http://www.spitsnieuws.nl(...)e_stoepje_vegen.htmlquote:Premier Jan Peter Balkenende roept burgers op de stoep voor het huis weer sneeuwvrij te maken. "Het zou goed zijn als mensen hun stoep wat schoon weten te houden. Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving."
Balkenende zei dat vandaag na de ministerraad op een vraag over de sneeuwruimverplichting die niet meer geldt in de meeste gemeenten in Nederland. Tot voor een paar jaar stond die nog in de Algemene Plaatselijke Verordening in veel gemeenten. In steden als Breda en Almere hebben lokale bestuurders hun burgers de afgelopen dagen opgeroepen de stoep wel weer te gaan vegen.
In het buitenland is het sneeuwvegen vaak nog wel verplicht. In Antwerpen bijvoorbeeld zijn al 175 boetes uitgedeeld aan inwoners die de stoep voor hun huis niet sneeuwvrij hadden gemaakt.
Daar gaat het hem natuurlijk om, lekker boete's uitdelen.quote:In Antwerpen bijvoorbeeld zijn al 175 boetes uitgedeeld aan inwoners die de stoep voor hun huis niet sneeuwvrij hadden gemaakt.
Echt leiderschap dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:25 schreef ThaMadEd het volgende:
Tekenend dat hij pas dagen na de rellen die heel Nederland bezighielden met een speech komt met de gebruikelijk politiek correcte no shit Sherlock bullshit erin en zich wel met dit soort dingen bezighoudt.
Het gaat niet om dat stoepje, het gaat om betrokkenheid bij de maatschappij en eigen verantwoordelijkheid! Vooral in kansenwijken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef Sigma22 het volgende:
De premier hoort zich met dit soort flauwekul niet bezig te houden. Ook al wordt er naar gevraagd.
Neem je eigen verantwoordelijkheid eens en flikker op met heel dat kutkabinet van je met al die idiote en kolderieke regeltjes en wetten.quote:Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving
Als ik Balkenende zie denk ik niet aan vrijwilligerswerk, maar aan race-auto's.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet om dat stoepje, het gaat om betrokkenheid bij de maatschappij en eigen verantwoordelijkheid! Vooral in kansenwijken.
Het is toch eigenlijk te triest dat een man die waarsch. huilend de klas uit zou rennen als hij een middelbare school klas voor zich had in de functie van leraar een heel land bestuurtquote:
Waarom zou ik?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef BasEnAad het volgende:
Is toch niks vreemds aan. Hou gewoon je stoepje schoon.
Het ontbreekt in heel Europa aan leiderschap, is mijn stelling.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Het is toch eigenlijk te triest dat een man die waarsch. huilend de klas uit zou rennen als hij een middelbare school klas voor zich had in de functie van leraar een heel land bestuurt.
Als dat politiek anno 2010 is zijn we eigenlijk toch wel heel diep gezonken.
Misschien waar jij woont en elk jaar een meter sneeuw valt ofzo okay, maar voor die 5 centimeter hier?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:31 schreef popolon het volgende:
't Is wat vreemd dat Balkenende 'moet' oproepen om mensen hun stoep te laten vegen. Zoiets doe je toch gewoon uit jezelf?
Dit dus, maar de pavlov reactie van het premier-bashen is al in volle gang zie ikquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef BasEnAad het volgende:
Is toch niks vreemds aan. Hou gewoon je stoepje schoon.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou ik?
Ik stoor me er niet aan en als andere mensen dat wel doen dan staat het hen vrij om mijn stoep te vegen en anders lopen ze maar om.
Sterker nog, die stoep is niet eens van mij maar van de gemeente.
Dat de gemeente dat lekker doet. Of niet. Mij zal het aan mn lul jeuken.
Feit is dat die mongool zich met andere zaken bezich moet houden en neit met mijn stoep.
Wmb mag heel dit kutkabinet liever vandaag nog knallen dan morgen![]()
Denk alle 4quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef LXIV het volgende:
Is je stoepje vegen (al na een oproep van de premier) nu links of rechts? Gezagsgetrouw of sociaal? Traditioneel of maatschappelijk-verantwoord?
Jij komt een beetje over als het vleesgeworden individualisme en egoisme waar Balkenende het hier over heeft. Kom op zeg, hou je buurt een beetje leefbaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou ik?
Ik stoor me er niet aan en als andere mensen dat wel doen dan staat het hen vrij om mijn stoep te vegen en anders lopen ze maar om.
Sterker nog, die stoep is niet eens van mij maar van de gemeente.
Dat de gemeente dat lekker doet. Of niet. Mij zal het aan mn lul jeuken.
Feit is dat die mongool zich met andere zaken bezich moet houden en neit met mijn stoep.
Wmb mag heel dit kutkabinet liever vandaag nog knallen dan morgen![]()
Je stoepje vegen is gewoon netjes naar je medeburgers toe.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef LXIV het volgende:
Is je stoepje vegen (al na een oproep van de premier) nu links of rechts? Gezagsgetrouw of sociaal? Traditioneel of maatschappelijk-verantwoord?
Nur deswegen wollte ich gern in Deutschland leben. Dort wird nog gefegt!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
De hufterigheid blijkt maar weer, dat het niet vanzelfsprekend is dat je je stoep veegt, triest dan de premier daar wat van moet zeggen en dat er hier zo gereageerd wordt.
Op sommige plekken is toch aardig wat gevallen zag ik toen ik een week gelden in NL was.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien waar jij woont en elk jaar een meter sneeuw valt ofzo okay, maar voor die 5 centimeter hier?
Die stoep is niet van mij, maar van de gemeente. En wat boeit het mij nou dat er sneeuw voor mijn stoep ligt? Ik heb er geen last van en ja ik loop er ook gewoon overheen. En Balkenende heeft daar geen moer mee te maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
De hufterigheid blijkt maar weer, dat het niet vanzelfsprekend is dat je je stoep veegt, triest dan de premier daar wat van moet zeggen en dat er hier zo gereageerd wordt.
Ze zouden eens wat gaan doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:
Hier wou de lokale VVD alle werkelozen al aan het sneeuwschuiven zetten
Voilà!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:35 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Die stoep is niet van mij, maar van de gemeente. En wat boeit het mij nou dat er sneeuw voor mijn stoep ligt?
Nou ook daar is men niet meer altijd zo gezagsgetrouw hoorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nur deswegen wollte ich gern in Deutschland leben. Dort wird nog gefegt!
Een uitgegleden oma met een gebroken heup laat je zeker ook fijn op je stoepje liggen. Het is immers jouw oma niet en je kunt er gewoon over heen lopen...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:35 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Die stoep is niet van mij, maar van de gemeente. En wat boeit het mij nou dat er sneeuw voor mijn stoep ligt? Ik heb er geen last van en ja ik loop er ook gewoon overheen. En Balkenende heeft daar geen moer mee te maken.
En waarom zou dat vanzelfsprekend moeten zijn?quote:dat het niet vanzelfsprekend is dat je je stoep veegt,
Da's een prima idee. Dan komen ze ook eens van hun luie reet af.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:
Hier wou de lokale VVD alle werkelozen al aan het sneeuwschuiven zetten
Het idee is best leuk hoor maar in de praktijk is het niet haalbaar omdat in het geval van mensen die in de WW vallen de gemeente daar niets over te zeggen heeft en het in de andere gevallen niet onder werk valt dat je zomaar iemand kan opdragen.quote:
Precies. Dat is de hele strekking.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Een uitgegleden oma met een gebroken heup laat je zeker ook fijn op je stoepje liggen. Het is immers jouw oma niet en je kunt er gewoon over heen lopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |