Oh maar sympathie heb ik er ook totaal niet voor. Maar dan dom lullen over doodstraffen of levenslange opsluiting is wel weer een ander uiterstequote:Op zaterdag 26 december 2009 02:07 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Oké dan verschillen we van mening, mijn sympathie hebben ze met zo'n daad verspilt, echt compleet verspilt.
Even topic doorlezen loiverd.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:06 schreef Zienswijze het volgende:
NU.nl:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)namens-al-qaida.html
Dude, ik ken je niet of je moet weer eens het zoveelste kloontje van iemand zijn want geregistreerd op: dinsdag 15 december 2009 @ 13:03quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:05 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Specifiek dat, de rest kan me eigenlijk aan m'n reet roesten. Oh noem het hypocriet of vreemd, dat is het ook hoor.
En het gaat me aan het hart omdat ik ben opgegroeid met de Twin Towers als persoonlijk symbool voor alles wat ik wou bereiken en waar ik voor stond. Het was MIJN opinie van waar ik waarde aan hechtte, en dat werd voor m'n ogen live op de televisie vernietigd op de manier die je wel hebt kunnen zien.
Verder hoef ik niet uit te leggen waarom ik ik de Twin Towers zo symbolisch vond volgens mij, dat lijkt me aan m'n postgedrag door 2009 en onderschrift wel duidelijk.
Oeps.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zodra iemand zich 3 dagen niet heeft geschoren direct een vliegverbod!
Hij ziet de twin towers als een symbool voor hem. De rest kan hem zijn reet roesten als de twin towers waarschijnlijk weer voor de rest van de topic bezoekers.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch is dat wel interessant. Wat maakt die Twin Towers nou zoveel meer een symbool dan de andere dingen in New York? Naar mijn idee staat de reactie van de burgemeester van New York op de aanslagen veel meer symbool voor het westerse gevoel van vrijheid en kracht dan puur die 2 markante maar niet bijster spannende gebouwen.
Oh maar dat gaat mij ook (veel) te ver. Het was gewoon heel apart om dat min of meer live mee te maken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Fascinerend, ja. Maar ik vind een reactie als 'prachtig hoe die torens ineen vielen' toch vrij verknipt.
Grappig, ik had dezelfde reflexgedachten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 01:59 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik had vrij die dag en werd gebeld.
Was geschokt uiteraard. De eerste keer dat de westerse wereld op zijn ballen kreeg in mijn belevenis.
Kan me best indenken dat iemand nog steeds een beetje geschokt is maar de_Ruyter mag best eens gaan praten met een psycholoog w.m.b..
Dat snap ik maar ik ben benieuwd naar het waarom hierachter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:14 schreef DieBoard het volgende:
[..]
Hij ziet de twin towers als een symbool voor hem. De rest kan hem zijn reet roesten als de twin towers waarschijnlijk weer voor de rest van de topic bezoekers.
quote:MikeHuntsmls:
Two possible solutions...1) All passengers must fly naked. 2) No muslims can fly. Take your pick.
Ja dit is niet m'n eerste account.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:12 schreef Stali het volgende:
[..]
Dude, ik ken je niet of je moet weer eens het zoveelste kloontje van iemand zijn want geregistreerd op: dinsdag 15 december 2009 @ 13:03
En wat wilde je dan bereiken en waar stond je dan voor? Neem het mij niet kwalijk maar ik begrijp al die emoties niet die je schrijft te voelen en je komt inderdaad hypocriet en overdramatisch op me over. No offence.
Ik kijk bijv. graag The Sopranos maar ik ga dat echt niet zitten verheerlijken.
Ken ik jou?quote:
quote:
Yeah, dat zal ze leren die vuile totaal onschuldige werknemers, dat ze mogen branden voor het feit nooit wat gedaan te hebben aan de wereldhonger.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En de terroristen van Al Qaeda zijn heus geen lieverdjes die de arme mens willen bevrijden. Maar als symbool vond ik het wel leuk.
Toch zou het wel interessant zijn wanneer je dat wat uitgebreider uit zou kunnen leggen. Want ik had nou niet echt het gevoel dat die torens nou zoveel meer voor New York of de VS stonden dan andere gebouwen. Dan was de aanslag op het pentagon symbolisch gezien sterker.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:18 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
En ik ga niet uitleggen waar de Twin Towers voor stonden, met een beetje fantasie moet dat wel mogelijk zijn om er zelf achter te komen lijkt me, en het is niet echt on topic.
[..]
- Man reisde zonder retourticketquote:Federal officials identified the man as Umar Farouk Abdulmutallab, 23, of Nigeria, who was traveling one way, without a return ticket.
Rep. Peter King of New York, the senior Republican on the House Homeland Security Committee, who was briefed on the incident, said Abdulmutallab was known in federal counterterrorism files and may have been on the government’s list of suspicious passengers banned from flying in the United States.
King said the incident raised troubling questions about airline security. “It must be looked into” how Abdulmutallab was able to sneak a “somewhat sophisticated device” on board, he said.
Ach waarom, ga je toch ook niet vertellen waarom ik een fan van nagelbijten benquote:Op zaterdag 26 december 2009 02:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat snap ik maar ik ben benieuwd naar het waarom hierachter.
Mooie post.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig, ik had dezelfde reflexgedachten.
Ik kwam het huis van een vluchtelingengezin binnen (Een man met twee zoons, verjaagd door Saddam naar Iran en vandaar gevlucht naar Nederland. Met achterlating van vrouw en nog drie kinderen. Een harde werker, die een goed leven had opgebouwd tot hij verdreven werd.)
Drie gedachten op een rij: "Eindelijk krijgt die pestkop van het schoolplein een schop in zijn ballen. Dat zal ze leren. ... Ach nee, daar zijn ze toch te stom voor."
De WTC-torens. Vanaf de top kon je de hele wereld zien. De kinderarbeid in India, de kindsoldaten in Afrika, de honger in de wereld, de getto's in de VSvA, de slums in alle steden van de hele wereld.
Terwijl door de mensen in het WTC de wereldhandel rondging, met miljarden dollars per dag.
Elke drie seconden sterft er een kind van de honger. Dat is 20 per minuut, zodat de pakweg 3000 doden van de aanslag in 150 minuten, ofwel 2 1/2 uur geëvenaard werden. En daarna hielden de doden van de Twin Towers op, die van de honger gaan nog steeds door.
En de terroristen van Al Qaeda zijn heus geen lieverdjes die de arme mens willen bevrijden. Maar als symbool vond ik het wel leuk.
Gelukkig dan maar dat hij nooit goed heeft opgelet tijdens de scheikundelessenquote:Op zaterdag 26 december 2009 02:21 schreef Zienswijze het volgende:
Van MSNBC: (Amerikaanse nieuwszender):
[..]
- Man reisde zonder retourticket
- Wellicht een bekende op een terreurlijst
http://www.msnbc.msn.com/id/34592031/ns/us_news-crime_and_courts/
Wat Kees22 doet is helemaal geen verheerlijken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Yeah, dat zal ze leren die vuile totaal onschuldige werknemers, dat ze mogen branden voor het feit nooit wat gedaan te hebben aan de wereldhonger.
Neem m'n cynisme vooral niet kwalijk, ik denk dat ik aardig op the same page zit met je maar het verheerlijken van dergelijke praktijken gaat me veul te ver.
Deze discussie wordt snel en verward, maar dit vind ik wel duidelijk: ze waren het WTC, of liever gezegd een WTC: een World Trade Center. Gebouwen waarin de handel in de hele wereld bijeengebracht en gestuurd werd. En daarmee waren ze het symbool van het kapitalisme pur sang. Van uitbuiting en onderwerping.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch is dat wel interessant. Wat maakt die Twin Towers nou zoveel meer een symbool dan de andere dingen in New York? Naar mijn idee staat de reactie van de burgemeester van New York op de aanslagen veel meer symbool voor het westerse gevoel van vrijheid en kracht dan puur die 2 markante maar niet bijster spannende gebouwen.
Ja gelukkig maar, dat helpt niet...quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat hij nooit goed heeft opgelet tijdens de scheikundelessen
Bekender is nog altijd beter dan beruchter.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:21 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ongetwijfeld niet, maar het zal je niet verbazen als ik zeg dat je zelf wat bekender te boek staat dan de doorsnee FOK!ker.
Ik zal je morgen even een PM sturen met uitleg om dit topic niet te vergallen als je daarmee akkoord gaat.quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch zou het wel interessant zijn wanneer je dat wat uitgebreider uit zou kunnen leggen. Want ik had nou niet echt het gevoel dat die torens nou zoveel meer voor New York of de VS stonden dan andere gebouwen. Dan was de aanslag op het pentagon symbolisch gezien sterker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |