waar gaat het toch heen ...quote:In een vliegtuig dat van Schiphol naar Detroit vloog is vanavond knalvuurwerk afgestoken. Meerdere passagiers raakten daarbij lichtgewond, één passagier moest naar het ziekenhuis. De dader werd direct overmeesterd. Het vliegtuig landde veilig op de luchthaven in Detroit.
In het vliegtuig, een Airbus A-330, zaten 278 inzittenden. Het was een combivlucht van KLM en Northwest Airlines.
Onduidelijk is nog welke nationaliteit de dader heeft en wat zijn motief was. Vlak voor de landing stak hij het vuurwerk af. De FBI onderzoekt het incident.
Waarschijnlijk aangezien voor een snickers oid.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:36 schreef Doler12 het volgende:
Al die controles en je kunt nog steeds met een rotje het vliegtuig in?
En dan meerdere gewonden?quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:33 schreef alwaysedo het volgende:
for the record, het was een rotje.
(uiterst betrouwbare bron: spitsnieuws)
Wat doet dat met de nationaliteit van het vliegtuig? Want het vliegtuig is grondgebied van het thuisland, m.a.w. dat maakt het verschil tussen berechten volgens Amerikaans recht of via Nederlands recht!quote:Het was een combivlucht van KLM en Northwest Airlines.
ja natuurlijk, als mensen een piepje in hun oor hebben bij zoiets zijn ze al lichtgewond volgens journalisten (en volgens zichzelf).quote:
Idem. 20 jaar anale vernedering voor die gast!quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En ik zie dit liever door een Amerikaanse rechter bestraft worden...
Das 1 grote show, je mag ook geen drinken en zooi mee nemen maar laatst ging mijn rug tas er ook vrolijk door heen. Sommige tassen kijken ze even door, ook had ik al een keer zo'n aansteker met mes erin en ook niets.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:36 schreef Doler12 het volgende:
Al die controles en je kunt nog steeds met een rotje het vliegtuig in?
Je zat erop?quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:43 schreef Juicyhil het volgende:
Mn flesje drinken kon niet tegen de druk.
quote:Incident aboard a Northwest jetliner may be a terrorist attack, senior counterterrorism official tells NBC News
Amerikanen vinden alles een aanslag.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:50 schreef SoldMayor het volgende:
Ze zeggen nu dat het mischien om een mislukt aanslag gaat:
[..]
Bron: nos.nlquote:Man probeert vliegtuig op te blazen
Update: vrijdag 25 dec 2009, 23:56
Op een passagiersvlucht van Northwest Airlines en KLM die vanuit Amsterdam onderweg was naar Detroit, heeft een man vlak voor de landing geprobeerd het toestel te laten ontploffen.
De dader is een Nigeriaan die zegt dat hij in opdracht van al-Qaida heeft gehandeld, melden bronnen binnen Amerikaanse inlichtingendiensten. De Nigeriaan heeft verklaard dat zijn opdracht was om iets in een vliegtuig te laten ontploffen boven Amerikaans grondgebied.
Niks.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat doet dat met de nationaliteit van het vliegtuig?
Aan het filmpje op CNN te zien is het een vliegtuig van Delta (moedermaatschappij van Northwest), dus Amerikaans grondgebied.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat doet dat met de nationaliteit van het vliegtuig? Want het vliegtuig is grondgebied van het thuisland, m.a.w. dat maakt het verschil tussen berechten volgens Amerikaans recht of via Nederlands recht!
En ik zie dit liever door een Amerikaanse rechter bestraft worden...
Ja, raar.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:52 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Raar he![]()
iets met 9/11 .. Fort Hood.. dat soort dingen
Zo zie je maar weer dat al het internetverkeer opslaan niet genoeg is, maar met een centrale databank met vingerafdrukken van alle Nederlanders was dit dus nooit gebeurdquote:De man staat op de lijst van personen die worden verdacht van terrorisme en hij had daarom niet mogen vliegen.
Vet van mij: een paar posts hierboven staat dat de dader een Nigeriaan is. Begint ook met een N, dat wel, maar verder....quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat al het internetverkeer opslaan niet genoeg is, maar met een centrale databank met vingerafdrukken van alle Nederlanders was dit dus nooit gebeurd![]()
Onze overheid blijft een lachertje. Zonder enig bezwaar een complete samenleving criminaliseren, maar zelfs op een fucking vliegveld geen internationaal bekende crimineel aan de grond kunnen houden. Wat een vertoning
Een Nigeriaan hmm?quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: een paar posts hierboven staat dat de dader een Nigeriaan is. Begint ook met een N, dat wel, maar verder....
QFT!!!quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
Zo zie je maar ......
Wat een vertoning
Dat verandert helaas weinig aan het feit dat wij onder het mom van veiligheid onze privacy wordt ingeperkt, terwijl de eerste de beste Nigeriaan, die ook nog op een zwarte lijst staat, gewoon met chemicalien een aanslag kan plegen....quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:
Vet van mij: een paar posts hierboven staat dat de dader een Nigeriaan is. Begint ook met een N, dat wel, maar verder....
Terreur alarm in Amerika is verhoogd,quote:An incident on an airliner arriving in Detroit from the Netherlands was an attempted terrorist attack, a senior administration official told the BBC.
Sources say the incident, in which firecrackers were initially said to have been set off, had been an attempt by a passenger to blow up the plane.
Early indications are that the suspect said he was acting of behalf of al-Qaeda, a police source told AP.
Panic ensued aboard the Airbus 330 and several people were slightly hurt.
The White House says President Barack Obama is monitoring the situation.
The president "instructed that all appropriate measures be taken to increase security for air travel", spokesman Bill Burton told reporters.
The identity of the suspect is unclear. Some media reports media suggest he is Nigerian.
'Powder and liquid'
The Associated Press's source, whom it described as a "senior US counter-terror official", said a passenger aboard the flight in Detroit had been planning to blow up the plane but the explosive device failed.
The official said the passenger was being questioned on Friday evening.
It was not immediately clear why the passenger would want to attack the flight, AP notes.
The official spoke on condition of anonymity because the investigation was continuing, the agency added.
Another US intelligence official quoted by AP said an explosive device had been used consisting of a "mix of powder and liquid".
Susan Elliott, spokeswoman for Delta Airlines - the parent company of Northwest - said earlier that 278 passengers had been on board Flight 253 when the incident took place at Detroit Metropolitan Airport on Friday afternoon.
The flight landed safely at the airport just before 1200 local time (1700 GMT).
At least one passenger was taken to the University of Michigan Medical Center in Ann Arbor.
The FBI and the Federal Aviation Administration are investigating.
-Verdachte stond wel in een database, niet op een no-fly listquote:Man Attempts to Set Off Explosives on Detroit-Bound Airplane
Suspect Claims al Qaeda Terrorism Link, but FBI, Investigators Are Suspicious
Federal officials and police are interviewing a Nigerian man, who allegedly tried to "explode" a powdery substance aboard a Northwest flight from Amsterdam to Detroit, injuring himself and two other passengers, law enforcement officials said.
The man said he was directed by al Qaeda to explode a small device in flight, over U.S. soil, ABC News has learned. Authorities have no corroboration of that information, and the credibility of the suspect's statements are being questioned, officials said.
The suspect was identified as Abdul Farouk Abdulmutallab, 23, who according to federal documents is an engineering student at University College of London.
He was flying from Nigeria to the United States for a religious ceremony, according to his entry visa, which was issued June 16, 2008 and was good until June 12, 2010.
The government had no immediate plans after the incident to raise the threat level, a federal government source said.
The suspect had been in a law enforcement-intelligence database but was not on the government's no-fly list, according to a law enforcement official.
Je gemene buurjongen gooide ooit een rotje naar je?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:31 schreef De_Ruyter het volgende:
Schandelijk, dit brengt meteen weer herinneringen op.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gemene buurjongen gooide ooit een rotje naar je?
Normaal ben ik wel van de humor en cynisme, maar hier ben ik echt bloedserieus over.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gemene buurjongen gooide ooit een rotje naar je?
Doe niet zo vaag en vertel dan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:40 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Normaal ben ik wel van de humor en cynisme, maar hier ben ik echt bloedserieus over.
In Nederland is iig de geschreven media niet veel anders.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:33 schreef Chooselife het volgende:
Het is een Amerikaans nieuwsbericht, dus het zou zomaar een opgeblazen boterhamzakje kunnen zijn. Zo paranoïde als ze daar zijn .
tja als je direct over doodstraffen enzo begin dan vind het erg lastig om iemand serieus te nemen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:40 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Normaal ben ik wel van de humor en cynisme, maar hier ben ik echt bloedserieus over.
Wat denk je zelf snuggere, vliegtuigaanvallen binnen de Verenigde Staten, even denken..quote:
Geen genade voor terroristen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja als je direct over doodstraffen enzo begin dan vind het erg lastig om iemand serieus te nemen.
Ja ja, dat heb ik ook op tv gezien inderdaad.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:44 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Wat denk je zelf snuggere, vliegtuigaanvallen binnen de Verenigde Staten, even denken..
Ja dat is een groot succes gebleken in Afghanistanquote:
Ook nog steeds slapeloze nachten daarvan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:46 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja ja, dat heb ik ook op tv gezien inderdaad.
Nee.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook nog steeds slapeloze nachten daarvan?
Als ik het zie, dan moet ik nog huilen inderdaad, vandaar dat ik er bloedserieus over ben, en elke idioot die denkt namens een of andere religieuze mafkees een vliegtuig op te blazen, of een trein, of een bus, of een metro die krijgt van mij geen genade, weg ermee. Ik vind het geen mensen meer, geef mij maar de Bush doctrine, neem hun rechten af en pleur ze in Guantanamo.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook nog steeds slapeloze nachten daarvan?
Ik vind van wel, en ik heb er altijd achter gestaan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat is een groot succes gebleken in Afghanistan
Daar geef ik je volmondig gelijk in.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:11 schreef alors het volgende:
[..]
Dat verandert helaas weinig aan het feit dat wij onder het mom van veiligheid onze privacy wordt ingeperkt, terwijl de eerste de beste Nigeriaan, die ook nog op een zwarte lijst staat, gewoon met chemicalien een aanslag kan plegen....
http://www.cnn.com/2009/T(...)ecrackers/index.htmlquote:Passengers described brief moments of panic on board, as screams erupted and flight attendants ran for fire extinguishers. One woman told CNN affiliate WDIV that a man threw a blanket over the suspect's legs to help put out the small fire.
"It was terrifying," Richelle Keepman said. "I think we all thought we weren't going to land, we weren't going to make it."
Passenger Elias Fawaz told WDIV that the explosion sounded "like a balloon being popped" and said he could smell smoke.
Tja Dan doen de miljoenen aids, malaria en kankerpatienten jaarlijks me toch meer dan die paar duizend tragisch omgekomen New Yorkers. En met de miljarden die sindsdien zijn uitgegeven hadden op dat vlak ook veel meer mensen geholpen kunnen worden...quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:51 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als ik het zie, dan moet ik nog huilen inderdaad,
Tja voor ik iemand geen mens meer vind moet er wel heel veel gebeuren. En je moet je ook ernstig afvragen wie er nou mee geholpen is wanneer deze mensen in Guantanamo gegooid worden... Goedkope wraakmotieven zijn leuk en aardig maar schiet je er iets mee op?quote:vandaar dat ik er bloedserieus over ben, en elke idioot die denkt namens een of andere religieuze mafkees een vliegtuig op te blazen, of een trein, of een bus, of een metro die krijgt van mij geen genade, weg ermee. Ik vind het geen mensen meer, geef mij maar de Bush doctrine, neem hun rechten af en pleur ze in Guantanamo.
[..]
Ok dan verschillen we daarover van mening. Volgens mij is de wereldwijde terrorismedreiging niet significant afgenomen sinds de invasie van Afghanistan.quote:Ik vind van wel, en ik heb er altijd achter gestaan.
Controle is op Amsterdam misgegaan. Nederland he, zo naief als een klontje. De moord op Theo v. Gogh zag ook vrijwel niemand aankomen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
En ik maar elke keer als ik vlieg als een volslagen mongool m'n vloeistoffen in kleine verpakkingen in een klein zakje doen. En de eerste de beste terrorist lukt 't blijkbaar prima om én vloeistoffen én raar poeder aan boord te brengen?
Waarom criminaliseren we 99,99% van de reizigers terwijl het - zoals je kon zien aankomen - het toch niet lukt om aanslagen tegen te houden?![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:51 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als ik het zie, dan moet ik nog huilen inderdaad, vandaar dat ik er bloedserieus over ben, en elke idioot die denkt namens een of andere religieuze mafkees een vliegtuig op te blazen, of een trein, of een bus, of een metro die krijgt van mij geen genade, weg ermee. Ik vind het geen mensen meer, geef mij maar de Bush doctrine, neem hun rechten af en pleur ze in Guantanamo.
[..]
Ik vind van wel, en ik heb er altijd achter gestaan.
Vet van mij.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:31 schreef De_Ruyter het volgende:
Schandelijk, dit brengt meteen weer herinneringen op. Moge ze die mafkees levenslang achter de tralies gooien, of de doodstraf.
Ik heb hier verder geen woorden voor die gepast zijn op dit forum.
Een knallende ballon, dan was het zeker geen erg getalenteerde terroristquote:"like a balloon being popped"
Nee, ziektes zijn iets waar je geen invloed op hebt, en die geen dreiging op die manier zijn om te worden gebruikt door terroristen. Echter terroristische acties, als ik al die mensen zie, uit de Twin Towers springen en volledige paniek, en de symbolen van vrijheid in die stad neergaan. Dan moet ik nog steeds tranen laten, het gaat me echt aan het hart.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja Dan doen de miljoenen aids, malaria en kankerpatienten jaarlijks me toch meer dan die paar duizend tragisch omgekomen New Yorkers. En met de miljarden die sindsdien zijn uitgegeven hadden op dat vlak ook veel meer mensen geholpen kunnen worden...
[..]
Oh zeer zeker wel, iemand die een vliegtuig wil opblazen vol met mensen uit de naam van Al-Qaeda die mag van mij in Guantanamo gegooid worden, zonder rechten, voor altijd. Wraakmotieven zijn perfect daarvoor, dat soort mensen mogen nooit meer vrij zijn, maar dan ook écht nooit meer.quote:Tja voor ik iemand geen mens meer vind moet er wel heel veel gebeuren. En je moet je ook ernstig afvragen wie er nou mee geholpen is wanneer deze mensen in Guantanamo gegooid worden... Goedkope wraakmotieven zijn leuk en aardig maar schiet je er iets mee op?
Ben benieuwd wat voor schijnveiligheidsmaatregelen ze hier in NL nu weer gaan bedenken en invoerenquote:Op zaterdag 26 december 2009 01:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Controle is op Amsterdam misgegaan. Nederland he, zo naief als een klontje. De moord op Theo v. Gogh zag ook vrijwel niemand aankomen.![]()
In elk geval zijn ze in de USA natuurlijk strenger. Maar ook in Londen zijn ze strenger. Toen ik in 2006 vanuit Londen vloog, moest iedereen zijn schoenen uitdoen. Plus dubbele controles.
Ik had vrij die dag en werd gebeld.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zat in de kroeg met een biertje in de hand de beelden van 11 september te bekijken. Was wel aardige TV.
http://nos.nl/artikel/125183-witte-huismislukte-terreurdaad.htmlquote:Witte Huis:mislukte terreurdaad
Update: zaterdag 26 dec 2009, 01:45
Het Witte Huis zegt dat het incident aan boord van vlucht 253 van Northwest Airlines een mislukte terroristische aanslag is. Hoe de man die het vliegtuig probeerde op te blazen de explosieven aan boord kon meenemen, is onduidelijk.
President Obama brengt zijn vakantie door in Hawaï en is op de hoogte gebracht van het incident. Hij heeft met zijn nationale veiligheidsadviseur overleg gepleegd. Obama heeft opdracht gegeven om " alle noodzakelijke maatregelen te treffen om de veiligheid van het vliegverkeer te vergroten".
De veiligheidsdiensten onderzoeken het toestel op het vliegveld van Detroit.
Waarom gaat het je zo aan het hart?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:59 schreef De_Ruyter het volgende:
Dan moet ik nog steeds tranen laten, het gaat me echt aan het hart.
Ze laten 99,99% van de reizigers goed en veilig voelen door te doen alsof er 100% controle is. Vindt het echt onzin dat je geen drinken mee mag nemen maar als je het weg stopt wel gewoon het vliegtuig binnen krijgt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
En ik maar elke keer als ik vlieg als een volslagen mongool m'n vloeistoffen in kleine verpakkingen in een klein zakje doen. En de eerste de beste terrorist lukt 't blijkbaar prima om én vloeistoffen én raar poeder aan boord te brengen?
Waarom criminaliseren we 99,99% van de reizigers terwijl het - zoals je kon zien aankomen - het toch niet lukt om aanslagen tegen te houden?![]()
![]()
Nou dat wil ik niet zeggen. Met de miljarden die in de 'strijd tegen terreur' zijn gestoken had je wel degelijk een grote invloed op die ziektes en hun slachtoffers kunnen hebben... Daarmee meer doden kunnen voorkomen ook...quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:59 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nee, ziektes zijn iets waar je geen invloed op hebt,
Nee voor de gemiddelde mensen is de dreiging van die ziektes vele malen groter.quote:en die geen dreiging op die manier zijn om te worden gebruikt door terroristen.
Sterkte..quote:Echter terroristische acties, als ik al die mensen zie, uit de Twin Towers springen en volledige paniek, en de symbolen van vrijheid in die stad neergaan. Dan moet ik nog steeds tranen laten, het gaat me echt aan het hart.
[..]
Tja dat is een denkwijze die bewezen heeft niet al te effectief te werkenquote:Oh zeer zeker wel, iemand die een vliegtuig wil opblazen vol met mensen uit de naam van Al-Qaeda die mag van mij in Guantanamo gegooid worden, zonder rechten, voor altijd. Wraakmotieven zijn perfect daarvoor, dat soort mensen mogen nooit meer vrij zijn, maar dan ook écht nooit meer.
Precies. Die 99,99% het gevoel geven dat door de controles die foute 0,01% gepakt wordt. En juist dat lukt niet. Beschamend.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:02 schreef DieBoard het volgende:
[..]
Ze laten 99,99% van de reizigers goed en veilig voelen door te doen alsof er 100% controle is. Vindt het echt onzin dat je geen drinken mee mag nemen maar als je het weg stopt wel gewoon het vliegtuig binnen krijgt.
Specifiek dat, de rest kan me eigenlijk aan m'n reet roesten. Oh noem het hypocriet of vreemd, dat is het ook hoor.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom gaat het je zo aan het hart?
Zit je iedere avond bij het acht uur journaal te grienen om alle onrecht in de wereld of alleen specifiek bij de beelden van 9/11?
quote:AMSTERDAM - Een passagier van een vlucht van Amsterdam naar Detroit in de Verenigde Staten heeft getracht het vliegtuig tijdens de landing op te blazen.
Het zou gaan om een man met de Nigeriaanse nationaliteit, die na zijn arrestatie zou hebben verklaard te hebben gehandeld namens het islamitische terreurnetwerk Al-Qaida. Dat meldt het Amerikaanse persbureau AP.
De man, die door een medepassagier werd overmeesterd, zou volgens bronnen bij inlichtingendiensten hebben gebruikgemaakt van een mengsel van poeder en een vloeistof, aldus AP.
Volgens nieuwszender CNN zou de man hebben beweerd dat het explosief afkomstig is uit Jemen. Hij zou instructies hebben gekregen over het tijdstip van de ontsteking. Eerder had luchtvaartmaatschappij Northwest Airlines, partner van KLM, het nog over vuurwerk.
De man was zijn reis begonnen in Nigeria, maar stapte op Schiphol over op een toestel van Northwests moedermaatschappij Delta. Hij liep bij zijn actie brandwonden op, waaraan hij wordt behandeld. Ook een andere passagier raakte gewond.
Oké dan verschillen we van mening, mijn sympathie hebben ze met zo'n daad verspilt, echt compleet verspilt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou dat wil ik niet zeggen. Met de miljarden die in de 'strijd tegen terreur' zijn gestoken had je wel degelijk een grote invloed op die ziektes en hun slachtoffers kunnen hebben... Daarmee meer doden kunnen voorkomen ook...
[..]
Nee voor de gemiddelde mensen is de dreiging van die ziektes vele malen groter.
[..]
Sterkte..
[..]
Tja dat is een denkwijze die bewezen heeft niet al te effectief te werken.
Toch is dat wel interessant. Wat maakt die Twin Towers nou zoveel meer een symbool dan de andere dingen in New York? Naar mijn idee staat de reactie van de burgemeester van New York op de aanslagen veel meer symbool voor het westerse gevoel van vrijheid en kracht dan puur die 2 markante maar niet bijster spannende gebouwen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:05 schreef De_Ruyter het volgende:
Verder hoef ik niet uit te leggen waarom ik ik de Twin Towers zo symbolisch vond volgens mij, dat lijkt me aan m'n postgedrag door 2009 en onderschrift wel duidelijk.
Oh maar sympathie heb ik er ook totaal niet voor. Maar dan dom lullen over doodstraffen of levenslange opsluiting is wel weer een ander uiterstequote:Op zaterdag 26 december 2009 02:07 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Oké dan verschillen we van mening, mijn sympathie hebben ze met zo'n daad verspilt, echt compleet verspilt.
Even topic doorlezen loiverd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:06 schreef Zienswijze het volgende:
NU.nl:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)namens-al-qaida.html
Dude, ik ken je niet of je moet weer eens het zoveelste kloontje van iemand zijn want geregistreerd op: dinsdag 15 december 2009 @ 13:03quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:05 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Specifiek dat, de rest kan me eigenlijk aan m'n reet roesten. Oh noem het hypocriet of vreemd, dat is het ook hoor.
En het gaat me aan het hart omdat ik ben opgegroeid met de Twin Towers als persoonlijk symbool voor alles wat ik wou bereiken en waar ik voor stond. Het was MIJN opinie van waar ik waarde aan hechtte, en dat werd voor m'n ogen live op de televisie vernietigd op de manier die je wel hebt kunnen zien.
Verder hoef ik niet uit te leggen waarom ik ik de Twin Towers zo symbolisch vond volgens mij, dat lijkt me aan m'n postgedrag door 2009 en onderschrift wel duidelijk.
Oeps.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zodra iemand zich 3 dagen niet heeft geschoren direct een vliegverbod!
Hij ziet de twin towers als een symbool voor hem. De rest kan hem zijn reet roesten als de twin towers waarschijnlijk weer voor de rest van de topic bezoekers.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch is dat wel interessant. Wat maakt die Twin Towers nou zoveel meer een symbool dan de andere dingen in New York? Naar mijn idee staat de reactie van de burgemeester van New York op de aanslagen veel meer symbool voor het westerse gevoel van vrijheid en kracht dan puur die 2 markante maar niet bijster spannende gebouwen.
Oh maar dat gaat mij ook (veel) te ver. Het was gewoon heel apart om dat min of meer live mee te maken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Fascinerend, ja. Maar ik vind een reactie als 'prachtig hoe die torens ineen vielen' toch vrij verknipt.
Grappig, ik had dezelfde reflexgedachten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:59 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik had vrij die dag en werd gebeld.
Was geschokt uiteraard. De eerste keer dat de westerse wereld op zijn ballen kreeg in mijn belevenis.
Kan me best indenken dat iemand nog steeds een beetje geschokt is maar de_Ruyter mag best eens gaan praten met een psycholoog w.m.b..
Dat snap ik maar ik ben benieuwd naar het waarom hierachter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:14 schreef DieBoard het volgende:
[..]
Hij ziet de twin towers als een symbool voor hem. De rest kan hem zijn reet roesten als de twin towers waarschijnlijk weer voor de rest van de topic bezoekers.
quote:MikeHuntsmls:
Two possible solutions...1) All passengers must fly naked. 2) No muslims can fly. Take your pick.
Ja dit is niet m'n eerste account.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:12 schreef Stali het volgende:
[..]
Dude, ik ken je niet of je moet weer eens het zoveelste kloontje van iemand zijn want geregistreerd op: dinsdag 15 december 2009 @ 13:03
En wat wilde je dan bereiken en waar stond je dan voor? Neem het mij niet kwalijk maar ik begrijp al die emoties niet die je schrijft te voelen en je komt inderdaad hypocriet en overdramatisch op me over. No offence.
Ik kijk bijv. graag The Sopranos maar ik ga dat echt niet zitten verheerlijken.
Ken ik jou?quote:
quote:
Yeah, dat zal ze leren die vuile totaal onschuldige werknemers, dat ze mogen branden voor het feit nooit wat gedaan te hebben aan de wereldhonger.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En de terroristen van Al Qaeda zijn heus geen lieverdjes die de arme mens willen bevrijden. Maar als symbool vond ik het wel leuk.
Toch zou het wel interessant zijn wanneer je dat wat uitgebreider uit zou kunnen leggen. Want ik had nou niet echt het gevoel dat die torens nou zoveel meer voor New York of de VS stonden dan andere gebouwen. Dan was de aanslag op het pentagon symbolisch gezien sterker.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:18 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
En ik ga niet uitleggen waar de Twin Towers voor stonden, met een beetje fantasie moet dat wel mogelijk zijn om er zelf achter te komen lijkt me, en het is niet echt on topic.
[..]
- Man reisde zonder retourticketquote:Federal officials identified the man as Umar Farouk Abdulmutallab, 23, of Nigeria, who was traveling one way, without a return ticket.
Rep. Peter King of New York, the senior Republican on the House Homeland Security Committee, who was briefed on the incident, said Abdulmutallab was known in federal counterterrorism files and may have been on the government’s list of suspicious passengers banned from flying in the United States.
King said the incident raised troubling questions about airline security. “It must be looked into” how Abdulmutallab was able to sneak a “somewhat sophisticated device” on board, he said.
Ach waarom, ga je toch ook niet vertellen waarom ik een fan van nagelbijten benquote:Op zaterdag 26 december 2009 02:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat snap ik maar ik ben benieuwd naar het waarom hierachter.
Mooie post.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig, ik had dezelfde reflexgedachten.
Ik kwam het huis van een vluchtelingengezin binnen (Een man met twee zoons, verjaagd door Saddam naar Iran en vandaar gevlucht naar Nederland. Met achterlating van vrouw en nog drie kinderen. Een harde werker, die een goed leven had opgebouwd tot hij verdreven werd.)
Drie gedachten op een rij: "Eindelijk krijgt die pestkop van het schoolplein een schop in zijn ballen. Dat zal ze leren. ... Ach nee, daar zijn ze toch te stom voor."
De WTC-torens. Vanaf de top kon je de hele wereld zien. De kinderarbeid in India, de kindsoldaten in Afrika, de honger in de wereld, de getto's in de VSvA, de slums in alle steden van de hele wereld.
Terwijl door de mensen in het WTC de wereldhandel rondging, met miljarden dollars per dag.
Elke drie seconden sterft er een kind van de honger. Dat is 20 per minuut, zodat de pakweg 3000 doden van de aanslag in 150 minuten, ofwel 2 1/2 uur geëvenaard werden. En daarna hielden de doden van de Twin Towers op, die van de honger gaan nog steeds door.
En de terroristen van Al Qaeda zijn heus geen lieverdjes die de arme mens willen bevrijden. Maar als symbool vond ik het wel leuk.
Gelukkig dan maar dat hij nooit goed heeft opgelet tijdens de scheikundelessenquote:Op zaterdag 26 december 2009 02:21 schreef Zienswijze het volgende:
Van MSNBC: (Amerikaanse nieuwszender):
[..]
- Man reisde zonder retourticket
- Wellicht een bekende op een terreurlijst
http://www.msnbc.msn.com/id/34592031/ns/us_news-crime_and_courts/
Wat Kees22 doet is helemaal geen verheerlijken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Yeah, dat zal ze leren die vuile totaal onschuldige werknemers, dat ze mogen branden voor het feit nooit wat gedaan te hebben aan de wereldhonger.
Neem m'n cynisme vooral niet kwalijk, ik denk dat ik aardig op the same page zit met je maar het verheerlijken van dergelijke praktijken gaat me veul te ver.
Deze discussie wordt snel en verward, maar dit vind ik wel duidelijk: ze waren het WTC, of liever gezegd een WTC: een World Trade Center. Gebouwen waarin de handel in de hele wereld bijeengebracht en gestuurd werd. En daarmee waren ze het symbool van het kapitalisme pur sang. Van uitbuiting en onderwerping.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch is dat wel interessant. Wat maakt die Twin Towers nou zoveel meer een symbool dan de andere dingen in New York? Naar mijn idee staat de reactie van de burgemeester van New York op de aanslagen veel meer symbool voor het westerse gevoel van vrijheid en kracht dan puur die 2 markante maar niet bijster spannende gebouwen.
Ja gelukkig maar, dat helpt niet...quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat hij nooit goed heeft opgelet tijdens de scheikundelessen
Bekender is nog altijd beter dan beruchter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:21 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ongetwijfeld niet, maar het zal je niet verbazen als ik zeg dat je zelf wat bekender te boek staat dan de doorsnee FOK!ker.
Ik zal je morgen even een PM sturen met uitleg om dit topic niet te vergallen als je daarmee akkoord gaat.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch zou het wel interessant zijn wanneer je dat wat uitgebreider uit zou kunnen leggen. Want ik had nou niet echt het gevoel dat die torens nou zoveel meer voor New York of de VS stonden dan andere gebouwen. Dan was de aanslag op het pentagon symbolisch gezien sterker.
Je kunt ook niet alles altijd voor 100% controleren. Dan blijft er ook geen beschaafde samenleving meer over.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja gelukkig maar, dat helpt niet...
De volgende is iets slimmer en bij hem lukt het wel...
Het hoeft maar 1x mis te gaan! En Nederland is hier echt niet op voorbereid...
Prima.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:23 schreef De_Ruyter het volgende:
Ik zal je morgen even een PM sturen met uitleg om dit topic niet te vergallen als je daarmee akkoord gaat.
Je wordt getolereerd, maar als je weer zo doordraait als met je vorige account lig je er weer af.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:23 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Bekender is nog altijd beter dan beruchter.![]()
Ik ga niet zoeken en speuren, NWS en POL barst van de eeuwig nieuwe kloontjes.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:18 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ja dit is niet m'n eerste account.
En ik ga niet uitleggen waar de Twin Towers voor stonden, met een beetje fantasie moet dat wel mogelijk zijn om er zelf achter te komen lijkt me, en het is niet echt on topic.
Wees niet bang, ik heb al uitvoerige discussies gehad achter de schermen hierover, het is me wel duidelijk. Toch bedankt dat je het nou meld, en dat meen ik.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Je wordt getolereerd, maar als je weer zo doordraait als met je vorige account lig je er weer af.
/offtopic
quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:05 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Specifiek dat, de rest kan me eigenlijk aan m'n reet roesten. Oh noem het hypocriet of vreemd, dat is het ook hoor.
En het gaat me aan het hart omdat ik ben opgegroeid met de Twin Towers als persoonlijk symbool voor alles wat ik wou bereiken en waar ik voor stond. Het was MIJN opinie van waar ik waarde aan hechtte, en dat werd voor m'n ogen live op de televisie vernietigd op de manier die je wel hebt kunnen zien.
De_Ruyter, ik snap je niet. Werkelijk niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:51 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als ik het zie, dan moet ik nog huilen inderdaad, vandaar dat ik er bloedserieus over ben, en elke idioot die denkt namens een of andere religieuze mafkees een vliegtuig op te blazen, of een trein, of een bus, of een metro die krijgt van mij geen genade, weg ermee. Ik vind het geen mensen meer, geef mij maar de Bush doctrine, neem hun rechten af en pleur ze in Guantanamo.
[..]
Ik vind van wel, en ik heb er altijd achter gestaan.
Maar je kan wel strenger controleren. Zoals ze in Londen bijvoorbeeld doen. De controle op Schiphol is een lachtertje. Ook met vluchten Nederland-Amerika.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je kunt ook niet alles altijd voor 100% controleren. Dan blijft er ook geen beschaafde samenleving meer over.
Hij heeft last van tunnelvisie, er staat niet voor niks "neo-con"in z'n ondertitel.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De_Ruyter, ik snap je niet. Werkelijk niet.
Je moet huilen om de mensen die in het WTC een gruwelijke dood stierven.
Maar je triomfeert bij het idee dat er mensen in Guantanamo Bay kreperen?
Hoe kan dat nou?
De reactie van Bush was inderdaad laughable zoals gewoonlijk. Wat me het meest stoort is het feit dat 'ie het altijd zo noodzakelijk acht de essentie te leggen bij represailles ipv medeleven met zn bigger dick foreign policy.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De reactie van de burgemeester was er een van kracht na een aanval. Dat had niks meer te maken met de symbolische waarde van de WTC, maar meer met de geschoktheid van een stad na een aanval. Dus een terechte en sterke reactie. Dit i.t.t. ot de reactie van Bush, die reageerde als een stomme zak en een laf PR-praatje hield.
Je hoeft niks uit te leggen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:05 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)l-op-te-blazen.dhtmlquote:Volgens de verdachte hing er buskruit aan zijn been. In combinatie met enkele chemische producten moest dat uiteindelijk een explosie veroorzaken. De autoriteiten, die eerst uitgingen van voetzoekers, onderzoeken nu of de man ernstig genomen moet worden. Allicht wel, want -ook al had hij nog geen vliegverbod gekregen- zijn naam prijkte al in een database van 'in het oog te houden verdachten'.
Abdulmutallab is een ingenieursstudent aan de universiteit van Londen. Volgens zijn visum reisde hij naar de VS om een religieuze ceremonie bij te wonen. Zijn explosiemateriaal zou hij in Jemen opgepikt hebben, net als zijn instructies over wanneer hij moest toeslaan.
Oh, my, is het Whiskey_Tango. Geen wonder dat de koningin zo uithaalde over de onmenselijkheid van online contacten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Je wordt getolereerd, maar als je weer zo doordraait als met je vorige account lig je er weer af.
/offtopic
Oh jawel, op Whiskey_Tango.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je het helemaal niet gepost in 2009 (nou ja in de laatste twee weken ervan),
Niet afzeiken!quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij heeft last van tunnelvisie, er staat niet voor niks "neo-con"in z'n ondertitel.
Ben jij moderator geworden of lekt er iemand?quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:27 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Wees niet bang, ik heb al uitvoerige discussies gehad achter de schermen hierover, het is me wel duidelijk. Toch bedankt dat je het nou meld, en dat meen ik.
Neo-cons; extreem pessimistische kijk op de staat van de wereld en extreem optimistische kijk hoe snel en ingrijpend ze die kunnen veranderen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij heeft last van tunnelvisie, er staat niet voor niks "neo-con"in z'n ondertitel.
Niemand lekt, en ik ben geen moderator. Ik kreeg een formele waarschuwing.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:45 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ben jij moderator geworden of lekt er iemand?
Oh, ik wist niet dat je hele discussies kon hebben over een formele waarschuwing. Veel mensen worden gewoon geband zonder al te veel geneuzel en zeker recidivisten. Curieus.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:47 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Niemand lekt, en ik ben geen moderator. Ik kreeg een formele waarschuwing.
Hoezo recidivisten, wat heb ik verkeerd gedaan sinds ik op De_Ruyter post? Ga je het nu ineens op de man spelen in dit topic, daar heb ik helemaal geen zin aan. Laten we ontopic blijven oké?quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:49 schreef voyeur het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat je hele discussies kon hebben over een formele waarschuwing. Veel mensen worden gewoon geband zonder al te veel geneuzel en zeker recidivisten. Curieus.
Heb je nu het nu over Whiskey_Tango of die Nigeriaan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:49 schreef C_N het volgende:
onderzoeken nu of de man ernstig genomen moet worden. Allicht wel,
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om hem nu weer ernstig te nemen ??![]()
ik denk dat had hij nu ook weer niet verwacht.![]()
Maar zonder gekheid jammer van sommigen reacties hier.
En dat hij maar land mag brommen.en ernstig genomen word.
Ik meen dat Frutsel je aansprak op je Whiskey_Tango identiteit en kennelijk een mod via pm. Niet ik. Scroll gewoon terug en je zult het zien.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:51 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Hoezo recidivisten, wat heb ik verkeerd gedaan sinds ik op De_Ruyter post? Ga je het nu ineens op de man spelen in dit topic, daar heb ik helemaal geen zin aan. Laten we ontopic blijven oké?
Vet van mij: Nee, dat klinkt niet belachelijk, want dat is een houding die voor veel mensen geldt. Maar ik vind die houding niet terecht, want arrogant. En vooral: beperkend voor heel veel anderen. Het is een variant op het recht van de sterkste, en beschaving is voor mij nou juist dat het recht van de sterkste gematigd wordt door rechtvaardigheid. Die torens, en hun uittorening boven de getto's en slums van de hele wereld, betekenen voor mij de arrogantie van de macht. En ik vond het terecht en een zekere verademing, dat die arrogantie een schop in zijn ballen kreeg. Doe maar gewoon!quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:41 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Oh jawel, op Whiskey_Tango.
En aangezien iedereen hier zich afvraagt waar mijn mening op gebaseerd is; ik vind/vond de Twin Towers symbool staan voor de economische kracht van het westen, het kapitalisme. De mogelijkheid om zo hoog te komen met ons systeem en de vrijheid die daar mee kwam.
Ik zelf heb me altijd voorgehouden dat als er ook maar één functie was die ik wou hebben, dat het dan in de Twin Towers zou moeten zijn. Het klinkt waarschijnlijk belachelijk, maar voor mij symboliseerden die torens alles wat goed is aan ons stelsel en hoe die hoog boven alles uit torent.
Tijdens de aanslagen om dan te zien dat al die mensen die daar werkten (wat ik ook wou) werden vermoord om juist die reden, dat trok ik mezelf aan, want ik kon mezelf terugvinden daarin. Om dan te zien dat heel de stad probeert die mensen te redden, de brand te blussen en daar bij om te komen dan greep mij dat aan.
Niet om die gebouwen omdat ze zo hoog waren, of omdat ze van beton waren, maar wat ze symboliseerden voor mij persoonlijk! Hoe ik mijn carrière wou zien, wat ik belangrijk vind, hoe de bevolking daar hielp en samenwerkte om die mensen te helpen, en hoe dat allemaal in koele bloede is afgelopen.
Dus nee, niet om een of andere tunnelvisie, maar omdat ik mezelf terugzag in die mensen die daar in die toren zaten.
En omdat ik het als een aanval zag op het kapitalisme en onze vrijheden, maar dat werd al eerder aardig goed verwoord door Kees22 volgens mij.
Volgens de verdachte hing er buskruit aan zijn been. In combinatie met enkele chemische producten moest dat uiteindelijk een explosie veroorzaken. De autoriteiten, die eerst uitgingen van voetzoekers, onderzoeken nu of de man ernstig genomen moet worden. Allicht wel, want -ook al had hij nog geen vliegverbod gekregen- zijn naam prijkte al in een database van 'in het oog te houden verdachten'.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:51 schreef voyeur het volgende:
[..]
Heb je nu het nu over Whiskey_Tango of die Nigeriaan?
Dat was remlof die de waarschuwing herhaalde, ik lieg geen woord wat ik zei. Ik vind het dan ook vreemd dat je het curieus noemt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:53 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik meen dat Frutsel je aansprak op je Whiskey_Tango identiteit en kennelijk een mod via pm. Niet ik. Scroll gewoon terug en je zult het zien.
Ik denk dat onze meningen daar dan scheiden, want ik zie het niet als arrogantie maar als grootsheid van een natie en haar systeem.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: Nee, dat klinkt niet belachelijk, want dat is een houding die voor veel mensen geldt. Maar ik vind die houding niet terecht, want arrogant. En vooral: beperkend voor heel veel anderen. Het is een variant op het recht van de sterkste, en beschaving is voor mij nou juist dat het recht van de sterkste gematigd wordt door rechtvaardigheid. Die torens, en hun uittorening boven de getto's en slums van de hele wereld, betekenen voor mij de arrogantie van de macht. En ik vond het terecht en een zekere verademing, dat die arrogantie een schop in zijn ballen kreeg. Doe maar gewoon!
Anderzijds was de betrokkenheid van de burgemeester en de andere bewoners juist stimulerend. Maar die betrokkenheid en inzet waren een uiting van medemenselijkheid met de slachtoffers. En van kracht en vastbeslotenheid m zich niet te laten kisten
Ik bedoeld Remlof. Domme vergissing.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:56 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat was remlof die de waarschuwing herhaalde, ik lieg geen woord wat ik zei. Ik vind het dan ook vreemd dat je het curieus noemt.
Dat moet een misverstand zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:57 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik denk dat onze meningen daar dan scheiden, want ik zie het niet als arrogantie maar als grootsheid van een natie en haar systeem.
Daar kan ik niks over vinden, wel dit: More plane terror plots 'likely'.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:59 schreef SoldMayor het volgende:
Er schijnt ook iets met een 2de vlucht van uit Amsterdam aan de hand geweest te zijn. Maar ze denken niet dat het met deze vlucht te maken heeft.
Die discussie kan verder in Is het politieke & maatschappelijke klimaat voorgoed ver... of een nieuw topic.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat moet een misverstand zijn.
Een van de argumenten voor de superioriteit van het systeem van de VSvA is "the balance of powers". Naast de trias politica is er ook een systeem gebouwd, waardoor de diverse politieke, economische en maatschappelijke machten elkaar in evenwicht houden en corrigeren.
Naar mijn idee wordt het recht van de sterkste daardoor gematigd en daar ben ik blij om.
Maar jij suggereert hier nu, dat je het recht van de sterkste groots vindt.
Tov de toekomst ziet er weer gezellig uit .quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar kan ik niks over vinden, wel dit: More plane terror plots 'likely'.
Dat artikel is wel uit september hè, maar het werd aangehaald op de BBC News site in relatie tot het nieuws in de OP.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:08 schreef C_N het volgende:
[..]
Tov de toekomst ziet er weer gezellig uit .
Mij best.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Die discussie kan verder in Is het politieke & maatschappelijke klimaat voorgoed ver... of een nieuw topic.
Ja, ik heb het gezien idd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat artikel is wel uit september hè, maar het werd aangehaald op de BBC News site in relatie tot het nieuws in de OP.
Mislukte aanslag op vlucht Amsterdam-Detroitquote:Op zaterdag 26 december 2009 03:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mij best.
Maar waar gaat dit topic dan verder over?
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat al het internetverkeer opslaan niet genoeg is, maar met een centrale databank met vingerafdrukken van alle Nederlanders was dit dus nooit gebeurd![]()
Onze overheid blijft een lachertje. Zonder enig bezwaar een complete samenleving criminaliseren, maar zelfs op een fucking vliegveld geen internationaal bekende crimineel aan de grond kunnen houden. Wat een vertoning
Hoewel dat op het eerste gezicht een niet onredelijk standpunt lijkt, is het niet onbelangrijk dat wat voor de een een terrorist is, voor de ander een vrijheidstrijder is. Ik zeg daarbij niet dat ik het er niet mee eens ben, maar het kan geen kwaad je te realiseren dat een 'dood aan de vijand' (want dat is het) ook door de vijand gebruikt wordt.quote:
...en wat ironisch genoeg wel eens effectiever tegen terrorisme zou kunnen zijn geweest.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:55 schreef du_ke het volgende:
Tja Dan doen de miljoenen aids, malaria en kankerpatienten jaarlijks me toch meer dan die paar duizend tragisch omgekomen New Yorkers. En met de miljarden die sindsdien zijn uitgegeven hadden op dat vlak ook veel meer mensen geholpen kunnen worden...
Ik kan je uit de droom helpen; de controle op de VS is net zo lachwekkend als hier. En heel kort door de bocht: als het niet piept, is de kans dat je het aan boord krijgt vrij groot.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:56 schreef Zienswijze het volgende:
Controle is op Amsterdam misgegaan. Nederland he, zo naief als een klontje. De moord op Theo v. Gogh zag ook vrijwel niemand aankomen.![]()
In elk geval zijn ze in de USA natuurlijk strenger. Maar ook in Londen zijn ze strenger. Toen ik in 2006 vanuit Londen vloog, moest iedereen zijn schoenen uitdoen. Plus dubbele controles.
Tsja. Als iemand begint met posten over alles waat het WTC symbool voor stond, dan loop je het risico dat mensen er op wijzen waar het WTC ook symbool voor stond. Dat staat los van de individuele slachtoffers.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:20 schreef 2dope het volgende:
Yeah, dat zal ze leren die vuile totaal onschuldige werknemers, dat ze mogen branden voor het feit nooit wat gedaan te hebben aan de wereldhonger.
Waarom?quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:30 schreef reem het volgende:
Ik ben zeer blij dat er morgen geen verkiezingen zijn in Nederland.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Omdat ie graag van z'n zondag wil genieten denk ik?
Zeer zekers.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
![]()
Scherp hoor, zo op de zondagochtend.
2e Kerstdag he.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zeer zekers.
Wist je bijvoorbeeld dat het zaterdag is vandaag?
Wat een walgelijke hypocriete reactie. Omdat normale mensen een verdachte nog gewoon als mens zien, een mens die gewoon rechten heeft en niet geslachtofferd mag worden aan de emoties van het gepeupel, zijn we het meteen eens met aanslagen van terroristen? Bush-doctrine, idd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:07 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Oké dan verschillen we van mening, mijn sympathie hebben ze met zo'n daad verspilt, echt compleet verspilt.
Toch noemt men dat ook een zondag hoor.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jeps. Maar daarom nog wel zaterdag
Moge al mijn agenda's en kalenders dan eeuwig brandenquote:Op zaterdag 26 december 2009 09:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Toch noemt men dat ook een zondag hoor.
op schiphol zijn de controles voor vluchten naar de VS bij de gates...quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:36 schreef maartena het volgende:
Het probleem zit em deels in Nigeria, deels in Nederland.
Stel, je gaat van Amsterdam naar Detroit, en dan van Detroit naar Mexico City.... dan dien je in Detroit officieel de U.S. te betreden door door de douane te gaan, de bagage op te halen, en vervolgens "in te checken" voor je volgende vlucht naar Mexico City. (Dat "inchecken" is dan niets meer dan je bagage door een security point te laten gaan, want het echte inchecken en het label printen is al in Amsterdam gebeurd).
In Amsterdam, gebeurd dat niet. Kortom, op een vlucht Lagos - Amsterdam - Detroit, en dan ook nog eens met dezefde luchtvaartmaatschappij (technisch) betekend dat iemand die in Amsterdam uitstapt, een paar gates verderop weer kan gaan zitten voor de volgende vlucht, naar Detroit. De explosieven zijn dus in Nigeria niet gezien, en ik geloof ook wel dat ze daar minder geavanceerd zijn als in Amsterdam of Detroit, en in Amsterdam was dus geen 2e controle gedaan om op een vlucht naar de VS te gaan.
En de vele onschuldige slachtoffers die gevallen zijn bij de invallen in Irak en Afghanistan.....?quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:23 schreef Dutchguy het volgende:
Beetje stompzinnige reacties hier. De intentie van die laffe hond was om al die onschuldige mensen met hem in de dood mee te nemen. We hebben alleen de mazzel gehad dat het niet gelukt is. Om hier dan een beetje de boel in de zeik te nemen met smileys en flauwe opmerkingen vind ik ranzig.
Dat zal dan binnenkort wel veranderen. Zeker wat betreft de vluchten naar de VS.quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:36 schreef maartena het volgende:
Het probleem zit em deels in Nigeria, deels in Nederland.
Stel, je gaat van Amsterdam naar Detroit, en dan van Detroit naar Mexico City.... dan dien je in Detroit officieel de U.S. te betreden door door de douane te gaan, de bagage op te halen, en vervolgens "in te checken" voor je volgende vlucht naar Mexico City. (Dat "inchecken" is dan niets meer dan je bagage door een security point te laten gaan, want het echte inchecken en het label printen is al in Amsterdam gebeurd).
In Amsterdam, gebeurd dat niet. Kortom, op een vlucht Lagos - Amsterdam - Detroit, en dan ook nog eens met dezefde luchtvaartmaatschappij (technisch) betekend dat iemand die in Amsterdam uitstapt, een paar gates verderop weer kan gaan zitten voor de volgende vlucht, naar Detroit. De explosieven zijn dus in Nigeria niet gezien, en ik geloof ook wel dat ze daar minder geavanceerd zijn als in Amsterdam of Detroit, en in Amsterdam was dus geen 2e controle gedaan om op een vlucht naar de VS te gaan.
evenals onze douane..quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gelukkig is het met een sisser afgelopen, en was deze 'terrorist' een prutser!
Oh die zijn er dus al, nah dan zal dat wel weer flink aangescherpt worden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
op schiphol zijn de controles voor vluchten naar de VS bij de gates...
Dat blijkt helaas nodig te zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Oh die zijn er dus al, nah dan zal dat wel weer flink aangescherpt worden.
ja al een tijdje werd je voorheen echt compleet doorgezaagd (ik ben er zelfs een keertje uitgepikt omdat ik me had verslapen en nog niet echt helder was en was mijn business kaartjes vergeten) maar dat werd eigenlijk steeds minder...quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Oh die zijn er dus al, nah dan zal dat wel weer flink aangescherpt worden.
Walgelijk, misselijkmakend mannetje ben jequote:Op zaterdag 26 december 2009 01:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
de man die verantwoordelijk is dat iedereen nu zijn schoenen uit moet doen ...quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:18 schreef Monidique het volgende:
Zozo, was nog helemaal serieus dus. Goed afgelopen. Een tweede Richard Reid -moest zijn naam even opzoeken-.
Als duizenden doden die dagelijks vallen du_ke meer aangrijpen dan een incident van tien jaar geleden, dan is hij walgelijk en misselijkmakend? Ben jij het moreel kompas?quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Walgelijk, misselijkmakend mannetje ben je![]()
Nu zal iedereen dus in korte broeken en sandalen moeten vliegen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:22 schreef Re het volgende:
[..]
de man die verantwoordelijk is dat iedereen nu zijn schoenen uit moet doen ...
Het vergelijk maken is al genoeg. Bovendien lees je in de woorden van du_ke dat hij moslimgeweld toejuicht.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als duizenden doden die dagelijks vallen du_ke meer aangrijpen dan een incident van tien jaar geleden, dan is hij walgelijk en misselijkmakend? Ben jij het moreel kompas?
Iedereen weet waar het probleem ligt, controleer die groep dan ook. Laat normale mensen met rust.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nu zal iedereen dus in korte broeken en sandalen moeten vliegen.
Waarom is een vergelijking maken walgelijk en misselijkmakend? En ik lees nergens dat hij moslimgeweld toejuicht, en ik zie ook niet in waarom "moslimgeweld" per definitie iets is wat niet toegejuicht mag worden, als er kennelijk wel ander, "niet-islamitisch" geweld toegejuicht mag worden?quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het vergelijk maken is al genoeg. Bovendien lees je in de woorden van du_ke dat hij moslimgeweld toejuicht.
Wat heeft de Douane er mee te maken?quote:
Het probleem ligt duidelijk bij de Nigerianen. Dus moeten ze nu alle Nigerianen extra controleren? En wat als hij zegt uit Senegal te komen? Een tot Nederlander genaturaliseerde Nigeriaan moet dus gewoon niet lastiggevallen worden met die vervelende controles, om later het vliegtuig op te blazen?quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Iedereen weet waar het probleem ligt, controleer die groep dan ook. Laat normale mensen met rust.
Dat zijn dezelfde mensen die denken dat een vingerafdruk op je paspoort en camera's op straat dingen voorkomen, en het voeren van oorlogen terroristen stoptquote:Op zaterdag 26 december 2009 10:29 schreef ijdod het volgende:
[..]
Wat heeft de Douane er mee te maken?
Wat mij enige zorgen baart is het aantal mensen dat kennelijk de illusie heeft dat luchthaven beveiliging dit zou kunnen tegenhouden, of dat nu hier, in de VS of in Nigeria is.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het probleem ligt duidelijk bij de Nigerianen. Dus moeten ze nu alle Nigerianen extra controleren? En wat als hij zegt uit Senegal te komen? Een tot Nederlander genaturaliseerde Nigeriaan moet dus gewoon niet lastiggevallen worden met die vervelende controles, om later het vliegtuig op te blazen?
Nee, serieus. Dat is hier toch het probleem? Nigerianen. Ik zie niet in hoe jouw oplossing om alle niet-Nigerianen ongecontroleerd het vliegtuig in te laten, een serieuze maatregel tegen eventueel terrorisme is. Vrij naïef en tamelijk onrealistisch, eerlijk gezegd.quote:
Het probleem ligt ergens anders en dat weet jij ook wel.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, serieus. Dat is hier toch het probleem? Nigerianen. Ik zie niet in hoe jouw oplossing om alle niet-Nigerianen ongecontroleerd het vliegtuig in te laten, een serieuze maatregel tegen eventueel terrorisme is. Vrij naïef en tamelijk onrealistisch, eerlijk gezegd.
Nigeria huisvest terroristen, dat betekent dus dat de usa binnenkort aan dient te vallen, zijn we meteen van de spam af en is marktplaats weer veiligquote:Op zaterdag 26 december 2009 10:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, serieus. Dat is hier toch het probleem? Nigerianen. Ik zie niet in hoe jouw oplossing om alle niet-Nigerianen ongecontroleerd het vliegtuig in te laten, een serieuze maatregel tegen eventueel terrorisme is. Vrij naïef en tamelijk onrealistisch, eerlijk gezegd.
Nou, doe niet zo mysterieus, waar ligt het probleem? Studenten dan? Het was immers een student. Afrikanen?quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het probleem ligt ergens anders en dat weet jij ook wel.
Minder, dan kan ik dus nooit meer een vliegtuig pakken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zodra iemand zich 3 dagen niet heeft geschoren direct een vliegverbod!
Inderdaad. Er is een democraat aan de macht en direct begint de ellende weer.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Minder, dat kan ik dus nooit meer een vliegtuig pakken.
Neen, dit soort zaken zijn maar op één manier echt aan te pakkken: bij de wortel: Amerika past haar buitenland politiek/strategie aan.²
je mag flesjes van 100 ml meenemen geloof ik of iets in die richting als het allemaal maar in 1 plastic zakje past..., vandaar dat ik ook altijd alles in de koffer zelf doequote:Op zaterdag 26 december 2009 10:50 schreef Mestras het volgende:
Heftig zeg, maar je mag toch geen vloeistoffen aan boord meenemen en deze man had schijnbaar een vloeibare stof bij zich.
Wel, ik weet dat je natuurlijk een heldhaftige cynotroll bent, niet altijd zeer serieus te nemen, maar in dit geval wel. Als het gaat om (islamitisch) terrorisme, lijkt het zo weinig te gaan over een paar van de fundamentele oorzaken ervan. Het zou geen taboe moeten zijn, wat het haast lijkt. Het is, denk ik, belangrijk te erkennen dat het vermoorden van moslims, het onderdrukken van moslims, het bombarderen van moslims, het ontvoeren van moslims, het martelen van moslims, het actief doen ervan en het steunen van andere landen en regimes daarin, simpelweg kwaad bloed zet bij heel veel mensen, bij andere moslims, en dat de terreurdreiging substantieel verminderd zou kunnen worden door te stoppen met dergelijke praktijken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Neen, dit soort zaken zijn maar op één manier echt aan te pakkken: bij de wortel: Amerika past haar buitenland politiek/strategie aan.
Dat geldt alleen voor mensen waarvan ze verwachten dat ze niet tegenstribbelen. Bovendien is het gewoon leuk om shampoo's van 50 euro weg te gooien. Gewoon omdat het kan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:50 schreef Mestras het volgende:
Heftig zeg, maar je mag toch geen vloeistoffen aan boord meenemen en deze man had schijnbaar een vloeibare stof bij zich.
Het is precies andersom.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, ik weet dat je natuurlijk een heldhaftige cynotroll bent, niet altijd zeer serieus te nemen, maar in dit geval wel. Als het gaat om (islamitisch) terrorisme, lijkt het zo weinig te gaan over een paar van de fundamentele oorzaken ervan. Het zou geen taboe moeten zijn, wat het haast lijkt. Het is, denk ik, belangrijk te erkennen dat het vermoorden van moslims, het onderdrukken van moslims, het bombarderen van moslims, het ontvoeren van moslims, het martelen van moslims, het actief doen ervan en het steunen van andere landen en regimes daarin, simpelweg kwaad bloed zet bij heel veel mensen, bij andere moslims, en dat de terreurdreiging substantieel verminderd zou kunnen worden door te stoppen met dergelijke praktijken.
nee het is een wisselwerking... met gestoorden in alle twee de kampenquote:
Die schertsmaatregel is vooral een VS/EU feestje. Vliegvelden die daar buiten vallen hoeven daar weinig mee te doen. In Egypte stap je rustig met een paar liter water aan boord (wat een goede zaak is gezien de prijs van water aan boord...)quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:50 schreef Mestras het volgende:
Wat heeft de Douane er niet mee te maken? Zulen we ze dan maar afschaffen? Ik heb mn firewall ook uitgezet, die houdt toch niet alles tegen dus dan maar alles doorlaten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:29 schreef ijdod het volgende:
[..]
Wat heeft de Douane er mee te maken?
Wat mij enige zorgen baart is het aantal mensen dat kennelijk de illusie heeft dat luchthaven beveiliging dit zou kunnen tegenhouden, of dat nu hier, in de VS of in Nigeria is.
In dezelfde mate waarin ik Westers geweld toejuichquote:Op zaterdag 26 december 2009 10:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het vergelijk maken is al genoeg. Bovendien lees je in de woorden van du_ke dat hij moslimgeweld toejuicht.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:11 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wat heeft de Douane er niet mee te maken? Zulen we ze dan maar afschaffen? Ik heb mn firewall ook uitgezet, die houdt toch niet alles tegen dus dan maar alles doorlaten.
Juist niet. Die extremisten willen dat juist graag.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Idem. 20 jaar anale vernedering voor die gast!
iddquote:Op zaterdag 26 december 2009 10:59 schreef Re het volgende:
[..]
nee het is een wisselwerking... met gestoorden in alle twee de kampen
quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Het is ook niet voor niks dat de knal ter grootte van een kapotte ballon was. De belangrijkste middelen die echt werken zijn namelijk wel afgedekt. Je moet een aardig getalenteerde chemicus zijn om met wat je nog wel naar binnen kan smokkelen een ontploffing van formaat te fabriceren.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar je kan wel strenger controleren. Zoals ze in Londen bijvoorbeeld doen. De controle op Schiphol is een lachtertje. Ook met vluchten Nederland-Amerika.
Als ik de nieuwsberichten moet geloven, dan wou hij zijn knutselwerk boven Amerikaans grondgebied laten afgaan. Zou die Nigeriaan daadwerkelijk iets groots van plan zijn (moeten we ff afwachten totdat er meer info naar buiten komt) dan zal de VS terecht Nederland zwaar op het matje roepen. Want de fout ligt bij Schiphol, zij zijn verantwoordelijk voor vluchten vanuit Amsterdam.
Ik weet niet wat je mij nu weer in de mond probeert te leggen maar ik vind het een erg lage reactie van jequote:Op zaterdag 26 december 2009 10:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Psst het was een transitpassagier. Waarschijnlijk heeft die gast niet eens iemand van de douane gezien. Het enige wat douane checkt, is of je paspoort klopt, en of jij de persoon bent die op dat paspoort staat. Douane heeft niks, maar dan ook he-le-maal niks te maken met veiligheids controles. Daarvoor heeft de luchthaven aparte bedrijven ingehuurd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:11 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wat heeft de Douane er niet mee te maken?
Paspoort controle is Marechaussee. De gemiddelde reiziger ziet op Schiphol alleen de Douane als ze zijn koffer inspecteren op import van allerhande materialen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Psst het was een transitpassagier. Waarschijnlijk heeft die gast niet eens iemand van de douane gezien. Het enige wat douane checkt, is of je paspoort klopt, en of jij de persoon bent die op dat paspoort staat. Douane heeft niks, maar dan ook he-le-maal niks te maken met veiligheids controles. Daarvoor heeft de luchthaven aparte bedrijven ingehuurd.
Ik weet niet wat voor poeder hij met een vloeistof probeerde te vermengen, maar ook in het vliegtuig is het mogelijk vloeistof te verkrijgen..... water, whiskey, enz.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:08 schreef Symphonic het volgende:
Toch apart dat je in deze tijd waarin zelfs je flesje appelspa verdacht is nog zulke dingen uit kan halen in een vliegtuig. Hoewel ik wel het idee heb (en nee dit is geen woordgrapje) dat die Amerikanen dit incident een beetje opblazen
Dat zeg ik, je moet een aardig getalenteerde chemicus zijn wil je met makkelijk een vliegtuig binnen te smokkelen spullen een stevige ontploffing veroorzaken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Een beetje een Richard Reid-typetje volgens mij. "Een knal als een ballon" en toen stond ie zelf in de hens.
Maar het is natuurlijk niet alleen het knullige resultaat, maar nog meer de intentie om iets aan te willen richten dat speelt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je moet een aardig getalenteerde chemicus zijn wil je met makkelijk een vliegtuig binnen te smokkelen spullen een stevige ontploffing veroorzaken.
Uiteraard en daar zal deze man voor berecht worden. Maar goed je kan niet altijd en overal alles driedubbel controleren. Dat is gewoon ondoenbaar als je een beetje een leefbare samenleving over wilt houden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:34 schreef huhggh het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk niet alleen het knullige resultaat, maar nog meer de intentie om iets aan te willen richten dat speelt.
Volgens mij heeft hij in Amerikaans luchtruim aan boord van een Delta Airlines vliegtuig (ook Amerikaans) geprobeerd een aanslag te plegen, vooralsnog zie ik geen reden hem in NL te berechten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hij wordt naar neem ik aan toch in de VS berecht? En niet in Nederland? Of kan dat ook nog een issue worden?
Over controles zul je mij niet horen, die kunnen praktisch gezien ook niet verder meer worden uitgebreid of opgevoerd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteraard en daar zal deze man voor berecht worden. Maar goed je kan niet altijd en overal alles driedubbel controleren. Dat is gewoon ondoenbaar als je een beetje een leefbare samenleving over wilt houden.
En de vele onschuldige slachtoffers die gevallen zijn bij voor de invallen in Irak en Afghanistan.....?quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En de vele onschuldige slachtoffers die gevallen zijn bij de invallen in Irak en Afghanistan.....?
Tja dat die terreurgroepen blijven proberen om vliegtuigen op te blazen vind ik niet raar na het voor hen grote succes van bepaalde voorgaande aanslagen. 9/11 maakte toch meer indruk dan bijvoorbeeld de latere aanslagen in Madrid en Londen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
Over controles zul je mij niet horen, die kunnen praktisch gezien ook niet verder meer worden uitgebreid of opgevoerd.
Het gaat mij dus dat dit, van wat ik begrepen had, weer iemand is met een islamitische achtergrond.
Dat is een zorgelijke punt.
quote:Nederlander verijdelde aanslag op vlucht naar Detroit
Nigeriaanse student probeert airbus op te blazen, Amerikanen laten alle passagiers naar VS fouilleren
HLN update Het was een 32-jarige Nederlander die waarschijnlijk de aanslag verijdeld heeft op vlucht NW 273 van Schiphol naar Detroit. Jasper Schuringa wierp zich op de Nigeriaanse terrorist en hield die in een houdgreep tot na de landing. Daarbij werd hij zelf licht gewond: bij zijn heldenactie verbrandde Schuringa zijn handen, scheurde kleding en raakte zijn schoenen kwijt vertelde hij aan De Telegraaf.
Vlak voor de landing in Detroit probeerde een 23-jarige Nigeriaan geprobeerd Northwest Airlines-vlucht 273 op te blazen. Het toestel, een Airbus van moedermaatschappij Delta Airlines, met 278 passagiers aan boord, was opgestegen in Schiphol. De dader was in Nigeria met een KLM-vlucht vertokken en zou bij het overstappen niet meer gecontroleerd zijn.
Schuringa, een Nederlander die opgroeide in Gabon en Curaçao en na studies aan de filmacademie in Miami een productiebedrijf in Amsterdam oprichtte (Go with the flow productions) was op weg naar zijn zus in Costa Rica waar hij zou gaan surfen tijdens de vakantie.
"Toen heeft hij die
man in elkaar geslagen"
Bob en Ingrid Schuringa, zijn ouders: "Hij vertelde dat hij dwars over alle stoelen was gevlogen, toen hij zag wat die vent aan het doen was. Toen heeft hij die man in elkaar geslagen, de man naar de voorkant van het toestel gesleurd en daarna de vlammen gedoofd. We zijn zó trots op hem, maar we zijn ook heel erg geschokt, want het had in één seconde ook totaal anders kunnen aflopen. Dan had ik een heel ander telefoontje gehad."
Schuringa's compagnon Lydia Faber: "Hij vertelde dat die man ineens opstond en iets aanstak dat aan zijn lichaam vast zat. Toen dook Jasper direct boven op hem."
Ik volg dit nieuws even niet zo nauwlettend, maar:quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat die terreurgroepen blijven proberen om vliegtuigen op te blazen vind ik niet raar na het voor hen grote succes van bepaalde voorgaande aanslagen. 9/11 maakte toch meer indruk dan bijvoorbeeld de latere aanslagen in Madrid en Londen.
Een mogelijke link met Al Quaida zou er zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:57 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik volg dit nieuws even niet zo nauwlettend, maar:
Is er dan al een connectie gemaakt met een terreurgroep?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De illegale oorlogen in Irak en Afghanistan zijn pas zorgelijk. En dat veel mensen schreeuwen om maatregelen als er reactie op komt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
Over controles zul je mij niet horen, die kunnen praktisch gezien ook niet verder meer worden uitgebreid of opgevoerd.
Het gaat mij dus dat dit, van wat ik begrepen had, weer iemand is met een islamitische achtergrond.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:32 schreef SoldMayor het volgende:
Wat hebben ze weer geluk gehad![]()
Toen ik vannacht CNN zat te kijken kreeg ik weer zo'n raar gevoel net zoals bij 9/11, mumbai 2008, en madrid en london
Jij had het een stuk minder zorgelijk gevonden als het een niet-islamiet was geweest, er even vanuit gaande dat deze vent een moslim is? Dat snap ik niet helemaal.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
Het tegendeel zou de waarheid moeten zijn, dit soort "incidenten" als je ze al zo noemen kan, zijn juist een reden om de buitenlandse politiek te verscherpen en strenger in te grijpen, als het zo moet dan gaan ze maar iedereen preventief fouilleren op de vliegvelden, actiever de terreurcellen vervolgen en opsporen en bombarderen en desnoods permanente reisverboden als je op de terreurlijst komt te staan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, ik weet dat je natuurlijk een heldhaftige cynotroll bent, niet altijd zeer serieus te nemen, maar in dit geval wel. Als het gaat om (islamitisch) terrorisme, lijkt het zo weinig te gaan over een paar van de fundamentele oorzaken ervan. Het zou geen taboe moeten zijn, wat het haast lijkt. Het is, denk ik, belangrijk te erkennen dat het vermoorden van moslims, het onderdrukken van moslims, het bombarderen van moslims, het ontvoeren van moslims, het martelen van moslims, het actief doen ervan en het steunen van andere landen en regimes daarin, simpelweg kwaad bloed zet bij heel veel mensen, bij andere moslims, en dat de terreurdreiging substantieel verminderd zou kunnen worden door te stoppen met dergelijke praktijken.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:13 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het tegendeel zou de waarheid moeten zijn, dit soort "incidenten" als je ze al zo noemen kan, zijn juist een reden om de buitenlandse politiek te verscherpen en strenger in te grijpen, als het zo moet dan gaan ze maar iedereen preventief fouilleren op de vliegvelden, actiever de terreurcellen vervolgen en opsporen en bombarderen en desnoods permanente reisverboden als je op de terreurlijst komt te staan.
Aanscherpen het beleid, weg met Obama's knuffel politiek, en een harde zwiep terug naar de Bush doctrine.
Ok, leuk, interessant.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:13 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het tegendeel zou de waarheid moeten zijn, dit soort "incidenten" als je ze al zo noemen kan, zijn juist een reden om de buitenlandse politiek te verscherpen en strenger in te grijpen, als het zo moet dan gaan ze maar iedereen preventief fouilleren op de vliegvelden, actiever de terreurcellen vervolgen en opsporen en bombarderen en desnoods permanente reisverboden als je op de terreurlijst komt te staan.
Aanscherpen het beleid, weg met Obama's knuffel politiek, en een harde zwiep terug naar de Bush doctrine.
Dat is die papieren CIA-dochter?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een mogelijke link met Al Quaida zou er zijn.
Als het een trend wordt, dit is niet de eerste keer namelijk, is dat zeker zorgelijk te noemen. Dat begrijp jij zelf ook wel.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij had het een stuk minder zorgelijk gevonden als het een niet-islamiet was geweest, er even vanuit gaande dat deze vent een moslim is? Dat snap ik niet helemaal.
Valt Schiphol nu ook al onder de buitenlandse politiek van Amerika?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:13 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik denk dat terrorisme door islamieten nu niet zorgelijker is dan gisteren. Dus nee, ik begrijp niet helemaal waarom het zorgelijk is dat het juist een moslim is, waar we wel vanuit kunnen gaan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:15 schreef huhggh het volgende:
[..]
Als het een trend wordt, dit is niet de eerste keer namelijk, is dat zeker zorgelijk te noemen. Dat begrijp jij zelf ook wel.
Ja,quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Valt Schiphol nu ook al onder de buitenlandse politiek van Amerika?
Klopt, het is al enige tijd zorgelijk.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat terrorisme door islamieten nu niet zorgelijker is dan gisteren.
Als het aan mij ligt wel, de Verenigde Staten zijn een bondgenoot en staan symbool voor de vrijheden waar we voor vechten. Overigens beperken deze idioten zich niet alleen tot de Verenigde Staten, kijk alleen al naar Madrid of Londen. Wat mij betreft gaat de Europese Unie beter meewerken om terreur tegen te gaan, en de halfbakken "het komt wel goed" mentaliteit laten varen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Valt Schiphol nu ook al onder de buitenlandse politiek van Amerika?
Och gut, hecht je zoveel waarde aan de terroristen dan? Ik vind een enkeltje Guantanamo Bay nog te goed voor meneer de Nigeriaan.quote:
het lijkt me eerder dat meneer de nigeriaan een gefrustreerde anti-westerling is met een iq van een borrelnootje en waarschijnlijk islam alleen maar als excuus gebruikt voor deze geflopte actie. Wat verwacht je nou dat alle 6 miljard aardbewoners normaal blijven? Zeker als er zulke scheve verhoudingen zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:19 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Och gut, hecht je zoveel waarde aan de terroristen dan? Ik vind een enkeltje Guantanamo Bay nog te goed voor meneer de Nigeriaan.
Neem maar van mij aan dat het ook buiten saudi arabie een hoop aanhang en support geniet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:23 schreef ASroma het volgende:
[..]
het lijkt me eerder dat meneer de nigeriaan een gefrustreerde anti-westerling is met een iq van een borrelnootje en waarschijnlijk islam alleen maar als excuus gebruikt voor deze geflopte actie. Wat verwacht je nou dat alle 6 miljard aardbewoners normaal blijven? Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, het enige wat je probeert te doen is dit zoveel mogelijk te vermijden. Zeker als er zulke scheve verhoudingen zijn.
Islam terrorisme is een heel andere discussie, het islam gevaar komt uit saudi arabie. Maar dat is verder niet interresant omdat daar 25 procent van alle olie vandaan komt
door eenlingen of groepjes die alleen maar gefrustreerd zijn op het westen. Zo simpel is het. Het is een strijd tussen rijk en arm, mensen willen doen alsof het een geloofsstrijd is.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:25 schreef huhggh het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat het ook buiten saudi arabie een hoop aanhang en support geniet.
Het is de beste vriend van de usa, ooit met een Saudi Arabier geproken onder t genot van een biertjequote:Op zaterdag 26 december 2009 13:23 schreef ASroma het volgende:
[..]
...
Islam terrorisme is een heel andere discussie, het islam gevaar komt uit saudi arabie. Maar dat is verder niet interresant omdat daar 25 procent van alle olie vandaan komt
ik heb het ook niet over degene die aan de macht zijn, lees je in.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:29 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Het is de beste vriend van de usa, ooit met een Saudi Arabier geproken onder t genot van een biertjeDe "koning daar" is alleen aan de macht omdat amerika die gasten support, de bevolking is zwaar onderdrukt met dank aan de amerikanen
Wat maakt het uit uit welk standpunt het gedaan is, al waren het de boeddhisten die een terreurgolf op gang zetten dan moeten ze nog zo aangepakt worden. Feit is nou eenmaal dat het bepaalde moslims zijn, dus dan moet je je daar dan ook maar op focussen, hoe diep en diep triest het ook moge zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:
[..]
door eenlingen of groepjes die alleen maar gefrustreerd zijn op het westen. Zo simpel is het. Het is een strijd tussen rijk en arm, mensen willen doen alsof het een geloofsstrijd is.
Die mensen doen niet "net alsof het een geloofsstrijd is". Dat is het voor hen ook.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:
[..]
door eenlingen of groepjes die alleen maar gefrustreerd zijn op het westen. Zo simpel is het. Het is een strijd tussen rijk en arm, mensen willen doen alsof het een geloofsstrijd is.
feit is dat het er altijd is en altijd zal blijven. Wat een illusie dat je het kan oprollen. Nee zo naief zullen ze vast niet geweest zijn in het witte huis toen ze nutteloze oorlogen begonnen in Afghanistan en Irak..... Dit zal vast uit hele andere redenen gestart zijn, denk je ook niet?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:31 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Wat maakt het uit uit welk standpunt het gedaan is, al waren het de boeddhisten die een terreurgolf op gang zetten dan moeten ze nog zo aangepakt worden. Feit is nou eenmaal dat het bepaalde moslims zijn, dus dan moet je je daar dan ook maar op focussen, hoe diep en diep triest het ook moge zijn.![]()
Het staat in direct verband, de gehaatte royal family is een usa trekpop en dus gaat het verzet die richting op, neem verder nog amerikaanse bases waar niemand op zit te wachten en wat oorlogen tegen de bondgenoten van de bevolking en tadaa...quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:31 schreef ASroma het volgende:
[..]
ik heb het ook niet over degene die aan de macht zijn, lees je in.
Zelfs toen we ons daar nog helemaal niet bemoeiden vonden ze het nodig om vliegtuigen in de torens te boren, ik kan het zeer goed begrijpen dat we eens verhaal gingen halen in die zandbak, en zelf even wat kastelen daar gingen bouwen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:34 schreef ASroma het volgende:
[..]
feit is dat het er altijd is en altijd zal blijven. Wat een illusie dat je het kan oprollen. Nee zo naief zullen ze vast niet geweest zijn in het witte huis toen ze nutteloze oorlogen begonnen in Afghanistan en Irak..... Dit zal vast uit hele andere redenen gestart zijn, denk je ook niet?
en al die burgertjes maar denken dat het voor hun veiligheid en vrijheid is, achgut![]()
Klopt Irak en de Taliban zaten achter 9-11quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:36 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Zelfs toen we ons daar nog helemaal niet bemoeiden vonden ze het nodig om vliegtuigen in de torens te boren, ik kan het zeer goed begrijpen dat we eens verhaal gingen halen in die zandbak, en zelf even wat kastelen daar gingen bouwen.
Maar voor de stoïcijnse moslim knuffelaar kan ik het voorstellen dat lik op stuk beleid nogal zwaar te verkroppen is.
Bin Laden en co was de bondgenoot van de vs tegen de Sovietsquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:36 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Zelfs toen we ons daar nog helemaal niet bemoeiden vonden ze het nodig om vliegtuigen in de torens te boren, ik kan het zeer goed begrijpen dat we eens verhaal gingen halen in die zandbak, en zelf even wat kastelen daar gingen bouwen.
Maar voor de stoïcijnse moslim knuffelaar kan ik het voorstellen dat lik op stuk beleid nogal zwaar te verkroppen is.
truetruequote:Op zaterdag 26 december 2009 13:35 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Het staat in direct verband, de gehaatte royal family is een usa trekpop en dus gaat het verzet die richting op, neem verder nog amerikaanse bases waar niemand op zit te wachten en wat oorlogen tegen de bondgenoten van de bevolking en tadaa...
Integendeel, de Amerikanen hebben de Afghanen laten zakken, niet Bin Laden, die een bondgenoot van niks was.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:39 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Bin Laden en co was de bondgenoot van de vs tegen de SovietsDaarna hard de stont in laten zakken en nu wat backfire
Nee, Irak stond er los van en de Taliban zat er niet achter maar herbergde Bin Laden, waar wij hem wouden ophalen. Ik ben niet achterlijk, maar daarom heb ik er nog geen medelijden mee.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:38 schreef ASroma het volgende:
[..]
Klopt Irak en de Taliban zaten achter 9-11
FOR FOX SAKE ben je echt zo dom??????!!!!
ik ben weg hier, mooi appartementencomplex heb je voor je hoofd.
Ach ja, toen moest het Pentagon maar in puin en 3000 mensen dood in New York, leuke 'backfire'.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:39 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Bin Laden en co was de bondgenoot van de vs tegen de SovietsDaarna hard de stont in laten zakken en nu wat backfire
die gast denkt alleen aan zijn onderneming en de centjes, betere reclame is er niet, verder niet erg ofzo.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:41 schreef MouseOver het volgende:
Leuk, die kerel die die terrorist gepakt heeft en met naam, toenaam en foto op de telegraaf.nl staat. Ik zou er niet echt op zitten te wachten in zijn plaats
De vrijheid om in je onderbroek een trein in te stappen, preventief gefouilleerd te worden, je vingerafdrukken en DNA in een database op te laten slaan en te juichen als Amerika weer een illegale oorlog begint om de wapenindustrie te sponsoren?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:17 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt wel, de Verenigde Staten zijn een bondgenoot en staan symbool voor de vrijheden waar we voor vechten. Overigens beperken deze idioten zich niet alleen tot de Verenigde Staten, kijk alleen al naar Madrid of Londen. Wat mij betreft gaat de Europese Unie beter meewerken om terreur tegen te gaan, en de halfbakken "het komt wel goed" mentaliteit laten varen.
Als dat betekent dat we die Nigeriaan hier van het vliegtuig hadden kunnen plukken, dan was dat inderdaad een overwinning geweest.
Plus dat het daar nog eens om 3000 volwaardige mensen gaat. Amerikanen. Symbolen van de vrijheid.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:42 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nee, Irak stond er los van en de Taliban zat er niet achter maar herbergde Bin Laden, waar wij hem wouden ophalen. Ik ben niet achterlijk, maar daarom heb ik er nog geen medelijden mee.
[..]
Ach ja, toen moest het Pentagon maar in puin en 3000 mensen dood in New York, leuke 'backfire'.
Leuke poging.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Plus dat het daar nog eens om 3000 volwaardige mensen gaat. Amerikanen. Symbolen van de vrijheid.
Ja en hoeveel heeft de usa er, inclusief hun eigen militairen, sindsdien al om zeep geholpen?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:42 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nee, Irak stond er los van en de Taliban zat er niet achter maar herbergde Bin Laden, waar wij hem wouden ophalen. Ik ben niet achterlijk, maar daarom heb ik er nog geen medelijden mee.
[..]
Ach ja, toen moest het Pentagon maar in puin en 3000 mensen dood in New York, leuke 'backfire'.
Dat was voor de kruistochten. Toen waren er nog geen vliegtuigenquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:36 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Zelfs toen we ons daar nog helemaal niet bemoeiden
quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De vrijheid om in je onderbroek een trein in te stappen, preventief gefouilleerd te worden, je vingerafdrukken en DNA in een database op te laten slaan en te juichen al Amerika weer een illegale oorlog begint om de wapenindustrie te sponsoren?
Ja, wat boeien ons al die negertjes in Somalië nou. Ik zeg gewoon hoe het is. Niet hoe ik erover denk.quote:
Hoe naief kan een mens zijn?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:17 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt wel, de Verenigde Staten zijn een bondgenoot en staan symbool voor de vrijheden waar we voor vechten. Overigens beperken deze idioten zich niet alleen tot de Verenigde Staten, kijk alleen al naar Madrid of Londen. Wat mij betreft gaat de Europese Unie beter meewerken om terreur tegen te gaan, en de halfbakken "het komt wel goed" mentaliteit laten varen.
Als dat betekent dat we die Nigeriaan hier van het vliegtuig hadden kunnen plukken, dan was dat inderdaad een overwinning geweest.
Leuk, maar dat mag je hier niet verkondigen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, wat boeien ons al die negertjes in Somalië nou. Ik zeg gewoon hoe het is. Niet hoe ik erover denk.
Het zogenaamde gelijkheidsdenken, dat ieder mens gelijkwaardig is, lijkt niets meer dan een facade. We weten wel beter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:47 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Leuk, maar dat mag je hier niet verkondigen.
Inderdaad, zeg dat wel, iemand heeft getracht een vliegtuig op te blazen en in plaats daarvan krijgt Amerika weer de strontkar over zich heen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hoe naief kan een mens zijn?
als je er allemaal zo hard ingeloofd waarom kom je dan niet achter je pc vandaan en pak de wapens op ga richting het midden-oosten en vecht voor je "vrijheden"?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:49 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Inderdaad, zeg dat wel, iemand heeft getracht een vliegtuig op te blazen en in plaats daarvan krijgt Amerika weer de strontkar over zich heen.
Met die gedachtengang winnen die mongolen ook wel ja.
Kan ik ook tegen jou zeggen, als je ze zo aardig vind ga ze dan knuffelen in Afghanistan, wil je zo gaan smijten met domme opmerkingen? Ik ga me niet verlagen tot dat niveau, vooral niet gezien de ernst van de zaken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:51 schreef ASroma het volgende:
[..]
als je er allemaal zo hard ingeloofd waarom kom je dan niet achter je pc vandaan en pak de wapens op ga richting het midden-oosten en vecht voor je vrijheden?
zo werkt het toch volgens jou.....?
De Amerikanen zijn nou eenmaal beter in propaganda dan arme verzetsstrijders.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:48 schreef SoldMayor het volgende:
Dat hier mensen zijn die de kant van de terroristen kiezen![]()
Coca-cola, McDonalds, American Express, Boeing, Smith&Wesson...quote:allemaal gebrainwasht ,,,
Of de Islamieten of de kapitalisten nou al onze vrijheden afpakken en grondrechten schenden, same shit.quote:maar vooral zo doorgaan dames![]()
Dit is precies wat die arme islamietjes willen
Wat een gebral.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:54 schreef RickoKun het volgende:
Waarom doen wij aan 'wederopbouw' missies daar?
Is het niet tijd dat wij als het Westen eens er genoeg van hebben, en het kwaad met het kwaad bestrijden?
Wanneer gaan we beginnen aan een destructie missie om dat hele volk weg te vagen. Kijken of ze het dan ook zo leuk vinden om telkens onschuldige burgers neer te maaien.
Genocidaal tegen intoleranten!quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:54 schreef RickoKun het volgende:
Wanneer gaan we beginnen aan een destructie missie om dat hele volk weg te vagen. Kijken of ze het dan ook zo leuk vinden om telkens onschuldige burgers neer te maaien.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:52 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Kan ik ook tegen jou zeggen, als je ze zo aardig vind ga ze dan knuffelen in Afghanistan, wil je zo gaan smijten met domme opmerkingen? Ik ga me niet verlagen tot dat niveau, vooral niet gezien de ernst van de zaken.
Dat doen ze helemaal zelf. Amerika trapt rotzooi en als er iemand wat terug doet gaan ze huilen dat hun NATO-vriendjes ze moeten helpen, Amerikanen zijn net Marokkaanse straat-terroristen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:49 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Inderdaad, zeg dat wel, iemand heeft getracht een vliegtuig op te blazen en in plaats daarvan krijgt Amerika weer de strontkar over zich heen.
Ga snel maar Frits Bolkestein lezen, mafkees.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen ze helemaal zelf. Amerika trapt rotzooi en als er iemand wat terug doet gaan ze huilen dat hun NATO-vriendjes ze moeten helpen, Amerikanen zijn net Marokkaanse straat-terroristen.
Nee, ik acht je gewoon niet een waardig discussiepartner.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:55 schreef ASroma het volgende:
[..]
het gevoel bespeurt me nu dat we met een troll te maken hebben
het is zo jammer dat extremen de trend bepalen en fanboys als de ruyter er met beiden benen in trappen. Denk je nou echt dat wij zoveel anders zijn als die Afghaanse boer die er ook maar het beste van probeert te maken, genaamd het leven.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doen ze helemaal zelf. Amerika trapt rotzooi en als er iemand wat terug doet gaan ze huilen dat hun NATO-vriendjes ze moeten helpen, Amerikanen zijn net Marokkaanse straat-terroristen.
De normale afghaanse burger oke..quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
het is zo jammer dat extremen de trend bepalen en fanboys als de ruyter er met beiden benen in trappen. Denk je nou echt dat wij zoveel anders zijn als die Afghaanse boer die er ook maar het beste van probeert te maken, genaamd het leven.
Ik heb mijn eigen mening. Ik hoef de mening van Frits niet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:58 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ga snel maar Frits Bolkestein lezen, mafkees.
Nu zie ik het licht! Eindelijk!quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:49 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Met die gedachtengang winnen die mongolen ook wel ja.
je bent gewoon laf en laat anderen voor je "vrijheden" vechten. Terwijl die anderen waarschijnlijk alleen maar het uit financiele overwegingen in het leger zij gegaan. Als kansarme neger uit de ghetto heb je maar 2keuzes de gevangenis of het leger. Daarom win je de strijd ook nooit met een ongemotiveerd leger die bij aankomst direct de nutteloosheid van het hele gebeuren te zien krijgen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:59 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nee, ik acht je gewoon niet een waardig discussiepartner.
Hell yeah ! en dan gaan ze natuurlijk netjes wachten tot we klaar zijnquote:Op zaterdag 26 december 2009 14:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nu zie ik het licht! Eindelijk!
Nu pas zie ik in dat we met God aan onze zijde de moslimvarkens zullen vermorzelen. Hun bloed zal door de rivieren stromen, de schaamlippen van hun dochters zullen onze achteruitkijkspiegels sieren en hun vrouwen zullen onze potten schrobben.
De tijd is rijp om onze verworvenheden achteloos opzij te schuiven en langzaam de nek om te draaien, opdat wij hen behouden kunnen.
Sure
Ik zeg enkel dat de blaam niet bij het westen ligt, maar ik ben blij dat jij nog over de fantasie beschikt zo een luguber vreemd verhaal uit je bewustzijn op het toetsenbord te persen. Mijn complimenten voor dit fabeltje.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nu zie ik het licht! Eindelijk!
Nu pas zie ik in dat we met God aan onze zijde de moslimvarkens zullen vermorzelen. Hun bloed zal door de rivieren stromen, de schaamlippen van hun dochters zullen onze achteruitkijkspiegels sieren en hun vrouwen zullen onze potten schrobben.
De tijd is rijp om onze verworvenheden achteloos opzij te schuiven en langzaam de nek om te draaien, opdat wij hen behouden kunnen.
Sure
Want iedereen in het leger is een kansarme neger uit de Getto.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:03 schreef ASroma het volgende:
[..]
je bent gewoon laf en laat anderen voor je "vrijheden" vechten. Terwijl die anderen waarschijnlijk alleen maar het uit financiele overwegingen in het leger zij gegaan. Als kansarme neger uit de ghetto heb je maar 2keuzes de gevangenis of het leger. Daarom win je de strijd ook nooit met een ongemotiveerd leger die bij aankomst direct de nutteloosheid van het hele gebeuren te zien krijgen.
als echte idealisten als de ruyter nou het leger in gingen dan kunnen ze het misschien nog winnenDe wereld is vast veiliger geworden, wie haat met haat verspreidt verspreidt de haat geheidt.
je snapt toch waar ik op doel vriend, jammer dat je weer om de hete brei heen draait. Ik had niet anders verwacht van de lafaard die je bent overigens.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:06 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Want iedereen in het leger is een kansarme neger uit de Getto.laat me niet lachen, als dit het beste is wat je kan doen dan zijn we wel klaar lijkt me.
Het westen zelf heeft meer gedaan om haar eigen volk te onderdrukken en af te maken dan die moslimpies ooit 'het westen' aan hebben gedaan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:05 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat de blaam niet bij het westen ligt, maar ik ben blij dat jij nog over de fantasie beschikt zo een luguber vreemd verhaal uit je bewustzijn op het toetsenbord te persen. Mijn complimenten voor dit fabeltje.
Klopt. De blaam ligt bij enkele belanghebbenden (in de wapenindutrie bijvoorbeeld) en de hele wereld betaald de prijs. Net als met de credietcrisis.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:05 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat de blaam niet bij het westen ligt,
Laf is onze beschaving aan die beesten geven op een zilveren plaat.quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:10 schreef ASroma het volgende:
[..]
je snapt toch waar ik op doel vriend, jammer dat je weer om de hete brei heen draait. Ik had niet anders verwacht van de lafaard die je bent overigens.
Tsja... Je wil toch oorlog pik?quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:05 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat de blaam niet bij het westen ligt, maar ik ben blij dat jij nog over de fantasie beschikt zo een luguber vreemd verhaal uit je bewustzijn op het toetsenbord te persen. Mijn complimenten voor dit fabeltje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |