Bron: Nu.nlquote:UTRECHT - Het 14-jarige zeilmeisje Laura is terecht. Ze is zondag gevonden op het eiland Sint Maarten, zo heeft de politie zondagavond bevestigd.
Eerder die dag werd bekend dat haar familie haar sinds vrijdag als vermist had opgegeven. De familie was erg ongerust.
Het meisje werd wereldberoemd toen ze bekendmaakte een solozeiltocht rond de wereld te willen maken.
Haar vader stemde in met de plannen, maar de rechtbank stak daar een stokje voor. Het meisje kwam onder toezicht van de Raad voor de Kinderbescherming.
Kinderbescherming
De Raad voor de Kinderbescherming gaat proberen het meisje weer zo snel mogelijk terug naar Nederland te brengen, zei een woordvoerder zondagavond. Volgens de raad is het meisje aangehouden.
Een politiewoordvoerder van het korps Utrecht kon zondagavond geen verdere mededelingen doen.
quote:Op zondag 20 december 2009 23:13 schreef Roi het volgende:
Ga door, laat je niet klein maken door stomme regeltjes en jaloerse ambtenaren!
Ik vind het best maar laat dat gedrocht dat niet meer in nieuws komenquote:Op zondag 20 december 2009 23:13 schreef Roi het volgende:
Ga door, maar kon never nooit meer in het nieuws!
Precies, blijf maar lekker in de Antillen Laura, trek maar niks van ons aan.quote:Op zondag 20 december 2009 23:13 schreef Roi het volgende:
Maar daar kan zij toch niks aan doen? De media blazen het allemaal op..quote:Op zondag 20 december 2009 23:16 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik vind het best maar laat dat gedrocht dat niet meer in nieuws komen
quote:Op zondag 20 december 2009 23:22 schreef _Michiel_ het volgende:
Ze heeft nu wel bewezen voorlopig te labiel te zijn om een wereldreis te kunnen maken.
Wat dat betreft zal ze niet snel meer in het nieuws komen
Best, maar dan ook niet gaan zeiken als ze het loodje legt.quote:Op zondag 20 december 2009 23:25 schreef Ringo het volgende:
Jamaarderisicoos.
Ja maar de risicoos.
JAMAARDERIDICOOS
deRISICOOSdeRISICOOS
DERISICOOSDANTOCH.
Hetisvanwegederisicoosderisicoosderisicoos.
Ri Si Coos uweettog uweettog uweettog
Watkanzoonkindopsintmaartenallemaalnietgebeuren
Omnogmaartezwijgenvandereisernaartoe
Perbootofpervliegtuig?Perbootofpervliegtuig??
hetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniet
WEESTOCHVOORZICHTIGMENSEN
quote:Op zondag 20 december 2009 23:25 schreef Ringo het volgende:
Jamaarderisicoos.
Ja maar de risicoos.
JAMAARDERIDICOOS
deRISICOOSdeRISICOOS
DERISICOOSDANTOCH.
hetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniet
Ik zal het aan Babs doorgeven.quote:Op zondag 20 december 2009 23:26 schreef prupke het volgende:
[..]
Ouders hebben haar maar op te voeden!!!
Mijn punt is, ze is blijkbaar niet volwassen genoeg om beslissingen te maken.quote:Op zondag 20 december 2009 23:26 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik vind van niet
Ja ze kan wel een reis maken naar welk land dan ook, maar dat kon een of andere joker ook
(ik ben dus voor controles van grenzen, zowel in de lucht als op het land!!!)
Een kind van 14 wil van alles en nog wat.
En ze moet gewoon weten dat niet alles kan!!!
Ouders hebben haar maar op te voeden!!!
Die toezichters hollen vast niet de hele dag achter haar aan...quote:Op zondag 20 december 2009 23:28 schreef Cahir het volgende:
Ze was toch onder toezicht gezet?Hulde voor de toezichters
daar ben ik niet zeker van ..quote:Op zondag 20 december 2009 23:18 schreef bioloogje het volgende:
Dit geeft alleen maar aan dat ze psychisch niet in staat was om een solo tocht te ondernemen. Terughalen en onder toezicht houden dus.
Nu is ze 14, straks wil ze naakt met spijkers in d'r kont de Mount Everest beklimmen zonder zuurstof met een bowlingbal aan haar been hangend.quote:
Ja, want bij onder toezicht plaatsen betekend het idd dat het kind 24 uur per dag 7 dagen per week ergens opgesloten zit, en dat er constant iemand haar in de gaten houdt...quote:Op zondag 20 december 2009 23:28 schreef Cahir het volgende:
Ze was toch onder toezicht gezet?Hulde voor de toezichters
Dan zijn wij het eensquote:Op zondag 20 december 2009 23:29 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Mijn punt is, ze is blijkbaar niet volwassen genoeg om beslissingen te maken.
Als kind van 14 ga je niet even naar Sint Maarten als het thuis even tegenzit.
nee dat gaat nietquote:Op zondag 20 december 2009 23:31 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ja, want bij onder toezicht plaatsen betekend het idd dat het kind 24 uur per dag 7 dagen per week ergens opgesloten zit, en dat er constant iemand haar in de gaten houdt...
Dat doe je niet.quote:Op zondag 20 december 2009 23:29 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Mijn punt is, ze is blijkbaar niet volwassen genoeg om beslissingen te maken.
Als kind van 14 ga je niet even naar Sint Maarten als het thuis even tegenzit.
quote:Op zondag 20 december 2009 23:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
daar ben ik niet zeker van ..
draai het verhaal eens om ..
RvkB en de andere toezichthouders die haar in de gaten moesten houden zeggen dat ze niet capabel was om die tocht te doen.
nu heeft ze het misschien zelf voor elkaar gekregen om van uit hier naar St maarten te gaan ( dit wel of zonder hulp)
Om alleen maar aan te tonen dat de installaties waar zij onder toezicht staat , er zelf geen éne reet van bakken.
Dus als zij met deze verklaring komt is het natuurlijk de meest grote bewijs dat de instanties die haar niet weg willen hebben zelf heel hard falen
quote:Op zondag 20 december 2009 23:31 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ja, want bij onder toezicht plaatsen betekend het idd dat het kind 24 uur per dag 7 dagen per week ergens opgesloten zit, en dat er constant iemand haar in de gaten houdt...
Want daar wordt de wereld beter en zij gelukkiger van.quote:Op zondag 20 december 2009 23:32 schreef Elwood1802 het volgende:
Rare familie, zou me niks verbazen als die haar geholpen hebben. Ziek kind. Opsluiten en weg ermee.
Ja want iedereen zou het leven moeten kunnen lijden van gezegende Vinexpaupers als jij.quote:Op zondag 20 december 2009 23:36 schreef Quir het volgende:
Is het niet mogelijk haar een leuk psychiater aan te smeren?
En de ouders ook een leuke therapie?
quote:Op zondag 20 december 2009 23:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja want iedereen zou het leven moeten kunnen lijden van gezegende Vinexpaupers als jij.
Ik vermoed met het vliegtuig....quote:Op zondag 20 december 2009 23:12 schreef _Michiel_ het volgende:
Hoe komt een meisje van net 14 jaar zonder begeleiding aan de andere kant van de wereld?
quote:Op zondag 20 december 2009 23:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Jij ook, ik mis bijvoorbeeld de verplichte medicatie in jouw post.
Hij doet het expres. Daarom zei ik dat je ook door kunt slaan.quote:Op zondag 20 december 2009 23:57 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Wat lul je nou Ringo. Kun je nog wel zo anti-brugerlijk zijn; totdat het jouw dochter is die er fftjes tussenuit naait naar de antillen. Ik moest het op m'n 14e eens in m'n hoofd halen. Wat dit nog met (non)conformisme te maken heeft ontgaat mij totaal.
En jij slaat niet door met een psychiater voor haar en therapie voor haar ouders?quote:Op zondag 20 december 2009 23:59 schreef Quir het volgende:
[..]
Hij doet het expres. Daarom zei ik dat je ook door kunt slaan.
En wat heb jij voor opvoeding genoten? Een veertien jarige zou gewoon moeten weten dat niet alles zomaar kan. Dat heeft niets te maken met zomaar iemand platspuiten, hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 00:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En jij slaat niet door met een psychiater voor haar en therapie voor haar ouders?
Vandaar dat ik nog de verplichte medicatie mis. Platspuiten en een dwangbuis zodat ze niet meer kan vluchten?
Begrijp je het nu?
In mijn ogen pleit jij voor draconische maatregelen, waar ik vervolgens het gewenste effect dan ook zeer van betwijfel.quote:Op maandag 21 december 2009 00:04 schreef Quir het volgende:
[..]
En wat heb jij voor opvoeding genoten? Een veertien jarige zou gewoon moeten weten dat niet alles zomaar kan. Dat heeft niets te maken met zomaar iemand platspuiten, hoor.
Nee het zijn voornamelijk de schaapachtige collectivisten die menen dat ze het recht hebben zich met het doen en laten van anderen te mogen bemoeien. Deze schapen zijn dusdanig geindoctrineerd dat ze niet eens meer begrijpen wat vrijheid is en ze kunnen ook niet meer sympathiseren met mensen die deze drang wel hebben. Ze denken in termen van wet-is-wet en zijn zo afgestompt dat ze niet eens meer beseffen dat wetten net zo goed immoreel kunnen zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 00:05 schreef beertenderrr het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat je juist niet geestelijk labiel bent als je het aandurft om zomaar naar de andere kant van de wereld te vliegen?
Natuurlijk is die vrijheid er, daar heeft niemand iets mee te maken. Maar vind jij het juist om haar dat zomaar te laten doen?quote:Op maandag 21 december 2009 00:24 schreef beeer het volgende:
[..]
Nee het zijn voornamelijk de schaapachtige collectivisten die menen dat ze het recht hebben zich met het doen en laten van anderen te mogen bemoeien. Deze schapen zijn dusdanig geindoctrineerd dat ze niet eens meer begrijpen wat vrijheid is en ze kunnen ook niet meer sympathiseren met mensen die deze drang wel hebben. Ze denken in termen van wet-is-wet en zijn zo afgestompt dat ze niet eens meer beseffen dat wetten net zo goed immoreel kunnen zijn.
hoe kan jij daar nou over oordelen? Ken je haar persoonlijk? Misschien is ze wel veel volwassener dan haar leeftijd ons moet doen geloven, en als haar ouders haar het volste vertrouwen geven om op eigen houtje daarheen te gaan, wie zijn wij dan om daar over te gaan lopen zeiken als een stel ouwe wijven?quote:Op maandag 21 december 2009 00:26 schreef isogram het volgende:
Een verwend nest dat dingen wil waar ze veel te jong voor is, met ouders die haar niet tegenspreken ,maar juist aanmoedigen, tot in de rechtbank aan toe. Verbijsterend dat zoiets een jaar lang in het nieuws kan zijn.
Een glashelder beeld van de realiteit, vertaald in rauwe poëziequote:Op zondag 20 december 2009 23:25 schreef Ringo het volgende:
Jamaarderisicoos.
Ja maar de risicoos.
JAMAARDERIDICOOS
deRISICOOSdeRISICOOS
DERISICOOSDANTOCH.
quote:Op zondag 20 december 2009 23:31 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nu is ze 14, straks wil ze naakt met spijkers in d'r kont de Mount Everest beklimmen zonder zuurstof met een bowlingbal aan haar been hangend.
Ik vind het ook wel getuigen van lef.quote:Op maandag 21 december 2009 00:05 schreef beertenderrr het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat je juist niet geestelijk labiel bent als je het aandurft om zomaar naar de andere kant van de wereld te vliegen? Je moet het maar kunnen, bij de meeste mensen komt vluchtgedrag rond die leeftijd niet verder dan het volgende dorp, maar zij gaat naar de andere kant van de wereld in dr eentje. Ik hoop dat ze binnenkort alsnog haar zeilboot pakt en gewoon maar gaat, puur om die jank ambtenaren te pesten. Verder hoop ik ook dat het iets minder wereldnieuws wordt
In Laura´s geval gaat het niet om haar ambitie, maar om haar vader´s rol waar mensen zich over opwinden. Er zijn zat voorbeelden van tieners met een uitzonderlijk talent die gestimuleerd werden door hun ouders, maar...quote:Op maandag 21 december 2009 00:49 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel getuigen van lef.
Was een tijdje geleden ook een jongen van rond die leeftijd die op de fiets was gestapt, en een heel eind Duitsland in gefietst was. Ik geloof zelfs tot Polen, als mijn geheugen me niet in de steek laat.
Het geeft toch een bepaalde zelfredzaamheid aan.
Maar haar zeilboot pakken om te gaan varen zit er de komende jaren denk ik niet meer in.
Althans: niet voor een reis van langer dan een paar weken.
Misschien moet ze maar gewoon gaan comazuipen, want dat past beter in de belevingswereld van de mensen die over haar beslissen.
quote:Op zondag 20 december 2009 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo mooi is ze niet, toch?
En daarbij pas veertien en tamelijk emotieloos.. Althans, ze uit ze niet makkelijk. De enige manier die ze kent om aandacht te trekken is in haar eentje ergens te gaan zitten mokken.
Ik stel me zo voor dat een rubberpop net zoveel respons geeft in bed.
Ik vraag me af of de vader echt zo dom is zijn dochter die onder toezicht staat op het vliegveld te gaan zetten met als doel de wereldrecordpoging, terwijl hij weet dat er een grote rel gaat ontstaan als Laura daadwerkelijk gaat varen. Dan kan hij toch op zijn vingers natellen dat ze in no time van de boot wordt afgehaald.quote:Op maandag 21 december 2009 00:57 schreef voyeur het volgende:
[..]
In Laura´s geval gaat het niet om haar ambitie, maar om haar vader´s rol waar mensen zich over opwinden. Er zijn zat voorbeelden van tieners met een uitzonderlijk talent die gestimuleerd werden door hun ouders, maar...
Dat ging meestal om interessantere carriere bouwende zaken als een tennis loopbaan oid dan om een éénmalig record dat niet eens erkend wordt door Guinness book of records omdat die geen pubers meer willen die 100 hamburgers kunnen eten terwijl ze een handstand maken.
Verder klagen zelfs die zeer getalenteerden over de vreselijke jeugd die ze gehad hebben, zie bijv. een Andre Agassi of in iets mildere termen onze eigen Krajicek.
Een jochie dat naar Polen fietst lijkt me de schrik voor de ouders, maar kan ik het eigenzinnige wel van waarderen. In Laura´s geval is het een vader die zijn ambities projecteert. Moeder is tegen, haar zus woont bij moeder en Laura wordt door papa op het vliegveld gezet om zijn trots te verwezenlijken. Dát is mijn bezwaar.
Dat is ook mijn probleem met die vader. De moeder is er tegen, maar durft niets te zeggen omdat Laura gedreigd heeft anders niet meer met haar en haar eigen zusje om te gaan. Hij claimt nu dat ze ´in een negatieve spiraal terecht gekomen is na de afwijzing door de rechter´. Wat de rechter zei was dat er geen absoluut bezwaar was tegen zo´n zeiltocht, maar dat de voorbereidingen volstrekt ontoereikend waren. Na een jaar zou een nieuwe beoordeling kunnen volgen.quote:Op maandag 21 december 2009 01:12 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de vader echt zo dom is zijn dochter die onder toezicht staat op het vliegveld te gaan zetten met als doel de wereldrecordpoging, terwijl hij weet dat er een grote rel gaat ontstaan als Laura daadwerkelijk gaat varen. Dan kan hij toch op zijn vingers natellen dat ze in no time van de boot wordt afgehaald.
Het zal vanzelf wel blijken hoe het zit.
Al hoef ik het eigenlijk niet eens zo nodig te weten, want het is een privekwestie.
Je point betreffende het een vreselijke jeugd gehad hebben zie ik wel. Ik heb de interviews met Agassi ook gezien. Ik had het nog niet 'doorgetrokken' naar Laura, maar het zou natuurlijk inderdaad kunnen dat er een onaarvaardbare druk/ manipulatie op haar uitgeoefend is.
Ik weet het niet, in de weinige dingen die ik ervan gezien heb zag ik iemand die graag wilde zeilen, maar het kan ook best zijn dat jouw idee hierover dichter bij de waarheid ligt.
Dan was er geen internationaal opsporingsbevel uitgegeven, want de politie heeft vast even naar huis gebeld voor ze dat deden en zou de woordvoerdster van Laura niet gezegd hebben dat de familie extreem ongerust was.quote:Op maandag 21 december 2009 06:25 schreef Disana het volgende:
Wat als ze nou eens gewoon met medeweten van pa op vakantie was, en dat alleen niet doorgegeven was aan Jeugdzorg?
Even verder denken... Ehm, als nu eens alleen moeder en zus ongerust waren? En het is gewoon kerstvakantie dus ze heeft er geen school voor opgegeven. Dat Jeugdzorg een opsporingsbevel uit doet gaan hoeft niet raar te zijn als de vakantie zonder hun medeweten is gepland; ze werd tenslotte aan hun toezicht onttrokken.quote:Op maandag 21 december 2009 06:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dan was er geen internationaal opsporingsbevel uitgegeven, want de politie heeft vast even naar huis gebeld voor ze dat deden en zou de woordvoerdster van Laura niet gezegd hebben dat de familie extreem ongerust was.
woord.quote:Op maandag 21 december 2009 00:24 schreef beeer het volgende:
[..]
Nee het zijn voornamelijk de schaapachtige collectivisten die menen dat ze het recht hebben zich met het doen en laten van anderen te mogen bemoeien. Deze schapen zijn dusdanig geindoctrineerd dat ze niet eens meer begrijpen wat vrijheid is en ze kunnen ook niet meer sympathiseren met mensen die deze drang wel hebben. Ze denken in termen van wet-is-wet en zijn zo afgestompt dat ze niet eens meer beseffen dat wetten net zo goed immoreel kunnen zijn.
Het was nota bene Laura´s eigen woordvoerdster die verklaarde dat de familie zeer ongerust was. Die had anders heus wel even verhelderd dat ze op vakantie was en nogmaals de politie belt wel even bij papa aan.quote:Op maandag 21 december 2009 06:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Even verder denken... Ehm, als nu eens alleen moeder en zus ongerust waren? En het is gewoon kerstvakantie dus ze heeft er geen school voor opgegeven. Dat Jeugdzorg een opsporingsbevel uit doet gaan hoeft niet raar te zijn als de vakantie zonder hun medeweten is gepland; ze werd tenslotte aan hun toezicht onttrokken.
Lees mijn twee wat langere posts even. Het is vader Dekker die dit veroorzaakt en zijn kind verwaarloost, dan wel misbruikt.quote:Op maandag 21 december 2009 06:55 schreef yvonne het volgende:
En dan komt nu de strijd tussen Kinderbescherming en Laura, want d'at kan kb niet over de kant laten gaan.
Het wordt nu een prestigeslag waarbij een kind gebroken kan en zal worden.
Daar wordt in dit geval dan Laura door gestraft en niet de vader, jij denkt dat ( ik loop even heel ver op de zaken vooruit) Laura er bij een uit huis plaatsing erop vooruit gaat?quote:Op maandag 21 december 2009 06:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Lees mijn twee wat langere posts even. Het is vader Dekker die dit veroorzaakt en zijn kind verwaarloost, dan wel misbruikt.
Inderdaad, tot zover mijn theorie die het nog enigszins verklaarbaar zou hebben gemaakt.quote:Op maandag 21 december 2009 06:54 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het was nota bene Laura´s eigen woordvoerdster die verklaarde dat de familie zeer ongerust was. Die had anders heus wel even verhelderd dat ze op vakantie was en nogmaals de politie belt wel even bij papa aan.
Het zou zomaar die kant uit kunnen gaan omdat er werd gesproken van 'zoeken naar geschikte opvang in Nederland'. Dat duidt er niet op dat ze bij thuiskomst gewoon weer bij pa terugkomt.quote:Op maandag 21 december 2009 07:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar wordt in dit geval dan Laura door gestraft en niet de vader, jij denkt dat ( ik loop even heel ver op de zaken vooruit) Laura er bij een uit huis plaatsing erop vooruit gaat?
Was het maar zo'n feest in Nederland, dat uit huis plaatsen is een van onze grootste drama's..
Ik denk, en ik redeneer vanauit laura zelf, dat het ergste dat haar overkomen is dat Kinderbescherming er zich mee ging bemoeien.
Ze kan toch prima bij haar moeder terecht. Daar woont haar zus ook.quote:Op maandag 21 december 2009 07:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar wordt in dit geval dan Laura door gestraft en niet de vader, jij denkt dat ( ik loop even heel ver op de zaken vooruit) Laura er bij een uit huis plaatsing erop vooruit gaat?
Was het maar zo'n feest in Nederland, dat uit huis plaatsen is een van onze grootste drama's..
Ik denk, en ik redeneer vanauit laura zelf, dat het ergste dat haar overkomen is dat Kinderbescherming er zich mee ging bemoeien.
Ik heb zomaar het vermoeden dat KB daar niet mee accoord gaat, zomaar, vaag vermoeden.quote:Op maandag 21 december 2009 07:19 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ze kan toch prima bij haar moeder terecht. Daar woont haar zus ook.
Denk het toch wel gezien het vonnis van de rechtbank dat spijkerhard is over papa, maar niet over moeders.quote:Op maandag 21 december 2009 07:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vermoeden dat KB daar niet mee accoord gaat, zomaar, vaag vermoeden.
Ik weet niet hoeveel je de moeder kunt verwijten. Die was tegen de zeilreis bijvoorbeeld. Ik denk dat het niet voor niets is dat het gezin vader - Laura een woordvoerder heeft; ik denk dat je vader met goed fatsoen niet aan het woord kunt laten.quote:Op maandag 21 december 2009 07:43 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De hele situatie is één grote clusterfuck geworden. Als je het mij vraagt is dit volledig aan de ouders toe te schrijven; even los gezien van wat je kunt vinden van de overheidsbemoeienis an sich.
Als haar vader haar heeft geholpen te 'ontsnappen' terwijl ze onder toezicht staat, wat hoopte hij daar dan, behalve moeilijkheden, mee te bereiken? Als ze het op eigen houtje in haar hoofd heeft gehaald, dan is dat een direct gevolg van haar opvoeding en de wijze waarop haar vader haar in die hele absurde zeilonderneming heeft gesteund. Nogmaals, ik zou het eens in m'n hoofd moeten halen toen ik 14 was. No way dat mijn ouders mij geprezen zouden hebben voor mijn eigenzinnigheid en gevoel voor avontuur. Jammer voor Laura dat jeugdzorg nu waarschijnlijk de boel flink op stelten gaat zetten. Treurig.
quote:Op zondag 20 december 2009 23:34 schreef bioloogje het volgende:
quote:Op zondag 20 december 2009 23:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
RvkB en de andere toezichthouders die haar in de gaten moesten houden zeggen dat ze niet capabel was om die tocht te doen.
nu heeft ze het misschien zelf voor elkaar gekregen om van uit hier naar St maarten te gaan ( dit wel of zonder hulp)
Om alleen maar aan te tonen dat de installaties waar zij onder toezicht staat , er zelf geen éne reet van bakken.
Dus als zij met deze verklaring komt is het natuurlijk de meest grote bewijs dat de instanties die haar niet weg willen hebben zelf heel hard falen
quote:Op zondag 20 december 2009 23:31 schreef bioloogje het volgende:
[..]
quote:Beperking van het gezag bij ondertoezichtstelling
Als ouders houdt u het gezag over uw kinderen, maar het gezag wordt wel beperkt. U en uw kind krijgen begeleiding van een gezinsvoogdijinstelling. De gezinsvoogd houdt regelmatig contact en helpt bij problemen. Bij belangrijke beslissingen over uw kind moet de gezinsvoogd door u worden ingeschakeld. Ook kan de gezinsvoogd (schriftelijke) aanwijzingen geven die u moet opvolgen.
Dat hele zeilavontuur was een prestigeslag van papa.quote:Op maandag 21 december 2009 06:55 schreef yvonne het volgende:
En dan komt nu de strijd tussen Kinderbescherming en Laura, want d'at kan kb niet over de kant laten gaan.
Het wordt nu een prestigeslag waarbij een kind gebroken kan en zal worden.
Jemig man, waarom zoeken mensen in deze zaak de media zoveel op?quote:Op maandag 21 december 2009 08:24 schreef Disana het volgende:
Richard Bakker van de Raad voor de Kinderbescherming op Radio 1:
Laura komt binnen enkele dagen terug, hangt van het weer af. Ze reist onder begeleiding, is met de autoriteiten van Sint Maarten geregeld. Er wordt uitgezocht hoe ze er terecht is gekomen. Ook wordt gekeken naar hoe ze thuis woont bij vader. Bakker wil niet zeggen of ze alleen gereisd heeft. Er zal voor passende opvang gezorgd worden i.s.m. Bureau Jeugdzorg. Er wordt gekeken hoe het met haar gaat, men wil voorzichtig zijn en haar tot rust laten komen. De kans is aanwezig dat ze niet bij haar vader terugkomt. Jeugdzorg kan haar door de OTS uit huis plaatsen.
ze zullen het beter weten dan haar vader, is zo mijn conclusiequote:Op maandag 21 december 2009 08:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, het geweldige jeugdzorg komt weer binnen draven en gaat het oplossen voor haar.
Want zij weten wat goed voor haar is.
Geen idee, mogelijk vinden ze dat ze zelf medeverantwoordelijk zijn voor deze kwestie en daarom verantwoording moeten afleggen.quote:Op maandag 21 december 2009 08:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Jemig man, waarom zoeken mensen in deze zaak de media zoveel op?
Gewoon "We brengen Laura terug naar NL en zien dan verder. PUNT." was genoeg geweest.
Het is natuurlijk verschrikkelijk, maar wat moet je anders doen als journalisten all over the world de details willen weten en puberlief een woordvoerdster heeft. Haar hele hebben en houwen inclusief psychologisch profiel staat online in het vonnis van de kinderrechter.quote:Op maandag 21 december 2009 08:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Jemig man, waarom zoeken mensen in deze zaak de media zoveel op?
Gewoon "We brengen Laura terug naar NL en zien dan verder. PUNT." was genoeg geweest.
Nee, haar vader weet wat goed voor haar is ... liet haar al eens eerder achter in het buitenland en nu weer.quote:Op maandag 21 december 2009 08:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, het geweldige jeugdzorg komt weer binnen draven en gaat het oplossen voor haar.
Want zij weten wat goed voor haar is.
Zeg ik dat ergens?quote:Op maandag 21 december 2009 08:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee, haar vader weet wat goed voor haar is ... liet haar al eens eerder achter in het buitenland en nu weer.
Waarbij je voor het gemak maar even vergeet waaróm men dat ook al weer doet.quote:Op maandag 21 december 2009 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens?
Ik zeg alleen dat het geweldige jeugdzorg zich weer heldaftig zal opwerpen om dat arme in de war zijnde kind te redden.
Nee hoor, dat ik vergeet ik niet.quote:Op maandag 21 december 2009 08:49 schreef eleusis het volgende:
[..]
Waarbij je voor het gemak maar even vergeet waaróm men dat ook al weer doet.
Oke, de 2e post over dat 24 uur per dag etc. was sarcasme he. Als dat maar even duidelijk is.quote:Op maandag 21 december 2009 07:50 schreef winterapfel het volgende:
[..]
[..]
[..]
lees je anders eerst even in
![]()
op postbus51.nl bijvoorbeeld
[..]
quote:Op maandag 21 december 2009 01:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat is ook mijn probleem met die vader. De moeder is er tegen, maar durft niets te zeggen omdat Laura gedreigd heeft anders niet meer met haar en haar eigen zusje om te gaan. Hij claimt nu dat ze ´in een negatieve spiraal terecht gekomen is na de afwijzing door de rechter´. Wat de rechter zei was dat er geen absoluut bezwaar was tegen zo´n zeiltocht, maar dat de voorbereidingen volstrekt ontoereikend waren. Na een jaar zou een nieuwe beoordeling kunnen volgen.
Wat iedere normale vader van een dwarse puber zou doen is met haar praten en uitleggen dat ze dan samen moesten werken aan een wel goede voorbereiding. Ieder weekend samen in de weer om de punten op de i te zetten en Laura daarmee positief te stimuleren. Voor de goede orde betrof het zaken als gebrek aan ervaring, een missende radar, wat extra kaartleeskennis etc. Daar kun je een heel motiverend jaar van maken als je het goed aanpakt als vader.
We zullen het verder moeten afwachten, maar ik weet dat de politie onterechte aangiftes wegens verdwijning niet licht neemt en al helemaal niet als ze ze op Interpol gezet hebben. Dus Laura en papa zullen verhoord worden. Verder zal de kinderbescherming een eigen onderzoek instellen. Als blijkt dat papa op enige wijze meegewerkt heeft zal Laura de keus krijgen om bij haar moeder en zusje te gaan wonen of een uithuisstelling dreigt.
Waarom een vader dit alles niet voorkomt (en vermoedelijk zelfs stimuleert) is mij een raadsel en doet me dus echt twijfelen aan zijn opvoedkundige vermogens. We zijn eraan gewend dat probleemgezinnen typische tokkies of allochtonen zijn en dan vinden we de inmenging van de kinderbescherming een noodzakelijk kwaad om erger te voorkomen. Nu gaat het om white middle class, maar de verwaarlozing is er niet minder om.
Ik ben helemaal voor zelfontplooïng en het benutten van je kansen zonder inmenging van de overheid, maar de kinderbescherming is opgericht als bescherming tegen falend ouderlijk gezag en daar is hier m.i. sprake van.
moet je dan maar eens zoeken op Jeugdzorg en alle kindermoorden die in Nederland gebeurd zijn ..quote:Op maandag 21 december 2009 08:31 schreef winterapfel het volgende:
[..]
ze zullen het beter weten dan haar vader, is zo mijn conclusie
Hoeveel kindmoorden zijn er door jeugdzorg voorkomen? De eerste cijfers zijn natuurlijk nutteloos zonder de succescijfers.quote:Op maandag 21 december 2009 09:20 schreef RAVW het volgende:
[..]
moet je dan maar eens zoeken op Jeugdzorg en alle kindermoorden die in Nederland gebeurd zijn ..
99% stond onder toezicht van Jeugdzorg ...
Dus zo goed brengen ze het er hier van af ..
Die kindermoorden waren waarschijnlijk ook wel gepleegd zonder toezicht van Jeugdzorg. En kom eens met echte harde cijfers ipv maar lukraak een leuk getal te roepen.quote:Op maandag 21 december 2009 09:20 schreef RAVW het volgende:
[..]
moet je dan maar eens zoeken op Jeugdzorg en alle kindermoorden die in Nederland gebeurd zijn ..
99% stond onder toezicht van Jeugdzorg ...
Dus zo goed brengen ze het er hier van af ..
Dat een kind onder toezicht staat betekent natuurlijk niet dat ze aan een riem vast gebonden zit aan de verwarming thuis ofzoquote:Op zondag 20 december 2009 23:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 december 2009 08:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ik vergeet ik niet.
Ik heb alleen een schurfhekel aan alles wat maar met jeugdzorg in de huidige hoedanigheid te maken heeft.
Eerderquote:
Misschien komt dat omdat ze toch wel gelijk hebben over het falende jeugdzorgbeleid?quote:Op maandag 21 december 2009 10:06 schreef tho_Omas het volgende:
Dat gezeik over jeugdzorg. Er is een hyve over "falende jeugdzorg" en het zijn altijd dezelfde types die lid zijn.
Laten we dan ook even een hyve maken over falend ouderschap.quote:Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat ze toch wel gelijk hebben over het falende jeugdzorgbeleid?
Lijkt een goed idee.quote:Op maandag 21 december 2009 10:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Laten we dan ook even een hyve maken over falend ouderschap.
Mwah niet echt. Als moeder moet je toch een volzin kunnen typen, in fatsoenlijk Nederlands.quote:Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat ze toch wel gelijk hebben over het falende jeugdzorgbeleid?
Nou, dat varen kan madam voorlopig wel vergeten.quote:Op maandag 21 december 2009 10:28 schreef Disana het volgende:
Advocaat Peter de Lange:
Laura zit in detentie. Het was een vlucht vooruit, ze heeft in haar eentje het huis verlaten. De advocaat wil niet zeggen of ze alleen reisde. Het gaat wel aardig met haar. De ouders hebben haar als vermist opgegeven, allebei. Het was haar eigen beslissing voorzover de advocaat weet.
De vraag is hoe ze aan een ticket kwam, dat wordt allemaal uitgezocht. De vader heeft haar geen ticket gegeven. Of ze in de gevangenis zit weet de advocaat niet.
De mogelijkheid bestaat dat ze uit huis geplaatst wordt. De instrumenten zijn er, de advocaat kan het niet uitsluiten. Hij heeft Laura niet gesproken. Hij moet haar uitleggen wat dit juridisch betekent. Haar recordpoging zeilen is niet zeker meer. Ze komt eerdaags terug.
Graag gedaanquote:Op maandag 21 december 2009 10:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou, dat varen kan madam voorlopig wel vergeten.
Bedankt voor het plaatsen Disana.
Lekker suggestiefquote:Op maandag 21 december 2009 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
Met een beetje pech probeert ze zelfmoord te plegen straks als ze terug is, wat men natuurlijk wel ziet aankomen maar niks tegen doet omdat men het te druk heeft.
Dan gaat ze een psychiatrisch ziekenhuis in, krijgt ze meteen het stempel onhandelbaar en is het einde oefening.
Of ze peert 'm naar een andere provincie en ze zijn haar weer kwijt.
Met alle gevolgen van dien.
Wat ben jij voor een kansloos figuur zeg, eerst onredelijk gekanker op Jeugdzorg en daarna deze postquote:Op maandag 21 december 2009 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
Met een beetje pech probeert ze zelfmoord te plegen straks als ze terug is, wat men natuurlijk wel ziet aankomen maar niks tegen doet omdat men het te druk heeft.
Dan gaat ze een psychiatrisch ziekenhuis in, krijgt ze meteen het stempel onhandelbaar en is het einde oefening.
Of ze peert 'm naar een andere provincie en ze zijn haar weer kwijt.
Met alle gevolgen van dien.
Wat is er onredelijk aan aan mijn post?quote:Op maandag 21 december 2009 10:50 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Wat ben jij voor een kansloos figuur zeg, eerst onredelijk gekanker op Jeugdzorg en daarna deze post
Dat kan ieder weldenkend mens voorzien, en zou ook ieder weldenkend mens voorzien hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 07:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zou zomaar die kant uit kunnen gaan omdat er werd gesproken van 'zoeken naar geschikte opvang in Nederland'. Dat duidt er niet op dat ze bij thuiskomst gewoon weer bij pa terugkomt.
Je bent niet de enige, ik denk dat een hoop ouders dat ook hebben, daarom doe je er als ouder dus ook alles aan om te zorgen dat jij en je kind nooit met jeugdzorg te maken krijgen.quote:Op maandag 21 december 2009 08:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ik vergeet ik niet.
Ik heb alleen een schurfhekel aan alles wat maar met jeugdzorg in de huidige hoedanigheid te maken heeft.
Volgens mij kan dat helemaal niet. Ik ken iemand die nagevraagd heeft gehad of haar kinderen vanaf Spanje naar Nederland en vv mochten reizen om bij oma te gaan logeren. Eventueel onder toezicht van een steward(ess). Dat was niet toegestaan. Er moest altijd een volwassene meereizen. Minderjarigen mogen schijnbaar niet alleen met het vliegtuig.quote:Op maandag 21 december 2009 10:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Graag gedaan
Interessant vind ik dat zowel de politie als de advocaat geen antwoord willen geven op de vraag of ze alleen reisde.
De regels daarover verschillen per luchtvaartmaatschappijquote:Op maandag 21 december 2009 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat helemaal niet. Ik ken iemand die nagevraagd heeft gehad of haar kinderen vanaf Spanje naar Nederland en vv mochten reizen om bij oma te gaan logeren. Eventueel onder toezicht van een steward(ess). Dat was niet toegestaan. Er moest altijd een volwassene meereizen. Minderjarigen mogen schijnbaar niet alleen met het vliegtuig.
KLM:quote:Op maandag 21 december 2009 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat helemaal niet. Ik ken iemand die nagevraagd heeft gehad of haar kinderen vanaf Spanje naar Nederland en vv mochten reizen om bij oma te gaan logeren. Eventueel onder toezicht van een steward(ess). Dat was niet toegestaan. Er moest altijd een volwassene meereizen. Minderjarigen mogen schijnbaar niet alleen met het vliegtuig.
Dan dient toch uitgezocht te worden wie dat ticket geboekt heeft. Iemand moet haar geholpen hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 11:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
KLM:
Kinderen van 5 tot en met 14 jaar: met onze ‘Unaccompanied Minor-service’ kunt u uw kind gerust alleen op reis laten gaan. Deze service is verplicht voor alleenreizende kinderen. Wanneer u geen Unaccompanied Minor-service heeft geboekt, kan uw kind aan boord geweigerd worden. Tickets en de Unaccompanied Minor-service kunt u uitsluitend telefonisch bij ons boeken.
Transavia:
Alleenreizende kinderen
transavia.com verstaat onder een alleenreizend kind: een kind van 5 tot en met 15 jaar dat zonder begeleiding van iemand van 16 jaar of ouder reist. Alleenreizende kinderen jonger dan 5 jaar worden aan boord niet geaccepteerd. Er geldt per vlucht een maximum aan het totale aantal alleenreizende kinderen.
Dat kind was helemaal met rust gelaten als ze niet zelf de publiciteit had opgezocht om sponsors te zoeken en daarbij ook nog leugenachtige verklaringen aflegde dat haar ouders het goed vonden dat ze de reis zou maken, terwijl haar moeder het helemaal niet goed vond.quote:Op maandag 21 december 2009 11:29 schreef Ringo het volgende:
Fijn hoor, zo'n kluwen van volwassenen die je achter de broek zit, "om eigen bestwil". De gemiddelde bontkraagbaviaan moet het met minder aandacht stellen.
Laat dat kind gewoon met rust.
verwaarlozing = verwaarlozing, ook als er een hoge Disney-factor bij zit.quote:Op maandag 21 december 2009 11:29 schreef Ringo het volgende:
Fijn hoor, zo'n kluwen van volwassenen die je achter de broek zit, "om eigen bestwil". De gemiddelde bontkraagbaviaan moet het met minder aandacht stellen.
Als een bontkraagje onder toezicht van jeugdzorg staat en zich daaraan onttrekt door 'op eigen houtje' naar Babbooncity te reizen, krijgt hij ook diezelfde kluwen volwassenen achter zich aan.quote:Op maandag 21 december 2009 11:29 schreef Ringo het volgende:
Wat moeten we anders met weggelopen kinderen? Maar gewoon laten gaan? Heb jij überhaupt enige ervaring met kinderen? Het zijn geen mini-volwassenen hoor, die wel voor zichzelf kunnen zorgen en kunnen voorkomen dat ze niet in zeven sloten tegelijk lopen. Ik weet niet hoe snugger jij was op je 14e...?quote:Op maandag 21 december 2009 11:29 schreef Ringo het volgende:
Behalve dat, was er een totaal gebrek aan wat voor voorbereiding dan ook. Daarom heeft de rechter het niet door laten gaan.quote:Op maandag 21 december 2009 00:57 schreef voyeur het volgende:
[..]
In Laura´s geval gaat het niet om haar ambitie, maar om haar vader´s rol waar mensen zich over opwinden. Er zijn zat voorbeelden van tieners met een uitzonderlijk talent die gestimuleerd werden door hun ouders, maar...
Dat ging meestal om interessantere carriere bouwende zaken als een tennis loopbaan oid dan om een éénmalig record dat niet eens erkend wordt door Guinness book of records omdat die geen pubers meer willen die 100 hamburgers kunnen eten terwijl ze een handstand maken.
Verder klagen zelfs die zeer getalenteerden over de vreselijke jeugd die ze gehad hebben, zie bijv. een Andre Agassi of in iets mildere termen onze eigen Krajicek.
Een jochie dat naar Polen fietst lijkt me de schrik voor de ouders, maar kan ik het eigenzinnige wel van waarderen. In Laura´s geval is het een vader die zijn ambities projecteert. Moeder is tegen, haar zus woont bij moeder en Laura wordt door papa op het vliegveld gezet om zijn trots te verwezenlijken. Dát is mijn bezwaar.
Dat geeft dan alleen maar aan hoe het emotioneel met haar gesteld is. Lijkt me absoluut geen geschikt persoon om op 14 jarige leeftijd solo de wereld rond te zeilen. Ze mag hopen dat ze er klaar voor is als ze 18 is.quote:Op maandag 21 december 2009 11:37 schreef Marouska het volgende:
Fijn dat ze boven water is. Jammer dat ze ze verdomd hard verpest is dat ze schijnbaar geen enkele andere optie zag dan zulke belachelijke, draconische maatregelen. Alhoewel velen zo graag willen geloven dat ze zo volwassen is voor haar leeftijd, blijft het natuurlijk gewoon een kind dat in het nauw vreemde sprongen kan maken. Ervan uitgaand dat haar ouders hier idd niets van wisten, moet ze zich toch wel heel erg ellendig en alleen hebben gevoeld.
En natuurlijk weet ik er het fijne niet van, maar het feit dat Laura tijdens de rechtzaak wel sjoege zag in wat uitstel terwijl de vader er niets van wilde horen vind ik toch wel een beetje eng. Als ouder moet je je kind uiteraard stimuleren, maar dit wekt bij mij het idee op dat die vader vooral zijn eigen dromen stimuleert.
Ja, ze is immers al 14, dus ze kan best voor zichzelf zorgen. Belachelijk dat iemand zich om haar lot bekommert.quote:Op maandag 21 december 2009 11:29 schreef Ringo het volgende:
Ik geloof je.quote:Op maandag 21 december 2009 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat is er onredelijk aan aan mijn post?
En dan heeft de KB het gedaan?quote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik geloof je.
Ik zie het heel somber in.
Je wilt toch niet zeggen dat we kinderen maar altijd hun zin moeten geven, want stel dat ze anders zelfmoord plegen!!quote:Op maandag 21 december 2009 11:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik geloof je.
Ik zie het heel somber in.
Idd, en dat had haar vader ook in moeten zien. Als dit haar reactie is op een ongelukkige situatie, is de emotioneel nog niet volwassen. En een emotioneel kwetbaar iemand zet je niet op de boot. Het welzijn van zijn kind hoort voorop te staan, niet het Guinnes book.quote:Op maandag 21 december 2009 11:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat geeft dan alleen maar aan hoe het emotioneel met haar gesteld is. Lijkt me absoluut geen geschikt persoon om op 14 jarige leeftijd solo de wereld rond te zeilen. Ze mag hopen dat ze er klaar voor is als ze 18 is.
Nee, en dat zegt ze ook helemaal niet.quote:Op maandag 21 december 2009 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat we kinderen maar altijd hun zin moeten geven, want stel dat ze anders zelfmoord plegen!!
Het is dus onverstandig van haar om maar te blijven hangen in de rotsfeer ipv even er tussenuit te glippen om de batterij weer even op te laden?quote:Op maandag 21 december 2009 11:54 schreef Marouska het volgende:
[..]
Idd, en dat had haar vader ook in moeten zien. Als dit haar reactie is op een ongelukkige situatie, is de emotioneel nog niet volwassen. En een emotioneel kwetbaar iemand zet je niet op de boot. Het welzijn van zijn kind hoort voorop te staan, niet het Guinnes book.
Ach wat een nonsens, het gaat er niet om dat het haar niet gegund wordt, het gaat erom dat de voorbereidingen ver beneden peil waren en dat papa en Laura Dekker zich blind staarden op het doen van een recordpoging, terwijl het halen van die recordpoging door de povere voorbereidingen vrijwel niet haalbaar was.quote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Ringo het volgende:
Boehoehoe, wat een gehuil in dit topic.
Mensen zien haar nog liever in een dwangbuis weggestopt in een inrichting dan toegeven dat zij dingen doet waarvan de meesten nog niet zouden hebben durven dromen op hun 14de.
Nee staat er niet en is ok niet wat Netsplitter zegt.quote:Op maandag 21 december 2009 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat we kinderen maar altijd hun zin moeten geven, want stel dat ze anders zelfmoord plegen!!
Gast, serieus: dat kind is niet gezellie op snoepreisje gegaan, maar is waarschijnlijk gevlucht van haar thuissituatie of zoiets. Naar de andere kant van de wereld. Ik ben enorm blij dat ik dat soort dingen niet hoefde te doen op mn 14e.quote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Ringo het volgende:
Mensen zien haar nog liever in een dwangbuis weggestopt in een inrichting dan toegeven dat zij dingen doet waarvan de meesten nog niet zouden hebben durven dromen op hun 14de.
Wat bedoel je dan hiermee?quote:Op maandag 21 december 2009 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, en dat zegt ze ook helemaal niet.
Zij, en ik, ageren tegen jeugdzorg en het gebrek daar aan,
Volgens mij geef je hier toch echt BJZ de schuld van een eventuele zelfmoordpoging.quote:Op maandag 21 december 2009 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
Wat ik al zei: Dat had ze ook in overleg kunnen doen en dan samen met haar moeder gaan.quote:Het is dus onverstandig van haar om maar te blijven hangen in de rotsfeer ipv even er tussenuit te glippen om de batterij weer even op te laden?
Ik vond dit wel een leuk artikel om te lezen.quote:Op maandag 21 december 2009 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Het is dus onverstandig van haar om maar te blijven hangen in de rotsfeer ipv even er tussenuit te glippen om de batterij weer even op te laden?
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:40 schreef voyeur het volgende:
Een update: interview met de directeur van kinderbescherming over Laura
Jij bent de huiler hier. Als een kind verwaarloosd wordt dan moet de Kinderbescherming wel optreden, maar wanneer er een Hollywood-achtig verhaal omheen zit van een kind dat haar droom wil naleven, dan grijp je naar de tissues en zeg je: "Gaan, meisje, gaan, volg je hart!"quote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Ringo het volgende:
Precies. En hoe ze later aan een baan komt zonder middelbare schooldiploma zien we dan wel weer he.quote:Op maandag 21 december 2009 11:53 schreef Ringo het volgende:
Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat het een kind is, dat hoogstwaarschijnlijk een stomme beslissing heeft gemaakt. Ik praat het niet goed, maar dat zegt nog niet dat er geen reden voor is. Zelfs hele stomme kinderen doen dit namelijk niet zomaar. Als er iemand verantwoordelijk is zijn het toch echt haar ouders.quote:Op maandag 21 december 2009 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Het is dus onverstandig van haar om maar te blijven hangen in de rotsfeer ipv even er tussenuit te glippen om de batterij weer even op te laden?
Onverstandig is het om dat op eigen houtje te doen zonder dat je je ouders inlicht en die je dus als vermist opgevenquote:Op maandag 21 december 2009 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
Onverstandig: 100%quote::
Op maandag 21 december 2009 11:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan hiermee?
[..]
Volgens mij geef je hier toch echt BJZ de schuld van een eventuele zelfmoordpoging.
[..]
[\quote]
Wat ik al zei: Dat had ze ook in overleg kunnen doen en dan samen met haar moeder gaan.
Ik geef ze niet de schuld van een eventueele zelfmoord, ik zie het alleen zo gebeuren.
Ik heb ook niks tegen de medewerkers, over het algemeen , maar meer tegen het systeem wat gewoon niet werkt en dat al jaren niet doet en het ook nooit zal doen.
Daarvoor is het te gefragmenteerd en zijn er teveel stichtingen die mekaar overlappen maar samenwerken ho maar.
[quote]Op maandag 21 december 2009 12:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
Onverstandig is het om dat op eigen houtje te doen zonder dat je je ouders inlicht en die je dus als vermist opgevenDat ben je toch wel met me eens?
Dat hoefde Laura ook niet te doen. Ze woonde toch gewoon thuis! De media zat er niet meer bovenop, dus 't is niet dat ze daar nou zoveel last van had. Misschien leed ze wel onder het gebrek aan media-aandacht en besloot ze daarom dit te ondernemen. Nu is ze weer nieuws!quote:Op maandag 21 december 2009 11:57 schreef Marouska het volgende:
[..]
Gast, serieus: dat kind is niet gezellie op snoepreisje gegaan, maar is waarschijnlijk gevlucht van haar thuissituatie of zoiets. Naar de andere kant van de wereld. Ik ben enorm blij dat ik dat soort dingen niet hoefde te doen op mn 14e.
Wie heeft het nu nog over die recordpoging?quote:Op maandag 21 december 2009 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach wat een nonsens, het gaat er niet om dat het haar niet gegund wordt, het gaat erom dat de voorbereidingen ver beneden peil waren en dat papa en Laura Dekker zich blind staarden op het doen van een recordpoging, terwijl het halen van die recordpoging door de povere voorbereidingen vrijwel niet haalbaar was.
En als je als ouder je kind moedwillig aan zoveel risico blootstelt dan doe je het niet goed.
dan wordt ze gewoon het vriendinnetje van zo'n bontkraagbaviaan waar meneer het over heeftquote:Op maandag 21 december 2009 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. En hoe ze later aan een baan komt zonder middelbare schooldiploma zien we dan wel weer he.
Ik voorzie een gebroken meid voor de rest van haar leven. Laura mag niet zelf haar leven verpesten, dat mogen alleen de professionele instanties.quote:Op maandag 21 december 2009 11:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee staat er niet en is ok niet wat Netsplitter zegt.
Als je niet weet welke schade KB en Jeugdzorg toebrengt is eik de hele verdere discussie zinloos hierover.
quote:Op maandag 21 december 2009 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. En hoe ze later aan een baan komt zonder middelbare schooldiploma zien we dan wel weer he.
quote:
Ze moet inderdaad. Kinderen moeten naar school in dit land.quote:Op maandag 21 december 2009 12:04 schreef Ringo het volgende:
[..]Je toekomst meid, denk toch aan je toekomst! Je moet immers worden zoals wij!
Institutionele bemoeizucht? Je bedoelt dat ene telefoongesprekje per maand met die aardige mevrouw van de KB? Nou nou, tragisch.quote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wie heeft het nu nog over die recordpoging?
Dat kind heeft gewoon willen ontsnappen aan de institutionele bemoeizucht. De meeste kinderen van haar leeftijd zouden dan de trein naar Amsterdam pakken, of de bus naar het volgende dorp.
Zij pakt het iets groter aan.
Boehoehoe, huilt het geraniumvolk.
Schrijf er een boek over! Waarom ik braaf in de bankjes bleef zitten (en het toch nog goed met me kwam)quote:Op maandag 21 december 2009 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze moet inderdaad. Kinderen moeten naar school in dit land.
Daarom begrijp ik al het gelul over de risico's enzo ook niet, want alleen al vanwege de leerplicht is het ondenkbaar dat ze even een paar maanden op een bootje gaat zitten op d'r 14e.
2 jaar!quote:Op maandag 21 december 2009 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze moet inderdaad. Kinderen moeten naar school in dit land.
Daarom begrijp ik al het gelul over de risico's enzo ook niet, want alleen al vanwege de leerplicht is het ondenkbaar dat ze even een paar maanden op een bootje gaat zitten op d'r 14e.
Je hebt gelijk!quote:Op maandag 21 december 2009 12:07 schreef Marouska het volgende:
[..]
Institutionele bemoeizucht? Je bedoelt dat ene telefoongesprekje per maand met die aardige mevrouw van de KB? Nou nou, tragisch.
Dat kind schijnt het eens te zijn geweest met de rechterlijke macht, en dus met de KB, en niet met haar vader. (die de actie nog voort wou zetten). Met wie denk je nou dat het spaak is gelopen?
Ze woonde bij papa van wie ze nog haar gang mocht gaan, welke bemoeizucht heb je het dan over??quote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef Ringo het volgende:
Dat kind heeft gewoon willen ontsnappen aan de institutionele bemoeizucht. De meeste kinderen van haar leeftijd zouden dan de trein naar Amsterdam pakken, of de bus naar het volgende dorp.
Er zit nog wat tussen helemaal geen risico's nemen en risico's nemen waarvan deskundigen zeggen dat ze fataal kunnen aflopen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Schrijf er een boek over! Waarom ik braaf in de bankjes bleef zitten (en het toch nog goed met me kwam)
Je boodschap wordt er niet sterker op door op elke post met hetzelfde riedeltje te reageren.quote:Op maandag 21 december 2009 12:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk!Achter de tralies met dat nest! Wij zullen haar wel leren wat geluk is!
O ja joh?quote:Op maandag 21 december 2009 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je boodschap wordt er niet sterker op door op elke post met hetzelfde riedeltje te reageren.
Welkom. In de Wereld van het Grijs.quote:Op maandag 21 december 2009 12:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Er zit nog wat tussen helemaal geen risico's nemen en risico's nemen waarvan deskundigen zeggen dat ze fataal kunnen aflopen.
Even een discussiekiller er in gooien.quote:Op maandag 21 december 2009 12:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Er zit nog wat tussen helemaal geen risico's nemen en risico's nemen waarvan deskundigen zeggen dat ze fataal kunnen aflopen.
Dat stond al vast.quote:Op zondag 20 december 2009 23:18 schreef bioloogje het volgende:
Dit geeft alleen maar aan dat ze psychisch niet in staat was om een solo tocht te ondernemen. Terughalen en onder toezicht houden dus.
die had ik eigenlijk uit een andere hoek verwachtquote:Op maandag 21 december 2009 12:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even een discussiekiller er in gooien.
Fietsen kan ook fataal zijn, auto rijden ook, vliegen ook, enzo enzo.
Oké nou weten we het wel: jij bent heel bohemien en raised by wolves en oh zo grappig. Maar wie de fuck heeft het hier over haar opsluiten? Of 'leren' wat geluk is? De motieven van de vader worden in twijfel getrokken, en daarmee dus de vraag of Laura die hele titel van zeilmeisje ooit wel heeft gewild. Haar nieuwste actie is dus wellicht een schreeuw om hulp. Dus wat sta je nou dom te blaten over dat we haar gaan dwingen tot gelukkig zijn? Misschien poogt men haar juist uit een dwingende situatie te halen, zodat ze eindelijk eens een kind kan zijn dat niet levensgevaarlijke dingen moet presteren om leuk gevonden te worden door pappa.quote:Op maandag 21 december 2009 12:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk!Achter de tralies met dat nest! Wij zullen haar wel leren wat geluk is!
Ja. Die laatste twee zelfs zo erg dat je het pas vanaf een bepaalde leeftijd mag doen en na het behalen van een diploma?quote:Op maandag 21 december 2009 12:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Meid, ik zou haar met een bloemetje op Schiphol verwelkomen. Vertel haar dit verhaal nog eens en misschien wil ze wel bij je komen wonen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:18 schreef Marouska het volgende:
[..]
Oké nou weten we het wel: jij bent heel bohemien en raised by wolves en oh zo grappig. Maar wie de fuck heeft het hier over haar opsluiten? Of 'leren' wat geluk is? De motieven van de vader worden in twijfel getrokken, en daarmee dus de vraag of Laura die hele titel van zeilmeisje ooit wel heeft gewild. Haar nieuwste actie is dus wellicht een schreeuw om hulp. Dus wat sta je nou dom te blaten over dat we haar gaan dwingen tot gelukkig zijn? Misschien poogt men haar juist uit een dwingende situatie te halen, zodat ze eindelijk eens een kind kan zijn dat niet levensgevaarlijke dingen moet presteren om leuk gevonden te worden door pappa.
Klopt, daarom mogen kinderen onder de 18 ook niet autorijden.quote:Op maandag 21 december 2009 12:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voor sommige dingen is dat inderdaad heel verstandig.quote:Op maandag 21 december 2009 12:20 schreef Marouska het volgende:
[..]
Ja. Die laatste twee zelfs zo erg dat je het pas vanaf een bepaalde leeftijd mag doen en na het behalen van een diploma?
Daarom wilde ze voor haar 14de vertrekken, dan kon ze het misschien net voor haar 16de halen.quote:
Omdat dat een kind niet verhindert zich geestelijk en lichamelijk normaal te ontwikkelen. Langdurige eenzaamheid en structureel slaapgebrek zouden dat wel kunnen doen.quote:Op maandag 21 december 2009 12:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voor sommige dingen is dat inderdaad heel verstandig.
Maar sommigen mensen leren het nooit, dus zou het dan meteen voor iedereen gelden?
Of iedereen toch een individu dat apart staat in de maatschappij en daardoor niet in een standaard hokje past?
Waarom mag een 10 jarige wel van een zwarte piste af?
Een kind onder de 18 mag nog niet autorijden of vliegen. Da's één.quote:Op maandag 21 december 2009 12:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Laura mag toch ook zeilen! Alleen niet in haar eentje, rond de wereld.quote:Op maandag 21 december 2009 12:23 schreef Netsplitter het volgende:
Als beide ouders, de wet, de piste-eigenaar en een handjevol ervaren skiërs allemaal vinden dat het kan en dat het niet gevaarlijk is, mag dat kind van mijn part de piste af. Dat is in dit geval niet het geval: moeder en andere zeilers hebben hun zorgen uitgesproken, alswel de rechter. Dus het kind mag lekker boven op de berg een sneeuwpop gaan bouwen en extra oefenen. Heeft weinig met 'standaardhokjes' te maken, het wordt gewoon te gevaarlijk geacht.quote:Op maandag 21 december 2009 12:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar sommigen mensen leren het nooit, dus zou het dan meteen voor iedereen gelden?
Of iedereen toch een individu dat apart staat in de maatschappij en daardoor niet in een standaard hokje past?
Dat was het 'plan', maar ook dat bleek niet allemaal geregeld te zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom wilde ze voor haar 14de vertrekken, dan kon ze het misschien net voor haar 16de halen.
Het was ook geen non-stop zeereis, maar van haven naar haven. Waar ze dan elke keer weer opgevangen wordt, en opgepept voor de volgende etappe.
Ik ben het met je eens. Maar de laatste vraag is niet helemaal redelijk. Autorijden, skiën, nootjes eten. Op welke leeftijd je wat doet is te bediscussiëren, geen absolute waarheid. Na een afweging van de argumenten kan je altijd nog vragen, maar waarom.. In die zijn kan je elke beslissing als betutteling of iets dergelijks neerzetten.quote:Op maandag 21 december 2009 12:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan zit je in mijn geval toch fout, ik zeil graag, maar rond de wereld zeilen, nooit.quote:Op maandag 21 december 2009 12:36 schreef Tijn het volgende:
Ik heb het idee dat al die mensen die zo graag Laura de wereld over zien zeilen graag zelf zoiets hadden willen doen, maar het er nooit van is gekomen. Nu vinden ze het mooi dat Laura hun eigen dromen toch nog een beetje werkelijkheid wil maken
he, de kinderbescherming zoekt de media niet op ... dat doen papa en z'n prinsesje.quote:Op maandag 21 december 2009 12:48 schreef Re het volgende:
maar waarom is dit geval dan zo'n prestige project, er zijn genoeg kinderen die veel dieper in de shit zitten door hun ouders...
nou ja, ik zie toch aardig wat communicatie van de instanties hierover...quote:Op maandag 21 december 2009 12:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
he, de kinderbescherming zoekt de media niet op ... dat doen papa en z'n prinsesje.
daar heb je wel een punt ja.quote:Op maandag 21 december 2009 12:54 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, ik zie toch aardig wat communicatie van de instanties hierover...
quote:ma 21 dec 2009, 12:43 | lees voor
'Laura vloog niet van Nederlandse luchthaven'
SCHIPHOL - Laura Dekker heeft geen gebruik gemaakt van een Nederlandse luchthaven toen ze naar Sint Maarten vertrok.
Dat is gebleken uit onderzoek van de Koninklijke Marechaussee, zo heeft een woordvoerder maandag gemeld.
Waarvandaan het 14-jarige meisje dan wel is vertrokken, weet de marechaussee niet.
quote:Op maandag 21 december 2009 12:36 schreef Tijn het volgende:
Ik heb het idee dat al die mensen die zo graag Laura de wereld over zien zeilen graag zelf zoiets hadden willen doen, maar het er nooit van is gekomen. Nu vinden ze het mooi dat Laura hun eigen dromen toch nog een beetje werkelijkheid wil maken
Inderdaad. Hoeven we die rotkop niet meer te zien na haar zeemansgraf.quote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een soapVan mij mogen ze haar lekker laten gaan, als het haar lukt is het leuk voor haar ego en anders is het pech
Zou ze stiekem zijn vervoerd door Joran v/d Sloot?quote:Op maandag 21 december 2009 12:57 schreef Deprater het volgende:
"Laura Dekker heeft geen gebruik gemaakt van een Nederlandse luchthaven toen ze naar Sint Maarten vertrok."
quote:Op maandag 21 december 2009 08:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het is natuurlijk verschrikkelijk, maar wat moet je anders doen als journalisten all over the world de details willen weten en puberlief een woordvoerdster heeft. Haar hele hebben en houwen inclusief psychologisch profiel staat online in het vonnis van de kinderrechter.
Het is en blijft een taak van de ouders om kinderen daar maximaal tegen te beschermen. Vader had zelf ook naar St. Maarten kunnen afreizen om zijn dochter op te halen. Dat zou al een stuk prettiger klinken, maar kennelijk net als ze toen in Engeland in een tehuis gezet was vindt hij dat niet de moeite waard.
Haal diep adem, en probeer het nog een keer, dan maak je wellicht duidelijk wat je bedoelt te zeggen.quote:Op maandag 21 december 2009 14:07 schreef Basp1 het volgende:
Wat een brassers onze marechaussee met de huidge gegevens uitwisseling die we tussen europa doen zou ik otch wel verwacht hebben dat ze in de grote berg gegevens heus wel zouden moeten kunnen achterhaald hebben waar ze dan wel vandaan vertrokken is.
Domme kut-uniformen.quote:Op maandag 21 december 2009 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Haal diep adem, en probeer het nog een keer, dan maak je wellicht duidelijk wat je bedoelt te zeggen.
Hierzo: http://www.sxm-airport.com/flightcarriers.htmlquote:Op maandag 21 december 2009 14:19 schreef Re het volgende:
welke landen vliegen nog meer op St Maarten... zou een goed beginpunt zijn lijkt me
Volgens mij vliegen vliegtuigmaatschappijen op st Maarten, niet landen.quote:Op maandag 21 december 2009 14:19 schreef Re het volgende:
welke landen vliegen nog meer op St Maarten... zou een goed beginpunt zijn lijkt me
welke maatschappijen vliegen van welk vliegveld naar St Maartenquote:Op maandag 21 december 2009 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij vliegen vliegtuigmaatschappijen op st Maarten, niet landen.
Ja, check m'n link danquote:Op maandag 21 december 2009 14:29 schreef Re het volgende:
[..]
welke maatschappijen vliegen van welk vliegveld naar St Maarten
maar dat had je zelf toch ook wel begrepen, toch?
Haha, is ze zeker weer eerst naar Londen gezeild?quote:Op maandag 21 december 2009 14:40 schreef voyeur het volgende:
Parijs en London liggen het meest voor de hand.
Of naar Parijs gelift?quote:Op maandag 21 december 2009 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Haha, is ze zeker weer eerst naar Londen gezeild?
Ja, geef het beestje maar een naam. Je gaat echter voorbij aan het feit hoe deze labiliteit ontstaat. In vrijwel elke Westerse videoclip worden girls aangepraat dat ze de mannen moeten behagen, en het liefst zo jong mogelijk. Girls: "Schakel je hersenen uit en please de man." Daardoor ontstaat dus de labiliteit bij dit soort girls. Zeer ernstige zaak.quote:Op maandag 21 december 2009 12:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Onverstandig: 100%
Begrijpelijk: 100%
Ik denk dat je zelf aardig op weg bent labiel te worden met dit soort vreemde redeneringen BSB.quote:Op maandag 21 december 2009 15:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, geef het beestje maar een naam. Je gaat echter voorbij aan het feit hoe deze labiliteit ontstaat. In vrijwel elke Westerse videoclip worden girls aangepraat dat ze de mannen moeten behagen, en het liefst zo jong mogelijk. Girls: "Schakel je hersenen uit en please de man." Daardoor ontstaat dus de labiliteit bij dit soort girls. Zeer ernstige zaak.
Nogmaals.²
????quote:Op maandag 21 december 2009 15:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, geef het beestje maar een naam. Je gaat echter voorbij aan het feit hoe deze labiliteit ontstaat. In vrijwel elke Westerse videoclip worden girls aangepraat dat ze de mannen moeten behagen, en het liefst zo jong mogelijk. Girls: "Schakel je hersenen uit en please de man." Daardoor ontstaat dus de labiliteit bij dit soort girls. Zeer ernstige zaak.
Nogmaals.²
Dat is een schengen land en zou volgens het eerder gequote nieuws bericht niet mogelijk moeten zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 14:37 schreef Ringo het volgende:
Charles de Gaulle.
Nederlanders denken graag dat iedereen de regels zo streng hanteert als hier.quote:Op maandag 21 december 2009 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een schengen land en zou volgens het eerder gequote nieuws bericht niet mogelijk moeten zijn.
Eeeennnnnnn ... we hebben een Godwin.quote:Op maandag 21 december 2009 15:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nederlanders denken graag dat iedereen de regels zo streng hanteert als hier.
We waren niet voor niks zo goed in joden vangen, in 40-45.
Nee hoor, slechts een terzijde om te illustreren dat dit land qua organisatiezucht samen met zijn oosterburen op eenzame hoogte staat.quote:Op maandag 21 december 2009 15:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Eeeennnnnnn ... we hebben een Godwin.
Strikt genomen doet hij geen verwijzing naar de nazi's of hitler en is het geen godwin.quote:Op maandag 21 december 2009 15:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Helemaal verkeerd!quote:Op maandag 21 december 2009 15:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nogmaals.²
Ik vraag me of dat correct is. Meestal zie je lijsten met uitzonderingen (Portugal, Spanje, Frankrijk etc) waar het kind een machtiging moet hebben. Nederland staat daar niet bij.quote:Op maandag 21 december 2009 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een schengen land en zou volgens het eerder gequote nieuws bericht niet mogelijk moeten zijn.
quote:Op maandag 21 december 2009 15:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nogmaals.²
Bleef het maar bij boehoeoe huilen. Wat dat kind in meer dan 20 topics op Fok over zich heen heeft gekregen...quote:
Hij lijdt ook al aan Alzheimer. Vergeet dat hij ditzelfde bericht al eerder gepost heeft. Met even weinig resultaat.quote:Op maandag 21 december 2009 15:02 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf aardig op weg bent labiel te worden met dit soort vreemde redeneringen BSB.
Tineke (de Nooij) takketrol is BSB.quote:Op maandag 21 december 2009 15:02 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf aardig op weg bent labiel te worden met dit soort vreemde redeneringen BSB.
weer zo'n freak die haar niet kent, maar al wel bereid is om haar een paar klappen te verkopen, ze moeten jou is doorlichten,agressieve gek met losse handjesquote:Op maandag 21 december 2009 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
wat een verwend kutblaag, verdient een stevig pak rammel.
Is dat een grap of meen je dat.quote:Op maandag 21 december 2009 15:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Tineke (de Nooij) takketrol is BSB.
.......heeft ze helemaal aan haar pappie te danken.quote:Op maandag 21 december 2009 15:47 schreef OllieA het volgende:
Wat dat kind in meer dan 20 topics op Fok over zich heen heeft gekregen...
Ach gus, je fapt op haar?quote:Op maandag 21 december 2009 15:48 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
weer zo'n freak die haar niet kent, maar al wel bereid is om haar een paar klappen te verkopen, ze moeten jou is doorlichten,agressieve gek met losse handjes
Right onquote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wie heeft het nu nog over die recordpoging?
Boehoehoe, huilt het geraniumvolk.
Ach jee, jij bent ook door hem gechanteerd?quote:Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
.......heeft ze helemaal aan haar pappie te danken.
Ik weet wel dat jij je dat niet realiseert, maar je bent toch echt zelf verantwoordelijk voor wat je hier op Fok typt hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
.......heeft ze helemaal aan haar pappie te danken.
quote:Op maandag 21 december 2009 15:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Haar vader heeft de aandacht van de media opgezocht om reclame te maken voor het reisje van zijn dochter. Dat hij zich misrekend heeft, en in plaats van positieve aandacht, juist de aandacht heeft gekregen van instanties als bureau jeugdzorg en de leerplichtambtenaar, is erg ondoordacht. Zoals de rest van het plan om haar in het GWR boek te krijgen.quote:Op maandag 21 december 2009 15:57 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik weet wel dat jij je dat niet realiseert, maar je bent toch echt zelf verantwoordelijk voor wat je hier op Fok typt hoor.
Als ik hier bijvoorbeeld zou schrijven dat jij een domme Vinexhoer bent, dan is dat mijn verantwoordelijkheid, en heeft dat slechts in tweede instantie te maken met de manier waarop jij de aandacht weet te trekken op Fok, met ondoordachte posts en dergelijke.
Dat mediacircus heeft pa over zichzelf en zijn dochter afgeroepen door de media op te zoeken.quote:Op maandag 21 december 2009 16:11 schreef Ringo het volgende:
Het is dus een mediacircus of een mental institution als het aan jou ligt? Dat zijn maar weinig opties, heel menslievend klinkt het allemaal niet.
Verdraai je nu de feiten?quote:Op maandag 21 december 2009 16:24 schreef voyeur het volgende:
Ze was in Engeland al tijdelijd opgenomen in een inrichting omdat papa haar niet wilde ophalen. Dat lijkt me grove kinderverwaarlozing en de britse social services hebben toen contact gezocht met de kinderbescherming. Daar is het balletje gaan rollen en dat had papa allemaal kunnen voorkomen.
Nee hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 16:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Verdraai je nu de feiten?
Pa is wel naar Engeland gegaan, maar heeft haar zelf terug laten zeilen.
Verder hebben de Engelsen een standaardprocedure gevolgd. Wat is nu precies je punt? Voor grove verwaarlozing moet er wel iets meer aan de hand zijn.
http://www.bndestem.nl/al(...)e-kennen-me-niet.ecequote:In de laatste meivakantie stak ze over naar Engeland. Dat verliep op zich goed, alleen vonden de Engelse autoriteiten haar bij aankomst veel te jong om solo te zeilen. Ze belden haar vader met het verzoek Laura te komen halen. Die weigerde dat. Zijn dochter kon best alleen terugvaren, liet Dekker sr. weten. "De Engelse autoriteiten dachten daar anders over en brachten Laura naar een tehuis. Ze mocht daar niet weg voordat er een ouder was. Toen ben ik toch maar naar Engeland gevlogen", aldus Dekker, eerder deze week in het bijzijn van Laura. Ze zit tegenover haar vader aan de keukentafel van het schip en luistert ogenschijnlijk gelaten naar het relaas.
De recente gebeurtenissen in Engeland worden ook aangehaald in de stukken die zijn opgesteld door de Raad van de Kinderbescherming voor de rechtszaak over Laura. Daarin wordt onder meer gevraagd het gezag van vader Dick te beperken. Op de vraag wat ze er zelf van vindt, zegt Laura niet te begrijpen waar de instanties zich druk om maken: "Ze kennen me niet."
quote:Op maandag 21 december 2009 16:16 schreef Gia het volgende:
Dat het kind straks naar een instelling gaat, is niet de schuld van de media, noch van de posters op Fok of van de KB. Ook dat moge duidelijk zijn.
Wordt het niet eens tijd om terug te keren naar je straightjacket??quote:Op maandag 21 december 2009 16:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ze zouden haar eens moeten onderwerpen aan test aangaande haar behavior. Ik ben best nieuwsgierig naar de direct invloeden van o.a. videoclips en soaps, die haar al dan niet aansturen om actief te zijn. Want laten we wel wezen.²
Waarheid als een tiet deze post eigenlijk en ik maak me er zelf ook schuldig aan.quote:Op maandag 21 december 2009 16:53 schreef OllieA het volgende:
[..]
De posters op Fok zijn enkel verantwoordelijk voor de karrevracht aan verwensingen die ze over het hoofd van Laura hebben uitgestort in meer dan 20 topics.
Daarnaast zijn ze verantwoordelijk voor hun bemoeizuchtige meningen over mensen waarvan ze enkel wat dingetjes uit de media weten.
Goh, het is net de echte wereld.quote:Op maandag 21 december 2009 16:53 schreef OllieA het volgende:
[..]
De posters op Fok zijn enkel verantwoordelijk voor de karrevracht aan verwensingen die ze over het hoofd van Laura hebben uitgestort in meer dan 20 topics.
Daarnaast zijn ze verantwoordelijk voor hun bemoeizuchtige meningen over mensen waarvan ze enkel wat dingetjes uit de media weten.
Dat kan zijn, ik heb ze niet allemaal gelezen, maar ik maak me alleen maar druk om die vader en de resulterende kinderverwaarlozing. Ik gun Laura juist het allerbeste en dat lijkt niet te lukken in zijn invloedssfeer.quote:Op maandag 21 december 2009 16:53 schreef OllieA het volgende:
[..]
In mijn echte wereld staan mensen niet schuimbekkend op straat om 14 jarige meisjes een verkrachting door Somalische piraten toe te wensen.quote:Op maandag 21 december 2009 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, het is net de echte wereld.
Je moest eens weten wat mensen aan de stamtafel allemaal roepenquote:Op maandag 21 december 2009 17:16 schreef OllieA het volgende:
[..]
In mijn echte wereld staan mensen niet schuimbekkend op straat om 14 jarige meisjes een verkrachting door Somalische piraten toe te wensen.
Als Fok de echte wereld zou zijn, dan stond het er niet best voor met de samenleving.
Ze ziet er niet echt als een verwaarloosd kind uit, en ze maakt op mij ook geen indruk dat ze zich verwaarloosd voelt. Tjee mensen projecteren wat af met die zgn meningen. Ik sta ook versteld van het ertegenaan bemoeien door Jan en alleman met zaken die hun niets aangaan.quote:Op maandag 21 december 2009 17:01 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat kan zijn, ik heb ze niet allemaal gelezen, maar ik maak me alleen maar druk om die vader en de resulterende kinderverwaarlozing. Ik gun Laura juist het allerbeste en dat lijkt niet te lukken in zijn invloedssfeer.
Informatie is er juist te veel door die woordvoerder en advocaat die steeds weer in de publiciteit komen en het vonnis van de kinderrechter incl onderzoek door de psycholoog dat integraal op internet staat.
Ze hebben toch niet voor niets die website in de lucht gegooid destijds? Hoe meer aandacht hoe beter! En nu het allemaal (voorlopig) niet doorgaat is de aandacht ongewenst?quote:Op maandag 21 december 2009 17:23 schreef iteejer het volgende:
Dat kind, en haar ouders, hebben inmiddels 0,0 privacy over. Iedereen doet uitspraken over ze, ook ambtenaren van de kinderbescherming en jeugdzorg. Als ik dat kind was zou ik ook weg willen hier.
En dat alleen maar omdat ze een wens had die niet kon, volgens als altruisme vermomde bemoeizucht en onverdraagzaamheid?
dat heb je nou eenmaal snel op een forumquote:Op maandag 21 december 2009 17:21 schreef barthol het volgende:
[..]
Ze ziet er niet echt als een verwaarloosd kind uit, en ze maakt op mij ook geen indruk dat ze zich verwaarloosd voelt. Tjee mensen projecteren wat af met die zgn meningen. Ik sta ook versteld van het ertegenaan bemoeien door Jan en alleman met zaken die hun niets aangaan.
Het zijn toch duidelijk verschillende vormen van media-aandacht?quote:Op maandag 21 december 2009 17:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ze hebben toch niet voor niets die website in de lucht gegooid destijds? Hoe meer aandacht hoe beter! En nu het allemaal (voorlopig) niet doorgaat is de aandacht ongewenst?
Ja maar zo werkt het niet in de grote mensenwereld. Dat je zelf kunt bepalen wat de reacties zijn als je keer op keer in het Jeugdjournaal verschijnt. Om nog maar wat te noemen.quote:Op maandag 21 december 2009 17:35 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Het zijn toch duidelijk verschillende vormen van media-aandacht?
Zelf aandacht vragen voor iets dat je wil doen betekent niet dat daarmee allerlei instanties ineens hun privacy niet meer hoeven te respecteren.quote:Op maandag 21 december 2009 17:34 schreef Marrije het volgende:
Ze hebben toch niet voor niets die website in de lucht gegooid destijds? Hoe meer aandacht hoe beter! En nu het allemaal (voorlopig) niet doorgaat is de aandacht ongewenst?
De stukken van de rechtszaak waren toch gewoon openbaar?quote:Op maandag 21 december 2009 17:38 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zelf aandacht vragen voor iets dat je wil doen betekent niet dat daarmee allerlei instanties ineens hun privacy niet meer hoeven te respecteren.
Als iemand in R&P breed uitpakt over allerlei kwalen en complexen, geeft dat geen enkele behandelaar het recht daar dan ook iets over te mogen zeggen bv.
Ja leuk bedacht die grote mensenwereld, maar bepaalde instanties hebben zich aan een mediacode te houden zij dienen immers te handelen in het belang van het kind.quote:Op maandag 21 december 2009 17:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja maar zo werkt het niet in de grote mensenwereld. Dat je zelf kunt bepalen wat de reacties zijn als je keer op keer in het Jeugdjournaal verschijnt. Om nog maar wat te noemen.
Dat dus ja.quote:Op maandag 21 december 2009 17:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja leuk bedacht die grote mensenwereld, maar bepaalde instanties hebben zich aan een mediacode te houden zij dienen immers te handelen in het belang van het kind.
Dat deze instanties andere belangen hebben bij dit geval is inmiddels wel duidelijk geworden. Over de rug van een ander je eigen straatje schoonvegen.
Zolang zij maar kunnen scoren voor de bühne.
Zelf vind ik het raar dat men dat heeft toegestaan: men denkt dat ze een zeilreis niet aan kan, maar dat ze wel is opgewassen tegen die enorme stroom aan publieke reacties die men zelf dankbaar voedt met allerlei uitspraken? Is dat dan wel in het belang van dat kind?quote:Op maandag 21 december 2009 17:40 schreef Marrije het volgende:
De stukken van de rechtszaak waren toch gewoon openbaar?
-edit- althans de uitspraak dan
en die eerste zitting konden we ook gewoon on stream volgen, dus ja, dan liggen die gegevens op straat
Voor zover ik me kan herinneren waren er vooral mensen in die topics die haar juist die dingen niet toewensten.quote:Op maandag 21 december 2009 16:53 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee wanneer men kan overgaan tot het besluiten van een gesloten rechtszaak ipv openbaar. En de problemen van een solo zeilreis zullen andere problemen zijn dan die van het handelen van mediaaandacht. Desalniettemin is die publieke aandacht wellicht niet in het belang van het kind, maar dit kind heeft de vrijheid gekregen zelf regelmatig in het Jeugdjournaal te verschijnen. Laura dacht zelf inschattingsvermogen te hebben op zowel korte als lange termijn. Wat had zij dan verwacht nav regelmatig optreden in het Jeugdjournaal, dat iedereen alleen maar zou zeggen oooh wat zielig voor dat meisje dat ze niet mag gaan? Ze had op haar vingers kunnen natellen dat er genoeg mensen zouden zijn die negatief zouden reageren. En dat is natuurlijk nooit leuk, voor niemand. Maar wel een gevolg van eigen handelen.quote:Op maandag 21 december 2009 17:52 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zelf vind ik het raar dat men dat heeft toegestaan: men denkt dat ze een zeilreis niet aan kan, maar dat ze wel is opgewassen tegen die enorme stroom aan publieke reacties die men zelf dankbaar voedt met allerlei uitspraken? Is dat dan wel in het belang van dat kind?
Dat valt wel mee hoor. Er zijn honderden pagina's dikke rapporten geschreven over de 'rampenzaken' de afgelopen jaren — dat is allemaal beschikbaar.quote:Op maandag 21 december 2009 17:50 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat dus ja.
Als er weer es ergens een verminkt kinderlichaam opduikt is men zo spraakzaam niet. Dan wordt het eigen falen snel weggestopt. En nu kan men es goed laten zien dat er niet met ze te spotten valt.
Sterker nog, de mensen die zeiden dat ze wel kon gaan waren ook vaak de mensen die dan zeiden: en gaat ze dood dan heeft ze pech. Met wie ben je dan beter af?quote:Op maandag 21 december 2009 17:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren waren er vooral mensen in die topics die haar juist die dingen niet toewensten.
En ook een paar die vonden dat ze voldoende toegerust was om een gevaarlijke onderneming aan te kunnen, hierbij werd niet zelden de vergelijking gemaakt met fietsen in het stadsverkeer. Alsof je je kind 2 jaar zonder begeleiding de wereld rond zou laten fietsen.
Misschien zouden die mensen in zaken waar het minderjarigen betreft een soort van spreekverbod met de media kunnen krijgen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:02 schreef iteejer het volgende:
Dat er hier over gediscussieerd wordt is logisch; dat is het principe van een forum. Een ieder kan er een mening over hebben.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat mensen van de kinderbescherming en jeugdzorg zo loslippig zijn hierover. Ongeacht wat die mensen zelf aan publiciteit zochten.
Die waren er ook gekomen als ze was vertrokken. De vraag is of die hele onderneming wel in het belang was van het kind.quote:Op maandag 21 december 2009 17:52 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zelf vind ik het raar dat men dat heeft toegestaan: men denkt dat ze een zeilreis niet aan kan, maar dat ze wel is opgewassen tegen die enorme stroom aan publieke reacties die men zelf dankbaar voedt met allerlei uitspraken? Is dat dan wel in het belang van dat kind?
Ik heb die loslippigheid niet zo gezien. Ze kunnen niet zwijgen, want dat voedt de speculaties alleen maar. Zolang als zeilmeisje´s woordvoorder en advocaat non-stop de pers zoeken, moet de kinderbescherming wel iets zeggen. Veel heb ik ze nog niet verklaren behalve het vonnis van de jeugdrechter en daar was de kinderbescherming helemaal niet blij dat dit online kwam te staan.quote:Op maandag 21 december 2009 18:02 schreef iteejer het volgende:
Dat er hier over gediscussieerd wordt is logisch; dat is het principe van een forum. Een ieder kan er een mening over hebben.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat mensen van de kinderbescherming en jeugdzorg zo loslippig zijn hierover. Ongeacht wat die mensen zelf aan publiciteit zochten.
Er zal best een enkeling zoiets geroepen hebben, this is fok en zo, maar dat betekent daarmee nog niet dat iedereen die vond dat ze wel mocht gaan ook zo dachtquote:Op maandag 21 december 2009 18:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
Sterker nog, de mensen die zeiden dat ze wel kon gaan waren ook vaak de mensen die dan zeiden: en gaat ze dood dan heeft ze pech. Met wie ben je dan beter af?
Ik dacht ook dat civiele procedures en jeugdstrafrecht altijd achter gesloten deuren plaatsvonden. Ja, ik ben het wel met je eens dat er zorgvuldiger met haar persoon omgegaan had moeten worden.quote:Op maandag 21 december 2009 18:02 schreef iteejer het volgende:
quote:Op maandag 21 december 2009 09:16 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Oke, de 2e post over dat 24 uur per dag etc. was sarcasme he. Als dat maar even duidelijk is.![]()
Misschien zouden zulke ouders een voortplantingsverbod moeten krijgen. Jeugdzorg is er niet voor niets.quote:Op maandag 21 december 2009 18:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien zouden die mensen in zaken waar het minderjarigen betreft een soort van spreekverbod met de media kunnen krijgen.
Zaak was ook achter gesloten deuren maar vonnis is gepubliceerd tegen de wens van jeugdzorg in. Verder hebben de marechaussee, de politie, de Antilliaanse minister, de woordvoerdster van Laura en de advocaat citeerbare uitspraken gedaan.quote:Op maandag 21 december 2009 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat civiele procedures en jeugdstrafrecht altijd achter gesloten deuren plaatsvonden. Ja, ik ben het wel met je eens dat er zorgvuldiger met haar persoon omgegaan had moeten worden.
Klopt, en dat zei ik dan ook niet. Omgekeerd trouwens hetzelfde laken een pak, genoeg mensen die haar deze reis niet wilde laten maken omdat zij werkelijk menen dat het te gevaarlijk is, zonder haar narigheid toe te wensen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:13 schreef iteejer het volgende:
[..]
Er zal best een enkeling zoiets geroepen hebben, this is fok en zo, maar dat betekent daarmee nog niet dat iedereen die vond dat ze wel mocht gaan ook zo dacht
Discussiëren is prima, maar dit soort geëtter (uit het 20ste topic)...quote:Op maandag 21 december 2009 17:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Discussieren over zaken die ons bezighouden, is overigens de essentie van een discussieforum. Als je het daar niet mee eens bent, wat doe je dan überhaupt op Fok?
quote:Op maandag 14 september 2009 11:03 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is dan wachten op de Chronieken van Dekker, geschreven op gevilde rattenvelletjes en geschreven met haar niet-meer-maagdelijke-bloed in een dampende kerker ergens op een piratenschip van Somaliers.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
flessepost, gevonden op het strand van Scheveningen, ergens halverwege 2010:
'Pappie, ik vind het niet eerlijk! Ik wou gaan solozeilen!'
quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, nu houdt ze een jeugdtrauma over aan het feit dat ze haar hoofd boven het maaiveld uitstak en niet eens op wereldreis mocht om lekker losbandig te leven..
Je moet zo'n onuitstaanbaar moeilijk opvoedbaar arrogant mormel toch de kans geven om uit te groeien en tot volle wasdom te komen?
Dan heb jij niet naar de radio geluisterd vanochtend, waar de één na de ander er van alles over meende te moeten zeggen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:33 schreef voyeur het volgende:
De media-aandacht voor Laura Dekker roept veel reacties op. Als Raad voor de Kinderbescherming kunnen we hier niet op ingaan. Het belang van Laura en haar privacy staat voorop. Het uitgangspunt van de organisatie is om de persoonlijke levenssfeer van het kind te beschermen en veiligheid te garanderen.[/i]
Niet dat Marktplaats het toestaat, maar wat als een ouder haar dochter (12 jaar) ter prostitutie aanbiedt op Marktplaats of in het plaatselijke sufferdje, met naam en telefoonnummer erbij? Geeft dat dan de autoriteiten niet het recht hier in te grijpen en die dochter uit huis te plaatsen? Of hebben de instanties zich daar dan ook niet mee te bemoeien? De privacy respecteren!quote:Op maandag 21 december 2009 17:38 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zelf aandacht vragen voor iets dat je wil doen betekent niet dat daarmee allerlei instanties ineens hun privacy niet meer hoeven te respecteren.
Als iemand in R&P breed uitpakt over allerlei kwalen en complexen, geeft dat geen enkele behandelaar het recht daar dan ook iets over te mogen zeggen bv.
Nee, dat heb ik niet, maar ik heb geen enkel statement van de kinderbescherming gehoord. Zie mijn post daarvoor van 18:28.quote:Op maandag 21 december 2009 18:57 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dan heb jij niet naar de radio geluisterd vanochtend, waar de één na de ander er van alles over meende te moeten zeggen.
Dat had ik nog wel gepost:quote:Op maandag 21 december 2009 18:58 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet, maar ik heb geen enkel statement van de kinderbescherming gehoord. Zie mijn post daarvoor van 18:28.
Nee, en ze mag ook geen granaten te koop aanbieden. Heb je helemaal gelijk in.quote:Op maandag 21 december 2009 18:58 schreef Gia het volgende:
Niet dat Marktplaats het toestaat, maar wat als een ouder haar dochter (12 jaar) ter prostitutie aanbiedt op Marktplaats of in het plaatselijke sufferdje, met naam en telefoonnummer erbij? Geeft dat dan de autoriteiten niet het recht hier in te grijpen en die dochter uit huis te plaatsen? Of hebben de instanties zich daar dan ook niet mee te bemoeien? De privacy respecteren!
Ze hebben het godsamme zelf over zich uitgeroepen. Nou niet gaan zeuren dat je met rust gelaten wil worden.
quote:Op maandag 21 december 2009 19:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Girls krijgen het tegenwoordig hoog in de bol, allemaal invloeden van buitenaf die de behavior niet ten goede komen. Ik, als jongen, durfde vroeger niets eens verder dan 300 meter te "verstoppen" als we balletje trap deden. Met de intrede van internet, zwoele clips met sensuele girls en het bezit van telefonie denken dat ze alles maar kunnen doen. Het is eigenlijk best verdrietig, want ze zijn ook nog zo naïef. Girls die daadwerkelijk geloven in de woorden "ik hou van je" terwijl de mannelijke entiteit in kwestie slechts de (kwade) lusten wil botvieren. Ernstig.
De politie en andere instanties hanteren nu eenmaal het beleid dat ze wel aan voorlichting doen om valse geruchten te voorkomen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:03 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee, en ze mag ook geen granaten te koop aanbieden. Heb je helemaal gelijk in.
Ik bedoelde slechts aan te geven dat ook al zoeken zij wel de publiciteit voor één issue, dat nog geen reden hoort te zijn voor officiële instanties die als onderdeel van justitie een zwijgplicht kennen om hun recht op privacy te schenden.
Voorlichting en voorlichting is twee hequote:Op maandag 21 december 2009 19:06 schreef voyeur het volgende:
De politie en andere instanties hanteren nu eenmaal het beleid dat ze wel aan voorlichting doen om valse geruchten te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |