http://www.spitsnieuws.nl(...)e_stoepje_vegen.htmlquote:Premier Jan Peter Balkenende roept burgers op de stoep voor het huis weer sneeuwvrij te maken. "Het zou goed zijn als mensen hun stoep wat schoon weten te houden. Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving."
Balkenende zei dat vandaag na de ministerraad op een vraag over de sneeuwruimverplichting die niet meer geldt in de meeste gemeenten in Nederland. Tot voor een paar jaar stond die nog in de Algemene Plaatselijke Verordening in veel gemeenten. In steden als Breda en Almere hebben lokale bestuurders hun burgers de afgelopen dagen opgeroepen de stoep wel weer te gaan vegen.
In het buitenland is het sneeuwvegen vaak nog wel verplicht. In Antwerpen bijvoorbeeld zijn al 175 boetes uitgedeeld aan inwoners die de stoep voor hun huis niet sneeuwvrij hadden gemaakt.
Daar gaat het hem natuurlijk om, lekker boete's uitdelen.quote:In Antwerpen bijvoorbeeld zijn al 175 boetes uitgedeeld aan inwoners die de stoep voor hun huis niet sneeuwvrij hadden gemaakt.
Echt leiderschap dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:25 schreef ThaMadEd het volgende:
Tekenend dat hij pas dagen na de rellen die heel Nederland bezighielden met een speech komt met de gebruikelijk politiek correcte no shit Sherlock bullshit erin en zich wel met dit soort dingen bezighoudt.
Het gaat niet om dat stoepje, het gaat om betrokkenheid bij de maatschappij en eigen verantwoordelijkheid! Vooral in kansenwijken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef Sigma22 het volgende:
De premier hoort zich met dit soort flauwekul niet bezig te houden. Ook al wordt er naar gevraagd.
Neem je eigen verantwoordelijkheid eens en flikker op met heel dat kutkabinet van je met al die idiote en kolderieke regeltjes en wetten.quote:Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving
Als ik Balkenende zie denk ik niet aan vrijwilligerswerk, maar aan race-auto's.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet om dat stoepje, het gaat om betrokkenheid bij de maatschappij en eigen verantwoordelijkheid! Vooral in kansenwijken.
Het is toch eigenlijk te triest dat een man die waarsch. huilend de klas uit zou rennen als hij een middelbare school klas voor zich had in de functie van leraar een heel land bestuurtquote:
Waarom zou ik?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef BasEnAad het volgende:
Is toch niks vreemds aan. Hou gewoon je stoepje schoon.
Het ontbreekt in heel Europa aan leiderschap, is mijn stelling.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Het is toch eigenlijk te triest dat een man die waarsch. huilend de klas uit zou rennen als hij een middelbare school klas voor zich had in de functie van leraar een heel land bestuurt.
Als dat politiek anno 2010 is zijn we eigenlijk toch wel heel diep gezonken.
Misschien waar jij woont en elk jaar een meter sneeuw valt ofzo okay, maar voor die 5 centimeter hier?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:31 schreef popolon het volgende:
't Is wat vreemd dat Balkenende 'moet' oproepen om mensen hun stoep te laten vegen. Zoiets doe je toch gewoon uit jezelf?
Dit dus, maar de pavlov reactie van het premier-bashen is al in volle gang zie ikquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef BasEnAad het volgende:
Is toch niks vreemds aan. Hou gewoon je stoepje schoon.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou ik?
Ik stoor me er niet aan en als andere mensen dat wel doen dan staat het hen vrij om mijn stoep te vegen en anders lopen ze maar om.
Sterker nog, die stoep is niet eens van mij maar van de gemeente.
Dat de gemeente dat lekker doet. Of niet. Mij zal het aan mn lul jeuken.
Feit is dat die mongool zich met andere zaken bezich moet houden en neit met mijn stoep.
Wmb mag heel dit kutkabinet liever vandaag nog knallen dan morgen![]()
Denk alle 4quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef LXIV het volgende:
Is je stoepje vegen (al na een oproep van de premier) nu links of rechts? Gezagsgetrouw of sociaal? Traditioneel of maatschappelijk-verantwoord?
Jij komt een beetje over als het vleesgeworden individualisme en egoisme waar Balkenende het hier over heeft. Kom op zeg, hou je buurt een beetje leefbaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou ik?
Ik stoor me er niet aan en als andere mensen dat wel doen dan staat het hen vrij om mijn stoep te vegen en anders lopen ze maar om.
Sterker nog, die stoep is niet eens van mij maar van de gemeente.
Dat de gemeente dat lekker doet. Of niet. Mij zal het aan mn lul jeuken.
Feit is dat die mongool zich met andere zaken bezich moet houden en neit met mijn stoep.
Wmb mag heel dit kutkabinet liever vandaag nog knallen dan morgen![]()
Je stoepje vegen is gewoon netjes naar je medeburgers toe.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef LXIV het volgende:
Is je stoepje vegen (al na een oproep van de premier) nu links of rechts? Gezagsgetrouw of sociaal? Traditioneel of maatschappelijk-verantwoord?
Nur deswegen wollte ich gern in Deutschland leben. Dort wird nog gefegt!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
De hufterigheid blijkt maar weer, dat het niet vanzelfsprekend is dat je je stoep veegt, triest dan de premier daar wat van moet zeggen en dat er hier zo gereageerd wordt.
Op sommige plekken is toch aardig wat gevallen zag ik toen ik een week gelden in NL was.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien waar jij woont en elk jaar een meter sneeuw valt ofzo okay, maar voor die 5 centimeter hier?
Die stoep is niet van mij, maar van de gemeente. En wat boeit het mij nou dat er sneeuw voor mijn stoep ligt? Ik heb er geen last van en ja ik loop er ook gewoon overheen. En Balkenende heeft daar geen moer mee te maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
De hufterigheid blijkt maar weer, dat het niet vanzelfsprekend is dat je je stoep veegt, triest dan de premier daar wat van moet zeggen en dat er hier zo gereageerd wordt.
Ze zouden eens wat gaan doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:
Hier wou de lokale VVD alle werkelozen al aan het sneeuwschuiven zetten
Voilà!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:35 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Die stoep is niet van mij, maar van de gemeente. En wat boeit het mij nou dat er sneeuw voor mijn stoep ligt?
Nou ook daar is men niet meer altijd zo gezagsgetrouw hoorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nur deswegen wollte ich gern in Deutschland leben. Dort wird nog gefegt!
Een uitgegleden oma met een gebroken heup laat je zeker ook fijn op je stoepje liggen. Het is immers jouw oma niet en je kunt er gewoon over heen lopen...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:35 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Die stoep is niet van mij, maar van de gemeente. En wat boeit het mij nou dat er sneeuw voor mijn stoep ligt? Ik heb er geen last van en ja ik loop er ook gewoon overheen. En Balkenende heeft daar geen moer mee te maken.
En waarom zou dat vanzelfsprekend moeten zijn?quote:dat het niet vanzelfsprekend is dat je je stoep veegt,
Da's een prima idee. Dan komen ze ook eens van hun luie reet af.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:
Hier wou de lokale VVD alle werkelozen al aan het sneeuwschuiven zetten
Het idee is best leuk hoor maar in de praktijk is het niet haalbaar omdat in het geval van mensen die in de WW vallen de gemeente daar niets over te zeggen heeft en het in de andere gevallen niet onder werk valt dat je zomaar iemand kan opdragen.quote:
Precies. Dat is de hele strekking.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Een uitgegleden oma met een gebroken heup laat je zeker ook fijn op je stoepje liggen. Het is immers jouw oma niet en je kunt er gewoon over heen lopen...
Het is mijn stoep niet. Klaar. Als ik er andere tegels in flikker krijg ik de gemeente op mn dak.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jij komt een beetje over als het vleesgeworden individualisme en egoisme waar Balkenende het hier over heeft. Kom op zeg, hou je buurt een beetje leefbaar.
De gemeente hoeft niet voor alles op te draaien, en dan zeker weer klagen dat de belastingen te hoog zijn.
Een stukje hulp en comfort bieden aan je buren. Kleine moeite groot resultaatquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:37 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom zou dat vanzelfsprekend moeten zijn?
Typerend voor Nederland dit, zelfde soort houding zie je op stations, lekker de trein in dringen als er nog mensen uitstappen, voor de uitgang gaan staan, mensen niet laten invoegen op de snelweg.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:37 schreef vosss het volgende:
[..]
En waarom zou dat vanzelfsprekend moeten zijn?
Ik vind dat helemaal niet vanzelfsprekend en ook helemaal niet hufterig als iemand dat niet doet.
Als ik langs een ongeveegde stoep kom dan denk ik bij mn eigen, die heeft zeker wat beters te doen, of het boeit hem net als mij niet, of hij heeft thuis geen zeikwijf zitten die ligt te mekkeren dat de stoep geveegd moet worden.
Sterker ong, ik denk dat de meeste stoepen geveegd worden door kerels met een zeikwijf thuis
Als je met dit weer naar buiten gaat en comfort verwacht ben je in mijn ogen een volslagen debiel.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een stukje hulp en comfort bieden aan je buren. Kleine moeite groot resultaat
Precies, houd je buurtje lekker gezellig en leefbaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een stukje hulp en comfort bieden aan je buren. Kleine moeite groot resultaat
Ik ga niet met de trein en in het verkeer ben ik een heer, al rij ik wel structureel te hard.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Typerend voor Nederland dit, zelfde soort houding zie je op stations, lekker de trein in dringen als er nog mensen uitstappen, voor de uitgang gaan staan, mensen niet laten invoegen op de snelweg.
Maar intussen mag de gemeentelijke sociale dienst wel bakken met geld aan uitvreters geven. En dan vragen ze of je er alsjeblieft eens iets voor terug wil doen en dan mogen ze dat niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het idee is best leuk hoor maar in de praktijk is het niet haalbaar omdat in het geval van mensen die in de WW vallen de gemeente daar niets over te zeggen heeft en het in de andere gevallen niet onder werk valt dat je zomaar iemand kan opdragen.
Die strooidiensten zullen zich heus niet aanvallen voelen als ze ook eens een dagje niet hoeven te strooien...quote:En het was ook gewoon het goedkoop aanvallen van de gemeentelijke strooidienst die al wekenlang in een drieploegendienst bezig is de boel netjes te houden...
Nou het is wel erg prettig wanneer je een beetje fatsoenlijk kan lopenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je met dit weer naar buiten gaat en comfort verwacht ben je in mijn ogen een volslagen debiel.
debiel of een bejaarde, gehandicapte of iemand met een beetje pech?quote:Als je niet over een stoepje met sneeuw kunt lopen zonder op je plaat te gaan ook overigens
Mijn buurt is lekker gezellig en leefbaarquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, houd je buurtje lekker gezellig en leefbaar.
Probeer je haar te versieren Adelante?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:42 schreef Adelante het volgende:
Ik heb hier onze opgang geveegd en beneden de stoep van ons en de onderbuurvrouw
Nou de mensen die dan aan het werk gezet worden kunnen dat zeker geheel zonder begeleidingquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Die strooidiensten zullen zich heus niet aanvallen voelen als ze ook eens een dagje niet hoeven te strooien...
.quote:Drie koningen, drie koningen.
Geef mij een nieuwe hoed hoed hoed
want mijn oude die is versleten
en mijn moeder die mag het niet weten
en mijn vader is niet thuis.
Piep, zei de muis al in het achterhuis
Het trieste is dat mensen het niet uit zichzelf doen, even de stoep schoonmaken, ook die van de buren die slecht te been zijn of op vakantie.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het idee is best leuk hoor maar in de praktijk is het niet haalbaar omdat in het geval van mensen die in de WW vallen de gemeente daar niets over te zeggen heeft en het in de andere gevallen niet onder werk valt dat je zomaar iemand kan opdragen.
En het was ook gewoon het goedkoop aanvallen van de gemeentelijke strooidienst die al wekenlang in een drieploegendienst bezig is de boel netjes te houden...
Nou nou, Vosss, waarom nou meteen weer zo mild? Je begint in te kakken heur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Neem je eigen verantwoordelijkheid eens en flikker op met heel dat kutkabinet van je met al die idiote en kolderieke regeltjes en wetten.
Ik hoop dat bij de volgende verkiezingen je kenkerhard op je lelijke plaat gaat. Homo.
Mensen die slecht ter been zijn hebben toch niks buiten te zoeken met dit weer?quote:Het trieste is dat mensen het niet uit zichzelf doen, even de stoep schoonmaken, ook die van de buren die slecht te been zijn of op vakantie.
Nee de overheid moet dat doen...
een pak zout kost, wat is het 29 cent?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:44 schreef Chadi het volgende:
Net of mensen dat al niet doen. Vroeger kon je nog zout uit zo'n bak halen en strooien.. tegenwoordig zijn die bakken weg. Wie faalt hier nou? De Burger of de staat?
Pak zout werkt niet goed pietverdriet.. want als het mengt ligt het vriespunt te hoog . en voor je het weet heb je een ijsbaanquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een pak zout kost, wat is het 29 cent?
dat kan er bij jou niet af?
Boehoehoe, de overheid faalt
Eigen verantwoordelijkheid bij zoiets simpels is inderdaad ver te zoeken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het trieste is dat mensen het niet uit zichzelf doen, even de stoep schoonmaken, ook die van de buren die slecht te been zijn of op vakantie.
Nee de overheid moet dat doen...
Brood halen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die slecht ter been zijn hebben toch niks buiten te zoeken met dit weer?
Ja kut voor hun dat ze ff niet naar buiten kunnen ja, maar is het mijn schuld dat het sneeuwt?
En mensen die op vakantie zijn zien het bij thuiskomst vanzelf wel weer.
Dat is wel het laatste waar ik me druk over zou maken als ik op vakantie ben, of de buren mn oprit en stoep wel geveegd hebben
Godsklere zeg, waar je al allemaal om kan zeiken tegenwoordig.
WTF BOEIT HET!!!!
Werk prima hier.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Pak zout werkt niet goed pietverdriet.. want als het mengt ligt het vriespunt te hoog . en voor je het weet heb je een ijsbaan
Ja precies, boodschappen doen ze gewoon maar even een paar weken niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die slecht ter been zijn hebben toch niks buiten te zoeken met dit weer?
Ja kut voor hun dat ze ff niet naar buiten kunnen ja, maar is het mijn schuld dat het sneeuwt?
Ik zet wel een bordje neer naast mn stoep.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid bij zoiets simpels is inderdaad ver te zoeken.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef LXIV het volgende:
Boodschappen worden gewoon thuis bezorgdquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja precies, boodschappen doen ze gewoon maar even een paar weken niet.
Jezus gast, dat je asociaal bent is tot daar aan toe, maar dat je het zo krampachtig probeert goed te praten is gewoon sneu
Ja en IK heb er geen problemen mee.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef popolon het volgende:
Nou 't is al wel duidelijk dat Balkenende de spijker op z'n kop slaat. De 'ikke-ikke-ikke' cultuur is nog steeds springlevend.
Heerlijk, in de tijd die je kwijt bent hier over te zeiken had je het al 2 keer kunnen doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zet wel een bordje neer naast mn stoep.
Betreden op eigen verantwoordlijkheid.
Schei toch uit zeg, met dit gladde weer in de auto stappen is ook eigen verantwoordelijkheid, maar daar zeikt niemand over.
Ik doe er iig niet aan mee en ben van mening dat er heel wat belangrijkere zaken spelen in Nederland waar de politiek zich mee zou moeten bezighouden ipv dit christelijke dom gelul in de ruimte.
Ik nodig Balkenende van harte uit om mijn stoep te komen vegen als hij daar zo een aanstoot aan neemt, maar naar die bak koffie kan hij mooi fluiten.
Dit is gewoon het gevolg van de nannystate. "Wut, moet ik dat zelf doen, daar betaal ik toch belasting voor" als de overheid steeds meer verantwoordelijkheid wegneemt bij de burger moet je niet vreemd opkijken als de burger ook geen verantwoordelijkheid meer neemt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een pak zout kost, wat is het 29 cent?
dat kan er bij jou niet af?
Boehoehoe, de overheid faalt
Nee hoor, die lutsers hier zijn gewoon luie varkens, de stoep is niet van hen dus is het iemand anders zijn verantwoordelijkheid, die van de overheid. Altijd de overheid, zelf voor zóiets simpels (het vegen van een paar vierkante meter) moet de overheid ingeschakeld worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef tjoptjop het volgende:
Balkenende had beter kunnen zeggen dat mensen vooral niet hun stoepje kunnen vegen. Dan heeft het wellicht nog resultaat als ik dit topic mag geloven
Jij wil gewoon lekker recalcitrant zijn, da's best grappig.quote:
Het is inderdaad dieptriest dat JP die oproep moet doen omdat zo ontzettend veel mensen het vertikken. Omdat ze net zoals jij 'geen zin hebben'.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Boodschappen worden gewoon thuis bezorgd
En een geveegde stoep is vaak ook gewoon glad en die mensen die slecht ter been zijn gaan toch wel op hun bek, of ik mn stoep nou veeg of niet.
En ik heb daar geen zin in, dus dat doe ik niet.
Feit blijft dat Balkenende zich met andere zaken moet bezighouden en niet met sneeuw op een stoep.
Komop zeg en dat is MP hier
Maar wel recalcitrante lutsers, dus wellicht dat ze het dan om Balkenende te 'pesten' toch doenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee hoor, die lutsers hier zijn gewoon luie varkens, de stoep is niet van hen dus is het iemand anders zijn verantwoordelijkheid, die van de overheid. Altijd de overheid, zelf voor zóiets simpels (het vegen van een paar vierkante meter) moet de overheid ingeschakeld worden.
Auw, die past als een vuist op een oog.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef Arjan4all het volgende:
Maar ik vind dat meneer Balkenende wél het goede voorbeeld geven, volgens mij loopt er een stukje Schelde vanuit Antwerpen door Nederland en dat moest uitgediept worden en dat hebben we ook met de Belgen afgesproken.
Waarschijnlijk al een keer of 8, ik heb maar een klein stoepje.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heerlijk, in de tijd die je kwijt bent hier over te zeiken had je het al 2 keer kunnen doen.
Ah, het is een politiek protest.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dit is gewoon het gevolg van de nannystate. "Wut, moet ik dat zelf doen, daar betaal ik toch belasting voor" als de overheid steeds meer verantwoordelijkheid wegneemt bij de burger moet je niet vreemd opkijken als de burger ook geen verantwoordelijkheid meer neemt.
Dat hoeft helemaal niet. Het is een stoep en het is sneeuw en daar kan je gewoon overheen lopen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee hoor, die lutsers hier zijn gewoon luie varkens, de stoep is niet van hen dus is het iemand anders zijn verantwoordelijkheid, die van de overheid. Altijd de overheid, zelf voor zóiets simpels (het vegen van een paar vierkante meter) moet de overheid ingeschakeld worden.
en je blijft er maar over gillen, eigenlijk ben je gewoon een aandachtshoerquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk al een keer of 8, ik heb maar een klein stoepje.
Maar het boeit mij dus doe ik het niet.
Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld dan dat vosss ZIJN STOEPJE NIET VEEGT OMGOMGOMG WAT ERG WAT EEN ASO ZEG!!!!!
Nee het is gewoon luiheidquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, het is een politiek protest.
Nee Stukverdriet, jij bent een aandachtshoer. Ik zeg alleen dat ik mijn stoep niet veeg omdat het mij niet boeit en daar vallen dan een hoop mensen over (quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en je blijft er maar over gillen, eigenlijk ben je gewoon een aandachtshoer
De beste tips voor hardnekkige vlekken komen al jaren uit de christelijke hoek.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:21 schreef eleusis het volgende:
Sneeuwtips zou je hem nog wel toevertrouwen.
Vegen heeft geen zin meer na een week aanstampen, dus moet er zout op, en laat daar nou net een tekort aan zijn... Uit solidariteit en ter prioritering wordt hier dus geen zout op de stoep gegooid.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
...en nog een paar probleempjes op allerlei gebieden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:02 schreef thewishmaster het volgende:
We staan voor een grote bezuinigingsoperatie en Jan Peter maakt zich druk over het schoonvegen van de stoep.....
Je zou je er eigenlijk rot om moeten lachen als in een ander land de premier zich hiermee zou bemoeien.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
...en nog een paar probleempjes op allerlei gebieden.
Maar als het stoepje maar schoon is
Ja, laten we die bankiers een schop geven!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:02 schreef thewishmaster het volgende:
We staan voor een grote bezuinigingsoperatie en Jan Peter maakt zich druk over het schoonvegen van de stoep.....
De overheid wil normen en waarden opleggen aan burgers terwijl ze ZELF geen normen en waarden hebben met hun privacy schendende maatregeltjes en andere onbeschofte regelgeving.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef popolon het volgende:
Nou 't is al wel duidelijk dat Balkenende de spijker op z'n kop slaat. De 'ikke-ikke-ikke' cultuur is nog steeds springlevend. En als het toch even kan meteen wijzen naar de overheid.
Ik woon in een doodlopende straat waar geen oma's doorheen lopen. Maar mocht er een oma over mijn stoep lopen en uitglijden zal ik haar zeker laten liggen. Het is namelijk niet zo verstandig om mensen te verplaatsen die hun heup hebben gebroken, dat laat ik aan de ambulancebroeders over. Verder glijdt niemand uit door sneeuw: men glijdt uit doordat het glad is. Sneeuw kan je weghalen, glad ijs op de stoep niet. Tot zover je pogingen om mij een schuldgevoel aan te praten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Een uitgegleden oma met een gebroken heup laat je zeker ook fijn op je stoepje liggen. Het is immers jouw oma niet en je kunt er gewoon over heen lopen...
Dat inderdaad ook nog. De man die ons hele land in de uitverkoop zet voor de EU en allerlei betuttelende uitspraken doet en privacybeperkende maatregelen doorvoert heeft het gore lef om met zijn moraliserende vingertjes richting ons te wijzen? Nigga, pleasequote:De overheid wil normen en waarden opleggen aan burgers terwijl ze ZELF geen normen en waarden hebben met hun privacy schendende maatregeltjes en andere onbeschofte regelgeving.
Ze is in de 50 en als enige dame van plezier hier blijven werken toen de rest moest verkassenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Probeer je haar te versieren Adelante?
Het is eigenlijk ongelofelijk aanmatigend van hem. Alsof hij er al van uitgaat dat mensen zoiets niet uit zichzelf doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:18 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ik woon in een doodlopende straat waar geen oma's doorheen lopen. Maar mocht er een oma over mijn stoep lopen en uitglijden zal ik haar zeker laten liggen. Het is namelijk niet zo verstandig om mensen te verplaatsen die hun heup hebben gebroken, dat laat ik aan de ambulancebroeders over. Verder glijdt niemand uit door sneeuw: men glijdt uit doordat het glad is. Sneeuw kan je weghalen, glad ijs op de stoep niet. Tot zover je pogingen om mij een schuldgevoel aan te praten.
[..]
Dat inderdaad ook nog. De man die ons hele land in de uitverkoop zet voor de EU en allerlei betuttelende uitspraken doet en privacybeperkende maatregelen doorvoert heeft het gore lef om met zijn moraliserende vingertjes richting ons te wijzen? Nigga, please![]()
Stel je bent een gehoorzame burger en veegt je stoep. Tijdens dit gebeuren vindt er een preventieve controle plaats in de wijk en moet je je ID-kaart tonen aan een overijverige agent die het niet goedkeurt dat jij hem thuis pakt. Zonder ID op de openbare weg, dus in overtreding. Only in ...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:23 schreef Zith het volgende:
Zolang ik een identiteitskaart bij me moet hebben om toegang te krijgen tot de stoep en de openbare weg, zie ik de stoep voor mijn huis niet als mijn stoep.
Zoals de waard is ....quote:Het is eigenlijk ongelofelijk aanmatigend van hem. Alsof hij er al van uitgaat dat mensen zoiets niet uit zichzelf doen.
Inderdaad, dat merkte ik ook al op in pagina 1.quote:Waar was Balkenende van de week toen de vlam in de pan sloeg in Culemborg? Doodse stilte vanuit den Haag. Maar ja, dat is natuurlijk ook een écht probleem dus hands off
OMGquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:18 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ik woon in een doodlopende straat waar geen oma's doorheen lopen. Maar mocht er een oma over mijn stoep lopen en uitglijden zal ik haar zeker laten liggen. Het is namelijk niet zo verstandig om mensen te verplaatsen die hun heup hebben gebroken, dat laat ik aan de ambulancebroeders over. Verder glijdt niemand uit door sneeuw: men glijdt uit doordat het glad is. Sneeuw kan je weghalen, glad ijs op de stoep niet. Tot zover je pogingen om mij een schuldgevoel aan te praten.
[..]
Dat inderdaad ook nog. De man die ons hele land in de uitverkoop zet voor de EU en allerlei betuttelende uitspraken doet en privacybeperkende maatregelen doorvoert heeft het gore lef om met zijn moraliserende vingertjes richting ons te wijzen? Nigga, please![]()
Precies. Je hoeft namelijk ook niet op die stoep te plassen want dan krijg je een boete. Zelfs als je het ijs probeerde te laten smeltenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:23 schreef Zith het volgende:
Zolang ik een identiteitskaart bij me moet hebben om toegang te krijgen tot de stoep en de openbare weg, zie ik de stoep voor mijn huis niet als mijn verantwoordelijkheid.
sterker nog, toen de politie kwam bij de buren vanwege geluidsoverlast, werd ik gesommeerd naar binnen te gaan terwijl ik mijn eigen tuin stond.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:23 schreef Zith het volgende:
Zolang ik een identiteitskaart bij me moet hebben om toegang te krijgen tot de stoep en de openbare weg, zie ik de stoep voor mijn huis niet als mijn verantwoordelijkheid.
Wat zie ik als protest? Het niet vegen van een stoep die niet van mij is? Waar haal jij precies uit dat ik dat niet doe uit protest?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
OMG![]()
Je ziet het nog echt als protest ook
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:23 schreef Zith het volgende:
Nogmaals: hoe wil jij van sneeuw op je bek gaan? Sneeuw is niet gladquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:41 schreef deedeetee het volgende:
Ik veeg de stoep altijd als het gesneeuwd heeft. Vind het zelf ook link als ik naar mijn auto loop en zie ook liever niet iemand anders een doodsmak maken voor mijn deur.
Vind mensen die te lui zijn om de stoep schoon te maken asociaal.
Ook al is de stoep 80 meter van je huis verwijdert? En dan even 30 meter stoep sneeuwvrij makenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:41 schreef deedeetee het volgende:
Ik veeg de stoep altijd als het gesneeuwd heeft. Vind het zelf ook link als ik naar mijn auto loop en zie ook liever niet iemand anders een doodsmak maken voor mijn deur.
Vind mensen die te lui zijn om de stoep schoon te maken asociaal.
Ja, vind ik ookquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:47 schreef Sjeen het volgende:
Leuk hoor, die oproep, maar alle geveegde stoepen hier zijn gladder en gevaarlijker dan die waar een laag sneeuw op ligt. En daarnaast vind ik het lullig voor alle kinderen met slee, zo'n geveegde stoep.
Inderdaad. Sneeuw is niet glad. De laag eronder wel. Daar ga je van je op je muil. Als er sneeuw boven ligt kan je nog prima lopen juist.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:47 schreef Sjeen het volgende:
Leuk hoor, die oproep, maar alle geveegde stoepen hier zijn gladder en gevaarlijker dan die waar een laag sneeuw op ligt. En daarnaast vind ik het lullig voor alle kinderen met slee, zo'n geveegde stoep.
Ja, hier ook, juist waar ze geveegd hebben is het spiegelgladquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Inderdaad. Sneeuw is niet glad. De laag eronder wel. Daar ga je van je op je muil. Als er sneeuw boven ligt kan je nog prima lopen juist.
Wel als er mensen overheen gaan lopen en de sneeuw plattrappen, dan is het spiegelglad. En helemaal na lichte dooi dan ligt er ook nog water op de harde laag.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:42 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Nogmaals: hoe wil jij van sneeuw op je bek gaan? Sneeuw is niet glad
Zo zit het precies en ik vind het ook helemaal niet onredelijk een oproep tot sneeuw ruimen te doen voor je eigen deur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wel als er mensen overheen gaan lopen en de sneeuw plattrappen, dan is het spiegelglad. En helemaal na lichte dooi dan ligt er ook nog water op de harde laag.
Kom jij nooit buiten in de dagen nadat het gesneeuwd heeft ?![]()
Rulle sneeuw is geen probleem en die veeg je ook gemakkelijk weg, de problemen beginnen naderhand pas en dan is het te laat want dan valt er niks meer te vegen. Dan moet je de harde platen met een schop te lijf.
Ja inderdaad. Of de bananenschil op te rapen die in de buurt van "jouw" stoep ligt want er kan iemand over struikelenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef Stuart het volgende:
What's next? Dat Balkende je vraagt de tegels recht te leggen als de stoep niet meer netjes vlak is![]()
Gek genoeg denk ik dat het zwerfvuil probleem op sommige plekken snel afneemt wanneer iedereen verplicht wordt het eigen stoepje proper te houdenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:56 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Of de bananenschil op te rapen die in de buurt van jouw stoep ligt want er kan iemand over struikelen
Zeg kruip jij eens heel snel weer in je dekbedje bij paps en mams op zolder. Misschien willen ze ook nog een boterham met pindakaas voor je smeren. Oh wacht, dat doet de overheid wel!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Flikker op naar 1950 gore gristenhond
Nogmaals het is MIJN stoep niet. Als de gemeente wil dat die stoep sneeuw vrij is dan maken ze hem lekker ZELF sneeuwvrij. Ik betaal genoeg belasting.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo zit het precies en ik vind het ook helemaal niet onredelijk een oproep tot sneeuw ruimen te doen voor je eigen deur.
Das idd ook wel een item: als kind had ik een pleurishekel aan steeds dat stukje wel, dan weer dat stukje niet sleeen...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:47 schreef Sjeen het volgende:
En daarnaast vind ik het lullig voor alle kinderen met slee, zo'n geveegde stoep.
Hmmzzz... Jij en Balkie hebben beide een punt. Ik ben er nog niet helemaal uit.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nogmaals het is MIJN stoep niet. Als de gemeente wil dat die stoep sneeuw vrij is dan maken ze hem lekker ZELF sneeuwvrij. Ik betaal genoeg belasting.
Het is inderdaad heel jammer dat dit mijn instelling is. overheid en gemeente hebben het er met hun asociale betuttelende graaiende beleid deze instelling zelf gecreerd bij mensen.
Je denkt toch niet dat ik vrijwillig een stoepje van de gemeente ga schoonhouden? Flikker op.
Eng he, mensen met een andere mening?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Zeg kruip jij eens heel snel weer in je dekbedje bij paps en mams op zolder. Misschien willen ze ook nog een boterham met pindakaas voor je smeren. Oh wacht, dat doet de overheid wel!
Juis niet, maar gore christenhond.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:00 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Eng he, mensen met een andere mening?
Mijn punt is dat de overheid alleen mensen aanspreekt op hun eigenverantwoordelijkheid als het in hun straatje past.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Zeg kruip jij eens heel snel weer in je dekbedje bij paps en mams op zolder. Misschien willen ze ook nog een boterham met pindakaas voor je smeren. Oh wacht, dat doet de overheid wel!
Bij iemand die die kwalificatie verdient wel ja. En Balkie komt daar mijns inziens zeker voor in aanmerking.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Juis niet, maar gore christenhond.Oh dat is ook al normaal natuurlijk.
Eens. En zelfreflectie kennen ze ook niet, getuige het weigeren van een parlementaire enquête over Irak door Balkie. In plaats daarvan komt er een onderzoek uitgevoerd door een aantal marionetten "wat nog steeds loopt" oftewel verdwijnt in een stoffige bureaula totdat Balk weggepromoveerd is. Zumquote:Mijn punt is dat de overheid alleen mensen aanspreekt op hun eigenverantwoordelijkheid als het in hun straatje past.
Wees dan eenduidig en stem je hele kabinetsbeleid af op eigenverantwoordelijkheid. Daar ben ik namelijk groot voorstander van! Maar nee dat doen ze niet. Sterker nog, de overheid wil alleen meer controle over de burgers en komt steeds vaker tevoorschijn met dat betuttelende vingertje
Reeds in de OP! En daarna niet meer.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik ben trouwens vast niet de eerste die (hoewel rijkelijk laat) de ironie inziet van Balkenende en het schoonvegen van het eigen stoepje?
En die laag ijs ligt momenteel voor alle deuren in mijn straat waar begin deze week geveegd is...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een geveegde stoep kan niet glad zijn tenzij er een laag ijs op ligt, Ik strooi overgens zout na het vegen.
Nou dan is er niet goed geveegd. Als er niks ligt kan er ook niks glad zijn. Als er wel ijs ligt heeft het of geijzeld of er is niet goed geveegd.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:15 schreef superjojo het volgende:
[..]
En die laag ijs ligt momenteel voor alle deuren in mijn straat waar begin deze week geveegd is...
Je moet gewoon vegenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:15 schreef superjojo het volgende:
[..]
En die laag ijs ligt momenteel voor alle deuren in mijn straat waar begin deze week geveegd is...
jah euh doei! vroeger hadden we tenminste nog zout!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb geen hoge hoed op van Balkenende maar in dit geval heeft hij gewoon gelijk.
Hilarisch om te lezen hoe men zich in de ( lamme ) wiek geschoten voelt. Het idee : iets te doen wat niet verplicht isJa, da's idd wel schrikken voor sommige mensen.
Moest ook meteen denken aan die topics over kinderen opvoeden in deze verlichte tijden, nou dat heeft dus duidelijk een gewéldig resultaat gehad. Hele generatie luie asociale flikkers![]()
Vroeger was het heel normaal om de stoep begaanbaar te houden. Als eens een oud mens met rollator over die platgetrapte ijsbanen zien schuivelen ? Vast niet vaak want mensen die slecht ter been zijn durven nu de deur niet meer uit.
Jammer voor kinderen op sleetjes maar er zij genoeg plekken waar je wel prima kunt sleeën.
En ook het stoepje van je bejaarde buurvrouw en je lamme buurman want die kunnen het niet zelfquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je moet gewoon vegen.
Voordat je naar je werk gaat moet je vegen, als je thuis komt moet je vegen en voordat je gaat slapen moet je vegen!!!!
SCHNELL!!!!
Dan zou ik mijn sneeuw naar jouw deel vegenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef joers1 het volgende:
Voor mijn deur is alles weg...geveegd en zout gestrooid. Bij mij voor de deur (gehele trottoir voor mijn tuin)en tuinpad is alles weg en compleet schoon.
En als het heeft geijzeld kan er beter sneeuw bovenop liggen dan niks. Een perfect argument om niet te vegen dusquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dan is er niet goed geveegd. Als er niks ligt kan er ook niks glad zijn. Als er wel ijs ligt heeft het of geijzeld of er is niet goed geveegd.
Nee want dan is het toch glad doordat de sneeuw geen grip heeft op ijs. Je denkt dus veilig te kunnen lopen en gaat dan onderuit door de gladde ijslaag onder de sneeuw.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:26 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
En als het heeft geijzeld kan er beter sneeuw bovenop liggen dan niks. Een perfect argument om niet te vegen dus
Ok lieve vegers.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:26 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
En als het heeft geijzeld kan er beter sneeuw bovenop liggen dan niks. Een perfect argument om niet te vegen dus
Zout is niet uitgestorven hoor, als je geen strooizout kunt krijgen neem je toch gewoon keukenzout ? Dat kost echt geen kapitaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
jah euh doei! vroeger hadden we tenminste nog zout!
En dan vragen mensen nog "hoe kan je ooit CDA stemmen, IR?"quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:06 schreef LXIV het volgende:
Het is typisch hoe verschillend er over gedacht wordt
CDA: Zie OP
VVD: Pak uitkeringstrekkers in tijden van sneeuwval hun uitkering af. Dan zullen ze wel bij de mensen langsgaan om voor een euro hun stoepje te vegen. Vrije markt
PVDA: Hef progressief belastingen en stel van dat geld een gemeentelijke stoepveegdienst in. Omdat onze werkelozen moeilijk bemiddelbaar zijn halen we hiervoor Kenianen uit Afrika. Dat zij geen sneeuwervaring hebben hindert niet, dat leren we ze wel op de inburgeringscursus. (per taxi ophalen!)
Groen Links: Die sneeuw laten we liggen. Middels het Albedo-effect verminderen we zo het broeikaseffect
PVV: We stellen strafbataljons op van werkeloze islamitische jongeren. Wie het quotum van 40 stoepjes per dag niet haalt hoort niet thuis in Nederland en gaat op het vliegtuig terug.
CU: We gaan heel hard bidden voor dooi
Alles is op!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zout is niet uitgestorven hoor, als je geen strooizout kunt krijgen neem je toch gewoon keukenzout ? Dat kost echt geen kapitaal.
Vertel dat maar aan de gemeentequote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zout is niet uitgestorven hoor, als je geen strooizout kunt krijgen neem je toch gewoon keukenzout ? Dat kost echt geen kapitaal.
De laatste verkiezingen heb ik CU gestemd, maar de stoep heb ik gewoon met de hand gedaan!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En dan vragen mensen nog "hoe kan je ooit CDA stemmen, IR?"
Dan nog: ik val liever in een laagje sneeuw dan op een kale stoepquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee want dan is het toch glad doordat de sneeuw geen grip heeft op ijs. Je denkt dus veilig te kunnen lopen en gaat dan onderuit door de gladde ijslaag onder de sneeuw.
Ik heb daardoor van de week een lelijke schuiver gemaakt
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:32 schreef AchJa het volgende:
Dat iedereen in de buurt hier maar met zijn klauwen van die sneeuw afblijft. Er zijn hier een aantal lutsers die niet begrijpen dat de sneeuw die je weghaalt ook nog ergens heen moet. Er is nu al sinds dat het is gaan sneeuwen een aantal parkeerplekken niet meer te gebruiken omdat ze dat als sneeuwverzamelpunt gebruikt hebben. Kieper het gvd in je eigen tuin mongolen!
Ja dat probleem had ik ook ff maar gelukkig kreeg de super nieuw aanvoer en toen ik meteen een paar pakken gehamsterdquote:
Ik val liever nietquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:33 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dan nog: ik val liever in een laagje sneeuw dan op een kale stoep
Ik ben het met je eens dat de gemeente het zou moeten doen, maar die doet 't niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de gemeente
Die amateurs hebben niet eens genoeg strooizout op voorraad om een stevige winter te doorstaan.
Dat is verdomme de taak van de gemeente en dan gaan ze mij verplichten mijn stoepje schoon te houden. Ze kunnen hun eigen wegennet niet eens schoonhouden. Amateurs.
De Nederlandse overheid faalt werkelijk met alles.
Ja er zijn zoveel dingen die wel netter zijn om te doen (en wat net is is ook nog eens arbitrair). Dus wat heeft in godsnaam Balkie hiermee te schaften? Die man heeft een land te besturen, for Christ sake.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de gemeente het zou moeten doen, maar die doet 't niet.
Als jij geen zin hebt om je stoep te vegen dan laat je 't toch gewoon ? Er is niemand die je kan dwingen om 't te doen. Het is wel netter om het wel te doen maar daarover verschillen we dus van mening.
oeps 3x op een rij![]()
Da's een ander verhaal. Als het dan toch moet kan die man zich idd beter druk maken over het dreigende gebrek aan strooizoutquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:46 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ja er zijn zoveel dingen die wel netter zijn om te doen (en wat net is is ook nog eens arbitrair). Dus wat heeft in godsnaam Balkie hiermee te schaften? Die man heeft een land te besturen, for Christ sake.
Leuk om zo je kind naar school te brengen... stukje op de slee, stukje weer eraf en proberen niet te vallen over te stukjes ijs die opgevroren zijn etc. Laat de sneeuw nou maar lekker liggen, dat loopt echt een stuk prettiger.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:18 schreef deedeetee het volgende:
-knip-
Jammer voor kinderen op sleetjes maar er zij genoeg plekken waar je wel prima kunt sleeën.
nou ja. Kan je misschien maar beter doen. 30% van de oude mensen die hun heup breken overlijden binnen 1 jaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
En welke oma gaat er nou zonder rollator op de stoep van een vreemde staanquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nou ja. Kan je misschien maar beter doen. 30% van de oude mensen die hun heup breken overlijden binnen 1 jaar.
Die oma's die hun heup breken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:35 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
En welke oma gaat er nou zonder rollator op de stoep van een vreemde staanDat moet dan wel een Jehova's getuige zijn, en die worden toch al beschermd door God.
Die horen sowieso niet alleen over straat te lopen. Dat Balkenende daar eens tegen gaat ageren.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Die oma's die hun heup breken.
Precies. Hel en verdoemenis zal komen voor zij die niet bidden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:49 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Die horen sowieso niet alleen over straat te lopen.
Nee, hel en verdoemenis voor zij die hun eigen veiligheid ondergeschikt achten aan hun bekeringsdrang.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:50 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Precies. Hel en verdoemenis zal komen voor zij die niet bidden.
Niks hoort.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:52 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Nee, hel en verdoemenis voor zij die hun eigen veiligheid ondergeschikt achten aan hun bekeringsdrang. Bejaarden moeten gewoon netjes aan iemands arm of aan een rollator hangen. En thuisgebracht worden. Zo hoort het.
Voorzichtig zijn is voor mensen met verstand.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Niks hoort.
Tradities en gewoontes zijn voor bange mensen.
Context mensen, context.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:34 schreef DrDarwin het volgende:
Alleen al om het feit dat hij vanuit zijn ivoren toren bedacht heeft dat hij het volk op zo'n betuttelende manier moet toespreken verdient ie het om vanacht nog met z'n auto met chauffeur de weg af te rijden en een meer in te glijden om daar nog een tijdje onder het ijs zijn zonden te overdenken en zijn god om vergiffenis te vragen voordat hij doodvriest.
"Ga het land besturen oetlul, of nog beter, Stop met regeren"....lauwe schraalhans....
Als je dat graag wilt kun je natuurlijk ook de hele straat sneeuwvrij maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:08 schreef voyeur het volgende:
Eigen stoep eerst, bah!
Ik heb het niet eens gezien, maar ben het hier nu al mee eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Context mensen, context.
Op beeld bracht hij het een stuk luchtiger, als reactie op een suggestie van een journalist. De media brengen het alsof Balkenende heel gewichtig het land heeft toegesproken...
Ohw ja? Veranderd zout dan in suiker ofzo?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:10 schreef Kleiduif het volgende:
. Zout dat langer dan een jaar ligt is onbruikbaar omdat het reageert met vocht.
Zout neemt vocht op uit de lucht, dat kloptquote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:25 schreef Kleiduif het volgende:
Nee het blijft natrium chloride verbinding alleen hecht het zich aan de andere moleculen.
Het moet door een breker om er weer strooizout van de maken. Daarnaast is ook de reactie langzamer.
In praktijk wordt er maar heel weinig strooizout bewaard. Wat over blijft dan vervolgens gemengd met nieuw geleverd zout.
Sure.quote:Bidden helpt trouwens wel bij degene die gewond zijn geraakt.
Hehehe, ik kan me er iets bij voorstellen. De eerlijkheid gebiedt helaas wel te zeggen dat hij er niet zelf mee kwam maar dat het een reactie op een opmerking vanuit de zaal was.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:47 schreef bloodymary het volgende:
Toen het vorige week gesneeuwd had, heb ik het stoepje voor mijn huis schoongeveegd. Als er vandaag weer een pak valt doe ik dat dus niet meer, nu die oetlul dat heeft gezegd. Ik weet het is kinderachtigMaar ik heb zo'n hekel aan die slemiele kuttekop.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:45 schreef JanJanJan het volgende:
Kinderen kunnen godverdomme niet eens meer sleeen door al die mongolen die hun stoep vegen!!!
Denk daar eens aan in plaats van aan jezelf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar hij kan het niet nalaten de jaren-vijftigsfeer waarin zijn mama en de dominee hem opvoedden tentoon te spreidenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:50 schreef bloodymary het volgende:
Ja, ik heb het ook gezien, maar die manier waarop hij dat dan zegt, op zo'n schoolmeesterachtige domineestoon. Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat hij dat aan het eigen initiatief en de welwillendheid van de mensen zelf overlaat.
Net als al die laat puberende fokkers hier het niet nalaten de jaren 80/90 sfeer waarin de IK generatie hun opvoede ten toon te spreiden?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar hij kan het niet nalaten de jaren-vijftigsfeer waarin zijn mama en de dominee hem opvoedden tentoon te spreiden
De gemeente is een democratie, JIJ bent daar deel van.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:54 schreef bloodymary het volgende:
Nee, want de stoep is van de Gemeente. Het gaat niet over eigen opritten, maar over de stoep voor je huis.
Oh dus als Jan Marijnisse het had gezegd had jij de hele straat geveegd?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:55 schreef bloodymary het volgende:
Dat is ook zo, maar dat hoeft hij dan niet zo betuttelend te zeggen met zijn mongolenkop.
Piet, we betalen allemaal al jaren teveel gemeentelijke belasting. Nu woon ik in A'dam en ik kan je vertellen dat de gemeente eerder bij mij in het krijt staat dan andersom.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De gemeente is een democratie, JIJ bent daar deel van.
vanwaar toch het vingertje naar de gemeente, denk je nu echt dat er ergens een blik ambtenaren wordt opengetrokken zodat jij lekker vanuit je warme huisje kan kijken hoe ze de stoep schoonvegen, vroeger mischien, tegenwoordig niet, en hoeveel tijd en moeite kost het nu om de stoep voor je huis schoon te maken, 5 of 10 minuten, maximaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:54 schreef bloodymary het volgende:
Nee, want de stoep is van de Gemeente. Het gaat niet over eigen opritten, maar over de stoep voor je huis.
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen de boel lekker laten rotten. Dat is toch exact het voorbeeld dat wordt gegeven?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:02 schreef Klonk het volgende:
het kan soms helemaal geen kwaad om ouderwetsch te denken en tijd te maken voor dingen waar je geen onmiddelijk voordeel bij hebt, maar iemand die toevallig voorbij komt wel
Nee, dat is het hem juist, die zou dat niet zeggen, want die houdt zich niet met die flauwekul bezig. Maar zoals je eerder had kunnen lezen, had ik de stoep al geveegd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh dus als Jan Marijnisse het had gezegd had jij de hele straat geveegd?
Als je ergens op antwoordt, moet je wel even lezen waar het over gaat. Ik vind helemaal niet dat de Gemeente dat moet doen, maar Piet had het er over dat als er iemand valt of dat dan een kwestie is van je aansprakelijkheidsverzekering. Daar was dit een antwoord op, dat je daar niet aansprakelijk voor bent omdat het jouw stoep niet is.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
vanwaar toch het vingertje naar de gemeente, denk je nu echt dat er ergens een blik ambtenaren wordt opengetrokken zodat jij lekker vanuit je warme huisje kan kijken hoe ze de stoep schoonvegen, vroeger mischien, tegenwoordig niet, en hoeveel tijd en moeite kost het nu om de stoep voor je huis schoon te maken, 5 of 10 minuten, maximaal.
wat een flauwekul zeg![]()
het kan soms helemaal geen kwaad om ouderwetsch te denken en tijd te maken voor dingen waar je geen onmiddelijk voordeel bij hebt, maar iemand die toevallig voorbij komt wel
Aan (wegen)zout wordt een een stofje toegevoegd wat ervoor zorgt dat het zout niet samenklontert. Dit stofje verdampt echter (heel) langzaam uit het zout. Ik geloof dat wegenzout niet veel langer dan 6 maanden houdbaar is, ik zal het maandag eens navragen..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:01 schreef Kleiduif het volgende:
Dat ze er water door gooien kan ik me niet voorstellen, hoe dat dan zit weet ik niet.
Mag ik hieruit afleiden dat je vind dat overheden te groot zijn, teveel kosten en dat ze kleiner moeten worden? Kortom, minder overheid, meer eigen verantwoording?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Piet, we betalen allemaal al jaren teveel gemeentelijke belasting. Nu woon ik in A'dam en ik kan je vertellen dat de gemeente eerder bij mij in het krijt staat dan andersom.
Maar ik denk dat dit voor veel gemeenten geldt eigenlijk.
magnesiumcarbonaat en siliciumdioxide zijn antiklontermiddelen, maar die verdampen niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:12 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Aan (wegen)zout wordt een een stofje toegevoegd wat ervoor zorgt dat het zout niet samenklontert. Dit stofje verdampt echter (heel) langzaam uit het zout. Ik geloof dat wegenzout niet veel langer dan 6 maanden houdbaar is, ik zal het maandag eens navragen..
Ik werk op het laboratorium van een bekend chemieconcern![]()
In andere landen is dit wel het geval, In Duitsland krijg je niet alleen een boete als je niet veegt, maar je bent ook aansprakelijk voor letselschade. Sterker nog, als je aan een straat woont waar geen stoep is ben je verplicht een strook van een halve meter vrij te ruimen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:08 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Als je ergens op antwoordt, moet je wel even lezen waar het over gaat. Ik vind helemaal niet dat de Gemeente dat moet doen, maar Piet had het er over dat als er iemand valt of dat dan een kwestie is van je aansprakelijkheidsverzekering. Daar was dit een antwoord op, dat je daar niet aansprakelijk voor bent omdat het jouw stoep niet is.
Dat mag, al zou het wel wat vreemd zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mag ik hieruit afleiden dat je vind dat overheden te groot zijn, teveel kosten en dat ze kleiner moeten worden? Kortom, minder overheid, meer eigen verantwoording?
Dus je stoep zelf vegen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat mag, al zou het wel wat vreemd zijn.
Want wat ik vooral bedoel is dat ik veel betaal aan de gemeente, maar hiervoor zo goed als niets terugkrijg. Ik heb dan ook veel meer problemen met gemeentelijke belastingen en bestedingen dan met die van de landelijke overheid.
Dat de boel te log is geworden... Dat weet ieder kind.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strooizoutquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:01 schreef Kleiduif het volgende:
Dat ze er water door gooien kan ik me niet voorstellen, hoe dat dan zit weet ik niet.
Piet is je gevoel voor logica onder de sneeuwschuiver beland ofzo?quote:
Pfff... Ik heb een keer een boom van de gemeente omgezaagd.... Nou, ze hebben me echt gezocht toen hoor. Daar zijn ze niet makkelijk inquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:20 schreef bloodymary het volgende:
Net als met die lantaarnpaal die hier in de buurt laatst midden op straat stond. Een stoep was verlegd, waardoor de op de stoep staande lantaarnpaal minimaal een week midden op straat stond (de stoep was straat geworden), in een bocht. Levensgevaarlijk. Misschien hadden de burgers toen ook gewoon initiatief moeten tonen en dat ding om moeten zagen.
Same here.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In andere landen is dit wel het geval, In Duitsland krijg je niet alleen een boete als je niet veegt, maar je bent ook aansprakelijk voor letselschade. Sterker nog, als je aan een straat woont waar geen stoep is ben je verplicht een strook van een halve meter vrij te ruimen.
De wegen zijn waardeloos geveegd en bepekeld, hier is zelfs het huisvuil niet opgehaald omdat er niet gestrooid is in de wijken.. Ik wil mijn belastingcenten terug!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:22 schreef LXIV het volgende:
Kijk, nu zie je maar weer in wat voor een individualistische reaguur-cultuur we leven! Al 4 mensen stemmen lekker anoniem vanachter hun schermpje tégen, dus eigenlijk tegen de maatschappij! Zie je wel dat de Koningin toch gelijk had!
Woonden we maar in een dictatuur, waar na zo'n uitspraak van de president doodseskaders rondreden om iedereen met een ongeveegd stoepje uit zijn huis te halen en daarvoor in de koude sneeuw te executeren!
Bij mij is dat toch anders. Ik zie dat de buurt hier de laatste jaren erg is opgeknapt en ook in het centrum van onze stad wordt stevig geïnvesteerd door de gemeente. Door een deel van de gemeentelijke bestedingen zie ik echt duidelijke verbeteringen. Dat is landelijk toch minder het gevalquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat mag, al zou het wel wat vreemd zijn.
Want wat ik vooral bedoel is dat ik veel betaal aan de gemeente, maar hiervoor zo goed als niets terugkrijg. Ik heb dan ook veel meer problemen met gemeentelijke belastingen en bestedingen dan met die van de landelijke overheid.
Aan wegenzout wordt kalium/natrium-hexacyanoferraat toegevoegd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
magnesiumcarbonaat en siliciumdioxide zijn antiklontermiddelen, maar die verdampen niet.
En terecht. Andermans eigendom vernielen is achterlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Pfff... Ik heb een keer een boom van de gemeente omgezaagd.... Nou, ze hebben me echt gezocht toen hoor. Daar zijn ze niet makkelijk in
En dat moet je niet eten, maar verdampt nietquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Aan wegenzout wordt kalium/natrium-hexacyanoferraat toegevoegd.
Zitten liever met een biertje te roepen dat het allemaal kut is en dat de anderen het moeten doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vertik het om het complete topic door te lezen, maar indien er mensen van mening zijn dat stopeje vegen een zaak is voor de gemeente, dan verdienen die figuren een trap onder de reet. Het is een kleine moeite om je stoepje te vegen en je doet de postbode (en bezoek) een groot plezier. Die lui breken bijna hun nek met deze gladheid.
Nee, daar gaat het juist niet om denk ik. De meeste mensen vegen heus wel het stoepje voor hun huis schoon (ik zie het tenminste bijna overal), maar het gaat er om dat Balkenende zich met dit soort futiliteiten bezig houdt en dan dat belerende toontje waarop hij het zegt, terwijl hij bijvoorbeeld niets zegt over allerlei ellende die heeft plaats gevonden zoals in Culemborg. Hij kan beter veldwachter worden of zo.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vertik het om het complete topic door te lezen, maar indien er mensen van mening zijn dat stopeje vegen een zaak is voor de gemeente, dan verdienen die figuren een trap onder de reet. Het is een kleine moeite om je stoepje te vegen en je doet de postbode (en bezoek) een groot plezier. Die lui breken bijna hun nek met deze gladheid.
Mwah. Krasse uitspraken doen over een situatie waar je het fijne niet van weet ook wel een beetjequote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
En terecht. Andermans eigendom vernielen is achterlijk.
Ik heb een stukje van het interview met de premier gezien vrijdag en hij had het wel degelijk over Culemborg. Alleen de verslaggever vond de kou interessanterquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:35 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het juist niet om denk ik. De meeste mensen vegen heus wel het stoepje voor hun huis schoon (ik zie het tenminste bijna overal), maar het gaat er om dat Balkenende zich met dit soort futiliteiten bezig houdt en dan dat belerende toontje waarop hij het zegt, terwijl hij bijvoorbeeld niets zegt over allerlei ellende die heeft plaats gevonden zoals in Culemborg. Hij kan beter veldwachter worden of zo.
De kans dat dit niet anders was op te lossen lijkt me minimaalquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mwah. Krasse uitspraken doen over een situatie waar je het fijne niet van weet ook wel een beetje
Balkenende heeft zich gisteren of dag daarvoor uitgesproken over Culemborg. Er is niets mis met deze oproep. En gezien Balkenende's normen en waarden stokpaardje kun je het hem moeilijk kwalijk nemen dat hij deze uitspraak doet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:35 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het juist niet om denk ik. De meeste mensen vegen heus wel het stoepje voor hun huis schoon (ik zie het tenminste bijna overal), maar het gaat er om dat Balkenende zich met dit soort futiliteiten bezig houdt en dan dat belerende toontje waarop hij het zegt, terwijl hij bijvoorbeeld niets zegt over allerlei ellende die heeft plaats gevonden zoals in Culemborg. Hij kan beter veldwachter worden of zo.
Het stoepjevegen is gewoon een metafoor, daarop is Culemborg net zo goed van toepassing. Dat zovelen daar niet doorheen kunnen kijken!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:35 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ik verzeker je dat we (het was een gezamenlijke inspanning) alle mogelijke procedures hadden doorlopen. Het probleem is dat wanneer een niet nader te noemen overheidsorganisatie het niet eens is met een lagere overheid en je van beiden toestemming nodig hebt, zich een soort flipperkast-spel aftekent tussen het kastje en de muur.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
De kans dat dit niet anders was op te lossen lijkt me minimaal
Het zijn juist geen futiliteiten. Het gaat over eigen verantwoordelijkheid, niet met je voeten omhoog liggen tot de overheid je komt helpen, gemeenschapsgevoel. In plaats van over stoepjevegen had hij het ook kunnen hebben over burenhulp.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:50 schreef bloodymary het volgende:
Nou ja, dan had ik daar misschien niet over moeten oordelen, als ik niet het hele verhaal heb gezien en daardoor onterecht conclusies trek.
Maar dat belerende en betuttelende toontje van die man dat irriteert me mateloos en dat hij zich met dit soort futiliteiten bezig houdt, net als met dat smsje van Jan Smit en het feit dat hij bij Boulevard gaat zitten.Dat doe je niet als premier zijnde.
Eens hoor. De mensen die hier gisteren zo hard riepen dat ze het noooit zouden doen leren het ook nog wel als ze wat ouder zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:14 schreef LXIV het volgende:
En zeg nu zelf: in wat voor type land zou jij het liefste willen wonen?
In een land waarin mensen zich om hun omgeving bekommeren, hun eigen stoepje vegen en dat van de bejaarde buurvrouw ook nog even meenemen, waarna ze daar nog even een bakje koffie drinken voor de gezelligheid?
Of een land waarin de staat alles regelt, er veegploegen op inhuurbasis door de straten gaan en een betaalde sociaal-werker voor de oude buurvrouw haar gerechtigde 1 uur 22 minuten sociaal contact verzorgt? (<= Dit is de kant die Nederland is heengegaan de afgelopen 20 jaar)
Of een land waarin niemand zijn stoepje veegt, en als je valt en je been breekt is het je eigen domme fout, ben je hierop niet verzekert dan ben je helemaal de sigaar. Die buurvrouw wordt bij het invallen van de dooi gevonden in haar onverwarmde woning omdat ze begint te stinken.
Of een land waarin mensen verplicht ingedeeld worden in veegploegen om de straten sneeuwvrij te maken?
Want dat zijn zo'n beetje de opties. Ik vind de optie van Balkenende veruit de meest menselijke en wenselijke. We moeten af van het idee dat de overheid altijd maar alles voor ons regelt. Maar we moeten ook niet vervallen in een asociale bende waar het ieder voor zich is. Eigen verantwoordelijkheid en eigen medemenselijkheid.
aansprakelijkheidsverzekering is wel het minste wat me boeit, eerder gewoon fatsoen hebben en doen, daar heb ik geen druk van een verzekering voor nodigquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:08 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Als je ergens op antwoordt, moet je wel even lezen waar het over gaat. Ik vind helemaal niet dat de Gemeente dat moet doen, maar Piet had het er over dat als er iemand valt of dat dan een kwestie is van je aansprakelijkheidsverzekering. Daar was dit een antwoord op, dat je daar niet aansprakelijk voor bent omdat het jouw stoep niet is.
Eenschquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:14 schreef LXIV het volgende:
In een land waarin mensen zich om hun omgeving bekommeren, hun eigen stoepje vegen en dat van de bejaarde buurvrouw ook nog even meenemen, waarna ze daar nog even een bakje koffie drinken voor de gezelligheid?
Of een land waarin de staat alles regelt, er veegploegen op inhuurbasis door de straten gaan en een betaalde sociaal-werker voor de oude buurvrouw haar gerechtigde 1 uur 22 minuten sociaal contact verzorgt? (<= Dit is de kant die Nederland is heengegaan de afgelopen 20 jaar)
Of een land waarin niemand zijn stoepje veegt, en als je valt en je been breekt is het je eigen domme fout, ben je hierop niet verzekert dan ben je helemaal de sigaar. Die buurvrouw wordt bij het invallen van de dooi gevonden in haar onverwarmde woning omdat ze begint te stinken. (Dit is de laatste 5 jaar de richting)
Of een land waarin mensen verplicht ingedeeld worden in veegploegen om de straten sneeuwvrij te maken? (Dit is de toekomst, wat veel Nederlanders het liefste willen)
Want dat zijn zo'n beetje de opties. Ik vind de optie van Balkenende veruit de meest menselijke en wenselijke. We moeten af van het idee dat de overheid altijd maar alles voor ons regelt. Maar we moeten ook niet vervallen in een asociale bende waar het ieder voor zich is. Eigen verantwoordelijkheid en eigen medemenselijkheid.
eens, en sterker nog, bij mij in de buurt doen we het zo,quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:14 schreef LXIV het volgende:
Of een land waarin niemand zijn stoepje veegt, en als je valt en je been breekt is het je eigen domme fout, ben je hierop niet verzekert dan ben je helemaal de sigaar. Die buurvrouw wordt bij het invallen van de dooi gevonden in haar onverwarmde woning omdat ze begint te stinken. (Dit is de laatste 5 jaar de richting)
Of een land waarin mensen verplicht ingedeeld worden in veegploegen om de straten sneeuwvrij te maken? (Dit is de toekomst, wat veel Nederlanders het liefste willen)
DAT VIND IK OOK, MAAR PIET BEGON OVER DIE VERZEKERING EN DAAR REAGEERDE IK OP. IK HAD MIJN STOEPJE AL GEVEEGD, NET ALS IEDEREEN HIER IN DE STRAAT EN IN DE MEESTE STRATEN, MAAR DAAR GING HET NIET OM.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:28 schreef Klonk het volgende:
[..]
aansprakelijkheidsverzekering is wel het minste wat me boeit, eerder gewoon fatsoen hebben en doen, daar heb ik geen druk van een verzekering voor nodig
Die houding komt oa. omdat er onderhand op van alles belasting wordt geheven en we er bar weinig voor terugkrijgen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:14 schreef LXIV het volgende:
Kleptocratiequote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als we niet in een kleptocratie zouden leven,
Wat je irriteert is dat hij je verteld hoe je je te gedragen hebt, maar zelf doe je niet anders dan vertellen hoe hij zich te gedragen heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:50 schreef bloodymary het volgende:
Nou ja, dan had ik daar misschien niet over moeten oordelen, als ik niet het hele verhaal heb gezien en daardoor onterecht conclusies trek.
Maar dat belerende en betuttelende toontje van die man dat irriteert me mateloos en dat hij zich met dit soort futiliteiten bezig houdt, net als met dat smsje van Jan Smit en het feit dat hij bij Boulevard gaat zitten.Dat doe je niet als premier zijnde.
Die houding snap ik wel, maar de reden dat er steeds meer belasting geheven moet worden is ook omdat de overheid steeds meer van dit soort taken op zich genomen heeft! En omgerekend kost het schoonhouden van je stoepje dan, inclusief alle ambtelijke overhead, misschien wel 20 euro!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die houding komt oa. omdat er onderhand op van alles belasting wordt geheven en we er bar weinig voor terugkrijgen.
Die houding komt ook omdat deze regering zelf geen gemeenschapszin heeft. De publieke zaak lijkt verweesd te zijn, alle nutsvoorzieningen worden uit handen gegeven aan particuliere bedrijven die vervolgens mooi weer gaan spelen met wat voorheen gemeenschapsgeld was. Wij moeten met lede ogen aanzien hoe alles kapot bezuinigd wordt en een rijke elite steeds rijker wordt.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Als we niet in een kleptocratie zouden leven, maar een wat betekenisvollere democratie zouden hebben, dan zou een warmere samenleving, solidariteit met mensen die het minder hebben en medemenselijkheid veel vanzelfsprekender zijn.
Fatsoen moet je doen, geldt ook voor overheden, die tenslotte ook een voorbeeldfunctie hebben.
Ik bedoelde ook niet dat ik per sé vind dat er maar op los gepamperd moet worden. Mijn punt was eerder dat ik overal goed geld naartoe zie gaan, behalve naar waar het moet zijn, private zorgverzekeringen zijn een mooi voorbeeld van privatisering van een nutsvoorziening die helemaal niet beter geworden is. Het is veel duurder en je krijgt er steeds minder voor terug.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die houding snap ik wel, maar de reden dat er steeds meer belasting geheven moet worden is ook omdat de overheid steeds meer van dit soort taken op zich genomen heeft! En omgerekend kost het schoonhouden van je stoepje dan, inclusief alle ambtelijke overhead, misschien wel 20 euro!
Hier had de PVDA een plan om de achterstandsbuurten op te knappen. De gemeente zou de voortuintjes in de kansenwijken gaan onderhouden. Door een betere buurtomgeving zouden de problemen ook verkleinen. Het moest uitbesteed worden aan een bedrijf (met ongetwijfeld Polen in de onderneming)
Kun je het je voorstellen? Dan ligt er zo'n überdikke werkeloze familie languit op de bank voor de TV om half elf 's ochtends terwijl de voortuin door een ploegje opgeknapt wordt. Van een huis dat onder de marktprijs van uitkeringsgeld en huursubsidie bewoond wordt.
Het ergste daarvan vind ik niet eens het geld dat het kost, maar nog veel meer dat wanneer je dit gaat doen binnen de kortste tijd de mensen gaan vinden dat dit een overheidstaak is, en gaan klagen wanneer de ploeg twee maanden niet langs is geweest.
Hetzelfde met taxibusjes die mensen 3 km vervoeren voor de integratiecursus en al het andere gepamper waar dit land van vergeven is. Juist met dit soort acties kweek je de verkeerde houding aan. Totale afhankelijkheid en gekanker als de overheid eens een keertje verstek geeft. Het maar heel normaal vinden dat álles voor je geregeld wordt en dat je overal alles voor niks krijgt. Het is toch altijd al zo geweest? Dat er mensen zijn die hiervoor moeten werken en ook zelf nog naar de supermarkt fietsen voor een aanbieding of de stoep schoonhouden kunnen ze zich niet voorstellen.
Juist.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:14 schreef LXIV het volgende:
-knip-
Nee, ik zeg hoe hij zich niet moet gedragen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat je irriteert is dat hij je verteld hoe je je te gedragen hebt, maar zelf doe je niet anders dan vertellen hoe hij zich te gedragen heeft.
Mwoh, zwemmen kost nou nog vrijwel niks, subsidie voor een buurtfeest kan je iig hier ook zo krijgen (ook al woon je in de villabuurt waar geen huis minder dan een miljoen waard isquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:40 schreef LXIV het volgende:
Ik weet nog dat in de jaren 80 heel veel dingen nog door de overheid betaald werden. Zwemmen was bijna gratis (50 cent entree), als je een buurthappening gaf kon je zó subsidie ophalen, studenten kregen een leefbare studiebeurs, het leger was veel groter, kleinere dorpen hadden nog gemeentehuizen, een dienst daar kostte geen kapitalen (15 euro voor een geboortebewijs uitdraaien) en ga zo maar door.
Niet dat ik er nu zo'n voorstander van ben dat de overheid geld uitdeelt, maar ik vraag me wel af waar dat geld nu allemaal blijft. Ik zie er in ieder geval eigenlijk nooit iets van terug, en ik betaal toch genoeg!
Braaf hoor, je bent een goede burger, chapeau!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet was even stoep vegen en zout strooien.
Had Angela dat gevraagd aan jouquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet was even stoep vegen en zout strooien.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Had Angela dat gevraagd aan jou
Bedoelde eigenlijk deze Angelaquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ohhh, Peete would you please get your broom out...
DUHquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk deze Angela
[ afbeelding ]
Dat is wel het meest normale inderdaad. Er wonen genoeg mensen op leeftijd die ook de deur uit moeten en ik wil niet meemaken dat hier iemand voor het raam iets breekt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:31 schreef popolon het volgende:
't Is wat vreemd dat Balkenende 'moet' oproepen om mensen hun stoep te laten vegen. Zoiets doe je toch gewoon uit jezelf?
Heb je in de zomer meteen ook geen onkruid meer voor je deur.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:47 schreef Conflict het volgende:
Ik heb mijn stoep en die van onze 85 jarige buurtjes en de gang naast ons huis geveegd en gestrooid en er zo'n shitload aan zout overheen gegooid dat er de eerste twee weken niks meer gedaan hoeft te worden
Mensen, denk aan de postbode en veeg die stoep!
Sneeuw is juist weer goed tegen die groene aanslag op de stoeptegels. Dus, eigenlijk gewoon laten liggen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb je in de zomer meteen ook geen onkruid meer voor je deur.
Ben benieuwd, In onze achtertuin laat ik alles liggen. Vind al die sneeuw een schitterend gezicht.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Sneeuw is juist weer goed tegen die groene aanslag op de stoeptegels. Dus, eigenlijk gewoon laten liggen.
We hebben na de vorige sneeuwval geveegd. Nu wachten we weer tot na de buien. Kan dus wel maandag pas zijn.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het enige waar die christenhond goed in is is idd zijn eigen straatje schoonvegen
En dan het liefst alle zooi bij de buren neerdumpen bijvoorkeur snachts
Vervolgens zondag in de kerk zitten met zijn vrome smoel
fout, de eerste die bij ons in de straat z´n stoepje schoon heeft is een moslimquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het enige waar die christenhond goed in is is idd zijn eigen straatje schoonvegen
En dan het liefst alle zooi bij de buren neerdumpen bijvoorkeur snachts
Vervolgens zondag in de kerk zitten met zijn vrome smoel
Ik niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:17 schreef Klonk het volgende:
ik veeg toch wel een paadje naar vuilnisbakken en de schuur schoon
Dit alles tegen de groenaanslag, uiteraard.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:23 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik niet..
De schuurdeur moet af en toe als sneeuwschuiver open want anders kom je er niet meer in..
Nee jij draagt wat bij .quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:34 schreef tho_Omas het volgende:
Wat een leider! Wat een verantwoordelijkheidsgevoel! Samen één! De WO II mentaliteit!
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:14 schreef LXIV het volgende:
We moeten af van het idee dat de overheid altijd maar alles voor ons regelt.
Prima, als je geen gebruik maakt van de sportschool, dan hoef je ook niet voor het abbonement te betalen.quote:
Oh oh oh... hij spreekt je betuttelend toe en ineens gaan je nekharen overeind staan en ben je er vol van dat de man zich nergens mee moet bemoeien en dat het jouw zaken zijn, en dat omdat hij iets zegt, jij expres niks gaat doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:50 schreef bloodymary het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |