 4 b-sides die we nu hebben. "Remember Don't Forget Whose Legs You're On" was ook een favo van hem dus ik dacht dat, dat de 12e was. Komt er weer een "Steepest Little Secret" bij.
Red Right Hand, I Haven't Got My Strange, Catapult en Fright Lined Dining Room. En ik dacht dat het Remember was, foutjequote:Op woensdag 10 februari 2010 21:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is Sketchead van Homme? Dacht van Ford.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:01 schreef hallo-daar het volgende:
Het blijft maar een vaag verhaal. Ons is wijsgemaakt dat er 12 liedjes met Josh zijn opgenomen. In ieder geval de 7 liedjes van Humbug, plus de 4 b-sides die we nu hebben. "Remember Whose Legs You're On" was ook een favo van hem dus ik dacht dat, dat de 12e was. Komt er weer een "Steepest Little Secret" bij.
Al deze informatie komt uit de vele NME-artikelen uit lente/zomer 2009. "Steepest Little Secret" is een nieuwe titel, uit dit zeer interessante artikel (deze week verschenen) van SoundOnSound.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:04 schreef Arn0 het volgende:
Je bedoelt Don't Forget Whose Legs You're on denk ikEn die "twaalf nummers" uitspraak, waar heb je dat vandaan dan? Want er zijn wel een aantal (valse) geruchten/opnames verspreidt omtrent deze sessies.
Ja, niet iedereen zal er van houden, maar ik vind die technische informatie altijd wel tof. Zou willen dat er ook wat meer bekend was over de sessies van FWN, dat zou nog interessanter zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:19 schreef Arn0 het volgende:
Wow, het hele artikel (7 pagina's) ziet er enorm goed uit!Echt veel info.
Haha, Josh Homme/de schrijver maakt dezelfde vergelijkingquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:36 schreef Arn0 het volgende:
En als ik even de erg gewaagde vergelijking mag maken met The Beatles die voor 1966 erg goede, simpele muziek maakte en erna, toen ze altijd in de studio zaten ipv touren, een geweldige stap vooruit namen qua muziek. Hun oude albums waren erg goed, maar ze kunnen (imo) niet op tegen de sound van hun latere albums.
Hmm, dat heb ik net anders begrepen. Ik citeer:quote:Voor de sessies met Josh Homme zijn weinig edits gemaakt op de sporen. Met andere woorden: Het meeste is simpel gezegd 'live'.
quote:In the past the band had always recorded themselves live in the studio, and that was it. As a young band you have pride in being able to do that, but by your third record you naturally want to start crafting things in the studio. Once again, it was great to watch and we ended up with quite a few critical overdubs on the album.
quote:Afterwards there was more exploration and carving of the many textures and layers that the guitars and other instruments could offer.”
Voor de camera-geeks: MTV pakt op technisch gebied groots uit en zal onder andere gebruik maken van RED-camera's.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:46 schreef Arn0 het volgende:
Ik was het alweer vergeten: Volgende week is het die Spaanse gig die uitgezonden wordt op MTV
Je kan er gratis inloggen ofzo, maar dat wil ook niet hierquote:Op donderdag 11 februari 2010 08:44 schreef hallo-daar het volgende:
Ben toch wel geïnteresseerd in het hele artikel, maar ik wil er niet voor betalen..
Er waren er toch maar 250 van gedrukt? En deze persoon heeft er opeens 4 te koop?quote:
Wanneer komt dit op tv?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:53 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Voor de camera-geeks: MTV pakt op technisch gebied groots uit en zal onder andere gebruik maken van RED-camera's.
Dat hele concert heb ik nog eens gedownload, maar eigenlijk nooit terug gekeken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:58 schreef Aisumasen het volgende:
Da's nog niet bekend. Hopelijk is de registratie beter dan de snel-vurende beelden-disco van het vorige door MTV gefilmde optreden uit begin 2007.
Damn, volgens mij de enige keer dat ze 'm zo speelden toch?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:32 schreef Arn0 het volgende:
14/11? Nah, die is volgens mij niet gebootlegged.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:58 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, de aanpassing is gisteren pas gebeurd in Offenbach.
Eensquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:30 schreef AMDB het volgende:
Ja verdomme, ik wil deze gewoon op single uitgebracht hebben:
Blijft het grootste kippenvelmoment allertijdenWeet iemand of hier goede opnames van zijn?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:48 schreef AMDB het volgende:
[..]
Damn, volgens mij de enige keer dat ze 'm zo speelden toch?
Ze doen ook alles om me het leven zuur te maken![]()
Ohja, klopt. Klinkt wel vrij goed die bootleg jaquote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:34 schreef Aisumasen het volgende:. Ze hebben 'em op deze manier gespeeld bij alle stadion-optredens in Engeland, Schotland en Ierland algelopen november (behalve Liverpool). Van Dublin is een complete opname, geen idee hoe die klinkt.
Bedankt. Maar de andere artiesten zitten er ook tussen zeker?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:00 schreef Aisumasen het volgende:
Live-stream concert Valencia vanavond om 20:30 hier: http://especiales.mtv.es/mtvwinter10/
Verdommequote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:37 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Bedankt. Maar de andere artiesten zitten er ook tussen zeker?
Oh, dan had ik het verkeerd begrepen. Ik versta geen Italiaans.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:33 schreef Arn0 het volgende:
Nu eerst dus het voorprogramma. Random bandje
Dat is niet bekend. Maar het zal nog wel even duren vrees ik.quote:
Ja dusquote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:49 schreef Arn0 het volgende:
Is dit misschien al het laatste nummer van FWC?
Als elk voorprogramma 20 a 25 minuten duurt en er nog 10 minuten reclame tussen zit moet dat net lukken. En anders zal er vast iemand zijn die het opneemt..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:08 schreef MilanILF het volgende:
Ik zit op werk hier en kan pas 10 uur naar huis, hopelijk op tijd voor AM
Ben er niet echt een fan van (de cover dan hé)quote:
Geen paniek, de Mystery Jets moeten nog optreden.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:32 schreef MilanILF het volgende:
Neeeeeeee!
Waarom moet ik hier zo'n slome kutcomputer zonder geluid hebben? =P
Ik luister er niet meer naar.. Afijn, AM begint dus al zeker niet voor 22:30, zal wel 22:45 worden.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:09 schreef hallo-daar het volgende:
Pff.. die bandjes gaan van kut naar kutst.
Ja, maar dit klonk echt nog wel anders vond ik.. Qua gitaarspel dan.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:35 schreef hallo-daar het volgende:
Is al heel lang zo, sinds afgelopen zomertour al.
Brianstorm heb je gemist en WTSGD wordt sowieso nog wel gespeeld. De andere waarschijnlijk nietquote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:46 schreef Shadow_NL het volgende:
Gelukkig dat ik net op tijd dit topic heb bezocht.
Wel jammer dat ik DLL heb gemistRed Right Hand is trouwens ook wel een zeer nette cover.
(Hopende op Mardy Bum, WTSGD, Brianstorm en FTOS. Al is de kans natuurlijk zeer gering..)
Ik weet 1,2,3 niet waar FTOS voor staatquote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:46 schreef Shadow_NL het volgende:
Gelukkig dat ik net op tijd dit topic heb bezocht.
Wel jammer dat ik DLL heb gemistRed Right Hand is trouwens ook wel een zeer nette cover.
(Hopende op Mardy Bum, WTSGD, Brianstorm en FTOS. Al is de kans natuurlijk zeer gering..)
Fake Tales of San Fransisco?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:49 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ik weet 1,2,3 niet waar FTOS voor staat
Fake tales of sanfransico.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:49 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ik weet 1,2,3 niet waar FTOS voor staat
Ik vind deze anders ook wel tof live.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 23:51 schreef hallo-daar het volgende:
My propeller is voor mij echt een favo live.
Reageer je tegen mij? Die "anders" was niet zo bedoeldquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |