http://www.spitsnieuws.nl(...)e_stoepje_vegen.htmlquote:Premier Jan Peter Balkenende roept burgers op de stoep voor het huis weer sneeuwvrij te maken. "Het zou goed zijn als mensen hun stoep wat schoon weten te houden. Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving."
Balkenende zei dat vandaag na de ministerraad op een vraag over de sneeuwruimverplichting die niet meer geldt in de meeste gemeenten in Nederland. Tot voor een paar jaar stond die nog in de Algemene Plaatselijke Verordening in veel gemeenten. In steden als Breda en Almere hebben lokale bestuurders hun burgers de afgelopen dagen opgeroepen de stoep wel weer te gaan vegen.
In het buitenland is het sneeuwvegen vaak nog wel verplicht. In Antwerpen bijvoorbeeld zijn al 175 boetes uitgedeeld aan inwoners die de stoep voor hun huis niet sneeuwvrij hadden gemaakt.
Ik was te lui om een nieuwe te maken en copy/paste is dan je vriendquote:
Was een leuke discussie toch over burgerplicht en verwachtingen t.a.v. de overheid?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:30 schreef tho_Omas het volgende:
Sorry Adelante. Een nieuwe leek me niet nodig.
Laten liggen staat daarentegen garant voor een botte stoep.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:32 schreef FiendishNymph het volgende:
dat zogenaamde schoonmaken leidt tot laagjes compactgeveegd sneeuw wat ijs wordt en er voor zorgt dat het glad wordt.
Behalve op zondag!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:03 schreef superjojo het volgende:
Met een weeralarm moet je dan ook je stoep vegen?
Ik ga morgen meteen aan de slag. Simpelweg niet bij me opgekomen om het te doenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:35 schreef Igen het volgende:
Goed dat Balkenende er iets over zegt.
Jammer dat Balkenende er überhaupt iets over moet zeggen. Wij hadden onze stoep daarvoor i.i.g. ook al geveegd. Helaas deed de rest van de buurt dat niet, zodat dat ene stukje weinig nut had.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:38 schreef Aventura het volgende:
Het is morgen wel zondag. Mag dat dan wel van de premier?
Dat "Moet je dan?" en "Mag je dan" in die vragen is dus precies dat afhankelijke gedrag.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:03 schreef superjojo het volgende:
Met een weeralarm moet je dan ook je stoep vegen?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:48 schreef barthol het volgende:
[..]
[..]
Dat "Moet je dan?" en "Mag je dan" in die vragen is dus precies dat afhankelijke gedrag.
Doe je pas dingen omdat het moet? Of neem je pas initiatief als het mag?
Het is vragen om betutteling.
Nee, het zijn vragen om een excuus te vinden om iets niet te hoeven doen wat je eigenlijk gewoon wel zou moeten doen. Uit jezelf.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef superjojo het volgende:
[..]
![]()
Dan zijn dan ook vragen die we pas zijn gaan stellen sinds Balkenende zich erover uitsprak.
Wat maakt het uit wat Balkenende erover zegt. Je kan toch zelf denken over verantwoordelijkheid en wat redelijk is en wat niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:56 schreef superjojo het volgende:
[..]
![]()
Dan zijn dan ook vragen die we pas zijn gaan stellen sinds Balkenende zich erover uitsprak.
Met de bladblazer weer terugblazen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:44 schreef Adelante het volgende:
Ik had het vanmiddag gedaan maar door de wind is de sneeuw van de buren nu weer naar ons gewaaid
Den Bosch?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:11 schreef vosss het volgende:
Ik kreeg net een sms van mn buurman:
Hey kut,
morgen is het jouw beurt om de galerij sneeuwvrij te maken!
Ik heb terug gestuurd:
Morgen sneeuwt het niet,
Verrekte mongol!
Die vraag was ironisch bedoeld, op de kleinburgerlijke houding van Balkenende (én het belachelijke weeralarm bij een beetje stuifsneeuw).quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het zijn vragen om een excuus te vinden om iets niet te hoeven doen wat je eigenlijk gewoon wel zou moeten doen. Uit jezelf.
