Tja dat die terreurgroepen blijven proberen om vliegtuigen op te blazen vind ik niet raar na het voor hen grote succes van bepaalde voorgaande aanslagen. 9/11 maakte toch meer indruk dan bijvoorbeeld de latere aanslagen in Madrid en Londen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
Over controles zul je mij niet horen, die kunnen praktisch gezien ook niet verder meer worden uitgebreid of opgevoerd.
Het gaat mij dus dat dit, van wat ik begrepen had, weer iemand is met een islamitische achtergrond.
Dat is een zorgelijke punt.
quote:Nederlander verijdelde aanslag op vlucht naar Detroit
Nigeriaanse student probeert airbus op te blazen, Amerikanen laten alle passagiers naar VS fouilleren
HLN update Het was een 32-jarige Nederlander die waarschijnlijk de aanslag verijdeld heeft op vlucht NW 273 van Schiphol naar Detroit. Jasper Schuringa wierp zich op de Nigeriaanse terrorist en hield die in een houdgreep tot na de landing. Daarbij werd hij zelf licht gewond: bij zijn heldenactie verbrandde Schuringa zijn handen, scheurde kleding en raakte zijn schoenen kwijt vertelde hij aan De Telegraaf.
Vlak voor de landing in Detroit probeerde een 23-jarige Nigeriaan geprobeerd Northwest Airlines-vlucht 273 op te blazen. Het toestel, een Airbus van moedermaatschappij Delta Airlines, met 278 passagiers aan boord, was opgestegen in Schiphol. De dader was in Nigeria met een KLM-vlucht vertokken en zou bij het overstappen niet meer gecontroleerd zijn.
Schuringa, een Nederlander die opgroeide in Gabon en Curaçao en na studies aan de filmacademie in Miami een productiebedrijf in Amsterdam oprichtte (Go with the flow productions) was op weg naar zijn zus in Costa Rica waar hij zou gaan surfen tijdens de vakantie.
"Toen heeft hij die
man in elkaar geslagen"
Bob en Ingrid Schuringa, zijn ouders: "Hij vertelde dat hij dwars over alle stoelen was gevlogen, toen hij zag wat die vent aan het doen was. Toen heeft hij die man in elkaar geslagen, de man naar de voorkant van het toestel gesleurd en daarna de vlammen gedoofd. We zijn zó trots op hem, maar we zijn ook heel erg geschokt, want het had in één seconde ook totaal anders kunnen aflopen. Dan had ik een heel ander telefoontje gehad."
Schuringa's compagnon Lydia Faber: "Hij vertelde dat die man ineens opstond en iets aanstak dat aan zijn lichaam vast zat. Toen dook Jasper direct boven op hem."
Ik volg dit nieuws even niet zo nauwlettend, maar:quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat die terreurgroepen blijven proberen om vliegtuigen op te blazen vind ik niet raar na het voor hen grote succes van bepaalde voorgaande aanslagen. 9/11 maakte toch meer indruk dan bijvoorbeeld de latere aanslagen in Madrid en Londen.
Een mogelijke link met Al Quaida zou er zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:57 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik volg dit nieuws even niet zo nauwlettend, maar:
Is er dan al een connectie gemaakt met een terreurgroep?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De illegale oorlogen in Irak en Afghanistan zijn pas zorgelijk. En dat veel mensen schreeuwen om maatregelen als er reactie op komt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
Over controles zul je mij niet horen, die kunnen praktisch gezien ook niet verder meer worden uitgebreid of opgevoerd.
Het gaat mij dus dat dit, van wat ik begrepen had, weer iemand is met een islamitische achtergrond.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:32 schreef SoldMayor het volgende:
Wat hebben ze weer geluk gehad![]()
Toen ik vannacht CNN zat te kijken kreeg ik weer zo'n raar gevoel net zoals bij 9/11, mumbai 2008, en madrid en london
Jij had het een stuk minder zorgelijk gevonden als het een niet-islamiet was geweest, er even vanuit gaande dat deze vent een moslim is? Dat snap ik niet helemaal.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
Het tegendeel zou de waarheid moeten zijn, dit soort "incidenten" als je ze al zo noemen kan, zijn juist een reden om de buitenlandse politiek te verscherpen en strenger in te grijpen, als het zo moet dan gaan ze maar iedereen preventief fouilleren op de vliegvelden, actiever de terreurcellen vervolgen en opsporen en bombarderen en desnoods permanente reisverboden als je op de terreurlijst komt te staan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, ik weet dat je natuurlijk een heldhaftige cynotroll bent, niet altijd zeer serieus te nemen, maar in dit geval wel. Als het gaat om (islamitisch) terrorisme, lijkt het zo weinig te gaan over een paar van de fundamentele oorzaken ervan. Het zou geen taboe moeten zijn, wat het haast lijkt. Het is, denk ik, belangrijk te erkennen dat het vermoorden van moslims, het onderdrukken van moslims, het bombarderen van moslims, het ontvoeren van moslims, het martelen van moslims, het actief doen ervan en het steunen van andere landen en regimes daarin, simpelweg kwaad bloed zet bij heel veel mensen, bij andere moslims, en dat de terreurdreiging substantieel verminderd zou kunnen worden door te stoppen met dergelijke praktijken.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:13 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het tegendeel zou de waarheid moeten zijn, dit soort "incidenten" als je ze al zo noemen kan, zijn juist een reden om de buitenlandse politiek te verscherpen en strenger in te grijpen, als het zo moet dan gaan ze maar iedereen preventief fouilleren op de vliegvelden, actiever de terreurcellen vervolgen en opsporen en bombarderen en desnoods permanente reisverboden als je op de terreurlijst komt te staan.
Aanscherpen het beleid, weg met Obama's knuffel politiek, en een harde zwiep terug naar de Bush doctrine.
Ok, leuk, interessant.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:13 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het tegendeel zou de waarheid moeten zijn, dit soort "incidenten" als je ze al zo noemen kan, zijn juist een reden om de buitenlandse politiek te verscherpen en strenger in te grijpen, als het zo moet dan gaan ze maar iedereen preventief fouilleren op de vliegvelden, actiever de terreurcellen vervolgen en opsporen en bombarderen en desnoods permanente reisverboden als je op de terreurlijst komt te staan.
Aanscherpen het beleid, weg met Obama's knuffel politiek, en een harde zwiep terug naar de Bush doctrine.
Dat is die papieren CIA-dochter?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een mogelijke link met Al Quaida zou er zijn.
Als het een trend wordt, dit is niet de eerste keer namelijk, is dat zeker zorgelijk te noemen. Dat begrijp jij zelf ook wel.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij had het een stuk minder zorgelijk gevonden als het een niet-islamiet was geweest, er even vanuit gaande dat deze vent een moslim is? Dat snap ik niet helemaal.
Valt Schiphol nu ook al onder de buitenlandse politiek van Amerika?quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:13 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik denk dat terrorisme door islamieten nu niet zorgelijker is dan gisteren. Dus nee, ik begrijp niet helemaal waarom het zorgelijk is dat het juist een moslim is, waar we wel vanuit kunnen gaan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:15 schreef huhggh het volgende:
[..]
Als het een trend wordt, dit is niet de eerste keer namelijk, is dat zeker zorgelijk te noemen. Dat begrijp jij zelf ook wel.
Ja,quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Valt Schiphol nu ook al onder de buitenlandse politiek van Amerika?
Klopt, het is al enige tijd zorgelijk.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat terrorisme door islamieten nu niet zorgelijker is dan gisteren.
Als het aan mij ligt wel, de Verenigde Staten zijn een bondgenoot en staan symbool voor de vrijheden waar we voor vechten. Overigens beperken deze idioten zich niet alleen tot de Verenigde Staten, kijk alleen al naar Madrid of Londen. Wat mij betreft gaat de Europese Unie beter meewerken om terreur tegen te gaan, en de halfbakken "het komt wel goed" mentaliteit laten varen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:15 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Valt Schiphol nu ook al onder de buitenlandse politiek van Amerika?
Och gut, hecht je zoveel waarde aan de terroristen dan? Ik vind een enkeltje Guantanamo Bay nog te goed voor meneer de Nigeriaan.quote:
het lijkt me eerder dat meneer de nigeriaan een gefrustreerde anti-westerling is met een iq van een borrelnootje en waarschijnlijk islam alleen maar als excuus gebruikt voor deze geflopte actie. Wat verwacht je nou dat alle 6 miljard aardbewoners normaal blijven? Zeker als er zulke scheve verhoudingen zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:19 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Och gut, hecht je zoveel waarde aan de terroristen dan? Ik vind een enkeltje Guantanamo Bay nog te goed voor meneer de Nigeriaan.
Neem maar van mij aan dat het ook buiten saudi arabie een hoop aanhang en support geniet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:23 schreef ASroma het volgende:
[..]
het lijkt me eerder dat meneer de nigeriaan een gefrustreerde anti-westerling is met een iq van een borrelnootje en waarschijnlijk islam alleen maar als excuus gebruikt voor deze geflopte actie. Wat verwacht je nou dat alle 6 miljard aardbewoners normaal blijven? Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, het enige wat je probeert te doen is dit zoveel mogelijk te vermijden. Zeker als er zulke scheve verhoudingen zijn.
Islam terrorisme is een heel andere discussie, het islam gevaar komt uit saudi arabie. Maar dat is verder niet interresant omdat daar 25 procent van alle olie vandaan komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |