waar gaat het toch heen ...quote:In een vliegtuig dat van Schiphol naar Detroit vloog is vanavond knalvuurwerk afgestoken. Meerdere passagiers raakten daarbij lichtgewond, één passagier moest naar het ziekenhuis. De dader werd direct overmeesterd. Het vliegtuig landde veilig op de luchthaven in Detroit.
In het vliegtuig, een Airbus A-330, zaten 278 inzittenden. Het was een combivlucht van KLM en Northwest Airlines.
Onduidelijk is nog welke nationaliteit de dader heeft en wat zijn motief was. Vlak voor de landing stak hij het vuurwerk af. De FBI onderzoekt het incident.
Waarschijnlijk aangezien voor een snickers oid.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:36 schreef Doler12 het volgende:
Al die controles en je kunt nog steeds met een rotje het vliegtuig in?
En dan meerdere gewonden?quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:33 schreef alwaysedo het volgende:
for the record, het was een rotje.
(uiterst betrouwbare bron: spitsnieuws)
Wat doet dat met de nationaliteit van het vliegtuig? Want het vliegtuig is grondgebied van het thuisland, m.a.w. dat maakt het verschil tussen berechten volgens Amerikaans recht of via Nederlands recht!quote:Het was een combivlucht van KLM en Northwest Airlines.
ja natuurlijk, als mensen een piepje in hun oor hebben bij zoiets zijn ze al lichtgewond volgens journalisten (en volgens zichzelf).quote:
Idem. 20 jaar anale vernedering voor die gast!quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En ik zie dit liever door een Amerikaanse rechter bestraft worden...
Das 1 grote show, je mag ook geen drinken en zooi mee nemen maar laatst ging mijn rug tas er ook vrolijk door heen. Sommige tassen kijken ze even door, ook had ik al een keer zo'n aansteker met mes erin en ook niets.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:36 schreef Doler12 het volgende:
Al die controles en je kunt nog steeds met een rotje het vliegtuig in?
Je zat erop?quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:43 schreef Juicyhil het volgende:
Mn flesje drinken kon niet tegen de druk.
quote:Incident aboard a Northwest jetliner may be a terrorist attack, senior counterterrorism official tells NBC News
Amerikanen vinden alles een aanslag.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:50 schreef SoldMayor het volgende:
Ze zeggen nu dat het mischien om een mislukt aanslag gaat:
[..]
Bron: nos.nlquote:Man probeert vliegtuig op te blazen
Update: vrijdag 25 dec 2009, 23:56
Op een passagiersvlucht van Northwest Airlines en KLM die vanuit Amsterdam onderweg was naar Detroit, heeft een man vlak voor de landing geprobeerd het toestel te laten ontploffen.
De dader is een Nigeriaan die zegt dat hij in opdracht van al-Qaida heeft gehandeld, melden bronnen binnen Amerikaanse inlichtingendiensten. De Nigeriaan heeft verklaard dat zijn opdracht was om iets in een vliegtuig te laten ontploffen boven Amerikaans grondgebied.
Niks.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat doet dat met de nationaliteit van het vliegtuig?
Aan het filmpje op CNN te zien is het een vliegtuig van Delta (moedermaatschappij van Northwest), dus Amerikaans grondgebied.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat doet dat met de nationaliteit van het vliegtuig? Want het vliegtuig is grondgebied van het thuisland, m.a.w. dat maakt het verschil tussen berechten volgens Amerikaans recht of via Nederlands recht!
En ik zie dit liever door een Amerikaanse rechter bestraft worden...
Ja, raar.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:52 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Raar he![]()
iets met 9/11 .. Fort Hood.. dat soort dingen
Zo zie je maar weer dat al het internetverkeer opslaan niet genoeg is, maar met een centrale databank met vingerafdrukken van alle Nederlanders was dit dus nooit gebeurdquote:De man staat op de lijst van personen die worden verdacht van terrorisme en hij had daarom niet mogen vliegen.
Vet van mij: een paar posts hierboven staat dat de dader een Nigeriaan is. Begint ook met een N, dat wel, maar verder....quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat al het internetverkeer opslaan niet genoeg is, maar met een centrale databank met vingerafdrukken van alle Nederlanders was dit dus nooit gebeurd![]()
Onze overheid blijft een lachertje. Zonder enig bezwaar een complete samenleving criminaliseren, maar zelfs op een fucking vliegveld geen internationaal bekende crimineel aan de grond kunnen houden. Wat een vertoning
Een Nigeriaan hmm?quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij: een paar posts hierboven staat dat de dader een Nigeriaan is. Begint ook met een N, dat wel, maar verder....
QFT!!!quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
Zo zie je maar ......
Wat een vertoning
Dat verandert helaas weinig aan het feit dat wij onder het mom van veiligheid onze privacy wordt ingeperkt, terwijl de eerste de beste Nigeriaan, die ook nog op een zwarte lijst staat, gewoon met chemicalien een aanslag kan plegen....quote:Op zaterdag 26 december 2009 00:40 schreef Kees22 het volgende:
Vet van mij: een paar posts hierboven staat dat de dader een Nigeriaan is. Begint ook met een N, dat wel, maar verder....
Terreur alarm in Amerika is verhoogd,quote:An incident on an airliner arriving in Detroit from the Netherlands was an attempted terrorist attack, a senior administration official told the BBC.
Sources say the incident, in which firecrackers were initially said to have been set off, had been an attempt by a passenger to blow up the plane.
Early indications are that the suspect said he was acting of behalf of al-Qaeda, a police source told AP.
Panic ensued aboard the Airbus 330 and several people were slightly hurt.
The White House says President Barack Obama is monitoring the situation.
The president "instructed that all appropriate measures be taken to increase security for air travel", spokesman Bill Burton told reporters.
The identity of the suspect is unclear. Some media reports media suggest he is Nigerian.
'Powder and liquid'
The Associated Press's source, whom it described as a "senior US counter-terror official", said a passenger aboard the flight in Detroit had been planning to blow up the plane but the explosive device failed.
The official said the passenger was being questioned on Friday evening.
It was not immediately clear why the passenger would want to attack the flight, AP notes.
The official spoke on condition of anonymity because the investigation was continuing, the agency added.
Another US intelligence official quoted by AP said an explosive device had been used consisting of a "mix of powder and liquid".
Susan Elliott, spokeswoman for Delta Airlines - the parent company of Northwest - said earlier that 278 passengers had been on board Flight 253 when the incident took place at Detroit Metropolitan Airport on Friday afternoon.
The flight landed safely at the airport just before 1200 local time (1700 GMT).
At least one passenger was taken to the University of Michigan Medical Center in Ann Arbor.
The FBI and the Federal Aviation Administration are investigating.
-Verdachte stond wel in een database, niet op een no-fly listquote:Man Attempts to Set Off Explosives on Detroit-Bound Airplane
Suspect Claims al Qaeda Terrorism Link, but FBI, Investigators Are Suspicious
Federal officials and police are interviewing a Nigerian man, who allegedly tried to "explode" a powdery substance aboard a Northwest flight from Amsterdam to Detroit, injuring himself and two other passengers, law enforcement officials said.
The man said he was directed by al Qaeda to explode a small device in flight, over U.S. soil, ABC News has learned. Authorities have no corroboration of that information, and the credibility of the suspect's statements are being questioned, officials said.
The suspect was identified as Abdul Farouk Abdulmutallab, 23, who according to federal documents is an engineering student at University College of London.
He was flying from Nigeria to the United States for a religious ceremony, according to his entry visa, which was issued June 16, 2008 and was good until June 12, 2010.
The government had no immediate plans after the incident to raise the threat level, a federal government source said.
The suspect had been in a law enforcement-intelligence database but was not on the government's no-fly list, according to a law enforcement official.
Je gemene buurjongen gooide ooit een rotje naar je?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:31 schreef De_Ruyter het volgende:
Schandelijk, dit brengt meteen weer herinneringen op.
quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gemene buurjongen gooide ooit een rotje naar je?
Normaal ben ik wel van de humor en cynisme, maar hier ben ik echt bloedserieus over.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je gemene buurjongen gooide ooit een rotje naar je?
Doe niet zo vaag en vertel dan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:40 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Normaal ben ik wel van de humor en cynisme, maar hier ben ik echt bloedserieus over.
In Nederland is iig de geschreven media niet veel anders.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:33 schreef Chooselife het volgende:
Het is een Amerikaans nieuwsbericht, dus het zou zomaar een opgeblazen boterhamzakje kunnen zijn. Zo paranoïde als ze daar zijn .
tja als je direct over doodstraffen enzo begin dan vind het erg lastig om iemand serieus te nemen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:40 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Normaal ben ik wel van de humor en cynisme, maar hier ben ik echt bloedserieus over.
Wat denk je zelf snuggere, vliegtuigaanvallen binnen de Verenigde Staten, even denken..quote:
Geen genade voor terroristen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja als je direct over doodstraffen enzo begin dan vind het erg lastig om iemand serieus te nemen.
Ja ja, dat heb ik ook op tv gezien inderdaad.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:44 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Wat denk je zelf snuggere, vliegtuigaanvallen binnen de Verenigde Staten, even denken..
Ja dat is een groot succes gebleken in Afghanistanquote:
Ook nog steeds slapeloze nachten daarvan?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:46 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja ja, dat heb ik ook op tv gezien inderdaad.
Nee.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook nog steeds slapeloze nachten daarvan?
Als ik het zie, dan moet ik nog huilen inderdaad, vandaar dat ik er bloedserieus over ben, en elke idioot die denkt namens een of andere religieuze mafkees een vliegtuig op te blazen, of een trein, of een bus, of een metro die krijgt van mij geen genade, weg ermee. Ik vind het geen mensen meer, geef mij maar de Bush doctrine, neem hun rechten af en pleur ze in Guantanamo.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook nog steeds slapeloze nachten daarvan?
Ik vind van wel, en ik heb er altijd achter gestaan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat is een groot succes gebleken in Afghanistan
Daar geef ik je volmondig gelijk in.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:11 schreef alors het volgende:
[..]
Dat verandert helaas weinig aan het feit dat wij onder het mom van veiligheid onze privacy wordt ingeperkt, terwijl de eerste de beste Nigeriaan, die ook nog op een zwarte lijst staat, gewoon met chemicalien een aanslag kan plegen....
http://www.cnn.com/2009/T(...)ecrackers/index.htmlquote:Passengers described brief moments of panic on board, as screams erupted and flight attendants ran for fire extinguishers. One woman told CNN affiliate WDIV that a man threw a blanket over the suspect's legs to help put out the small fire.
"It was terrifying," Richelle Keepman said. "I think we all thought we weren't going to land, we weren't going to make it."
Passenger Elias Fawaz told WDIV that the explosion sounded "like a balloon being popped" and said he could smell smoke.
Tja Dan doen de miljoenen aids, malaria en kankerpatienten jaarlijks me toch meer dan die paar duizend tragisch omgekomen New Yorkers. En met de miljarden die sindsdien zijn uitgegeven hadden op dat vlak ook veel meer mensen geholpen kunnen worden...quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:51 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als ik het zie, dan moet ik nog huilen inderdaad,
Tja voor ik iemand geen mens meer vind moet er wel heel veel gebeuren. En je moet je ook ernstig afvragen wie er nou mee geholpen is wanneer deze mensen in Guantanamo gegooid worden... Goedkope wraakmotieven zijn leuk en aardig maar schiet je er iets mee op?quote:vandaar dat ik er bloedserieus over ben, en elke idioot die denkt namens een of andere religieuze mafkees een vliegtuig op te blazen, of een trein, of een bus, of een metro die krijgt van mij geen genade, weg ermee. Ik vind het geen mensen meer, geef mij maar de Bush doctrine, neem hun rechten af en pleur ze in Guantanamo.
[..]
Ok dan verschillen we daarover van mening. Volgens mij is de wereldwijde terrorismedreiging niet significant afgenomen sinds de invasie van Afghanistan.quote:Ik vind van wel, en ik heb er altijd achter gestaan.
Controle is op Amsterdam misgegaan. Nederland he, zo naief als een klontje. De moord op Theo v. Gogh zag ook vrijwel niemand aankomen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
En ik maar elke keer als ik vlieg als een volslagen mongool m'n vloeistoffen in kleine verpakkingen in een klein zakje doen. En de eerste de beste terrorist lukt 't blijkbaar prima om én vloeistoffen én raar poeder aan boord te brengen?
Waarom criminaliseren we 99,99% van de reizigers terwijl het - zoals je kon zien aankomen - het toch niet lukt om aanslagen tegen te houden?![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:51 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als ik het zie, dan moet ik nog huilen inderdaad, vandaar dat ik er bloedserieus over ben, en elke idioot die denkt namens een of andere religieuze mafkees een vliegtuig op te blazen, of een trein, of een bus, of een metro die krijgt van mij geen genade, weg ermee. Ik vind het geen mensen meer, geef mij maar de Bush doctrine, neem hun rechten af en pleur ze in Guantanamo.
[..]
Ik vind van wel, en ik heb er altijd achter gestaan.
Vet van mij.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:31 schreef De_Ruyter het volgende:
Schandelijk, dit brengt meteen weer herinneringen op. Moge ze die mafkees levenslang achter de tralies gooien, of de doodstraf.
Ik heb hier verder geen woorden voor die gepast zijn op dit forum.
Een knallende ballon, dan was het zeker geen erg getalenteerde terroristquote:"like a balloon being popped"
Nee, ziektes zijn iets waar je geen invloed op hebt, en die geen dreiging op die manier zijn om te worden gebruikt door terroristen. Echter terroristische acties, als ik al die mensen zie, uit de Twin Towers springen en volledige paniek, en de symbolen van vrijheid in die stad neergaan. Dan moet ik nog steeds tranen laten, het gaat me echt aan het hart.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja Dan doen de miljoenen aids, malaria en kankerpatienten jaarlijks me toch meer dan die paar duizend tragisch omgekomen New Yorkers. En met de miljarden die sindsdien zijn uitgegeven hadden op dat vlak ook veel meer mensen geholpen kunnen worden...
[..]
Oh zeer zeker wel, iemand die een vliegtuig wil opblazen vol met mensen uit de naam van Al-Qaeda die mag van mij in Guantanamo gegooid worden, zonder rechten, voor altijd. Wraakmotieven zijn perfect daarvoor, dat soort mensen mogen nooit meer vrij zijn, maar dan ook écht nooit meer.quote:Tja voor ik iemand geen mens meer vind moet er wel heel veel gebeuren. En je moet je ook ernstig afvragen wie er nou mee geholpen is wanneer deze mensen in Guantanamo gegooid worden... Goedkope wraakmotieven zijn leuk en aardig maar schiet je er iets mee op?
Ben benieuwd wat voor schijnveiligheidsmaatregelen ze hier in NL nu weer gaan bedenken en invoerenquote:Op zaterdag 26 december 2009 01:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Controle is op Amsterdam misgegaan. Nederland he, zo naief als een klontje. De moord op Theo v. Gogh zag ook vrijwel niemand aankomen.![]()
In elk geval zijn ze in de USA natuurlijk strenger. Maar ook in Londen zijn ze strenger. Toen ik in 2006 vanuit Londen vloog, moest iedereen zijn schoenen uitdoen. Plus dubbele controles.
Ik had vrij die dag en werd gebeld.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zat in de kroeg met een biertje in de hand de beelden van 11 september te bekijken. Was wel aardige TV.
http://nos.nl/artikel/125183-witte-huismislukte-terreurdaad.htmlquote:Witte Huis:mislukte terreurdaad
Update: zaterdag 26 dec 2009, 01:45
Het Witte Huis zegt dat het incident aan boord van vlucht 253 van Northwest Airlines een mislukte terroristische aanslag is. Hoe de man die het vliegtuig probeerde op te blazen de explosieven aan boord kon meenemen, is onduidelijk.
President Obama brengt zijn vakantie door in Hawaï en is op de hoogte gebracht van het incident. Hij heeft met zijn nationale veiligheidsadviseur overleg gepleegd. Obama heeft opdracht gegeven om " alle noodzakelijke maatregelen te treffen om de veiligheid van het vliegverkeer te vergroten".
De veiligheidsdiensten onderzoeken het toestel op het vliegveld van Detroit.
Waarom gaat het je zo aan het hart?quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:59 schreef De_Ruyter het volgende:
Dan moet ik nog steeds tranen laten, het gaat me echt aan het hart.
Ze laten 99,99% van de reizigers goed en veilig voelen door te doen alsof er 100% controle is. Vindt het echt onzin dat je geen drinken mee mag nemen maar als je het weg stopt wel gewoon het vliegtuig binnen krijgt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
En ik maar elke keer als ik vlieg als een volslagen mongool m'n vloeistoffen in kleine verpakkingen in een klein zakje doen. En de eerste de beste terrorist lukt 't blijkbaar prima om én vloeistoffen én raar poeder aan boord te brengen?
Waarom criminaliseren we 99,99% van de reizigers terwijl het - zoals je kon zien aankomen - het toch niet lukt om aanslagen tegen te houden?![]()
![]()
Nou dat wil ik niet zeggen. Met de miljarden die in de 'strijd tegen terreur' zijn gestoken had je wel degelijk een grote invloed op die ziektes en hun slachtoffers kunnen hebben... Daarmee meer doden kunnen voorkomen ook...quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:59 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nee, ziektes zijn iets waar je geen invloed op hebt,
Nee voor de gemiddelde mensen is de dreiging van die ziektes vele malen groter.quote:en die geen dreiging op die manier zijn om te worden gebruikt door terroristen.
Sterkte..quote:Echter terroristische acties, als ik al die mensen zie, uit de Twin Towers springen en volledige paniek, en de symbolen van vrijheid in die stad neergaan. Dan moet ik nog steeds tranen laten, het gaat me echt aan het hart.
[..]
Tja dat is een denkwijze die bewezen heeft niet al te effectief te werkenquote:Oh zeer zeker wel, iemand die een vliegtuig wil opblazen vol met mensen uit de naam van Al-Qaeda die mag van mij in Guantanamo gegooid worden, zonder rechten, voor altijd. Wraakmotieven zijn perfect daarvoor, dat soort mensen mogen nooit meer vrij zijn, maar dan ook écht nooit meer.
Precies. Die 99,99% het gevoel geven dat door de controles die foute 0,01% gepakt wordt. En juist dat lukt niet. Beschamend.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:02 schreef DieBoard het volgende:
[..]
Ze laten 99,99% van de reizigers goed en veilig voelen door te doen alsof er 100% controle is. Vindt het echt onzin dat je geen drinken mee mag nemen maar als je het weg stopt wel gewoon het vliegtuig binnen krijgt.
Specifiek dat, de rest kan me eigenlijk aan m'n reet roesten. Oh noem het hypocriet of vreemd, dat is het ook hoor.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Waarom gaat het je zo aan het hart?
Zit je iedere avond bij het acht uur journaal te grienen om alle onrecht in de wereld of alleen specifiek bij de beelden van 9/11?
quote:AMSTERDAM - Een passagier van een vlucht van Amsterdam naar Detroit in de Verenigde Staten heeft getracht het vliegtuig tijdens de landing op te blazen.
Het zou gaan om een man met de Nigeriaanse nationaliteit, die na zijn arrestatie zou hebben verklaard te hebben gehandeld namens het islamitische terreurnetwerk Al-Qaida. Dat meldt het Amerikaanse persbureau AP.
De man, die door een medepassagier werd overmeesterd, zou volgens bronnen bij inlichtingendiensten hebben gebruikgemaakt van een mengsel van poeder en een vloeistof, aldus AP.
Volgens nieuwszender CNN zou de man hebben beweerd dat het explosief afkomstig is uit Jemen. Hij zou instructies hebben gekregen over het tijdstip van de ontsteking. Eerder had luchtvaartmaatschappij Northwest Airlines, partner van KLM, het nog over vuurwerk.
De man was zijn reis begonnen in Nigeria, maar stapte op Schiphol over op een toestel van Northwests moedermaatschappij Delta. Hij liep bij zijn actie brandwonden op, waaraan hij wordt behandeld. Ook een andere passagier raakte gewond.
Oké dan verschillen we van mening, mijn sympathie hebben ze met zo'n daad verspilt, echt compleet verspilt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou dat wil ik niet zeggen. Met de miljarden die in de 'strijd tegen terreur' zijn gestoken had je wel degelijk een grote invloed op die ziektes en hun slachtoffers kunnen hebben... Daarmee meer doden kunnen voorkomen ook...
[..]
Nee voor de gemiddelde mensen is de dreiging van die ziektes vele malen groter.
[..]
Sterkte..
[..]
Tja dat is een denkwijze die bewezen heeft niet al te effectief te werken.
Toch is dat wel interessant. Wat maakt die Twin Towers nou zoveel meer een symbool dan de andere dingen in New York? Naar mijn idee staat de reactie van de burgemeester van New York op de aanslagen veel meer symbool voor het westerse gevoel van vrijheid en kracht dan puur die 2 markante maar niet bijster spannende gebouwen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:05 schreef De_Ruyter het volgende:
Verder hoef ik niet uit te leggen waarom ik ik de Twin Towers zo symbolisch vond volgens mij, dat lijkt me aan m'n postgedrag door 2009 en onderschrift wel duidelijk.
Oh maar sympathie heb ik er ook totaal niet voor. Maar dan dom lullen over doodstraffen of levenslange opsluiting is wel weer een ander uiterstequote:Op zaterdag 26 december 2009 02:07 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Oké dan verschillen we van mening, mijn sympathie hebben ze met zo'n daad verspilt, echt compleet verspilt.
Even topic doorlezen loiverd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:06 schreef Zienswijze het volgende:
NU.nl:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)namens-al-qaida.html
Dude, ik ken je niet of je moet weer eens het zoveelste kloontje van iemand zijn want geregistreerd op: dinsdag 15 december 2009 @ 13:03quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:05 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Specifiek dat, de rest kan me eigenlijk aan m'n reet roesten. Oh noem het hypocriet of vreemd, dat is het ook hoor.
En het gaat me aan het hart omdat ik ben opgegroeid met de Twin Towers als persoonlijk symbool voor alles wat ik wou bereiken en waar ik voor stond. Het was MIJN opinie van waar ik waarde aan hechtte, en dat werd voor m'n ogen live op de televisie vernietigd op de manier die je wel hebt kunnen zien.
Verder hoef ik niet uit te leggen waarom ik ik de Twin Towers zo symbolisch vond volgens mij, dat lijkt me aan m'n postgedrag door 2009 en onderschrift wel duidelijk.
Oeps.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zodra iemand zich 3 dagen niet heeft geschoren direct een vliegverbod!
Hij ziet de twin towers als een symbool voor hem. De rest kan hem zijn reet roesten als de twin towers waarschijnlijk weer voor de rest van de topic bezoekers.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch is dat wel interessant. Wat maakt die Twin Towers nou zoveel meer een symbool dan de andere dingen in New York? Naar mijn idee staat de reactie van de burgemeester van New York op de aanslagen veel meer symbool voor het westerse gevoel van vrijheid en kracht dan puur die 2 markante maar niet bijster spannende gebouwen.
Oh maar dat gaat mij ook (veel) te ver. Het was gewoon heel apart om dat min of meer live mee te maken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Fascinerend, ja. Maar ik vind een reactie als 'prachtig hoe die torens ineen vielen' toch vrij verknipt.
Grappig, ik had dezelfde reflexgedachten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:59 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik had vrij die dag en werd gebeld.
Was geschokt uiteraard. De eerste keer dat de westerse wereld op zijn ballen kreeg in mijn belevenis.
Kan me best indenken dat iemand nog steeds een beetje geschokt is maar de_Ruyter mag best eens gaan praten met een psycholoog w.m.b..
Dat snap ik maar ik ben benieuwd naar het waarom hierachter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:14 schreef DieBoard het volgende:
[..]
Hij ziet de twin towers als een symbool voor hem. De rest kan hem zijn reet roesten als de twin towers waarschijnlijk weer voor de rest van de topic bezoekers.
quote:MikeHuntsmls:
Two possible solutions...1) All passengers must fly naked. 2) No muslims can fly. Take your pick.
Ja dit is niet m'n eerste account.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:12 schreef Stali het volgende:
[..]
Dude, ik ken je niet of je moet weer eens het zoveelste kloontje van iemand zijn want geregistreerd op: dinsdag 15 december 2009 @ 13:03
En wat wilde je dan bereiken en waar stond je dan voor? Neem het mij niet kwalijk maar ik begrijp al die emoties niet die je schrijft te voelen en je komt inderdaad hypocriet en overdramatisch op me over. No offence.
Ik kijk bijv. graag The Sopranos maar ik ga dat echt niet zitten verheerlijken.
Ken ik jou?quote:
quote:
Yeah, dat zal ze leren die vuile totaal onschuldige werknemers, dat ze mogen branden voor het feit nooit wat gedaan te hebben aan de wereldhonger.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En de terroristen van Al Qaeda zijn heus geen lieverdjes die de arme mens willen bevrijden. Maar als symbool vond ik het wel leuk.
Toch zou het wel interessant zijn wanneer je dat wat uitgebreider uit zou kunnen leggen. Want ik had nou niet echt het gevoel dat die torens nou zoveel meer voor New York of de VS stonden dan andere gebouwen. Dan was de aanslag op het pentagon symbolisch gezien sterker.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:18 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
En ik ga niet uitleggen waar de Twin Towers voor stonden, met een beetje fantasie moet dat wel mogelijk zijn om er zelf achter te komen lijkt me, en het is niet echt on topic.
[..]
- Man reisde zonder retourticketquote:Federal officials identified the man as Umar Farouk Abdulmutallab, 23, of Nigeria, who was traveling one way, without a return ticket.
Rep. Peter King of New York, the senior Republican on the House Homeland Security Committee, who was briefed on the incident, said Abdulmutallab was known in federal counterterrorism files and may have been on the government’s list of suspicious passengers banned from flying in the United States.
King said the incident raised troubling questions about airline security. “It must be looked into” how Abdulmutallab was able to sneak a “somewhat sophisticated device” on board, he said.
Ach waarom, ga je toch ook niet vertellen waarom ik een fan van nagelbijten benquote:Op zaterdag 26 december 2009 02:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat snap ik maar ik ben benieuwd naar het waarom hierachter.
Mooie post.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig, ik had dezelfde reflexgedachten.
Ik kwam het huis van een vluchtelingengezin binnen (Een man met twee zoons, verjaagd door Saddam naar Iran en vandaar gevlucht naar Nederland. Met achterlating van vrouw en nog drie kinderen. Een harde werker, die een goed leven had opgebouwd tot hij verdreven werd.)
Drie gedachten op een rij: "Eindelijk krijgt die pestkop van het schoolplein een schop in zijn ballen. Dat zal ze leren. ... Ach nee, daar zijn ze toch te stom voor."
De WTC-torens. Vanaf de top kon je de hele wereld zien. De kinderarbeid in India, de kindsoldaten in Afrika, de honger in de wereld, de getto's in de VSvA, de slums in alle steden van de hele wereld.
Terwijl door de mensen in het WTC de wereldhandel rondging, met miljarden dollars per dag.
Elke drie seconden sterft er een kind van de honger. Dat is 20 per minuut, zodat de pakweg 3000 doden van de aanslag in 150 minuten, ofwel 2 1/2 uur geëvenaard werden. En daarna hielden de doden van de Twin Towers op, die van de honger gaan nog steeds door.
En de terroristen van Al Qaeda zijn heus geen lieverdjes die de arme mens willen bevrijden. Maar als symbool vond ik het wel leuk.
Gelukkig dan maar dat hij nooit goed heeft opgelet tijdens de scheikundelessenquote:Op zaterdag 26 december 2009 02:21 schreef Zienswijze het volgende:
Van MSNBC: (Amerikaanse nieuwszender):
[..]
- Man reisde zonder retourticket
- Wellicht een bekende op een terreurlijst
http://www.msnbc.msn.com/id/34592031/ns/us_news-crime_and_courts/
Wat Kees22 doet is helemaal geen verheerlijken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Yeah, dat zal ze leren die vuile totaal onschuldige werknemers, dat ze mogen branden voor het feit nooit wat gedaan te hebben aan de wereldhonger.
Neem m'n cynisme vooral niet kwalijk, ik denk dat ik aardig op the same page zit met je maar het verheerlijken van dergelijke praktijken gaat me veul te ver.
Deze discussie wordt snel en verward, maar dit vind ik wel duidelijk: ze waren het WTC, of liever gezegd een WTC: een World Trade Center. Gebouwen waarin de handel in de hele wereld bijeengebracht en gestuurd werd. En daarmee waren ze het symbool van het kapitalisme pur sang. Van uitbuiting en onderwerping.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch is dat wel interessant. Wat maakt die Twin Towers nou zoveel meer een symbool dan de andere dingen in New York? Naar mijn idee staat de reactie van de burgemeester van New York op de aanslagen veel meer symbool voor het westerse gevoel van vrijheid en kracht dan puur die 2 markante maar niet bijster spannende gebouwen.
Ja gelukkig maar, dat helpt niet...quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat hij nooit goed heeft opgelet tijdens de scheikundelessen
Bekender is nog altijd beter dan beruchter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:21 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ongetwijfeld niet, maar het zal je niet verbazen als ik zeg dat je zelf wat bekender te boek staat dan de doorsnee FOK!ker.
Ik zal je morgen even een PM sturen met uitleg om dit topic niet te vergallen als je daarmee akkoord gaat.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch zou het wel interessant zijn wanneer je dat wat uitgebreider uit zou kunnen leggen. Want ik had nou niet echt het gevoel dat die torens nou zoveel meer voor New York of de VS stonden dan andere gebouwen. Dan was de aanslag op het pentagon symbolisch gezien sterker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |