Ja, vind ik ookquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:47 schreef Sjeen het volgende:
Leuk hoor, die oproep, maar alle geveegde stoepen hier zijn gladder en gevaarlijker dan die waar een laag sneeuw op ligt. En daarnaast vind ik het lullig voor alle kinderen met slee, zo'n geveegde stoep.
Inderdaad. Sneeuw is niet glad. De laag eronder wel. Daar ga je van je op je muil. Als er sneeuw boven ligt kan je nog prima lopen juist.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:47 schreef Sjeen het volgende:
Leuk hoor, die oproep, maar alle geveegde stoepen hier zijn gladder en gevaarlijker dan die waar een laag sneeuw op ligt. En daarnaast vind ik het lullig voor alle kinderen met slee, zo'n geveegde stoep.
Ja, hier ook, juist waar ze geveegd hebben is het spiegelgladquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Inderdaad. Sneeuw is niet glad. De laag eronder wel. Daar ga je van je op je muil. Als er sneeuw boven ligt kan je nog prima lopen juist.
Wel als er mensen overheen gaan lopen en de sneeuw plattrappen, dan is het spiegelglad. En helemaal na lichte dooi dan ligt er ook nog water op de harde laag.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:42 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Nogmaals: hoe wil jij van sneeuw op je bek gaan? Sneeuw is niet glad
Zo zit het precies en ik vind het ook helemaal niet onredelijk een oproep tot sneeuw ruimen te doen voor je eigen deur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wel als er mensen overheen gaan lopen en de sneeuw plattrappen, dan is het spiegelglad. En helemaal na lichte dooi dan ligt er ook nog water op de harde laag.
Kom jij nooit buiten in de dagen nadat het gesneeuwd heeft ?![]()
Rulle sneeuw is geen probleem en die veeg je ook gemakkelijk weg, de problemen beginnen naderhand pas en dan is het te laat want dan valt er niks meer te vegen. Dan moet je de harde platen met een schop te lijf.
Ja inderdaad. Of de bananenschil op te rapen die in de buurt van "jouw" stoep ligt want er kan iemand over struikelenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef Stuart het volgende:
What's next? Dat Balkende je vraagt de tegels recht te leggen als de stoep niet meer netjes vlak is![]()
Gek genoeg denk ik dat het zwerfvuil probleem op sommige plekken snel afneemt wanneer iedereen verplicht wordt het eigen stoepje proper te houdenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:56 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Of de bananenschil op te rapen die in de buurt van jouw stoep ligt want er kan iemand over struikelen
Zeg kruip jij eens heel snel weer in je dekbedje bij paps en mams op zolder. Misschien willen ze ook nog een boterham met pindakaas voor je smeren. Oh wacht, dat doet de overheid wel!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:17 schreef Revolution-NL het volgende:
Flikker op naar 1950 gore gristenhond
Nogmaals het is MIJN stoep niet. Als de gemeente wil dat die stoep sneeuw vrij is dan maken ze hem lekker ZELF sneeuwvrij. Ik betaal genoeg belasting.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo zit het precies en ik vind het ook helemaal niet onredelijk een oproep tot sneeuw ruimen te doen voor je eigen deur.
Das idd ook wel een item: als kind had ik een pleurishekel aan steeds dat stukje wel, dan weer dat stukje niet sleeen...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:47 schreef Sjeen het volgende:
En daarnaast vind ik het lullig voor alle kinderen met slee, zo'n geveegde stoep.
Hmmzzz... Jij en Balkie hebben beide een punt. Ik ben er nog niet helemaal uit.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nogmaals het is MIJN stoep niet. Als de gemeente wil dat die stoep sneeuw vrij is dan maken ze hem lekker ZELF sneeuwvrij. Ik betaal genoeg belasting.
Het is inderdaad heel jammer dat dit mijn instelling is. overheid en gemeente hebben het er met hun asociale betuttelende graaiende beleid deze instelling zelf gecreerd bij mensen.
Je denkt toch niet dat ik vrijwillig een stoepje van de gemeente ga schoonhouden? Flikker op.
Eng he, mensen met een andere mening?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Zeg kruip jij eens heel snel weer in je dekbedje bij paps en mams op zolder. Misschien willen ze ook nog een boterham met pindakaas voor je smeren. Oh wacht, dat doet de overheid wel!
Juis niet, maar gore christenhond.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:00 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Eng he, mensen met een andere mening?
Mijn punt is dat de overheid alleen mensen aanspreekt op hun eigenverantwoordelijkheid als het in hun straatje past.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Zeg kruip jij eens heel snel weer in je dekbedje bij paps en mams op zolder. Misschien willen ze ook nog een boterham met pindakaas voor je smeren. Oh wacht, dat doet de overheid wel!
Bij iemand die die kwalificatie verdient wel ja. En Balkie komt daar mijns inziens zeker voor in aanmerking.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Juis niet, maar gore christenhond.Oh dat is ook al normaal natuurlijk.
Eens. En zelfreflectie kennen ze ook niet, getuige het weigeren van een parlementaire enquête over Irak door Balkie. In plaats daarvan komt er een onderzoek uitgevoerd door een aantal marionetten "wat nog steeds loopt" oftewel verdwijnt in een stoffige bureaula totdat Balk weggepromoveerd is. Zumquote:Mijn punt is dat de overheid alleen mensen aanspreekt op hun eigenverantwoordelijkheid als het in hun straatje past.
Wees dan eenduidig en stem je hele kabinetsbeleid af op eigenverantwoordelijkheid. Daar ben ik namelijk groot voorstander van! Maar nee dat doen ze niet. Sterker nog, de overheid wil alleen meer controle over de burgers en komt steeds vaker tevoorschijn met dat betuttelende vingertje
Reeds in de OP! En daarna niet meer.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik ben trouwens vast niet de eerste die (hoewel rijkelijk laat) de ironie inziet van Balkenende en het schoonvegen van het eigen stoepje?
En die laag ijs ligt momenteel voor alle deuren in mijn straat waar begin deze week geveegd is...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een geveegde stoep kan niet glad zijn tenzij er een laag ijs op ligt, Ik strooi overgens zout na het vegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |