waar gaat het toch heen ...quote:In een vliegtuig dat van Schiphol naar Detroit vloog is vanavond knalvuurwerk afgestoken. Meerdere passagiers raakten daarbij lichtgewond, één passagier moest naar het ziekenhuis. De dader werd direct overmeesterd. Het vliegtuig landde veilig op de luchthaven in Detroit.
In het vliegtuig, een Airbus A-330, zaten 278 inzittenden. Het was een combivlucht van KLM en Northwest Airlines.
Onduidelijk is nog welke nationaliteit de dader heeft en wat zijn motief was. Vlak voor de landing stak hij het vuurwerk af. De FBI onderzoekt het incident.
Waarschijnlijk aangezien voor een snickers oid.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:36 schreef Doler12 het volgende:
Al die controles en je kunt nog steeds met een rotje het vliegtuig in?
En dan meerdere gewonden?quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:33 schreef alwaysedo het volgende:
for the record, het was een rotje.
(uiterst betrouwbare bron: spitsnieuws)
Wat doet dat met de nationaliteit van het vliegtuig? Want het vliegtuig is grondgebied van het thuisland, m.a.w. dat maakt het verschil tussen berechten volgens Amerikaans recht of via Nederlands recht!quote:Het was een combivlucht van KLM en Northwest Airlines.
ja natuurlijk, als mensen een piepje in hun oor hebben bij zoiets zijn ze al lichtgewond volgens journalisten (en volgens zichzelf).quote:
Idem. 20 jaar anale vernedering voor die gast!quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En ik zie dit liever door een Amerikaanse rechter bestraft worden...
Das 1 grote show, je mag ook geen drinken en zooi mee nemen maar laatst ging mijn rug tas er ook vrolijk door heen. Sommige tassen kijken ze even door, ook had ik al een keer zo'n aansteker met mes erin en ook niets.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:36 schreef Doler12 het volgende:
Al die controles en je kunt nog steeds met een rotje het vliegtuig in?
Je zat erop?quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:43 schreef Juicyhil het volgende:
Mn flesje drinken kon niet tegen de druk.
quote:Incident aboard a Northwest jetliner may be a terrorist attack, senior counterterrorism official tells NBC News
Amerikanen vinden alles een aanslag.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:50 schreef SoldMayor het volgende:
Ze zeggen nu dat het mischien om een mislukt aanslag gaat:
[..]
Bron: nos.nlquote:Man probeert vliegtuig op te blazen
Update: vrijdag 25 dec 2009, 23:56
Op een passagiersvlucht van Northwest Airlines en KLM die vanuit Amsterdam onderweg was naar Detroit, heeft een man vlak voor de landing geprobeerd het toestel te laten ontploffen.
De dader is een Nigeriaan die zegt dat hij in opdracht van al-Qaida heeft gehandeld, melden bronnen binnen Amerikaanse inlichtingendiensten. De Nigeriaan heeft verklaard dat zijn opdracht was om iets in een vliegtuig te laten ontploffen boven Amerikaans grondgebied.
Niks.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat doet dat met de nationaliteit van het vliegtuig?
Aan het filmpje op CNN te zien is het een vliegtuig van Delta (moedermaatschappij van Northwest), dus Amerikaans grondgebied.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat doet dat met de nationaliteit van het vliegtuig? Want het vliegtuig is grondgebied van het thuisland, m.a.w. dat maakt het verschil tussen berechten volgens Amerikaans recht of via Nederlands recht!
En ik zie dit liever door een Amerikaanse rechter bestraft worden...
Ja, raar.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:52 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Raar he![]()
iets met 9/11 .. Fort Hood.. dat soort dingen
Zo zie je maar weer dat al het internetverkeer opslaan niet genoeg is, maar met een centrale databank met vingerafdrukken van alle Nederlanders was dit dus nooit gebeurdquote:De man staat op de lijst van personen die worden verdacht van terrorisme en hij had daarom niet mogen vliegen.
Vet van mij: een paar posts hierboven staat dat de dader een Nigeriaan is. Begint ook met een N, dat wel, maar verder....quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat al het internetverkeer opslaan niet genoeg is, maar met een centrale databank met vingerafdrukken van alle Nederlanders was dit dus nooit gebeurd![]()
Onze overheid blijft een lachertje. Zonder enig bezwaar een complete samenleving criminaliseren, maar zelfs op een fucking vliegveld geen internationaal bekende crimineel aan de grond kunnen houden. Wat een vertoning
Een Nigeriaan hmm?quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: een paar posts hierboven staat dat de dader een Nigeriaan is. Begint ook met een N, dat wel, maar verder....
QFT!!!quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
Zo zie je maar ......
Wat een vertoning
Dat verandert helaas weinig aan het feit dat wij onder het mom van veiligheid onze privacy wordt ingeperkt, terwijl de eerste de beste Nigeriaan, die ook nog op een zwarte lijst staat, gewoon met chemicalien een aanslag kan plegen....quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:
Vet van mij: een paar posts hierboven staat dat de dader een Nigeriaan is. Begint ook met een N, dat wel, maar verder....
Terreur alarm in Amerika is verhoogd,quote:An incident on an airliner arriving in Detroit from the Netherlands was an attempted terrorist attack, a senior administration official told the BBC.
Sources say the incident, in which firecrackers were initially said to have been set off, had been an attempt by a passenger to blow up the plane.
Early indications are that the suspect said he was acting of behalf of al-Qaeda, a police source told AP.
Panic ensued aboard the Airbus 330 and several people were slightly hurt.
The White House says President Barack Obama is monitoring the situation.
The president "instructed that all appropriate measures be taken to increase security for air travel", spokesman Bill Burton told reporters.
The identity of the suspect is unclear. Some media reports media suggest he is Nigerian.
'Powder and liquid'
The Associated Press's source, whom it described as a "senior US counter-terror official", said a passenger aboard the flight in Detroit had been planning to blow up the plane but the explosive device failed.
The official said the passenger was being questioned on Friday evening.
It was not immediately clear why the passenger would want to attack the flight, AP notes.
The official spoke on condition of anonymity because the investigation was continuing, the agency added.
Another US intelligence official quoted by AP said an explosive device had been used consisting of a "mix of powder and liquid".
Susan Elliott, spokeswoman for Delta Airlines - the parent company of Northwest - said earlier that 278 passengers had been on board Flight 253 when the incident took place at Detroit Metropolitan Airport on Friday afternoon.
The flight landed safely at the airport just before 1200 local time (1700 GMT).
At least one passenger was taken to the University of Michigan Medical Center in Ann Arbor.
The FBI and the Federal Aviation Administration are investigating.
-Verdachte stond wel in een database, niet op een no-fly listquote:Man Attempts to Set Off Explosives on Detroit-Bound Airplane
Suspect Claims al Qaeda Terrorism Link, but FBI, Investigators Are Suspicious
Federal officials and police are interviewing a Nigerian man, who allegedly tried to "explode" a powdery substance aboard a Northwest flight from Amsterdam to Detroit, injuring himself and two other passengers, law enforcement officials said.
The man said he was directed by al Qaeda to explode a small device in flight, over U.S. soil, ABC News has learned. Authorities have no corroboration of that information, and the credibility of the suspect's statements are being questioned, officials said.
The suspect was identified as Abdul Farouk Abdulmutallab, 23, who according to federal documents is an engineering student at University College of London.
He was flying from Nigeria to the United States for a religious ceremony, according to his entry visa, which was issued June 16, 2008 and was good until June 12, 2010.
The government had no immediate plans after the incident to raise the threat level, a federal government source said.
The suspect had been in a law enforcement-intelligence database but was not on the government's no-fly list, according to a law enforcement official.
Je gemene buurjongen gooide ooit een rotje naar je?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:31 schreef De_Ruyter het volgende:
Schandelijk, dit brengt meteen weer herinneringen op.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gemene buurjongen gooide ooit een rotje naar je?
Normaal ben ik wel van de humor en cynisme, maar hier ben ik echt bloedserieus over.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gemene buurjongen gooide ooit een rotje naar je?
Doe niet zo vaag en vertel dan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:40 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Normaal ben ik wel van de humor en cynisme, maar hier ben ik echt bloedserieus over.
In Nederland is iig de geschreven media niet veel anders.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:33 schreef Chooselife het volgende:
Het is een Amerikaans nieuwsbericht, dus het zou zomaar een opgeblazen boterhamzakje kunnen zijn. Zo paranoïde als ze daar zijn .
tja als je direct over doodstraffen enzo begin dan vind het erg lastig om iemand serieus te nemen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:40 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Normaal ben ik wel van de humor en cynisme, maar hier ben ik echt bloedserieus over.
Wat denk je zelf snuggere, vliegtuigaanvallen binnen de Verenigde Staten, even denken..quote:
Geen genade voor terroristen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja als je direct over doodstraffen enzo begin dan vind het erg lastig om iemand serieus te nemen.
Ja ja, dat heb ik ook op tv gezien inderdaad.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:44 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Wat denk je zelf snuggere, vliegtuigaanvallen binnen de Verenigde Staten, even denken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |