Nou dan is er niet goed geveegd. Als er niks ligt kan er ook niks glad zijn. Als er wel ijs ligt heeft het of geijzeld of er is niet goed geveegd.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:15 schreef superjojo het volgende:
[..]
En die laag ijs ligt momenteel voor alle deuren in mijn straat waar begin deze week geveegd is...
Je moet gewoon vegenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:15 schreef superjojo het volgende:
[..]
En die laag ijs ligt momenteel voor alle deuren in mijn straat waar begin deze week geveegd is...
jah euh doei! vroeger hadden we tenminste nog zout!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb geen hoge hoed op van Balkenende maar in dit geval heeft hij gewoon gelijk.
Hilarisch om te lezen hoe men zich in de ( lamme ) wiek geschoten voelt. Het idee : iets te doen wat niet verplicht isJa, da's idd wel schrikken voor sommige mensen.
Moest ook meteen denken aan die topics over kinderen opvoeden in deze verlichte tijden, nou dat heeft dus duidelijk een gewéldig resultaat gehad. Hele generatie luie asociale flikkers![]()
Vroeger was het heel normaal om de stoep begaanbaar te houden. Als eens een oud mens met rollator over die platgetrapte ijsbanen zien schuivelen ? Vast niet vaak want mensen die slecht ter been zijn durven nu de deur niet meer uit.
Jammer voor kinderen op sleetjes maar er zij genoeg plekken waar je wel prima kunt sleeën.
En ook het stoepje van je bejaarde buurvrouw en je lamme buurman want die kunnen het niet zelfquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je moet gewoon vegen.
Voordat je naar je werk gaat moet je vegen, als je thuis komt moet je vegen en voordat je gaat slapen moet je vegen!!!!
SCHNELL!!!!
Dan zou ik mijn sneeuw naar jouw deel vegenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef joers1 het volgende:
Voor mijn deur is alles weg...geveegd en zout gestrooid. Bij mij voor de deur (gehele trottoir voor mijn tuin)en tuinpad is alles weg en compleet schoon.
En als het heeft geijzeld kan er beter sneeuw bovenop liggen dan niks. Een perfect argument om niet te vegen dusquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dan is er niet goed geveegd. Als er niks ligt kan er ook niks glad zijn. Als er wel ijs ligt heeft het of geijzeld of er is niet goed geveegd.
Nee want dan is het toch glad doordat de sneeuw geen grip heeft op ijs. Je denkt dus veilig te kunnen lopen en gaat dan onderuit door de gladde ijslaag onder de sneeuw.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:26 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
En als het heeft geijzeld kan er beter sneeuw bovenop liggen dan niks. Een perfect argument om niet te vegen dus
Ok lieve vegers.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:26 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
En als het heeft geijzeld kan er beter sneeuw bovenop liggen dan niks. Een perfect argument om niet te vegen dus
Zout is niet uitgestorven hoor, als je geen strooizout kunt krijgen neem je toch gewoon keukenzout ? Dat kost echt geen kapitaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
jah euh doei! vroeger hadden we tenminste nog zout!
En dan vragen mensen nog "hoe kan je ooit CDA stemmen, IR?"quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:06 schreef LXIV het volgende:
Het is typisch hoe verschillend er over gedacht wordt
CDA: Zie OP
VVD: Pak uitkeringstrekkers in tijden van sneeuwval hun uitkering af. Dan zullen ze wel bij de mensen langsgaan om voor een euro hun stoepje te vegen. Vrije markt
PVDA: Hef progressief belastingen en stel van dat geld een gemeentelijke stoepveegdienst in. Omdat onze werkelozen moeilijk bemiddelbaar zijn halen we hiervoor Kenianen uit Afrika. Dat zij geen sneeuwervaring hebben hindert niet, dat leren we ze wel op de inburgeringscursus. (per taxi ophalen!)
Groen Links: Die sneeuw laten we liggen. Middels het Albedo-effect verminderen we zo het broeikaseffect
PVV: We stellen strafbataljons op van werkeloze islamitische jongeren. Wie het quotum van 40 stoepjes per dag niet haalt hoort niet thuis in Nederland en gaat op het vliegtuig terug.
CU: We gaan heel hard bidden voor dooi
Alles is op!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zout is niet uitgestorven hoor, als je geen strooizout kunt krijgen neem je toch gewoon keukenzout ? Dat kost echt geen kapitaal.
Vertel dat maar aan de gemeentequote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zout is niet uitgestorven hoor, als je geen strooizout kunt krijgen neem je toch gewoon keukenzout ? Dat kost echt geen kapitaal.
De laatste verkiezingen heb ik CU gestemd, maar de stoep heb ik gewoon met de hand gedaan!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En dan vragen mensen nog "hoe kan je ooit CDA stemmen, IR?"
Dan nog: ik val liever in een laagje sneeuw dan op een kale stoepquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee want dan is het toch glad doordat de sneeuw geen grip heeft op ijs. Je denkt dus veilig te kunnen lopen en gaat dan onderuit door de gladde ijslaag onder de sneeuw.
Ik heb daardoor van de week een lelijke schuiver gemaakt
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:32 schreef AchJa het volgende:
Dat iedereen in de buurt hier maar met zijn klauwen van die sneeuw afblijft. Er zijn hier een aantal lutsers die niet begrijpen dat de sneeuw die je weghaalt ook nog ergens heen moet. Er is nu al sinds dat het is gaan sneeuwen een aantal parkeerplekken niet meer te gebruiken omdat ze dat als sneeuwverzamelpunt gebruikt hebben. Kieper het gvd in je eigen tuin mongolen!
Ja dat probleem had ik ook ff maar gelukkig kreeg de super nieuw aanvoer en toen ik meteen een paar pakken gehamsterdquote:
Ik val liever nietquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:33 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dan nog: ik val liever in een laagje sneeuw dan op een kale stoep
Ik ben het met je eens dat de gemeente het zou moeten doen, maar die doet 't niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de gemeente
Die amateurs hebben niet eens genoeg strooizout op voorraad om een stevige winter te doorstaan.
Dat is verdomme de taak van de gemeente en dan gaan ze mij verplichten mijn stoepje schoon te houden. Ze kunnen hun eigen wegennet niet eens schoonhouden. Amateurs.
De Nederlandse overheid faalt werkelijk met alles.
Ja er zijn zoveel dingen die wel netter zijn om te doen (en wat net is is ook nog eens arbitrair). Dus wat heeft in godsnaam Balkie hiermee te schaften? Die man heeft een land te besturen, for Christ sake.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de gemeente het zou moeten doen, maar die doet 't niet.
Als jij geen zin hebt om je stoep te vegen dan laat je 't toch gewoon ? Er is niemand die je kan dwingen om 't te doen. Het is wel netter om het wel te doen maar daarover verschillen we dus van mening.
oeps 3x op een rij![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |