Oh, ik wist niet dat je hele discussies kon hebben over een formele waarschuwing. Veel mensen worden gewoon geband zonder al te veel geneuzel en zeker recidivisten. Curieus.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:47 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Niemand lekt, en ik ben geen moderator. Ik kreeg een formele waarschuwing.
Hoezo recidivisten, wat heb ik verkeerd gedaan sinds ik op De_Ruyter post? Ga je het nu ineens op de man spelen in dit topic, daar heb ik helemaal geen zin aan. Laten we ontopic blijven oké?quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:49 schreef voyeur het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat je hele discussies kon hebben over een formele waarschuwing. Veel mensen worden gewoon geband zonder al te veel geneuzel en zeker recidivisten. Curieus.
Heb je nu het nu over Whiskey_Tango of die Nigeriaan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:49 schreef C_N het volgende:
onderzoeken nu of de man ernstig genomen moet worden. Allicht wel,
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om hem nu weer ernstig te nemen ??![]()
ik denk dat had hij nu ook weer niet verwacht.![]()
Maar zonder gekheid jammer van sommigen reacties hier.
En dat hij maar land mag brommen.en ernstig genomen word.
Ik meen dat Frutsel je aansprak op je Whiskey_Tango identiteit en kennelijk een mod via pm. Niet ik. Scroll gewoon terug en je zult het zien.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:51 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Hoezo recidivisten, wat heb ik verkeerd gedaan sinds ik op De_Ruyter post? Ga je het nu ineens op de man spelen in dit topic, daar heb ik helemaal geen zin aan. Laten we ontopic blijven oké?
Vet van mij: Nee, dat klinkt niet belachelijk, want dat is een houding die voor veel mensen geldt. Maar ik vind die houding niet terecht, want arrogant. En vooral: beperkend voor heel veel anderen. Het is een variant op het recht van de sterkste, en beschaving is voor mij nou juist dat het recht van de sterkste gematigd wordt door rechtvaardigheid. Die torens, en hun uittorening boven de getto's en slums van de hele wereld, betekenen voor mij de arrogantie van de macht. En ik vond het terecht en een zekere verademing, dat die arrogantie een schop in zijn ballen kreeg. Doe maar gewoon!quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:41 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Oh jawel, op Whiskey_Tango.
En aangezien iedereen hier zich afvraagt waar mijn mening op gebaseerd is; ik vind/vond de Twin Towers symbool staan voor de economische kracht van het westen, het kapitalisme. De mogelijkheid om zo hoog te komen met ons systeem en de vrijheid die daar mee kwam.
Ik zelf heb me altijd voorgehouden dat als er ook maar één functie was die ik wou hebben, dat het dan in de Twin Towers zou moeten zijn. Het klinkt waarschijnlijk belachelijk, maar voor mij symboliseerden die torens alles wat goed is aan ons stelsel en hoe die hoog boven alles uit torent.
Tijdens de aanslagen om dan te zien dat al die mensen die daar werkten (wat ik ook wou) werden vermoord om juist die reden, dat trok ik mezelf aan, want ik kon mezelf terugvinden daarin. Om dan te zien dat heel de stad probeert die mensen te redden, de brand te blussen en daar bij om te komen dan greep mij dat aan.
Niet om die gebouwen omdat ze zo hoog waren, of omdat ze van beton waren, maar wat ze symboliseerden voor mij persoonlijk! Hoe ik mijn carričre wou zien, wat ik belangrijk vind, hoe de bevolking daar hielp en samenwerkte om die mensen te helpen, en hoe dat allemaal in koele bloede is afgelopen.
Dus nee, niet om een of andere tunnelvisie, maar omdat ik mezelf terugzag in die mensen die daar in die toren zaten.
En omdat ik het als een aanval zag op het kapitalisme en onze vrijheden, maar dat werd al eerder aardig goed verwoord door Kees22 volgens mij.
Volgens de verdachte hing er buskruit aan zijn been. In combinatie met enkele chemische producten moest dat uiteindelijk een explosie veroorzaken. De autoriteiten, die eerst uitgingen van voetzoekers, onderzoeken nu of de man ernstig genomen moet worden. Allicht wel, want -ook al had hij nog geen vliegverbod gekregen- zijn naam prijkte al in een database van 'in het oog te houden verdachten'.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:51 schreef voyeur het volgende:
[..]
Heb je nu het nu over Whiskey_Tango of die Nigeriaan?
Dat was remlof die de waarschuwing herhaalde, ik lieg geen woord wat ik zei. Ik vind het dan ook vreemd dat je het curieus noemt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:53 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik meen dat Frutsel je aansprak op je Whiskey_Tango identiteit en kennelijk een mod via pm. Niet ik. Scroll gewoon terug en je zult het zien.
Ik denk dat onze meningen daar dan scheiden, want ik zie het niet als arrogantie maar als grootsheid van een natie en haar systeem.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: Nee, dat klinkt niet belachelijk, want dat is een houding die voor veel mensen geldt. Maar ik vind die houding niet terecht, want arrogant. En vooral: beperkend voor heel veel anderen. Het is een variant op het recht van de sterkste, en beschaving is voor mij nou juist dat het recht van de sterkste gematigd wordt door rechtvaardigheid. Die torens, en hun uittorening boven de getto's en slums van de hele wereld, betekenen voor mij de arrogantie van de macht. En ik vond het terecht en een zekere verademing, dat die arrogantie een schop in zijn ballen kreeg. Doe maar gewoon!
Anderzijds was de betrokkenheid van de burgemeester en de andere bewoners juist stimulerend. Maar die betrokkenheid en inzet waren een uiting van medemenselijkheid met de slachtoffers. En van kracht en vastbeslotenheid m zich niet te laten kisten
Ik bedoeld Remlof. Domme vergissing.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:56 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat was remlof die de waarschuwing herhaalde, ik lieg geen woord wat ik zei. Ik vind het dan ook vreemd dat je het curieus noemt.
Dat moet een misverstand zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:57 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik denk dat onze meningen daar dan scheiden, want ik zie het niet als arrogantie maar als grootsheid van een natie en haar systeem.
Daar kan ik niks over vinden, wel dit: More plane terror plots 'likely'.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:59 schreef SoldMayor het volgende:
Er schijnt ook iets met een 2de vlucht van uit Amsterdam aan de hand geweest te zijn. Maar ze denken niet dat het met deze vlucht te maken heeft.
Die discussie kan verder in Is het politieke & maatschappelijke klimaat voorgoed ver... of een nieuw topic.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat moet een misverstand zijn.
Een van de argumenten voor de superioriteit van het systeem van de VSvA is "the balance of powers". Naast de trias politica is er ook een systeem gebouwd, waardoor de diverse politieke, economische en maatschappelijke machten elkaar in evenwicht houden en corrigeren.
Naar mijn idee wordt het recht van de sterkste daardoor gematigd en daar ben ik blij om.
Maar jij suggereert hier nu, dat je het recht van de sterkste groots vindt.
Tov de toekomst ziet er weer gezellig uit .quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar kan ik niks over vinden, wel dit: More plane terror plots 'likely'.
Dat artikel is wel uit september hč, maar het werd aangehaald op de BBC News site in relatie tot het nieuws in de OP.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:08 schreef C_N het volgende:
[..]
Tov de toekomst ziet er weer gezellig uit .
Mij best.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Die discussie kan verder in Is het politieke & maatschappelijke klimaat voorgoed ver... of een nieuw topic.
Ja, ik heb het gezien idd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 03:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat artikel is wel uit september hč, maar het werd aangehaald op de BBC News site in relatie tot het nieuws in de OP.
Mislukte aanslag op vlucht Amsterdam-Detroitquote:Op zaterdag 26 december 2009 03:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mij best.
Maar waar gaat dit topic dan verder over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |