abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:24:41 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_76614873
Oorspronkelijke OP:
quote:
Premier Jan Peter Balkenende roept burgers op de stoep voor het huis weer sneeuwvrij te maken. "Het zou goed zijn als mensen hun stoep wat schoon weten te houden. Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving."

Balkenende zei dat vandaag na de ministerraad op een vraag over de sneeuwruimverplichting die niet meer geldt in de meeste gemeenten in Nederland. Tot voor een paar jaar stond die nog in de Algemene Plaatselijke Verordening in veel gemeenten. In steden als Breda en Almere hebben lokale bestuurders hun burgers de afgelopen dagen opgeroepen de stoep wel weer te gaan vegen.

In het buitenland is het sneeuwvegen vaak nog wel verplicht. In Antwerpen bijvoorbeeld zijn al 175 boetes uitgedeeld aan inwoners die de stoep voor hun huis niet sneeuwvrij hadden gemaakt.
http://www.spitsnieuws.nl(...)e_stoepje_vegen.html

Dat Balkenende zijn eigen stoepje goed schoon kan vegen wisten we al! In ieder geval is dat van mij nu ook sneeuwvrij. Het beste doe je dat om 06:00 's ochtends, als er nog niemand overheen is gelopen of gefietst. Dan veeg je die sneeuw zó aan de kant. Loopsporen zijn lastig te verwijderen, net als remsporen.

Poll: Stoepje vegen?
  • Ik pak nú de sneeuwschuiver
  • Ze bekijken het maar!
  • Ik woon op een flat/in een warm land
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      zaterdag 9 januari 2010 @ 22:27:23 #2
    233102 cherrycoke
    "Fear is a weapon."
    pi_76614977
    jan peter mag het voor mij doen
    "I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
      zaterdag 9 januari 2010 @ 22:27:35 #3
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_76614984
    Thx dat je mijn OP hebt bewaard!
    The End Times are wild
      zaterdag 9 januari 2010 @ 22:28:31 #4
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_76615012
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:27 schreef LXIV het volgende:
    Thx dat je mijn OP hebt bewaard!
    Ik was te lui om een nieuwe te maken en copy/paste is dan je vriend
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_76615066
    Sorry Adelante. Een nieuwe leek me niet nodig.
    pi_76615097
    Ja, in mijn flat hebben vast wel mensen een schep of bezem. Hun parkeerplekken hebben ze immers ook sneeuwvrij gemaakt. Dus als ze de behoefte hebben mogen ze losgaan op de stoep, ik heb geen last van de sneeuw.

[ Bericht 2% gewijzigd door superjojo op 09-01-2010 22:37:39 ]
    I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 22:32:07 #7
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_76615128
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:30 schreef tho_Omas het volgende:
    Sorry Adelante. Een nieuwe leek me niet nodig.
    Was een leuke discussie toch over burgerplicht en verwachtingen t.a.v. de overheid?
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_76615129
    dat zogenaamde schoonmaken leidt tot laagjes compactgeveegd sneeuw wat ijs wordt en er voor zorgt dat het glad wordt.
    pi_76615202
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:32 schreef FiendishNymph het volgende:
    dat zogenaamde schoonmaken leidt tot laagjes compactgeveegd sneeuw wat ijs wordt en er voor zorgt dat het glad wordt.
    Laten liggen staat daarentegen garant voor een botte stoep.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 22:34:24 #10
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_76615229
    Goed dat Balkenende er iets over zegt.

Jammer dat Balkenende er überhaupt iets over moet zeggen. Wij hadden onze stoep daarvoor i.i.g. ook al geveegd. Helaas deed de rest van de buurt dat niet, zodat dat ene stukje weinig nut had.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 22:37:40 #12
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_76615309
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:35 schreef Igen het volgende:
    Goed dat Balkenende er iets over zegt.

Jammer dat Balkenende er überhaupt iets over moet zeggen. Wij hadden onze stoep daarvoor i.i.g. ook al geveegd. Helaas deed de rest van de buurt dat niet, zodat dat ene stukje weinig nut had.
    Ik ga morgen meteen aan de slag. Simpelweg niet bij me opgekomen om het te doen
      zaterdag 9 januari 2010 @ 22:38:18 #13
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_76615332
    Het is morgen wel zondag. Mag dat dan wel van de premier?
      zaterdag 9 januari 2010 @ 22:40:08 #14
    17568 GizartFRL
    Ik ben jarig!
    pi_76615380
    Als ik nu naar buiten kijk trekt niemand zich iets aan van deze uitspraak.
    christelijk dorp hier, morgen zondag, maar ik denk dat morgenochtend voor 10 uur de meeste stoepen alweer schoon zijn.
    "Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
      zaterdag 9 januari 2010 @ 22:44:08 #15
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_76615492
    Ik had het vanmiddag gedaan maar door de wind is de sneeuw van de buren nu weer naar ons gewaaid
    pi_76615610
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:38 schreef Aventura het volgende:
    Het is morgen wel zondag. Mag dat dan wel van de premier?
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:03 schreef superjojo het volgende:
    Met een weeralarm moet je dan ook je stoep vegen?
    Dat "Moet je dan?" en "Mag je dan" in die vragen is dus precies dat afhankelijke gedrag.
    Doe je pas dingen omdat het moet? Of neem je pas initiatief als het mag?
    Het is vragen om betutteling.

En op beide vragen is natuurlijk het antwoord: "wat denk je zelf?"

[ Bericht 4% gewijzigd door barthol op 09-01-2010 22:56:35 ]
    Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
    pi_76615859
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:48 schreef barthol het volgende:

[..]

[..]

Dat "Moet je dan?" en "Mag je dan" in die vragen is dus precies dat afhankelijke gedrag.
    Doe je pas dingen omdat het moet? Of neem je pas initiatief als het mag?
    Het is vragen om betutteling.

Dan zijn dan ook vragen die we pas zijn gaan stellen sinds Balkenende zich erover uitsprak.
    pi_76616021
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef superjojo het volgende:

[..]

Dan zijn dan ook vragen die we pas zijn gaan stellen sinds Balkenende zich erover uitsprak.
    Nee, het zijn vragen om een excuus te vinden om iets niet te hoeven doen wat je eigenlijk gewoon wel zou moeten doen. Uit jezelf.

Maar nee, eerst wentelde bijna iedereen het af onder het mom van "De stoep voor mijn deur is eigenlijk van de gemeente en dus niet mijn pakkie an" en nu Balkenende zegt dat die redenering fout is probeert men smoesjes te verzinnen.
    pi_76616098
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef superjojo het volgende:

[..]

Wat maakt het uit wat Balkenende erover zegt. Je kan toch zelf denken over verantwoordelijkheid en wat redelijk is en wat niet.
    Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
    pi_76616182
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 22:44 schreef Adelante het volgende:
    Ik had het vanmiddag gedaan maar door de wind is de sneeuw van de buren nu weer naar ons gewaaid
    Met de bladblazer weer terugblazen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2010 23:07:57 ]
    pi_76616304
    Sneeuw => stoep vegen. Natuurlijk wel. Wij doen dat allemaal in de buurt, ik vind het ook prettig om normaal te kunnen lopen op straat.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 23:08:54 #22
    30509 Nightwulf
    Howling lone wolf
    pi_76616320
    Ik vind al heel lang dat de bezem eens door Nederland gehaald moet worden
    Be kind whenever possible. It is always possible.
    Dalai Lama
    pi_76616412
    Ik kreeg net een sms van mn buurman:

Hey kut,
    morgen is het jouw beurt om de galerij sneeuwvrij te maken!

Ik heb terug gestuurd:

Morgen sneeuwt het niet,
    Verrekte mongol!
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 23:12:28 #24
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_76616449
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:11 schreef vosss het volgende:

Hey kut,

Ik heb terug gestuurd:

Morgen sneeuwt het niet,
    Verrekte mongol!
    Den Bosch?
    The End Times are wild
    pi_76616464
    Kan gewoon lopen op sneeuw. Het word pas vervelend als het een klein beetje is gesmolten en weer is vastgevroren. Nederland heeft ook weinig hoogteverschillen die de boel misschien glad maken. Gewoon een mooie aanloop naar nog een nieuwe melkkoe. Bovendien vond ik sneeuw vroegah als kind veel te leuk om de kinders van nu de fun te ontzeggen. In een park graai je voor je het weet in een grote hondendrol (doe daar wat aan).
    pi_76616484
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het zijn vragen om een excuus te vinden om iets niet te hoeven doen wat je eigenlijk gewoon wel zou moeten doen. Uit jezelf.

Maar nee, eerst wentelde bijna iedereen het af onder het mom van "De stoep voor mijn deur is eigenlijk van de gemeente en dus niet mijn pakkie an" en nu Balkenende zegt dat die redenering fout is probeert men smoesjes te verzinnen.
    Die vraag was ironisch bedoeld, op de kleinburgerlijke houding van Balkenende (én het belachelijke weeralarm bij een beetje stuifsneeuw).

Twee weken geleden heb ik thuisthuis (ja ik gebruik die term) overigens allang 't stoepje schoongemaakt. Dat is ook een dorp waar (bijna) iedereen dat doet en dan heeft 't ook wel zin, niet omdat Balkenende 't zegt. In de straat waar mijn flat staat is het misschien bij een/twee huizen gedaan, daar ga ik het ook niet doen om de reden die ik eerder (ergens in dit topic) noemde.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 23:13:53 #27
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_76616501
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:11 schreef vosss het volgende:

Hey kut,

Ik heb terug gestuurd:

Morgen sneeuwt het niet,
    Verrekte mongol!
    Volgens mij is die rooie aan de beurt!
    pi_76616516
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef baba117 het volgende:
    In een park graai je voor je het weet in een grote hondendrol (doe daar wat aan).
    Ook zo goor, hondenstront onder de sneeuw.
    pi_76616520
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef baba117 het volgende:
    Kan gewoon lopen op sneeuw. Het word pas vervelend als het een klein beetje is gesmolten en weer is vastgevroren. Nederland heeft ook weinig hoogteverschillen die de boel misschien glad maken. Gewoon een mooie aanloop naar nog een nieuwe melkkoe. Bovendien vond ik sneeuw vroegah als kind veel te leuk om de kinders van nu de fun te ontzeggen. In een park graai je voor je het weet in een grote hondendrol (doe daar wat aan).
    Van die ijsplaten onder de sneeuw op de stoep zijn nauwelijks te belopen. Als je fatsoenlijke schoenen hebt, dus niet met rubber zolen, is het praktisch niet te doen.
    pi_76616641
    quote:
    verantwoordelijk weten voor de samenleving
    Pot, ketel, pikzwart.
    pi_76616713
    Hey Balkenende, wanneer stuur je een sneeuwschuiver en wat zout naar onze wijk.. Mijn stoep is schoon, nu de weg nog. (waar we nu kunnen schaatsen)
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_76616767
    Ongelovelijk, ik raak zo geinspireerd door z'n toespraken, m'n hoofd ontploft bijna.

Net als die inspirationele toespraken van Beatrix die je in je hart raken.
    pi_76616779
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:14 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Van die ijsplaten onder de sneeuw op de stoep zijn nauwelijks te belopen. Als je fatsoenlijke schoenen hebt, dus niet met rubber zolen, is het praktisch niet te doen.
    Ik heb schoenen met erg weinig profiel en toch lukt het me. Net zoals bij skiën: hoe voorzichtiger en krampachtiger je doet met slecht weer hoe groter de kans dat je op je plaat gaat. (ik doel op de poep houding van vele mensen die ik deze week vaak heb mogen aanschouwen) Moet wel zeggen dat ik in een doodlopende straat met redelijk jonge mensen woon en het een 80 jarige niet gun om te vallen.
    pi_76616837
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:23 schreef baba117 het volgende:

[..]

Ik heb schoenen met erg weinig profiel en toch lukt het me. Net zoals bij skiën: hoe voorzichtiger en krampachtiger je doet met slecht weer hoe groter de kans dat je op je plaat gaat. (ik doel op de poep houding van vele mensen die ik deze week vaak heb mogen aanschouwen) Moet wel zeggen dat ik in een doodlopende straat met redelijk jonge mensen woon en het een 80 jarige niet gun om te vallen.
    Ik ben ook nog niet gevallen. Ik loop nog liever dan dat ik fiets in deze omstandigheden.
    pi_76616963
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:23 schreef RaXz het volgende:
    Ongelovelijk, ik raak zo geinspireerd door z'n toespraken, m'n hoofd ontploft bijna.

Net als die inspirationele toespraken van Beatrix die je in je hart raken.
    Verhalen over teveel individualisme houden in een van je paleizen vind ik net zo geloofwaardig als verhalen van Balkie over burger moraal. Wel geld over hebben voor warlords in Afrika, klimaatgekte, oorlog in een land waarvan veel mensen het niet kunnen aanwijzen op een kaart en allerlei ''duurzame'' clubjes maar geen geld om mensen te kunnen laten stoppen met hun 65e of genoeg zout inkopen voor een stevige winter.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 23:31:00 #36
    193875 thloreg
    seni seviyorum NL & TR
    pi_76617048

Die minister-president moet zich drukker maken om zaken die er echt toedoen.
    Ik maak zelf uit of ik mijn stoep voor mijn deur schoonmaak. Anders laat ik voor
    1 euro zo een verslaafde mocro het wel doen.
    Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
    pi_76617348
    Wat mij betreft is niet die uitgelichte zijdelingse opmerking van Balkenende interessant, maar meer de vele felle defensieve reacties erop vanuit het publiek.
    pi_76617440
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef kawotski het volgende:
    Hey Balkenende, wanneer stuur je een sneeuwschuiver en wat zout naar onze wijk.. Mijn stoep is schoon, nu de weg nog. (waar we nu kunnen schaatsen)
    Psies.
    pi_76617488
    Ik veeg helemaal niets, het smelt vanzelf wel weer en als iemand hier voor de deur dusdanige activiteiten gaat ontplooien dat wat sneeuw een probleem oplevert moet diegene het zelf maar opruimen, maar dat is vrj onwaarschijnlijk.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      zaterdag 9 januari 2010 @ 23:51:25 #40
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_76617933
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:31 schreef thloreg het volgende:
    [ afbeelding ]

Die minister-president moet zich drukker maken om zaken die er echt toedoen.
    Ik maak zelf uit of ik mijn stoep voor mijn deur schoonmaak. Anders laat ik voor
    1 euro zo een verslaafde mocro het wel doen.
    Ik weet niet of het in je is opgekomen, maar anderen hebben er ook last van als jij voor jouw deur niet veegt.
    pi_76618061
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet niet of het in je is opgekomen, maar anderen hebben er ook last van als jij voor jouw deur niet veegt.
    Mooi verhaal, het is publiek terrein wanneer jij er zou willen gaan barbecuen of een biertje drinken, maar als er sneeuw geruimd moet worden is het jouw verantwoordelijkheid.
    pi_76618243
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 00:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mooi verhaal, het is publiek terrein wanneer jij er zou willen gaan barbecuen of een biertje drinken, maar als er sneeuw geruimd moet worden is het jouw verantwoordelijkheid.
    Het interesseert je geen flikker als mensen vallen.. botten breken.. niet buiten durven te komen ?
    Je leeft alleen voor je eigen ikke ?
    pi_76618250
    quote:

[..]

Het is publiek terrein, maar wel voor jouw deur en dus heb je er een zekere verantwoordelijkheid voor. Als op diezelfde stoep voor jouw deur een oud omaatje uitglijdt en het uitschreeuwt van de pijn omdat ze haar heup heeft gebroken, dan bel je toch ook 112 voor hulp, en laat je haar niet liggen omdat het officieel niet jouw grond is?

Edit: En dat is volgens mij ook wettelijk verplicht. Misschien moet de verplichting voor het sneeuw vegen dan ook maar weer worden ingevoerd. Vrijwillig werkt blijkbaar niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2010 00:10:39 ]
    pi_76618444
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 23:44 schreef heiden6 het volgende:
    Ik veeg helemaal niets, het smelt vanzelf wel weer en als iemand hier voor de deur dusdanige activiteiten gaat ontplooien dat wat sneeuw een probleem oplevert moet diegene het zelf maar opruimen, maar dat is vrj onwaarschijnlijk.
    Alles is erg afhankelijk van waar je woont. Bij mij wonen èn gezinnen met kinderen en oudere mensen die slecht ter been zijn. Ik woon ook op een plaats waar het niet redelijk is om te verwachten dat de gemeente zich met de gladheidsbestrijding bezig houdt. Er kunnen hier geen auto's voor de deur komen, iedereen moet van de huizen naar de parkeerplaats verderop lopen.

Ik zou verantwoordelijkheid kunnen afschuiven en denken: de buren moeten het maar doen. Maar van de mensen die echt last hebben van de gladheid kan ik redelijkerwijze niet verwachten dat zij met de sneeuwschuiver voor de rollator aan de slag gaan. En die kinderen willen natuurlijk in de sneeuw spelen en met sleetjes in de weer zijn. Dus bekijk ik wat ik wel veeg en wat niet. Wat ook logisch is dat ik het doe als het gedaan moet worden en dat betreft natuurlijk dat gedeelte voor mijn huis.
    pi_76618448
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 00:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het interesseert je geen flikker als mensen vallen.. botten breken.. niet buiten durven te komen ?
    Het is klote maar iedereen heeft er last van, is een logisch gevolg van de weersomstandigheden. En tja, niet buiten durven komen, dat is niet realistisch lijkt me. En als er mensen zijn op wie dat van toepassing is, wordt dat zeker niet beter als ik hier voor de deur een stukje van de stoep sneeuwvrij maak. Ik heb het hier nog nergens gezien dat iemand dat deed trouwens.
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 00:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is publiek terrein, maar wel voor jouw deur en dus heb je er een zekere verantwoordelijkheid voor. Als op diezelfde stoep voor jouw deur een oud omaatje uitglijdt en het uitschreeuwt van de pijn omdat ze haar heup heeft gebroken, dan bel je toch ook 112 voor hulp, en laat je haar niet liggen omdat het officieel niet jouw grond is?
    Dat lijkt me heel iets anders hè? Wat een kromme vergelijking.

quote:
    Edit: En dat is volgens mij ook wettelijk verplicht. Misschien moet de verplichting voor het sneeuw vegen dan ook maar weer worden ingevoerd. Vrijwillig werkt blijkbaar niet.
    Vrijwillig houdt in dat als ik er geen zin in heb dat ik het niet doe.
      zondag 10 januari 2010 @ 00:15:05 #47
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_76618477
    quote:

Men zou natuurlijk ook een alternatieve route kunnen overwegen... Of denk ik nu iets te simpel? Als mensen zich willens en wetens nu in het park met schelpenpad wagen waar het spiegeltje glad is kan ik toch weinig aan doen? Of is dat de volgende stap, dat de hele buurt met sneeuwschep in de weer is om een pad in het park schoon te maken?
    pi_76618548
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 00:14 schreef barthol het volgende:

[..]

Alles is erg afhankelijk van waar je woont. Bij mij wonen èn gezinnen met kinderen en oudere mensen die slecht ter been zijn. Ik woon ook op een plaats waar het niet redelijk is om te verwachten dat de gemeente zich met de gladheidsbestrijding bezig houdt. Er kunnen hier geen auto's voor de deur komen, iedereen moet van de huizen naar de parkeerplaats verderop lopen.

Ik zou verantwoordelijkheid kunnen afschuiven en denken: de buren moeten het maar doen. Maar van de mensen die echt last hebben van de gladheid kan ik redelijkerwijze niet verwachten dat zij met de sneeuwschuiver voor de rollator aan de slag gaan. En die kinderen willen natuurlijk in de sneeuw spelen en met sleetjes in de weer zijn. Dus bekijk ik wat ik wel veeg en wat niet. Wat ook logisch is dat ik het doe als het gedaan moet worden en dat betreft natuurlijk dat gedeelte voor mijn huis.
    Mja, de plek voor mijn huis loopt niemand langs behalve ikzelf, mensen die ik uitnodig hier en de postbode die mijn post bezorgt en misschien degene die links van mij woont (jonge gozer), het is een uithoek van een uitgestorven buurt, wellicht dat dat scheelt. Los daarvan ligt de hele buurt vol met sneeuw en ijs, voegt niet echt iets toe als ik hier ga staan bikkelen terwijl er niemand komt.
    pi_76618601
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 00:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is klote maar iedereen heeft er last van, is een logisch gevolg van de weersomstandigheden. En tja, niet buiten durven komen, dat is niet realistisch lijkt me. En als er mensen zijn op wie dat van toepassing is, wordt dat zeker niet beter als ik hier voor de deur een stukje van de stoep sneeuwvrij maak. Ik heb het hier nog nergens gezien dat iemand dat deed trouwens.
    Er zijn zat mensen die moeilijk ter been zijn en daarom maar niet naar buiten gaan. Heel realistische keuze van hen...
    En als iedereen zo lui en egocentrisch denkt, niks doet en anderen de schuld geeft van niks doen, tja dan gebeurt er niks... Het is even een kleine moeite om het voor jezelf en je buren het een beetje veiliger te maken..
      zondag 10 januari 2010 @ 00:22:31 #50
    13456 AchJa
    Shut up!!!
    pi_76618727
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 00:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mja, de plek voor mijn huis loopt niemand langs behalve ikzelf, mensen die ik uitnodig hier en de postbode die mijn post bezorgt en misschien degene die links van mij woont (jonge gozer), het is een uithoek van een uitgestorven buurt, wellicht dat dat scheelt. Los daarvan ligt de hele buurt vol met sneeuw en ijs, voegt niet echt iets toe als ik hier ga staan bikkelen terwijl er niemand komt.
    Dat dus, en hier zijn ze maar wat blij dat niemand sneeuw ruimt, want nu kunnen ze via de kortste route lopend naar de AH met slee.
    pi_76618755
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 00:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die moeilijk ter been zijn en daarom maar niet naar buiten gaan. Heel realistische keuze van hen...
    En als iedereen zo lui en egocentrisch denkt, niks doet en anderen de schuld geeft van niks doen, tja dan gebeurt er niks... Het is even een kleine moeite om het voor jezelf en je buren het een beetje veiliger te maken..
    Ik doe het niet in elk geval.
    pi_76620146
    Zoals Balkie weten de meeste politici wel hoe ze hun eigen straatje moeten schoonvegen.

Ik had mijn stoep allang schoon, doen we met de hele buurt, en is best gezellig. Ik heb er een ouwe brede kolenschop voor en dat werkt best, schep de hele zooi in mijn voortuin en dan mag zoonlief zich daar uitleven.
    Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
    pi_76620538
    quote:

[..]

Je hebt gelijk die gast is een moordenaar! Je hebt het over een beetje sneeuw gek. Zelfs de snelweg was niet gestrooid hier in de buurt ik denk dat daar meer doden door kunnen vallen dan de stoep. Snelweg is trouwens uiteindelijk Balkie zijn verantwoordelijkheid maar het maakt hem ook niks uit dat baby's door de vooruit vliegen en bejaarden de greppel in vliegen.
      zondag 10 januari 2010 @ 01:32:35 #54
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_76620910
    HEE.

Laten we allereerst vaststellen dat het de doodgewoonste zaak van de wereld is, je stoepje schoon te vegen.

(Mijn onderbuurman, die dit pand bezit, is me telkens voor )

Waar ik hier nog niemand over heb gehoord, is de verschrikkelijke manier waarop Balkenende dit gedoe de wereld in heeft gestuurd. Het was niet zijn eigen idee, nota bene, maar een opmerking van een journalist waarop hij vond te moeten reageren.
    Zijn geest was weer eens sneller dan zijn tong.
    De baas van ons land neme zijn standpunt niet in als een voortvluchtige de bocht. Het ging iedereen voorbij wat hij werkelijk zei, men hoorde een haas zijn naam hijgen.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
      zondag 10 januari 2010 @ 01:40:47 #55
    65918 IBAZ
    broeinest
    pi_76621149
    Fok!kers zijn lief, en hebben veel over voor hun medemens.
    pi_76629402
    Iemand heeft net mijn stoep geveegd, tot aan mijn voordeur
      zondag 10 januari 2010 @ 13:53:01 #57
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_76631140
    Zijn er al foto´s van onze premier in de weer op zijn tuinpad?
    Here we are now, entertain us.
    pi_76636870
    Zo... weer mijn stoepje en dat van de buurvrouw geveegd, hopelijk houd het nu op met sneeuwen.
    Calm down, your nervous state
    I'll sing you a lullaby.
    Calm down, cause no mistake
    Should keep you up all night
    pi_76639390
    Vandaag ook weer braaf sneeuw geschoven wat de buren hebben laten liggen.

Nou is alleen wel mijn strooizout op.
      zondag 10 januari 2010 @ 17:33:55 #60
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_76641361
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 13:53 schreef voyeur het volgende:
    Zijn er al foto´s van onze premier in de weer op zijn tuinpad?
    ´

Maar is er nu geen enkele Fokker die het tuinpad van onze vader heeft gefotografeerd?
    pi_76641537
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 17:33 schreef voyeur het volgende:

[..]

´

Maar is er nu geen enkele Fokker die het tuinpad van onze vader heeft gefotografeerd?
    Hij laat het zijn vrouw doen die lamlul.

pi_76641654
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 17:33 schreef voyeur het volgende:

[..]

´

Nee, want het gaat eigenlijk helemaal niet over balkenende, maar dat heeft nog niet iedereen door.
      zondag 10 januari 2010 @ 17:58:16 #63
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_76642354
    Net keurig mijn stoepje gedaan de sneeuwberg ligt nu bij de buren op de stoep .
    Zo doet Balkenende dat toch ook altijd
      zondag 10 januari 2010 @ 18:01:56 #64
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_76642487
    Je zal vanochtend de stoep maar schoongeveegd hebben, na die sneeuwbuien vanmiddag ligt alles weer vol.
    pi_76644682
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 18:01 schreef thewishmaster het volgende:
    Je zal vanochtend de stoep maar schoongeveegd hebben, na die sneeuwbuien vanmiddag ligt alles weer vol.
    Dat is altijd zo. Een toilet maak je toch ook schoon terwijl je weet dat die direct weer vies wordt. Daarbij is als je het bijhoudt maar twee minuten werk.
      zondag 10 januari 2010 @ 20:58:35 #66
    92960 Knip
    Ik ben die ik ben
    pi_76651641
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 18:01 schreef thewishmaster het volgende:
    Je zou toch eens moe worden. Nee, dan kan je beter zinvolle berichtjes op FOK plaatsen.
    Non possumus non loqui
      zondag 10 januari 2010 @ 22:37:05 #67
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_76658519
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 18:52 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is altijd zo. Een toilet maak je toch ook schoon terwijl je weet dat die direct weer vies wordt. Daarbij is als je het bijhoudt maar twee minuten werk.
    Dan ken jij mijn bezoek niet.
      maandag 11 januari 2010 @ 08:31:13 #68
    163194 DrDarwin
    Novio-magenta
    pi_76667384
    Balkenendes oprit ligt er besneeuwd bij

http://www.nu.nl/binnenla(...)r-besneeuwd-bij.html
      maandag 11 januari 2010 @ 08:38:16 #69
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_76667460

Maar wel tijd voor een sneeuwpop. ´Het is lastig schoonmaken, nu de sneeuw is vastgekoekt.'' aldus zijn vrouw, die kennelijk de oproep van onze daadkrachtige premier ook te laat doorgekregen heeft.
    pi_76667652
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 17:38 schreef sig000 het volgende:
    Hij laat het zijn vrouw doen die lamlul.
    Ik ook.
    pi_76667789
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 08:38 schreef voyeur het volgende:
    [ afbeelding ]

Maar wel tijd voor een sneeuwpop. ´Het is lastig schoonmaken, nu de sneeuw is vastgekoekt.'' aldus zijn vrouw, die kennelijk de oproep van onze daadkrachtige premier ook te laat doorgekregen heeft.
    En, maakt het voor jou uit hoe Balkenendes stoep erbij ligt?
    Deze eigenlijk hele onbenullige zaak brengt wel heel duidelijk de mentaliteitsverschillen in NL aan het licht.

Persoonlijk wordt ik niet goed van al dat gesputter over zoiets vanzelfsprekends, van al die smoezen, van al die uitvluchten, van al dat gezeik en gezeur. Ik voel me toch meer verwant met degenen die zegen: Geen probleem, kleine moeite, doen we even, deden we eigenlijk altijd al.
    pi_76667810
    wat een kleinzielig land is nederland toch als mensen zich hier druk om gaan maken en speciaal fotootjes gaan maken van iemand zijn prive oprit.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      maandag 11 januari 2010 @ 09:16:32 #73
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_76667927
    Het toont voor mij wel weer aan wat voor een hypocriete polticus Balkenende is. Terugvallen op oude Christelijke normen en waarden en mensen aansporen op hun burgerplicht, maar daar staat hij zelf natuurlijk boven.

Het zal mij een rotzorg zijn of hij z'n oprit of z'n vrouw sneeuwvrij maakt in het weekend, maar houdt dan ook je bek over het sneeuwschuif gedrag van anderen.
    pi_76668060
    Wat heeft het schoonmaken van een stoep te maken met Christelijke normen en waarden? In de Bijbel wordt nergens over sneeuwschuiven gesproken voor zover ik weet.
    pi_76668212
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 09:23 schreef ktnxbye het volgende:
    Wat heeft het schoonmaken van een stoep te maken met Christelijke normen en waarden? In de Bijbel wordt nergens over sneeuwschuiven gesproken voor zover ik weet.
    Volgens mij niks. Voel me tenminste niet Christelijk als ik aan het schuiven ben.
      † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 09:31:33 #76
    137949 Disana
    pi_76668223
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 09:16 schreef Adelante het volgende:
    Het toont voor mij wel weer aan wat voor een hypocriete polticus Balkenende is. Terugvallen op oude Christelijke normen en waarden en mensen aansporen op hun burgerplicht, maar daar staat hij zelf natuurlijk boven.

Het zal mij een rotzorg zijn of hij z'n oprit of z'n vrouw sneeuwvrij maakt in het weekend, maar houdt dan ook je bek over het sneeuwschuif gedrag van anderen.
    Zou hij zo'n koude minnaar zijn?
      maandag 11 januari 2010 @ 09:56:09 #77
    163194 DrDarwin
    Novio-magenta
    pi_76668727
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 09:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Zou hij zo'n koude minnaar zijn?
    Sommige dingen wil je gewoon niet weten...
      † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 09:57:12 #78
    137949 Disana
    pi_76668751
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 09:56 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Sommige dingen wil je gewoon niet weten...
    Sommige dingen kun je je ook niet eens voorstellen.
    pi_76668996
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 09:16 schreef Adelante het volgende:

Zie je nou echt niet het verschil tussen het sneeuwvrij houden van een eigen oprit voor privégebruik, en het sneeuwvrij houden van de openbare stoep waar iedereen mag lopen?

Wat Balkenende met z'n oprit doet mag hij zelf weten. En hij heeft blijkbaar het geluk dat bij hem voor de deur geen stoep is, al zou je dan alsnog gewoon langs de rand van de straat een wandelpad kunnen sneeuwvrij maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 10:06:50 ]
    pi_76670042
    Ik snap trouwens niet dat ze niet wat meer werkschuwe jongeren aan het werk zetten om sneeuw te ruimen. Het lijkt me een ideale bezigheid voor uitkeringstrekkers die maandelijks hun handje ophouden. En trouwens ook voor criminele jongeren die nog een taakstraf moeten volbrengen.
      maandag 11 januari 2010 @ 10:52:02 #81
    163194 DrDarwin
    Novio-magenta
    pi_76670216
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 10:46 schreef Boldface het volgende:
    Ik snap trouwens niet dat ze niet wat meer werkschuwe jongeren aan het werk zetten om sneeuw te ruimen. Het lijkt me een ideale bezigheid voor uitkeringstrekkers die maandelijks hun handje ophouden. En trouwens ook voor criminele jongeren die nog een taakstraf moeten volbrengen.
    Als iemand na een bepaalde periode nog geen ander werk heeft kunnen vinden gewoon in dienst van de staat stellen en desnoods gaan ze dan maar propjes rapen, plantsoenen schoonmaken, of zoals nu sneeuwruimen.
    pi_76670504
    Ik zie eigenlijk het nut er niet zo van in. Zo'n dik plakkaat sneeuw is stukken beter lopen dan een klein laagje bevroren sneeuw. Dat is pas écht spekglad, maar ik geloof dat er te weinig zout is om iedereen privé strooizout te laten aanschaffen om die stoep ijsvrij te krijgen.

Ik ben overigens wel op mijn bek gegaan, toen ik fietste op een weg waar je nu dus ook kunt schaatsen. Mijn kuit is nog steeds bont en blauw
    pi_76670574
    Balkenende: DO WHAT I SAY!!! NOT AS I DO!

pi_76670800
    Ik heb een uitkering. ben afgekeurd. Officieel arbeidsongeschikt. Maar ik heb er nooit geen probleem mee gehad om even aan te pakken. En dat geldt niet alleen voor iets onbenuligs als het vegen van het stoepje voor je deur. Ik merk dat ik heel erg allergisch ben voor gezeur en gezeik als er even wat gedaan moet worden.
    pi_76671289
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 11:02 schreef Revolution-NL het volgende:
    Balkenende: DO WHAT I SAY!!! NOT AS I DO!

En wanneer precies heeft Balkenende volgens jou gezegd dat je je oprit sneeuwvrij zou moeten maken?
    pi_76671491
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 11:22 schreef Igen het volgende:

[..]

En wanneer precies heeft Balkenende volgens jou gezegd dat je je oprit sneeuwvrij zou moeten maken?

Het toch op. Het is altijd hetzelfde met politici, de mond vol hebben over normen en waarden en zelf de burgers schofferen bedriegen en betuttelen.

Ik heb mijn buik vol van de normen en waarde van mr Balkenende en andere politici die het ene uitdragen maar het tegenovergestelde doen
    pi_76671679
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 11:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed voorbeeld doet goed volgen. Als hij in ieder geval een paadje had schoon gemaakt was er niemand die DAAR over kan vallen. Het is gewoon nogal makkelijk gillen wat een ander moet doen.

En ik ga het dus niet doen. Ik heb geen schep, woon in centrum utrecht waar alles snel wegslijt. En daarnaast boeit het me ook echt helemaal niets.

En tot slot:
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 11:00 schreef Black_Tulip het volgende:
    Ik zie eigenlijk het nut er niet zo van in. Zo'n dik plakkaat sneeuw is stukken beter lopen dan een klein laagje bevroren sneeuw.
    Dit.
    Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
      maandag 11 januari 2010 @ 13:27:00 #88
    131456 Klummie
    Sterker door Strijd
    pi_76675726
    Laat die werklozen maar vegen
      † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 13:43:14 #89
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_76676378
    quote:

[..]

Precies, zo werkt dat natuurlijk niet. Maak het stukje stoep mijn eigendom en het zal het schoonste, meest sneeuwvrije stukje zijn van heel de buurt.
    Carpe Libertatem
    pi_76677269
    Misschien kan de beste man brieven naar Barosso gaan schrijven. Om de boeren te beschermen.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 14:08:19 #91
    137949 Disana
    pi_76677351
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 13:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Precies, zo werkt dat natuurlijk niet. Maak het stukje stoep mijn eigendom en het zal het schoonste, meest sneeuwvrije stukje zijn van heel de buurt.
    Ja joh, wat kan jou het schelen dat die gehandicapte buurman met de rollator zijn huis niet meer uit kan dankzij al die mensen die vinden dat de gemeente het maar moet doen.
    pi_76677821
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja joh, wat kan jou het schelen dat die gehandicapte buurman met de rollator zijn huis niet meer uit kan dankzij al die mensen die vinden dat de gemeente het maar moet doen.
    tja joh. Wat kan jou het schelen dat mensen in bejaardenhuizen slecht verzorgd worden omdat we vinden dat anderen het maar moeten doen.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 14:24:48 #93
    137949 Disana
    pi_76677977
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

tja joh. Wat kan jou het schelen dat mensen in bejaardenhuizen slecht verzorgd worden omdat we vinden dat anderen het maar moeten doen.
    Wat is dat nou voor een kromme vergelijking. Is het echt een rib uit je lijf het kleine stukje voor je deur sneeuwvrij te maken zodat ook minder sterke mensen even naar buiten kunnen? Als je het dan toch over bejaarden hebt, er zijn er veel die al sinds voor de kerst niet meer naar buiten kunnen vanwege de gladheid.
    pi_76678138
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een kromme vergelijking. Is het echt een rib uit je lijf het kleine stukje voor je deur sneeuwvrij te maken zodat ook minder sterke mensen even naar buiten kunnen? Als je het dan toch over bejaarden hebt, er zijn er veel die al sinds voor de kerst niet meer naar buiten kunnen vanwege de gladheid.
    Het toont alleen dat een algemene gedragsverandering koppelen aan één specifieke gebeurtenis niet reëel is. Zoals je mijn algemeenheid niet op 1 specifieke gebeurtenis kan projecteren kan je dat bij jouw argumentatie net zo min. In die zin is de vergelijking dus niet krom.
    And that is the news.''
      † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 14:35:32 #95
    137949 Disana
    pi_76678433
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:28 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het toont alleen dat een algemene gedragsverandering koppelen aan één specifieke gebeurtenis niet reëel is. Zoals je mijn algemeenheid niet op 1 specifieke gebeurtenis kan projecteren kan je dat bij jouw argumentatie net zo min. In die zin is de vergelijking dus niet krom.
    Jij veegt alleen als de stoep je eigendom is.
    pi_76678475
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij veegt alleen als de stoep je eigendom is.
    Damn. Dat zeg ik nergens. Ik zei alleen met een voorbeeld dat je argumentatie verkeerd was. Zeg ik daarmee iets over het onderwerp zelf? Nee.
    And that is the news.''
      † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 14:38:55 #97
    137949 Disana
    pi_76678575
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:36 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Damn. Dat zeg ik nergens. Ik zei alleen met een voorbeeld dat je argumentatie verkeerd was. Zeg ik daarmee iets over het onderwerp zelf? Nee.
    Metadiscussies zijn zo saai Dit is wat je schreef:
    quote:
    Waarom niet gewoon vegen omdat het zo plezierig is voor de mensen die aan je huis voorbijgaan.
    pi_76678617
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Metadiscussies zijn zo saai Dit is wat je schreef:
    [..]

Waarom niet gewoon vegen omdat het zo plezierig is voor de mensen die aan je huis voorbijgaan.
    Op deze manier zijn dat soort discussies wel saai ja.

Leer eerst onderscheidt maken tussen verschillende users.
    And that is the news.''
      † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 14:43:24 #99
    137949 Disana
    pi_76678770
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:40 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Op deze manier zijn dat soort discussies wel saai ja.

Leer eerst onderscheidt maken tussen verschillende users.
    Excuus
    pi_76682940
    Geen wonder dat het zo ruk gaat hier in Nederland... Fokkend Nederland, wat toch de toekomst heeft, snapt het verschil niet tussen het schoonhouden van je eigen tuin/oprit en de stoep waar iedereen over wandelt

Balkenende wel. Waarschijnlijk is hij daarom onze Grote Leider en is de rest van NL een beetje dom

Ik vrees met vreze. Wordt alleen maar erger natuurlijk... voorpagina van het AD. Is die journalist al ontslagen?
    beter een knipoog dan een blauw oog
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')