Bron: Nu.nlquote:UTRECHT - Het 14-jarige zeilmeisje Laura is terecht. Ze is zondag gevonden op het eiland Sint Maarten, zo heeft de politie zondagavond bevestigd.
Eerder die dag werd bekend dat haar familie haar sinds vrijdag als vermist had opgegeven. De familie was erg ongerust.
Het meisje werd wereldberoemd toen ze bekendmaakte een solozeiltocht rond de wereld te willen maken.
Haar vader stemde in met de plannen, maar de rechtbank stak daar een stokje voor. Het meisje kwam onder toezicht van de Raad voor de Kinderbescherming.
Kinderbescherming
De Raad voor de Kinderbescherming gaat proberen het meisje weer zo snel mogelijk terug naar Nederland te brengen, zei een woordvoerder zondagavond. Volgens de raad is het meisje aangehouden.
Een politiewoordvoerder van het korps Utrecht kon zondagavond geen verdere mededelingen doen.
quote:Op zondag 20 december 2009 23:13 schreef Roi het volgende:
Ga door, laat je niet klein maken door stomme regeltjes en jaloerse ambtenaren!
Ik vind het best maar laat dat gedrocht dat niet meer in nieuws komenquote:Op zondag 20 december 2009 23:13 schreef Roi het volgende:
Ga door, maar kon never nooit meer in het nieuws!
Precies, blijf maar lekker in de Antillen Laura, trek maar niks van ons aan.quote:Op zondag 20 december 2009 23:13 schreef Roi het volgende:
Maar daar kan zij toch niks aan doen? De media blazen het allemaal op..quote:Op zondag 20 december 2009 23:16 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik vind het best maar laat dat gedrocht dat niet meer in nieuws komen
quote:Op zondag 20 december 2009 23:22 schreef _Michiel_ het volgende:
Ze heeft nu wel bewezen voorlopig te labiel te zijn om een wereldreis te kunnen maken.
Wat dat betreft zal ze niet snel meer in het nieuws komen
Best, maar dan ook niet gaan zeiken als ze het loodje legt.quote:Op zondag 20 december 2009 23:25 schreef Ringo het volgende:
Jamaarderisicoos.
Ja maar de risicoos.
JAMAARDERIDICOOS
deRISICOOSdeRISICOOS
DERISICOOSDANTOCH.
Hetisvanwegederisicoosderisicoosderisicoos.
Ri Si Coos uweettog uweettog uweettog
Watkanzoonkindopsintmaartenallemaalnietgebeuren
Omnogmaartezwijgenvandereisernaartoe
Perbootofpervliegtuig?Perbootofpervliegtuig??
hetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniet
WEESTOCHVOORZICHTIGMENSEN
quote:Op zondag 20 december 2009 23:25 schreef Ringo het volgende:
Jamaarderisicoos.
Ja maar de risicoos.
JAMAARDERIDICOOS
deRISICOOSdeRISICOOS
DERISICOOSDANTOCH.
hetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniethetzaltochallemaalniet
Ik zal het aan Babs doorgeven.quote:Op zondag 20 december 2009 23:26 schreef prupke het volgende:
[..]
Ouders hebben haar maar op te voeden!!!
Mijn punt is, ze is blijkbaar niet volwassen genoeg om beslissingen te maken.quote:Op zondag 20 december 2009 23:26 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik vind van niet
Ja ze kan wel een reis maken naar welk land dan ook, maar dat kon een of andere joker ook
(ik ben dus voor controles van grenzen, zowel in de lucht als op het land!!!)
Een kind van 14 wil van alles en nog wat.
En ze moet gewoon weten dat niet alles kan!!!
Ouders hebben haar maar op te voeden!!!
Die toezichters hollen vast niet de hele dag achter haar aan...quote:Op zondag 20 december 2009 23:28 schreef Cahir het volgende:
Ze was toch onder toezicht gezet?Hulde voor de toezichters
daar ben ik niet zeker van ..quote:Op zondag 20 december 2009 23:18 schreef bioloogje het volgende:
Dit geeft alleen maar aan dat ze psychisch niet in staat was om een solo tocht te ondernemen. Terughalen en onder toezicht houden dus.
Nu is ze 14, straks wil ze naakt met spijkers in d'r kont de Mount Everest beklimmen zonder zuurstof met een bowlingbal aan haar been hangend.quote:
Ja, want bij onder toezicht plaatsen betekend het idd dat het kind 24 uur per dag 7 dagen per week ergens opgesloten zit, en dat er constant iemand haar in de gaten houdt...quote:Op zondag 20 december 2009 23:28 schreef Cahir het volgende:
Ze was toch onder toezicht gezet?Hulde voor de toezichters
Dan zijn wij het eensquote:Op zondag 20 december 2009 23:29 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Mijn punt is, ze is blijkbaar niet volwassen genoeg om beslissingen te maken.
Als kind van 14 ga je niet even naar Sint Maarten als het thuis even tegenzit.
nee dat gaat nietquote:Op zondag 20 december 2009 23:31 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ja, want bij onder toezicht plaatsen betekend het idd dat het kind 24 uur per dag 7 dagen per week ergens opgesloten zit, en dat er constant iemand haar in de gaten houdt...
Dat doe je niet.quote:Op zondag 20 december 2009 23:29 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Mijn punt is, ze is blijkbaar niet volwassen genoeg om beslissingen te maken.
Als kind van 14 ga je niet even naar Sint Maarten als het thuis even tegenzit.
quote:Op zondag 20 december 2009 23:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
daar ben ik niet zeker van ..
draai het verhaal eens om ..
RvkB en de andere toezichthouders die haar in de gaten moesten houden zeggen dat ze niet capabel was om die tocht te doen.
nu heeft ze het misschien zelf voor elkaar gekregen om van uit hier naar St maarten te gaan ( dit wel of zonder hulp)
Om alleen maar aan te tonen dat de installaties waar zij onder toezicht staat , er zelf geen éne reet van bakken.
Dus als zij met deze verklaring komt is het natuurlijk de meest grote bewijs dat de instanties die haar niet weg willen hebben zelf heel hard falen
quote:Op zondag 20 december 2009 23:31 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ja, want bij onder toezicht plaatsen betekend het idd dat het kind 24 uur per dag 7 dagen per week ergens opgesloten zit, en dat er constant iemand haar in de gaten houdt...
Want daar wordt de wereld beter en zij gelukkiger van.quote:Op zondag 20 december 2009 23:32 schreef Elwood1802 het volgende:
Rare familie, zou me niks verbazen als die haar geholpen hebben. Ziek kind. Opsluiten en weg ermee.
Ja want iedereen zou het leven moeten kunnen lijden van gezegende Vinexpaupers als jij.quote:Op zondag 20 december 2009 23:36 schreef Quir het volgende:
Is het niet mogelijk haar een leuk psychiater aan te smeren?
En de ouders ook een leuke therapie?
quote:Op zondag 20 december 2009 23:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja want iedereen zou het leven moeten kunnen lijden van gezegende Vinexpaupers als jij.
Ik vermoed met het vliegtuig....quote:Op zondag 20 december 2009 23:12 schreef _Michiel_ het volgende:
Hoe komt een meisje van net 14 jaar zonder begeleiding aan de andere kant van de wereld?
quote:Op zondag 20 december 2009 23:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Jij ook, ik mis bijvoorbeeld de verplichte medicatie in jouw post.
Hij doet het expres. Daarom zei ik dat je ook door kunt slaan.quote:Op zondag 20 december 2009 23:57 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Wat lul je nou Ringo. Kun je nog wel zo anti-brugerlijk zijn; totdat het jouw dochter is die er fftjes tussenuit naait naar de antillen. Ik moest het op m'n 14e eens in m'n hoofd halen. Wat dit nog met (non)conformisme te maken heeft ontgaat mij totaal.
En jij slaat niet door met een psychiater voor haar en therapie voor haar ouders?quote:Op zondag 20 december 2009 23:59 schreef Quir het volgende:
[..]
Hij doet het expres. Daarom zei ik dat je ook door kunt slaan.
En wat heb jij voor opvoeding genoten? Een veertien jarige zou gewoon moeten weten dat niet alles zomaar kan. Dat heeft niets te maken met zomaar iemand platspuiten, hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 00:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En jij slaat niet door met een psychiater voor haar en therapie voor haar ouders?
Vandaar dat ik nog de verplichte medicatie mis. Platspuiten en een dwangbuis zodat ze niet meer kan vluchten?
Begrijp je het nu?
In mijn ogen pleit jij voor draconische maatregelen, waar ik vervolgens het gewenste effect dan ook zeer van betwijfel.quote:Op maandag 21 december 2009 00:04 schreef Quir het volgende:
[..]
En wat heb jij voor opvoeding genoten? Een veertien jarige zou gewoon moeten weten dat niet alles zomaar kan. Dat heeft niets te maken met zomaar iemand platspuiten, hoor.
Nee het zijn voornamelijk de schaapachtige collectivisten die menen dat ze het recht hebben zich met het doen en laten van anderen te mogen bemoeien. Deze schapen zijn dusdanig geindoctrineerd dat ze niet eens meer begrijpen wat vrijheid is en ze kunnen ook niet meer sympathiseren met mensen die deze drang wel hebben. Ze denken in termen van wet-is-wet en zijn zo afgestompt dat ze niet eens meer beseffen dat wetten net zo goed immoreel kunnen zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 00:05 schreef beertenderrr het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat je juist niet geestelijk labiel bent als je het aandurft om zomaar naar de andere kant van de wereld te vliegen?
Natuurlijk is die vrijheid er, daar heeft niemand iets mee te maken. Maar vind jij het juist om haar dat zomaar te laten doen?quote:Op maandag 21 december 2009 00:24 schreef beeer het volgende:
[..]
Nee het zijn voornamelijk de schaapachtige collectivisten die menen dat ze het recht hebben zich met het doen en laten van anderen te mogen bemoeien. Deze schapen zijn dusdanig geindoctrineerd dat ze niet eens meer begrijpen wat vrijheid is en ze kunnen ook niet meer sympathiseren met mensen die deze drang wel hebben. Ze denken in termen van wet-is-wet en zijn zo afgestompt dat ze niet eens meer beseffen dat wetten net zo goed immoreel kunnen zijn.
hoe kan jij daar nou over oordelen? Ken je haar persoonlijk? Misschien is ze wel veel volwassener dan haar leeftijd ons moet doen geloven, en als haar ouders haar het volste vertrouwen geven om op eigen houtje daarheen te gaan, wie zijn wij dan om daar over te gaan lopen zeiken als een stel ouwe wijven?quote:Op maandag 21 december 2009 00:26 schreef isogram het volgende:
Een verwend nest dat dingen wil waar ze veel te jong voor is, met ouders die haar niet tegenspreken ,maar juist aanmoedigen, tot in de rechtbank aan toe. Verbijsterend dat zoiets een jaar lang in het nieuws kan zijn.
Een glashelder beeld van de realiteit, vertaald in rauwe poëziequote:Op zondag 20 december 2009 23:25 schreef Ringo het volgende:
Jamaarderisicoos.
Ja maar de risicoos.
JAMAARDERIDICOOS
deRISICOOSdeRISICOOS
DERISICOOSDANTOCH.
quote:Op zondag 20 december 2009 23:31 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nu is ze 14, straks wil ze naakt met spijkers in d'r kont de Mount Everest beklimmen zonder zuurstof met een bowlingbal aan haar been hangend.
Ik vind het ook wel getuigen van lef.quote:Op maandag 21 december 2009 00:05 schreef beertenderrr het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat je juist niet geestelijk labiel bent als je het aandurft om zomaar naar de andere kant van de wereld te vliegen? Je moet het maar kunnen, bij de meeste mensen komt vluchtgedrag rond die leeftijd niet verder dan het volgende dorp, maar zij gaat naar de andere kant van de wereld in dr eentje. Ik hoop dat ze binnenkort alsnog haar zeilboot pakt en gewoon maar gaat, puur om die jank ambtenaren te pesten. Verder hoop ik ook dat het iets minder wereldnieuws wordt
In Laura´s geval gaat het niet om haar ambitie, maar om haar vader´s rol waar mensen zich over opwinden. Er zijn zat voorbeelden van tieners met een uitzonderlijk talent die gestimuleerd werden door hun ouders, maar...quote:Op maandag 21 december 2009 00:49 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel getuigen van lef.
Was een tijdje geleden ook een jongen van rond die leeftijd die op de fiets was gestapt, en een heel eind Duitsland in gefietst was. Ik geloof zelfs tot Polen, als mijn geheugen me niet in de steek laat.
Het geeft toch een bepaalde zelfredzaamheid aan.
Maar haar zeilboot pakken om te gaan varen zit er de komende jaren denk ik niet meer in.
Althans: niet voor een reis van langer dan een paar weken.
Misschien moet ze maar gewoon gaan comazuipen, want dat past beter in de belevingswereld van de mensen die over haar beslissen.
quote:Op zondag 20 december 2009 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo mooi is ze niet, toch?
En daarbij pas veertien en tamelijk emotieloos.. Althans, ze uit ze niet makkelijk. De enige manier die ze kent om aandacht te trekken is in haar eentje ergens te gaan zitten mokken.
Ik stel me zo voor dat een rubberpop net zoveel respons geeft in bed.
Ik vraag me af of de vader echt zo dom is zijn dochter die onder toezicht staat op het vliegveld te gaan zetten met als doel de wereldrecordpoging, terwijl hij weet dat er een grote rel gaat ontstaan als Laura daadwerkelijk gaat varen. Dan kan hij toch op zijn vingers natellen dat ze in no time van de boot wordt afgehaald.quote:Op maandag 21 december 2009 00:57 schreef voyeur het volgende:
[..]
In Laura´s geval gaat het niet om haar ambitie, maar om haar vader´s rol waar mensen zich over opwinden. Er zijn zat voorbeelden van tieners met een uitzonderlijk talent die gestimuleerd werden door hun ouders, maar...
Dat ging meestal om interessantere carriere bouwende zaken als een tennis loopbaan oid dan om een éénmalig record dat niet eens erkend wordt door Guinness book of records omdat die geen pubers meer willen die 100 hamburgers kunnen eten terwijl ze een handstand maken.
Verder klagen zelfs die zeer getalenteerden over de vreselijke jeugd die ze gehad hebben, zie bijv. een Andre Agassi of in iets mildere termen onze eigen Krajicek.
Een jochie dat naar Polen fietst lijkt me de schrik voor de ouders, maar kan ik het eigenzinnige wel van waarderen. In Laura´s geval is het een vader die zijn ambities projecteert. Moeder is tegen, haar zus woont bij moeder en Laura wordt door papa op het vliegveld gezet om zijn trots te verwezenlijken. Dát is mijn bezwaar.
Dat is ook mijn probleem met die vader. De moeder is er tegen, maar durft niets te zeggen omdat Laura gedreigd heeft anders niet meer met haar en haar eigen zusje om te gaan. Hij claimt nu dat ze ´in een negatieve spiraal terecht gekomen is na de afwijzing door de rechter´. Wat de rechter zei was dat er geen absoluut bezwaar was tegen zo´n zeiltocht, maar dat de voorbereidingen volstrekt ontoereikend waren. Na een jaar zou een nieuwe beoordeling kunnen volgen.quote:Op maandag 21 december 2009 01:12 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de vader echt zo dom is zijn dochter die onder toezicht staat op het vliegveld te gaan zetten met als doel de wereldrecordpoging, terwijl hij weet dat er een grote rel gaat ontstaan als Laura daadwerkelijk gaat varen. Dan kan hij toch op zijn vingers natellen dat ze in no time van de boot wordt afgehaald.
Het zal vanzelf wel blijken hoe het zit.
Al hoef ik het eigenlijk niet eens zo nodig te weten, want het is een privekwestie.
Je point betreffende het een vreselijke jeugd gehad hebben zie ik wel. Ik heb de interviews met Agassi ook gezien. Ik had het nog niet 'doorgetrokken' naar Laura, maar het zou natuurlijk inderdaad kunnen dat er een onaarvaardbare druk/ manipulatie op haar uitgeoefend is.
Ik weet het niet, in de weinige dingen die ik ervan gezien heb zag ik iemand die graag wilde zeilen, maar het kan ook best zijn dat jouw idee hierover dichter bij de waarheid ligt.
Dan was er geen internationaal opsporingsbevel uitgegeven, want de politie heeft vast even naar huis gebeld voor ze dat deden en zou de woordvoerdster van Laura niet gezegd hebben dat de familie extreem ongerust was.quote:Op maandag 21 december 2009 06:25 schreef Disana het volgende:
Wat als ze nou eens gewoon met medeweten van pa op vakantie was, en dat alleen niet doorgegeven was aan Jeugdzorg?
Even verder denken... Ehm, als nu eens alleen moeder en zus ongerust waren? En het is gewoon kerstvakantie dus ze heeft er geen school voor opgegeven. Dat Jeugdzorg een opsporingsbevel uit doet gaan hoeft niet raar te zijn als de vakantie zonder hun medeweten is gepland; ze werd tenslotte aan hun toezicht onttrokken.quote:Op maandag 21 december 2009 06:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dan was er geen internationaal opsporingsbevel uitgegeven, want de politie heeft vast even naar huis gebeld voor ze dat deden en zou de woordvoerdster van Laura niet gezegd hebben dat de familie extreem ongerust was.
woord.quote:Op maandag 21 december 2009 00:24 schreef beeer het volgende:
[..]
Nee het zijn voornamelijk de schaapachtige collectivisten die menen dat ze het recht hebben zich met het doen en laten van anderen te mogen bemoeien. Deze schapen zijn dusdanig geindoctrineerd dat ze niet eens meer begrijpen wat vrijheid is en ze kunnen ook niet meer sympathiseren met mensen die deze drang wel hebben. Ze denken in termen van wet-is-wet en zijn zo afgestompt dat ze niet eens meer beseffen dat wetten net zo goed immoreel kunnen zijn.
Het was nota bene Laura´s eigen woordvoerdster die verklaarde dat de familie zeer ongerust was. Die had anders heus wel even verhelderd dat ze op vakantie was en nogmaals de politie belt wel even bij papa aan.quote:Op maandag 21 december 2009 06:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Even verder denken... Ehm, als nu eens alleen moeder en zus ongerust waren? En het is gewoon kerstvakantie dus ze heeft er geen school voor opgegeven. Dat Jeugdzorg een opsporingsbevel uit doet gaan hoeft niet raar te zijn als de vakantie zonder hun medeweten is gepland; ze werd tenslotte aan hun toezicht onttrokken.
Lees mijn twee wat langere posts even. Het is vader Dekker die dit veroorzaakt en zijn kind verwaarloost, dan wel misbruikt.quote:Op maandag 21 december 2009 06:55 schreef yvonne het volgende:
En dan komt nu de strijd tussen Kinderbescherming en Laura, want d'at kan kb niet over de kant laten gaan.
Het wordt nu een prestigeslag waarbij een kind gebroken kan en zal worden.
Daar wordt in dit geval dan Laura door gestraft en niet de vader, jij denkt dat ( ik loop even heel ver op de zaken vooruit) Laura er bij een uit huis plaatsing erop vooruit gaat?quote:Op maandag 21 december 2009 06:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Lees mijn twee wat langere posts even. Het is vader Dekker die dit veroorzaakt en zijn kind verwaarloost, dan wel misbruikt.
Inderdaad, tot zover mijn theorie die het nog enigszins verklaarbaar zou hebben gemaakt.quote:Op maandag 21 december 2009 06:54 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het was nota bene Laura´s eigen woordvoerdster die verklaarde dat de familie zeer ongerust was. Die had anders heus wel even verhelderd dat ze op vakantie was en nogmaals de politie belt wel even bij papa aan.
Het zou zomaar die kant uit kunnen gaan omdat er werd gesproken van 'zoeken naar geschikte opvang in Nederland'. Dat duidt er niet op dat ze bij thuiskomst gewoon weer bij pa terugkomt.quote:Op maandag 21 december 2009 07:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar wordt in dit geval dan Laura door gestraft en niet de vader, jij denkt dat ( ik loop even heel ver op de zaken vooruit) Laura er bij een uit huis plaatsing erop vooruit gaat?
Was het maar zo'n feest in Nederland, dat uit huis plaatsen is een van onze grootste drama's..
Ik denk, en ik redeneer vanauit laura zelf, dat het ergste dat haar overkomen is dat Kinderbescherming er zich mee ging bemoeien.
Ze kan toch prima bij haar moeder terecht. Daar woont haar zus ook.quote:Op maandag 21 december 2009 07:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar wordt in dit geval dan Laura door gestraft en niet de vader, jij denkt dat ( ik loop even heel ver op de zaken vooruit) Laura er bij een uit huis plaatsing erop vooruit gaat?
Was het maar zo'n feest in Nederland, dat uit huis plaatsen is een van onze grootste drama's..
Ik denk, en ik redeneer vanauit laura zelf, dat het ergste dat haar overkomen is dat Kinderbescherming er zich mee ging bemoeien.
Ik heb zomaar het vermoeden dat KB daar niet mee accoord gaat, zomaar, vaag vermoeden.quote:Op maandag 21 december 2009 07:19 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ze kan toch prima bij haar moeder terecht. Daar woont haar zus ook.
Denk het toch wel gezien het vonnis van de rechtbank dat spijkerhard is over papa, maar niet over moeders.quote:Op maandag 21 december 2009 07:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vermoeden dat KB daar niet mee accoord gaat, zomaar, vaag vermoeden.
Ik weet niet hoeveel je de moeder kunt verwijten. Die was tegen de zeilreis bijvoorbeeld. Ik denk dat het niet voor niets is dat het gezin vader - Laura een woordvoerder heeft; ik denk dat je vader met goed fatsoen niet aan het woord kunt laten.quote:Op maandag 21 december 2009 07:43 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De hele situatie is één grote clusterfuck geworden. Als je het mij vraagt is dit volledig aan de ouders toe te schrijven; even los gezien van wat je kunt vinden van de overheidsbemoeienis an sich.
Als haar vader haar heeft geholpen te 'ontsnappen' terwijl ze onder toezicht staat, wat hoopte hij daar dan, behalve moeilijkheden, mee te bereiken? Als ze het op eigen houtje in haar hoofd heeft gehaald, dan is dat een direct gevolg van haar opvoeding en de wijze waarop haar vader haar in die hele absurde zeilonderneming heeft gesteund. Nogmaals, ik zou het eens in m'n hoofd moeten halen toen ik 14 was. No way dat mijn ouders mij geprezen zouden hebben voor mijn eigenzinnigheid en gevoel voor avontuur. Jammer voor Laura dat jeugdzorg nu waarschijnlijk de boel flink op stelten gaat zetten. Treurig.
quote:Op zondag 20 december 2009 23:34 schreef bioloogje het volgende:
quote:Op zondag 20 december 2009 23:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
daar ben ik niet zeker van ..
draai het verhaal eens om ..
RvkB en de andere toezichthouders die haar in de gaten moesten houden zeggen dat ze niet capabel was om die tocht te doen.
nu heeft ze het misschien zelf voor elkaar gekregen om van uit hier naar St maarten te gaan ( dit wel of zonder hulp)
Om alleen maar aan te tonen dat de installaties waar zij onder toezicht staat , er zelf geen éne reet van bakken.
Dus als zij met deze verklaring komt is het natuurlijk de meest grote bewijs dat de instanties die haar niet weg willen hebben zelf heel hard falen
quote:Op zondag 20 december 2009 23:31 schreef bioloogje het volgende:
[..]
quote:Beperking van het gezag bij ondertoezichtstelling
Als ouders houdt u het gezag over uw kinderen, maar het gezag wordt wel beperkt. U en uw kind krijgen begeleiding van een gezinsvoogdijinstelling. De gezinsvoogd houdt regelmatig contact en helpt bij problemen. Bij belangrijke beslissingen over uw kind moet de gezinsvoogd door u worden ingeschakeld. Ook kan de gezinsvoogd (schriftelijke) aanwijzingen geven die u moet opvolgen.
Dat hele zeilavontuur was een prestigeslag van papa.quote:Op maandag 21 december 2009 06:55 schreef yvonne het volgende:
En dan komt nu de strijd tussen Kinderbescherming en Laura, want d'at kan kb niet over de kant laten gaan.
Het wordt nu een prestigeslag waarbij een kind gebroken kan en zal worden.
Jemig man, waarom zoeken mensen in deze zaak de media zoveel op?quote:Op maandag 21 december 2009 08:24 schreef Disana het volgende:
Richard Bakker van de Raad voor de Kinderbescherming op Radio 1:
Laura komt binnen enkele dagen terug, hangt van het weer af. Ze reist onder begeleiding, is met de autoriteiten van Sint Maarten geregeld. Er wordt uitgezocht hoe ze er terecht is gekomen. Ook wordt gekeken naar hoe ze thuis woont bij vader. Bakker wil niet zeggen of ze alleen gereisd heeft. Er zal voor passende opvang gezorgd worden i.s.m. Bureau Jeugdzorg. Er wordt gekeken hoe het met haar gaat, men wil voorzichtig zijn en haar tot rust laten komen. De kans is aanwezig dat ze niet bij haar vader terugkomt. Jeugdzorg kan haar door de OTS uit huis plaatsen.
ze zullen het beter weten dan haar vader, is zo mijn conclusiequote:Op maandag 21 december 2009 08:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, het geweldige jeugdzorg komt weer binnen draven en gaat het oplossen voor haar.
Want zij weten wat goed voor haar is.
Geen idee, mogelijk vinden ze dat ze zelf medeverantwoordelijk zijn voor deze kwestie en daarom verantwoording moeten afleggen.quote:Op maandag 21 december 2009 08:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Jemig man, waarom zoeken mensen in deze zaak de media zoveel op?
Gewoon "We brengen Laura terug naar NL en zien dan verder. PUNT." was genoeg geweest.
Het is natuurlijk verschrikkelijk, maar wat moet je anders doen als journalisten all over the world de details willen weten en puberlief een woordvoerdster heeft. Haar hele hebben en houwen inclusief psychologisch profiel staat online in het vonnis van de kinderrechter.quote:Op maandag 21 december 2009 08:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Jemig man, waarom zoeken mensen in deze zaak de media zoveel op?
Gewoon "We brengen Laura terug naar NL en zien dan verder. PUNT." was genoeg geweest.
Nee, haar vader weet wat goed voor haar is ... liet haar al eens eerder achter in het buitenland en nu weer.quote:Op maandag 21 december 2009 08:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, het geweldige jeugdzorg komt weer binnen draven en gaat het oplossen voor haar.
Want zij weten wat goed voor haar is.
Zeg ik dat ergens?quote:Op maandag 21 december 2009 08:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee, haar vader weet wat goed voor haar is ... liet haar al eens eerder achter in het buitenland en nu weer.
Waarbij je voor het gemak maar even vergeet waaróm men dat ook al weer doet.quote:Op maandag 21 december 2009 08:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens?
Ik zeg alleen dat het geweldige jeugdzorg zich weer heldaftig zal opwerpen om dat arme in de war zijnde kind te redden.
Nee hoor, dat ik vergeet ik niet.quote:Op maandag 21 december 2009 08:49 schreef eleusis het volgende:
[..]
Waarbij je voor het gemak maar even vergeet waaróm men dat ook al weer doet.
Oke, de 2e post over dat 24 uur per dag etc. was sarcasme he. Als dat maar even duidelijk is.quote:Op maandag 21 december 2009 07:50 schreef winterapfel het volgende:
[..]
[..]
[..]
lees je anders eerst even in
![]()
op postbus51.nl bijvoorbeeld
[..]
quote:Op maandag 21 december 2009 01:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat is ook mijn probleem met die vader. De moeder is er tegen, maar durft niets te zeggen omdat Laura gedreigd heeft anders niet meer met haar en haar eigen zusje om te gaan. Hij claimt nu dat ze ´in een negatieve spiraal terecht gekomen is na de afwijzing door de rechter´. Wat de rechter zei was dat er geen absoluut bezwaar was tegen zo´n zeiltocht, maar dat de voorbereidingen volstrekt ontoereikend waren. Na een jaar zou een nieuwe beoordeling kunnen volgen.
Wat iedere normale vader van een dwarse puber zou doen is met haar praten en uitleggen dat ze dan samen moesten werken aan een wel goede voorbereiding. Ieder weekend samen in de weer om de punten op de i te zetten en Laura daarmee positief te stimuleren. Voor de goede orde betrof het zaken als gebrek aan ervaring, een missende radar, wat extra kaartleeskennis etc. Daar kun je een heel motiverend jaar van maken als je het goed aanpakt als vader.
We zullen het verder moeten afwachten, maar ik weet dat de politie onterechte aangiftes wegens verdwijning niet licht neemt en al helemaal niet als ze ze op Interpol gezet hebben. Dus Laura en papa zullen verhoord worden. Verder zal de kinderbescherming een eigen onderzoek instellen. Als blijkt dat papa op enige wijze meegewerkt heeft zal Laura de keus krijgen om bij haar moeder en zusje te gaan wonen of een uithuisstelling dreigt.
Waarom een vader dit alles niet voorkomt (en vermoedelijk zelfs stimuleert) is mij een raadsel en doet me dus echt twijfelen aan zijn opvoedkundige vermogens. We zijn eraan gewend dat probleemgezinnen typische tokkies of allochtonen zijn en dan vinden we de inmenging van de kinderbescherming een noodzakelijk kwaad om erger te voorkomen. Nu gaat het om white middle class, maar de verwaarlozing is er niet minder om.
Ik ben helemaal voor zelfontplooïng en het benutten van je kansen zonder inmenging van de overheid, maar de kinderbescherming is opgericht als bescherming tegen falend ouderlijk gezag en daar is hier m.i. sprake van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |