abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76594019
Nou ja, dan had ik daar misschien niet over moeten oordelen, als ik niet het hele verhaal heb gezien en daardoor onterecht conclusies trek.

Maar dat belerende en betuttelende toontje van die man dat irriteert me mateloos en dat hij zich met dit soort futiliteiten bezig houdt, net als met dat smsje van Jan Smit en het feit dat hij bij Boulevard gaat zitten. Dat doe je niet als premier zijnde.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:51:13 #252
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76594026
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kans dat dit niet anders was op te lossen lijkt me minimaal
Ik verzeker je dat we (het was een gezamenlijke inspanning) alle mogelijke procedures hadden doorlopen. Het probleem is dat wanneer een niet nader te noemen overheidsorganisatie het niet eens is met een lagere overheid en je van beiden toestemming nodig hebt, zich een soort flipperkast-spel aftekent tussen het kastje en de muur.

Maar ik ben het wel met je eens op zich. Het was wat brutaal
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:56:27 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76594163
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:50 schreef bloodymary het volgende:
Nou ja, dan had ik daar misschien niet over moeten oordelen, als ik niet het hele verhaal heb gezien en daardoor onterecht conclusies trek.

Maar dat belerende en betuttelende toontje van die man dat irriteert me mateloos en dat hij zich met dit soort futiliteiten bezig houdt, net als met dat smsje van Jan Smit en het feit dat hij bij Boulevard gaat zitten. Dat doe je niet als premier zijnde.
Het zijn juist geen futiliteiten. Het gaat over eigen verantwoordelijkheid, niet met je voeten omhoog liggen tot de overheid je komt helpen, gemeenschapsgevoel. In plaats van over stoepjevegen had hij het ook kunnen hebben over burenhulp.
The End Times are wild
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:14:22 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76594657
En zeg nu zelf: in wat voor type land zou jij het liefste willen wonen?

In een land waarin mensen zich om hun omgeving bekommeren, hun eigen stoepje vegen en dat van de bejaarde buurvrouw ook nog even meenemen, waarna ze daar nog even een bakje koffie drinken voor de gezelligheid?

Of een land waarin de staat alles regelt, er veegploegen op inhuurbasis door de straten gaan en een betaalde sociaal-werker voor de oude buurvrouw haar gerechtigde 1 uur 22 minuten sociaal contact verzorgt? (<= Dit is de kant die Nederland is heengegaan de afgelopen 20 jaar)

Of een land waarin niemand zijn stoepje veegt, en als je valt en je been breekt is het je eigen domme fout, ben je hierop niet verzekert dan ben je helemaal de sigaar. Die buurvrouw wordt bij het invallen van de dooi gevonden in haar onverwarmde woning omdat ze begint te stinken. (Dit is de laatste 5 jaar de richting)

Of een land waarin mensen verplicht ingedeeld worden in veegploegen om de straten sneeuwvrij te maken? (Dit is de toekomst, wat veel Nederlanders het liefste willen)

Want dat zijn zo'n beetje de opties. Ik vind de optie van Balkenende veruit de meest menselijke en wenselijke. We moeten af van het idee dat de overheid altijd maar alles voor ons regelt. Maar we moeten ook niet vervallen in een asociale bende waar het ieder voor zich is. Eigen verantwoordelijkheid en eigen medemenselijkheid.
The End Times are wild
  † In Memoriam † zaterdag 9 januari 2010 @ 12:15:37 #255
137949 Disana
pi_76594690
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:14 schreef LXIV het volgende:

In een land waarin mensen zich om hun omgeving bekommeren, hun eigen stoepje vegen en dat van de bejaarde buurvrouw ook nog even meenemen, waarna ze daar nog even een bakje koffie drinken voor de gezelligheid?

Of een land waarin de staat alles regelt, er veegploegen op inhuurbasis door de straten gaan en een betaalde sociaal-werker voor de oude buurvrouw haar gerechtigde 1 uur 22 minuten sociaal contact verzorgt? (<= Dit is de kant die Nederland is heengegaan de afgelopen 20 jaar)

Of een land waarin niemand zijn stoepje veegt, en als je valt en je been breekt is het je eigen domme fout, ben je hierop niet verzekert dan ben je helemaal de sigaar. Die buurvrouw wordt bij het invallen van de dooi gevonden in haar onverwarmde woning omdat ze begint te stinken.

Of een land waarin mensen verplicht ingedeeld worden in veegploegen om de straten sneeuwvrij te maken?

Want dat zijn zo'n beetje de opties. Ik vind de optie van Balkenende veruit de meest menselijke en wenselijke. We moeten af van het idee dat de overheid altijd maar alles voor ons regelt. Maar we moeten ook niet vervallen in een asociale bende waar het ieder voor zich is. Eigen verantwoordelijkheid en eigen medemenselijkheid.
Eens hoor. De mensen die hier gisteren zo hard riepen dat ze het noooit zouden doen leren het ook nog wel als ze wat ouder zijn.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:28:37 #256
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_76595144
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:08 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Als je ergens op antwoordt, moet je wel even lezen waar het over gaat. Ik vind helemaal niet dat de Gemeente dat moet doen, maar Piet had het er over dat als er iemand valt of dat dan een kwestie is van je aansprakelijkheidsverzekering. Daar was dit een antwoord op, dat je daar niet aansprakelijk voor bent omdat het jouw stoep niet is.
aansprakelijkheidsverzekering is wel het minste wat me boeit, eerder gewoon fatsoen hebben en doen, daar heb ik geen druk van een verzekering voor nodig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:30:28 #257
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_76595198
quote:

Of een land waarin niemand zijn stoepje veegt, en als je valt en je been breekt is het je eigen domme fout, ben je hierop niet verzekert dan ben je helemaal de sigaar. Die buurvrouw wordt bij het invallen van de dooi gevonden in haar onverwarmde woning omdat ze begint te stinken. (Dit is de laatste 5 jaar de richting)

Of een land waarin mensen verplicht ingedeeld worden in veegploegen om de straten sneeuwvrij te maken? (Dit is de toekomst, wat veel Nederlanders het liefste willen)

Eensch
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:40:20 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76595478
quote:

eens, en sterker nog, bij mij in de buurt doen we het zo,
Hoewel de overheid een flink debit heeft aan hoe de maatschappij nu functioneerd, en wij dit men zijn allen zo wilden, we hebben immers in meerderheid voor dat beleid gekozen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76595588
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:28 schreef Klonk het volgende:

[..]

aansprakelijkheidsverzekering is wel het minste wat me boeit, eerder gewoon fatsoen hebben en doen, daar heb ik geen druk van een verzekering voor nodig
DAT VIND IK OOK, MAAR PIET BEGON OVER DIE VERZEKERING EN DAAR REAGEERDE IK OP. IK HAD MIJN STOEPJE AL GEVEEGD, NET ALS IEDEREEN HIER IN DE STRAAT EN IN DE MEESTE STRATEN, MAAR DAAR GING HET NIET OM.

Moeilijk he, lezen...
pi_76595712
Ik heb mijn stoep en die van onze 85 jarige buurtjes en de gang naast ons huis geveegd en gestrooid en er zo'n shitload aan zout overheen gegooid dat er de eerste twee weken niks meer gedaan hoeft te worden

Mensen, denk aan de postbode en veeg die stoep!
pi_76596149
Zo, ik heb m'n stoepje ook geveegd. Onze Geliefde Leider zal trots op me zijn
pi_76596472
quote:

Die houding komt oa. omdat er onderhand op van alles belasting wordt geheven en we er bar weinig voor terugkrijgen.
Die houding komt ook omdat deze regering zelf geen gemeenschapszin heeft. De publieke zaak lijkt verweesd te zijn, alle nutsvoorzieningen worden uit handen gegeven aan particuliere bedrijven die vervolgens mooi weer gaan spelen met wat voorheen gemeenschapsgeld was. Wij moeten met lede ogen aanzien hoe alles kapot bezuinigd wordt en een rijke elite steeds rijker wordt.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Als we niet in een kleptocratie zouden leven, maar een wat betekenisvollere democratie zouden hebben, dan zou een warmere samenleving, solidariteit met mensen die het minder hebben en medemenselijkheid veel vanzelfsprekender zijn.
Fatsoen moet je doen, geldt ook voor overheden, die tenslotte ook een voorbeeldfunctie hebben.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:23:20 #263
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76596832
Hier sneeuwt het al de hele dag en ik heb al 3 x geveegd, gelukkig is mijn man nu thuis kan die 't lekker bij houden.
Als het te lang blijft liggen word de sneeuwlaag zo dik dat het bijna niet meer weg te krijgen is.
Mijn man gaat een stevige sneeuwschuiver maken

Zal mij 'n zorg zijn wat JP erover zegt, van zijn uitspraken trek ik me sowieso nooit wat aan
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_76597289
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als we niet in een kleptocratie zouden leven,
Kleptocratie Maar je hebt wel helemaal gelijk hoor.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:02:32 #265
45206 Pietverdriet
pi_76598125
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:50 schreef bloodymary het volgende:

Wat je irriteert is dat hij je verteld hoe je je te gedragen hebt, maar zelf doe je niet anders dan vertellen hoe hij zich te gedragen heeft.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:13:54 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76598496
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die houding komt oa. omdat er onderhand op van alles belasting wordt geheven en we er bar weinig voor terugkrijgen.
Die houding komt ook omdat deze regering zelf geen gemeenschapszin heeft. De publieke zaak lijkt verweesd te zijn, alle nutsvoorzieningen worden uit handen gegeven aan particuliere bedrijven die vervolgens mooi weer gaan spelen met wat voorheen gemeenschapsgeld was. Wij moeten met lede ogen aanzien hoe alles kapot bezuinigd wordt en een rijke elite steeds rijker wordt.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Als we niet in een kleptocratie zouden leven, maar een wat betekenisvollere democratie zouden hebben, dan zou een warmere samenleving, solidariteit met mensen die het minder hebben en medemenselijkheid veel vanzelfsprekender zijn.
Fatsoen moet je doen, geldt ook voor overheden, die tenslotte ook een voorbeeldfunctie hebben.
Die houding snap ik wel, maar de reden dat er steeds meer belasting geheven moet worden is ook omdat de overheid steeds meer van dit soort taken op zich genomen heeft! En omgerekend kost het schoonhouden van je stoepje dan, inclusief alle ambtelijke overhead, misschien wel 20 euro!

Hier had de PVDA een plan om de achterstandsbuurten op te knappen. De gemeente zou de voortuintjes in de kansenwijken gaan onderhouden. Door een betere buurtomgeving zouden de problemen ook verkleinen. Het moest uitbesteed worden aan een bedrijf (met ongetwijfeld Polen in de onderneming)

Kun je het je voorstellen? Dan ligt er zo'n überdikke werkeloze familie languit op de bank voor de TV om half elf 's ochtends terwijl de voortuin door een ploegje opgeknapt wordt. Van een huis dat onder de marktprijs van uitkeringsgeld en huursubsidie bewoond wordt.

Het ergste daarvan vind ik niet eens het geld dat het kost, maar nog veel meer dat wanneer je dit gaat doen binnen de kortste tijd de mensen gaan vinden dat dit een overheidstaak is, en gaan klagen wanneer de ploeg twee maanden niet langs is geweest.

Hetzelfde met taxibusjes die mensen 3 km vervoeren voor de integratiecursus en al het andere gepamper waar dit land van vergeven is. Juist met dit soort acties kweek je de verkeerde houding aan. Totale afhankelijkheid en gekanker als de overheid eens een keertje verstek geeft. Het maar heel normaal vinden dat álles voor je geregeld wordt en dat je overal alles voor niks krijgt. Het is toch altijd al zo geweest? Dat er mensen zijn die hiervoor moeten werken en ook zelf nog naar de supermarkt fietsen voor een aanbieding of de stoep schoonhouden kunnen ze zich niet voorstellen.
The End Times are wild
pi_76599220
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die houding snap ik wel, maar de reden dat er steeds meer belasting geheven moet worden is ook omdat de overheid steeds meer van dit soort taken op zich genomen heeft! En omgerekend kost het schoonhouden van je stoepje dan, inclusief alle ambtelijke overhead, misschien wel 20 euro!

Hier had de PVDA een plan om de achterstandsbuurten op te knappen. De gemeente zou de voortuintjes in de kansenwijken gaan onderhouden. Door een betere buurtomgeving zouden de problemen ook verkleinen. Het moest uitbesteed worden aan een bedrijf (met ongetwijfeld Polen in de onderneming)

Kun je het je voorstellen? Dan ligt er zo'n überdikke werkeloze familie languit op de bank voor de TV om half elf 's ochtends terwijl de voortuin door een ploegje opgeknapt wordt. Van een huis dat onder de marktprijs van uitkeringsgeld en huursubsidie bewoond wordt.

Het ergste daarvan vind ik niet eens het geld dat het kost, maar nog veel meer dat wanneer je dit gaat doen binnen de kortste tijd de mensen gaan vinden dat dit een overheidstaak is, en gaan klagen wanneer de ploeg twee maanden niet langs is geweest.

Hetzelfde met taxibusjes die mensen 3 km vervoeren voor de integratiecursus en al het andere gepamper waar dit land van vergeven is. Juist met dit soort acties kweek je de verkeerde houding aan. Totale afhankelijkheid en gekanker als de overheid eens een keertje verstek geeft. Het maar heel normaal vinden dat álles voor je geregeld wordt en dat je overal alles voor niks krijgt. Het is toch altijd al zo geweest? Dat er mensen zijn die hiervoor moeten werken en ook zelf nog naar de supermarkt fietsen voor een aanbieding of de stoep schoonhouden kunnen ze zich niet voorstellen.
Ik bedoelde ook niet dat ik per sé vind dat er maar op los gepamperd moet worden. Mijn punt was eerder dat ik overal goed geld naartoe zie gaan, behalve naar waar het moet zijn, private zorgverzekeringen zijn een mooi voorbeeld van privatisering van een nutsvoorziening die helemaal niet beter geworden is. Het is veel duurder en je krijgt er steeds minder voor terug.
Dat gevoel krijg ik ook bij allerlei belastingen en accijnzen die overal op geheven worden. Het geld blijft ergens aan de strijkstok hangen, terwijl er zoveel in het algemeen belang mee gedaan zou kunnen worden.

En als dat de mentaliteit van zowel de lokale als de rijksoverheid zou zijn, dan denk ik echt dat een dergelijk goed voorbeeld ook goed doet volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 09-01-2010 14:47:36 ]
pi_76599343
quote:
-knip-
Juist.

Erg jammer dat sommigen hier niet normaal kunnen nadenken wanneer de letters B, a, l, k, e, n, e, n, d en e elkaar opvolgen.

Nog niks gevallen hier aan de kust, trouwens. Maar volgens de buienradar komt dat wel goed.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76599376
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat je irriteert is dat hij je verteld hoe je je te gedragen hebt, maar zelf doe je niet anders dan vertellen hoe hij zich te gedragen heeft.
Nee, ik zeg hoe hij zich niet moet gedragen.

En wat die voorbeeldlanden betreft, ik woon nog steeds in land voorbeeld nummer 1. Misschien is dat niet in heel Nederland zo, maar hier in brabant/limburg wel. Zondag heeft een jongen uit de straat de stoep van de hele straat schoongeveegd en alle buren gaan gewoon gezellig met elkaar om. Maar dat zal misschien in Rotterdam of zo wel anders zijn.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:40:26 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76599380
Wat ik wel frappant vind is dat de inkomensgroei zó enorm gestegen is, de belastinginkomsten eveneens gigantisch omhoog gegaan zijn, ver, ver, ver boven het inflatieniveau en dat we tegelijkertijd steeds minder van de overheid terugkrijgen.

Ik weet nog dat in de jaren 80 heel veel dingen nog door de overheid betaald werden. Zwemmen was bijna gratis (50 cent entree), als je een buurthappening gaf kon je zó subsidie ophalen, studenten kregen een leefbare studiebeurs, het leger was veel groter, kleinere dorpen hadden nog gemeentehuizen, een dienst daar kostte geen kapitalen (15 euro voor een geboortebewijs uitdraaien) en ga zo maar door.

Niet dat ik er nu zo'n voorstander van ben dat de overheid geld uitdeelt, maar ik vraag me wel af waar dat geld nu allemaal blijft. Ik zie er in ieder geval eigenlijk nooit iets van terug, en ik betaal toch genoeg!
The End Times are wild
pi_76599568
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:40 schreef LXIV het volgende:

Ik weet nog dat in de jaren 80 heel veel dingen nog door de overheid betaald werden. Zwemmen was bijna gratis (50 cent entree), als je een buurthappening gaf kon je zó subsidie ophalen, studenten kregen een leefbare studiebeurs, het leger was veel groter, kleinere dorpen hadden nog gemeentehuizen, een dienst daar kostte geen kapitalen (15 euro voor een geboortebewijs uitdraaien) en ga zo maar door.

Niet dat ik er nu zo'n voorstander van ben dat de overheid geld uitdeelt, maar ik vraag me wel af waar dat geld nu allemaal blijft. Ik zie er in ieder geval eigenlijk nooit iets van terug, en ik betaal toch genoeg!
Mwoh, zwemmen kost nou nog vrijwel niks, subsidie voor een buurtfeest kan je iig hier ook zo krijgen (ook al woon je in de villabuurt waar geen huis minder dan een miljoen waard is ), het leger wordt constant uitgezonden wat werkelijk kapitalen kost, kleine dorpen hebben meestal nog steeds wel een servicepunt alleen is er flink gesneden in openingstijden. Dat laatste is niet zo vreemd aangezien je ook veel over internet kan regelen en zaken als een uitreksel van het gemeenteregister halen of wat dan ook heb ik altijd al als erg duur ervaren.

Verder betaal jij waarschijnlijk procentueel gezien stukken minder belasting nu dan in de jaren 80. Geen groep die het de afgelopen 20 jaar zoveel beter heeft gekregen dan de bovenmodalen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 9 januari 2010 @ 14:51:59 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76599732
In de jaren 80 betaalde ik nog helemaal niks! Maar ik snap wat je bedoelt. Relatief gezien is de belastingdruk kleiner geworden. Maar de overheidsuitgaven beslist niet.
The End Times are wild
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:11:09 #273
45206 Pietverdriet
pi_76600298
* Pietverdriet was even stoep vegen en zout strooien.
pi_76600340
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Braaf hoor, je bent een goede burger, chapeau!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:05:37 #275
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76602011
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Had Angela dat gevraagd aan jou
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')