abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76592944
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:02 schreef Klonk het volgende:

[..]

vanwaar toch het vingertje naar de gemeente, denk je nu echt dat er ergens een blik ambtenaren wordt opengetrokken zodat jij lekker vanuit je warme huisje kan kijken hoe ze de stoep schoonvegen, vroeger mischien, tegenwoordig niet, en hoeveel tijd en moeite kost het nu om de stoep voor je huis schoon te maken, 5 of 10 minuten, maximaal.

wat een flauwekul zeg

het kan soms helemaal geen kwaad om ouderwetsch te denken en tijd te maken voor dingen waar je geen onmiddelijk voordeel bij hebt, maar iemand die toevallig voorbij komt wel
Als je ergens op antwoordt, moet je wel even lezen waar het over gaat. Ik vind helemaal niet dat de Gemeente dat moet doen, maar Piet had het er over dat als er iemand valt of dat dan een kwestie is van je aansprakelijkheidsverzekering. Daar was dit een antwoord op, dat je daar niet aansprakelijk voor bent omdat het jouw stoep niet is.
pi_76593044
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:01 schreef Kleiduif het volgende:
Dat ze er water door gooien kan ik me niet voorstellen, hoe dat dan zit weet ik niet.
Aan (wegen)zout wordt een een stofje toegevoegd wat ervoor zorgt dat het zout niet samenklontert. Dit stofje verdampt echter (heel) langzaam uit het zout. Ik geloof dat wegenzout niet veel langer dan 6 maanden houdbaar is, ik zal het maandag eens navragen..

Ik werk op het laboratorium van een bekend chemieconcern
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:12:51 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76593046
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Piet, we betalen allemaal al jaren teveel gemeentelijke belasting. Nu woon ik in A'dam en ik kan je vertellen dat de gemeente eerder bij mij in het krijt staat dan andersom.

Maar ik denk dat dit voor veel gemeenten geldt eigenlijk.
Mag ik hieruit afleiden dat je vind dat overheden te groot zijn, teveel kosten en dat ze kleiner moeten worden? Kortom, minder overheid, meer eigen verantwoording?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:15:02 #229
45206 Pietverdriet
pi_76593094
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:12 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Aan (wegen)zout wordt een een stofje toegevoegd wat ervoor zorgt dat het zout niet samenklontert. Dit stofje verdampt echter (heel) langzaam uit het zout. Ik geloof dat wegenzout niet veel langer dan 6 maanden houdbaar is, ik zal het maandag eens navragen..

Ik werk op het laboratorium van een bekend chemieconcern
magnesiumcarbonaat en siliciumdioxide zijn antiklontermiddelen, maar die verdampen niet.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:16:58 #230
45206 Pietverdriet
pi_76593137
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:08 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Als je ergens op antwoordt, moet je wel even lezen waar het over gaat. Ik vind helemaal niet dat de Gemeente dat moet doen, maar Piet had het er over dat als er iemand valt of dat dan een kwestie is van je aansprakelijkheidsverzekering. Daar was dit een antwoord op, dat je daar niet aansprakelijk voor bent omdat het jouw stoep niet is.
In andere landen is dit wel het geval, In Duitsland krijg je niet alleen een boete als je niet veegt, maar je bent ook aansprakelijk voor letselschade. Sterker nog, als je aan een straat woont waar geen stoep is ben je verplicht een strook van een halve meter vrij te ruimen.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:17:26 #231
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76593151
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mag ik hieruit afleiden dat je vind dat overheden te groot zijn, teveel kosten en dat ze kleiner moeten worden? Kortom, minder overheid, meer eigen verantwoording?
Dat mag, al zou het wel wat vreemd zijn.

Want wat ik vooral bedoel is dat ik veel betaal aan de gemeente, maar hiervoor zo goed als niets terugkrijg. Ik heb dan ook veel meer problemen met gemeentelijke belastingen en bestedingen dan met die van de landelijke overheid.

Dat de boel te log is geworden... Dat weet ieder kind.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:18:45 #232
45206 Pietverdriet
pi_76593185
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Want wat ik vooral bedoel is dat ik veel betaal aan de gemeente, maar hiervoor zo goed als niets terugkrijg. Ik heb dan ook veel meer problemen met gemeentelijke belastingen en bestedingen dan met die van de landelijke overheid.

Dat de boel te log is geworden... Dat weet ieder kind.
Dus je stoep zelf vegen.
pi_76593187
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:01 schreef Kleiduif het volgende:
Dat ze er water door gooien kan ik me niet voorstellen, hoe dat dan zit weet ik niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strooizout
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:20:08 #234
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76593221
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus je stoep zelf vegen.
Piet is je gevoel voor logica onder de sneeuwschuiver beland ofzo?
pi_76593226
Net als met die lantaarnpaal die hier in de buurt laatst midden op straat stond. Een stoep was verlegd, waardoor de op de stoep staande lantaarnpaal minimaal een week midden op straat stond (de stoep was straat geworden), in een bocht. Levensgevaarlijk. Misschien hadden de burgers toen ook gewoon initiatief moeten tonen en dat ding om moeten zagen.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:21:35 #236
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76593256
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:20 schreef bloodymary het volgende:
Net als met die lantaarnpaal die hier in de buurt laatst midden op straat stond. Een stoep was verlegd, waardoor de op de stoep staande lantaarnpaal minimaal een week midden op straat stond (de stoep was straat geworden), in een bocht. Levensgevaarlijk. Misschien hadden de burgers toen ook gewoon initiatief moeten tonen en dat ding om moeten zagen.
Pfff... Ik heb een keer een boom van de gemeente omgezaagd.... Nou, ze hebben me echt gezocht toen hoor. Daar zijn ze niet makkelijk in
pi_76593309
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In andere landen is dit wel het geval, In Duitsland krijg je niet alleen een boete als je niet veegt, maar je bent ook aansprakelijk voor letselschade. Sterker nog, als je aan een straat woont waar geen stoep is ben je verplicht een strook van een halve meter vrij te ruimen.
Same here.
pi_76593389
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:22 schreef LXIV het volgende:
Kijk, nu zie je maar weer in wat voor een individualistische reaguur-cultuur we leven! Al 4 mensen stemmen lekker anoniem vanachter hun schermpje tégen, dus eigenlijk tegen de maatschappij! Zie je wel dat de Koningin toch gelijk had!

Woonden we maar in een dictatuur, waar na zo'n uitspraak van de president doodseskaders rondreden om iedereen met een ongeveegd stoepje uit zijn huis te halen en daarvoor in de koude sneeuw te executeren!
De wegen zijn waardeloos geveegd en bepekeld, hier is zelfs het huisvuil niet opgehaald omdat er niet gestrooid is in de wijken.. Ik wil mijn belastingcenten terug!
En zo'n mongool heeft het dan over 'verantwoording voor de samenleving'. Bakellende weet heel goed anderen te wijzen op hun fatsoen. Maar waar is ie zelf? Is de armoede niet toegenomen onder zijn verlichte bewind? Rijken blijven graaien terwijl bejaarden nog steeds liggen weg te rotten omdat daar geen geld voor is. Waar blijft het beloofde zoet? Wij kunnen de crisis gaan betalen en ook nog onze eigen stoep, nou ja, die van de gemeente, vegen. En dat noemt zich dan nog gristen ook.. bleh..
pi_76593430
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Bij mij is dat toch anders. Ik zie dat de buurt hier de laatste jaren erg is opgeknapt en ook in het centrum van onze stad wordt stevig geïnvesteerd door de gemeente. Door een deel van de gemeentelijke bestedingen zie ik echt duidelijke verbeteringen. Dat is landelijk toch minder het geval
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76593432
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

magnesiumcarbonaat en siliciumdioxide zijn antiklontermiddelen, maar die verdampen niet.
Aan wegenzout wordt kalium/natrium-hexacyanoferraat toegevoegd.
pi_76593438
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Pfff... Ik heb een keer een boom van de gemeente omgezaagd.... Nou, ze hebben me echt gezocht toen hoor. Daar zijn ze niet makkelijk in
En terecht. Andermans eigendom vernielen is achterlijk.
pi_76593470
Ik vertik het om het complete topic door te lezen, maar indien er mensen van mening zijn dat stopeje vegen een zaak is voor de gemeente, dan verdienen die figuren een trap onder de reet. Het is een kleine moeite om je stoepje te vegen en je doet de postbode (en bezoek) een groot plezier. Die lui breken bijna hun nek met deze gladheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:30:50 #243
45206 Pietverdriet
pi_76593481
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:28 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Aan wegenzout wordt kalium/natrium-hexacyanoferraat toegevoegd.
En dat moet je niet eten, maar verdampt niet
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:33:16 #244
45206 Pietverdriet
pi_76593547
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vertik het om het complete topic door te lezen, maar indien er mensen van mening zijn dat stopeje vegen een zaak is voor de gemeente, dan verdienen die figuren een trap onder de reet. Het is een kleine moeite om je stoepje te vegen en je doet de postbode (en bezoek) een groot plezier. Die lui breken bijna hun nek met deze gladheid.
Zitten liever met een biertje te roepen dat het allemaal kut is en dat de anderen het moeten doen.
pi_76593614
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, daar gaat het juist niet om denk ik. De meeste mensen vegen heus wel het stoepje voor hun huis schoon (ik zie het tenminste bijna overal), maar het gaat er om dat Balkenende zich met dit soort futiliteiten bezig houdt en dan dat belerende toontje waarop hij het zegt, terwijl hij bijvoorbeeld niets zegt over allerlei ellende die heeft plaats gevonden zoals in Culemborg. Hij kan beter veldwachter worden of zo.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:35:57 #246
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76593635
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

En terecht. Andermans eigendom vernielen is achterlijk.
Mwah. Krasse uitspraken doen over een situatie waar je het fijne niet van weet ook wel een beetje
pi_76593765
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:35 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het juist niet om denk ik. De meeste mensen vegen heus wel het stoepje voor hun huis schoon (ik zie het tenminste bijna overal), maar het gaat er om dat Balkenende zich met dit soort futiliteiten bezig houdt en dan dat belerende toontje waarop hij het zegt, terwijl hij bijvoorbeeld niets zegt over allerlei ellende die heeft plaats gevonden zoals in Culemborg. Hij kan beter veldwachter worden of zo.
Ik heb een stukje van het interview met de premier gezien vrijdag en hij had het wel degelijk over Culemborg. Alleen de verslaggever vond de kou interessanter .
pi_76593780
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Mwah. Krasse uitspraken doen over een situatie waar je het fijne niet van weet ook wel een beetje
De kans dat dit niet anders was op te lossen lijkt me minimaal
pi_76593781
quote:

[..]

Balkenende heeft zich gisteren of dag daarvoor uitgesproken over Culemborg. Er is niets mis met deze oproep. En gezien Balkenende's normen en waarden stokpaardje kun je het hem moeilijk kwalijk nemen dat hij deze uitspraak doet.

Overigens is Culemborg ook opgeblazen stierenschijt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:46:19 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76593899
quote:

[..]

Het stoepjevegen is gewoon een metafoor, daarop is Culemborg net zo goed van toepassing. Dat zovelen daar niet doorheen kunnen kijken!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')