Maar nee, eerst wentelde bijna iedereen het af onder het mom van "De stoep voor mijn deur is eigenlijk van de gemeente en dus niet mijn pakkie an" en nu Balkenende zegt dat die redenering fout is probeert men smoesjes te verzinnen.
Volgens mij is die rooie aan de beurt!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:11 schreef vosss het volgende:
Ik kreeg net een sms van mn buurman:
Hey kut,
morgen is het jouw beurt om de galerij sneeuwvrij te maken!
Ik heb terug gestuurd:
Morgen sneeuwt het niet,
Verrekte mongol!
Ook zo goor, hondenstront onder de sneeuw.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef baba117 het volgende:
In een park graai je voor je het weet in een grote hondendrol (doe daar wat aan).
Van die ijsplaten onder de sneeuw op de stoep zijn nauwelijks te belopen. Als je fatsoenlijke schoenen hebt, dus niet met rubber zolen, is het praktisch niet te doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:12 schreef baba117 het volgende:
Kan gewoon lopen op sneeuw. Het word pas vervelend als het een klein beetje is gesmolten en weer is vastgevroren. Nederland heeft ook weinig hoogteverschillen die de boel misschien glad maken. Gewoon een mooie aanloop naar nog een nieuwe melkkoe. Bovendien vond ik sneeuw vroegah als kind veel te leuk om de kinders van nu de fun te ontzeggen. In een park graai je voor je het weet in een grote hondendrol (doe daar wat aan).
Ik heb schoenen met erg weinig profiel en toch lukt het me. Net zoals bij skiën: hoe voorzichtiger en krampachtiger je doet met slecht weer hoe groter de kans dat je op je plaat gaat. (ik doel op de poep houding van vele mensen die ik deze week vaak heb mogen aanschouwen) Moet wel zeggen dat ik in een doodlopende straat met redelijk jonge mensen woon en het een 80 jarige niet gun om te vallen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:14 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Van die ijsplaten onder de sneeuw op de stoep zijn nauwelijks te belopen. Als je fatsoenlijke schoenen hebt, dus niet met rubber zolen, is het praktisch niet te doen.
Ik ben ook nog niet gevallen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:23 schreef baba117 het volgende:
[..]
Ik heb schoenen met erg weinig profiel en toch lukt het me. Net zoals bij skiën: hoe voorzichtiger en krampachtiger je doet met slecht weer hoe groter de kans dat je op je plaat gaat. (ik doel op de poep houding van vele mensen die ik deze week vaak heb mogen aanschouwen) Moet wel zeggen dat ik in een doodlopende straat met redelijk jonge mensen woon en het een 80 jarige niet gun om te vallen.
Verhalen over teveel individualisme houden in een van je paleizen vind ik net zo geloofwaardig als verhalen van Balkie over burger moraal. Wel geld over hebben voor warlords in Afrika, klimaatgekte, oorlog in een land waarvan veel mensen het niet kunnen aanwijzen op een kaart en allerlei ''duurzame'' clubjes maar geen geld om mensen te kunnen laten stoppen met hun 65e of genoeg zout inkopen voor een stevige winter.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:23 schreef RaXz het volgende:
Ongelovelijk, ik raak zo geinspireerd door z'n toespraken, m'n hoofd ontploft bijna.
Net als die inspirationele toespraken van Beatrix die je in je hart raken.
Psies.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:21 schreef kawotski het volgende:
Hey Balkenende, wanneer stuur je een sneeuwschuiver en wat zout naar onze wijk.. Mijn stoep is schoon, nu de weg nog. (waar we nu kunnen schaatsen)
Ik weet niet of het in je is opgekomen, maar anderen hebben er ook last van als jij voor jouw deur niet veegt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:31 schreef thloreg het volgende:
[ afbeelding ]
Die minister-president moet zich drukker maken om zaken die er echt toedoen.
Ik maak zelf uit of ik mijn stoep voor mijn deur schoonmaak. Anders laat ik voor
1 euro zo een verslaafde mocro het wel doen.
Mooi verhaal, het is publiek terrein wanneer jij er zou willen gaan barbecuen of een biertje drinken, maar als er sneeuw geruimd moet worden is het jouw verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet niet of het in je is opgekomen, maar anderen hebben er ook last van als jij voor jouw deur niet veegt.
Het interesseert je geen flikker als mensen vallen.. botten breken.. niet buiten durven te komen ?quote:Op zondag 10 januari 2010 00:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mooi verhaal, het is publiek terrein wanneer jij er zou willen gaan barbecuen of een biertje drinken, maar als er sneeuw geruimd moet worden is het jouw verantwoordelijkheid.
Het is publiek terrein, maar wel voor jouw deur en dus heb je er een zekere verantwoordelijkheid voor. Als op diezelfde stoep voor jouw deur een oud omaatje uitglijdt en het uitschreeuwt van de pijn omdat ze haar heup heeft gebroken, dan bel je toch ook 112 voor hulp, en laat je haar niet liggen omdat het officieel niet jouw grond is?quote:Op zondag 10 januari 2010 00:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mooi verhaal, het is publiek terrein wanneer jij er zou willen gaan barbecuen of een biertje drinken, maar als er sneeuw geruimd moet worden is het jouw verantwoordelijkheid.
Alles is erg afhankelijk van waar je woont. Bij mij wonen èn gezinnen met kinderen en oudere mensen die slecht ter been zijn. Ik woon ook op een plaats waar het niet redelijk is om te verwachten dat de gemeente zich met de gladheidsbestrijding bezig houdt. Er kunnen hier geen auto's voor de deur komen, iedereen moet van de huizen naar de parkeerplaats verderop lopen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:44 schreef heiden6 het volgende:
Ik veeg helemaal niets, het smelt vanzelf wel weer en als iemand hier voor de deur dusdanige activiteiten gaat ontplooien dat wat sneeuw een probleem oplevert moet diegene het zelf maar opruimen, maar dat is vrj onwaarschijnlijk.
Het is klote maar iedereen heeft er last van, is een logisch gevolg van de weersomstandigheden. En tja, niet buiten durven komen, dat is niet realistisch lijkt me. En als er mensen zijn op wie dat van toepassing is, wordt dat zeker niet beter als ik hier voor de deur een stukje van de stoep sneeuwvrij maak. Ik heb het hier nog nergens gezien dat iemand dat deed trouwens.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het interesseert je geen flikker als mensen vallen.. botten breken.. niet buiten durven te komen ?
Je leeft alleen voor je eigen ikke ?
Dat lijkt me heel iets anders hè? Wat een kromme vergelijking.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is publiek terrein, maar wel voor jouw deur en dus heb je er een zekere verantwoordelijkheid voor. Als op diezelfde stoep voor jouw deur een oud omaatje uitglijdt en het uitschreeuwt van de pijn omdat ze haar heup heeft gebroken, dan bel je toch ook 112 voor hulp, en laat je haar niet liggen omdat het officieel niet jouw grond is?
Vrijwillig houdt in dat als ik er geen zin in heb dat ik het niet doe.quote:Edit: En dat is volgens mij ook wettelijk verplicht. Misschien moet de verplichting voor het sneeuw vegen dan ook maar weer worden ingevoerd. Vrijwillig werkt blijkbaar niet.
Men zou natuurlijk ook een alternatieve route kunnen overwegen... Of denk ik nu iets te simpel? Als mensen zich willens en wetens nu in het park met schelpenpad wagen waar het spiegeltje glad is kan ik toch weinig aan doen? Of is dat de volgende stap, dat de hele buurt met sneeuwschep in de weer is om een pad in het park schoon te maken?quote:Op zondag 10 januari 2010 00:07 schreef Bluesdude het volgende:
Het interesseert je geen flikker als mensen vallen.. botten breken.. niet buiten durven te komen ?
Mja, de plek voor mijn huis loopt niemand langs behalve ikzelf, mensen die ik uitnodig hier en de postbode die mijn post bezorgt en misschien degene die links van mij woont (jonge gozer), het is een uithoek van een uitgestorven buurt, wellicht dat dat scheelt. Los daarvan ligt de hele buurt vol met sneeuw en ijs, voegt niet echt iets toe als ik hier ga staan bikkelen terwijl er niemand komt.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:14 schreef barthol het volgende:
[..]
Alles is erg afhankelijk van waar je woont. Bij mij wonen èn gezinnen met kinderen en oudere mensen die slecht ter been zijn. Ik woon ook op een plaats waar het niet redelijk is om te verwachten dat de gemeente zich met de gladheidsbestrijding bezig houdt. Er kunnen hier geen auto's voor de deur komen, iedereen moet van de huizen naar de parkeerplaats verderop lopen.
Ik zou verantwoordelijkheid kunnen afschuiven en denken: de buren moeten het maar doen. Maar van de mensen die echt last hebben van de gladheid kan ik redelijkerwijze niet verwachten dat zij met de sneeuwschuiver voor de rollator aan de slag gaan. En die kinderen willen natuurlijk in de sneeuw spelen en met sleetjes in de weer zijn. Dus bekijk ik wat ik wel veeg en wat niet. Wat ook logisch is dat ik het doe als het gedaan moet worden en dat betreft natuurlijk dat gedeelte voor mijn huis.
Er zijn zat mensen die moeilijk ter been zijn en daarom maar niet naar buiten gaan. Heel realistische keuze van hen...quote:Op zondag 10 januari 2010 00:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is klote maar iedereen heeft er last van, is een logisch gevolg van de weersomstandigheden. En tja, niet buiten durven komen, dat is niet realistisch lijkt me. En als er mensen zijn op wie dat van toepassing is, wordt dat zeker niet beter als ik hier voor de deur een stukje van de stoep sneeuwvrij maak. Ik heb het hier nog nergens gezien dat iemand dat deed trouwens.
Dat dus, en hier zijn ze maar wat blij dat niemand sneeuw ruimt, want nu kunnen ze via de kortste route lopend naar de AH met slee.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mja, de plek voor mijn huis loopt niemand langs behalve ikzelf, mensen die ik uitnodig hier en de postbode die mijn post bezorgt en misschien degene die links van mij woont (jonge gozer), het is een uithoek van een uitgestorven buurt, wellicht dat dat scheelt. Los daarvan ligt de hele buurt vol met sneeuw en ijs, voegt niet echt iets toe als ik hier ga staan bikkelen terwijl er niemand komt.
Ik doe het niet in elk geval.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die moeilijk ter been zijn en daarom maar niet naar buiten gaan. Heel realistische keuze van hen...
En als iedereen zo lui en egocentrisch denkt, niks doet en anderen de schuld geeft van niks doen, tja dan gebeurt er niks... Het is even een kleine moeite om het voor jezelf en je buren het een beetje veiliger te maken..
Je hebt gelijk die gast is een moordenaar! Je hebt het over een beetje sneeuw gek. Zelfs de snelweg was niet gestrooid hier in de buurt ik denk dat daar meer doden door kunnen vallen dan de stoep. Snelweg is trouwens uiteindelijk Balkie zijn verantwoordelijkheid maar het maakt hem ook niks uit dat baby's door de vooruit vliegen en bejaarden de greppel in vliegen.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
´quote:Op zondag 10 januari 2010 13:53 schreef voyeur het volgende:
Zijn er al foto´s van onze premier in de weer op zijn tuinpad?
Hij laat het zijn vrouw doen die lamlul.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
´
Maar is er nu geen enkele Fokker die het tuinpad van onze vader heeft gefotografeerd?
Nee, want het gaat eigenlijk helemaal niet over balkenende, maar dat heeft nog niet iedereen door.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
´
Maar is er nu geen enkele Fokker die het tuinpad van onze vader heeft gefotografeerd?
Dat is altijd zo. Een toilet maak je toch ook schoon terwijl je weet dat die direct weer vies wordt. Daarbij is als je het bijhoudt maar twee minuten werk.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:01 schreef thewishmaster het volgende:
Je zal vanochtend de stoep maar schoongeveegd hebben, na die sneeuwbuien vanmiddag ligt alles weer vol.
Je zou toch eens moe worden. Nee, dan kan je beter zinvolle berichtjes op FOK plaatsen.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:01 schreef thewishmaster het volgende:
Je zal vanochtend de stoep maar schoongeveegd hebben, na die sneeuwbuien vanmiddag ligt alles weer vol.
Dan ken jij mijn bezoek niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Een toilet maak je toch ook schoon terwijl je weet dat die direct weer vies wordt. Daarbij is als je het bijhoudt maar twee minuten werk.
Ik ook.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:38 schreef sig000 het volgende:
Hij laat het zijn vrouw doen die lamlul.![]()
En, maakt het voor jou uit hoe Balkenendes stoep erbij ligt?quote:Op maandag 11 januari 2010 08:38 schreef voyeur het volgende:
[ afbeelding ]
Maar wel tijd voor een sneeuwpop. ´Het is lastig schoonmaken, nu de sneeuw is vastgekoekt.'' aldus zijn vrouw, die kennelijk de oproep van onze daadkrachtige premier ook te laat doorgekregen heeft.
Volgens mij niks. Voel me tenminste niet Christelijk als ik aan het schuiven ben.quote:Op maandag 11 januari 2010 09:23 schreef ktnxbye het volgende:
Wat heeft het schoonmaken van een stoep te maken met Christelijke normen en waarden? In de Bijbel wordt nergens over sneeuwschuiven gesproken voor zover ik weet.
Zou hij zo'n koude minnaar zijn?quote:Op maandag 11 januari 2010 09:16 schreef Adelante het volgende:
Het toont voor mij wel weer aan wat voor een hypocriete polticus Balkenende is. Terugvallen op oude Christelijke normen en waarden en mensen aansporen op hun burgerplicht, maar daar staat hij zelf natuurlijk boven.
Het zal mij een rotzorg zijn of hij z'n oprit of z'n vrouw sneeuwvrij maakt in het weekend, maar houdt dan ook je bek over het sneeuwschuif gedrag van anderen.
Sommige dingen kun je je ook niet eens voorstellen.quote:Op maandag 11 januari 2010 09:56 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Sommige dingen wil je gewoon niet weten...
Zie je nou echt niet het verschil tussen het sneeuwvrij houden van een eigen oprit voor privégebruik, en het sneeuwvrij houden van de openbare stoep waar iedereen mag lopen?quote:Op maandag 11 januari 2010 09:16 schreef Adelante het volgende:
Het toont voor mij wel weer aan wat voor een hypocriete polticus Balkenende is. Terugvallen op oude Christelijke normen en waarden en mensen aansporen op hun burgerplicht, maar daar staat hij zelf natuurlijk boven.
Het zal mij een rotzorg zijn of hij z'n oprit of z'n vrouw sneeuwvrij maakt in het weekend, maar houdt dan ook je bek over het sneeuwschuif gedrag van anderen.
Als iemand na een bepaalde periode nog geen ander werk heeft kunnen vinden gewoon in dienst van de staat stellen en desnoods gaan ze dan maar propjes rapen, plantsoenen schoonmaken, of zoals nu sneeuwruimen.quote:Op maandag 11 januari 2010 10:46 schreef Boldface het volgende:
Ik snap trouwens niet dat ze niet wat meer werkschuwe jongeren aan het werk zetten om sneeuw te ruimen. Het lijkt me een ideale bezigheid voor uitkeringstrekkers die maandelijks hun handje ophouden. En trouwens ook voor criminele jongeren die nog een taakstraf moeten volbrengen.
En wanneer precies heeft Balkenende volgens jou gezegd dat je je oprit sneeuwvrij zou moeten maken?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Balkenende: DO WHAT I SAY!!! NOT AS I DO!
quote:Op maandag 11 januari 2010 11:22 schreef Igen het volgende:
[..]
En wanneer precies heeft Balkenende volgens jou gezegd dat je je oprit sneeuwvrij zou moeten maken?
quote:Op maandag 11 januari 2010 11:22 schreef Igen het volgende:
[..]
En wanneer precies heeft Balkenende volgens jou gezegd dat je je oprit sneeuwvrij zou moeten maken?
Dit.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:00 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik zie eigenlijk het nut er niet zo van in. Zo'n dik plakkaat sneeuw is stukken beter lopen dan een klein laagje bevroren sneeuw.
Precies, zo werkt dat natuurlijk niet. Maak het stukje stoep mijn eigendom en het zal het schoonste, meest sneeuwvrije stukje zijn van heel de buurt.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja joh, wat kan jou het schelen dat die gehandicapte buurman met de rollator zijn huis niet meer uit kan dankzij al die mensen die vinden dat de gemeente het maar moet doen.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Precies, zo werkt dat natuurlijk niet. Maak het stukje stoep mijn eigendom en het zal het schoonste, meest sneeuwvrije stukje zijn van heel de buurt.
tja joh. Wat kan jou het schelen dat mensen in bejaardenhuizen slecht verzorgd worden omdat we vinden dat anderen het maar moeten doen.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja joh, wat kan jou het schelen dat die gehandicapte buurman met de rollator zijn huis niet meer uit kan dankzij al die mensen die vinden dat de gemeente het maar moet doen.
Wat is dat nou voor een kromme vergelijking. Is het echt een rib uit je lijf het kleine stukje voor je deur sneeuwvrij te maken zodat ook minder sterke mensen even naar buiten kunnen? Als je het dan toch over bejaarden hebt, er zijn er veel die al sinds voor de kerst niet meer naar buiten kunnen vanwege de gladheid.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
tja joh. Wat kan jou het schelen dat mensen in bejaardenhuizen slecht verzorgd worden omdat we vinden dat anderen het maar moeten doen.
Het toont alleen dat een algemene gedragsverandering koppelen aan één specifieke gebeurtenis niet reëel is. Zoals je mijn algemeenheid niet op 1 specifieke gebeurtenis kan projecteren kan je dat bij jouw argumentatie net zo min. In die zin is de vergelijking dus niet krom.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een kromme vergelijking. Is het echt een rib uit je lijf het kleine stukje voor je deur sneeuwvrij te maken zodat ook minder sterke mensen even naar buiten kunnen? Als je het dan toch over bejaarden hebt, er zijn er veel die al sinds voor de kerst niet meer naar buiten kunnen vanwege de gladheid.
Jij veegt alleen als de stoep je eigendom is.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het toont alleen dat een algemene gedragsverandering koppelen aan één specifieke gebeurtenis niet reëel is. Zoals je mijn algemeenheid niet op 1 specifieke gebeurtenis kan projecteren kan je dat bij jouw argumentatie net zo min. In die zin is de vergelijking dus niet krom.
Damn. Dat zeg ik nergens. Ik zei alleen met een voorbeeld dat je argumentatie verkeerd was. Zeg ik daarmee iets over het onderwerp zelf? Nee.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij veegt alleen als de stoep je eigendom is.
Metadiscussies zijn zo saaiquote:Op maandag 11 januari 2010 14:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Damn. Dat zeg ik nergens. Ik zei alleen met een voorbeeld dat je argumentatie verkeerd was. Zeg ik daarmee iets over het onderwerp zelf? Nee.
Waarom niet gewoon vegen omdat het zo plezierig is voor de mensen die aan je huis voorbijgaan.quote:Precies, zo werkt dat natuurlijk niet. Maak het stukje stoep mijn eigendom en het zal het schoonste, meest sneeuwvrije stukje zijn van heel de buurt.
Op deze manier zijn dat soort discussies wel saai ja.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Metadiscussies zijn zo saaiDit is wat je schreef:
[..]
Waarom niet gewoon vegen omdat het zo plezierig is voor de mensen die aan je huis voorbijgaan.
Excuusquote:Op maandag 11 januari 2010 14:40 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Op deze manier zijn dat soort discussies wel saai ja.
Leer eerst onderscheidt maken tussen verschillende users.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |