abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76585996
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach gut, gaan we het proberen met drogredeneringen?
Dat verwijt valt van jou niet echt serieus te nemen.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_76586003
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:59 schreef Kees22 het volgende:
Gevonden: Israel meest gehate land ter wereld
Ondanks dat het spruitje het meest gehate stukje groente is van de Westerse wereld doet dat niks af aan de nutricianale waardes die het volk blijven verrijken.

Me dunkt
pi_76586060
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:46 schreef capricia het volgende:
Ach, ze hebben er nog 6 miljoen in te halen, toch?
Hoezo? Er zijn nu iets van 6 of 7 miljoen joden op de wereld. Is er een streefgetal, net zoals met de tonijnenstand of zo?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76586154
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:52 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik kan nu eenmaal weinig respect opbrengen voor dwazen die realistische geweldsdreigingen maar weg zetten als iets wat mensen bedenken.
Dat heb ik ook niet gedaan.
quote:
[..]

Ben bang dat er op de Palestijnen ook wel het een en het ander aan te merken valt.
Ja en? Doet dat wat af aan opmerkingen over Israel?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76586202
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ondanks dat het spruitje het meest gehate stukje groente is van de Westerse wereld doet dat niks af aan de nutricianale waardes die het volk blijven verrijken.

Me dunkt
Dat was de vraag ook niet.
pi_76586289
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je weet goed dat de aanvallen van die terroristen niet op hun politiek gericht zijn, maar op hun geloof he. De moslims willen de joden weg, dus kunnen ze niks goed doen.
Nee, dat is aantoonbaar niet waar: het huidige conflict is niet begonnen om het geloof, maar om de roofzucht van de zionisten. Zie het bloedbad van Hebron. Zie daarin vooral de getuigenverklaringen van de daar wonende joden!
pi_76586408
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat is aantoonbaar niet waar: het huidige conflict is niet begonnen om het geloof, maar om de roofzucht van de zionisten. Zie het bloedbad van Hebron. Zie daarin vooral de getuigenverklaringen van de daar wonende joden!
Waar heb je het over lool, het bloedbad van Hebron was tegen de Joden gericht, een Britse agent (de enige die dienst had) verklaarde zelf hoe hij getuige was van een arabier die het hoofd van een kind stond af te hakken. Wat
probeer je hier nu te bewijzen.
pi_76586521
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gedaan.
quote:
Die dodelijke bedreiging is een fobie. Net zo goed als er mensen bang zijn voor spinnen.
Dat er wel eens iemand sterft aan een spinnenbeet of dood valt van grote hoogte is geen rechtvaardiging voor spinnenfobie of hoogtevrees.
Maar dood kunnen gaan aan een aanslag is geen fobie.
quote:
Ja en? Doet dat wat af aan opmerkingen over Israel?
Wat mij betreft mag je prima kritiek hebben.
pi_76586575
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:17 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

[..]

Maar dood kunnen gaan aan een aanslag is geen fobie.
[..]

Wat mij betreft mag je prima kritiek hebben.
Dood kunnen gaan aan een aanslag is geen reden voor de fobie dat het bestaan van de staat Israel of het joodse volk op het spel staat.
pi_76586750
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dood kunnen gaan aan een aanslag is geen reden voor de fobie dat het bestaan van de staat Israel of het joodse volk op het spel staat.
Er is sowieso van een fobie ook geen sprake. Dat maak jij ervan om de joden nog meer negatieve eigenschappen aan te kunnen wrijven.
pi_76586926
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar heb je het over lool, het bloedbad van Hebron was tegen de Joden gericht, een Britse agent (de enige die dienst had) verklaarde zelf hoe hij getuige was van een arabier die het hoofd van een kind stond af te hakken. Wat
probeer je hier nu te bewijzen.
De (opgehitste) Arabieren waren op zoek naar de importjoden, die nog niet zo lang in een groepje ergens in de buurt neergestreken waren. Als het me goed herinner, waren dat Duitse zionisten.
De autochtone joden. dat wil zeggen degenen die al heel lang in Hebron woonden en ook amper te onderscheiden waren van de Arabische bewoners, waren geen, ik herhaal geen, doelwit. Deze joden zijn voor een deel zelfs verborgen en beschermd door hun Arabische buren. Ze werden pas doelwit, toen ze weigerden om mee te werken aan de zoektocht naar de importjoden.
De termen Sefardim en Askenazim worden gebruikt, maar die haal ik steeds door elkaar en ik vraag me af, of ze hier ook precies passen.
Ik wil niks bewijzen, maar voor mij vielen een paar puzzelstukken op hun plaats bij het lezen van een verslag.
De Duitse import had een volkomen andere cultuur dan de bestaande bevolking, joods of Arabisch, en was ook zeer doelgericht. Dat roept weerstand op.
pi_76587095
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:24 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Er is sowieso van een fobie ook geen sprake. Dat maak jij ervan om de joden nog meer negatieve eigenschappen aan te kunnen wrijven.
Er wordt vaak geschermd met de voorspelling dat Israel van de kaart geveegd zal worden als het zich niet verdedigt tegen de boze hordes moslims die het willen vernietigen. Het voortbestaan van de staat wordt bedreigd, dus Israel moet wel de buurlanden regelmatig aanvallen en platbombarderen.
Dat is gewoon onzin. Geen van die buurlanden is een reële bedreiging voor het voortbestaan van de staat.

En als je bang bent voor een bedreiging die niet reëel is, dan noemen we dat een fobie.
En als je op basis van die fobie domme dingen gaat doen, dan moet je behandeling zoeken.
pi_76587260
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De (opgehitste) Arabieren waren op zoek naar de importjoden, die nog niet zo lang in een groepje ergens in de buurt neergestreken waren. Als het me goed herinner, waren dat Duitse zionisten.
De autochtone joden. dat wil zeggen degenen die al heel lang in Hebron woonden en ook amper te onderscheiden waren van de Arabische bewoners, waren geen, ik herhaal geen, doelwit. Deze joden zijn voor een deel zelfs verborgen en beschermd door hun Arabische buren. Ze werden pas doelwit, toen ze weigerden om mee te werken aan de zoektocht naar de importjoden.
De termen Sefardim en Askenazim worden gebruikt, maar die haal ik steeds door elkaar en ik vraag me af, of ze hier ook precies passen.
Ik wil niks bewijzen, maar voor mij vielen een paar puzzelstukken op hun plaats bij het lezen van een verslag.
De Duitse import had een volkomen andere cultuur dan de bestaande bevolking, joods of Arabisch, en was ook zeer doelgericht. Dat roept weerstand op.
Ah ok, dan is het natuurlijk volkomen normaal dat je midden op straat het hoofd van een Joods kind staat af te hakken, goed dat je het zegt. Of die arabieren die de vrouwen martelen en vermoorden. Mannen vrouwen en kinderen op de meest gruwelijke manieren afgeslacht. Maar zoals jij het uitlegt, volkomen normaal, word eens wakker vriend, de arabieren waren op dat moment evenmin de baas, en voor de Britten ook niet, tsja, zucht dit punt ontkracht al jouw argumenten zo'n beetje.
pi_76587520
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah ok, dan is het natuurlijk volkomen normaal dat je midden op straat het hoofd van een Joods kind staat af te hakken, goed dat je het zegt. Of die arabieren die de vrouwen martelen en vermoorden. Mannen vrouwen en kinderen op de meest gruwelijke manieren afgeslacht. Maar zoals jij het uitlegt, volkomen normaal, word eens wakker vriend, de arabieren waren op dat moment evenmin de baas, en voor de Britten ook niet, tsja, zucht dit punt ontkracht al jouw argumenten zo'n beetje.
Lees nou eerst maar eens. Ik vond diverse artikelen op wikipedia, die me redelijk neutraal en feitelijk leken.
En inderdaad: het is af en toe blijkbaar normaal dat mensen elkaar op gruwelijke manieren afmaken. Dat is niet leuk en ik keur het niet goed, maar het komt vrij vaak voor en is dus normaal.
Overigens zou je je eigen heilige boeken maar eens moeten lezen, voor je anderen veroordeelt.

Je laatste zin snap ik niet. Wat ik ervan kan maken is, dat de Arabieren op dat moment niet de baas waren en de Britten ook niet. Maar wie dan wel? De joden?
Dus waarom dat punt mijn argumenten ontkracht, snap ik ook niet.
pi_76587891
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lees nou eerst maar eens. Ik vond diverse artikelen op wikipedia, die me redelijk neutraal en feitelijk leken.
En inderdaad: het is af en toe blijkbaar normaal dat mensen elkaar op gruwelijke manieren afmaken. Dat is niet leuk en ik keur het niet goed, maar het komt vrij vaak voor en is dus normaal.
Overigens zou je je eigen heilige boeken maar eens moeten lezen, voor je anderen veroordeelt.

Je laatste zin snap ik niet. Wat ik ervan kan maken is, dat de Arabieren op dat moment niet de baas waren en de Britten ook niet. Maar wie dan wel? De joden?
Dus waarom dat punt mijn argumenten ontkracht, snap ik ook niet.
Het is nooit normaal en ik hoop dat je dat ten zeerste beseft. Door het als normaal te bestempelen keur je het wel goed. Bovendien neem jij een houding aan waarin jij, de arabier die met het zwaard boven z'n hoofd staat, begrijpt. Jij begrijpt de zelfmoordenaar die zich in een bus vol kinderen opblaast. Ook ik snap waarom hij, als individu, dat heeft gedaan, maar begrijpen, dat is iets heel anders.

Het ontkracht jouw punt omdat de 'import-Joden' totaal geen gevaar waren. Het raakte noch kant noch wal om deze mensen te doden. Ja, ook de Joden wilden een eigen staat, maar noch de arabieren noch de Joden hadden er een. Israel heeft vanaf de oprichting willen samenwerken met de palestijnen die er waren. De rest die het niet kon verteren kon tegen eerlijke prijzen hun land verkopen aan Joodse immigranten.

Je hebt gelijk wanneer je dus stelt dat het geen religeuze oorlog is, zeker niet van de Joodse kant, het enige wat zij willen is een thuis (dat is iets heel anders dan een roofzuchtig zionisme), echter van de kant van de arabieren en de palestijnen is het wel een religieuze oorlog. Al vanaf het begin riepen hun religieuze leiders op tot het vermoorden van alle Joden in het Midden-Oosten. Elke moslim moet zich tegenwoordig verenigen tegen het 'Joodse kwaad'. Waarom zouden de moslims dit doen als de Palestijnen gelijk zouden hebben, dan zou het toch zinloos zijn geweest, hieruit kan je dus concluderen dat de Joden evengoed recht zouden hebben op het land. De moslims moeten zich desondanks scharen achter roofzuchtige seculiere beweging met een zogenaamd religieus karakter.
pi_76588454
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is nooit normaal en ik hoop dat je dat ten zeerste beseft. Door het als normaal te bestempelen keur je het wel goed. Bovendien neem jij een houding aan waarin jij, de arabier die met het zwaard boven z'n hoofd staat, begrijpt. Jij begrijpt de zelfmoordenaar die zich in een bus vol kinderen opblaast. Ook ik snap waarom hij, als individu, dat heeft gedaan, maar begrijpen, dat is iets heel anders.
Ik keur niks goed. En begrijpen? Kijk maar eens diep in jezelf!
quote:
Het ontkracht jouw punt omdat de 'import-Joden' totaal geen gevaar waren. Het raakte noch kant noch wal om deze mensen te doden. Ja, ook de Joden wilden een eigen staat, maar noch de arabieren noch de Joden hadden er een. Israel heeft vanaf de oprichting willen samenwerken met de palestijnen die er waren. De rest die het niet kon verteren kon tegen eerlijke prijzen hun land verkopen aan Joodse immigranten.
De importjoden waren wel degelijk een gevaar: ze kwamen uit een wezensvreemde cultuur en ze waren zeer doelgericht op zoek naar een eigen land om te wonen.
quote:
Je hebt gelijk wanneer je dus stelt dat het geen religeuze oorlog is, zeker niet van de Joodse kant, het enige wat zij willen is een thuis (dat is iets heel anders dan een roofzuchtig zionisme),
Je kunt wel een komma plaatsen, maar ik knip hier toch.
De joden, ook de seculiere, beroepen zich altijd op het speciale belang van dat stukje grond voor hun volk/religie. Dat speciale belang is de belofte van hun god, en als dat niet religieus is, weet ik het ook niet meer.
Simpele historische claims kunnen niet voldoende zijn, want als je het daartoe beperkt, zou je alle volken terug moeten brengen naar de plaats waar ze 2000 jaar geleden woonden.
quote:
echter van de kant van de arabieren en de palestijnen is het wel een religieuze oorlog. Al vanaf het begin riepen hun religieuze leiders op tot het vermoorden van alle Joden in het Midden-Oosten.
Welk begin?
In Hebron werd onderscheid gemaakt tussen de joden van verschillende herkomst. Niet vanwege die herkomst, maar vanwege hun gedrag.
quote:
Elke moslim moet zich tegenwoordig verenigen tegen het 'Joodse kwaad'. Waarom zouden de moslims dit doen als de Palestijnen gelijk zouden hebben, dan zou het toch zinloos zijn geweest, hieruit kan je dus concluderen dat de Joden evengoed recht zouden hebben op het land. De moslims moeten zich desondanks scharen achter roofzuchtige seculiere beweging met een zogenaamd religieus karakter.
Hier ga je toch echt tijden en zaken door elkaar halen. En wat er roofzuchtig is aan het terug willen van je eigendom, ontgaat mij. Ik stel voor dat we dit opnieuw bespreken in rustiger tijden.

Dit doet mij denken aan die junk die me vergeefs overviel met een knuppel. En toen ik hem vloerde en hij vluchtte, schold hij mij hartstochtelijkuit voor klootzak. Alsof ik iets verkeerds had gedaan.
pi_76588671
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De importjoden waren wel degelijk een gevaar: ze kwamen uit een wezensvreemde cultuur en ze waren zeer doelgericht op zoek naar een eigen land om te wonen.

Goed argument tegen de huidige immigratie van Moslims in het Westen.
pi_76588910
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:37 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Goed argument tegen de huidige immigratie van Moslims in het Westen.
Haha. Nee dus.
Wilders schildert de zaken af alsof de malheur van Palestina zich zou herhalen. Maar de bepalende parameters zijn heel anders.
Een verschil is de doelrichtheid. En in het geval van Hebron is ook het percentage een verschil. Ten tijde van de rellen van Hebron was het aandeel joden in de totale bevolking al aardig groter dan het aandeel moslims in Nederland nu.
Wilders projecteert, maar ten onrechte.
(En het vreemde is dan wel, dat hij een vriend is van Israel, maar dat hij het veronderstelde gelijke proces in Nederland afwijst.)
pi_76588927
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Haha. Nee dus.
Wilders schildert de zaken af alsof de malheur van Palestina zich zou herhalen. Maar de bepalende parameters zijn heel anders.
Gezien je objectiviteit neem ik je heel serieus.
pi_76589090
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 01:51 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Gezien je objectiviteit neem ik je heel serieus.
Ik heb mijn post inmiddels geredigeerd.
Ligt dat nou aan mij, of wordt er de hele avond al gesukkeld met verschuivingen en drogredeneringen?
Heb ik ooit gesteld dat ik objectief ben?
Nou dan.

Je kunt natuurlijk ook zelf nadenken over wat ik zeg.
pi_76589153
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo? Er zijn nu iets van 6 of 7 miljoen joden op de wereld. Is er een streefgetal, net zoals met de tonijnenstand of zo?
Er zijn nu rond de 13 miljoen Joden op de wereld. Ongeveer 6 miljoen in Israël zelf.
Bron: http://www.jpppi.org.il/JPPPI/SendFile.asp?DBID=1&LNGID=1&GID=489
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76589353
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 02:01 schreef waht het volgende:

[..]

Er zijn nu rond de 13 miljoen Joden op de wereld. Ongeveer 6 miljoen in Israël zelf.
Bron: http://www.jpppi.org.il/JPPPI/SendFile.asp?DBID=1&LNGID=1&GID=489
Ooh, dan zijn ze dus helemaal niet bedreigd.
Wat zeuren ze dan?
pi_76590053
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef 311258 het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze van het Christendom overgenomen net zoals Jesus.
Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?
pi_76593915
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:24 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het gaat hier niet zo zeer om geloof, maar om Terreurstaatje Israel (ook onstaan uit terreur trouwens zie Dier Yassin en King David Hotel) dat maar geen einde wil maken aan de Bezetting en Kolonisatie van de Palestijnse gebieden.

En ja bezetting veroorzaakt verzet
pi_76593944
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 02:58 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Wat heeft Jezus van het christendom overgenomen?
Mischien ff lezen waar ik op reageerde nu kom je zo dom over.
Geeft verder niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')