quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat al het internetverkeer opslaan niet genoeg is, maar met een centrale databank met vingerafdrukken van alle Nederlanders was dit dus nooit gebeurd![]()
Onze overheid blijft een lachertje. Zonder enig bezwaar een complete samenleving criminaliseren, maar zelfs op een fucking vliegveld geen internationaal bekende crimineel aan de grond kunnen houden. Wat een vertoning
Het is ook niet voor niks dat de knal ter grootte van een kapotte ballon was. De belangrijkste middelen die echt werken zijn namelijk wel afgedekt. Je moet een aardig getalenteerde chemicus zijn om met wat je nog wel naar binnen kan smokkelen een ontploffing van formaat te fabriceren.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar je kan wel strenger controleren. Zoals ze in Londen bijvoorbeeld doen. De controle op Schiphol is een lachtertje. Ook met vluchten Nederland-Amerika.
Als ik de nieuwsberichten moet geloven, dan wou hij zijn knutselwerk boven Amerikaans grondgebied laten afgaan. Zou die Nigeriaan daadwerkelijk iets groots van plan zijn (moeten we ff afwachten totdat er meer info naar buiten komt) dan zal de VS terecht Nederland zwaar op het matje roepen. Want de fout ligt bij Schiphol, zij zijn verantwoordelijk voor vluchten vanuit Amsterdam.
Ik weet niet wat je mij nu weer in de mond probeert te leggen maar ik vind het een erg lage reactie van jequote:Op zaterdag 26 december 2009 10:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het vergelijk maken is al genoeg. Bovendien lees je in de woorden van du_ke dat hij moslimgeweld toejuicht.
Psst het was een transitpassagier. Waarschijnlijk heeft die gast niet eens iemand van de douane gezien. Het enige wat douane checkt, is of je paspoort klopt, en of jij de persoon bent die op dat paspoort staat. Douane heeft niks, maar dan ook he-le-maal niks te maken met veiligheids controles. Daarvoor heeft de luchthaven aparte bedrijven ingehuurd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:11 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wat heeft de Douane er niet mee te maken?
Paspoort controle is Marechaussee. De gemiddelde reiziger ziet op Schiphol alleen de Douane als ze zijn koffer inspecteren op import van allerhande materialen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Psst het was een transitpassagier. Waarschijnlijk heeft die gast niet eens iemand van de douane gezien. Het enige wat douane checkt, is of je paspoort klopt, en of jij de persoon bent die op dat paspoort staat. Douane heeft niks, maar dan ook he-le-maal niks te maken met veiligheids controles. Daarvoor heeft de luchthaven aparte bedrijven ingehuurd.
Ik weet niet wat voor poeder hij met een vloeistof probeerde te vermengen, maar ook in het vliegtuig is het mogelijk vloeistof te verkrijgen..... water, whiskey, enz.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:08 schreef Symphonic het volgende:
Toch apart dat je in deze tijd waarin zelfs je flesje appelspa verdacht is nog zulke dingen uit kan halen in een vliegtuig. Hoewel ik wel het idee heb (en nee dit is geen woordgrapje) dat die Amerikanen dit incident een beetje opblazen
Dat zeg ik, je moet een aardig getalenteerde chemicus zijn wil je met makkelijk een vliegtuig binnen te smokkelen spullen een stevige ontploffing veroorzaken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Een beetje een Richard Reid-typetje volgens mij. "Een knal als een ballon" en toen stond ie zelf in de hens.
Maar het is natuurlijk niet alleen het knullige resultaat, maar nog meer de intentie om iets aan te willen richten dat speelt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je moet een aardig getalenteerde chemicus zijn wil je met makkelijk een vliegtuig binnen te smokkelen spullen een stevige ontploffing veroorzaken.
Uiteraard en daar zal deze man voor berecht worden. Maar goed je kan niet altijd en overal alles driedubbel controleren. Dat is gewoon ondoenbaar als je een beetje een leefbare samenleving over wilt houden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:34 schreef huhggh het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk niet alleen het knullige resultaat, maar nog meer de intentie om iets aan te willen richten dat speelt.
Volgens mij heeft hij in Amerikaans luchtruim aan boord van een Delta Airlines vliegtuig (ook Amerikaans) geprobeerd een aanslag te plegen, vooralsnog zie ik geen reden hem in NL te berechten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hij wordt naar neem ik aan toch in de VS berecht? En niet in Nederland? Of kan dat ook nog een issue worden?
Over controles zul je mij niet horen, die kunnen praktisch gezien ook niet verder meer worden uitgebreid of opgevoerd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteraard en daar zal deze man voor berecht worden. Maar goed je kan niet altijd en overal alles driedubbel controleren. Dat is gewoon ondoenbaar als je een beetje een leefbare samenleving over wilt houden.
En de vele onschuldige slachtoffers die gevallen zijn bij voor de invallen in Irak en Afghanistan.....?quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En de vele onschuldige slachtoffers die gevallen zijn bij de invallen in Irak en Afghanistan.....?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |