abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:16:41 #276
192683 AMDB
Visionair.
pi_75192485
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:13 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Volgens mij was jij net degene zonder verstand van marketing
Aisumasen is een gladde marketingjongen! Altijd strak in pak! Met een vette sportwagen
pi_75192738
quote:

[..]

Volgens mij was jij net degene zonder verstand van marketing

Nee, maar niet alles draait om goede verkopen, toch? Of is dat erg naïef van mij? En de b-kanten van Cornerstone zijn heerlijke overblijvers uit de sessie, dus waarom zouden er niet meer zijn? Misschien pasten ze niet op het album thuis, maar wel op een single.
Aha, nu wordt het een principekwestie . We gaan in 2012 nog wel eens zien wie gelijk krijgt !

Dat bij Arctic Monkeys lang niet alles om verkoopcijfers en succes draait, heb je helemaal gelijk in. Want dat brengt me even terug op het volgende:
quote:
Op maandag 30 november 2009 00:03 schreef Xrenity het volgende:
[..] Denk sowieso dat het 'succes' (als in, verkoopaantallen) van AM alleen maar minder wordt, maar het zou heel goed kunnen dat ik het alleen maar meer ga waarderen, als ze de huidige lijn voortzetten

De huidige tour zal veel mensen er ook wel toe bewegen niet nogmaals naar een AM concert te gaan (te wijten aan verkeerde verwachtingen)
Ik vind het ook een tikkeltje schokkend om te zien dat ze van bijna hit-machine naar soort van album-act zijn gegaan, en dan vooral dat ze daar geen enkel probleem mee lijken te hebben. Het siert ze ook wel weer, maar toch...

Want als ze de prikkels hadden gehad om een monsterhit te schrijven hadden ze nu geklonken als The Killers en Kings Of Leon. Een down-tempo niet erg radiovriendelijk nummer zonder sterke hook als "Cryinig Lightning" als comeback-single uitbrengen in de zomer zegt eigenlijk al genoeg. Ik heb er absoluut geen problemen mee, maar wil alleen maar duidelijk maken dat ze er echt wel een idee achter hebben.
pi_75192786
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:16 schreef AMDB het volgende:

[..]

Aisumasen is een gladde marketingjongen! Altijd strak in pak! Met een vette sportwagen
quote:

Nee, maar niet alles draait om goede verkopen, toch? Of is dat erg naïef van mij? En de b-kanten van Cornerstone zijn heerlijke overblijvers uit de sessie, dus waarom zouden er niet meer zijn? Misschien pasten ze niet op het album thuis, maar wel op een single.
Ik denk dat ze daavoor (volledig) op advies van anderen vertrouwen. Helaas.
Stay on my arm, you little charmer
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:36:51 #279
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75193262
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:23 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vind het ook een tikkeltje schokkend om te zien dat ze van bijna hit-machine naar soort van album-act zijn gegaan, en dan vooral dat ze daar geen enkel probleem mee lijken te hebben. Het siert ze ook wel weer, maar toch...

Want als ze de prikkels hadden gehad om een monsterhit te schrijven hadden ze nu geklonken als The Killers en Kings Of Leon. Een down-tempo niet erg radiovriendelijk nummer zonder sterke hook als "Cryinig Lightning" als comeback-single uitbrengen in de zomer zegt eigenlijk al genoeg. Ik heb er absoluut geen problemen mee, maar wil alleen maar duidelijk maken dat ze er echt wel een idee achter hebben.
Dat vind ik echt geweldig, van mij mag het zo blijven, absoluut. Ik kan het enkel maar aanmoedigen. In tegenstelling tot veel andere fans, trouwens, die ze het liefst als hit-machine zien. Dan ga ik toch eerder voor heerlijke album nummers.

En als ik even de erg gewaagde vergelijking mag maken met The Beatles die voor 1966 erg goede, simpele muziek maakte en erna, toen ze altijd in de studio zaten ipv touren, een geweldige stap vooruit namen qua muziek. Hun oude albums waren erg goed, maar ze kunnen (imo) niet op tegen de sound van hun latere albums.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75193336
Waarschijnlijk klopt die vergelijking, want bij beide bands prefereer ik de beginperiode .
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:40:54 #281
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75193419
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:38 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk klopt die vergelijking, want bij beide bands prefereer ik de beginperiode .
Ik wil niet flauw doen, maar als ik kijk naar je favoriete Beatles album lijstje..

Ik prefereer dan weer, zoals al wel duidelijk was, de latere periode. Dus ik hoop echt dat, nu ik toch bezig ben met vergelijkingen, Humbug de Rubber Soul was en dat Revolver er binnenkort aankomt
pi_75193529
In dat geval hoop ik dat "Humbug" de "With The Beatles" was, en nu stoppen met de vergelijkingen .
pi_75193883
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:43 schreef Aisumasen het volgende:
In dat geval hoop ik dat "Humbug" de "With The Beatles" was, en nu stoppen met de vergelijkingen .
Ik veronderstel inmiddels dat jij niet zo'n heel groot Humbug-fan bent, waarom niet? Is FWN je favoriete album?
pi_75194113
Het heeft voor een deel met gevoel te maken, de beginperiode was nu eenmaal leuker. De band was fris, de zalen klein, en het was spannend wat hun volgende stap zou zijn. "Favourite Worst Nightmare" komt voor mij dicht in de buurt van een perfect album. "Humbug" niet, maar het is een goed voorteken van wat er nog komen gaat. Begrijp me niet verkeerd, "Secret Door", "Cornerstone", "Potion Approaching" zijn compositorische meesterwerkjes, en het is het beste album wat ik dit jaar gehoord heb. Maar de Arctic Monkeys-standaard ligt nu eenmaal erg hoog, en het is tot nu toe hun enige album waarbij ik duidelijke favoriete songs heb. Dat is alles.
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:00:07 #285
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75194233
Ik vraag me af of ik Humbug ook als favoriet zou hebben moest ik sinds 2005 fan zijn geweest. Tenslotte was Humbug ook het eerste album wat ik van ze hoorde.
pi_75194241
Oh, en ik bedoelde met die opmerking in de quote eigenlijk als grapje dat ik hoop dat Arctic Monkeys nog niet over de helft van hun totale studio-albums zijn .
pi_75194275
Hoe zijn je favorieten van Humbug vergeleken met je andere favoriete nummers van AM? Zitten Secret Door, Cornerstone en Potion Approaching ook in je top 10?
  dinsdag 1 december 2009 @ 20:01:41 #288
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75194301
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:00 schreef Aisumasen het volgende:
Oh, en ik bedoelde met die opmerking in de quote eigenlijk als grapje dat ik hoop dat Arctic Monkeys nog niet over de helft van hun totale studio-albums zijn .
Ah, ik was erover aan het twijfelen of je het nu over de sound of over het aantal albums had, zeker omdat A hard day's night dan zogezegd het volgende album zou zijn Afijn
pi_75194599
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:00 schreef hallo-daar het volgende:
Hoe zijn je favorieten van Humbug vergeleken met je andere favoriete nummers van AM? Zitten Secret Door, Cornerstone en Potion Approaching ook in je top 10?
Ja, dat absoluut .
  woensdag 2 december 2009 @ 21:17:17 #290
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75226954
Al een dag niets gepost, dan post ik maar een foto van Matt. Hij ziet er wel schattig grappig uit

donderdag 3 december 2009 @ 08:22:48 #291
192683 AMDB
Visionair.
pi_75236909
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:17 schreef Arn0 het volgende:
Al een dag niets gepost, dan post ik maar een foto van Matt. Hij ziet er wel schattig grappig uit

[ afbeelding ]
Gaaf, een wolf die naar de maan huilt shirt. Daar krijgt ie vast veel seks mee.
  donderdag 3 december 2009 @ 10:54:50 #292
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75239913
quote:
Op donderdag 3 december 2009 08:22 schreef AMDB het volgende:

[..]

Gaaf, een wolf die naar de maan huilt shirt. Daar krijgt ie vast veel seks mee.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:00:24 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75258054
Jullie hebben vast allemaal de Webtransmission van Red Right Hand gezien, die al drie maanden online staat;
http://www.arcticmonkeys.com/videos.php?s=2egc_uBaZTs#player
Maar kijk nu eens naar de achtergrond..

Sneaky Monkeys
pi_75262126
Cornerstone-artwork achtergrond, maar dat is al een keer eerder genoemd
  donderdag 3 december 2009 @ 21:43:39 #295
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75262157
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:42 schreef hallo-daar het volgende:
Cornerstone-artwork achtergrond, maar dat is al een keer eerder genoemd
Op Fok? Zeker van?
pi_75286878
Goed om te zien dat de bijzondere sessie met Richard Hawley professioneel is opgenomen, hopelijk voor andere doeleinden dan alleen voor dit item: http://bit.ly/4QirJV
Maar het is iets, en wat is "Only Ones Who Know" toch prachtig. Grappig dat ze het arrangement van Tony Christie hebben aangehouden.
pi_75287669
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:08 schreef Aisumasen het volgende:
Goed om te zien dat de bijzondere sessie met Richard Hawley professioneel is opgenomen, hopelijk voor andere doeleinden dan alleen voor dit item: http://bit.ly/4QirJV
Maar het is iets, en wat is "Only Ones Who Know" toch prachtig. Grappig dat ze het arrangement van Tony Christie hebben aangehouden.
Only Ones Who Know is zeker een mooi nummer. Alleen het is gewoon doodzonde van de studio-versie. Er had veel meer ingezeten in plaats van akkoord na akkoord aanslaan 3 minuut lang met dat delay ding.
pi_75312634
http://www.mtv.com/shows/alexa_chung/schedule.jhtml
quote:
Wednesday

Country star Billy Ray Cyrus stops by for a chat, before the brit-rockers of Arctic Monkeys perform live!
Zo, die had ik niet verwacht! Zal een ietwat vreemde situatie worden .
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:45:44 #299
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75312660
Haha, wel grappig Maar als ze enkel een performance doen en geen interview, zal het niet zo vreemd worden denk ik.
pi_75313286
AM MTV? komt niet heel vaak voor.. Ik wil meer van Only Ones Who Know horen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')