tevens heb ik geconstateerd dat nederland wat betreft het christendom en "oude" normen en waarden steeds meer ontzuilt, dit heeft tot gevolg dat de islam, die juist sterk in opkomst is, de betreffende "leegte" opvult. steeds vaker zie je de afbraak van kerken en tempels, steeds vaker horen wij, en zij wie dat er moskeën bijkomen, in veel gevallen worden kerken zelfs vervangen door moskeëen. zie bv. de ennasr moskee in rotterdam, met de respectabele el-moumni aan het hoofd...
ik zie dit zelf als een enorme sprong vooruit het westen in het algemeen, en nederland in het bijzonder, vooral vanwege het feit dat steeds meer mensen de multi-culture samenleving erkennen. hang dit punt samen met het anti-amerikanisme dat sterk in opkomst is en je hebt 2 ideologiën die elkaar sterk weten aan te voelen en aansporen tot wederzijds begrip.
dagelijks zie je nederlandse andersgelovigen zich bekeren tot de islam, een beter voorbeeld van integratie is haast niet te noemen. ook de subdsidies worden gegeven bij de bouw van moskeeën en de islamtische zendtijd op de publieke omroep (nmo) is een sterk punt dat helpt bij de ontwikkeling van bovenstaande...
al met al zie ik dus dat nederland als vreedzame rechtstaat er veel op vooruit zal gaan, en dat de andersdenkenden op termijn toch water bij de wijn zullen doen...
ik heb pol als subforum gekozen, als het ergens anders hoort, dan gaarne daar plaatsen
---------------------------------------------------------------------------------------------
ik probeer het hier opnieuw. in pol werd het niet serieus genomen, en men vond het daar geen politiek. gaarne serieuze discussie met inhoud en argumenten...
is dit een spam-topic?
maar of ze er blij mee zijn vraag ik me nogal heel erg af. dus of het zoveel voordelen bied betwijfel ik nogal erg.
quote:ik stel een slotje voor want dit topic is niet serieus te nemen. de islam e.d. zijn namelijk alleen maar negatief op de televisie. slotje?
dit heeft tot gevolg dat de islam, die juist sterk in opkomst is, de betreffende "leegte" opvult.
quote:idiote redenering. mensen die a-religieus worden, worden in deze redenering totaal genegeerd. het a-religieus-zijn wordt de grootste religie en niet de islam.
op dinsdag 30 september 2003 21:15 schreef bansheeboy het volgende:
tevens heb ik geconstateerd dat nederland wat betreft het christendom en "oude" normen en waarden steeds meer ontzuilt, dit heeft tot gevolg dat de islam, die juist sterk in opkomst is, de betreffende "leegte" opvult.
verder:
- geen 1,5 miljoen moslims.
- geen afbraken van kerken.
- geen ombouwen van kerken.
- dagelijkse bekeringen
- etc.
als je bij bovenstaande denkt "wellus!", dan mag je eens beginnen om dat te ondebouwen met feiten. nu baseer je je stuk op je eigen veronderstellingen, zo kom je nooit tot nieuwe inzichten, maar altijd op die van jezelf.
quote:mee eens. het is totaal niet op feiten gebasseerd...
op dinsdag 30 september 2003 21:21 schreef #ANONIEM het volgende:
laat maar akkersloot, dit topic is gewoon flauwekul.
quote:waarom eigenlijk?
op dinsdag 30 september 2003 21:21 schreef #ANONIEM het volgende:
laat maar akkersloot, dit topic is gewoon flauwekul.
quote:omdat er geen 1,5 miljoen moslims in nederland zijn.
waarom eigenlijk?
quote:hij beweert dat ik en dalai lama aanbidders zijn van adolf hitler.
op dinsdag 30 september 2003 21:26 schreef #ANONIEM het volgende:
van mij mag hij een ban krijgen.
quote:hij stelt dat wij nederlanders goed integreren? en niet de moslims?
dagelijks zie je nederlandse andersgelovigen zich bekeren tot de islam, een beter voorbeeld van integratie is haast niet te noemen.
quote:dacht niet dat de amerikanen in oorlog waren met de moslims. dacht ook niet dat het nou zo vreedzaam verloopt tussen het christendom en de moslims. denk ook niet dat het nou echt zo'n ideaal is.
hang dit punt samen met het anti-amerikanisme dat sterk in opkomst is en je hebt 2 ideologiën die elkaar sterk weten aan te voelen en aansporen tot wederzijds begrip.
quote:dacht ik zelf.
bansheeboy
mein akkerslootf
schorpioen?
quote:als die een serieuze topic is waarom reageert bsb dan hier niet op ?
op dinsdag 30 september 2003 21:20 schreef akkersloot het volgende:
idiote redenering. mensen die a-religieus worden, worden in deze redenering totaal genegeerd. het a-religieus-zijn wordt de grootste religie en niet de islam.
ken overigens al drie ex-moslims die atheist zijn geworden. (en wie weet hoeveel ex-moslims er gewoon niet vooruit durven komen gezien de islam alleen maar drijft op bedreiging)
quote:gezien de reputatie van bsb zit ik er niet zo mee dat hij zegt dat ik een adolf hitler aanbidder ben. hij zegt het immers alleen maar omdat ik de "profeet" mohammed niet eer en de koran met verzen als "ongelovigen brengen verderf" vergelijk met mein kampf. de opmerking van bsb zeggen natuurlijk veel meer over hem zelf.
op dinsdag 30 september 2003 21:33 schreef ype het volgende:
rustig aan leen
quote:dat klopt, alleen geldt bij moslims veel minder om zij een sterke samenhang en familieband bij elkaar voelen, dit versterkt de band met de islam, dit is iets wat het christendom en andere b-religie's niet hebben.
op dinsdag 30 september 2003 21:23 schreef kingmob het volgende:
dat al die mensen moslim zijn is net zo'n grote leugen dat 80% van de nederlanders christen is.
quote:moslims worden niet gedoopt, ik stel dus voor omdat niet als een argument te tellen...
omdat men toevallig gedoopt is worden ze meegeteld als christen, zo gaat het ook met de moslims.
quote:precies, en dat doet het goed dunkt me. anders was de aandacht op de islam nooit zo groot geweest...
de islam maakt handig gebruik van alle aandacht om zich te profileren en voor te doen als spreker van de allochtonen.
quote:jawel, en zeker in potentie !
verder:
- geen 1,5 miljoen moslims.
quote:kom eens in dordrecht of rotterdam kijken
- geen afbraken van kerken.
quote:hhahahah, jawel man. de moskee in rotterdam, moskee ennasr genaamd, bijna de grootste van rotterdam, is gebouwd in een oude kerk
- geen ombouwen van kerken.
quote:ook dat zie ik in mijn omgeving en stel ik zeer simpel als argument en feit...
- dagelijkse bekeringen
quote:
- etc.
quote:voor "mein akkerslootf" had je toch "het is respect wat telt" als ondertitel ? respect moet dan wel heel erg van één kant komen.
op dinsdag 30 september 2003 21:40 schreef bansheeboy het volgende:
dit is iets wat het christendom en andere b-religie's
quote:het is het dus wel, maar het is het ook zeer zeker in potentie. zeg je niet gewoon hier dat het dus niet zo is?
jawel, en zeker in potentie !
ps. die hele moskee ennasr is niet te vinden op internet.
lijkt me beetje stug en volgens mij blaat je nogal flink.
quote:zijn ze dat dan ? ben ik niet met je eens. amerika heeft het terrorisme de oorlog verklaard niet de islam..
op dinsdag 30 september 2003 21:31 schreef #ANONIEM het volgende:[..]
dacht niet dat de amerikanen in oorlog waren met de moslims.
quote:jawel hoor, het verloopt juist buiten verwachting goed, anders zou je nooit ombouwkerken hebben (kerk omgebouwd tot moskee)...
dacht ook niet dat het nou zo vreedzaam verloopt tussen het christendom en de moslims. denk ook niet dat het nou echt zo'n ideaal is.
maar iedereen kan nu natuurlijk wel weer zoals altijd gaan schreeuwen dat de islam achterlijk en kut is, maar dat is nu niet relevant. relevant is dat de islam hier nu eenmaal is, en dat deze hoogstwaarschijnlijk niet weg zal gaan. het is niet iets dat je kan bestrijden of tegenhouden. het is niet meer de vraag: willen we de islam? of: wat doen we tegen de islam? maar het is de vraag: hoe integreren we de islam in onze samenleving?
quote:idiote redenering. mensen die a-religieus worden, worden in deze redenering totaal genegeerd. het a-religieus-zijn wordt de grootste religie en niet de islam.
op dinsdag 30 september 2003 21:15 schreef bansheeboy het volgende:
tevens heb ik geconstateerd dat nederland wat betreft het christendom en "oude" normen en waarden steeds meer ontzuilt, dit heeft tot gevolg dat de islam, die juist sterk in opkomst is, de betreffende "leegte" opvult.
nog steeds geen reactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |