Ik zou willen dat ik dat kon, maar dat zit er écht niet in. Of ik moet eerst een half jaar op afgetrapte schoenen gaan lopen en ze dan kopen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:40 schreef Blik het volgende:
Bij hardlopen zijn je schoenen verreweg het belangrijkste. Ik raad je echt aan om je budget te verhogen en naar een Runnersworld of Run2Day te gaan, en daar advies in te winnen.
Dankjewel voor je advies. Ik ga binnenkort maar eens bij zo'n winkel naar binnen danquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:06 schreef jack4ya het volgende:
lap tekst
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:51 schreef DarkElf het volgende:
En aangezien je van regen niets krijgt behalve een nat lijf dus ik ga zo maar eens de regen in. Windjasje (semiwaterdicht) aan over mijn kleren en bij thuiskomst lekker warm douchen
klopt alleen ik vind het wel handig om mijn telefoon in mijn zak te doen nu ipv in dat armding, t regent best gestaag namelijk en hij is net nieuwquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Lopen in de regen is prima
Zelfs zonder (semi)waterdicht jasje gaat het prima. Het belangrijkste is dat je warm blijft en dat kan ook in de regen.
Natte kleding gaat schuren tijdens het hardlopen. En dat is auw op bepaalde plekken, binnenkant bovenbenen, tepels, etc. Moet je weer met vaseline gaan smeren, bah.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Lopen in de regen is prima
Zelfs zonder (semi)waterdicht jasje gaat het prima. Het belangrijkste is dat je warm blijft en dat kan ook in de regen.
Ik heb daar dan weer niet zoveel problemen mee..quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:36 schreef Krullehoofd het volgende:
Natte kleding gaat schuren tijdens het hardlopen. En dat is auw op bepaalde plekken, binnenkant bovenbenen, tepels, etc. Moet je weer met vaseline gaan smeren, bah.
quote:
Geen idee. Ik wil ergens dit jaar mn schoonvader zien te verslaan op de 10 kilometer, maar dat zal helemaal afhankelijk zijn van hoe mn rug zich houdt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
![]()
Wat is je plan? Wat ga je wanneer doen?
Bij de hardloopwinkel staan de meesten voor tussen de 100 en 150 Euro geloof ikquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:51 schreef Chinless het volgende:
Wat is een gemiddelde prijs voor juiste schoenen?
Want inderdaad is dat redelijk belangrijk, maar niet iedereen kan zo 200 euro lappen.
Kwestie van andere kleding. / Strakke kledingquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:36 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Natte kleding gaat schuren tijdens het hardlopen. En dat is auw op bepaalde plekken, binnenkant bovenbenen, tepels, etc. Moet je weer met vaseline gaan smeren, bah.
Het lastige is, dat je voor spinning ook weer aparte schoenen moet aanschaffen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:53 schreef caspervc het volgende:
Tussen de 100 en 140 euro heb je bij Runnersworld zeker een paar goede schoenen met goed advies.
Ik ga vandaag niet lopen, morgen lekker een les spinnen en dan zondag weer
* Puala kijkt in schoenenkastquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:20 schreef Chinless het volgende:
[..]
Kwestie van andere kleding. / Strakke kleding
[..]
Het lastige is, dat je voor spinning ook weer aparte schoenen moet aanschaffen.
Ik lijk zo net een vrouw.
- Hardloop schoenen
- Spinning schoenen
- Binnen/sport schoenen
- Nette lak schoenen voor pak
- Nette schoenen voor werk en dagelijks gedoe
- Sport schoenen voor vrijetijds besteding
ligt eraan hoe hard je loopt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:30 schreef DarkElf het volgende:
vraagje, wat is jullie hartslag tijdens het lopen?
ik heb net 10-10-12 gedaan (les) en na 10 was mijn hartslag 168 (na 2 min rust 136), na de 2e tien was mijn hartslag 165 (na 2 min rust 138) en na 12 was mijn hartslag 168 en weer zakte hij naar 138 na 2 minuten. Na 4 minuten was hij 108.. Mijn rusthartslag is meestal zo rond de 55
geen idee of dat normaal is of hoog is?
Moah, valt wel mee, ligt eraan hoe oud je bent.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:30 schreef DarkElf het volgende:
ik heb net 10-10-12 gedaan (les) en na 10 was mijn hartslag 168 (na 2 min rust 136), na de 2e tien was mijn hartslag 165 (na 2 min rust 138) en na 12 was mijn hartslag 168 en weer zakte hij naar 138 na 2 minuten. Na 4 minuten was hij 108.. Mijn rusthartslag is meestal zo rond de 55
Je hebt PM.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:41 schreef Adelante het volgende:
Staat die podcast van Evy trouwens nog ergens online?
ja je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar feit is dat de meeste kleine mensen gewoon minder grote stappen maken en dus anders lopenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:19 schreef Krullehoofd het volgende:
Wereldrecordhouder op de 5000m, 10000m en de marathon, Haile Gebrselassie, is 1.60m en 54 kg.
ik ben 32 oh nee, eergisteren 33 gewordenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:29 schreef caspervc het volgende:
[..]
Moah, valt wel mee, ligt eraan hoe oud je bent.
Ik ben 28, rusthartslag ik 57, en dit is een rondje wat ik laatst heb gelopen, met twee keer een stuk wandelen.
Onderaan kan je mijn hartslag zien, meerstal zo rond de 170, soms erover, soms eronder.
Dat is voor mij net de grens van zone 4 en 5. Hoger moet het ook niet worden dus
http://connect.garmin.com/activity/23254868
Ik heb ze gisteren gekocht, en was 130 euro kwijt (eigenlijk 115 euro, maar dat was na 15 euro korting). Het ligt ook aan je gewicht. Als je een slank figuur hebt en 70kg weegt kun je schoenen aan van 110 euro. Ben je 120kg, dan ben je 150 euro kwijt. Daar komt wel bij dat de schoenen voor een zware persoon veel "stugger" zijn in de vering en makkelijk 1000km langer meegaan dan de schoenen voor de lichte persoon.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:51 schreef Chinless het volgende:
Wat is een gemiddelde prijs voor juiste schoenen?
Want inderdaad is dat redelijk belangrijk, maar niet iedereen kan zo 200 euro lappen.
Ah, dank je wel! Dacht dat ik de OP gelezen had maar dus duidelijk met m'n neus gekekenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:15 schreef caspervc het volgende:
Staat in de OP
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Aqa0g76mqLBVdFVITWNwbW1HZl9JcXVzdi1xYlFpbmc&hl=en
Nee hoor.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar feit is dat de meeste kleine mensen gewoon minder grote stappen maken en dus anders lopen
Bullshit , Hardloopschoenen gaan sowieso maar ongeveer 1000/1200 km mee . Overigens begint de demping al ernstig te minderen na een km of 400/500 .quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:19 schreef Vido het volgende:
[..]
Daar komt wel bij dat de schoenen voor een zware persoon veel "stugger" zijn in de vering en makkelijk 1000km langer meegaan dan de schoenen voor de lichte persoon.
Aldus de verkoper bij Runners World.
Dat is wat die verkoper zei. Ik zie niet in waarom hij daarover zou liegen, gezien het een commerciele winkel blijft en het voor hem dus veel "beter" zou zijn mij te vertellen dat ze 800km ipv 1800km meegaan, gezien ik dan eerder terugkom voor nieuwe...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 08:22 schreef Joene het volgende:
[..]
Bullshit , Hardloopschoenen gaan sowieso maar ongeveer 1000/1200 km mee . Overigens begint de demping al ernstig te minderen na een km of 400/500 .
Mij is ook bij runnersworld vertelt echt MAX 1200 km dan zijn schoenen echt versleten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:33 schreef Vido het volgende:
[..]
[sarcasm]Ik ben ervan overtuigd dat de verkoper bij Runners World, die toch als EERSTE doel heeft zo veel mogelijk geld verdienen en mij dus zo snel mogelijk terug laten komen, me verteld heeft dat ze 1700-1800km meegaan...[/sarcasm]
Dus deze schema's horen bij die "geluidsschema's van Evy"? Nu heb ik eigenlijk gedurende winter niet gelopen en wil dus nu weer wat beginnen. Voordat het weer slechter werd liep ik 5 km in 20-25 minuten. Tijdens de winter ben ik wel blijven fitnessen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:15 schreef caspervc het volgende:
Overigens, de serie 2 in de OP klopt niet
Het schema voor de 5-10 km is deze
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=tizp3YqZtinn4Mro3IvyRvQ
Deze schema's horen bij de 5 - 10 km lessen van Evy. Waar jij in zou kunnen stappen? Geen idee. Ga gewoon eens een rondje van 5km weer proberen, gaat het goed, ga je naar 6 km etc tot je vast loopt. Zoek dan een Evy les op waar je in kan stappen. toch?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:21 schreef McDucky het volgende:
[..]
Dus deze schema's horen bij die "geluidsschema's van Evy"? Nu heb ik eigenlijk gedurende winter niet gelopen en wil dus nu weer wat beginnen. Voordat het weer slechter werd liep ik 5 km in 20-25 minuten. Tijdens de winter ben ik wel blijven fitnessen.
Mijn vraag is nu op wat voor training van Evy zou ik in kunnen stappen? Mijn doel is om weer 10km te kunnen lopen.
Alvast bedankt!
Da's wel heel goedkoop, maar eigenlijk gaat 't me niet om de kosten. Ik ben zo'n tree-hugging hippie die niet zo van muziek in m'n oren houdt, doe mij maar stilte en vogeltjes.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:40 schreef Vido het volgende:
Overigens weet ik niet hoe veel geld je "over" hebt (niemand heeft geld over, inderdaad), maar mijn MP3 speler (is zelfs een Philips met beeldschermpje en al, 2GB geheugen) kostte 15 euro...
Ha leuk, je zou ook een stopwatch of een horloge ofzo dat terug kan tellen nemen, dat werkt wat makkelijker dan een horloge waar je op basis van de tijd bepaalt hoe ver je bent. Beetje smokkelen is dan zo gedaanquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:07 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Da's wel heel goedkoop, maar eigenlijk gaat 't me niet om de kosten. Ik ben zo'n tree-hugging hippie die niet zo van muziek in m'n oren houdt, doe mij maar stilte en vogeltjes.Maar toch bedankt voor de tip, als ik het erg lastig blijk te vinden om steeds op m'n horloge te kijken dan zal ik het eens overwegen. Ik zie dat 't schema vanaf week 8 eenvoudiger wordt, met maar weinig wisselingen, maar voor 15 euro is 't misschien toch wel handig voor die eerste 7 weken. Vooral bij de middelste dag van week 3 en 4 ga ik vast totaal de tel kwijtraken!
![]()
(Voor wie zich afvraagt waarom ik in 'Evy' post terwijl ik eigenlijk niet van plan was met MP3 te rennen... ik ben in dit topic gaan posten omdat 't een beginnerstopic was. Ik ken op Facebook en andere online forums meerdere -ver- gevorderde afstandslopers die geen MP3 gebruiken, maar om daar nu tussen te gaan zitten posten met m'n 0-5 KM training, dat leek me nog minder op z'n plek. En er staat tenslotte 'Of je nou mét of zonder MP3 speler loopt' in de OP)
bij de Blokker kan je voor 2 euro een heel klein plat keukenwekkertje kopen, geeft piepje als de tijd om is.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:27 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ha leuk, je zou ook een stopwatch of een horloge ofzo dat terug kan tellen nemen, dat werkt wat makkelijker dan een horloge waar je op basis van de tijd bepaalt hoe ver je bent.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:42 schreef Sheriam het volgende:
Ik telde toch al vaak m'n stappen als ik in m'n eentje loop, niet hardop natuurlijk maar gewoon in mezelf. Herkent iemand dat of ben ik de enige die dat doet? Niet dat ik het totaal bijhoud, maar steeds opnieuw van 1 tot 100
ik hoop op een goeie regenbui met dooi iddquote:Op maandag 1 februari 2010 09:51 schreef DarkElf het volgende:
ik hoop op dooi vanmiddag (net als gisteren) .. dan kan ik wel gaan ..
t wordt hier weer grijs dus wrs komt er meer sneeuw.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:56 schreef Joene het volgende:
[..]
ik hoop op een goeie regenbui met dooi idd
verse sneeuw wel ja, dat loopt prima. maar die prutzooi die er nu ligt (en ijs op straat, zondag ijzelde het hier) is wel gevaarlijk.quote:Op maandag 1 februari 2010 10:20 schreef caspervc het volgende:
Verse sneeuw loopt heerlijk! Lekker stabiel en veel grip. Goede demping geeft het ook!
Echter moeten er nog niet teveel mensen hebben gelopen, dan wordt het hobbelig en moet je veel corrigeren in je balans.
Dankje, had zaterdag ook in de sneeuw gelopen. Kwam op 5 km binnen 25 minuten, zal dat als uitgangspunt nemen en daarbij een Evy les nemen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:40 schreef caspervc het volgende:
[..]
Deze schema's horen bij de 5 - 10 km lessen van Evy. Waar jij in zou kunnen stappen? Geen idee. Ga gewoon eens een rondje van 5km weer proberen, gaat het goed, ga je naar 6 km etc tot je vast loopt. Zoek dan een Evy les op waar je in kan stappen. toch?
Was je daarna kapot of kon je verder? Kijk eens hoe lang je als langzame duurloop kan lopen. Dus een stuk langzamer tempo dat je op de 5km doet. Dan kan je de lange les daarbij uitzoeken (bijv 50min) en vanaf daar doorgaanquote:Op maandag 1 februari 2010 10:34 schreef McDucky het volgende:
[..]
Dankje, had zaterdag ook in de sneeuw gelopen. Kwam op 5 km binnen 25 minuten, zal dat als uitgangspunt nemen en daarbij een Evy les nemen.
Bedankt voor de tip! Zal dat deze week eens proberen, hopelijk wordt het met de gladheid wel minder.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:44 schreef caspervc het volgende:
[..]
Was je daarna kapot of kon je verder? Kijk eens hoe lang je als langzame duurloop kan lopen. Dus een stuk langzamer tempo dat je op de 5km doet. Dan kan je de lange les daarbij uitzoeken (bijv 50min) en vanaf daar doorgaan
Eens.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:58 schreef DarkElf het volgende:
ik ben het beu, kappen nou met die sneeuw!
Hoezo kan je niet hardlopen ?quote:Op maandag 1 februari 2010 18:15 schreef Q.E.D. het volgende:KUTSNEEUW, kan al bijna 2 maanden niet hardlopen.
Geestig... ik vertelde gister aan mijn lief dat ik continu tel, als een soort mantra:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
![]()
Ik het het tellen ooit geleerd toen ik lid was van een loopgroepje. werd gebruikt om je tempo te bepalen (4 passen inademen, 4 uit ) maar ook als een soort intervalmeter (600 tellen lopen)
'21' tel je in 4 passen: een - en- twin- tig
Geeft een soort trance en ook goede afleiding als je het zwaar hebt
Pas hier wel mee op. Het kunnen oude modellen zijn waarvan de demping al is verminderd, en ze kunnen misschien niet bij je voet passen? zit er aan de binnenzijde van je schoen ter hoogte van de zool een grijs blok? Dan is het een schoen die overpronatie verhelpt (het naar binnen klappen van je enkel als je neerkomt)quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:10 schreef Stefanovich het volgende:
Heb afgelopen maandag een paar hardloopschoenen van New balance gehaald bij de Actie Sport voor 30 euro, waren afgeprijsd.... Lopen lekker!
Standaard voor je gaat lopen een groot glas water drinkenquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:44 schreef Sheriam het volgende:
En zelfs mijn gewone probleem als ik wat ga sporten -jeukende huid van uitdroging- komt pas echt helemaal aan het eind een beetje op (ja, ik drink te weinig, m'n hele leven al, probeer 't beter te doen maar slechte gewoontes zijn zo moeilijk te veranderen!).
Op de voordeur dan, schoenen draag ik niet. Ik heb al 14 jaar geen enkel vorm van schoeisel aan mijn voeten gehad, zelfs niet met de sneeuw.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:11 schreef caspervc het volgende:
Standaard voor je gaat lopen een groot glas water drinkenLeg gewoon een briefje in je hardloopschoenen!
Gladheid. Veel sneeuw en ijs.quote:
Wacht even... je draagt geen schoeisel!?quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:31 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Op de voordeur dan, schoenen draag ik niet. Ik heb al 14 jaar geen enkel vorm van schoeisel aan mijn voeten gehad, zelfs niet met de sneeuw.
Maar een enkel glas helpt niet genoeg als ik de hele dag te weinig drink, dat weet ik wel van het wandelen. Juist niet; als ik de rest van de dag veel te weinig gedronken heb, is 't enige resultaat dat ik binnen een kwartier hartstikke nodig moet plassen (dan denken m'n nieren blijkbaar 'Ha, eindelijk water!' en gaan direct aan 't werk). Ik moet echt gewoon over de hele dag verdeeld beter drinken.
Ja, altijd, overal, binnen en buiten, zomer en winter, in winkels, op het werk, in museums, in restaurants, op bruiloften en begrafenissen, letterlijk altijd en overal. Beetje hippie, beetje wicca, en 't is gezond -vroeger liep ik de hele winter te hoesten en te snotteren, maar in die 14 jaar heb ik 1x ziek in bed gelegen, met twee dagen was ik weer op m'n werk, en zelfs een verkoudheid is zeldzaam. Voor we te ver off topic gaan in dit draadje, er was net een artikel in Volkskrant magazine, ik ben die bij de bushalte:quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wacht even... je draagt geen schoeisel!?
Wat voor hippie ben jij dan?![]()
Je loopt op blote voeten. De hele dag?
Ook buiten? In nederland? Naar de supermarkt?
Ik ben hyperverbaasd, joh.![]()
ik vind het wel bijzonderquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:16 schreef Sheriam het volgende:
Soms verbaasde reacties, vooral 'is dat niet koud' en 'ben je niet bang dat je ergens in trapt' hoor ik wel vaak. Maar op straat en in winkels zeggen de meeste mensen gewoon niks. Wel op m'n werk, ik werk op Archeon en daar gaat het er juist om dat mensen ons als 'geschiedenis tolken' vragen mogen stellen en wij van alles vertellen. Daar krijg ik wel heel veel opmerkingen en vragen, vooral toen we met de Kerstvakantie ook open waren, toen kon ik nauwelijks 5 meter lopen als ik even op en neer wilde naar de kantine of het toilet, werd echt elke tien passen gestopt 'oh, blote voeten, hoe doe je dat met dit weer'. En zelfs 'szomers blijft het een punt waar veel mensen naar vragen.... Maar daarbuiten weinig hoor, ook in de trein of op het station waar je toch wat langer naast elkaar zit of staat, over de jaren heen heb ik alles wel 100x gehoord maar er gaan ook dagen voorbij zonder een enkel commentaar. En gelukkig heel weinig echt negatief commentaar, dat komt hier zelden voor, hooguit wat schooljeugd die eens schreeuwen 'doe schoenen aan' maar dat zijn dezelfde soort die 'vuurtoren' riepen in de jaren dat ik m'n haar rood verfde (roodbruin, niet van dat brandweer-rood). In Amerika wel, daar zijn zelfs veel mensen die geloven dat het verboden is in winkels en restaurants en bij het autorijden (zelf rij ik sowieso geen auto, maar het is niet verboden), en nu zijn er ook al een paar Tesco's in Engeland die het verbieden...
Rennend ben ik nog helemaal niet aangesproken, maar ik vermoed dat de mensen me hier al wel eens vaker gezien hebben. Ik loop nog 't zelfde blokje wat ik al heel vaak gewandeld heb. Als ik wat verder ga misschien maar lange afstanden staan toch niet op m'n programma, ik denk dat ik als ik de 5km gewoon lekker kan lopen, ik best tevreden ben.
Goed bezig.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:02 schreef Vido het volgende:
Ik heb les 1 er op zitten. Wel in de sportschool op de lopende band gedaan, in verband met sneeuw en gladheid op straat (die gelukkig bijna weg is nu, heb wel genoeg sneeuw gezien voor de rest van het jaar). Maar goed, het viel me heel erg mee. Heb hem uitgelopen zonder problemen
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:30 schreef DarkElf het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |