abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76576581
Wat een zeikers in de topic zeg

Jullie vegen zeker ook nooit ff de bladeren in een bak, daar moet ook maar een 'mannetje' van de gemeente voor komen.

Oh, en uiteraard een KLB topic openen als blijkt dat de gemeentelijke lasten weer gestegen zijn
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:06:55 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76576619
Het is typisch hoe verschillend er over gedacht wordt

CDA: Zie OP

VVD: Pak uitkeringstrekkers in tijden van sneeuwval hun uitkering af. Dan zullen ze wel bij de mensen langsgaan om voor een euro hun stoepje te vegen. Vrije markt

PVDA: Hef progressief belastingen en stel van dat geld een gemeentelijke stoepveegdienst in. Omdat onze werkelozen moeilijk bemiddelbaar zijn halen we hiervoor Kenianen uit Afrika. Dat zij geen sneeuwervaring hebben hindert niet, dat leren we ze wel op de inburgeringscursus. (per taxi ophalen!)

Groen Links: Die sneeuw laten we liggen. Middels het Albedo-effect verminderen we zo het broeikaseffect

PVV: We stellen strafbataljons op van werkeloze islamitische jongeren. Wie het quotum van 40 stoepjes per dag niet haalt hoort niet thuis in Nederland en gaat op het vliegtuig terug.

CU: We gaan heel hard bidden voor dooi
The End Times are wild
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 20:09:27 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_76576747
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:02 schreef thewishmaster het volgende:
We staan voor een grote bezuinigingsoperatie en Jan Peter maakt zich druk over het schoonvegen van de stoep.....
...en nog een paar probleempjes op allerlei gebieden.
Maar als het stoepje maar schoon is
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:10:18 #104
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_76576796
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

...en nog een paar probleempjes op allerlei gebieden.
Maar als het stoepje maar schoon is
Je zou je er eigenlijk rot om moeten lachen als in een ander land de premier zich hiermee zou bemoeien.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:11:32 #105
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76576846
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:02 schreef thewishmaster het volgende:
We staan voor een grote bezuinigingsoperatie en Jan Peter maakt zich druk over het schoonvegen van de stoep.....
Ja, laten we die bankiers een schop geven!
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:12:11 #106
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_76576872
Veel mensen die begin deze week hun stoep veegden, hebben nu zo'n ijsplaat voor de deur. Dan kan je beter een laagje sneeuw hebben, dat is niet zo glad en als je toch op je bek gaat val je ook niet hard.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_76576958
Ik heb ook even wat reacties op De Telegraaf site van lezers doorgenomen, wat heerlijk. Hier zijn de beste (tot nu toe), lach mee....

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_stoep__.html?p=2,2

Waar bemoeit die man zich mee?Laat hem zijn eigen werk goed doen!Zolang dat niet zo is ,laat hem zijn mond houden.De stoep is van de gemeente, de straat kunnen ze niet eens schoonhouden.A;s je wilt lopen of fietsen is dat bijna niet te doen.Benen of armen breken.Hoeveel kilometers stoepen zijn er niet, die niet voor een woning liggen? Wie houd die dan schoon?
JB, Apeldoorn | 18:46 | 08.01.

Aha, dat is nog eens een goed idee!Maar wanneer worden wij geacht dit te doen, afgelopen week hebben wij met zijn allen 4 - 6 uur extra in de file gestaan per dag omdat bestuur NL de snelwegen niet schoon kan houden. Gemeenten stoppen met uitdelen van zout omdat men te weinig ingekocht heeft en wie mogen de bende weer eens opruimen na een werkdag van 8 uur en tussen de 2 en 6 uur fileleed ....... exactomundo.YES WE CAN!
Marc, Heerhugowaard | 18:16 | 08.01.10

Sinds balkellende ben ik al blij dat ik geld heb om te eten, laat staan dat ik nog geld heb voor een bezem of sneeuwschep. Strooizout is ook op randsoen. Enige wat helpt smelten is de woede over dit kabinet
michel, amesfoort | 18:44 | 08.01.10

Ik ben 2x bij Gamma geweest voor sneeuwschop. Gewoon niet te krijgen. Ze zijn op en er worden geen nieuwe geleverd werd mij verteld.Met de bezem is het geen doen, dus blijft de sneeuw maar liggen.
Rick, Nederland | 18:30 | 08.01.10

Trouwens stoepjes schoonvegen gaat het dan om alleen om sneeuw of ook om hangjongeren en verlvelende straatrovers?
Dimitri D., Den Haag | 18:16 | 08.01.10

Na een week hard werken lees ik altijd graag een half uurtje reacties op deze site. Het doet mij beseffen dat een normaal iq, gezond verstand en relativeringsvermogen niet voor iedereen is weggelegd... Ik mag mezelf gelukkig prijzen...
Joost, Vianen | 18:24 | 08.01.10
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:14:07 #108
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76576964
Dat doet de gemeente maar. Ik betaal genoeg belasting in dit apenland. Waarom zie ik daar niks van terug?

De geschiedenis verteld ons trouwens dat de overheid / gemeente altijd erg goed is met "schoonvegen" van straatjes.Hun eigen straatje wel te verstaan
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:17:18 #109
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76577107
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef popolon het volgende:
Nou 't is al wel duidelijk dat Balkenende de spijker op z'n kop slaat. De 'ikke-ikke-ikke' cultuur is nog steeds springlevend. En als het toch even kan meteen wijzen naar de overheid.

De overheid wil normen en waarden opleggen aan burgers terwijl ze ZELF geen normen en waarden hebben met hun privacy schendende maatregeltjes en andere onbeschofte regelgeving.

Nee de burgers in een referdum vragen wat ze van de europese grondwet vinden en dan na een nee toch akkoord geven dat getuigt van normen en waarden.

Flikker op naar 1950 gore gristenhond
pi_76577149
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Een uitgegleden oma met een gebroken heup laat je zeker ook fijn op je stoepje liggen. Het is immers jouw oma niet en je kunt er gewoon over heen lopen...
Ik woon in een doodlopende straat waar geen oma's doorheen lopen. Maar mocht er een oma over mijn stoep lopen en uitglijden zal ik haar zeker laten liggen. Het is namelijk niet zo verstandig om mensen te verplaatsen die hun heup hebben gebroken, dat laat ik aan de ambulancebroeders over. Verder glijdt niemand uit door sneeuw: men glijdt uit doordat het glad is. Sneeuw kan je weghalen, glad ijs op de stoep niet. Tot zover je pogingen om mij een schuldgevoel aan te praten.
quote:
De overheid wil normen en waarden opleggen aan burgers terwijl ze ZELF geen normen en waarden hebben met hun privacy schendende maatregeltjes en andere onbeschofte regelgeving.
Dat inderdaad ook nog. De man die ons hele land in de uitverkoop zet voor de EU en allerlei betuttelende uitspraken doet en privacybeperkende maatregelen doorvoert heeft het gore lef om met zijn moraliserende vingertjes richting ons te wijzen? Nigga, please
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:22:25 #111
3185 Adelante
To let it go now
pi_76577325
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Probeer je haar te versieren Adelante?
Ze is in de 50 en als enige dame van plezier hier blijven werken toen de rest moest verkassen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:22:59 #112
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76577351
grappig kreeg van morgen net een e mailtje met een vergelijk van vroeger met nu

1 het is 1942

2 het is oorlog

3 het vriest 20 graden

4 er ligt een halve meter sneeuw

5 de treinen rijden

6 het open baar vervoer rijdt

7 de winkels worden bevoorraad

8 de straten worden schoon gemaakt

9 iedereen is op straat om te helpen

NU ruim 60 jaar later

1 het is 2009

2 het is vrede

3 het vriest 5 graden

4 er ligt 20 cm sneeuw

5 er rijden geen treinen

6 er is geen openbaar vervoer

7 de winkels hebben voorraad

8 er is geen straat of weg schoon gemaakt

9 er is oproep om thuis te blijven
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:23:48 #113
230491 Zith
pls tip
pi_76577381
Zolang ik een identiteitskaart bij me moet hebben om toegang te krijgen tot de stoep en de openbare weg, zie ik de stoep voor mijn huis niet als mijn verantwoordelijkheid.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 20:25:13 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_76577424
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:18 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Ik woon in een doodlopende straat waar geen oma's doorheen lopen. Maar mocht er een oma over mijn stoep lopen en uitglijden zal ik haar zeker laten liggen. Het is namelijk niet zo verstandig om mensen te verplaatsen die hun heup hebben gebroken, dat laat ik aan de ambulancebroeders over. Verder glijdt niemand uit door sneeuw: men glijdt uit doordat het glad is. Sneeuw kan je weghalen, glad ijs op de stoep niet. Tot zover je pogingen om mij een schuldgevoel aan te praten.
[..]

Dat inderdaad ook nog. De man die ons hele land in de uitverkoop zet voor de EU en allerlei betuttelende uitspraken doet en privacybeperkende maatregelen doorvoert heeft het gore lef om met zijn moraliserende vingertjes richting ons te wijzen? Nigga, please
Het is eigenlijk ongelofelijk aanmatigend van hem. Alsof hij er al van uitgaat dat mensen zoiets niet uit zichzelf doen.

Waar was Balkenende van de week toen de vlam in de pan sloeg in Culemborg? Doodse stilte vanuit den Haag. Maar ja, dat is natuurlijk ook een écht probleem dus hands off
pi_76577445
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:23 schreef Zith het volgende:
Zolang ik een identiteitskaart bij me moet hebben om toegang te krijgen tot de stoep en de openbare weg, zie ik de stoep voor mijn huis niet als mijn stoep.
Stel je bent een gehoorzame burger en veegt je stoep. Tijdens dit gebeuren vindt er een preventieve controle plaats in de wijk en moet je je ID-kaart tonen aan een overijverige agent die het niet goedkeurt dat jij hem thuis pakt. Zonder ID op de openbare weg, dus in overtreding. Only in ...
quote:
Het is eigenlijk ongelofelijk aanmatigend van hem. Alsof hij er al van uitgaat dat mensen zoiets niet uit zichzelf doen.
Zoals de waard is ....
quote:
Waar was Balkenende van de week toen de vlam in de pan sloeg in Culemborg? Doodse stilte vanuit den Haag. Maar ja, dat is natuurlijk ook een écht probleem dus hands off
Inderdaad, dat merkte ik ook al op in pagina 1.
pi_76577451
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:18 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

[..]

OMG

Je ziet het nog echt als protest ook
pi_76577468
quote:
Zolang ik een identiteitskaart bij me moet hebben om toegang te krijgen tot de stoep en de openbare weg, zie ik de stoep voor mijn huis niet als mijn verantwoordelijkheid.
Precies. Je hoeft namelijk ook niet op die stoep te plassen want dan krijg je een boete. Zelfs als je het ijs probeerde te laten smelten
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76577541
als de gemeente eindelijk de straat hier eens komt strooien, dan veeg ik de stoep wel voor alle ouderen die hier wonen.

Dankzij Balkenende mogen die verplicht binnenblijven, want het is hiervoor een schaatsbaan
pi_76577626
quote:
sterker nog, toen de politie kwam bij de buren vanwege geluidsoverlast, werd ik gesommeerd naar binnen te gaan terwijl ik mijn eigen tuin stond.

Niet gedaan natuurlijk, sterker nog gewoon dichterbij gaan staan, zodat ik goed kon horen wat de agent zat te soebatten
pi_76577633
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

OMG

Je ziet het nog echt als protest ook
Wat zie ik als protest? Het niet vegen van een stoep die niet van mij is? Waar haal jij precies uit dat ik dat niet doe uit protest?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:38:36 #121
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_76577970
Ik weet niet wat nu eigenlijk lachwekkender is, dat deze Balkenende zich hier in deze tijd over uitspreekt of over die hilarische reacties op de site van De Telegraaf.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:41:23 #122
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_76578072
Ik veeg de stoep altijd als het gesneeuwd heeft. Vind het zelf ook link als ik naar mijn auto loop en zie ook liever niet iemand anders een doodsmak maken voor mijn deur.

Vind mensen die te lui zijn om de stoep schoon te maken asociaal.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:42:14 #123
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76578106
quote:

En zo is het maar net!!

Misschien moet Balkenende DAAR eens over nadenken.
pi_76578109
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:41 schreef deedeetee het volgende:
Ik veeg de stoep altijd als het gesneeuwd heeft. Vind het zelf ook link als ik naar mijn auto loop en zie ook liever niet iemand anders een doodsmak maken voor mijn deur.

Nogmaals: hoe wil jij van sneeuw op je bek gaan? Sneeuw is niet glad
pi_76578138
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:41 schreef deedeetee het volgende:

Ook al is de stoep 80 meter van je huis verwijdert? En dan even 30 meter stoep sneeuwvrij maken
Laat die werkloze jongeren dat lekker doen die nog nooit een dag in hun verrotte leven hebben gewerkt
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')