abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76591851
Blijft leuk die maatschappelijke discussie.

Het is duidelijk dat de gemeentes het niet aan kunnen, afgelopen jaren zijn we zo verwend dat er minder voorraad is. Zout dat langer dan een jaar ligt is onbruikbaar omdat het reageert met vocht.

Ben zelf voorstander van alleen strooien/schuiven op hoofdroutes en busbanen. In woonstraten hebben ze niets te zoeken, ze veroorzaken alleen maar schade en schuiven sneeuw in hopen langs de weg. Dat veroorzaakt meer hinder dan vreugde.

De grootste rotzooi komt nog als het gaat dooien. Dan ben je blij als je voetpad schoon is geveegd

heb ook CU gestemd, tot nu toe heft bidden niet zoveel geholpen bij sneeuw ruimen, denk dat God denkt doe het zelf maar, je hebt niet voor niets een lichaam. Bidden helpt trouwens wel bij degene die gewond zijn geraakt.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:12:59 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76591880
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:10 schreef Kleiduif het volgende:
. Zout dat langer dan een jaar ligt is onbruikbaar omdat het reageert met vocht.
Ohw ja? Veranderd zout dan in suiker ofzo?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:22:17 #203
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76592007
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Reeds in de OP! En daarna niet meer.
Je denkt toch niet dat ik die OP helemaal ga lezen
Intelligent, but fucked up.
pi_76592071
Nee het blijft natrium chloride verbinding alleen hecht het zich aan de andere moleculen.
Het moet door een breker om er weer strooizout van de maken. Daarnaast is ook de reactie langzamer.
In praktijk wordt er maar heel weinig strooizout bewaard. Wat over blijft dan vervolgens gemengd met nieuw geleverd zout.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:41:55 #205
45206 Pietverdriet
pi_76592404
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:25 schreef Kleiduif het volgende:
Nee het blijft natrium chloride verbinding alleen hecht het zich aan de andere moleculen.
Het moet door een breker om er weer strooizout van de maken. Daarnaast is ook de reactie langzamer.
In praktijk wordt er maar heel weinig strooizout bewaard. Wat over blijft dan vervolgens gemengd met nieuw geleverd zout.
Zout neemt vocht op uit de lucht, dat klopt
Maar zie niet in waarom de reactie trager zou worden, sterker nog, veelal voegt men wat water toe bij het strooien zodat het beter blijft liggen.
pi_76592409
quote:
Bidden helpt trouwens wel bij degene die gewond zijn geraakt.
Sure.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76592456
Kinderen kunnen godverdomme niet eens meer sleeen door al die mongolen die hun stoep vegen!!!
Denk daar eens aan in plaats van aan jezelf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*verwijderd door Admin*
pi_76592501
Toen het vorige week gesneeuwd had, heb ik het stoepje voor mijn huis schoongeveegd. Als er vandaag weer een pak valt doe ik dat dus niet meer, nu die oetlul dat heeft gezegd. Ik weet het is kinderachtig Maar ik heb zo'n hekel aan die slemiele kuttekop.
  † In Memoriam † zaterdag 9 januari 2010 @ 10:48:58 #209
137949 Disana
pi_76592541
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:47 schreef bloodymary het volgende:
Toen het vorige week gesneeuwd had, heb ik het stoepje voor mijn huis schoongeveegd. Als er vandaag weer een pak valt doe ik dat dus niet meer, nu die oetlul dat heeft gezegd. Ik weet het is kinderachtig Maar ik heb zo'n hekel aan die slemiele kuttekop.
Hehehe, ik kan me er iets bij voorstellen. De eerlijkheid gebiedt helaas wel te zeggen dat hij er niet zelf mee kwam maar dat het een reactie op een opmerking vanuit de zaal was.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:49:38 #210
45206 Pietverdriet
pi_76592550
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:45 schreef JanJanJan het volgende:
Kinderen kunnen godverdomme niet eens meer sleeen door al die mongolen die hun stoep vegen!!!
Denk daar eens aan in plaats van aan jezelf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Denkt dan niemand aan de kinderen???
pi_76592561
Ja, ik heb het ook gezien, maar die manier waarop hij dat dan zegt, op zo'n schoolmeesterachtige domineestoon. Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat hij dat aan het eigen initiatief en de welwillendheid van de mensen zelf overlaat.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:52:38 #212
45206 Pietverdriet
pi_76592602
Lijkt me dat aansprakelijkheidswetgeving hier wat kan betekenen, dus als je bij je ziektenkostenverzekeraar een claim hebt omdat je je heup gebroken hebt op Vosss zijn stoep, dan zou de verzekeraar Vosss aansprakelijk kunnen stellen en hem laten dokken.
  † In Memoriam † zaterdag 9 januari 2010 @ 10:53:50 #213
137949 Disana
pi_76592629
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:50 schreef bloodymary het volgende:
Ja, ik heb het ook gezien, maar die manier waarop hij dat dan zegt, op zo'n schoolmeesterachtige domineestoon. Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat hij dat aan het eigen initiatief en de welwillendheid van de mensen zelf overlaat.
Maar hij kan het niet nalaten de jaren-vijftigsfeer waarin zijn mama en de dominee hem opvoedden tentoon te spreiden
pi_76592634
Nee, want de stoep is van de Gemeente. Het gaat niet over eigen opritten, maar over de stoep voor je huis.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:54:27 #215
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76592640
dit is toch gewoon een kwestie van normaal nadenken, ik loop ook het lekkerste over een schone stoep en de rest van mijn straat denkt er ook zo over, dus na sneeuw is het een kwestie van schoonmaken en iedereen is gelukkig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_76592655
Dat is ook zo, maar dat hoeft hij dan niet zo betuttelend te zeggen met zijn mongolenkop.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:56:29 #217
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76592685
ach, als er weer een paar mensen extra hun stoepje door schoonvegen maakt het me geen fuck uit wat ie zegt, sommige dingen moeten gewoon weer als normaal en vanzelfsprekend gezien worden
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:56:40 #218
45206 Pietverdriet
pi_76592687
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar hij kan het niet nalaten de jaren-vijftigsfeer waarin zijn mama en de dominee hem opvoedden tentoon te spreiden
Net als al die laat puberende fokkers hier het niet nalaten de jaren 80/90 sfeer waarin de IK generatie hun opvoede ten toon te spreiden?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:58:11 #219
45206 Pietverdriet
pi_76592715
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:54 schreef bloodymary het volgende:
Nee, want de stoep is van de Gemeente. Het gaat niet over eigen opritten, maar over de stoep voor je huis.
De gemeente is een democratie, JIJ bent daar deel van.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:59:15 #220
45206 Pietverdriet
pi_76592731
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:55 schreef bloodymary het volgende:
Dat is ook zo, maar dat hoeft hij dan niet zo betuttelend te zeggen met zijn mongolenkop.
Oh dus als Jan Marijnisse het had gezegd had jij de hele straat geveegd?
pi_76592770
Dat ze er water door gooien kan ik me niet voorstellen, hoe dat dan zit weet ik niet.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:01:39 #222
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76592782
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De gemeente is een democratie, JIJ bent daar deel van.
Piet, we betalen allemaal al jaren teveel gemeentelijke belasting. Nu woon ik in A'dam en ik kan je vertellen dat de gemeente eerder bij mij in het krijt staat dan andersom.

Maar ik denk dat dit voor veel gemeenten geldt eigenlijk.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:02:06 #223
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76592791
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:54 schreef bloodymary het volgende:
vanwaar toch het vingertje naar de gemeente, denk je nu echt dat er ergens een blik ambtenaren wordt opengetrokken zodat jij lekker vanuit je warme huisje kan kijken hoe ze de stoep schoonvegen, vroeger mischien, tegenwoordig niet, en hoeveel tijd en moeite kost het nu om de stoep voor je huis schoon te maken, 5 of 10 minuten, maximaal.

wat een flauwekul zeg

het kan soms helemaal geen kwaad om ouderwetsch te denken en tijd te maken voor dingen waar je geen onmiddelijk voordeel bij hebt, maar iemand die toevallig voorbij komt wel
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:06:43 #224
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76592898
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:02 schreef Klonk het volgende:

het kan soms helemaal geen kwaad om ouderwetsch te denken en tijd te maken voor dingen waar je geen onmiddelijk voordeel bij hebt, maar iemand die toevallig voorbij komt wel
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen de boel lekker laten rotten. Dat is toch exact het voorbeeld dat wordt gegeven?

Het moet maar eens ophouden dat alles nu opeens van één kant moet komen. Je weet wel, die schofterige burger

Van mij kunnen ze ook lekker de tyfus krijgen hoor. En nee, voor mij hoef je je stoepje niet te vegen. Interesseert me geen reet namelijk.

Aso? Maybe. Maar ik ben als klei en laat me geheel vormen door mijn overlords.
pi_76592905
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh dus als Jan Marijnisse het had gezegd had jij de hele straat geveegd?
Nee, dat is het hem juist, die zou dat niet zeggen, want die houdt zich niet met die flauwekul bezig. Maar zoals je eerder had kunnen lezen, had ik de stoep al geveegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')