Ik (notoire koukleum) loop in een normale tight, (niet stilstaan da's koud, maar tijdens het loop warm zat) een thermoshirt met korte mouw, en normaal shirt met lange mouw en een lichte zomerjasje. Behalve het thermo ondershirt is alles normaal.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:35 schreef Coelho het volgende:
Ter aanvulling van poster hierboven: waar koop ik goedkope maar we kwalitatieve loopkleding online? En heb ik echt drie lagen nodig met dit weer? voor mijn bovenlijf kan ik er nog enigszins inkomen, maar een thermo onderbroek, lange isolatie tight en een winddichte overtight lijken me wat veel van het goede zo lang het buiten warmer is dan -10•C
Ik ben alleen gestopt vanwege de gladheid, op de kou is goed te kleden. Ik ben alleen bang dat ik onderuit ga met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:18 schreef KeizerKuzco het volgende:
Wat knap dat iedereen gewoon door blijft doen. Ik heb zogezegd een 'winterstop', veel te koud
Heb je wel eens gelopen met dit weer?quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:18 schreef KeizerKuzco het volgende:
Wat knap dat iedereen gewoon door blijft doen. Ik heb zogezegd een 'winterstop', veel te koud
ja , netjes zoals in het schema staat zegmaarquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:56 schreef jack4ya het volgende:
Netjes Joene... Wil je 3x in de week gaan lopen?
enneh.. van les 1 doodgaan is heel normaalquote:
Minder bier drinken helpt ook, J.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:17 schreef Joene het volgende:
ik denk dat het wel goed komt , nu gewoon volhouden proberen , maar vandaag dus in de sneeuw gelijk
Alsof ik zo veel drinkquote:
Minder dan een kratje in de maand normaal gesproken.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:22 schreef Adelante het volgende:
Niet?
Maar goed, ik moet ook weer eens starten met die Vlaamse mevrouw, want conditie is nul komma nul
verkeerde of versleten schoenen ? Overbelasting door gelijk maar 5km te gaan lopen in een te snel tempo ?quote:Op maandag 25 januari 2010 11:44 schreef GSP het volgende:
Vorig jaar kreeg ik last van mijn rechter knie na het hardlopen. Dit deed na 5km zo'n pijn dat ik na 5km. moest afhaken. Ik had hier nog enkele dagen na het lopen nog last van. Dus vanaf dat moment besloten om een paar maanden rust te nemen, Echter vorige week weer voor het eerst 5km. gelopen en ja hoor, weer last van mijn knie.
Zijn er hier fokkers die mij kunnen adviseren wat hiermee te doen, want ik ben gek op lopen. Naar de fysio of huisarts gaan dan?
dat, misschien anti-pronatie schoenen nodig etc.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:19 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
verkeerde of versleten schoenen ?
klopt, maar ik heb een sneeuwvrije route gekozen.quote:
Ik doe nadat ik terugkom mn exacte route uittekenen op mapmyrun.com / afstandmeten.nlquote:Op maandag 25 januari 2010 19:52 schreef GANZENBORD het volgende:
Hoe komen jullie aan die cijfers van het aantal km dat gelopen is, en de bijbehorende gemiddelde snelheid?
Stippelen jullie van te voren een route uit op Google Maps en maken hierbij een schatting van de afstand, of zijn hier tegenwoordig andere mogelijkheden voor?
Zojuist les 1 van evy gedaan, voelt goed om weer fysiek bezig te zijn.
Maar dat staar op afstandmeten.nl toch gewoon al bij als je afstand en tijd invult?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik doe nadat ik terugkom mn exacte route uittekenen op mapmyrun.com / afstandmeten.nl
De afstand die ik daaruit doe , en de tijd die ik heb gelopen
Vul ik in op www.tweetmyrun.com (ja je kan het dan ook twitteren) maar dat doe ik niet.... en daauit komt een gemiddelde snelheid.
De eerste keer toen ik liep was het dus -7 buitenquote:Op maandag 25 januari 2010 23:36 schreef ynuhh het volgende:
Ondanks de kou toch nog 6km gelopen vanavond. 53 minuten over gedaan maar onderweg wel een bekende tegen gekomen, dus die tijd klopt niet helemaal.Al met al vond ik het heerlijk zo in de kou.
Het zal niet veel kouder zijn dan gisteravond.quote:
Die kou is juist heerlijk, wss beter dan die hitte in de zomer.quote:
Ik vind het ook heerlijk, maar onder de -10 is het toch echt net even te fris...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:19 schreef Chinless het volgende:
[..]
Die kou is juist heerlijk, wss beter dan die hitte in de zomer.
Maar vanavond weer
Woei Netjesquote:
Waar woon jij dan dat het -10 is? Bij mij is het vannacht -5 geweest.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:45 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik vind het ook heerlijk, maar onder de -10 is het toch echt net even te fris...
Tot een paar onder nul is lekker...
tuurlijk, ik vond les 7 al heel wat in het begin... maar je gaat steeds meer vooruitquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:00 schreef Joene het volgende:
[..]
Woei Netjes
Ik zie mezelf voorlopig nog niet les 20 lopen maar in de toekomst zal het wel lukken
dat bedoel ik dus, ik vond dat echt heel zwaarquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:36 schreef Joene het volgende:
ik vind het nu al lastig om 3 minuten hardlopen vol te houdenmaar goed....
Zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:36 schreef Joene het volgende:
ik vind het nu al lastig om 3 minuten hardlopen vol te houdenmaar goed....
Bij serie twee moet je allemaal rare pasjes doen en huppelen, dus zoek een verlaten stuk asfalt in dat gevalquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:42 schreef Joene het volgende:
Ik wil gewoon in elk geval die Evy serie 1 uitlopen die 5 km wil ik eerst eens halen.
En als dat lukt denk ik dat ik ook serie 2 ga doen
ja?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
Bij serie twee moet je allemaal rare pasjes doen en huppelen, dus zoek een verlaten stuk asfalt in dat geval
Stomme warming-up oefeningen. Zou gewoon kort stukje inlopen en wat rekken/strekken, en na afloop ook even uitlopen en rekken/strekken. Nooit ergens last van.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
Bij serie twee moet je allemaal rare pasjes doen en huppelen, dus zoek een verlaten stuk asfalt in dat geval
Als je pijnlijke polsen of handen hebt, dan ga je toch ook geen zware tassen dragen ?quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:39 schreef GANZENBORD het volgende:
Oke, maandagavond dus les 1 van Evy gelopen. Was goed vol te houden, en had gister dus ook nergens last van. Nu merk ik alleen dat ik flinke spierpijn in m'n onderbenen heb, is het verstandig om vandaag les 2 te lopen? Ik kijk het sowieso nog even aan tot vanavond, als het dan nogsteeds té aanwezig is, lijkt het me beter om het een dag uit te stellen.
Tweede dag is altijd het ergst. Niets om zorgen over te maken.quote:Het valt me trouwens op dat ik uberhaupt pas vaak de 2e dag na een training spierpijn krijg, heb een tijd geleden ook een weekje met iemand meegelopen die deed aan krachttraining, en hier had ik exact hetzelfde 'probleem'. Als ik maandag bijv. borst trainde, had ik woensdag het meest spierpijn in die spieren. Komt dit vaker voor bij mensen dat de spierpijn uitgesteld wordt, of is dit iets om zorgen over te maken?
Nouja, pijnlijk is het ook weer niet, gewoon spierpijn, alleen dan wat meer aanwezig. Maar wat ik dan niet begrijp, waarom worden in veel schema's slechts 1 dag rust ingepland? Als de meesten op de tweede dag het meeste spierpijn hebben, dan lijkt het me erg vreemd dat in de regel 1 dag rust voldoende is?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:04 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Als je pijnlijke polsen of handen hebt, dan ga je toch ook geen zware tassen dragen ?
[..]
Tweede dag is altijd het ergst. Niets om zorgen over te maken.
Dit is een typische beginnerskwaal. Je belast spieren die je nooit eerder op die manier belast hebt. Je spieren ontwikkelen vanzelf mee.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef GANZENBORD het volgende:
[..]
Nouja, pijnlijk is het ook weer niet, gewoon spierpijn, alleen dan wat meer aanwezig. Maar wat ik dan niet begrijp, waarom worden in veel schema's slechts 1 dag rust ingepland? Als de meesten op de tweede dag het meeste spierpijn hebben, dan lijkt het me erg vreemd dat in de regel 1 dag rust voldoende is?
Of is dit gewoon wat extra spierpijn wat in het begin komt kijken, omdat de spieren een lange tijd niet op deze manier zijn belast, en hier weer aan moeten wennen?
Op 2, waarom zou je persé 95 kilo moeten wegen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:18 schreef Vido het volgende:
Hier een hardloop-newbie, die binnenkort gaat beginnen met "Start To Run". Ik ga vanmiddag m'n loopschoenen kopen bij Runnersworld. De "binnenkort" in bovenstaande zin is van twee factoren afhankelijk:
1) De temperatuur moet boven de 10 graden uitkomenBen nogal een kouwkleum geworden sinds ik 25kg ben afgevallen.
2) Mijn gewicht moet 95kg of minder zijn (is nu 99kg). Ik ben overigens 189cm lang.
Doe momenteel al 5-6 keer per week een combinatie van cardio-fitness (60 minuten crosstrainer bij een hartslag van ~150) en krachttraining. Ben benieuwd hoeveel dit in mijn voordeel werkt bij het lopen, hoeveel conditie heb ik reeds opgebouwd bij de cardio-fitness. Iemand hier ervaring mee: hoe vergelijkbaar beide activiteiten zijn?
Daarnaast nog twee simpele vraagjes: ik zie dat Start To Run uit 27 lessen bestaat, heb ik hem compleet zo? En doe je elke les één keer, of doe je bijvoorbeeld les 1 een week lang (2-3 keer) en vervolgens les 2 een week lang (2-3 keer)?
Thanks voor jullie inbreng!!
idd, crosstrainen kan ik met prima anderhalf uur volhouden maar toen ik begon met lopen was dat toch wel even wat anders hoor. sowieso de klappen op je gewrichten maar ook de weersomstandigheden, bijv wind (tegenwind, zijwind, briesjes, harde wind alles beinvloed je lopen) . Das echt iets waar je aan moet wennen. en op een crosstrainer staan elke dag is veel minder zwaar voor je lichaam dan hardlopen, je moet echt rust nemen, anders loop je jezelf een blessure.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:26 schreef caspervc het volgende:
Moah ervaring niet in de mate waarin jij fitnessed, maar ik zal je wel zeggen. Met de crosstrainer maak je wel de hardloopbeweging, maar je krijgt de klappen op je gewrichten niet. Daarom is de crosstrainer heel blessure ongevoelig.
Als je gaat hardlopen ga je waarschijnlijk wel pijntjes en dingen voelen. Loop niet te hard van stapel. 3x per week hardlopen is een verandering voor je lichaam. Dat moet je goed bedenken.
Ik zou er zelf niet voor kiezen om rondjes om een snelweg heen te lopen.....lekker fijnstof happenquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:38 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht eens een ander rondje te gaan doen. Was alleen vergeten dat je drie keer tegen een hoge brug op moet om over de snelweg heen te lopen.
mooi overzichtje. Van je hartslagmeter?quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:38 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht eens een ander rondje te gaan doen. Was alleen vergeten dat je drie keer tegen een hoge brug op moet om over de snelweg heen te lopen. En ik had de eerste 3 kilometer volledige tegenwind.
Geen topprestatie dus, maar de benen voelden eindelijk weer eens goed!![]()
Ben wel redelijk stuk nu.
Van mijn huis een straat voor 2 km aflopen, waarbij je een keer over de snelweg moet. Daarna liep ik 4 km tussen de boerderijen enzo, en toen via een andere overgang weer terug. Maak me er niet zo veel zorgen over.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik zou er zelf niet voor kiezen om rondjes om een snelweg heen te lopen.....lekker fijnstof happen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |