Er is genoeg plek in Ruslandquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:12 schreef waht het volgende:
Wat raar zeg. Als 5,5 miljoen Joden tussen een miljard andersgezinden moet toch heel veilig aanvoelen.
Dat is correct. Ik concludeer dat Israël exact hetzelfde is als Nazi Duitsland. Nazi Duitsland stond onder leiding van Hitler. Ergo, Israël is het eens met Hitler. Hitler doodde 6 miljoen joden. Israël is het dus eens met deze oplossing van het Jodenvraagstuk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:12 schreef Radegast het volgende:
Zoveel mogelijk kindjes fabriceren voor de staat, was dat ook geen regeringsbeleid van de Duitsers vlak voor WO2?
http://www.novatv.nl/page(...)n%20in%20Isra%C3%ABlquote:Geachte Redactie,
U noemt 'hoe meer joodse baby's hoe beter' en voegt daar een link aan vast. Nergens in het artikel van de Times Online wordt op een dergelijke manier de situatie beschreven. Is het dan echt nodig om alle andere elementen in de besluitvorming van de Israelische overheid, die in het artikel genoemd worden, te negeren? Het verleden van de Holocaust en de behoefte om kinderen te hebben? De Joodse traditie die waarde hecht aan de familie? De onveilige leefomgeving waarom veel mensen in Israel meer kinderen willen? Dit zijn niet mijn ideeen, maar staan in het artikel waaruit u, althans dat suggereert de link die aan de zin vast zit, opmaakt dat Israel 'hoe meer Joodse baby's hoe beter' wilt. Arabische vrouwen komen ook in aanmerking voor de behandeling.
Er zijn genoeg aspecten van Israel te bekritiseren in het conflict met de Arabieren, maar moet u zelfs de Israelische geneeskunde, waaruit menig vaccin en nobelprijswinnaar uit is voortgekomen, verdraaien?
Richard
Fijn dat ze de vrijheid hebben om te kunnen kiezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:10 schreef Meki het volgende:
Israel is gewoon bang na deze nieuwsbericht afgelopen december in El Mundo
Campagne die de joden voeren om de acceptatie van de Islam tegen te gaan
Een zionistische krant vertelde dat Israel haar uiterste best doet om Joodse jongeren, die buiten Israel wonen, te adviseren om niet te trouwen met niet-Joodse meisjes. De krant voegt hieraan toe: “Sommige Israëlische elites hebben scherpe kritiek geuit op deze campagne die de regering voert. Volgens hen is dit een vorm van racisme.”
Vele joden verlaten hun geloof
Het Joodse agentschap was verantwoordelijk voor de situatie van de Joden in het buitenland. Vijftig procent van de Joodse jongeren hebben afstand genomen van hun geloof na het huwen met een niet-joodse. Daarnaast hebben nieuwsbronnen verwezen naar het feit dat honderden joden in Israel de Islam hebben omarmd. De krant “Ma’ariv” heeft te kennen gegeven dat honderden joden in Israël naar het Ministerie van Justitie zijn gegaan om hun godsdienst te verlaten en zich te bekeren tot de Islam. Daarnaast beschikt de krant over feiten en cijfers die erop wijzen dat honderden Joden moslim zijn geworden. Dit is een veelvoorkomend fenomeen in de afgelopen vijf jaar.
Onzin. Waarom wijs je gelijk naar de moslims ?. Is het soms praten over Israel heilig geworden ?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:16 schreef AryaMehr het volgende:
Dezelfde wijze als waarop sommige Islamitische landen, zoals Iran, hun bevolking stimuleren om zoveel mogelijk kinderen te verwekken. Dit zie je bijvoorbeeld terug in het feit dat 2/3 van de Iraanse bevolking jonger dan 30 jaar is. Nu is het zo dat de geboortecijfer in Islamitische landen over het algemeen hoger is dan in niet-Islamitische landen. Een deel te verklaren door de economische achterstand in dergelijke landen, maar ook een deel te verklaren door allerlei sociale redenen. De Israëlische regering ziet waarschijnlijk de geboortecijfers van hun buurlanden ook, waardoor ze in zekere zin - om het bestaan van Israel te verzekeren en te continueren - niet anders kunnen dan meegaan in een dergelijke trend.
Meer dan genoeg. Dus dan houden de Joden het hele Midden Oosten en vertrekken de niet-Joden naar Rusland. Ik vind dat een goed plan, mijn beste Meki. Je kan het wel!quote:
http://www.apostatesofislam.com/quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:10 schreef Meki het volgende:
Israel is gewoon bang na deze nieuwsbericht afgelopen december in El Mundo
Campagne die de joden voeren om de acceptatie van de Islam tegen te gaan
Een zionistische krant vertelde dat Israel haar uiterste best doet om Joodse jongeren, die buiten Israel wonen, te adviseren om niet te trouwen met niet-Joodse meisjes. De krant voegt hieraan toe: “Sommige Israëlische elites hebben scherpe kritiek geuit op deze campagne die de regering voert. Volgens hen is dit een vorm van racisme.”
Vele joden verlaten hun geloof
Het Joodse agentschap was verantwoordelijk voor de situatie van de Joden in het buitenland. Vijftig procent van de Joodse jongeren hebben afstand genomen van hun geloof na het huwen met een niet-joodse. Daarnaast hebben nieuwsbronnen verwezen naar het feit dat honderden joden in Israel de Islam hebben omarmd. De krant “Ma’ariv” heeft te kennen gegeven dat honderden joden in Israël naar het Ministerie van Justitie zijn gegaan om hun godsdienst te verlaten en zich te bekeren tot de Islam. Daarnaast beschikt de krant over feiten en cijfers die erop wijzen dat honderden Joden moslim zijn geworden. Dit is een veelvoorkomend fenomeen in de afgelopen vijf jaar.
Waarom ga jij meteen berichten plaatsen dat een paar 100 joden zich bekeren? Dat is toch precies hetzelfdequote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin. Waarom wijs je gelijk naar de moslims ?. Is het soms praten over Israel heilig geworden ?
quote:
Omdat de tactiek en de strategie van Israel gericht zijn voor eigen doelen en niet voor de menselijkheid.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:19 schreef mirved het volgende:
[..]
Waarom ga jij meteen berichten plaatsen dat een paar 100 joden zich bekeren? Dat is toch precies hetzelfde
Welk land richt zich wel voor het grootste deel op de menselijkheid in plaats van op eigen land?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat de tactiek en de strategie van Israel gericht zijn voor eigen doelen en niet voor de menselijkheid.
Iran doet niet aan landje pik vanwege de bevolkings groeiquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:16 schreef AryaMehr het volgende:
Dezelfde wijze als waarop sommige Islamitische landen, zoals Iran, hun bevolking stimuleren om zoveel mogelijk kinderen te verwekken. Dit zie je bijvoorbeeld terug in het feit dat 2/3 van de Iraanse bevolking jonger dan 30 jaar is. Nu is het zo dat de geboortecijfer in Islamitische landen over het algemeen hoger is dan in niet-Islamitische landen. Een deel te verklaren door de economische achterstand in dergelijke landen, maar ook een deel te verklaren door allerlei sociale redenen. De Israëlische regering ziet waarschijnlijk de geboortecijfers van hun buurlanden ook, waardoor ze in zekere zin - om het bestaan van Israel te verzekeren en te continueren - niet anders kunnen dan meegaan in een dergelijke trend. Volkomen logisch naar mijn inziens.
Ik kan je verzekeren dat elk land primair aan haar eigen doelen denkt. Wellicht dat jij mij een voorbeeld kan geven van een land die haar eigen doelen aan de kant zet? De menselijkheid is overigens juist in Islamitische landen ver te zoeken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat de tactiek en de strategie van Israel gericht zijn voor eigen doelen en niet voor de menselijkheid.
Ik wou je laten zien dat je bericht nietszeggend is en net zo goed de andere kant opwerkt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Kan je er soms niet tegen en kom je met een zelfgemaakte, jaloerse en onwetende en propogandische amateurswebsite die voor afvalligen is.
Alle landen behalve landen die constant oorlogen voeren. Dat zijn helaas NAVO Israel en USA geworden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:22 schreef waht het volgende:
[..]
Welk land richt zich wel voor het grootste deel op de menselijkheid in plaats van op eigen land?
Mooi. Enkelte Kamtchatska voor alle arabische volkeren.quote:
Een dergelijke stimulering van het geboortecijfer is er vaak op gericht om het bestaan van het land te verzekeren en zoals ik al zei ook om het bestaan te continueren. Desalniettemin kom je dergelijke maatregelen ook tegen in landen als China, die bijvoorbeeld de Han-Chinezen in sommige gebieden in China stimuleert om zoveel kinderen te verwekken, puur gericht om ervoor te zorgen dat de de lokale etniciteiten daar niet langer de meerderheid vormen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:24 schreef Bleekscheet het volgende:
[..]
Iran doet niet aan landje pik vanwege de bevolkings groei
Een warme rugvacht hebben ze al voor als het koud gaat worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:27 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Mooi. Enkelte Kamtchatska voor alle arabische volkeren.
Omdat moslimlanden te onstabiel en gedesorganiseerd zijn om fatsoenlijk officieel oorlog te voeren.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Alle landen behalve landen die constant oorlogen voeren. Dat zijn helaas NAVO Israel en USA geworden.
Beharing zorgt juist voor bescherming tegen tegen de zon. Vandaar dat in dergelijke gebieden de mensen over het algemeen behaarder zijn. De Afrikanen uitgezonderd, die weliswaar in zeer hete gebieden leven maar door hun huidskleur al beschermd zijn tegen de zon.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:31 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een warme rugvacht hebben ze al voor als het koud gaat worden.
En wat is er mis met afvalligen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Kan je er soms niet tegen en kom je met een zelfgemaakte, jaloerse en onwetende en propogandische amateurswebsite die voor afvalligen is.
Da's waar, ik heb het bitter koud ondanks mijn vachtjequote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:32 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Beharing zorgt juist voor bescherming tegen tegen de zon. Vandaar dat in dergelijke gebieden de mensen over het algemeen behaarder zijn.![]()
Nee omdat oorlogen daar verboden zijn en zij hoeven zich enkel te verdedigen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:32 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Omdat moslimlanden te onstabiel en gedesorganiseerd zijn om fatsoenlijk officieel oorlog te voeren.
Nee, de islam is van oorsprong al expansionistisch. Dat heeft er onder andere voor gezorgd dat jij nu in de islam gelooft, of denk je dat de islam in Marokko - en andere nu islamitische landen - kwam aanwaaien?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee omdat oorlogen daar verboden zijn en zij hoeven zich enkel te verdedigen.
en de verdedigers zijn de terroristen volgens de echte terroristen snap je
Expansionistisch ? Het is algemeen bekend dat de ongelovigen geen goed woord hebben over de islam. Terwijl de islam een wereldgodsdienst is en dat altijd zal blijven.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, de islam is van oorsprong al expansionistisch. Dat heeft er onder andere voor gezorgd dat jij nu in de islam gelooft, of denk je dat de islam in Marokko - en andere nu islamitische landen - kwam aanwaaien?
Een reactie als deze is de reden dat ik op fok kom, bedankt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Expansionistisch ? Het is algemeen bekend dat de ongelovigen geen goed woord hebben over de islam. Terwijl de islam een wereldgodsdienst is en dat altijd zal blijven.
de islam is net als de christendom een grote godsdienst voor meer dan 1,6 miljard wereldse burgers
Reageer eens op mijn vragen en stop met huilen hoe oneerlijk de ongelovigen wel niet zijn. Volgens mij weet je overigens niet eens wat het woord expansionistisch betekent. Maar goed, het is niet voor niets dat de meeste mensen hier jou totaal niet serieus nemen. Je bent namelijk echt één van de achterlijkste users hier.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Expansionistisch ? Het is algemeen bekend dat de ongelovigen geen goed woord hebben over de islam. Terwijl de islam een wereldgodsdienst is en dat altijd zal blijven.
de islam is net als de christendom een grote godsdienst voor meer dan 1,6 miljard wereldse burgers
Geuss what. Het joodse geloof was er al paar eeuwen eerder en was toen het grote geloof. Toevalligerwijs zit er ook veel in de islam dat wel erg op het jodendom lijkt. Moraal van het verhaal religies komen en gaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Hahahaha, alsof dat niet zo is in de Arabische wereldquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit bedoel ik dus met Hebrew Tactics. Zelfs het krijgen van kinderen is bij hen onderdeel van de politieke agenda. Schandalig.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Reageer eens op mijn vragen en stop met huilen hoe oneerlijk de ongelovigen wel niet zijn. Volgens mij weet je overigens niet eens wat het woord expansionistisch betekent. Maar goed, het is niet voor niets dat de meeste mensen hier jou totaal niet serieus nemen. Je bent namelijk echt één van de achterlijkste users hier.
Wat dacht je van Nederland of andere West-Europese landen met de massa-immigratie? Het belang van West-Europese landen en wat burgers van die landen denken is totaal niet relevant meer, omdat we in een multiculturele samenleving leven. We zetten bij een klein beetje druk onze cultuur en doelen aan de kant. De enige tolerante landen zijn te vinden in het Westen. Is niet arrogant, maar gewoon een feit als je eerlijk bent. Je ziet ook bij een beetje tolerantie dat je langzaam zelfmoord pleegt. Het is een groot goed, maar het wordt misbruikt op den duur door andere culturen van mensen die in eerste instantie gewoon als gasten kwamen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat elk land primair aan haar eigen doelen denkt. Wellicht dat jij mij een voorbeeld kan geven van een land die haar eigen doelen aan de kant zet? De menselijkheid is overigens juist in Islamitische landen ver te zoeken.
Alle afvalligen van de Islam zijn enorm blij dat ze van dat nep-geloof af zijn. En ze moeten vrezen voor hun leven. Wat een kutgeloof...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Hé, bedankt voor je bijdrage. Nee, hier herken ik me totaal niet in. Neen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 06:56 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Hahahaha, alsof dat niet zo is in de Arabische wereld
Logisch, er wordt steeds wat land weggehaald daar, dus het aantal inwoners per m2 neemt toe.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:56 schreef Mylene het volgende:
Wat ze ook doen in de Gaza strook aangezien het een van de dichtbevolkte gebieden ter wereld is.
In de Gaza strook? Ze hebben er juist land bijgekregen omdat Israël zich daar heeft terugtrokken. Dus weg nederzettingen en toch een paar m2 erbij.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:58 schreef elcastel het volgende:
[..]
Logisch, er wordt steeds wat land weggehaald daar, dus het aantal inwoners per m2 neemt toe.
Die paar extra baby's gaan echt het verschil maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:12 schreef waht het volgende:
Wat raar zeg. Als 5,5 miljoen Joden tussen een miljard andersgezinden moet toch heel veilig aanvoelen.
Ongelofelijk, steeds als je denkt dat het niet gekker kan komt hij weer het tegendeel bewijzen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben het zelden eens met Meki, maar hij heeft hier toch gewoon gelijk? De islam is een wereldgodsdienst en dat zal voorlopig nog wel zo blijven.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ongelofelijk, steeds als je denkt dat het niet gekker kan komt hij weer het tegendeel bewijzen.
lees eerst eens op wat voor post dat antwoord kwam.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben het zelden eens met Meki, maar hij heeft hier toch gewoon gelijk? De islam is een wereldgodsdienst en dat zal voorlopig nog wel zo blijven.
Het zou misschien een handje helpen als de Israel omringende landen daarin een voorbeeld zouden vormen, maar voorlopig doen die het wat gelijke rechten betreft nog veel beroerder.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:09 schreef 311258 het volgende:
Het Joodse gedeelte van Israel is bang dat het zijn macht verliest aangezien de niet -joodse minderheid sneller groeit zodat er dus straks een Niet Joodse Meerderheid is in Israel en dat betekent hert einde van het joodse karakter van Israel, wat heel goed is
Zodat het een democratische staat kan worden met gelijke rechten voor iedereen.
Eerlijk gezegd wordt ik hier ook behoorlijk ziek vanquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit bedoel ik dus met Hebrew Tactics. Zelfs het krijgen van kinderen is bij hen onderdeel van de politieke agenda. Schandalig.
Dan zijn de Islamitische landen wel erg slecht in het propageren van dat soort maatregelenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:16 schreef AryaMehr het volgende:
Dezelfde wijze als waarop sommige Islamitische landen, zoals Iran, hun bevolking stimuleren om zoveel mogelijk kinderen te verwekken. Dit zie je bijvoorbeeld terug in het feit dat 2/3 van de Iraanse bevolking jonger dan 30 jaar is. Nu is het zo dat de geboortecijfer in Islamitische landen over het algemeen hoger is dan in niet-Islamitische landen. Een deel te verklaren door de economische achterstand in dergelijke landen, maar ook een deel te verklaren door allerlei sociale redenen. De Israëlische regering ziet waarschijnlijk de geboortecijfers van hun buurlanden ook, waardoor ze in zekere zin - om het bestaan van Israel te verzekeren en te continueren - niet anders kunnen dan meegaan in een dergelijke trend. Volkomen logisch naar mijn inziens.
Weet je wat pas mooi is? En wereld, waarin alle geloven samen kunnen leven, met en naast elkaar, en waar niemand van de islam gehoord heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:09 schreef 311258 het volgende:
Het Joodse gedeelte van Israel is bang dat het zijn macht verliest aangezien de niet -joodse minderheid sneller groeit zodat er dus straks een Niet Joodse Meerderheid is in Israel en dat betekent hert einde van het joodse karakter van Israel, wat heel goed is
Zodat het een democratische staat kan worden met gelijke rechten voor iedereen.
Zelfs zonder islam kunnen de andere geloven blijven bekvechten over wie het bij het juiste eind heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Weet je wat pas mooi is? En wereld, waarin alle geloven samen kunnen leven, met en naast elkaar, en waar niemand van de islam gehoord heeft.
Uiteraard, maar dan zijn we wel van alle terrorisme enzo af. Ik geloof namelijk niet dat joden of christenen dat gaan doen...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs zonder islam kunnen de andere geloven blijven bekvechten over wie het bij het juiste eind heeft.
Wellicht van het religieuze terrorisme. Maar je houdt natuurlijk altijd andersoortige terreur. Christenen moet je overigens niet onderschatten. Een abortuskliniekje kan hier en daar nog wel eens vlam vatten als het aan die mafketels ligt. Daarnaast kun je groepen als de KKK ook scharen onder christelijke terreur. Deze gekken laten zich namelijk inspireren door de bijbel.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan zijn we wel van alle terrorisme enzo af. Ik geloof namelijk niet dat joden of christenen dat gaan doen...
Ik betwijfel het, Christenen kunnen ook best erg zijn, en wat dacht je van de Irgoen en de Balfour verklaring. Daar hebben ze het zelden over in de media.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan zijn we wel van alle terrorisme enzo af. Ik geloof namelijk niet dat joden of christenen dat gaan doen...
Nee, je hebt gelijk. Maar de KKK zijn gewoon bedorven racisten. Verder ben ik, als christen, voor een sterke scheiding van kerk en staat. Maar het religieuze terrorisme zorgt er ook gewoon voor dat heel veel mensen onschuldigen haten dus als dat al weg kan zijn...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht van het religieuze terrorisme. Maar je houdt natuurlijk altijd andersoortige terreur. Christenen moet je overigens niet onderschatten. Een abortuskliniekje kan hier en daar nog wel eens vlam vatten als het aan die mafketels ligt. Daarnaast kun je groepen als de KKK ook scharen onder christelijke terreur. Deze gekken laten zich namelijk inspireren door de bijbel.
Je bedoelt dat het westen minder reden heeft de moslims te hekelen indien het religieuze terrorisme wegvalt?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk. Maar de KKK zijn gewoon bedorven racisten. Verder ben ik, als christen, voor een sterke scheiding van kerk en staat. Maar het religieuze terrorisme zorgt er ook gewoon voor dat heel veel mensen onschuldigen haten dus als dat al weg kan zijn...
Je bent de z ofzo vergeten. Vooruitgangquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Hmm. Waar kan ik meer vinden over die Hebrew Tactics? Weet je goeie boeken?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Een moslim die hierover klaagt!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Ze moeten dat Oost-Jeruzalem toch op een of andere manier zien te bevolken en (re)paterierende Joden uit de diaspora zijn schaars.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een moslim die hierover klaagt!Jullie krijgen sowieso al heel Europa in de (moeder)schoot geworpen. Maar dat smalle strookje aan de Middellandse Zee mag onder geen beding niet-islamitisch zijn!
Ik weet het eigenlijk wel zeker. En dan is er natuurlijk iets te zeggen over het integratievermogen, de tolerantie en de lange tenen, maar het terrorisme is zeker wel belangrijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het westen minder reden heeft de moslims te hekelen indien het religieuze terrorisme wegvalt?
Wist overigens niet dat jij christen bent.
Ik denk overigens dat je wel gelijk hebt. Echter, het is natuurlijk bij voorbaat al verkeerd om alle moslims het religieuze terrorisme aan te rekenen. De overgrote meerderheid is het natuurlijk absoluut niet eens met de daden van Bin Laden en consorten. Toch denk ik dat het verdwijnen van terrorisme tot meer begrip uit de westerse wereld kan leiden, omdat de meeste westerlingen er geen genuanceerd wereldbeeld op nahouden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk wel zeker. En dan is er natuurlijk iets te zeggen over het integratievermogen, de tolerantie en de lange tenen, maar het terrorisme is zeker wel belangrijk.
En ja, ik ben christenMaar niet radicaal ofzo
Nou ja, kijk. Hetzelfde is met die kutmarokkanen hier in Nederland. Niemand kijkt meer op een een overval gepleegd door een Marokkaan. Maar als je op tv of zelfs op Fok een marokkaan ziet die wél normaal is, dan verbaast me dat elke keer. En zo zal het ook met de moslims zijn...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat je wel gelijk hebt. Echter, het is natuurlijk bij voorbaat al verkeerd om alle moslims het religieuze terrorisme aan te rekenen. De overgrote meerderheid is het natuurlijk absoluut niet eens met de daden van Bin Laden en consorten. Toch denk ik dat het verdwijnen van terrorisme tot meer begrip uit de westerse wereld kan leiden, omdat de meeste westerlingen er geen genuanceerd wereldbeeld op nahouden.
Dacht ook niet dat je radicaal bent. Maar had het gewoon niet achter je gezocht
Vind je dat nu echt? Of vind je ze allebei terroristen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee omdat oorlogen daar verboden zijn en zij hoeven zich enkel te verdedigen.
en de verdedigers zijn de terroristen volgens de echte terroristen snap je
Ik zou niet zomaar willen aannemen dat moslims dezelfde beperkingen hebben als jij.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou ja, kijk. Hetzelfde is met die kutmarokkanen hier in Nederland. Niemand kijkt meer op een een overval gepleegd door een Marokkaan. Maar als je op tv of zelfs op Fok een marokkaan ziet die wél normaal is, dan verbaast me dat elke keer. En zo zal het ook met de moslims zijn...
14 miljoen joden tegenover 1,5 miljard moslims, waar maak je je druk om.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:04 schreef Bleekscheet het volgende:
Vandaag in NOVA uitzending
[ afbeelding ]
Hoe meer Joodse baby's, hoe beter
IVF kent in Nederland een leeftijdsgrens. Vrouwen boven de 40 jaar komen maar mondjesmaat in aanmerking voor de vruchtbaarheidsbehandeling. Ook het aantal behandelingen kent een maximum. Daarna vergoedt de verzekeringsmaatschappij niet meer.
Motto
In Israël ligt dat heel anders. De angst voor oorlog en voor Palestijnse overheersing heeft in Israël geleid tot een ongebreidelde wildgroei aan IVF-behandelingen. Elke vrouw die nog geen 45 jaar oud is kan zich onbeperkt, en op staatskosten kunstmatig laten bevruchten. Ook daarna bieden Israëlische artsen nog veel mogelijkheden om een kind te krijgen. Vrouwen die meer dan twintig vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan, zijn geen uitzondering. Onder het motto; hoe meer Joodse kinderen, hoe beter. Er zijn dan ook meer IVF-klinieken per hoofd van de bevolking dan in elk ander land. Maar niet iedereen is het daar mee eens.
http://www.novatv.nl/page(...)n+in+Isra%26euml%3Bl
bron http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/article458210.ece?token=null&offset=0&page=1
IVF in Israel: http://www.hinnovic.org/c(...)ng-of-ivf-in-israel/
Kortom zodat ze een excuse hebben om meer landje pik te kunnen doen van de Palestijnen en de Palestijnen te verdrijven uit onder Oost Jeruzalem en meer uitbreidingen van bezettingen op Palestijns grond gebied.
Hé Ali, waarom hb je jezelf een Duitse naam aangemeten?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou niet zomaar willen aannemen dat moslims dezelfde beperkingen hebben als jij.
Ja. Hier in NL net zo. Hoe vaak je Nederlandse politici wel niet hoort zeggen dat ons geboortecijfer dringend omhoog moet om de gevolgen van de vergrijzing tegen te gaan (daarmee het probleem enkel opschuivend en tevens het probleem van de overbevolking op wereldniveau vergrotend).quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:30 schreef AryaMehr het volgende:
Een dergelijke stimulering van het geboortecijfer is er vaak op gericht om het bestaan van het land te verzekeren en zoals ik al zei ook om het bestaan te continueren.
Dat heb ik ergens gezegd?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:33 schreef marmelade het volgende:
[..]
Een moslim die hierover klaagt!Jullie krijgen sowieso al heel Europa in de (moeder)schoot geworpen. Maar dat smalle strookje aan de Middellandse Zee mag onder geen beding niet-islamitisch zijn!
Jouw essays zijn geniaal. Die zouden ze achter in de koran moeten plakken. Dan heb je alle onzin in één boekske.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heb ik ergens gezegd?
Lees anders mijn essay eens:
De ver-islamisering van Nederland en het Westen !²
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:16 schreef AryaMehr het volgende:
Als Israel dat doet worden ze toch nog wel aangevallen dus groot gelijk dat ze blijven.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:19 schreef 311258 het volgende:
[..]
De enigste manier van Israel om zijn bestaan te verzekeren is zich terug trekken op hun eigengrondgebied en dus een einde maken bezetting en kolonisatie van palestijns grondgebied.
Maar ja daar toe is Israel niet bereid.
Lees dan eens goed wat ik zei:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan zijn de Islamitische landen wel erg slecht in het propageren van dat soort maatregelen:
Marokko: 2.38
Algerije: 2.38
Tunesie: 1.93
Turkije: 2.14
Koeweit: 2.18
Bahrein: 2.29
Libie: 2.72
Ter vergelijking:
Israel: 2.75
India: 2.85
Om in perspectief te zetten, de armere landen
Angola: 6.43
Niger: 7.19
Replacement level is grofweg 2.5 .
Niet echt een lap tekst om vrolijk van te worden. Heb niks tegen de islam, maar jij stelde intertijd dat de islam meer voet aan de grond krijgt in het westen en zag dat als iets goeds. Ik wil eigenlijk juist dat geloof in het algemeen een snelle dood sterft.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heb ik ergens gezegd?
Lees anders mijn essay eens:
De ver-islamisering van Nederland en het Westen !²
Laat ze maar lekker in China en India stoppen met fokken. Zijn ze helemaal gek geworden!?!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:24 schreef Kentoet het volgende:
Mensen die in deze tijd van overbevolking het baren van kinderen stimuleren.
Replacement level verschilt natuurlijk ook weer van land tot land, bij 2.5 zou de Marokkaanse bevolking rap afnemen en da's weer niet het geval.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan zijn de Islamitische landen wel erg slecht in het propageren van dat soort maatregelen:
Marokko: 2.38
Algerije: 2.38
Tunesie: 1.93
Turkije: 2.14
Koeweit: 2.18
Bahrein: 2.29
Libie: 2.72
Ter vergelijking:
Israel: 2.75
India: 2.85
Om in perspectief te zetten, de armere landen
Angola: 6.43
Niger: 7.19
Replacement level is grofweg 2.5 .
Sommige soorten sterven nou eenmaal uit, zo gaat dat in de natuur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:37 schreef waht het volgende:
[..]
Laat ze maar lekker in China en India stoppen met fokken. Zijn ze helemaal gek geworden!?!
Het Joodse volk is inmiddels een bedreigde soort. We zeggen toch ook niet tegen de panda's, "ja het is al wat druk hier, dus hou maar op met voortplanten". Ze zullen het sowieso niet begrijpen en belangrijker: ze zullen veel sneller uitsterven.
Eens. Geloof zorgt ervoor dat niemand meer voor zichzelf kan denken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet echt een lap tekst om vrolijk van te worden. Heb niks tegen de islam, maar jij stelde intertijd dat de islam meer voet aan de grond krijgt in het westen en zag dat als iets goeds. Ik wil eigenlijk juist dat geloof in het algemeen een snelle dood sterft.
Niet bij iedereen. En laten we wel wezen, de meeste mensen kunnen sowieso al niet voor zichzelf denken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Eens. Geloof zorgt ervoor dat niemand meer voor zichzelf kan denken.
Mja, das ook weer zo. Maar gezien de grootte van de Joodse populatie kan ik het ze niet kwalijk nemen om voortplanting te stimuleren.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:58 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Sommige soorten sterven nou eenmaal uit, zo gaat dat in de natuur.
De Israelische populatie is iets anders dan de Joodse populatie. Bovendien heeft dit niks met 'uitsterven' te maken. Joden worden al duizenden jaren lang vervolgd en ze zijn er nog gelukkig. Israel heeft genoeg gegrond redenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:09 schreef waht het volgende:
[..]
Mja, das ook weer zo. Maar gezien de grootte van de Joodse populatie kan ik het ze niet kwalijk nemen om voortplanting te stimuleren.
Lees mijn reply eens, voordat je onzinnigheden erbij haalt. Jij zei namelijk dat Islamitische landen het baren van kinderen zouden propageren. Ik haalde aan dat ze dan wel erg slecht zijn in het propageren van dat soort zaken, gezien de geboorteratio. Het is maar goed dat jij daar niet op reageert.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Lees dan eens goed wat ik zei:
Ik zei dat de geboortecijfer in Islamitische landen over het algemeen hoger is dan in niet-Islamitische (westerse) landen. Dat is gewoon een feit, dan kan je wel één westerse land ter vergekelijking erbij pakken, maar dat zegt natuurlijk niets.
[ afbeelding ]
![]()
Replacementlevel is bij ontwikkelingslanden 2.5 tot 3.3. Bij ontwikkelde landen ligt het bij 1,8 - 2.0. Wat jij zegt met betrekking tot Marokko klopt ook, binnen nu en 30 jaar heeft ook Noord-Afrika een vergrijzingsprobleem namelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Replacement level verschilt natuurlijk ook weer van land tot land, bij 2.5 zou de Marokkaanse bevolking rap afnemen en da's weer niet het geval.
of nog beter, de rattensoort waartoe jij behoort uit de westerse wereld trappen en de joden hierheen halenquote:
Dus of Marokko is een ontwikkeld land of de bevolking neemt af.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Replacementlevel is bij ontwikkelingslanden 2.5 tot 3.3. Bij ontwikkelde landen ligt het bij 1,8 - 2.0. Wat jij zegt met betrekking tot Marokko klopt ook, binnen nu en 30 jaar heeft ook Noord-Afrika een vergrijzingsprobleem namelijk.
De bevolking zal nog groeien in navolging van het golf-effect. Je hebt nu een jonge populatie die later kinderen gaat krijgen. Maar er zit een vergrijzingsgolf aan te komen, either way - als men daadwerkelijk (zoals AryaMehr het stelt) in de Islamitische wereld het baren van kinderen propageert, dan doen ze het wel bar en bar slecht.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dus of Marokko is een ontwikkeld land of de bevolking neemt af.
Zeg het maar
Dan moet je wel heel simpel denken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou ja, kijk. Hetzelfde is met die kutmarokkanen hier in Nederland. Niemand kijkt meer op een een overval gepleegd door een Marokkaan. Maar als je op tv of zelfs op Fok een marokkaan ziet die wél normaal is, dan verbaast me dat elke keer. En zo zal het ook met de moslims zijn...
Tot 1980 was de meerderheid van de joden in israel arabisch(Mizrahim)quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:27 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Mooi. Enkelte Kamtchatska voor alle arabische volkeren.
Veel van die bewoners zoeken liever een markt om zichzelf en elkaar op te blazen. en daar valt niet tegenaan te fokken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:32 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Omdat moslimlanden te onstabiel en gedesorganiseerd zijn om fatsoenlijk officieel oorlog te voeren.
Ja dat hebben ze van het Christendom overgenomen net zoals Jesus.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, de islam is van oorsprong al expansionistisch. Dat heeft er onder andere voor gezorgd dat jij nu in de islam gelooft, of denk je dat de islam in Marokko - en andere nu islamitische landen - kwam aanwaaien?
Het is daar dan ook niet voor niets een teringzooi op het moment.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:28 schreef Thomas B. het volgende:
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat 50% van de bevolking in Yemen onder de 15 is
Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef 311258 het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze van het Christendom overgenomen net zoals Jesus.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alle afvalligen van de Islam zijn enorm blij dat ze van dat nep-geloof af zijn. En ze moeten vrezen voor hun leven. Wat een kutgeloof...
Mischien moet je even kijken waar je ik op reageerden en beter lezen nu kom je zo dom over.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:51 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?
Joden beschouwen zichzelf als uitverkorenen van god een soort ubermensch.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:48 schreef Chadi het volgende:
Vandaar dat ze met scherp schieten op zwangere palestijnen
Verdomme, daar gaat mijn pleidooi ... Nou ja, dan is het wel een legbatterij daar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:01 schreef Mylene het volgende:
In de Gaza strook? Ze hebben er juist land bijgekregen omdat Israël zich daar heeft terugtrokken. Dus weg nederzettingen en toch een paar m2 erbij.
HAMAS is opgericht tijdens de eerste opstand tegen de bezetting in 1986 de bezetting en kolonisatie van de Palestijnse gebieden begon in 1967.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als Israel dat doet worden ze toch nog wel aangevallen dus groot gelijk dat ze blijven.
Wat een onzin, het geld uit de VS is relatief weinig en aangezien Israel de hoogst opgeleide bevolking ter wereld heeft en de trend kennis is ziet de Israelische toekomst er economisch rooskleurig uit.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:59 schreef 311258 het volgende:
Ook Amerika is steeds minder bereid Israel geld te lenen, en zelfstandig kan Israel niet rond komen.
Bron?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat een onzin, het geld uit de VS is relatief weinig en aangezien Israel de hoogst opgeleide bevolking ter wereld heeft en de trend kennis is ziet de Israelische toekomst er economisch rooskleurig uit.
Jordanie en Egypte daartegen kunnen niet zonder de buitenlandse deviezen van de VS.
Als gevolg waarvan begon die 'bezetting en kolonisatie'.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:59 schreef 311258 het volgende:
[..]
HAMAS is opgericht tijdens de eerste opstand tegen de bezetting in 1986 de bezetting en kolonisatie van de Palestijnse gebieden begon in 1967.
Jij moet beter een kijkje nemen in de daadwerkelijke situatie daar.quote:Oorzaak gevolg.
En zolang de bezetting doorgaat zal het verzet daar tegen ook door gaan.
Zal wel meevallen hoor, zolang er Christenen blijven in Amerika, en die zijn er genoeg.quote:En Israel word dan ook steeds meer een paria in de rest van de wereld.
Sure, Israel verdedigt zichzelf alleen, check bv de muur, en de cijfers van doden door aanslagen daarna.quote:Simpel weg omdat ze schijt hebben aan mensenrechten en internationale verdragen en conventies.
Grapjas, Spanje is de voorzitter van de EU, niet Zwedenquote:Zweden momenteel voorzitter van de EU wil het handelsverdrag tussen de EU en Israel niet verlengen.
Nee, Obama heeft meer kritiek op Israel dan Bush, maar het geld gaat zelfs omhoog. Waarom, Amerika kan het zich niet veroorloven zo'n belangrijke bondgenoot als Israel op te geven, bovendien is Obama misschien net iets kritischer, ook hij moet goed nadenken voor hij een besluit maakt en zowel binnen de Democratische als (en vooral) binnen de Republikeinse Partij zijn ze voor het grootste deel voor Israel (onvoorwaardelijk).quote:Ook Amerika is steeds minder bereid Israel geld te lenen, en zelfstandig kan Israel niet rond komen.
Een blik op de lijst met nobelprijswinnaars laat iniedergeval zien dat ze er over het algemeen wel iets mee doen, laten we niet vergeten dat Israel net als de VS enorm heeft kunnen profiteren van de Russische immigranten met een PhD in de wiskunde.quote:
Nee, dit lijkt mij echt totaal niet waar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een blik op de lijst met nobelprijswinnaars laat iniedergeval zien dat ze er over het algemeen wel iets mee doen, laten we niet vergeten dat Israel net als de VS enorm heeft kunnen profiteren van de Russische immigranten met een PhD in de wiskunde.
Nou las ik eens dat er in de VS meer Iraanse artsen waren dan in Iran dus wel meer landen lijken een braindrain te ervaren.
Ja. En die in tijden van ervaren gevaar extra kinderen produceren. En dan nog roepen dat ze wèl van hun kinderen houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:24 schreef Kentoet het volgende:
Mensen die in deze tijd van overbevolking het baren van kinderen stimuleren.
Welk westers land pakt hij erbij?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Lees dan eens goed wat ik zei:
Ik zei dat de geboortecijfer in Islamitische landen over het algemeen hoger is dan in niet-Islamitische (westerse) landen. Dat is gewoon een feit, dan kan je wel één westerse land ter vergekelijking erbij pakken, maar dat zegt natuurlijk niets.
[ afbeelding ]
![]()
Ok, dan formuleer ik het anders.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:46 schreef 311258 het volgende:
[..]
Tot 1980 was de meerderheid van de joden in israel arabisch(Mizrahim)
Dat is verandert door de import van europeze joden (Askenazi)
Het joodse volk bedreigd? Door wie of wat dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:37 schreef waht het volgende:
[..]
Laat ze maar lekker in China en India stoppen met fokken. Zijn ze helemaal gek geworden!?!
Het Joodse volk is inmiddels een bedreigde soort. We zeggen toch ook niet tegen de panda's, "ja het is al wat druk hier, dus hou maar op met voortplanten". Ze zullen het sowieso niet begrijpen en belangrijker: ze zullen veel sneller uitsterven.
Vind jij een land met een dergelijke primitieve buitenlandse politiek westers?quote:
Zoveel zijn er niet meer, ik denk dat hij dat bedoeld.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het joodse volk bedreigd? Door wie of wat dan?
Oorlogszuchtige volkeren zoals de Palestijnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het joodse volk bedreigd? Door wie of wat dan?
Ja, zo staat het te boek. Jouw rellerige mening is de afwijkende, niet die van de mens die het niet met je eens is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vind jij een land met een dergelijke primitieve buitenlandse politiek westers?
Zoveel zijn er niet meer? Wat een flauwekul: er zijn meer joden dan Denen. En veel meer dan Ijslanders. En met een geboortecijfer van 2,75 staan ze ook niet bepaald op uitsterven.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Zoveel zijn er niet meer, ik denk dat hij dat bedoeld.
Maar gezien de waas die jij gewoonlijk voor je ogen krijgt als je Israel leest kun je misschien beter even tot 10 tellen en iets gezelligs gaan doen.
Ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vind jij een land met een dergelijke primitieve buitenlandse politiek westers?
Nee hoor: er was een enquete waarin de meerderheid van de respondenten de staat israel de grootste bedreiging voor de vrede vond. Vóór Iran en de VS! Dus ik hoor bij de meerderheid, in dezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, zo staat het te boek. Jouw rellerige mening is de afwijkende, niet die van de mens die het niet met je eens is.
Dit is fobie, want niet gebaseerd op de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:23 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Oorlogszuchtige volkeren zoals de Palestijnen.
Maar vergelijk het eens met de andere Abrahamitische religies.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoveel zijn er niet meer? Wat een flauwekul: er zijn meer joden dan Denen. En veel meer dan Ijslanders. En met een geboortecijfer van 2,75 staan ze ook niet bepaald op uitsterven.
Dus je moet geen onzin verkopen.
Die raketten zaten in hun hoofd jaquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit is fobie, want niet gebaseerd op de werkelijkheid.
Enquête waar op de website van hamas ofzo? En zijn bedreiging voor de wereldvrede en een westers land zijn niet 2 verschillende dingen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee hoor: er was een enquete waarin de meerderheid van de respondenten de staat israel de grootste bedreiging voor de vrede vond. Vóór Iran en de VS! Dus ik hoor bij de meerderheid, in dezen.
Het heeft diverse verdragen, zoals die over oorlogsrecht en kernwapens en zo niet ondertekend.quote:
De Pinkstergemeente bedoel je?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Maar vergelijk het eens met de andere Abrahamitische religies.
Die dodelijke bedreiging is een fobie. Net zo goed als er mensen bang zijn voor spinnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Die raketten zaten in hun hoofd ja
Nee, van Time of zo.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Enquête waar op de website van hamas ofzo? En zijn bedreiging voor de wereldvrede en een westers land zijn niet 2 verschillende dingen?
Precies, joden moeten gewoon niet zo moeilijk doen en gelaten die raketten in laten slaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die dodelijke bedreiging is een fobie. Net zo goed als er mensen bang zijn voor spinnen.
Dat er wel eens iemand sterft aan een spinnenbeet of dood valt van grote hoogte is geen rechtvaardiging voor spinnenfobie of hoogtevrees.
Duidelijk. Jouw mening is dus de afwijkende.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:43 schreef Kees22 het volgende:
En ja, het zijn twee verschillende dingen:
Je manier van posten is er één gebaseerd op weinig respect voor het intellect van de "opponent". Als je het probleem wil oplossen, doe je dat bij de wortel. Israël moet haar politiek aanpassen. Dan hoeven ze ook niet in de weer met pillen foliumzuur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:44 schreef marmelade het volgende:
[..]
Precies, joden moeten gewoon niet zo moeilijk doen en gelaten die raketten in laten slaan.
Je weet goed dat de aanvallen van die terroristen niet op hun politiek gericht zijn, maar op hun geloof he. De moslims willen de joden weg, dus kunnen ze niks goed doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je manier van posten is er één gebaseerd op weinig respect voor het intellect van de "opponent". Als je het probleem wil oplossen, doe je dat bij de wortel. Israël moet haar politiek aanpassen. Dan hoeven ze ook niet in de weer met pillen foliumzuur.²
Ik kan nu eenmaal weinig respect opbrengen voor dwazen die realistische geweldsdreigingen maar weg zetten als iets wat mensen bedenken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je manier van posten is er één gebaseerd op weinig respect voor het intellect van de "opponent".
Ben bang dat er op de Palestijnen ook wel het een en het ander aan te merken valt.quote:Als je het probleem wil oplossen, doe je dat bij de wortel. Israël moet haar politiek aanpassen. Dan hoeven ze ook niet in de weer met pillen foliumzuur.²
Hé, mijn Amerikaanse buurman zegt dat mijn overgrootouders woonden in jouw huis. Ik kom je verdrijven om er zelf te wonen. En nee, je mag je niet verzetten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je weet goed dat de aanvallen van die terroristen niet op hun politiek gericht zijn, maar op hun geloof he. De moslims willen de joden weg, dus kunnen ze niks goed doen.
Nou....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, dit lijkt mij echt totaal niet waar.
http://www.nybooks.com/articles/8657quote:The number of Iranian doctors in New York is higher than the number of Iranian doctors in all parts of Iran, excluding the city of Tehran
Ach gut, gaan we het proberen met drogredeneringen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Precies, joden moeten gewoon niet zo moeilijk doen en gelaten die raketten in laten slaan.
Dat verwijt valt van jou niet echt serieus te nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach gut, gaan we het proberen met drogredeneringen?
Ondanks dat het spruitje het meest gehate stukje groente is van de Westerse wereld doet dat niks af aan de nutricianale waardes die het volk blijven verrijken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:59 schreef Kees22 het volgende:
Gevonden: Israel meest gehate land ter wereld
Hoezo? Er zijn nu iets van 6 of 7 miljoen joden op de wereld. Is er een streefgetal, net zoals met de tonijnenstand of zo?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:46 schreef capricia het volgende:
Ach, ze hebben er nog 6 miljoen in te halen, toch?
Dat heb ik ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:52 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik kan nu eenmaal weinig respect opbrengen voor dwazen die realistische geweldsdreigingen maar weg zetten als iets wat mensen bedenken.
Ja en? Doet dat wat af aan opmerkingen over Israel?quote:[..]
Ben bang dat er op de Palestijnen ook wel het een en het ander aan te merken valt.
Dat was de vraag ook niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ondanks dat het spruitje het meest gehate stukje groente is van de Westerse wereld doet dat niks af aan de nutricianale waardes die het volk blijven verrijken.
Me dunkt
Nee, dat is aantoonbaar niet waar: het huidige conflict is niet begonnen om het geloof, maar om de roofzucht van de zionisten. Zie het bloedbad van Hebron. Zie daarin vooral de getuigenverklaringen van de daar wonende joden!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je weet goed dat de aanvallen van die terroristen niet op hun politiek gericht zijn, maar op hun geloof he. De moslims willen de joden weg, dus kunnen ze niks goed doen.
Waar heb je het over lool, het bloedbad van Hebron was tegen de Joden gericht, een Britse agent (de enige die dienst had) verklaarde zelf hoe hij getuige was van een arabier die het hoofd van een kind stond af te hakken. Watquote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat is aantoonbaar niet waar: het huidige conflict is niet begonnen om het geloof, maar om de roofzucht van de zionisten. Zie het bloedbad van Hebron. Zie daarin vooral de getuigenverklaringen van de daar wonende joden!
quote:
Maar dood kunnen gaan aan een aanslag is geen fobie.quote:Die dodelijke bedreiging is een fobie. Net zo goed als er mensen bang zijn voor spinnen.
Dat er wel eens iemand sterft aan een spinnenbeet of dood valt van grote hoogte is geen rechtvaardiging voor spinnenfobie of hoogtevrees.
Wat mij betreft mag je prima kritiek hebben.quote:Ja en? Doet dat wat af aan opmerkingen over Israel?
Dood kunnen gaan aan een aanslag is geen reden voor de fobie dat het bestaan van de staat Israel of het joodse volk op het spel staat.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
[..]
Maar dood kunnen gaan aan een aanslag is geen fobie.
[..]
Wat mij betreft mag je prima kritiek hebben.
Er is sowieso van een fobie ook geen sprake. Dat maak jij ervan om de joden nog meer negatieve eigenschappen aan te kunnen wrijven.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dood kunnen gaan aan een aanslag is geen reden voor de fobie dat het bestaan van de staat Israel of het joodse volk op het spel staat.
De (opgehitste) Arabieren waren op zoek naar de importjoden, die nog niet zo lang in een groepje ergens in de buurt neergestreken waren. Als het me goed herinner, waren dat Duitse zionisten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar heb je het over lool, het bloedbad van Hebron was tegen de Joden gericht, een Britse agent (de enige die dienst had) verklaarde zelf hoe hij getuige was van een arabier die het hoofd van een kind stond af te hakken. Wat
probeer je hier nu te bewijzen.
Er wordt vaak geschermd met de voorspelling dat Israel van de kaart geveegd zal worden als het zich niet verdedigt tegen de boze hordes moslims die het willen vernietigen. Het voortbestaan van de staat wordt bedreigd, dus Israel moet wel de buurlanden regelmatig aanvallen en platbombarderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Er is sowieso van een fobie ook geen sprake. Dat maak jij ervan om de joden nog meer negatieve eigenschappen aan te kunnen wrijven.
Ah ok, dan is het natuurlijk volkomen normaal dat je midden op straat het hoofd van een Joods kind staat af te hakken, goed dat je het zegt. Of die arabieren die de vrouwen martelen en vermoorden. Mannen vrouwen en kinderen op de meest gruwelijke manieren afgeslacht. Maar zoals jij het uitlegt, volkomen normaal,quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De (opgehitste) Arabieren waren op zoek naar de importjoden, die nog niet zo lang in een groepje ergens in de buurt neergestreken waren. Als het me goed herinner, waren dat Duitse zionisten.
De autochtone joden. dat wil zeggen degenen die al heel lang in Hebron woonden en ook amper te onderscheiden waren van de Arabische bewoners, waren geen, ik herhaal geen, doelwit. Deze joden zijn voor een deel zelfs verborgen en beschermd door hun Arabische buren. Ze werden pas doelwit, toen ze weigerden om mee te werken aan de zoektocht naar de importjoden.
De termen Sefardim en Askenazim worden gebruikt, maar die haal ik steeds door elkaar en ik vraag me af, of ze hier ook precies passen.
Ik wil niks bewijzen, maar voor mij vielen een paar puzzelstukken op hun plaats bij het lezen van een verslag.
De Duitse import had een volkomen andere cultuur dan de bestaande bevolking, joods of Arabisch, en was ook zeer doelgericht. Dat roept weerstand op.
Lees nou eerst maar eens. Ik vond diverse artikelen op wikipedia, die me redelijk neutraal en feitelijk leken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ah ok, dan is het natuurlijk volkomen normaal dat je midden op straat het hoofd van een Joods kind staat af te hakken, goed dat je het zegt. Of die arabieren die de vrouwen martelen en vermoorden. Mannen vrouwen en kinderen op de meest gruwelijke manieren afgeslacht. Maar zoals jij het uitlegt, volkomen normaal,![]()
![]()
![]()
word eens wakker vriend, de arabieren waren op dat moment evenmin de baas, en voor de Britten ook niet, tsja, zucht dit punt ontkracht al jouw argumenten zo'n beetje.
Het is nooit normaal en ik hoop dat je dat ten zeerste beseft. Door het als normaal te bestempelen keur je het wel goed. Bovendien neem jij een houding aan waarin jij, de arabier die met het zwaard boven z'n hoofd staat, begrijpt. Jij begrijpt de zelfmoordenaar die zich in een bus vol kinderen opblaast. Ook ik snap waarom hij, als individu, dat heeft gedaan, maar begrijpen, dat is iets heel anders.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lees nou eerst maar eens. Ik vond diverse artikelen op wikipedia, die me redelijk neutraal en feitelijk leken.
En inderdaad: het is af en toe blijkbaar normaal dat mensen elkaar op gruwelijke manieren afmaken. Dat is niet leuk en ik keur het niet goed, maar het komt vrij vaak voor en is dus normaal.
Overigens zou je je eigen heilige boeken maar eens moeten lezen, voor je anderen veroordeelt.
Je laatste zin snap ik niet. Wat ik ervan kan maken is, dat de Arabieren op dat moment niet de baas waren en de Britten ook niet. Maar wie dan wel? De joden?
Dus waarom dat punt mijn argumenten ontkracht, snap ik ook niet.
Ik keur niks goed. En begrijpen? Kijk maar eens diep in jezelf!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is nooit normaal en ik hoop dat je dat ten zeerste beseft. Door het als normaal te bestempelen keur je het wel goed. Bovendien neem jij een houding aan waarin jij, de arabier die met het zwaard boven z'n hoofd staat, begrijpt. Jij begrijpt de zelfmoordenaar die zich in een bus vol kinderen opblaast. Ook ik snap waarom hij, als individu, dat heeft gedaan, maar begrijpen, dat is iets heel anders.
De importjoden waren wel degelijk een gevaar: ze kwamen uit een wezensvreemde cultuur en ze waren zeer doelgericht op zoek naar een eigen land om te wonen.quote:Het ontkracht jouw punt omdat de 'import-Joden' totaal geen gevaar waren. Het raakte noch kant noch wal om deze mensen te doden. Ja, ook de Joden wilden een eigen staat, maar noch de arabieren noch de Joden hadden er een. Israel heeft vanaf de oprichting willen samenwerken met de palestijnen die er waren. De rest die het niet kon verteren kon tegen eerlijke prijzen hun land verkopen aan Joodse immigranten.
Je kunt wel een komma plaatsen, maar ik knip hier toch.quote:Je hebt gelijk wanneer je dus stelt dat het geen religeuze oorlog is, zeker niet van de Joodse kant, het enige wat zij willen is een thuis (dat is iets heel anders dan een roofzuchtig zionisme),
Welk begin?quote:echter van de kant van de arabieren en de palestijnen is het wel een religieuze oorlog. Al vanaf het begin riepen hun religieuze leiders op tot het vermoorden van alle Joden in het Midden-Oosten.
Hier ga je toch echt tijden en zaken door elkaar halen. En wat er roofzuchtig is aan het terug willen van je eigendom, ontgaat mij. Ik stel voor dat we dit opnieuw bespreken in rustiger tijden.quote:Elke moslim moet zich tegenwoordig verenigen tegen het 'Joodse kwaad'. Waarom zouden de moslims dit doen als de Palestijnen gelijk zouden hebben, dan zou het toch zinloos zijn geweest, hieruit kan je dus concluderen dat de Joden evengoed recht zouden hebben op het land. De moslims moeten zich desondanks scharen achter roofzuchtige seculiere beweging met een zogenaamd religieus karakter.
Goed argument tegen de huidige immigratie van Moslims in het Westen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De importjoden waren wel degelijk een gevaar: ze kwamen uit een wezensvreemde cultuur en ze waren zeer doelgericht op zoek naar een eigen land om te wonen.
Haha. Nee dus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:37 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Goed argument tegen de huidige immigratie van Moslims in het Westen.
Gezien je objectiviteit neem ik je heel serieus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haha. Nee dus.
Wilders schildert de zaken af alsof de malheur van Palestina zich zou herhalen. Maar de bepalende parameters zijn heel anders.
Ik heb mijn post inmiddels geredigeerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Gezien je objectiviteit neem ik je heel serieus.
Er zijn nu rond de 13 miljoen Joden op de wereld. Ongeveer 6 miljoen in Israël zelf.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo? Er zijn nu iets van 6 of 7 miljoen joden op de wereld. Is er een streefgetal, net zoals met de tonijnenstand of zo?
Ooh, dan zijn ze dus helemaal niet bedreigd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:01 schreef waht het volgende:
[..]
Er zijn nu rond de 13 miljoen Joden op de wereld. Ongeveer 6 miljoen in Israël zelf.
Bron: http://www.jpppi.org.il/JPPPI/SendFile.asp?DBID=1&LNGID=1&GID=489
Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef 311258 het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze van het Christendom overgenomen net zoals Jesus.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Er is sowieso van een fobie ook geen sprake. Dat maak jij ervan om de joden nog meer negatieve eigenschappen aan te kunnen wrijven.
Mischien ff lezen waar ik op reageerde nu kom je zo dom over.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:58 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ooh, dan zijn ze dus helemaal niet bedreigd.
Wat zeuren ze dan?
Onzinquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat een onzin, het geld uit de VS is relatief weinig en aangezien Israel de hoogst opgeleide bevolking ter wereld heeft en de trend kennis is ziet de Israelische toekomst er economisch rooskleurig uit.
Jordanie en Egypte daartegen kunnen niet zonder de buitenlandse deviezen van de VS.
Waarom mogen de joden niet terug naar europa.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:14 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Ok, dan formuleer ik het anders.
Alle moslims naar Kamtsjaska en alle Joden krijgen het Midden Oosten.
Ik dacht door de Egyptische, 2500 jaar geleden ofzo.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:54 schreef 311258 het volgende:
[..]
Waarom mogen de joden niet terug naar europa.
Bedoel door de Europeze Jodenhaat bestaat Israel..
Palestijnse gebieden werden door Israel in 1967 bezetquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:23 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Oorlogszuchtige volkeren zoals de Palestijnen.
Jij gelooft werkelijk in exodus?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:56 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik dacht door de Egyptische, 2500 jaar geleden ofzo.
Israel is opgericht in 1948 nadat de Autochtonen bevolking met moord en geweld waren verdreven door Zionistische Terrroristen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:56 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik dacht door de Egyptische, 2500 jaar geleden ofzo.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij gelooft werkelijk in exodus?
Welke aspecten? Het blijft een historisch feit dat Israel destijds grotendeels bevolkt werd door Joden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij gelooft werkelijk in exodus?
Misschien moet jij je eerst eens de Nederlandse taal machtig maken voor je andere mensen dom noemt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:58 schreef 311258 het volgende:
[..]
Ach ja dat heb je met domme gelovigen die nemen sprookjes boeken serieus.
Met jouw vorige opmerking leek je te beweren dat er daadwerkelijk een uitocht uit Egypte heeft plaatsgevonden. Dat is zeer onzeker.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:59 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Welke aspecten? Het blijft een historisch feit dat Israel destijds grotendeels bevolkt werd door Joden.
Nadat ze de autochtonen bevolking met moord en geweld verjaagd hadden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:59 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Welke aspecten? Het blijft een historisch feit dat Israel destijds grotendeels bevolkt werd door Joden.
Zo gaat het meestal he. Vind maar eens een volk dat niet een dergelijke geschiedenis heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:03 schreef 311258 het volgende:
[..]
Nadat ze de autochtonen bevolking met moord en geweld verjaagd hadden.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:59 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Misschien moet jij je eerst eens de Nederlandse taal machtig maken voor je andere mensen dom noemt.
Zal best maar je punt valt daar mee een beetje weg als zijnde zij aanspraak kunnen maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:04 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Zo gaat het meestal he. Vind maar eens een volk dat niet een dergelijke geschiedenis heeft.
Dat was mijn punt ook niet, mijn punt was dat de Joden zich natuurlijk niet 70 jaar geleden pas voor het eerst gingen vestigen in die regio.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:05 schreef 311258 het volgende:
[..]
Zal best maar je punt valt daar mee een beetje weg als zijnde zij aanspraak kunnen maken.
Niet dus.
Dat snap je toch wel???
Ja destijd waren ze ook al ook al een groot probleem voor de autochtone bevolking van palestina.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:10 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat was mijn punt ook niet, mijn punt was dat de Joden zich natuurlijk niet 70 jaar geleden pas voor het eerst gingen vestigen in die regio.
En dat is poep natuurlijk, dan kun je door de geschiedenis ook de Joden als de autochtone bevolking zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:21 schreef 311258 het volgende:
[..]
"autochtone bevolking van palestina"
Je geeft net aan dat niet waren.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:23 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
En dat is poep natuurlijk, dan kun je door de geschiedenis ook de Joden als de autochtone bevolking zien.
Ieder volk komt oorspronkelijk ergens anders vandaan, zoals ik aangaf met mijn voorbeelden. De huidige Palestijnen zijn net zo min autochtoon daar als de Joden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:25 schreef 311258 het volgende:
[..]
Je geeft net aan dat niet waren.
Destijds waren ze dat niet (kwamen ze uit Egypte)
En met de oprichting van Israel waren ze dat ook niet. (Kwamen ze uit oa Europa)
Waren steeds Allochtonen van buiten af.
Wel ff opletten knul.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:25 schreef JohnLocke het volgende:
Heb jij als Kroaat overigens een Katholieke achtergrond?
Ik vraag ook niet naar je geloof, ik vraag naar je achtergrond.quote:
Ik heb zelf ook een Katholieke achtergrond, ik was gewoon nieuwsgierig. Dat jij meteen zo in de verdediging schiet zegt mij meer over je anti-antisemitisme dan iets anders.quote:Maar waarom wil je dat weten ga als ik katholiek was geweest had je dan over antisemitisme begonnen zoals men van Agt deed omdat inhoudelijk zijn kritiek niet te weerleggen valt. (kritiek gaan ze dan de de mond proberen te snoeren door de boodschapper voor Antisemiet uit te maken)
En anders kan je nog altijd roepen waarom ik niet over Darfur heb.
Ik ken de trucjes onderhand wel.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:27 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ieder volk komt oorspronkelijk ergens anders vandaan, zoals ik aangaf met mijn voorbeelden. De huidige Palestijnen zijn net zo min autochtoon daar als de Joden.
Is meer dat jij in de verdediging schiet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet naar je geloof, ik vraag naar je achtergrond.
[..]
Ik heb zelf ook een Katholieke achtergrond, ik was gewoon nieuwsgierig. Dat jij meteen zo in de verdediging schiet zegt mij meer over je anti-antisemitisme dan iets anders.
Onzin zonder de jodenhaat (en de gevolgen daarvan) had Israel nooit bestaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:01 schreef Kees22 het volgende:
Volgens sommigen zijn de joden van god los.
Er zijn mensen die stellen, dat de joden speciaal gefokt zijn om de geest van jezus op aarde te kunnen huisvesten. Bij zijn doop in de Jordaan is de ziel van Zarathoestra uit het lichaam gegaan en de jezusziel ingevaren. Vandaar die duif.
Het was de bedoeling dat na de kruisiging van jezus het joodse volk gewoon weer op zou gaan in andere volken. Elk volk dat zo verspreid werd als de joden door de Romeinen verspeid zijn, zou ook ingeburged zijn in de volken, waar ze terecht kwamen. Behalve de joden, die bleven zich koppig afzonderen van de hen omringende bevolking.
Heel bijzonder, want hoeveel volken uit die tijd zijn nu nog steeds herkenbaar als volk?
Ik heb weinig esoterische kennis, maar ik vind het een plausibel verhaal.
Wat ik hiermee wil zeggen? Dat het de joden zelf zijn die de staat Israel nagestreefd, ingepikt en afgedwongen hebben. Niks Europees schuldgevoel. Of wijzen naar de holocaust. Ook niks zielig doen alsof ze overal weggejaagd zijn.
Nee, sorry, ik kan nog steeds niet begrijpen waarom iemand het hoofd van een kind staat af te hakken. Maar goed dat zegt meer over jou dan over mij neem ik aan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik keur niks goed. En begrijpen? Kijk maar eens diep in jezelf!
Houd toch op, je zoekt gewoon een excuus, er waren rijke Joden tussen die land kochten van Palestijnse boeren tegen meer dan goede prijzen. Later, toen de spanningen om naties groter werden, eisten die boeren opeens dat land terug zonder dat ze ook maar iets wilden terugbetalen. Het is de groepsdruk die hier spreekt anders was er vrij weinig vandaag aan de hand geweest. Bovendien zo wezensvreemd waren de culturen echt niet van elkaar, zeker niet in vergelijking met de Britten, remember that.quote:[..]
De importjoden waren wel degelijk een gevaar: ze kwamen uit een wezensvreemde cultuur en ze waren zeer doelgericht op zoek naar een eigen land om te wonen.
Voor sommige is dat inderdaad religeus maar voor veruit de meeste Joden is het veel meer dan alleen religieus. Het is in ieder geval niet de essentie. Historische claims zijn zonder meer voldoende maar behalve dat ook de hele cultuur en oorsprong. Die ligt nu eenmaal hier en niet in Siberie of op Madagascar. De oprichtern van het zionisme was een atheist, Theodor Herzl, dus punt bewezen lijkt me.quote:[..]
Je kunt wel een komma plaatsen, maar ik knip hier toch.
De joden, ook de seculiere, beroepen zich altijd op het speciale belang van dat stukje grond voor hun volk/religie. Dat speciale belang is de belofte van hun god, en als dat niet religieus is, weet ik het ook niet meer.
Simpele historische claims kunnen niet voldoende zijn, want als je het daartoe beperkt, zou je alle volken terug moeten brengen naar de plaats waar ze 2000 jaar geleden woonden.
Hun gedrag was zooooo abnormaal, houd toch op jongen, je hebt er geen snars verstand van. Jij begrijpt de verschillen tussen culturen niet. Zoals ik al zei was dit voor de Palestijnen/Arabieren religieus. Natuurlijk hadden ze al eeuwenlang Joden in hun staten leven. Maar die hadden nooit een eigen staat en ze waren altijd onderschikt. Volgens hun leiders zou het Allah onwaardig zijn mocht er ooit een niet-islamitische staat worden opgericht. Daarom hebben de Christenen en Moslims in Libanon ook altijd oorlog. Daarom worden de Joden in bijvoorbeeld Iran ook veel minder lastig gevallen. Het is voor hen alleen goed als de Joden of welke andere minderheid dan ook onderschikt zijn. Dat heeft niets met de Islam te maken, want het geloof wil ik helemaal niet afkraken, dat heeft met personen te maken. Zie hierboven het voorbeeld van het opkopen van land nietwaar. De Joden hebben vanaf het begin gesteld dat de Palestijnen gewoon alles konden doen in hun staat zonder enige belemmering. Nog steeds hebben de Palestijnen en Arabieren in Israel de meeste rechten dan waar dan ook in het Midden-Oosten. Het is een groepsdruk met een zogenaamd religeus karakter, maar het zijn de seculiere mensen die macht willen, niets meer.quote:[..]
Welk begin?
In Hebron werd onderscheid gemaakt tussen de joden van verschillende herkomst. Niet vanwege die herkomst, maar vanwege hun gedrag.
[..]
Dus nu vergelijk jij een kind, dat uit Europa is gekomen, met de hoop op een betere toekomst zonder enige vervolging met een geweldadige junk. Jij rechtvaardigt nu opnieuw dat die Arabier het hoofd van dat kind stond af te hakken. Nogmaals je hebt geen idee waar je over praat. Je hebt geen idee waarin de Joden jarenlang hebben geleefd voordat ze zelfs maar de kans hadden om na te denken over zo'n staat. Bovendien wonen de Palestijnen helemaal niet langer dan de Joden in het huidige Israel. Grote fabel.quote:Dit doet mij denken aan die junk die me vergeefs overviel met een knuppel. En toen ik hem vloerde en hij vluchtte, schold hij mij hartstochtelijkuit voor klootzak. Alsof ik iets verkeerds had gedaan.
Wel eens van de 6 daagse oorlog gehoord?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er wordt vaak geschermd met de voorspelling dat Israel van de kaart geveegd zal worden als het zich niet verdedigt tegen de boze hordes moslims die het willen vernietigen. Het voortbestaan van de staat wordt bedreigd, dus Israel moet wel de buurlanden regelmatig aanvallen en platbombarderen.
Dat is gewoon onzin. Geen van die buurlanden is een reële bedreiging voor het voortbestaan van de staat.
En als je bang bent voor een bedreiging die niet reëel is, dan noemen we dat een fobie.
En als je op basis van die fobie domme dingen gaat doen, dan moet je behandeling zoeken.
Volgens sommigen...............quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:01 schreef Kees22 het volgende:
Volgens sommigen zijn de joden van god los.
Er zijn mensen die stellen, dat de joden speciaal gefokt zijn om de geest van jezus op aarde te kunnen huisvesten. Bij zijn doop in de Jordaan is de ziel van Zarathoestra uit het lichaam gegaan en de jezusziel ingevaren. Vandaar die duif.
Het was de bedoeling dat na de kruisiging van jezus het joodse volk gewoon weer op zou gaan in andere volken. Elk volk dat zo verspreid werd als de joden door de Romeinen verspeid zijn, zou ook ingeburged zijn in de volken, waar ze terecht kwamen. Behalve de joden, die bleven zich koppig afzonderen van de hen omringende bevolking.
Heel bijzonder, want hoeveel volken uit die tijd zijn nu nog steeds herkenbaar als volk?
Ik heb weinig esoterische kennis, maar ik vind het een plausibel verhaal.
Wat ik hiermee wil zeggen? Dat het de joden zelf zijn die de staat Israel nagestreefd, ingepikt en afgedwongen hebben. Niks Europees schuldgevoel. Of wijzen naar de holocaust. Ook niks zielig doen alsof ze overal weggejaagd zijn.
Onzin, de Joden erkennen het profeetschap van Jezus helemaal niet. Ze hebben hem (denken ze) niet voor niets gekruizigd. Jezus was een Moslim. Net als alle Profeten vrede zij met hen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:49 schreef DeParo het volgende:
Jezus is Joods geboren en Joods gestorven en zelfs hier probeer je de Joden al de schuld te geven.
Ik zeg niet dat ze erkennen dat Jezus een profeet was.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Onzin, de Joden erkennen het profeetschap van Jezus helemaal niet. Ze hebben hem (denken ze) niet voor niets gekruizigd. Jezus was een Moslim. Net als alle Profeten vrede zij met hen.²
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:24 schreef DeParo het volgende:
Bovendien is het maar zeer de vraag of de Joden Jezus gekruizigd hebben toentertijd.
De schuld van de Romeinen wordt vaak, omdat deze niet meer bestaan, volkomen genegeerd helaas.
Jezus was een moslim.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Onzin, de Joden erkennen het profeetschap van Jezus helemaal niet. Ze hebben hem (denken ze) niet voor niets gekruizigd. Jezus was een Moslim. Net als alle Profeten vrede zij met hen.²
Jesus geloofde niet in het Jodendom.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze erkennen dat Jezus een profeet was.
Ik zeg dat Jezus Joods is geboren en Joods is gestorven.
Hij was de zoon van de God van de Joden, het OT is niet voor niets meer dan drie kwart van de Bijbel. De eerste generaties Christenen beschouwden zichzelf ook nog steeds als Joden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:14 schreef 311258 het volgende:
[..]
Jesus geloofde niet in het Jodendom.
En wanneer was die ook al weer?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:36 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wel eens van de 6 daagse oorlog gehoord?
Dat laatste is volgens de bijbel zelf flauwekul: al heel snel waren er meer heidenen dan joden die christen werden. Toen is er overlegd of die heidenen eerst joods moesten worden of meteen christen konden worden. Besloten is voor de laatste optie.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:24 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Hij was de zoon van de God van de Joden, het OT is niet voor niets meer dan drie kwart van de Bijbel. De eerste generaties Christenen beschouwden zichzelf ook nog steeds als Joden.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
vast wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik kan nog steeds niet begrijpen waarom iemand het hoofd van een kind staat af te hakken. Maar goed dat zegt meer over jou dan over mij neem ik aan.
Als we het vergelijken met de huidige situatie in Nederland: onze nationale rattenvanger maakt al om veel minder vreemdelingen misbaar.quote:[..]
Houd toch op, je zoekt gewoon een excuus, er waren rijke Joden tussen die land kochten van Palestijnse boeren tegen meer dan goede prijzen. Later, toen de spanningen om naties groter werden, eisten die boeren opeens dat land terug zonder dat ze ook maar iets wilden terugbetalen. Het is de groepsdruk die hier spreekt anders was er vrij weinig vandaag aan de hand geweest. Bovendien zo wezensvreemd waren de culturen echt niet van elkaar, zeker niet in vergelijking met de Britten, remember that.
Historische claims zonder meer voldoende? Moeten dan ook alle volkeren die sinds het jaar 0 verhuisd zijn terug naar hun eigen land kunnen? En wou je die volken dan ook terugbrengen tot hun aantal van toen?quote:[..]
Voor sommige is dat inderdaad religeus maar voor veruit de meeste Joden is het veel meer dan alleen religieus. Het is in ieder geval niet de essentie. Historische claims zijn zonder meer voldoende maar behalve dat ook de hele cultuur en oorsprong. Die ligt nu eenmaal hier en niet in Siberie of op Madagascar. De oprichtern van het zionisme was een atheist, Theodor Herzl, dus punt bewezen lijkt me.
De joden hebben maar erg weinig land opgekocht hoor, voor de staat Israel gesticht werd.quote:[..]
Hun gedrag was zooooo abnormaal, houd toch op jongen, je hebt er geen snars verstand van. Jij begrijpt de verschillen tussen culturen niet. Zoals ik al zei was dit voor de Palestijnen/Arabieren religieus. Natuurlijk hadden ze al eeuwenlang Joden in hun staten leven. Maar die hadden nooit een eigen staat en ze waren altijd onderschikt. Volgens hun leiders zou het Allah onwaardig zijn mocht er ooit een niet-islamitische staat worden opgericht. Daarom hebben de Christenen en Moslims in Libanon ook altijd oorlog. Daarom worden de Joden in bijvoorbeeld Iran ook veel minder lastig gevallen. Het is voor hen alleen goed als de Joden of welke andere minderheid dan ook onderschikt zijn. Dat heeft niets met de Islam te maken, want het geloof wil ik helemaal niet afkraken, dat heeft met personen te maken. Zie hierboven het voorbeeld van het opkopen van land nietwaar. De Joden hebben vanaf het begin gesteld dat de Palestijnen gewoon alles konden doen in hun staat zonder enige belemmering. Nog steeds hebben de Palestijnen en Arabieren in Israel de meeste rechten dan waar dan ook in het Midden-Oosten. Het is een groepsdruk met een zogenaamd religeus karakter, maar het zijn de seculiere mensen die macht willen, niets meer.
Hier ga je toch echt tijden en zaken door elkaar halen. En wat er roofzuchtig is aan het terug willen van je eigendom, ontgaat mij. Ik stel voor dat we dit opnieuw bespreken in rustiger tijden.
Ik geef toe: een vergelijking begrijpen is soms lastig. Jij bakt er niet veel van.quote:[..]
Dus nu vergelijk jij een kind, dat uit Europa is gekomen, met de hoop op een betere toekomst zonder enige vervolging met een geweldadige junk. Jij rechtvaardigt nu opnieuw dat die Arabier het hoofd van dat kind stond af te hakken. Nogmaals je hebt geen idee waar je over praat. Je hebt geen idee waarin de Joden jarenlang hebben geleefd voordat ze zelfs maar de kans hadden om na te denken over zo'n staat. Bovendien wonen de Palestijnen helemaal niet langer dan de Joden in het huidige Israel. Grote fabel.
Tsja als je jezelf zo wilt zien, als iemand die dit soort zaken goedkeurt, dat spreekt niet erg voor je.quote:
quote:[..]
Als we het vergelijken met de huidige situatie in Nederland: onze nationale rattenvanger maakt al om veel minder vreemdelingen misbaar.
[..]
1. Verhuisd/verdrevenquote:Historische claims zonder meer voldoende? Moeten dan ook alle volkeren die sinds het jaar 0 verhuisd zijn terug naar hun eigen land kunnen? En wou je die volken dan ook terugbrengen tot hun aantal van toen?
En waarom dan 2000 jaar terug, waarom geen 200? Of 4000?
Gewoon, dan gaan we allemaal terug naar Afrika en zijn we met een stuk of 100 mensen.
[..]
Weinig landquote:De joden hebben maar erg weinig land opgekocht hoor, voor de staat Israel gesticht werd.
[..]
Als jij nog eens kijkt naar diezelfde kaart. Als ik naar Palestijnse woongebieden kijk dan zie ik dat de Palestijnen 90% van Palestina bewonen en feitelijk het belangrijkst zijn. Jordanie is namelijk 80% van het oude mandaatgebied en ging feitelijk over naar de Palestijnen. Maar moslim jegens moslim hoor je vrij weinig mensen over, soms hoor je wel eens kritiek op de koning, die een aanhanger is van Israel maar toch. Dus sowieso is deze nutteloze vergelijking weer compleet zinloos van je. Op het moment dat de Joden in hun huidige leefgebieden kwamen woonden daar verrekte weinig Palestijnen. Bovendien het grootste gedeelte van de moslims die er nu woont zijn 'nieuwe' Palestijnen. Als we het toch over 'importjoden' hebben, wat ik een heel misselijke en racistische term van je vindt, moet je het ook zo bekijken. En nogmaals jij keurt een verdediging van Israel niet goed maar het afhakken van kinderhoofden wel, zeer triest, zeer triest.quote:Ik geef toe: een vergelijking begrijpen is soms lastig. Jij bakt er niet veel van.
Zoals ik al zei: ik rechtvaardig niks en al helemaal niet het afhakken van hoofden.
Je kunt vast zelf wel de demografische ontwikkeling van Palestina opzoeken. Je probeert hier de woongeschiedenis van een kleine minderheid uit te breiden naar een veel grotere groep. Alsof een klein clubje Indo's dat hier al een tijdje woont heel Indonesië het zou geven hier te komen.
Je leest selectief en verdraait woorden. Waar ken ik die trudjes ook al weer van??quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tsja als je jezelf zo wilt zien, als iemand die dit soort zaken goedkeurt, dat spreekt niet erg voor je.
Ach, je bent niet bekend met de nationale politiek?quote:[..]
![]()
![]()
Oh ja? En waarom zou je zo nodig je identiteit willen bewaren? Er is, zoals je zelf aangeeft, amper een vlok dat dat 2000 jaar gedaanheeft. De meeste mensen zijn gewoon ingeburgerd, zoals we van onze allochtonen ook verwachten. Alleen joden en zigeuners hebben dat niet gedaan.quote:[..]
1. Verhuisd/verdreven
2. Van alle volkeren sinds het jaar 0 zijn vrijwel alleen nog de Joden als intacte groep over.
3. Er is een verschil tussen een diaspora en een volksverhuizing. De Joodse cultuur heeft net zo goed een thuis nodig, en waar is dat thuis, inderdaad in Israel en daar is het altijd geweest. Of de Joden er nu waren of niet. Als iemand de Nederlanders zou verdrijven zouden wij over 100 jaar, over 200 jaar, of over 2000 jaar nog steeds terug willen naar dit grondgebied als we onze identiteit konden bewaren.
Ik weet zo gauw niet hoe ik ook alweer een plaatje moet posten, maar hier is een link: http://www.palestineremembered.com/Acre/Maps/Story571.html Minder dan 7 % in 1947.quote:[..]
Weinig land![]()
, erg veel land, toen de arabische leiders daar achter kwamen eisten ze het land terug zonder terugbetaling.
Jazeker, het mandaatgebied van de Britten was trans- en cis-Jordanië. De Fransen kregen Syrië en Libanon. We spreken dan van ongeveer 1919, van de Volkenbond. Deze gebieden waren afgepakt van het Ottomaanse Rijk, dat heulde met de asmogenheden. Jordanië kreeg van de Britten als koning een lid van het koningshuis van de Saoedi's.quote:[..]
Als jij nog eens kijkt naar diezelfde kaart. Als ik naar Palestijnse woongebieden kijk dan zie ik dat de Palestijnen 90% van Palestina bewonen en feitelijk het belangrijkst zijn. Jordanie is namelijk 80% van het oude mandaatgebied en ging feitelijk over naar de Palestijnen. Maar moslim jegens moslim hoor je vrij weinig mensen over, soms hoor je wel eens kritiek op de koning, die een aanhanger is van Israel maar toch. Dus sowieso is deze nutteloze vergelijking weer compleet zinloos van je. Op het moment dat de Joden in hun huidige leefgebieden kwamen woonden daar verrekte weinig Palestijnen. Bovendien het grootste gedeelte van de moslims die er nu woont zijn 'nieuwe' Palestijnen. Als we het toch over 'importjoden' hebben, wat ik een heel misselijke en racistische term van je vindt, moet je het ook zo bekijken. En nogmaals jij keurt een verdediging van Israel niet goed maar het afhakken van kinderhoofden wel, zeer triest, zeer triest.
Merkwaardig dat jij weet hoe jezus zichzelf zag.quote:---------------------------------------------------------------------------
Jezus heeft zichzelf ook nooit anders gezien als een Joods iemand. Pas in de eeuwen daarna toen er zoveel verscheidende stromingen ontstonden door de invloed van het Christendom is de identiteit wat meer eigen geworden. Een belangrijke factor was Constantijn maar toen zagen de Christenen zichzelf al als Christen en niet meer als Joden. Echter de eerste tijd na en tijdens Christenen waren het gewoon Joden, net zoals de Joden nu ook verschillende stromingen hebben, net zoals elke religie.
Whahaha, geloof je dat nou echt zelf?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:35 schreef Appleheld het volgende:
Het spreekt voorzich dat dit noodzakelijk is. Isreal is het ENIGE land in het Midden-Oosten wat democratisch is en een vrijheid van meningsuiting en geloof kent. Daaruit volgt dat mensen kunnen kiezen om minder kinderen te nemen. Demografisch gezien kom je achter te liggen op de omliggende landen, waar Israel, helaas, in bijna staat van oorlog mee is.
Als Israel deze strijd om de toekomst verliest is de toekomst van het geweldige land niet meer zeker en durf ik bijna zeker te zeggen dat wij de volgende zijn die onder handen valt van de wrede leiders van de (Islamitische) Midden-Oosten Regeringsleiders
Vertel eens, waar ken je die trucjes van, van de Joden van de laatste 2000 jaar???? Is dat niet wat ene Adolf H. 70-80 jaar geleden ook riep in Duitsland, dat "De Jood" alles verdraaide, en de mensheid besmette.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je leest selectief en verdraait woorden. Waar ken ik die trudjes ook al weer van??
Ik beaamde dat de mate van zelfinzicht iets zegt over jou en mij. Goedkeuren heb ik nergens gedaan. Wat jij doet is smaad en laster over mij verspreiden. Niet dat me dat veel kan schelen, maar dat je maar weet dat het is gezien.
[..]
Oh, je bedoelt Geert Wilders, anders praat je koeterwaals.quote:Ach, je bent niet bekend met de nationale politiek?
Onze nationale rattenvanger maakt al misbaar om 5 % moslims in Nederland. De rellen in Hebron vonden plaats toen het aandeel joden door geforceerde en illegale immigratie rond de 30 % lag.
[..]
Hebben Joden zich nooit ingeburgerd???? Volgens mij heeft Nederland nooit een centje last gehad van de Joden. Volgens mij hebben heel weinig volken ooit last gehad van de Joden. Waarom, omdat ze zich perfect aanpaste, maar telkens werden ze om andere redenen uitgekost, dat heet xenofobie, en een zondebok zoeken. Toch waren en zijn Joden geen Nederlanders, geen Fransen, geen Russen, ze zijn Joods. Het Jodendom staat gelijk aan zowel een volk als een religie. Dan bewaar je je eigen cultuur. Daarom is het ook heel moeilijk om Joods te worden als je dit niet bent, ze raden het je zelfs af, dit te doen.quote:Oh ja? En waarom zou je zo nodig je identiteit willen bewaren? Er is, zoals je zelf aangeeft, amper een vlok dat dat 2000 jaar gedaanheeft. De meeste mensen zijn gewoon ingeburgerd, zoals we van onze allochtonen ook verwachten. Alleen joden en zigeuners hebben dat niet gedaan.
En dan nog valt het met de bijbel in de hand heel goed te verdedigen, dat de joodse cultuur juist goed gedijt buiten Israel.
[..]
Lekkere bronquote:Ik weet zo gauw niet hoe ik ook alweer een plaatje moet posten, maar hier is een link: http://www.palestineremembered.com/Acre/Maps/Story571.html Minder dan 7 % in 1947.
[..]
Blijkbaar wel.quote:Jazeker, het mandaatgebied van de Britten was trans- en cis-Jordanië. De Fransen kregen Syrië en Libanon. We spreken dan van ongeveer 1919, van de Volkenbond. Deze gebieden waren afgepakt van het Ottomaanse Rijk, dat heulde met de asmogenheden. Jordanië kreeg van de Britten als koning een lid van het koningshuis van de Saoedi's.
Begin 20ste eeuw bestond de bevolking van Palestina (cis-Jordanië) voor nog geen 10 % uit joden, terwijl er toen al een toestroom was. Dan kunnen er wel verrekte weinig Palestijnen gewoond hebben, maar het aantal joden was dan nog verrekter minder.
Dat je de term importjoden misselijk vindt, zegt meer over jouw maag dan over mijn bedoeling.
En over wat ik wel of niet goedkeur, kun jij blijkbaar geen oordeel vellen.
[..]
Tien-Twintig jaar na het overlijden van Jezus. Dat impliceert dus wel degelijk dat men hem en zijn volgers zag als Joods. Dat geeft ons ook een indruk dat Jezus zichzelf als Joods mens zag. Zijn apostelen.quote:Merkwaardig dat jij weet hoe jezus zichzelf zag.
De eerste tijd is dan de eerste pakweg 10 of 20 jaar. Zoals ik hierboven al postte: al snel waren er veel meer ex-heidenen dan ex-joden onder de christenen. En die ex-heidenen beschouwden zich heus niet als joden. (Sorry hoor, als je je gekwetst voelt door de term ex-joden)
Sterker nog: de joden hebben de christenen verdacht gemaakt bij de Romeinen.
Niet helemaal waar. De Sefardische Joden die door het decreet van Alhambra genoodzaakt waren te vluchtten naar steden als Amsterdam zonderden zich in het begin af van de rest van de Nederlandse samenleving. De Sefardische Joden hadden in Amsterdam bijvoorbeeld hun eigen wetten en religieuze leiders. De integratie van de Sefardische Joden kwam pas op gang toen de Bataafse Republiek werd gesticht.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:05 schreef DeParo het volgende:
Hebben Joden zich nooit ingeburgerd???? Volgens mij heeft Nederland nooit een centje last gehad van de Joden. Volgens mij hebben heel weinig volken ooit last gehad van de Joden. Waarom, omdat ze zich perfect aanpaste, maar telkens werden ze om andere redenen uitgekost, dat heet xenofobie, en een zondebok zoeken. Toch waren en zijn Joden geen Nederlanders, geen Fransen, geen Russen, ze zijn Joods. Het Jodendom staat gelijk aan zowel een volk als een religie. Dan bewaar je je eigen cultuur. Daarom is het ook heel moeilijk om Joods te worden als je dit niet bent, ze raden het je zelfs af, dit te doen.
Ik durf zelf zo ver te gaan om te stellen dat de Sefardische Joden destijds minder geïntegreerd waren als de Marokkaanse gemeenschap heden ten dage.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Laten wij wel wezen, Joden mochten vaak ook niet integreren want land kopen en lid worden van veel gildenl was hun bij wet verboden.
In zekere zin waren zij geintegreerd in de samenleving maar niet helemaal.
Er is altijd een groepje dat het nooit lukt maar in de geval van de Joden is dit nooit echt groot geweest. Heel orthodoxe Joden zie je nu nog steeds veel in Antwerpen bijvoorbeeld. Maar dienen ze een belangrijk deel van de plaatstelijke economie. Maar ok, natuurlijk lukt het niet voor elke groep en iedereen, en dat zal voor sommige groepjes Joden ook wel het geval zijn geweest. Maar over het algemeen daarentegen lukte het ze vrij aardig.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De Sefardische Joden die door het decreet van Alhambra genoodzaakt waren te vluchtten naar steden als Amsterdam zonderden zich in het begin af van de rest van de Nederlandse samenleving. De Sefardische Joden hadden in Amsterdam bijvoorbeeld hun eigen wetten en religieuze leiders. De integratie van de Sefardische Joden kwam pas op gang toen de Bataafse Republiek werd gesticht.
In het geval van de Joden is het in het begin van hun komst in Amsterdam wel degelijk groot geweest.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er is altijd een groepje dat het nooit lukt maar in de geval van de Joden is dit nooit echt groot geweest. Heel orthodoxe Joden zie je nu nog steeds veel in Antwerpen bijvoorbeeld. Maar dienen ze een belangrijk deel van de plaatstelijke economie. Maar ok, natuurlijk lukt het niet voor elke groep en iedereen, en dat zal voor sommige groepjes Joden ook wel het geval zijn geweest. Maar over het algemeen daarentegen lukte het ze vrij aardig.
Ik kan mijn eigen familie (vaderskant) teruggaan tot 1600 ongeveer, die leefden van de achterhoek (oma's kant), tot in Amsterdam (opa's kant). Ik weet dat ze hun eigen cultuur behielden tot WOII, daarna durfden ze het niet meer echt of zagen ze er alleen maar angst en het uitlokken van kwaad in. Maar goed, ik dwaal af, vanaf 1600 hebben ze altijd de meest normale banen gehad, ze zijn wel atlijd met andere Joden getrouwd, maar ze waren volledig ingeburgerd, spraken gewoon vloeiend Nederlands (wat varieerde van tijd tot tijd hoe het Nederlands werd uitgesproken natuurlijk) en ze zijn gewoon Joodse Nederlanders, zo zien ze zichzelf, ze hebben nooit de utopie gehad dat er zoiets als Israel zou ontstaan, dat was gewoon te mooi om waar te zijn, voor ze.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:38 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In het geval van de Joden was het in het begin van hun komst in Amsterdam wel degelijk groot geweest.
Nee hoor, de Joden spraken in het begin zeker niet vloeiend Nederlands.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik kan mijn eigen familie (vaderskant) teruggaan tot 1600 ongeveer, die leefden van de achterhoek (oma's kant), tot in Amsterdam (opa's kant). Ik weet dat ze hun eigen cultuur behielden tot WOII, daarna durfden ze het niet meer echt of zagen ze er alleen maar angst en het uitlokken van kwaad in. Maar goed, ik dwaal af, vanaf 1600 hebben ze altijd de meest normale banen gehad, ze zijn wel atlijd met andere Joden getrouwd, maar ze waren volledig ingeburgerd, spraken gewoon vloeiend Nederlands (wat varieerde van tijd tot tijd hoe het Nederlands werd uitgesproken natuurlijk) en ze zijn gewoon Joodse Nederlanders, zo zien ze zichzelf, ze hebben nooit de utopie gehad dat er zoiets als Israel zou ontstaan, dat was gewoon te mooi om waar te zijn, voor ze.
quote:Opgejaagd door de Spaanse Inquisitie vluchtten eind zestiende eeuw de eerste joden naar Nederland. Vooral de rijke en bloeiende handelsstad Amsterdam trok. Hier werden zij minder vervolgd dan in veel andere landen: ze hoefden geen onderscheidende kleding te dragen en officiële getto's waren er niet. Toch stond ook hier niemand te juichen bij de grens als er weer een groep joden arriveerde.
Hoewel de joden hun geloof niet openlijk mochten uiten, werd het jodendom wel gedoogd in het streng gereformeerde Nederland. Zo mochten ze begin zeventiende eeuw een eigen begraafplaats aanleggen in Ouderkerk aan de Amstel. Maar soepele medewerking van de overheid was er zeker niet: Ouderkerk lag op twee uur reizen van Amsterdam, waar de meeste joden woonden. Dichterbij lukte niet: Amsterdam wees begin zeventiende eeuw meerdere aanvragen af.
Eeuwenlang waren joden minderwaardige burgers in Nederland: ze mochten bijna geen beroepen uitoefenen, stadsbesturen maakten hen het leven moeilijk en ze werden belachelijk gemaakt in spotprenten en liedjes. Pas in 1796 kreeg de Nederlandse jood burgerrechten. Maar ook dat ging niet zonder slag of stoot: 'Ze spreken niet eens de taal, en we kunnen niet controleren wat er gepredikt wordt,' argumenteerden de tegenstanders. Toch begonnen de joden langzamerhand te integreren: ze konden uit meer banen kiezen en leerden Nederlands. Maar pas na de ramp van de Tweede Wereldoorlog kwam de integratie echt op gang.
Ik had het ook niet over de Joden die uit Spanje en Portugal kwamen. Ik had het over de Joden uit het Rijnland, de Asjkenazische Joden, die uit Hongarije en Polen die naar Nederland kwamen waar overigens ook mijn familie van afstamt. Veruit de meeste Joden die vandaag de dag nog in Nederland wonen zijn Asjkenazische Joden en volgens mij zijn die ook altijd veruit in de meerderheid geweest in Nederland.quote:Op zondag 10 januari 2010 01:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee hoor, de Joden spraken in het begin zeker niet vloeiend Nederlands.
[..]
Als we in relatieve termen gaan spreken is Israël wel degelijk het democratische, vrije land in het Midden Oosten. Dat ook Israël niet kan tippen aan onze superieure natie is dan niet relevant.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Whahaha, geloof je dat nou echt zelf?
De democratie en de vrijheid van geloof/herkomst zijn tamelijk beperkt.
-knip-
Het Jodendom is zowel een volk als een religie.quote:Op zondag 10 januari 2010 02:40 schreef RaXz het volgende:
Eigenlijk best vreemd, je kan toch niet weten dat een baby Joods is slechts omdat de ouders het zijn? Het is immers een geloofsovertuiging, Semitisch is natuurlijk een ander verhaal, ondanks dat Semitisme tegenwoordig Joods betekent zijn ook zat Arabieren Semitisch, ongeacht hun geloofsovertuiging. De nazi's hadden van Joden een ras gemaakt, en nu gaan ze daar gewoon in mee, lijkt het wel.
Anders zou je ook als Christen geboren kunnen worden, ze dopen wel baby's, maar dat maakt ze nog niet christelijk. Tenzij het natuurlijk meer het 'meer woorden dan daden' christenen zijn, gewoon puur als een status symbool, daar zijn veel mensen nogal verzot op, status met een groot 'kijk mij eens!' gehalte. Maar als het puntje bij paaltje komt is het opeens net iets anders.
Bijvoorbeeld Christenen die boos worden als je hun god lastert, en je niet kunnen vergeven. Wat zijn sommige toch standvastig in hun geloof, poeh he.
Jij begrijpt dan ook he-le-maal niets van het Islamitische principe. Jezus was een profeet, d.w.z. een boodschapper van God. Er is volgens moslims maar een God. Dat wil zeggen dat zowel Mozes, Jezus als Mohammed dezelfde boodschap van (een en dezelfde) God verkondigden, volgens dat principe was Jezus inderdaad een moslim. Net als mensen die nooit van de religieuze boodschap hebben kunnen horen trouwens - d.w.z. de mensen die gestorven zijn voordat de boodschappen kenbaar waren gemaakt. Het begrip moslims is dan ook veel breder dan menigeen denkt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:35 schreef Enchanter het volgende:
[..]
En Hitler heeft in het verzet gezeten
De Christenen, ze zitten zelfs in de regering.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:01 schreef Kees22 het volgende:
Een rampzalige tendentie: behalve religieuze geschillen, zijn met name geschillen over grondstoffen de doodsteek voor de regio. De totstandkoming van een aparte Palestijnse staat bevordert men er ook niet mee.quote:In Israël ligt dat heel anders. De angst voor oorlog en voor Palestijnse overheersing heeft in Israël geleid tot een ongebreidelde wildgroei aan IVF-behandelingen. Elke vrouw die nog geen 45 jaar oud is kan zich onbeperkt, en op staatskosten kunstmatig laten bevruchten. Ook daarna bieden Israëlische artsen nog veel mogelijkheden om een kind te krijgen. Vrouwen die meer dan twintig vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan, zijn geen uitzondering. Onder het motto; hoe meer Joodse kinderen, hoe beter. Er zijn dan ook meer IVF-klinieken per hoofd van de bevolking dan in elk ander land. Maar niet iedereen is het daar mee eens
Wat een zelfkennis! Hulde!quote:Op zondag 10 januari 2010 01:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vertel eens, waar ken je die trucjes van, van de Joden van de laatste 2000 jaar???? Is dat niet wat ene Adolf H. 70-80 jaar geleden ook riep in Duitsland, dat "De Jood" alles verdraaide, en de mensheid besmette.
Waarom zou ik? Ik ben onschuldig tot mijn schuld overtuigend bewezen is.quote:Smaad en laster, laat me niet lachen, zeg dan voor eens en altijd duidelijk dat die moordpartij in Hebron, die jij notabene had aangehaald, nooit had mogen plaatsvinden hm.
JIJ bent degene die kritiek gelijk stelt aan afhakken van een hoofd, niet ik.quote:Dit soort zaken, dit soort moordpartijnen, waren nutteloos, als de arabieren in eerste instantie zich met de Joden tegen de Britten had gekeerd, dan hadden ze waarschijnlijk nu een gedeelde staat gehad.
[..]
Oh, je bedoelt Geert Wilders, anders praat je koeterwaals.
Nogmaals, je keurt dus opnieuw de moordpartij goed, Wilders heeft geen recht om kritiek te hebben maar de arabieren hadden dat toentertijd wel (overigens stem ik niet rechts). Dus nogmaals keur jij hier goed dat een arabier een hoofd van een kind z'n romp probeerde af te slaan, wat blijkbaar niet in een keer lukte, want deze moord Kees22 staat symbool voor de hele moordpartij.
Ik snap niet goed wat je hier betoogt. Illegaal volgens de vigerende wetten.quote:Bovendien wat versta jij onder 'illegale' immigratie. De immigratiestandaard gezien door de Britten of door de Arabieren. Want de Arabieren hadden vrij weinig te vertellen hierover dunkt me, en als het illegaal was volgens de Britse standaard, dan hadden de Arabieren al helemaal hierover niks te zeggen.
Zie de discussie die ondertussen al gevoerd is.quote:[..]
Hebben Joden zich nooit ingeburgerd???? Volgens mij heeft Nederland nooit een centje last gehad van de Joden. Volgens mij hebben heel weinig volken ooit last gehad van de Joden. Waarom, omdat ze zich perfect aanpaste, maar telkens werden ze om andere redenen uitgekost, dat heet xenofobie, en een zondebok zoeken. Toch waren en zijn Joden geen Nederlanders, geen Fransen, geen Russen, ze zijn Joods. Het Jodendom staat gelijk aan zowel een volk als een religie. Dan bewaar je je eigen cultuur. Daarom is het ook heel moeilijk om Joods te worden als je dit niet bent, ze raden het je zelfs af, dit te doen.
Dezelfde kaart komt op veel plaatsen terug. Ook zijn er kaarten met bewoningsdichtheid voor die tijd. Eerst checken voor je gaat schelden.quote:[..]
Lekkere bron![]()
. Bovendien staan hele stukken onbewoond gebied opgegeven als Palestijns. Lijkt me dus vrij sterk. Check voortaan je bronnen.
Het aandeel christenen was klein, zodat er hoe dan ook een grote meerderheid Arabieren was, aan het begin van de 20ste eeuw.quote:[..]
Blijkbaar wel.
Dat is onzin, want jij maakt geen onderscheid tussen Arabieren en Palestijnen, iets wat je nalaat.
Bovendien waren vele toenmalige Palestijnen Christen die zich wel degelijk schaarde achter Israel.
Het is maar dat je het ff weet nietwaar.![]()
![]()
Dat was de vraag niet. Althans niet de vraag waar ik op inging.quote:[..]
Tien-Twintig jaar na het overlijden van Jezus. Dat impliceert dus wel degelijk dat men hem en zijn volgers zag als Joods. Dat geeft ons ook een indruk dat Jezus zichzelf als Joods mens zag. Zijn apostelen.
Maar die laatsten leverden maar al te graag een bijdrage.quote:De Joden hebben de Christenen verdacht gemaakt bij de Romeinen, ah, ik dacht toch echt dat de Romeinen zelf al een pesthekel hadden aan dit veel te populaire geloof. Hadden ze de Joden echt niet voor nodig.
Je gaat er totaal aan voorbij dat een deel van de Jodenhaat juist ontstaan is als gevolg van het zionisme. Het idee dat een ander volk dan het jouwe van plan is op jouw woongebied een eigen staat te stichten, is niet een prettige. Dat kun je wel zien aan de populariteit van de PVV.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:21 schreef 311258 het volgende:
[..]
Onzin zonder de jodenhaat (en de gevolgen daarvan) had Israel nooit bestaan.
Dan hadden de joden geen reden om weg te trekken uit europe om de autochtone bevolking van Palestina met moord en geweld te verjagen.
Door hun bijzondere lichaamsbouw ook zeer geschikt voor nasale seks.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:41 schreef truebastard het volgende:
[ afbeelding ]
niks mis met dat plan, joodse dames zijn jummie.
En dan dp?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Door hun bijzondere lichaamsbouw ook zeer geschikt voor nasale seks.
Jij vindt het natuurlijk fantastisch als Moslims in Israel de meerderheid zijn en alle Joden tegen de muur zetten, niet? En dan te denken dat jouw soort consevatieven en rechts voor NSB'ers uitmakenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:04 schreef Bleekscheet het volgende:
Vandaag in NOVA uitzending
[ afbeelding ]
Hoe meer Joodse baby's, hoe beter
IVF kent in Nederland een leeftijdsgrens. Vrouwen boven de 40 jaar komen maar mondjesmaat in aanmerking voor de vruchtbaarheidsbehandeling. Ook het aantal behandelingen kent een maximum. Daarna vergoedt de verzekeringsmaatschappij niet meer.
Motto
In Israël ligt dat heel anders. De angst voor oorlog en voor Palestijnse overheersing heeft in Israël geleid tot een ongebreidelde wildgroei aan IVF-behandelingen. Elke vrouw die nog geen 45 jaar oud is kan zich onbeperkt, en op staatskosten kunstmatig laten bevruchten. Ook daarna bieden Israëlische artsen nog veel mogelijkheden om een kind te krijgen. Vrouwen die meer dan twintig vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan, zijn geen uitzondering. Onder het motto; hoe meer Joodse kinderen, hoe beter. Er zijn dan ook meer IVF-klinieken per hoofd van de bevolking dan in elk ander land. Maar niet iedereen is het daar mee eens.
http://www.novatv.nl/page(...)n+in+Isra%26euml%3Bl
bron http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/article458210.ece?token=null&offset=0&page=1
IVF in Israel: http://www.hinnovic.org/c(...)ng-of-ivf-in-israel/
Kortom zodat ze een excuse hebben om meer landje pik te kunnen doen van de Palestijnen en de Palestijnen te verdrijven uit onder Oost Jeruzalem en meer uitbreidingen van bezettingen op Palestijns grond gebied.
15 miljoen maar de enige manier oim Israel te laten bestaan is een Palestijnse staat te regelenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:12 schreef waht het volgende:
Israelische politieagenten hebben het meer op Palestijnse mannen qua sexquote:Op zondag 10 januari 2010 18:41 schreef truebastard het volgende:
[ afbeelding ]
niks mis met dat plan, joodse dames zijn jummie.
beter dan die behaarde moslim vrouwtjes
Het is natuurlijk een combinatie. Als Joden geen 2000 jaar vervolging achter de rug hadden gehad maar overal welkom waren geweest met hun (onze) eigenaardigheden was die behoefte aan een eigen staat veel minder sterk geweest. Die is in de 19e eeuw toch vooral gestimuleerd door pogroms in Rusland en antisemitische incidenten in het vooruitstrevende Frankrijk. De holocaust is het laatste zetje geweest om Israël mogelijk te maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:01 schreef Kees22 het volgende:
[blaat]
Er is jou al vaker aangeraden om eens een geschiedenisboek open te slaan. Jodenhaat bestaat al sinds het Christendom de staatsgodsdienst van het Romeinse rijk is geworden.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:38 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je gaat er totaal aan voorbij dat een deel van de Jodenhaat juist ontstaan is als gevolg van het zionisme. Het idee dat een ander volk dan het jouwe van plan is op jouw woongebied een eigen staat te stichten, is niet een prettige. Dat kun je wel zien aan de populariteit van de PVV.
Dat is islamitische logica: alle grote profeten zijn moslims, want moslim betekent dat je je aan God onderwerpt. je hoeft dus geen moslim te zijn om een moslim te zijn. Snap je?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:35 schreef Enchanter het volgende:
[..]
En Hitler heeft in het verzet gezeten
Bij deze raad ik jou dan aan om eens wat beter te lezen wat andere mensen schrijven, want ik had het toch echt over "een deel van de Jodenhaat".quote:Op maandag 11 januari 2010 10:35 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Er is jou al vaker aangeraden om eens een geschiedenisboek open te slaan. Jodenhaat bestaat al sinds het Christendom de staatsgodsdienst van het Romeinse rijk is geworden.
En dat is ook faliekante onzin. Waarom vertaalt onvrede over Israël zich in Jodenhaat? Door de eeuwen van antisemitisme schieten sommigen weer in die reflex. Ook het antisemitisme dat je tegenwoordig in Arabische landen ziet is geheel gestoeld op de vooroordelen en fabeltjes uit het middeleeuwse Europa. Zit weinig originaliteit in.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:38 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je gaat er totaal aan voorbij dat een deel van de Jodenhaat juist ontstaan is als gevolg van het zionisme. Het idee dat een ander volk dan het jouwe van plan is op jouw woongebied een eigen staat te stichten, is niet een prettige. Dat kun je wel zien aan de populariteit van de PVV.
Alle vooroordelen over moslims bedoel je?quote:Op maandag 11 januari 2010 10:30 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik heb weer een briljant topic gemist. Alle vooroordelen zijn weer uit de kast gehaald
Ook. Joden, Moslims, alles bij elkaar. Gezellig tochquote:Op maandag 11 januari 2010 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alle vooroordelen over moslims bedoel je?
Jouw reactie van 1 regel zegt genoeg.quote:
Jouw reactie van 1 regel zegt genoeg.quote:[..]
Waarom zou ik? Ik ben onschuldig tot mijn schuld overtuigend bewezen is.
[..]
Jij hebt helemaal geen kritiek op het afhakken van hoofden in deze context.quote:JIJ bent degene die kritiek gelijk stelt aan afhakken van een hoofd, niet ik.
[..]
Je snapt het heel erg goed. De Arabieren hadden geen wetten die stelden dat de Joodse immigratie illegaal zou kunnen zijn. Dus het moet bijna wel volgens de Britse wet geweest zijn. Wat zou het dan voor de Arabieren, het zijn hun wetten niet bovendien zouden ze de Joden juist moeten helpen, ze zaten met z'n allen in hetzelfde schuitje op dat moment. En dat is dus het grote verschil tussen beide volkeren.quote:Ik snap niet goed wat je hier betoogt. Illegaal volgens de vigerende wetten.
[..]
Waarin dus mijn gelijk bewijs werd bewezen. De askhenazi, wat ik vast niet goed spel, vormden veruit het grootste deel en die hebben zich meer dan keurig weten aan te passen ze waren op hun eigen rituelen na niet van bv Nederlanders te onderscheiden. De Joden die uit Spanje en Portugal (etc) kwamen, misschien hadden die meer moeite, maar zelfs die hebben zich in grote aantallen aangepast. Een van hun bekende 'leden' was Spinoza.quote:Zie de discussie die ondertussen al gevoerd is.
[..]
Nogmaals, onbewoonde gebieden als Palestijns laten zien slaat nergens op, bewoningsdichtheid zie ik niet op deze kaart terug. Ik zie de gebieden om veel steden als Joods. Ik zie de woestijn als Palestijns. Tsja.quote:Dezelfde kaart komt op veel plaatsen terug. Ook zijn er kaarten met bewoningsdichtheid voor die tijd. Eerst checken voor je gaat schelden.
[..]
Weer een domme reactie waaruit blijkt dat je totaal geen verstand hebt van de geschiedenis. Het aantal Christenen wereldwijd dat van Palestijnen afstamt is 30%. Bovendien maak jij geen onderscheid tussen Arabieren en Palestijnse Arabieren. Van de Arabieren die vandaag in Israel wonen en 20% van de bevolking uitmaken beschouwt slechts 24% zich als Palestijns. De overige Arabieren hebben vaak een veel betere band met Israel. Dit onderscheid moet er dus ook voor de oprichting van de staat Israel geweest zijn.quote:Het aandeel christenen was klein, zodat er hoe dan ook een grote meerderheid Arabieren was, aan het begin van de 20ste eeuw.
Oh, zal ikje wat vertellen? Niet verder zeggen hoor! Er zijn nog steeds christenen, overal op de wereld, die zich achter Israel scharen.
[..]
Vrees het toch wel..quote:Dat was de vraag niet. Althans niet de vraag waar ik op inging.
[..]
Die laatsten hadden hun eigen problemen wat ook weer een argument is waarom zij de schuld kregen.quote:Maar die laatsten leverden maar al te graag een bijdrage.
Haha, lachertje, je weet niks je antwoordt met 1 zinnen en als het overduidelijk is dat ik gewoon gelijk heb dan raffel je ff de vraag af of zeg je dat het verkeerd gesteld of behandeld is. Laat me niet lachen.quote:Kijk, dat je het niet leuk vindt wat ik zeg, snap ik best wel hoor.
Maar je schuift en draait alle kanten op, interpreteert maar een eind weg en wilt dingen niet onder ogen zien. Dat mag, maar maakt de discussie een beetje zinloos.
En het zionisme is ontstaan door?quote:Op zondag 10 januari 2010 18:38 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jij schuift me iets in de schoenen dat ik nooit gezegd heb en vervolgens moet ik daar afstand van gaan nemen?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jouw reactie van 1 regel zegt genoeg.
[..]
Jouw reactie van 1 regel zegt genoeg.
[..]
Jij hebt helemaal geen kritiek op het afhakken van hoofden in deze context.
De vigerende wetten waren die van de Britten, die van de Volkenbond het mandaat gekregen hadden.quote:[..]
Je snapt het heel erg goed. De Arabieren hadden geen wetten die stelden dat de Joodse immigratie illegaal zou kunnen zijn. Dus het moet bijna wel volgens de Britse wet geweest zijn. Wat zou het dan voor de Arabieren, het zijn hun wetten niet bovendien zouden ze de Joden juist moeten helpen, ze zaten met z'n allen in hetzelfde schuitje op dat moment. En dat is dus het grote verschil tussen beide volkeren.
Oh, van die kaarten zijn er ook wel hoor.quote:[..]
Nogmaals, onbewoonde gebieden als Palestijns laten zien slaat nergens op, bewoningsdichtheid zie ik niet op deze kaart terug. Ik zie de gebieden om veel steden als Joods. Ik zie de woestijn als Palestijns. Tsja.
Wat een puinhoop van percentages (waarvan??), tijden en groepen. Misschien heb jij verstand van geschiedenis, maar niet van rekenen.quote:[..]
Weer een domme reactie waaruit blijkt dat je totaal geen verstand hebt van de geschiedenis. Het aantal Christenen wereldwijd dat van Palestijnen afstamt is 30%. Bovendien maak jij geen onderscheid tussen Arabieren en Palestijnse Arabieren. Van de Arabieren die vandaag in Israel wonen en 20% van de bevolking uitmaken beschouwt slechts 24% zich als Palestijns. De overige Arabieren hebben vaak een veel betere band met Israel. Dit onderscheid moet er dus ook voor de oprichting van de staat Israel geweest zijn.
Zoiets , dacht ik al na het lezen van Mutant01 zin post.quote:Op maandag 11 januari 2010 10:38 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat is islamitische logica: alle grote profeten zijn moslims, want moslim betekent dat je je aan God onderwerpt. je hoeft dus geen moslim te zijn om een moslim te zijn. Snap je?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |