http://www.spitsnieuws.nl(...)e_stoepje_vegen.htmlquote:Premier Jan Peter Balkenende roept burgers op de stoep voor het huis weer sneeuwvrij te maken. "Het zou goed zijn als mensen hun stoep wat schoon weten te houden. Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving."
Balkenende zei dat vandaag na de ministerraad op een vraag over de sneeuwruimverplichting die niet meer geldt in de meeste gemeenten in Nederland. Tot voor een paar jaar stond die nog in de Algemene Plaatselijke Verordening in veel gemeenten. In steden als Breda en Almere hebben lokale bestuurders hun burgers de afgelopen dagen opgeroepen de stoep wel weer te gaan vegen.
In het buitenland is het sneeuwvegen vaak nog wel verplicht. In Antwerpen bijvoorbeeld zijn al 175 boetes uitgedeeld aan inwoners die de stoep voor hun huis niet sneeuwvrij hadden gemaakt.
Ik was te lui om een nieuwe te maken en copy/paste is dan je vriendquote:
Was een leuke discussie toch over burgerplicht en verwachtingen t.a.v. de overheid?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:30 schreef tho_Omas het volgende:
Sorry Adelante. Een nieuwe leek me niet nodig.
Laten liggen staat daarentegen garant voor een botte stoep.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:32 schreef FiendishNymph het volgende:
dat zogenaamde schoonmaken leidt tot laagjes compactgeveegd sneeuw wat ijs wordt en er voor zorgt dat het glad wordt.
Behalve op zondag!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:03 schreef superjojo het volgende:
Met een weeralarm moet je dan ook je stoep vegen?
Ik ga morgen meteen aan de slag. Simpelweg niet bij me opgekomen om het te doenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:35 schreef Igen het volgende:
Goed dat Balkenende er iets over zegt.
Jammer dat Balkenende er überhaupt iets over moet zeggen. Wij hadden onze stoep daarvoor i.i.g. ook al geveegd. Helaas deed de rest van de buurt dat niet, zodat dat ene stukje weinig nut had.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:38 schreef Aventura het volgende:
Het is morgen wel zondag. Mag dat dan wel van de premier?
Dat "Moet je dan?" en "Mag je dan" in die vragen is dus precies dat afhankelijke gedrag.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:03 schreef superjojo het volgende:
Met een weeralarm moet je dan ook je stoep vegen?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:48 schreef barthol het volgende:
[..]
[..]
Dat "Moet je dan?" en "Mag je dan" in die vragen is dus precies dat afhankelijke gedrag.
Doe je pas dingen omdat het moet? Of neem je pas initiatief als het mag?
Het is vragen om betutteling.
Nee, het zijn vragen om een excuus te vinden om iets niet te hoeven doen wat je eigenlijk gewoon wel zou moeten doen. Uit jezelf.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef superjojo het volgende:
[..]
![]()
Dan zijn dan ook vragen die we pas zijn gaan stellen sinds Balkenende zich erover uitsprak.
Wat maakt het uit wat Balkenende erover zegt. Je kan toch zelf denken over verantwoordelijkheid en wat redelijk is en wat niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef superjojo het volgende:
[..]
![]()
Dan zijn dan ook vragen die we pas zijn gaan stellen sinds Balkenende zich erover uitsprak.
Met de bladblazer weer terugblazen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:44 schreef Adelante het volgende:
Ik had het vanmiddag gedaan maar door de wind is de sneeuw van de buren nu weer naar ons gewaaid
Den Bosch?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:11 schreef vosss het volgende:
Ik kreeg net een sms van mn buurman:
Hey kut,
morgen is het jouw beurt om de galerij sneeuwvrij te maken!
Ik heb terug gestuurd:
Morgen sneeuwt het niet,
Verrekte mongol!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |