Tot 1980 was de meerderheid van de joden in israel arabisch(Mizrahim)quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:27 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Mooi. Enkelte Kamtchatska voor alle arabische volkeren.
Veel van die bewoners zoeken liever een markt om zichzelf en elkaar op te blazen. en daar valt niet tegenaan te fokken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:32 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Omdat moslimlanden te onstabiel en gedesorganiseerd zijn om fatsoenlijk officieel oorlog te voeren.
Ja dat hebben ze van het Christendom overgenomen net zoals Jesus.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:41 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, de islam is van oorsprong al expansionistisch. Dat heeft er onder andere voor gezorgd dat jij nu in de islam gelooft, of denk je dat de islam in Marokko - en andere nu islamitische landen - kwam aanwaaien?
Het is daar dan ook niet voor niets een teringzooi op het moment.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:28 schreef Thomas B. het volgende:
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat 50% van de bevolking in Yemen onder de 15 is
Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef 311258 het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze van het Christendom overgenomen net zoals Jesus.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alle afvalligen van de Islam zijn enorm blij dat ze van dat nep-geloof af zijn. En ze moeten vrezen voor hun leven. Wat een kutgeloof...
Mischien moet je even kijken waar je ik op reageerden en beter lezen nu kom je zo dom over.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:51 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?
Joden beschouwen zichzelf als uitverkorenen van god een soort ubermensch.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:48 schreef Chadi het volgende:
Vandaar dat ze met scherp schieten op zwangere palestijnen
Verdomme, daar gaat mijn pleidooi ... Nou ja, dan is het wel een legbatterij daar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:01 schreef Mylene het volgende:
In de Gaza strook? Ze hebben er juist land bijgekregen omdat Israël zich daar heeft terugtrokken. Dus weg nederzettingen en toch een paar m2 erbij.
HAMAS is opgericht tijdens de eerste opstand tegen de bezetting in 1986 de bezetting en kolonisatie van de Palestijnse gebieden begon in 1967.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als Israel dat doet worden ze toch nog wel aangevallen dus groot gelijk dat ze blijven.
Wat een onzin, het geld uit de VS is relatief weinig en aangezien Israel de hoogst opgeleide bevolking ter wereld heeft en de trend kennis is ziet de Israelische toekomst er economisch rooskleurig uit.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:59 schreef 311258 het volgende:
Ook Amerika is steeds minder bereid Israel geld te lenen, en zelfstandig kan Israel niet rond komen.
Bron?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat een onzin, het geld uit de VS is relatief weinig en aangezien Israel de hoogst opgeleide bevolking ter wereld heeft en de trend kennis is ziet de Israelische toekomst er economisch rooskleurig uit.
Jordanie en Egypte daartegen kunnen niet zonder de buitenlandse deviezen van de VS.
Als gevolg waarvan begon die 'bezetting en kolonisatie'.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:59 schreef 311258 het volgende:
[..]
HAMAS is opgericht tijdens de eerste opstand tegen de bezetting in 1986 de bezetting en kolonisatie van de Palestijnse gebieden begon in 1967.
Jij moet beter een kijkje nemen in de daadwerkelijke situatie daar.quote:Oorzaak gevolg.
En zolang de bezetting doorgaat zal het verzet daar tegen ook door gaan.
Zal wel meevallen hoor, zolang er Christenen blijven in Amerika, en die zijn er genoeg.quote:En Israel word dan ook steeds meer een paria in de rest van de wereld.
Sure, Israel verdedigt zichzelf alleen, check bv de muur, en de cijfers van doden door aanslagen daarna.quote:Simpel weg omdat ze schijt hebben aan mensenrechten en internationale verdragen en conventies.
Grapjas, Spanje is de voorzitter van de EU, niet Zwedenquote:Zweden momenteel voorzitter van de EU wil het handelsverdrag tussen de EU en Israel niet verlengen.
Nee, Obama heeft meer kritiek op Israel dan Bush, maar het geld gaat zelfs omhoog. Waarom, Amerika kan het zich niet veroorloven zo'n belangrijke bondgenoot als Israel op te geven, bovendien is Obama misschien net iets kritischer, ook hij moet goed nadenken voor hij een besluit maakt en zowel binnen de Democratische als (en vooral) binnen de Republikeinse Partij zijn ze voor het grootste deel voor Israel (onvoorwaardelijk).quote:Ook Amerika is steeds minder bereid Israel geld te lenen, en zelfstandig kan Israel niet rond komen.
Een blik op de lijst met nobelprijswinnaars laat iniedergeval zien dat ze er over het algemeen wel iets mee doen, laten we niet vergeten dat Israel net als de VS enorm heeft kunnen profiteren van de Russische immigranten met een PhD in de wiskunde.quote:
Nee, dit lijkt mij echt totaal niet waar.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een blik op de lijst met nobelprijswinnaars laat iniedergeval zien dat ze er over het algemeen wel iets mee doen, laten we niet vergeten dat Israel net als de VS enorm heeft kunnen profiteren van de Russische immigranten met een PhD in de wiskunde.
Nou las ik eens dat er in de VS meer Iraanse artsen waren dan in Iran dus wel meer landen lijken een braindrain te ervaren.
Ja. En die in tijden van ervaren gevaar extra kinderen produceren. En dan nog roepen dat ze wèl van hun kinderen houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:24 schreef Kentoet het volgende:
Mensen die in deze tijd van overbevolking het baren van kinderen stimuleren.
Welk westers land pakt hij erbij?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Lees dan eens goed wat ik zei:
Ik zei dat de geboortecijfer in Islamitische landen over het algemeen hoger is dan in niet-Islamitische (westerse) landen. Dat is gewoon een feit, dan kan je wel één westerse land ter vergekelijking erbij pakken, maar dat zegt natuurlijk niets.
[ afbeelding ]
![]()
Ok, dan formuleer ik het anders.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:46 schreef 311258 het volgende:
[..]
Tot 1980 was de meerderheid van de joden in israel arabisch(Mizrahim)
Dat is verandert door de import van europeze joden (Askenazi)
Het joodse volk bedreigd? Door wie of wat dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:37 schreef waht het volgende:
[..]
Laat ze maar lekker in China en India stoppen met fokken. Zijn ze helemaal gek geworden!?!
Het Joodse volk is inmiddels een bedreigde soort. We zeggen toch ook niet tegen de panda's, "ja het is al wat druk hier, dus hou maar op met voortplanten". Ze zullen het sowieso niet begrijpen en belangrijker: ze zullen veel sneller uitsterven.
Vind jij een land met een dergelijke primitieve buitenlandse politiek westers?quote:
Zoveel zijn er niet meer, ik denk dat hij dat bedoeld.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het joodse volk bedreigd? Door wie of wat dan?
Oorlogszuchtige volkeren zoals de Palestijnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het joodse volk bedreigd? Door wie of wat dan?
Ja, zo staat het te boek. Jouw rellerige mening is de afwijkende, niet die van de mens die het niet met je eens is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vind jij een land met een dergelijke primitieve buitenlandse politiek westers?
Zoveel zijn er niet meer? Wat een flauwekul: er zijn meer joden dan Denen. En veel meer dan Ijslanders. En met een geboortecijfer van 2,75 staan ze ook niet bepaald op uitsterven.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Zoveel zijn er niet meer, ik denk dat hij dat bedoeld.
Maar gezien de waas die jij gewoonlijk voor je ogen krijgt als je Israel leest kun je misschien beter even tot 10 tellen en iets gezelligs gaan doen.
Ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vind jij een land met een dergelijke primitieve buitenlandse politiek westers?
Nee hoor: er was een enquete waarin de meerderheid van de respondenten de staat israel de grootste bedreiging voor de vrede vond. Vóór Iran en de VS! Dus ik hoor bij de meerderheid, in dezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, zo staat het te boek. Jouw rellerige mening is de afwijkende, niet die van de mens die het niet met je eens is.
Dit is fobie, want niet gebaseerd op de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:23 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Oorlogszuchtige volkeren zoals de Palestijnen.
Maar vergelijk het eens met de andere Abrahamitische religies.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoveel zijn er niet meer? Wat een flauwekul: er zijn meer joden dan Denen. En veel meer dan Ijslanders. En met een geboortecijfer van 2,75 staan ze ook niet bepaald op uitsterven.
Dus je moet geen onzin verkopen.
Die raketten zaten in hun hoofd jaquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit is fobie, want niet gebaseerd op de werkelijkheid.
Enquête waar op de website van hamas ofzo? En zijn bedreiging voor de wereldvrede en een westers land zijn niet 2 verschillende dingen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee hoor: er was een enquete waarin de meerderheid van de respondenten de staat israel de grootste bedreiging voor de vrede vond. Vóór Iran en de VS! Dus ik hoor bij de meerderheid, in dezen.
Het heeft diverse verdragen, zoals die over oorlogsrecht en kernwapens en zo niet ondertekend.quote:
De Pinkstergemeente bedoel je?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Maar vergelijk het eens met de andere Abrahamitische religies.
Die dodelijke bedreiging is een fobie. Net zo goed als er mensen bang zijn voor spinnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Die raketten zaten in hun hoofd ja
Nee, van Time of zo.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Enquête waar op de website van hamas ofzo? En zijn bedreiging voor de wereldvrede en een westers land zijn niet 2 verschillende dingen?
Precies, joden moeten gewoon niet zo moeilijk doen en gelaten die raketten in laten slaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die dodelijke bedreiging is een fobie. Net zo goed als er mensen bang zijn voor spinnen.
Dat er wel eens iemand sterft aan een spinnenbeet of dood valt van grote hoogte is geen rechtvaardiging voor spinnenfobie of hoogtevrees.
Duidelijk. Jouw mening is dus de afwijkende.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:43 schreef Kees22 het volgende:
En ja, het zijn twee verschillende dingen:
Je manier van posten is er één gebaseerd op weinig respect voor het intellect van de "opponent". Als je het probleem wil oplossen, doe je dat bij de wortel. Israël moet haar politiek aanpassen. Dan hoeven ze ook niet in de weer met pillen foliumzuur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:44 schreef marmelade het volgende:
[..]
Precies, joden moeten gewoon niet zo moeilijk doen en gelaten die raketten in laten slaan.
Je weet goed dat de aanvallen van die terroristen niet op hun politiek gericht zijn, maar op hun geloof he. De moslims willen de joden weg, dus kunnen ze niks goed doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je manier van posten is er één gebaseerd op weinig respect voor het intellect van de "opponent". Als je het probleem wil oplossen, doe je dat bij de wortel. Israël moet haar politiek aanpassen. Dan hoeven ze ook niet in de weer met pillen foliumzuur.²
Ik kan nu eenmaal weinig respect opbrengen voor dwazen die realistische geweldsdreigingen maar weg zetten als iets wat mensen bedenken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je manier van posten is er één gebaseerd op weinig respect voor het intellect van de "opponent".
Ben bang dat er op de Palestijnen ook wel het een en het ander aan te merken valt.quote:Als je het probleem wil oplossen, doe je dat bij de wortel. Israël moet haar politiek aanpassen. Dan hoeven ze ook niet in de weer met pillen foliumzuur.²
Hé, mijn Amerikaanse buurman zegt dat mijn overgrootouders woonden in jouw huis. Ik kom je verdrijven om er zelf te wonen. En nee, je mag je niet verzetten.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je weet goed dat de aanvallen van die terroristen niet op hun politiek gericht zijn, maar op hun geloof he. De moslims willen de joden weg, dus kunnen ze niks goed doen.
Nou....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, dit lijkt mij echt totaal niet waar.
http://www.nybooks.com/articles/8657quote:The number of Iranian doctors in New York is higher than the number of Iranian doctors in all parts of Iran, excluding the city of Tehran
Ach gut, gaan we het proberen met drogredeneringen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Precies, joden moeten gewoon niet zo moeilijk doen en gelaten die raketten in laten slaan.
Dat verwijt valt van jou niet echt serieus te nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach gut, gaan we het proberen met drogredeneringen?
Ondanks dat het spruitje het meest gehate stukje groente is van de Westerse wereld doet dat niks af aan de nutricianale waardes die het volk blijven verrijken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:59 schreef Kees22 het volgende:
Gevonden: Israel meest gehate land ter wereld
Hoezo? Er zijn nu iets van 6 of 7 miljoen joden op de wereld. Is er een streefgetal, net zoals met de tonijnenstand of zo?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:46 schreef capricia het volgende:
Ach, ze hebben er nog 6 miljoen in te halen, toch?
Dat heb ik ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:52 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik kan nu eenmaal weinig respect opbrengen voor dwazen die realistische geweldsdreigingen maar weg zetten als iets wat mensen bedenken.
Ja en? Doet dat wat af aan opmerkingen over Israel?quote:[..]
Ben bang dat er op de Palestijnen ook wel het een en het ander aan te merken valt.
Dat was de vraag ook niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ondanks dat het spruitje het meest gehate stukje groente is van de Westerse wereld doet dat niks af aan de nutricianale waardes die het volk blijven verrijken.
Me dunkt
Nee, dat is aantoonbaar niet waar: het huidige conflict is niet begonnen om het geloof, maar om de roofzucht van de zionisten. Zie het bloedbad van Hebron. Zie daarin vooral de getuigenverklaringen van de daar wonende joden!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je weet goed dat de aanvallen van die terroristen niet op hun politiek gericht zijn, maar op hun geloof he. De moslims willen de joden weg, dus kunnen ze niks goed doen.
Waar heb je het over lool, het bloedbad van Hebron was tegen de Joden gericht, een Britse agent (de enige die dienst had) verklaarde zelf hoe hij getuige was van een arabier die het hoofd van een kind stond af te hakken. Watquote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat is aantoonbaar niet waar: het huidige conflict is niet begonnen om het geloof, maar om de roofzucht van de zionisten. Zie het bloedbad van Hebron. Zie daarin vooral de getuigenverklaringen van de daar wonende joden!
quote:
Maar dood kunnen gaan aan een aanslag is geen fobie.quote:Die dodelijke bedreiging is een fobie. Net zo goed als er mensen bang zijn voor spinnen.
Dat er wel eens iemand sterft aan een spinnenbeet of dood valt van grote hoogte is geen rechtvaardiging voor spinnenfobie of hoogtevrees.
Wat mij betreft mag je prima kritiek hebben.quote:Ja en? Doet dat wat af aan opmerkingen over Israel?
Dood kunnen gaan aan een aanslag is geen reden voor de fobie dat het bestaan van de staat Israel of het joodse volk op het spel staat.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
[..]
Maar dood kunnen gaan aan een aanslag is geen fobie.
[..]
Wat mij betreft mag je prima kritiek hebben.
Er is sowieso van een fobie ook geen sprake. Dat maak jij ervan om de joden nog meer negatieve eigenschappen aan te kunnen wrijven.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dood kunnen gaan aan een aanslag is geen reden voor de fobie dat het bestaan van de staat Israel of het joodse volk op het spel staat.
De (opgehitste) Arabieren waren op zoek naar de importjoden, die nog niet zo lang in een groepje ergens in de buurt neergestreken waren. Als het me goed herinner, waren dat Duitse zionisten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar heb je het over lool, het bloedbad van Hebron was tegen de Joden gericht, een Britse agent (de enige die dienst had) verklaarde zelf hoe hij getuige was van een arabier die het hoofd van een kind stond af te hakken. Wat
probeer je hier nu te bewijzen.
Er wordt vaak geschermd met de voorspelling dat Israel van de kaart geveegd zal worden als het zich niet verdedigt tegen de boze hordes moslims die het willen vernietigen. Het voortbestaan van de staat wordt bedreigd, dus Israel moet wel de buurlanden regelmatig aanvallen en platbombarderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Er is sowieso van een fobie ook geen sprake. Dat maak jij ervan om de joden nog meer negatieve eigenschappen aan te kunnen wrijven.
Ah ok, dan is het natuurlijk volkomen normaal dat je midden op straat het hoofd van een Joods kind staat af te hakken, goed dat je het zegt. Of die arabieren die de vrouwen martelen en vermoorden. Mannen vrouwen en kinderen op de meest gruwelijke manieren afgeslacht. Maar zoals jij het uitlegt, volkomen normaal,quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De (opgehitste) Arabieren waren op zoek naar de importjoden, die nog niet zo lang in een groepje ergens in de buurt neergestreken waren. Als het me goed herinner, waren dat Duitse zionisten.
De autochtone joden. dat wil zeggen degenen die al heel lang in Hebron woonden en ook amper te onderscheiden waren van de Arabische bewoners, waren geen, ik herhaal geen, doelwit. Deze joden zijn voor een deel zelfs verborgen en beschermd door hun Arabische buren. Ze werden pas doelwit, toen ze weigerden om mee te werken aan de zoektocht naar de importjoden.
De termen Sefardim en Askenazim worden gebruikt, maar die haal ik steeds door elkaar en ik vraag me af, of ze hier ook precies passen.
Ik wil niks bewijzen, maar voor mij vielen een paar puzzelstukken op hun plaats bij het lezen van een verslag.
De Duitse import had een volkomen andere cultuur dan de bestaande bevolking, joods of Arabisch, en was ook zeer doelgericht. Dat roept weerstand op.
Lees nou eerst maar eens. Ik vond diverse artikelen op wikipedia, die me redelijk neutraal en feitelijk leken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ah ok, dan is het natuurlijk volkomen normaal dat je midden op straat het hoofd van een Joods kind staat af te hakken, goed dat je het zegt. Of die arabieren die de vrouwen martelen en vermoorden. Mannen vrouwen en kinderen op de meest gruwelijke manieren afgeslacht. Maar zoals jij het uitlegt, volkomen normaal,![]()
![]()
![]()
word eens wakker vriend, de arabieren waren op dat moment evenmin de baas, en voor de Britten ook niet, tsja, zucht dit punt ontkracht al jouw argumenten zo'n beetje.
Het is nooit normaal en ik hoop dat je dat ten zeerste beseft. Door het als normaal te bestempelen keur je het wel goed. Bovendien neem jij een houding aan waarin jij, de arabier die met het zwaard boven z'n hoofd staat, begrijpt. Jij begrijpt de zelfmoordenaar die zich in een bus vol kinderen opblaast. Ook ik snap waarom hij, als individu, dat heeft gedaan, maar begrijpen, dat is iets heel anders.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lees nou eerst maar eens. Ik vond diverse artikelen op wikipedia, die me redelijk neutraal en feitelijk leken.
En inderdaad: het is af en toe blijkbaar normaal dat mensen elkaar op gruwelijke manieren afmaken. Dat is niet leuk en ik keur het niet goed, maar het komt vrij vaak voor en is dus normaal.
Overigens zou je je eigen heilige boeken maar eens moeten lezen, voor je anderen veroordeelt.
Je laatste zin snap ik niet. Wat ik ervan kan maken is, dat de Arabieren op dat moment niet de baas waren en de Britten ook niet. Maar wie dan wel? De joden?
Dus waarom dat punt mijn argumenten ontkracht, snap ik ook niet.
Ik keur niks goed. En begrijpen? Kijk maar eens diep in jezelf!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is nooit normaal en ik hoop dat je dat ten zeerste beseft. Door het als normaal te bestempelen keur je het wel goed. Bovendien neem jij een houding aan waarin jij, de arabier die met het zwaard boven z'n hoofd staat, begrijpt. Jij begrijpt de zelfmoordenaar die zich in een bus vol kinderen opblaast. Ook ik snap waarom hij, als individu, dat heeft gedaan, maar begrijpen, dat is iets heel anders.
De importjoden waren wel degelijk een gevaar: ze kwamen uit een wezensvreemde cultuur en ze waren zeer doelgericht op zoek naar een eigen land om te wonen.quote:Het ontkracht jouw punt omdat de 'import-Joden' totaal geen gevaar waren. Het raakte noch kant noch wal om deze mensen te doden. Ja, ook de Joden wilden een eigen staat, maar noch de arabieren noch de Joden hadden er een. Israel heeft vanaf de oprichting willen samenwerken met de palestijnen die er waren. De rest die het niet kon verteren kon tegen eerlijke prijzen hun land verkopen aan Joodse immigranten.
Je kunt wel een komma plaatsen, maar ik knip hier toch.quote:Je hebt gelijk wanneer je dus stelt dat het geen religeuze oorlog is, zeker niet van de Joodse kant, het enige wat zij willen is een thuis (dat is iets heel anders dan een roofzuchtig zionisme),
Welk begin?quote:echter van de kant van de arabieren en de palestijnen is het wel een religieuze oorlog. Al vanaf het begin riepen hun religieuze leiders op tot het vermoorden van alle Joden in het Midden-Oosten.
Hier ga je toch echt tijden en zaken door elkaar halen. En wat er roofzuchtig is aan het terug willen van je eigendom, ontgaat mij. Ik stel voor dat we dit opnieuw bespreken in rustiger tijden.quote:Elke moslim moet zich tegenwoordig verenigen tegen het 'Joodse kwaad'. Waarom zouden de moslims dit doen als de Palestijnen gelijk zouden hebben, dan zou het toch zinloos zijn geweest, hieruit kan je dus concluderen dat de Joden evengoed recht zouden hebben op het land. De moslims moeten zich desondanks scharen achter roofzuchtige seculiere beweging met een zogenaamd religieus karakter.
Goed argument tegen de huidige immigratie van Moslims in het Westen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De importjoden waren wel degelijk een gevaar: ze kwamen uit een wezensvreemde cultuur en ze waren zeer doelgericht op zoek naar een eigen land om te wonen.
Haha. Nee dus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:37 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Goed argument tegen de huidige immigratie van Moslims in het Westen.
Gezien je objectiviteit neem ik je heel serieus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haha. Nee dus.
Wilders schildert de zaken af alsof de malheur van Palestina zich zou herhalen. Maar de bepalende parameters zijn heel anders.
Ik heb mijn post inmiddels geredigeerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Gezien je objectiviteit neem ik je heel serieus.
Er zijn nu rond de 13 miljoen Joden op de wereld. Ongeveer 6 miljoen in Israël zelf.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo? Er zijn nu iets van 6 of 7 miljoen joden op de wereld. Is er een streefgetal, net zoals met de tonijnenstand of zo?
Ooh, dan zijn ze dus helemaal niet bedreigd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:01 schreef waht het volgende:
[..]
Er zijn nu rond de 13 miljoen Joden op de wereld. Ongeveer 6 miljoen in Israël zelf.
Bron: http://www.jpppi.org.il/JPPPI/SendFile.asp?DBID=1&LNGID=1&GID=489
Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef 311258 het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze van het Christendom overgenomen net zoals Jesus.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Er is sowieso van een fobie ook geen sprake. Dat maak jij ervan om de joden nog meer negatieve eigenschappen aan te kunnen wrijven.
Mischien ff lezen waar ik op reageerde nu kom je zo dom over.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:58 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ooh, dan zijn ze dus helemaal niet bedreigd.
Wat zeuren ze dan?
Onzinquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat een onzin, het geld uit de VS is relatief weinig en aangezien Israel de hoogst opgeleide bevolking ter wereld heeft en de trend kennis is ziet de Israelische toekomst er economisch rooskleurig uit.
Jordanie en Egypte daartegen kunnen niet zonder de buitenlandse deviezen van de VS.
Waarom mogen de joden niet terug naar europa.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:14 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Ok, dan formuleer ik het anders.
Alle moslims naar Kamtsjaska en alle Joden krijgen het Midden Oosten.
Ik dacht door de Egyptische, 2500 jaar geleden ofzo.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:54 schreef 311258 het volgende:
[..]
Waarom mogen de joden niet terug naar europa.
Bedoel door de Europeze Jodenhaat bestaat Israel..
Palestijnse gebieden werden door Israel in 1967 bezetquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:23 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Oorlogszuchtige volkeren zoals de Palestijnen.
Jij gelooft werkelijk in exodus?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:56 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik dacht door de Egyptische, 2500 jaar geleden ofzo.
Israel is opgericht in 1948 nadat de Autochtonen bevolking met moord en geweld waren verdreven door Zionistische Terrroristen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:56 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik dacht door de Egyptische, 2500 jaar geleden ofzo.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij gelooft werkelijk in exodus?
Welke aspecten? Het blijft een historisch feit dat Israel destijds grotendeels bevolkt werd door Joden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij gelooft werkelijk in exodus?
Misschien moet jij je eerst eens de Nederlandse taal machtig maken voor je andere mensen dom noemt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:58 schreef 311258 het volgende:
[..]
Ach ja dat heb je met domme gelovigen die nemen sprookjes boeken serieus.
Met jouw vorige opmerking leek je te beweren dat er daadwerkelijk een uitocht uit Egypte heeft plaatsgevonden. Dat is zeer onzeker.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:59 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Welke aspecten? Het blijft een historisch feit dat Israel destijds grotendeels bevolkt werd door Joden.
Nadat ze de autochtonen bevolking met moord en geweld verjaagd hadden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:59 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Welke aspecten? Het blijft een historisch feit dat Israel destijds grotendeels bevolkt werd door Joden.
Zo gaat het meestal he. Vind maar eens een volk dat niet een dergelijke geschiedenis heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:03 schreef 311258 het volgende:
[..]
Nadat ze de autochtonen bevolking met moord en geweld verjaagd hadden.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:59 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Misschien moet jij je eerst eens de Nederlandse taal machtig maken voor je andere mensen dom noemt.
Zal best maar je punt valt daar mee een beetje weg als zijnde zij aanspraak kunnen maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:04 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Zo gaat het meestal he. Vind maar eens een volk dat niet een dergelijke geschiedenis heeft.
Dat was mijn punt ook niet, mijn punt was dat de Joden zich natuurlijk niet 70 jaar geleden pas voor het eerst gingen vestigen in die regio.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:05 schreef 311258 het volgende:
[..]
Zal best maar je punt valt daar mee een beetje weg als zijnde zij aanspraak kunnen maken.
Niet dus.
Dat snap je toch wel???
Ja destijd waren ze ook al ook al een groot probleem voor de autochtone bevolking van palestina.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:10 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat was mijn punt ook niet, mijn punt was dat de Joden zich natuurlijk niet 70 jaar geleden pas voor het eerst gingen vestigen in die regio.
En dat is poep natuurlijk, dan kun je door de geschiedenis ook de Joden als de autochtone bevolking zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:21 schreef 311258 het volgende:
[..]
"autochtone bevolking van palestina"
Je geeft net aan dat niet waren.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:23 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
En dat is poep natuurlijk, dan kun je door de geschiedenis ook de Joden als de autochtone bevolking zien.
Ieder volk komt oorspronkelijk ergens anders vandaan, zoals ik aangaf met mijn voorbeelden. De huidige Palestijnen zijn net zo min autochtoon daar als de Joden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:25 schreef 311258 het volgende:
[..]
Je geeft net aan dat niet waren.
Destijds waren ze dat niet (kwamen ze uit Egypte)
En met de oprichting van Israel waren ze dat ook niet. (Kwamen ze uit oa Europa)
Waren steeds Allochtonen van buiten af.
Wel ff opletten knul.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:25 schreef JohnLocke het volgende:
Heb jij als Kroaat overigens een Katholieke achtergrond?
Ik vraag ook niet naar je geloof, ik vraag naar je achtergrond.quote:
Ik heb zelf ook een Katholieke achtergrond, ik was gewoon nieuwsgierig. Dat jij meteen zo in de verdediging schiet zegt mij meer over je anti-antisemitisme dan iets anders.quote:Maar waarom wil je dat weten ga als ik katholiek was geweest had je dan over antisemitisme begonnen zoals men van Agt deed omdat inhoudelijk zijn kritiek niet te weerleggen valt. (kritiek gaan ze dan de de mond proberen te snoeren door de boodschapper voor Antisemiet uit te maken)
En anders kan je nog altijd roepen waarom ik niet over Darfur heb.
Ik ken de trucjes onderhand wel.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:27 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ieder volk komt oorspronkelijk ergens anders vandaan, zoals ik aangaf met mijn voorbeelden. De huidige Palestijnen zijn net zo min autochtoon daar als de Joden.
Is meer dat jij in de verdediging schiet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet naar je geloof, ik vraag naar je achtergrond.
[..]
Ik heb zelf ook een Katholieke achtergrond, ik was gewoon nieuwsgierig. Dat jij meteen zo in de verdediging schiet zegt mij meer over je anti-antisemitisme dan iets anders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |