Nee want de Raad maakte zich volgens de rechter ook terecht zorgen over haar veiligheid indien ze alnog zou uitvaren, met name door de houding van haar vader blijkt de ondertoezichtstelling nodig te zijn:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Of te wel, de Raad heeft dit voor de rechter gebracht om zichzelf eindelijk eens goed te profileren, al dat gewroet in haar leven en dat van haar ouders was volkomen overbodig en onnodig belastend, want dit was en is de conclusie onder de streep .. zolang de leerplichtambtenaar nee zegt mag het niet, punt uit.
quote:Dit wordt nog eens versterkt door uitspraken van de vader op de zitting van augustus 2009 dat [kind] in alle opzichten klaar was om in september 2009 op reis te gaan en hij ook nu nog vindt dat [kind] eigenlijk niets meer te leren heeft.
overdrijven is ook een vak, lijkt wel alsof jij je persoonlijk op je pik getrapt voelt. Wat Ennea ook al zegt, het recht heeft gezegevierd, ole ole ole oleeeeequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af wat een onafhankelijke psycholoog van deze volwassen reactie zou zeggen .. hysterisch leedvermaak omdat een kind haar droom in rook op ziet gaan
Hoe kom je daar nou bij? Het een sluit het ander niet uit. Ze schiet gewoon op meerdere punten te kort. Dat zal moeilijk te verteren zijn, maar dit is de uitspraak en daar moet u het mee doen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Of te wel, de Raad heeft dit voor de rechter gebracht om zichzelf eindelijk eens goed te profileren, al dat gewroet in haar leven en dat van haar ouders was volkomen overbodig en onnodig belastend, want dit was en is de conclusie onder de streep .. zolang de leerplichtambtenaar nee zegt mag het niet, punt uit.
Tja, ze wil niet unassisted en non stop de wereld rond op een route met veel stormen, wat dat aangaat heeft de vader wel degelijk een punt. En tja, wat heb je aan een volledige EHBO-cursus vraag ik me af, je kan jezelf toch niet reanimeren of zo? Als je maar weet wat je moet dan bij zware bloedingen en botbreuken, veel meer kan je niet doen bij jezelf.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:16 schreef MOVO het volgende:
[..]
Nee want de Raad maakte zich volgens de rechter ook terecht zorgen over haar veiligheid indien ze alnog zou uitvaren, met name door de houding van haar vader blijkt de ondertoezichtstelling nodig te zijn:
[..]
Die fietsvergelijking gaat mank, dat is reeds 21topics lang weerlegd, maar als je die lijn doortrekt moet het LD team er dan geen zorg voor dragen dat medische hulp indien nodig binnen 15 minuten ter plekke is?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, ze wil niet unassisted en non stop de wereld rond op een route met veel stormen, wat dat aangaat heeft de vader wel degelijk een punt. En tja, wat heb je aan een volledige EHBO-cursus vraag ik me af, je kan jezelf toch niet reanimeren of zo? Als je maar weet wat je moet dan bij zware bloedingen en botbreuken, veel meer kan je niet doen bij jezelf.
En als je die lijn even doortrekt, hoeveel ouders laten hun kinderen dagelijks zonder fietshelm op hun fiets stappen? Zelfs nadat ze cijfers te zien krijgen over hoofdwonden, soms best zwaar, na valpartijen op de fiets, ze halen alsnog hun schouders op en verkondigen dat hun kind zo'n 'achterlijk ding van een fietshelm' nooit zouden opzetten, nergens voor nodig, je bent zelf toch ook zonder fietshelm groot geworden ..
in hoeverre verschilt dat van deze vader die ook zegt 'nergens voor nodig'?
Alle ouders die hun kind zonder fietshelm laten fietsen ook maar een OTS dan, en bij ouders die hun kind laten vertrekken zonder verlichting meteen uit huis plaatsen?
Het gaat mij anders om de gevaren waar je je kind aan bloot stelt, letsel dat je door goede voorbereiding (het dragen van een fietshelm) kan voorkomen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:01 schreef MOVO het volgende:
[..]
Die fietsvergelijking gaat mank, dat is reeds 21topics lang weerlegd, maar als je die lijn doortrekt moet het LD team er dan geen zorg voor dragen dat medische hulp indien nodig binnen 15 minuten ter plekke is?
http://www.pvvh.nl/Smartsite.shtml?id=55225quote:Hoofdletsel
Bij ruim 15.000 fietsers die jaarlijks op een SEH worden behandeld is hoofdletsel geconstateerd. Van deze slachtoffers heeft 5% (3.500) ernstig hoofdletsel opgelopen, zoals een hersenschudding of hersenletsel. Vooral kinderen in de leeftijd van 5 tot 10 jaar en jongeren in de leeftijd van 15 tot 20 jaar lopen veel hoofdletsels op, respectievelijk bij 26% (1.600) en 27% (1.800) van de fietsongevallen.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:06 schreef MOVO het volgende:
[..]
uitspraak:
[..]
Zolang ze geen toestemming heeft van de leerplichtambtenaar mag ze dus niet. Klip en Klaar.
Please, niet weer op die fietsquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat mij anders om de gevaren waar je je kind aan bloot stelt, letsel dat je door goede voorbereiding (het dragen van een fietshelm) kan voorkomen.
[..]
http://www.pvvh.nl/Smartsite.shtml?id=55225
STOER?quote:
Nee, geen jong... het andere geslacht..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:38 schreef Rowdie het volgende:
[..]
het is gewoon een verwend tering jong
Jawel, de verklaring 'zie je nou wel?' is niet direct gericht aan Laura, maar wordt hier geuit, tegenover andere users. Lijkt me dat een psycholoog absoluut naar dat soort omstandigheden kijkt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:02 schreef moussie het volgende:
[..]
En daar zou een psycholoog naar kijken denk je .. dacht het niet. Die ziet alleen die reactie en die is 'niet normaal', kinderachtig etc ..
Dat dan even afgezien van het simpele feit dat niemand op zijn gemak zou zijn bij zo'n onderzoek, er wordt immers gekeken of je wel goed 'spoort' .. als je spontaan reageert ben je ineens 'niet voorzichtig genoeg' en als je jezelf inhoudt ben je ineens 'emotieloos'.
[..]
Er werd niks bijgesleept, de reis was duidelijk niet goed voorbereid.quote:Tja, ik denk dat we dat allemaal wel doen, incluis die psycholoog ..
Of dat verstand gezond is, I dunno, lijkt mij meer op boerenverstand dat iets wil zeggen over een totaal andere wereld waar men weinig verstand van heeft ..
En de reis zelf was dus wel goed voorbereid, ze hebben er gewoon nieuwe punten bijgesleept omdat er aan de oorspronkelijke blijkbaar wel voldaan is .. er is geen kritiek op de route, haar technische zeilkennis wordt niet betwijfeld, hooguit het aantal gezeilde uren, de route is goed en haar emotionele ontwikkeling is niet in gevaar .. en over de school, wat het uitgangspunt was voor die hele rechtszaak lees ik al helemaal niets meer.
Het was anders die Spaanse kreet met wat feestende pompommetjes en of die nou direct gericht is aan Laura of aan andere gebruikers, het is en blijft kinderachtig leedvermaak.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Jawel, de verklaring 'zie je nou wel?' is niet direct gericht aan Laura, maar wordt hier geuit, tegenover andere users.
Nou het blijkt dus ook prima in orde, haar emotionele ontwikkeling is niet in gevaar volgens de rechter ..quote:Lijkt me dat een psycholoog absoluut naar dat soort omstandigheden kijkt.
Vooropgesteld dat ie daar überhaupt naar wil kijken, want hoewel een beetje flauw, is het zeker wel begrijpelijk. Gezien sommigen hoe dan ook blijven volhouden dat het allemaal prima in orde was..
Lijkt me echt geen psychologisch onderzoek waard. Althans niet bij haar.
Jaja, ze weet nog niet hoe zij zichzelf moet reanimeren en het staat niet op papier wie waar is en op welk tijdstip .. en dan zet je het wel op papier en dan? Dan hebben weer en wind zich maar te voegen naar het plan dat door de rechter is goed gekeurd?quote:Er werd niks bijgesleept, de reis was duidelijk niet goed voorbereid.
dat je daar zo over valt, is dat bij gebrek aan beter?quote:Op zondag 1 november 2009 11:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Het was anders die Spaanse kreet met wat feestende pompommetjes en of die nou direct gericht is aan Laura of aan andere gebruikers, het is en blijft kinderachtig leedvermaak.
nee, dan heeft ze nog steeds het gebrek aan ervaring.quote:[..]
Jaja, ze weet nog niet hoe zij zichzelf moet reanimeren en het staat niet op papier wie waar is en op welk tijdstip .. en dan zet je het wel op papier en dan? Dan hebben weer en wind zich maar te voegen naar het plan dat door de rechter is goed gekeurd?
Huh? Ik vind juichen om het verlies van een ander nogal kinderachtig .. even je gelijk halen, lekker puh en zo, zandbakniveauquote:Op zondag 1 november 2009 11:49 schreef Marrije het volgende:
dat je daar zo over valt, is dat bij gebrek aan beter?
Zijn die zeilers op wiens woorden dat oordeel geveld is met die meid wezen zeilen of hebben die hun natte vinger in de lucht gestoken en van daaruit bepaald dat ze, gezien het aantal gezeilde uren, niet ervaren kan zijn?quote:nee, dan heeft ze nog steeds het gebrek aan ervaring.
ja, even mij gelijk halen en daarna weer verder discussieren, maar blijkbaar kun je er niet overheen stappenquote:Op zondag 1 november 2009 12:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh? Ik vind juichen om het verlies van een ander nogal kinderachtig .. even je gelijk halen, lekker puh en zo, zandbakniveau
ik zou het zorgelijk vinden als ze op de mening van een groepje fanatieke zeilers af zoude gaanquote:[..]
Zijn die zeilers op wiens woorden dat oordeel geveld is met die meid wezen zeilen of hebben die hun natte vinger in de lucht gestoken en van daaruit bepaald dat ze, gezien het aantal gezeilde uren, niet ervaren kan zijn?
Dus 3400 kinderen mogen gerust hoofdletsel oplopen, daar hoeft niet ingegrepen te worden .. en dat terwijl je het grotendeels gemakkelijk kan voorkomen? Nogal al meten met 2 maten mi .. hoeven die ouders hun kinderen niet te beschermen tegen mogelijke gevaren?quote:
Ik vind dit soort leedvermaak hoe dan ook een kinderachtige reactie en in deze context bovendien heel sneu taz van een kind dat haar droom in de plomp ziet verdwijnen .. na dat gezegd te hebben ben ik gewoon doorgegaan met discussiëren, maar blijkbaar kan jij daar niet overheen stappenquote:Op zondag 1 november 2009 12:12 schreef Marrije het volgende:
ja, even mij gelijk halen en daarna weer verder discussieren, maar blijkbaar kun je er niet overheen stappen
Ik vind het eerder zorgelijk als je persoonlijke ervaring op basis van gemiddelden vast wordt gesteld, vandaar ook mijn vraag of die deskundige met haar is wezen zeilen om het met eigen ogen te zienquote:ik zou het zorgelijk vinden als ze op de mening van een groepje fanatieke zeilers af zoude gaan
Je moet geen kleine muisjes pesten!quote:Op zondag 1 november 2009 12:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, even mij gelijk halen en daarna weer verder discussieren, maar blijkbaar kun je er niet overheen stappen
[..]
jij blijft er anders mee komen hoor, hou er dan over op?quote:Op zondag 1 november 2009 12:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vind dit soort leedvermaak hoe dan ook een kinderachtige reactie en in deze context bovendien heel sneu taz van een kind dat haar droom in de plomp ziet verdwijnen .. na dat gezegd te hebben ben ik gewoon doorgegaan met discussiëren, maar blijkbaar kan jij daar niet overheen stappen
[..]
je lijkt haar vader welquote:Ik vind het eerder zorgelijk als je persoonlijke ervaring op basis van gemiddelden vast wordt gesteld, vandaar ook mijn vraag of die deskundige met haar is wezen zeilen om het met eigen ogen te zien
Ik reageer op jou en wordt daarna door iemand anders iets gevraagd .. je bedoelt dat ik maar geen antwoord moet geven op de vragen van derden? Ondertussen blijf jij maar doorgaanquote:Op zondag 1 november 2009 13:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
jij blijft er anders mee komen hoor, hou er dan over op?
huh? Omdat ik vind dat je iemands ervaring niet op basis van gemiddelden moet beoordelen lijk ik op de vader? Hoe kom je aan die rare conclusie?quote:je lijkt haar vader wel![]()
Da's erg lastig, zeg maar gerust K** .. geen oud tobo nog ergens liggen, of een kennis die dat heeft?quote:ik reageer iet zo uitgereid, wat mij toetseord is kapot e dat plakke e kippe kost me zeee va tijd.
De rechter was toch juist van mening dat ze onder de mensen moest blijven, en de psycholoog had toch zorgen over haar emotionele ontwikkeling?quote:Op zondag 1 november 2009 11:31 schreef moussie het volgende:
Nou het blijkt dus ook prima in orde, haar emotionele ontwikkeling is niet in gevaar volgens de rechter ..
[..]
Ze had geen enkele kennis van eerstehulpverlening en ook geen cursus gevolgd. Waarom probeer je dat belachelijk te maken? Ik vind ook helemaal niet dat dat 'erbij wordt gesleept' het is iets heel essentieels, wat kennelijk geen onderdeel uitmaakte van die 'jaren van voorbereiding'.quote:Jaja, ze weet nog niet hoe zij zichzelf moet reanimeren en het staat niet op papier wie waar is en op welk tijdstip .. en dan zet je het wel op papier en dan? Dan hebben weer en wind zich maar te voegen naar het plan dat door de rechter is goed gekeurd?
pff, je vraagt mij iets af over die pompommetjes, dat leedvermaak, hoe een psycholoog dat zou zien, en daar hadden we het verder over, helemaal niet meer over de post van Marije zelf maar over hoe een psycholoog naar zoiets kijkt.quote:Op zondag 1 november 2009 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet geen kleine muisjes pesten!
Ik vind ook dat je er nogal op doorgaat..quote:Op zondag 1 november 2009 14:32 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, je vraagt mij iets af over die pompommetjes, dat leedvermaak, hoe een psycholoog dat zou zien, en daar hadden we het verder over, helemaal niet meer over de post van Marije zelf maar over hoe een psycholoog naar zoiets kijkt.
Marije komt er zelf op terug en komt mij nu verwijten dat ik door blijf gaan .. ja ja
Tuurlijk joh .. lees anders eens terug, ik vroeg mij iets af, over hoe een psycholoog zoiets zou zien, en daarover ben ik in gesprek met jou .. en dan komt Marije er ook nog eens op terug, gelardeerd met persoonlijke aanvallen, wat ik in eerste instantie nog negeer ook ..quote:Op zondag 1 november 2009 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je er nogal op doorgaat..
euhm ..quote:Op zondag 1 november 2009 14:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De rechter was toch juist van mening dat ze onder de mensen moest blijven, en de psycholoog had toch zorgen over haar emotionele ontwikkeling?
http://juridischdagblad.nl/content/view/8681/77/quote:Ten aanzien van de sociale, emotionele en de identiteitsontwikkeling begrijpt de rechtbank de zorgen van de Raad voor de Kinderbescherming maar vindt zij dit geen reden voor een ondertoezichtstelling.
Dat de meeste kinderen in deze leeftijdsfase op een andere manier opgroeien en zich ontwikkelen, betekent nog niet dat Laura in dit opzicht in haar ontwikkeling wordt bedreigd.
Een EHBO cursus is gericht op hulp die aan een ander verleent wordt .. al is het wel handig om te weten wat je moet doen als je bvb je arm gebroken hebt, dat natuurlijk wel, maar dat leer je dus niet in een EHBO cursus, daar leer je hoe je de ander moet helpen, niet hoe je jezelf moet helpen.quote:Ze had geen enkele kennis van eerstehulpverlening en ook geen cursus gevolgd. Waarom probeer je dat belachelijk te maken? Ik vind ook helemaal niet dat dat 'erbij wordt gesleept' het is iets heel essentieels, wat kennelijk geen onderdeel uitmaakte van die 'jaren van voorbereiding'.
Daarbij heeft het meisje geen hartklachten, dus dat een ander soort eerstehulp wordt bedoeld, lijkt me duidelijk.
Op de Passaat route ben je vrijwel nooit alleen, het is zoals gezegd de pretroute die jaarlijks door een boel zeilers gevaren wordt, en die vertrekken dus allemaal zo ongeveer tegelijkertijd, met de goede wind/stroming.quote:Ik neem aan dat je bedoelt dat er geen concreet plan voor een volgboot bleek te zijn?
Ja, dat slaapmanagement is idd iets voor de door haar gekozen route grotendeels totaal niet van toepassing isquote:Elders beweerde je trouwens toch dat de passaatwinden zo voorspelbaar zijn dat je slapend kunt zeilen?
Je vraagt je af wat een psycholoog zou zeggen: Dat het enigszins een kinderachtige reactie was, zijn schouders ophalen, vragen aan jou wat je probleem is en vervolgens doorgaan met zijn werk.quote:Op zondag 1 november 2009 15:51 schreef moussie het volgende:
Maar ja, laten we het er maar op houden dat iemand die al gelijk heeft gekregen van de rechtbank niet kinderachtig bezig is als die alsnog zijn gelijk moet gaan halen, met pompommetjes en al .. dat is een heel volwassen reactie ..
Als ik mij afvraag wat een psycholoog ervan zou zeggen heb ik een probleem? Wat een rare conclusie, ik zou namelijk eerder zeggen dat een volwassene die nog even nadrukkelijk zijn gelijk moet gaan halen terwijl die al gelijk heeft gekregen een probleem heeft .. of wordt 'nog even natrappen' tegenwoordig als 'gezond' gezien?quote:Op zondag 1 november 2009 17:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat een psycholoog zou zeggen: Dat het enigszins een kinderachtige reactie was, zijn schouders ophalen, vragen aan jou wat je probleem is en vervolgens doorgaan met zijn werk.
Die stomme rechters ook, dat ze dat niet eens doorhebben bij een zaak nog nog zo in het nieuws is ook..quote:Op zondag 1 november 2009 15:54 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm ..
[..]
http://juridischdagblad.nl/content/view/8681/77/
[..]
Een EHBO cursus is gericht op hulp die aan een ander verleent wordt .. al is het wel handig om te weten wat je moet doen als je bvb je arm gebroken hebt, dat natuurlijk wel, maar dat leer je dus niet in een EHBO cursus, daar leer je hoe je de ander moet helpen, niet hoe je jezelf moet helpen.
[..]
Geen concreet plan voor een volgboot dus, en op een druk bevaren route is regelmatig wakker worden zeker een noodzaak.quote:Op de Passaat route ben je vrijwel nooit alleen, het is zoals gezegd de pretroute die jaarlijks door een boel zeilers gevaren wordt, en die vertrekken dus allemaal zo ongeveer tegelijkertijd, met de goede wind/stroming.
[..]
Zeer zeker wel dus, met al die drukte.quote:Ja, dat slaapmanagement is idd iets voor de door haar gekozen route grotendeels totaal niet van toepassing is
Je sleept er een psycholoog aan de haren bij, om je argument krachtiger te laten lijken. Dat een volwassene die kinderachtig reageert gelijk een probleem heeft vind ik een rare conclusie. Zeker als je bedenkt dat het eenmalig is en dat die reactie is gericht tegen sommigen die met halfslachtige argumenten al 21 topics lang blijven volhouden dat er geen enkel probleem is, terwijl de tegenstanders van de reis steeds weer gelijk krijgen, van deskundigen, en nu ook van de rechtbank, die ook al concludeert dat de reis beroerd is voorbereid.quote:Op zondag 1 november 2009 18:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Als ik mij afvraag wat een psycholoog ervan zou zeggen heb ik een probleem? Wat een rare conclusie, ik zou namelijk eerder zeggen dat een volwassene die nog even nadrukkelijk zijn gelijk moet gaan halen terwijl die al gelijk heeft gekregen een probleem heeft .. of wordt 'nog even natrappen' tegenwoordig als 'gezond' gezien?
hoorndol? reuring?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:40 schreef voyeur het volgende:
Een update: interview met de directeur van kinderbescherming over Laura
Bedankt!quote:Op donderdag 17 december 2009 08:40 schreef voyeur het volgende:
Een update: interview met de directeur van kinderbescherming over Laura
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |